|
|
van geil
|
|
|
Daar maakte ik 1,5 / 2 jaar geleden het TGV topic voor. Dit zag je mijlenver aankomen. En als Feyenoord middels Eenhoorn slecht nieuws brengt, dan weet je eigenlijk al dat t eigenlijk nog veel slechter is, dit is voorbereiden op. De CL gelden gaan dit jaar nog redelijk veel verbloemen, maar het probleem ligt er gewoon nog.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 augustus 2026 door van geil -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Als de nood daadwerkelijk zo hoog is, hadden ze wel het geld voor Read moeten pakken lijkt me. Dan kan je je niet verloorloven een kleine 30 miljoen te laten liggen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 - 21:41 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Als de nood daadwerkelijk zo hoog is, hadden ze wel het geld voor Read moeten pakken lijkt me. Dan kan je je niet verloorloven een kleine 30 miljoen te laten liggen. Het lijkt mij meer een logisch gegeven dat je er alles aan doet kwaliteit binnen te houden om Europees geld op te halen. Want als dat dit seizoen niet lukt, ja, dan heb je echt een probleem. Niet alleen qua Europese gelden, maar dat storten je verkoopwaardes massaal in.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 augustus 2026 door van geil -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 - 21:10 schreef MMM het volgende:Kun je nagaan hoe groot de schade was geweest zonder CL voetbal.. Had het begin van een nieuwe ondergang kunnen zijn. Blijkbaar ja. Dat er een stap terug gedaan moest worden, was wel te verwachten. Maar dat er zelfs zonder het uitkopen van de VVF (ondanks de tientallen CL miljoenen) geen transferbudget is, zet wel te denken. Dan streep ik gemakshalve de ruim 30 miljoenen aan transferinkomsten weg tegen de kleine 20 miljoen die we hebben uit gegeven. Omdat het eerste bedrag niet is wat er netto binnen komt.
En dan snap ik ook niet helemaal waarom het geld voor Read niet gepakt is. Een rechtsback is over het algemeen vrij goed en niet al te duur te vervangen. En dan worden de vraagtekens waarom het geld dat er wel was in een spits wordt gestopt ook wel groter.
Als de financiele situatie echt kantje boord is/was (en afhankelijk van de CL was) dan heeft Dennis een bizar risico genomen. Maar misschien kennen we (nog) niet het hele verhaal. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 - 21:47 schreef van geil het volgende:[..] Het lijkt mij meer een logisch gegeven dat je er alles aan doet kwaliteit binnen te houden om Europees geld op te halen. Want als dat dit seizoen niet lukt, ja, dan heb je echt een probleem. Niet alleen qua Europese gelden, maar dat storten je verkoopwaardes massaal in. Denk dat Read wel te vervangen is, niet qua potentieel, wel qua huidig niveau. Had je 25-30 miljoen gepakt, dat ook in een linksbuiten kunnen investeren en voor 5-6 miljoen een vervanger van Read. Zoals gezegd, een rechtback is meestal niet de meest ingewikkelde positie om te vervangen.
Idealiter verkoop je hem op het moment dat hij international is natuurlijk en na een goed seizoen van Feyenoord. Dan kan je wellicht aan een inkomende clubrecord denken. Maar afhankelijk van hoe serieus de situatie is, moet je misschien eieren voor je geld moeten kiezen. Ook omdat je er weer 2 spelers voor terug had kunnen halen. Waaronder een linksbuiten waar we blijkbaar geen budget voor hebben. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Read makkelijk vervangen zeg je. Nou, dat hebben we 5 x geprobeerd, wat een succes. Devy had natuurlijk nooit die 14,5 miljoen uit moeten geven aan posities die geen prioriteit hadden. En daar had het bestuur, zeker Somerenburg ook voor moeten gaan liggen. Met de boodschap, helaas, eerst saneren. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 - 22:01 schreef van geil het volgende:Read makkelijk vervangen zeg je. Nou, dat hebben we 5 x geprobeerd, wat een succes. Devy had natuurlijk nooit die 14,5 miljoen uit moeten geven aan posities die geen prioriteit hadden. En daar had het bestuur, zeker Somerenburg ook voor moeten gaan liggen. Met de boodschap, helaas, eerst saneren. Rechtsbenige verdedigers zijn relatief makkelijk te vervangen denk ik ja. Als je voor 5 miljoen (of iets meer) geen prima rechtsback voor Feyenoord kan vinden, kan je beter wat anders gaan doen. De meeste andere posities zijn een stuk lastiger en duurder.
