BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Dennis te Kloese topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Leuv
 Leuv - vrijdag 28 augustus 2026 - 09:15   quote  deeplink  
Ik vind het overigens vrij bijzonder alle problemen nu op DtK te schuiven. Hij is niet volledig solistisch te werk gegaan, er zijn er heel veel die hebben meegekeken met zijn aankopen. Die vonden het overigens allemaal goed en zitten er nagenoeg allemaal nog. Dan weet je precies hoe ze naar de aankopen van Rigaux kijken. Weinig voetbalvernuft binnen de club dus.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 augustus 2026 door Leuv --
VVout
 VVout - vrijdag 28 augustus 2026 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2026 - 08:41 schreef Leuv het volgende:

[..]

Noem jij dan eens iets positiefs over Rigaux sinds hij er zit?
Dit geldt overigens ook voor Eenhoorn.
(Beide moeten echt beter dan ze laten zien anders kunnen we het beter zelf doen.)
Als er een week regen is voorspeld kan morgen niet heldere hemel en zonneschijn zijn. Valentijn moet eens wat insnoeren en een nieuw bestuur niet de shit van afgelopen jaren in de schoenen schuiven.

Som vooral eens op wat dit allemaal al gekost heeft!

https://www.fr12.nl/de-kuip-dossier

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 augustus 2026 door VVout --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 28 augustus 2026 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2026 - 09:32 schreef VVout het volgende:

[..]

Als er een week regen is voorspeld kan morgen niet heldere hemel en zonneschijn zijn. Valentijn moet eens wat insnoeren en een nieuw bestuur niet de shit van afgelopen jaren in de schoenen schuiven.

Som vooral eens op wat dit allemaal al gekost heeft!

https://www.fr12.nl/de-kuip-dossier
Ja die kun je dus ook niet op conto vorige directie schuiven.
VVout
 VVout - vrijdag 28 augustus 2026 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2026 - 10:29 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ja die kun je dus ook niet op conto vorige directie schuiven.
Al veel langer aan de gang en als AD heeft DtK goed zijn best gedaan hier orde te scheppen.
bijft007
 bijft007 - vrijdag 28 augustus 2026 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 augustus 2026 - 21:02 schreef MMM het volgende:
Mensen dachten dat er na verkoop van Ahmedhodžić weer mogelijkheden lagen voor Feyenoord, nou, vergeet het maar. Dennis is nog harder dan een olifant door de porseleinkast gegaan dan Sven Mislintat bij Ajax. Feyenoord verwacht minimaal 3 windows nodig te hebben om puin te ruimen.

Dat VvF nu ineens niet meer uitgekocht wordt is opnieuw een teken aan de wand, Feyenoord is verschrikkelijk slecht achtergelaten door de beste man. Terug naar deze window: zonder verdere verkoop alleen kleine mogelijkheden op linksbuiten, zoals Daniel Job of huur van topclub

Bron: bever
Geen idee of alles wat hij zegt klopt, gaan en zijn dingen fout gegaan, tuurlijk
Maar bever heeft zoals bekend rancune uit slot/dtk tijd

En dat laatste (huren grote club al dan niet +koop) is trouwens goeie keus ook al is er wel geld trouwens, veel groter kans.
Op dat iemand duidelijk van meerwaarde is,
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 28 augustus 2026 - 11:25   quote  deeplink  
Gaat weer eens een lekkere soap worden.
Te eenvoudig om DtK wanbeleid in de schoenen te schuiven. En...Wat trof hij aan toen hij kwam?
Z'n aankoopbeleid weten we nu wel.

Rigaux beoordelen als er geen financiele armslag blijkt te zijn?

Allemaal best, tis vooral bijzonder dat talloze mediatypes en typetjes het geheel sauzen naar eigen smaak.

Oftewel. Ik hou vast aan eigen waarneming en -aannemelijk- serieuzere bronnen met feiten.
Scheelt veel Libelle-leeswerk.
Leuv
 Leuv - vrijdag 28 augustus 2026 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2026 - 11:25 schreef FR-Henk het volgende:
Gaat weer eens een lekkere soap worden.
Te eenvoudig om DtK wanbeleid in de schoenen te schuiven. En...Wat trof hij aan toen hij kwam?
Z'n aankoopbeleid weten we nu wel.

Rigaux beoordelen als er geen financiele armslag blijkt te zijn?

Allemaal best, tis vooral bijzonder dat talloze mediatypes en typetjes het geheel sauzen naar eigen smaak.

