|
|
|
van geil
|
|
|
Daar maakte ik 1,5 / 2 jaar geleden het TGV topic voor. Dit zag je mijlenver aankomen. En als Feyenoord middels Eenhoorn slecht nieuws brengt, dan weet je eigenlijk al dat t eigenlijk nog veel slechter is, dit is voorbereiden op. De CL gelden gaan dit jaar nog redelijk veel verbloemen, maar het probleem ligt er gewoon nog.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 augustus 2026 door van geil -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Als de nood daadwerkelijk zo hoog is, hadden ze wel het geld voor Read moeten pakken lijkt me. Dan kan je je niet verloorloven een kleine 30 miljoen te laten liggen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 - 21:41 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Als de nood daadwerkelijk zo hoog is, hadden ze wel het geld voor Read moeten pakken lijkt me. Dan kan je je niet verloorloven een kleine 30 miljoen te laten liggen. Het lijkt mij meer een logisch gegeven dat je er alles aan doet kwaliteit binnen te houden om Europees geld op te halen. Want als dat dit seizoen niet lukt, ja, dan heb je echt een probleem. Niet alleen qua Europese gelden, maar dat storten je verkoopwaardes massaal in.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 augustus 2026 door van geil -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 - 21:10 schreef MMM het volgende:Kun je nagaan hoe groot de schade was geweest zonder CL voetbal.. Had het begin van een nieuwe ondergang kunnen zijn. Blijkbaar ja. Dat er een stap terug gedaan moest worden, was wel te verwachten. Maar dat er zelfs zonder het uitkopen van de VVF (ondanks de tientallen CL miljoenen) geen transferbudget is, zet wel te denken. Dan streep ik gemakshalve de ruim 30 miljoenen aan transferinkomsten weg tegen de kleine 20 miljoen die we hebben uit gegeven. Omdat het eerste bedrag niet is wat er netto binnen komt.
En dan snap ik ook niet helemaal waarom het geld voor Read niet gepakt is. Een rechtsback is over het algemeen vrij goed en niet al te duur te vervangen. En dan worden de vraagtekens waarom het geld dat er wel was in een spits wordt gestopt ook wel groter.
Als de financiele situatie echt kantje boord is/was (en afhankelijk van de CL was) dan heeft Dennis een bizar risico genomen. Maar misschien kennen we (nog) niet het hele verhaal. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 - 21:47 schreef van geil het volgende:[..] Het lijkt mij meer een logisch gegeven dat je er alles aan doet kwaliteit binnen te houden om Europees geld op te halen. Want als dat dit seizoen niet lukt, ja, dan heb je echt een probleem. Niet alleen qua Europese gelden, maar dat storten je verkoopwaardes massaal in. Denk dat Read wel te vervangen is, niet qua potentieel, wel qua huidig niveau. Had je 25-30 miljoen gepakt, dat ook in een linksbuiten kunnen investeren en voor 5-6 miljoen een vervanger van Read. Zoals gezegd, een rechtback is meestal niet de meest ingewikkelde positie om te vervangen.
Idealiter verkoop je hem op het moment dat hij international is natuurlijk en na een goed seizoen van Feyenoord. Dan kan je wellicht aan een inkomende clubrecord denken. Maar afhankelijk van hoe serieus de situatie is, moet je misschien eieren voor je geld moeten kiezen. Ook omdat je er weer 2 spelers voor terug had kunnen halen. Waaronder een linksbuiten waar we blijkbaar geen budget voor hebben. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Read makkelijk vervangen zeg je. Nou, dat hebben we 5 x geprobeerd, wat een succes. Devy had natuurlijk nooit die 14,5 miljoen uit moeten geven aan posities die geen prioriteit hadden. En daar had het bestuur, zeker Somerenburg ook voor moeten gaan liggen. Met de boodschap, helaas, eerst saneren. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 - 22:01 schreef van geil het volgende:Read makkelijk vervangen zeg je. Nou, dat hebben we 5 x geprobeerd, wat een succes. Devy had natuurlijk nooit die 14,5 miljoen uit moeten geven aan posities die geen prioriteit hadden. En daar had het bestuur, zeker Somerenburg ook voor moeten gaan liggen. Met de boodschap, helaas, eerst saneren. Rechtsbenige verdedigers zijn relatief makkelijk te vervangen denk ik ja. Als je voor 5 miljoen (of iets meer) geen prima rechtsback voor Feyenoord kan vinden, kan je beter wat anders gaan doen. De meeste andere posities zijn een stuk lastiger en duurder.
En we hebben dacht ik alleen Deijl gehaald als 'vervanger' van Read? Dus dat '5x' lijkt me wat overdreven.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 augustus 2026 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik ga niet lopen leuteren over een detail van de strekking van mijn Quote. Maar Kasan, Nieuwkoop, Lotomba hebben we ook nog, en ik vergeet vast n andere optie.. Echter was dat niet de strekking.
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 - 22:31 schreef van geil het volgende:Ik ga niet lopen leuteren over een detail van de strekking van mijn Quote. Maar Kasan, Nieuwkoop, Lotomba hebben we ook nog, en ik vergeet vast n andere optie.. Echter was dat niet de strekking. Nieuwkoop hebben we onder contract idd. Maar een invulling van de positie is bij hem geen optie. Eeuwig geblesseerd, zoals Smaldini aan de andere zijde. Incidenteel wel eens lol aan gehad maar meestal afwezig. Ik heb zo maar een vaag vermoeden dat we nog heel veel Lotomba gaan zien. |
|
|
|
|
|