En we hebben dacht ik alleen Deijl gehaald als 'vervanger' van Read? Dus dat '5x' lijkt me wat overdreven.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 augustus 2026 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik ga niet lopen leuteren over een detail van de strekking van mijn Quote. Maar Kasan, Nieuwkoop, Lotomba hebben we ook nog, en ik vergeet vast n andere optie.. Echter was dat niet de strekking.
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 - 22:31 schreef van geil het volgende:Ik ga niet lopen leuteren over een detail van de strekking van mijn Quote. Maar Kasan, Nieuwkoop, Lotomba hebben we ook nog, en ik vergeet vast n andere optie.. Echter was dat niet de strekking. Nieuwkoop hebben we onder contract idd. Maar een invulling van de positie is bij hem geen optie. Eeuwig geblesseerd, zoals Smaldini aan de andere zijde. Incidenteel wel eens lol aan gehad maar meestal afwezig. Ik heb zo maar een vaag vermoeden dat we nog heel veel Lotomba gaan zien. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 - 22:31 schreef van geil het volgende:Ik ga niet lopen leuteren over een detail van de strekking van mijn Quote. Maar Kasan, Nieuwkoop, Lotomba hebben we ook nog, en ik vergeet vast n andere optie.. Echter was dat niet de strekking. Als de strekking was, we hebben een hoop rechtsbacks maar of ze kunnen er niet veel van of ze zijn constant ziek, zwak of misselijk, dan ga ik er in mee.
Maar dat laat onverlet dat je m.i. voor een miljoen of 5-6 wel een behoorlijke rechtsback moet kunnen vinden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 augustus 2026 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
ras
|
|
|
| Feyenoord heeft nog een linksbuiten nodig en waarom halen ze Ayoni Santos niet op bij Sparta. |
|
|
|
|
ras
|
|
|
| Het is nog maar kort dag voor het sluiten van de transfermarkt en Feyenoord moet niet wachten tot de laatste dag want dan grijpen ze mis net als toen met speler Diao van Sevilla. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Het word alleen maar lastiger en lastiger om een goede speler te halen. Clubs zijn niet happig om die nog te laten gaan in de laatste week.
Hadj Moussa, Borges en Diarra. Ik word er enorm somber van. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
En denk nieuwe keepert naast buitenspeler erbij ook wel zou moeten, ook omdat bossin onduidelijk is wel makkelijk ernst kan vervangen
+Ernst zit er nog heel goed in, al vind ik dat we ook wel wat verwend Met keepers zijn geraakt
Met Bijlow en wellie ook echt wel goed was (beiden top 3 eredivisie) alleen die laatste tamelijk irritant was wat groot minpunt was
Misschien is wat nu gebeurd ook tactiek wetende uit het verleden we weten het niet Aangezien de markt +-laatste week net afvallers grote clubs oplevert Of clubs die nog gebaat zijn bij een verkoop
Dat laatste is dan uiteraard ook om budgettaire redenen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 augustus 2026 door bijft007 -- |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
Alleen Ueda verkopen bij een prima bod, dan haal je die Santos of die gozer van NEC als links buiten. Dan selectie op slot, en je richten op de wintertransfers. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
| Ik zie liever Moussa vertrekken ( v Persie als vervanger of zelfs Borges) |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote: Hoe zou hij het eigenlijk doen op rechts, zijn favoriete plek waar hij nog amper gespeeld heeft? |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: We zullen het nooit weten, want Moussa moet daar altijd staan. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: Daar dacht ik ook aan, je kan hem niet verkopen dus tja |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dat maakt al niet meer uit. Die wordt al uitgefloten als hij thuis uit bed stapt en men vindt dan zelfs dat hij dat beter anders had kunnen doen.