Oftewel. Ik hou vast aan eigen waarneming en -aannemelijk- serieuzere bronnen met feiten.
Scheelt veel Libelle-leeswerk.
Rigaux is natuurlijk niet waar. HIj heeft daadwerkelijk behoorlijk veel geld uitgegeven aan spelers die geen toegevoegde waarde hebben. Het gaat erom wie dit allemaal toestaat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 augustus 2026 door Leuv --
VVout
 VVout - vrijdag 28 augustus 2026 - 11:51   quote  deeplink  
Buiten Nacho, tot nu toe twijfelachtig geen bezwaren. Waar ga je een spits halen voor een paar miljoen en geef hem ff tijd zeg. We willen een spits die goed speelt en eer gelijk staat, nou dat gaat nog moeilijk worden voor 25 miljoen.

https://www.transfermarkt.nl/feyenoord-rotterdam/transfers/verein/234/saison_id/2026

De rest passen gewoon prima binnen ons budget en status van de club/competitie aan Gio er iets mee te doen.
kenny
 kenny - vrijdag 28 augustus 2026 - 12:08   quote  deeplink  
dat DtK een grote ravage achter gelaten heeft is geen discussie meer , dat is intussen duidelijk en gaat steeds duidelijker worden

dat rigaux met handen gebonden moet handelen is ook duidelijk , misschien had je nacho niet moeten halen en ipv een linksbuiten moeten halen , iedereen ging er vanuit dat ueda toch zou vertrekken er sluimerde genoeg interesse dus valt de aankoop nacho wel te verklaren

ik denk dat rigaux wel sterk is om een elftal te formeren en talenten te herkennen , waar hij wel erg in tegenvalt is in het slijten van overbodige spelers , dat kan zijn omdat geen sterk netwerk heeft of dat hij weinig aan zaakwaarnemers wil uitgeven
kenny
 kenny - vrijdag 28 augustus 2026 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 augustus 2026 - 21:02 schreef MMM het volgende:
Mensen dachten dat er na verkoop van Ahmedhodžić weer mogelijkheden lagen voor Feyenoord, nou, vergeet het maar. Dennis is nog harder dan een olifant door de porseleinkast gegaan dan Sven Mislintat bij Ajax. Feyenoord verwacht minimaal 3 windows nodig te hebben om puin te ruimen.

Dat VvF nu ineens niet meer uitgekocht wordt is opnieuw een teken aan de wand, Feyenoord is verschrikkelijk slecht achtergelaten door de beste man. Terug naar deze window: zonder verdere verkoop alleen kleine mogelijkheden op linksbuiten, zoals Daniel Job of huur van topclub

Bron: bever
ik denk dat bever er niet veel naast zit in deze , DtK zag deze problemen al aankomen en heeft bij tijds het zinkende schip verlaten de rat
bijft007
 bijft007 - vrijdag 28 augustus 2026 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2026 - 11:37 schreef Leuv het volgende:

[..]

Rigaux is natuurlijk niet waar. HIj heeft daadwerkelijk behoorlijk veel geld uitgegeven aan spelers die geen toegevoegde waarde hebben. Het gaat erom wie dit allemaal toestaat.
Hoeveel spelers gehaald, 4, waarvan 2 al duidelijke meerwaarde voor ons zijn👍
En het geld wat er voor betaald is, alles bij elkaar erg oke opgeteld, al weet ik niet wat tekengelden zijn bij marmol + salaris bij zn transfervrije komst

Ferri wat duurdere(te dure aankoop die het gemiddelde omhoog trekt
??) naast hem en ernst heeft duidelijker langere aanloop nodig

Maar laatste 2 kunnen we nog geen conclusies aan verbinden al

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 augustus 2026 door bijft007 --
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 28 augustus 2026 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2026 - 11:37 schreef Leuv het volgende:

[..]

Tuurlijk, Ferri is vooralsnog een dure mispeer.
Over de anderen echter gematigd- tot heel positief.
Maarreh...Wel spelers die intussen langer met de selectie trainen.
Niet foutloos, Rigaux, maar denk niet dat ie voor de lol verdere uitgaven achterwege laat.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 28 augustus 2026 - 13:32   quote  deeplink  
Ik vind dat we inmiddels een beetje doorschieten in de beeldvorming rond DTK.

Dat hij fouten heeft gemaakt lijkt me inmiddels duidelijk. Je kunt prima kritisch zijn op de salarishuishouding, bepaalde transfers, de omvang van de selectie en de manier waarop er financieel is gestuurd. Ook kun je je afvragen of Feyenoord op sommige momenten niet te veel risico heeft genomen. Daar hoeft wat mij betreft geen discussie over te bestaan.

Maar van daaruit naar “DTK heeft een enorme ravage achtergelaten”, “Feyenoord heeft geen geld meer” en “er hebben zich mensen verrijkt” is wel een hele grote stap.

En vooral dat laatste: als je daar geen bewijs voor hebt, moet je daar gewoon voorzichtig mee zijn. Dat iets vooral niet lekker voelt, maakt het nog geen feit.

Wat ik vooral mis in de huidige discussie is wat nuance. Onder DTK is Feyenoord namelijk ook enorm gegroeid. Sportief, commercieel en financieel. De omzet is geëxplodeerd, de club heeft Champions League gehaald en gespeeld, transfers van tientallen miljoenen gerealiseerd en het eigen vermogen is fors gegroeid. Je kunt niet achteraf doen alsof alles onder DTK één grote puinhoop was. Dat is simpelweg niet in overeenstemming met de cijfers.

Tegelijkertijd betekent die groei natuurlijk niet dat iedere beslissing goed was.

Je kunt zelfs stellen dat juist door die groei de fouten groter zijn geworden. Als je salarissen verhoogt, transfersommen opvoert en een enorme selectie opbouwt, creëer je ook structurele lasten. En daar kun je achteraf terecht kritisch op zijn. Zeker als je vervolgens ziet dat er tientallen spelers onder contract staan en Rigaux nu eerst moet opruimen voordat hij verder kan bouwen.

Maar ook daar zie je vooral veel halve waarheden.

“Er staat 49 miljoen aan transfers nog open” betekent bijvoorbeeld niet dat Feyenoord 49 miljoen schuld heeft. Daar staan toekomstige ontvangsten tegenover en transfers worden bovendien in termijnen afgerekend.

“Er is geld naar voren gehaald” klopt voor zover het om de elftal financiering gaat. Maar daar vervolgens van maken dat Te Kloese dat heeft gedaan omdat Feyenoord de salarissen niet meer kon betalen, is een conclusie waarvoor ik nog geen hard bewijs gezien heb.

En hetzelfde geldt voor het verhaal dat spelers met korting zijn verkocht om acute gaten te dichten. Misschien zit daar een kern van waarheid in, maar dan wil ik graag de onderliggende cijfers zien voordat ik het als feit ga herhalen.

Ik vind de huidige situatie eigenlijk veel interessanter dan het simpele verhaal “Te Kloese heeft alles verneukt”.

Volgens mij kan het heel goed zijn dat Rigaux inderdaad met de gevolgen van een aantal keuzes uit de vorige periode zit. Tegelijkertijd lijkt hij bewust eerst de selectie te willen (of moeten) terugbrengen. Als je 40+ contractspelers hebt, is het ook niet logisch om vervolgens vrolijk nog eens vijf of zes spelers binnen te halen. Dan moet je eerst ruimte creëren in je salarishuis en selectie.

Dat Rigaux moeite heeft om overbodige spelers te slijten, vind ik overigens wel een terechte kritiek. Daar mag je hem gewoon op beoordelen. Maar eerlijkheid gebied weet ik ook niet precies waarom dat zo moeizaam gaat. Heeft hij onvoldoende netwerk? Zijn de salarissen te hoog? Willen spelers niet weg? Is Feyenoord te veeleisend qua transfersom? Of wordt er simpelweg gewacht op de juiste club? Of wil niemand ze hebben? Dat zijn allemaal verschillende verklaringen.

En de Telegraag mag natuurlijk kritisch zijn op Eenhoorn, Rigaux en Feyenoord. Maar zodra het verhaal vooral bestaat uit “wij weten uit de krochten van de Kuip dat er iets mis is, maar kunnen het niet bewijzen”, moet je als supporter wel oppassen dat je niet zelf de gaten gaat invullen.

Misschien heeft Eenhoorn nu al fouten gemaakt. Misschien heeft Rigaux dat ook al. Misschien heeft Te Kloese grotere financiële risico's genomen dan verstandig was. Allemaal mogelijk.

Maar “het stinkt dus er zullen zich wel mensen verrijkt hebben” vind ik echt een brug te ver zonder bewijs.

Het gekke is dat we tegenwoordig alles wat we niet begrijpen, of kunnen staven, meteen als bewijs zien dat er iets fout zit. Een groot bedrag aan uitgestelde transfersommen wordt dan “schuld”. Een financiering wordt “geldnood”. Een grote selectie wordt “wanbeleid”. Een transfer die mislukt is wordt “een vriendendienst”. En als een journalist iets suggereert, wordt het vervolgens door supporters drie keer herhaald totdat het een feit lijkt.

Volgens mij moeten we juist nu wat harder op de cijfers gaan zitten.

Wat waren de salariskosten toen Te Kloese begon en waar staan die nu?
Welke transfers zijn daadwerkelijk afgeschreven?
Welke bedragen moeten nog betaald worden en wanneer?
Welke transferinkomsten moeten nog binnenkomen en wanneer?
Hoeveel kost die huidige selectie jaarlijks?
En vooral: welke beslissingen zijn aantoonbaar door Te Kloese genomen en welke worden hem achteraf toegeschreven?

Allemaal vragen die je zou moeten beantwoorden om ergens te komen en dan niet vanuit de onderbuik, maar onderbouwd met feiten en cijfers.

Mijn beeld is daarom niet dat Te Kloese een geweldige bestuurder was die door ondankbare supporters wordt afgeschreven. Maar ook niet dat hij een soort financiële ravage heeft achtergelaten die we allemaal maar moeten geloven.

De waarheid die ik zie is er 1 die weinig mensen willen horen nu, of ook maar willen lezen.

Te Kloese heeft Feyenoord naar een veel hoger niveau gebracht, maar heeft onderweg ook keuzes gemaakt die achteraf behoorlijk verkeerd kunnen uitpakken en ook uitgepakt hebben. Rigaux moet daar nu deels mee dealen. Maar zolang we de financiële onderbouwing niet kennen, moeten we oppassen dat we vermoedens niet als feiten gaan presenteren.

Kritisch zijn: absoluut. Maar volgens mij moeten we ook stoppen met napapegaaien van personen die ook maar halve waarheden kennen en er alleszins een belang bij hebben dat t rommelt bij de club. Hetzelfde geldt natuurlijk ook aan het nu al helemaal neersabelen van de huidige directie. Dat boetekleed trek ik zelf dan wel even aan.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 28 augustus 2026 - 13:45   quote  deeplink  
Duidelijk stuk.
Ieder z'n meug, maar het lijkt wel modieus om direct een aanname (ook vanuit roddelmedia) als mening door te drukken. Omdat het lijkt te kloppen....