Borges is een gepasseerd station, dat komt niet meer goed. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
De beste wedstrijd(en) zag ik hem van rechts zn acties maken dus zeker en alleen op rechts gebruiken
Is het mogelijk om mentale en emotionele schade te verhalen op feyenoord Want zon transferperiode doet wat met ons😁 |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2026 - 10:15 schreef Stylzz het volgende:Dat maakt al niet meer uit. Die wordt al uitgefloten als hij thuis uit bed stapt en men vindt dan zelfs dat hij dat beter anders had kunnen doen. Borges is een gepasseerd station, dat komt niet meer goed. Ach, drie mooie acties en een doelpunt en het publiek staat weer te juichen.. |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
quote: Eens. Bovendien lijkt ie niet de slimste en dus vergeet hij het vast ook wel weer. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
🤣
Maar is wel killing voor zon jongen als je ziet al eerder ook dat hij totaal niet lekker uitkomt op links en vervolgens laatste keren vooral op links gezet wordtvis niet echt een jongen helpen die het al zwaar heeft.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 augustus 2026 door bijft007 -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
ZZZzzzzZzzzz
Saai.
Straks de loting. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Tot zover Vaessen:
Maar interesse van de Kuip-club is er wel degelijk, zo laat hij doorschemeren. „Dat gaat allemaal via mijn zaakwaarnemer. Voor mij persoonlijk is dat wel leuk natuurlijk. Ik zie het wel als compliment. Maar ik denk dat Feyenoord er verder niets mee gaat doen, ook al omdat FC Groningen absoluut niet wil dat ik wegga.” |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
| De telefoon staat roodgloeiend |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Of we aub Berghuis terug willen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Ook al na tengstedt de verkeerde borges gekocht🤣 scoorde voor qarabag Tegen Twente.
|
|
|
|
van geil
|
|
|
| We hebben een soort Messias nodig. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Misschien durften ze pas te investeren als de loting echt voorbij was en ze echt zeker waren dat ze echt mee mochten doen met de CL |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2026 - 20:06 schreef Stylzz het volgende:Misschien durften ze pas te investeren als de loting echt voorbij was en ze echt zeker waren dat ze echt mee mochten doen met de CL En het is nu groepsfase, das net zoiets als het wk |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Wordt kort dag voor rigaux want ook wk roeien is pas 30 augustus afgelopen Zag ik. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
| Devy stemt extreem rechts?? vol is vol! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Reken maar nergens op.
Groeten van Robert, Devy en Gio. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
| Ik hoorde dat de sneeuwbal gesmolten is door de klimaatverandering. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Ik denk dat die laatste zichzelf thuis afreageert op een boksbal. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2026 - 16:50 schreef MightyAce het volgende:Tot zover Vaessen: Maar interesse van de Kuip-club is er wel degelijk, zo laat hij doorschemeren. „Dat gaat allemaal via mijn zaakwaarnemer. Voor mij persoonlijk is dat wel leuk natuurlijk. Ik zie het wel als compliment. Maar ik denk dat Feyenoord er verder niets mee gaat doen, ook al omdat FC Groningen absoluut niet wil dat ik wegga.” Hij zei ook, ze hadden twee maanden geleden ook kunnen komen, nu heb ik verlangd en afspraken gemaakt. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
quote: Haha zag het ook tot 30 aug, word druk die paar dagen dan erna😄
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Veel markten zijn dan al dicht |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote: Anthony Martial is transfervrij. |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
Ik riep vorig jaar al om Vennegoor en Nijstad te halen maar die zijn nu een paar maand later al onbetaalbaar door onze traagheid en wanbeleid.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 augustus 2026 door Leuv -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
| Als er meer geld ter beschikking stond zou er ook meer gebeuren of gebeurt zijn. Er is nou eenmaal veel geld verloren gegaan met alles rondom het stadion of plannen rondom het nieuwe stadion en Goldman Sucks. Mogen met zijn alle ook eens zaken uit het verleden realiseren en nu accepteren hoe we er voor staan. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 - 09:04 schreef Leuv het volgende:Ik riep vorig jaar al om Vennegoor en Nijstad te halen maar die zijn nu een paar maand later al onbetaalbaar door onze traagheid en wanbeleid. Met moeite houden ze zich staande in de conf leage. En we weten nu wel dat jij het allemaal wanbeleid vindt ...prima maar je behoeft het voor mij niet steeds te herhalen 😀 |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
De verdediging van Qarabag was volkomen ruk vanaf de 2e helft. Wat een ruimtes. |
|
|
|