Ook: ligt het aan mij of wordt een mikpunt direct als schuldige uitgeroepen ipv. terughoudendheid of iets waar is rondom dat mikpunt?

Enfin, al eerder vandaag aangegeven dat ik oordeel op wat ik zie en feiten vanuit serieuze bron(nen).
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 28 augustus 2026 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2026 - 13:45 schreef FR-Henk het volgende:
Duidelijk stuk.
Ieder z'n meug, maar het lijkt wel modieus om direct een aanname (ook vanuit roddelmedia) als mening door te drukken. Omdat het lijkt te kloppen....

Ook: ligt het aan mij of wordt een mikpunt direct als schuldige uitgeroepen ipv. terughoudendheid of iets waar is rondom dat mikpunt?

Enfin, al eerder vandaag aangegeven dat ik oordeel op wat ik zie en feiten vanuit serieuze bron(nen).
Volledig mee eens
van geil
 van geil - vrijdag 28 augustus 2026 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2026 - 12:22 schreef kenny het volgende:

[..]

ik denk dat bever er niet veel naast zit in deze , DtK zag deze problemen al aankomen en heeft bij tijds het zinkende schip verlaten de rat
Eens
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 28 augustus 2026 - 18:08   quote  deeplink  
Jacobs ziet veel potentie bij Feyenoord: "Interessante generaties komen eraan"

https://www.fr12.nl/feyenoord-academy/untitled-article-101686
VVout
 VVout - vrijdag 28 augustus 2026 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2026 - 18:08 schreef Stylzz het volgende:
Jacobs ziet veel potentie bij Feyenoord: "Interessante generaties komen eraan"

https://www.fr12.nl/feyenoord-academy/untitled-article-101686
Hoop dat het er door komt en een kans krijgt, mooie ontwikkeling in ieder geval.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 28 augustus 2026 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2026 - 14:53 schreef van geil het volgende:

[..]

Eens
Ook eens ging wel heel snel naar Mexico terwijl voor hij
zijn kinderen naar Nederland kwam ,omdat het voor hun
zo belangrijk was dat ze in de school periode hier zouden wonen.
VVout
 VVout - zaterdag 29 augustus 2026 - 06:09   quote  deeplink  
Had beveiliging en heeft zelfs wedstrijden gemist op aanraden van die beveiliging. Zal in de privé sfeer met je kids ook niet lekker aankomen en is er noodgedwongen klaar mee. Had het er bij de laatste wedstrijd in de Kuip zichtbaar moeilijk mee.

Is hier ff niet de vraag of dat ie goed presteerde, maar de bovenstaande realiteit is weer om trots op te zijn natuurlijk. Ga je dan je kids hier graag naar school sturen? Het houd wel een keer op met je familie.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 29 augustus 2026 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2026 - 21:41 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ook eens ging wel heel snel naar Mexico terwijl voor hij
zijn kinderen naar Nederland kwam ,omdat het voor hun
zo belangrijk was dat ze in de school periode hier zouden wonen.
Van een goede bron, dit heb ik ook genoemd.Was de terugkeer naar Mexico al eerder bekend.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 29 augustus 2026 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2026 - 06:09 schreef VVout het volgende:
Had beveiliging en heeft zelfs wedstrijden gemist op aanraden van die beveiliging. Zal in de privé sfeer met je kids ook niet lekker aankomen en is er noodgedwongen klaar mee. Had het er bij de laatste wedstrijd in de Kuip zichtbaar moeilijk mee.

Is hier ff niet de vraag of dat ie goed presteerde, maar de bovenstaande realiteit is weer om trots op te zijn natuurlijk. Ga je dan je kids hier graag naar school sturen? Het houd wel een keer op met je familie.
Terecht dat je dit benoemt VV.
E.e.a. vliegt al te vanzelfsprekend naar allerlei verdachtmakingen over Dennis.
kenny
 kenny - zaterdag 29 augustus 2026 - 11:42   quote  deeplink  
ook terecht dat benoemt wordt dat deze man een ravage achter gelaten heeft , en dan zijn er nog mensen hier die hem proberen op te hemelen en dat mag natuurlijk iedereen zijn mening maar probeer dan niet een hetze vanaf dag een tegen rigaux te voeren

natuurlijk mogen en zelfs moeten we rigaux beoordelen maar niet van dag een , terwijl deze man de puinzooi van zijn voorganger moet opruimen dan is een klein beetje inhoudelijke respect wel op zijn plaats lijkt mij

geef rigaux de tijd hij is met handen gebonden en kan weinig potten breken , onder eenhoorn gaan we een gezond beleid voeren ook op technisch vlak komt het goed ,

hopelijk vertrekken tengstedt en kasanwirjo dat scheelt ook weer ,al mogen er nog wel een flink aantal vertrekken
van geil
 van geil - zaterdag 29 augustus 2026 - 13:55   quote  deeplink  
Feyenoord merkt gevolgen van laatste transferzomer Dennis te Kloese
Bijgewerkt: 29 aug. 2026 11:35 CEST | 3 min leestijd
Dennis te Kloese, Feyenoord
Achtergrond
© IMAGO/FootballTransfers
Willem Leijgraf
Willem Leijgraf
|
Data journalist
Maak ons je Google-favoriet
Feyenoord spendeerde miljoenen vorig jaar tijdens wat achteraf de laatste transferzomer van directeur Dennis te Kloese bleek. Er werd een recordbedrag uitgegeven aan aanwinsten, maar de Rotterdammers konden niet aanhaken in de titelstrijd en de versterkingen bleken niet te voldoen. Feyenoord ondervindt zodoende deze zomer de gevolgen van die laatste transferzomer van Te Kloese.

Advertisement

Te Kloese ging vorig jaar flink tekeer op de transfermarkt. Er werd flink verkocht en uiteindelijk stonden de transferinkomsten op ongeveer 95 miljoen euro. Daarvan ging ook ongeveer zestig procent op aan het aantrekken van versterkingen. Feyenoord brak zelfs tot tweemaal toe het transferrecord voor duurste aankoop: eerst Sem Steijn die voor tien miljoen euro overkwam van FC Twente. Diezelfde transferperiode kwam ook Gonçalo Borges voor dit bedrag over van FC Porto.

Sparta Rotterdam doet bod op Van Gassel, maar heeft recordbedrag nodig
251 mensen lezen dit
Sparta Rotterdam doet bod op Van Gassel, maar heeft recordbedrag nodig
Artikel gaat verder onder de video

Inkomende transfers Feyenoord
Speler Oude club Transfersom
Gonçalo Borges FC Porto €10,00M
Sem Steijn FC Twente €10,00M
Tsuyoshi Watanabe KAA Gent €8,00M
Jordan Bos KVC Westerlo €7,00M
Anel Ahmedhodzic Sheffield Utd. €6,90M
Luciano Valente FC Groningen €6,75M
Casper Tengstedt Benfica €6,00M
Gaoussou Diarra Istanbulspor €3,80M
Liam Bossin FC Dordrecht Onbekend
Malcolm Jeng Stade Reims huur
Cyle Larin Mallorca huur
van geil
 van geil - zaterdag 29 augustus 2026 - 13:56   quote  deeplink  
Bijna 60 miljoen
kenny
 kenny - zaterdag 29 augustus 2026 - 14:04   quote  deeplink  
v Geel was een waardeloze TD maar DtK is nog een veel grotere klootzak , en dan nog beweren dat hij feyenoord goed heeft achtergelaten
kenny
 kenny - zaterdag 29 augustus 2026 - 14:07   quote  deeplink  
we hebben veel lol gehad om Mislintat maar DtK overtreft hem gewoon en nog zijn er personen hier die het goed willen praten
MMM
 MMM - dinsdag 01 september 2026 - 12:49   quote  deeplink  
De club volledig vernield.

Klootzak
kenny
 kenny - dinsdag 01 september 2026 - 13:05   quote  deeplink  
deze glibber wist heel goed dat zijn beleid in een doodlopende straat bevond en koos eieren voor zijn geld
MightyAce
 MightyAce - dinsdag 01 september 2026 - 13:12   quote  deeplink  
Wat een roofbouw blijkbaar, er zijn er voor minder opgesloten.
van geil
 van geil - dinsdag 01 september 2026 - 15:27   quote  deeplink  
En dit gaat qua cijfers nog meevallen door de Cl en verkoop gelden.
De echte klappen komen de jaren erna.
De meeste bagger is er nog.
Geen Europese gelden meer
Fors dalende transferwaardes
Enorme stadion kosten etc etc

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2026 door van geil --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 01 september 2026 - 18:14   quote  deeplink  
Draadje:

Stylzz
 Stylzz - dinsdag 01 september 2026 - 18:33   quote  deeplink  
Het draadje heeft meer inhoud dan de gemiddelde X-bagger, maar hij trekt dezelfde conclusie als waar hij juist voor waarschuwt. Hij maakt van een financiële reconstructie een zekerheid terwijl er nog belangrijke data ontbreken.

Hij neemt voor 25/26 een verlies van €15-20 miljoen aan, terwijl de definitieve cijfers er nog niet zijn en hij zelf al aangeeft dat een deel een gok is.
Daarnaast worden transferverplichtingen en nog te ontvangen transfergelden behandeld alsof dat direct schuld/cash is, terwijl het vooral om timing en termijnen gaat.
Ook wordt de daling van de geschatte marktwaarde van de selectie van €350 naar €200 miljoen neergezet alsof Feyenoord dat verschil financieel verloren heeft, terwijl Transfermarktwaarde niets zegt over boekwaarde of daadwerkelijk gerealiseerde verliezen.
Hetzelfde geldt voor de transferresultaten: bruto verkopen minus aankopen is niet hetzelfde als het boekhoudkundige resultaat, omdat aankopen worden geactiveerd en vervolgens afgeschreven over de contractduur.
En uiteindelijk wordt zonder onderbouwing aangenomen dat financiering of verkopen nodig waren om acute gaten in het salarishuis te dichten; dát zou je met kasstromen, betalingsdata en de daadwerkelijke begroting moeten aantonen, niet met een jaarrekening alleen.

Feyenoord heeft onder Te Kloese de structurele kosten sneller laten groeien dan de gegarandeerde inkomsten, waardoor het steeds afhankelijker is van CL en grote transferwinsten.

En dat verklaart ook waarom Rigaux nu zo hard moet snijden. Niet omdat Feyenoord bijna failliet is, maar omdat je een kostenstructuur die alleen rendeert bij CL en grote verkopen uiteindelijk gewoon moet terugbrengen naar een niveau dat ook zonder dit houdbaar is.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 01 september 2026 - 18:44   quote  deeplink  
Dat is wel terechte kritiek. Hij zegt ook dat ie geen boekhouder is, dat lees je er ook wel aan af. Maar er zitten ook wel wat interessante dingen in, dan combineer ik het vooral met het stuk van Zwart, dan heb ik het met name over de aankoopstrategie/transferresultaten. Anyway, dat is hier te lezen is:

https://www.fr12.nl/transfernieuws/zwart-over-transferbeleid-feyenoord-dat-maakt-het-een-hele-complexe-window
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 01 september 2026 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2026 - 18:44 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Dat is wel terechte kritiek. Hij zegt ook dat ie geen boekhouder is, dat lees je er ook wel aan af. Maar er zitten ook wel wat interessante dingen in, dan combineer ik het vooral met het stuk van Zwart, dan heb ik het met name over de aankoopstrategie/transferresultaten. Anyway, dat is hier te lezen is:

https://www.fr12.nl/transfernieuws/zwart-over-transferbeleid-feyenoord-dat-maakt-het-een-hele-complexe-window
Mee eens. Alleen daar zitten wel gedwongen aankopen tussen die gebruikt zijn om pleisters te plakken.
Maar goed. De kritiek is wel terecht hoor. Er is een hoop geld weggegooid.
Leuv
 Leuv - dinsdag 01 september 2026 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2026 - 18:44 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

Een heel slecht stuk met alleen maar aannames. Ongenuanceerd en volledig uit de duim gezogen. Eigenlijk zegt het stuk dat die Belg alleen maar kan werken zoals hij gewend is en geen adaptatievermogen bezit. Precies de reden waarom Pruske bij ons volledig door de mand is gevallen. Prutske 2.0 dus.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2026 door Leuv --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 01 september 2026 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2026 - 18:52 schreef Leuv het volgende:

[..]

Een heel slecht stuk met alleen maar aannames. Ongenuanceerd en volledig uit de duim gezogen. Eigenlijk zegt het stuk dat die Belg alleen maar kan werken zoals hij gewend is en geen adaptatievermogen bezit. Precies de reden waarom Pruske bij ons volledig door de mand is gevallen. Prutske 2.0 dus.
Die conclusie haal ik er niet uit. Het is wel zo dat hij nogal op de vlakte blijft t.o.v. Eenhoorn en Rigaux. Wellicht omdat ze nog niet lang bezig zijn, maar dat weet ik niet.

Maar goed, vond zelf deze alinea's wel interessant, de rest is vrij vlak.

-----------

Zwart ziet daarin een duidelijk verschil met de periode onder voormalig technisch directeur Frank Arnesen. ''Onder Arnesen was het beleid dat als er iemand vertrekt, er een jonger iemand voor terugkomt die minimaal kan verdubbelen in transferwaarde. Onder Te Kloese zijn ze daar totaal van afgestapt, met Hwang, Ahmedhodžić en dat soort gasten. Ueda valt in mindere mate ook in die categorie. Spelers die midden twintig zijn en direct moeten presteren, maar waar je geen enorme transferwinsten op gaat maken.''

Volgens de journalist hoeft een dergelijke aanpak niet verkeerd uit te pakken, maar zitten er wel financiële risico's aan vast. ''Het kan heel mooi zijn als je resultaat haalt. Het risico op die aanpak is: als het tegenvalt, zoals afgelopen seizoen, dat het je kwetsbaar maakt en je die spelers niet makkelijk kwijtraakt voor grote transfersommen. Vervolgens zit je ook nog met hoge salarissen.''
Leuv
 Leuv - dinsdag 01 september 2026 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2026 - 19:01 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Die conclusie haal ik er niet uit. Het is wel zo dat hij nogal op de vlakte blijft t.o.v. Eenhoorn en Rigaux. Wellicht omdat ze nog niet lang bezig zijn, maar dat weet ik niet.

Maar goed, vond zelf deze alinea's wel interessant, de rest is vrij vlak.

-----------

Zwart ziet daarin een duidelijk verschil met de periode onder voormalig technisch directeur Frank Arnesen. ''Onder Arnesen was het beleid dat als er iemand vertrekt, er een jonger iemand voor terugkomt die minimaal kan verdubbelen in transferwaarde. Onder Te Kloese zijn ze daar totaal van afgestapt, met Hwang, Ahmedhodžić en dat soort gasten. Ueda valt in mindere mate ook in die categorie. Spelers die midden twintig zijn en direct moeten presteren, maar waar je geen enorme transferwinsten op gaat maken.''

Volgens de journalist hoeft een dergelijke aanpak niet verkeerd uit te pakken, maar zitten er wel financiële risico's aan vast. ''Het kan heel mooi zijn als je resultaat haalt. Het risico op die aanpak is: als het tegenvalt, zoals afgelopen seizoen, dat het je kwetsbaar maakt en je die spelers niet makkelijk kwijtraakt voor grote transfersommen. Vervolgens zit je ook nog met hoge salarissen.''
Dat is een beetje het beleid dat Bosz ook voerde en kijk hoe Rigaux het nu doet. Die doet hetzelfde met Vanhoutte bv. Alles wat is gekocht hadden we al en is volledig overbodig. We hadden nu Arnesen ipv Rigaux moeten hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2026 door Leuv --
MMM
 MMM - dinsdag 01 september 2026 - 21:43   quote  deeplink  
AD: Kloese kreeg bij zijn vertrek nog een afkoopsom mee

Wat? Waarom? Belachelijk
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 01 september 2026 - 21:45   quote  deeplink  
Dat betekent dat het initiatief bij de club lag.
Het is namelijk een arbeidsovereenkomst die je beëindigt.
MMM
 MMM - dinsdag 01 september 2026 - 21:53   quote  deeplink  
Had hij wel van af mogen zien met zijn krokodillentranen..
van geil
 van geil - dinsdag 01 september 2026 - 21:56   quote  deeplink  
Alles blijft onder de pet.
Anders verzuipen ze bijna allemaal in het maasgebouw.
Er had een onderzoek moeten komen anders voor ontslag op staande voet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2026 door van geil --
de kromme2
 de kromme2 - dinsdag 01 september 2026 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2026 - 21:43 schreef MMM het volgende:
AD: Kloese kreeg bij zijn vertrek nog een afkoopsom mee

Wat? Waarom? Belachelijk
WTF !?
“Hij wilde toch zelf weg, vond het een mooi moment om op te stappen, liet de boel goed achter, tijd voor een ander om voort te bouwen, kon bij Monterey aan de slag etc etc”
Maar hij is dus gvd gewoon ‘ontslagen’ m.a.w. hij mòest weg. Niemand krijgt geld mee als hij zelf gewoon opzegt.
En waarom hij ontslagen is, wordt me zo langzamerhand steeds duidelijker. Hij heeft Feyenoord op financieel gebied (vooral liquiditeiten) en qua selectie slecht achtergelaten en daar plukken we nu de vruchten van. Teveel miskopen, hoge salarissen, blessuregevoelige spelers, lange contracten, verkopen op afbetaling (sinds wanneer is dat de norm ??), overname de Kuip, uitkoop vvf.
Dat kan dus niet meer uit!

Kloesoe heeft enorm lopen windowdressen met zijn eigen prestaties;
Bijv. met transfersommen bij verkoop van spelers, alle positieve info laten lekken, maar niet dat het op afbetaling is. Zitten we gewoon gvd al die clubs die kopen te financieren! Als iedereen dat zo zou doen zou die voetbalwereld gewoon één groot kaartenhuis zijn van elkaar financierende clubs. Dat geloof ik dus niet.
Eenhoorn heeft de uitkoop van de vvf nu al moeten uitstellen.
Ik moet er niet aan denken hoe we ervoor zouden staan als we de CL niet hadden gehaald!
Beste voorbeeld van ‘wanbeleid’ vind ik nog wel
Ivanusec; die loopt niet eens gratis weg, neen die krijgt nog geld mee en tekent direct voor drie jaar bij de
Club waar wij hem voor 8 mio hebben gekocht. Hier heeft Rigaud zich volgens mij wel gigantisch laten piepelen.

Afijn dus iedereen maakt fouten: ook Arne Slot trouwens, die van de Belt, Zeroukki, kasanwirjo, Ivanusec wilde hebben…
Wat ik vooral zou willen: meer transparantie en eerlijkheid. We worden als supporters gewoon in het donker gehouden en keer op keer teleurgesteld omdat de verwachtingen niet goed gemanaged worden. Kortom klote.
Het wordt een kut seizoen, dat wordt nu pas duidelijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2026 door de kromme2 --
van geil
 van geil - dinsdag 01 september 2026 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2026 - 22:19 schreef de kromme2 het volgende:

[..]

WTF !?
“Hij wilde toch zelf weg, vond het een mooi moment om op te stappen, liet de boel goed achter, tijd voor een ander om voort te bouwen, kon bij Monterey aan de slag etc etc”
Maar hij is dus gvd gewoon ‘ontslagen’ m.a.w. hij mòest weg. Niemand krijgt geld mee als hij zelf gewoon opzegt.
En waarom hij ontslagen is, wordt me zo langzamerhand steeds duidelijker. Hij heeft Feyenoord op financieel gebied (vooral liquiditeiten) en qua selectie slecht achtergelaten en daar plukken we nu de vruchten van. Teveel miskopen, hoge salarissen, blessuregevoelige spelers, lange contracten, verkopen op afbetaling (sinds wanneer is dat de norm ??), overname de Kuip, uitkoop vvf.

Bijv. met transfersommen bij verkoop van spelers, alle positieve info laten lekken, maar niet dat het op afbetaling is. Zitten we gewoon gvd al die clubs die kopen te financieren! Als iedereen dat zo zou doen zou die voetbalwereld gewoon één groot kaartenhuis zijn van elkaar financierende clubs. Dat geloof ik dus niet.
Ik moet er niet aan denken hoe we ervoor zouden staan als we de CL niet hadden gehaald!
Ivanusec; die loopt niet eens gratis weg, neen die krijgt nog geld mee en tekent direct voor drie jaar bij de
Club waar wij hem voor 8 mio hebben gekocht. Hier heeft Rigaud zich volgens mij wel gigantisch laten piepelen.

Afijn dus iedereen maakt fouten: ook Arne Slot trouwens, die van de Belt, Zeroukki, kasanwirjo, Ivanusec wilde hebben…
Wat ik vooral zou willen: meer transparantie en eerlijkheid. We worden als supporters gewoon in het donker gehouden en keer op keer teleurgesteld omdat de verwachtingen niet goed gemanaged worden. Kortom klote.
Ik begrijp dat vrijwel alle supporters verrast zijn.
Echter er waren pak m beet 1,5 / 2 jaar geleden al best veel mensen die dit ventileerden.
En natuurlijk keren supporters zich dan tegen deze mensen.
Maar in het maasgebouw zat , en misschien zaten , mensen die wisten wat er gebeurde.
Waarom heeft Smorenburg niet ingegrepen, sterker nog , hij paste de boekhouding aan.
De overige personen is echt koffiedik kijken zonder de feiten.

Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 01 september 2026 - 22:56   quote  deeplink  
DMD
 DMD - woensdag 02 september 2026 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2026 - 22:19 schreef de kromme2 het volgende:

[..]

WTF !?

De alarmbellen hadden moeten rinkelen toen Arnesen eruit gewerkt werd. Dat is nog steeds de grootste fout geweest van de afgelopen jaren.
tomson
 tomson - woensdag 02 september 2026 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2026 - 08:39 schreef DMD het volgende:

[..]

De alarmbellen hadden moeten rinkelen toen Arnesen eruit gewerkt werd. Dat is nog steeds de grootste fout geweest van de afgelopen jaren.
Helemaal eens. En alle scouts die daarna de benen namen, ook een teken aan de wand.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 02 september 2026 - 09:37   quote  deeplink  
Ook mee eens !
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 02 september 2026 - 09:59   quote  deeplink  
Afkoopsommetje mee

Stylzz
 Stylzz - woensdag 02 september 2026 - 10:44   quote  deeplink  
Ook mooi he, hoe dat werkt. Onderbuik wordt vaak snel een feit. Dus ik denk laat ik eens spitten.

Arnesen had in maart 2022 juist nog zijn contract verlengd tot medio 2023, eind juni legde hij zijn werkzaamheden neer vanwege ernstige gezondheidsproblemen.
September dat jaar zei Te Kloese bovendien nog expliciet dat er geensprake was van een direct vertrek en dat ze in gesprek waren over zijn toekomst. Een paar dagen later besloten club en Arnesen in overleg zijn aflopende contract per direct te beëindigen. Arnesen zelf zei dat hij het liefst was blijven zitten, maar begreep dat Feyenoord verder moest.

Dus je kunt concluderen dat Feyenoord zonder Arnesen verder wilde, maar niet dat hij eruit gewerkt is. Daarnaast had Feyenoord in juni 2022 ook de hele scouting verlengd (muv de Cler) en wilde toen ook met hun verder. Dus qua tijdlijn klopt de bewering 'Te Kloese werkte Arnesen eruit en ruimde daarna zijn scouting op. niet.

Akkas, 31 okt. 2024 --> Chief Scout/adviseur bij Olympiakos
Ruijl 1 mei 2026 --> Technisch directeur Excelsior
Hansen 30 juni 2024 --> Scout bij FC Midtjylland
Schuiteman zomer 2024 --> Nieuwe technische functie buiten Feyenoord
Jansen niet vertrokken --> Werd per 1 jan. 2025 hoofdscout
de Cler 30 juni 2022 -->dienstverband liep af
Soeters niet vertrokken --> Is nog steeds onderdeel van de scouting

Duis daar zit allemaal best wat tijd tussen. En grappige is dat de organisatie ook veranderde ten tijde van het vertrek van de scouts.
Jelle Goes werd verantwoordelijk voor Recruitment & Development
Ruijl schoof door naar Global Footbal;, daarna technisch manager
n oktober 2024 werd vervolgens officieel een nieuw technisch managementteam ingericht met Ruijl, Goes en Stijn Vandenbroucke. Ruijl bleef daarbij verantwoordelijk voor de scouting, maar niet meer als klassieke hoofdscout. En rond de zomer van 2024 kwamen Alexander Reuters en Guido Schoen erbij.

Dus het werd wel, en daar heeft men gelijk in, anders georganiseerd. (We herinneren allemaal de woorden van Schuiteman, die zei dat hij de scouting het liefst had gehouden zoals die onder Arnesen en Slot was neergezet).

Maar goed, een ding is wel duidelijk, we zijn er ogenschijnlijk niet op vooruitgegaan.
Te Kloese heeft de laatste jaren te veel middelmatige/dure aankopen gedaan. Maar die tellen ook veel harder aan omdat hij ook meer te besteden had (daardoor voelt t ook nog eens dubbel zo slecht)

Niemand die dit gaat lezen, want te Kloese is kut en eigenlijk is t ook gewoon water onder de brug :-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Dennis te Kloese topic

0.0590081