BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Givairo Read topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 26 juli 2026 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2026 - 22:38 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ik zie hem ook liever niet gaan en nu ik erover nadenk is dit
onze aanvoerder voor volgend seizoen.
vandaag aanvoerder
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 26 juli 2026 - 21:28   quote  deeplink  
3de bod binnen van Nottingham Forrest 23 miljoen maar het schijnt.

dikke doei hoop ik
MMM
 MMM - zondag 26 juli 2026 - 21:30   quote  deeplink  
Lachwekkend. De deur wijzen en stoppen met onderhandelen. Zinloos.
MMM
 MMM - zondag 26 juli 2026 - 21:32   quote  deeplink  
Het derde bod zal naar verwachting uitkomen op een bedrag van bijna 23 miljoen euro. Feyenoord verlangt een aanzienlijk hogere transfersom voor Read, die in De Kuip nog een contract heeft tot medio 2029.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 26 juli 2026 - 21:35   quote  deeplink  
Misplaatste biedingen ,net wat je schrijft stoppen met deze onderhandelingen.
van geil
 van geil - zondag 26 juli 2026 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2026 - 20:43 schreef van geil het volgende:
Toch wel verontrustend dat t weer als nieuws komt.
Dan wordt het toch als een opening gezien?
Vraagt Feyenoord dan toch fors minder?
??
kenny
 kenny - zondag 26 juli 2026 - 21:39   quote  deeplink  
inderdaad , 35milj en anders opzouten , waarom bracht hato wel dik 40milj op ? daarbij is read een groter talent dan de gehypte hato

daarbij zie ik hem liever nog een jaar bij ons , ik zit niet te wachten op deijl lotomba of nieuwkoop
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 juli 2026 - 06:56   quote  deeplink  
Tja. Twintig jaar
Vorig jaar de helft geblesseerd. Eigenlijk net weer fit
Alleen maar jeugd international.
Wat voor m spreekt is contract tot 2029.

Qua potentie mag je m natuurlijk nooit rond zijn marktwaarde laten gaan.
Er zit wel een maar aan, wat nou als die hamstrings structureel blijken.
DMD
 DMD - maandag 27 juli 2026 - 08:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 juli 2026 - 21:39 schreef kenny het volgende:
inderdaad , 35milj en anders opzouten , waarom bracht hato wel dik 40milj op ? daarbij is read een groter talent dan de gehypte hato

daarbij zie ik hem liever nog een jaar bij ons , ik zit niet te wachten op deijl lotomba of nieuwkoop
Nou omdat het aantal Ajax spelers dat presteert in Europa bij de clubs die grof geld betalen hoger is dan de Feyenoord spelers de afgelopen jaren.

Welke speler van Feyenoord die voor een hoog bedrag is verkocht heeft echt bij de "volgende" club gepresteerd?

Kokcu? Nee
Gimenez? Nee
Wieffer? Meh
Paixao? Nee
Hancko? Ja
Sinsiterra? Nee
Geertruida? Nee
Milambo? Nee

Alle spelers die voor 20+mil verkocht zijn de afgelopen jaren.

Dat betekent dat 1 uit de 8 spelers die verkocht zijn een succes is gebleken bij de volgende club. Dat is een succes percentage van 12.5%.

Het weegt gewoon allemaal mee.

Een advies is toch het minderwaardigheidscomplex jegens Ajax weg te laten en gewoon keihard naar de statistieken te kijken. Dat advies is dan ook gericht aan meerdere supporters.
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 juli 2026 - 08:54   quote  deeplink  
Dat is ook waar. Of eigenlijk was waar. Want kijk maar eens naar de laatste vijf jaar. Dan zul je zien dat bijna niemand uit de eredivisie echt meteen presteert bij zijn volgende club. Een aantal komt er later wel weer bovenop, maar meestal dan net onder de top.

Dus je hebt een punt.
DMD
 DMD - maandag 27 juli 2026 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2026 - 08:54 schreef Stylzz het volgende:
Dat is ook waar. Of eigenlijk was waar. Want kijk maar eens naar de laatste vijf jaar. Dan zul je zien dat bijna niemand uit de eredivisie echt meteen presteert bij zijn volgende club. Een aantal komt er later wel weer bovenop, maar meestal dan net onder de top.

Dus je hebt een punt.
Dat is niet zo.

Als je kijkt naar een AZ, die hebben 4 spelers boven de 20Mil verkocht de afgelopen jaren; Kerkez & Reijnders.

Beide spelers hebben gepresteerd bij de volgende clubs en zijn voor hogere bedragen verkocht daarna.

Dat is al een succes percentage van 50%.

Bij Ajax alles boven de 20Mil de afgelopen 5 jaar?

5/6 van de 11 die presteren bij de opvolgende clubs. Dan heb je het over een succes percentage van bijna 50%.

Het verschil is aanzienlijk. De laatste Feyenoord speler die voor aanzienlijk bedrag naar de PL is verhuist en daar heeft gepresteerd is eigenlijk Dirk Kuyt. Dan moet je bijna 20 jaar terug in de tijd.

Als ik een Engelse club zal zijn met geld, waar zou ik dan mijn spelers halen? Bij AZ of Ajax. De kans dat de speler binnen afzienbare tijd presteert is groter en anders heb ik altijd nog een hogere kans dat ik de speler kan slijten bij een andere club voor een mooi bedrag.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 juli 2026 door DMD --
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 juli 2026 - 09:23   quote  deeplink  
Welke spelers vind jij succesvol dan?
Reijnders fair.

Maar bij Ajax, de laatste vijf jaar en meteen bepalend?
Psv?

Qua Feyenoord heb je gelijk hoor en dat kost je zeker 10-25%

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 juli 2026 door Stylzz --
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 juli 2026 - 09:28   quote  deeplink  
Volgens Mikos Gouka van het Algemeen Dagblad verlangt Feyenoord namelijk een transfersom van meer dan 30 miljoen euro. De Rotterdammers zien Read als één van de absolute sleutelspelers voor het nieuwe seizoen en zijn daarom niet bereid hem voor een lager bedrag te laten vertrekken.
MMM
 MMM - maandag 27 juli 2026 - 10:07   quote  deeplink  
Heel goed.
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 juli 2026 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2026 - 10:07 schreef MMM het volgende:
Heel goed.
Tja

Givairo #Read mondeling akkoord met Nottingham Forest. #NFFC
💰 Contract voor vijf jaar en salarispakket van twintig miljoen plus bonussen.
✍️ #Feyenoord zou verdediger liefst nog jaar houden.
CobusIII
 CobusIII - maandag 27 juli 2026 - 10:14   quote  deeplink  
Maar Read wil wel heel erg graag weg. Wat ik heel bijzonder vind. De stap naar de PL is volgens mij nog te groot. Ik vind het een groot talent maar ook bij Feijenoord heeft hij nog wat te bewijzen. Een bedrag van 30M is wat mij betreft best aan de hoge kant, maar mooi als we het krijgen. Daarnaast is het fijn dat Feijenoord er stevig in zit (tot nu toe).
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 27 juli 2026 - 10:33   quote  deeplink  
Screenshot-20260727-102904-X.jpg
Frobin1974
 Frobin1974 - maandag 27 juli 2026 - 11:03   quote  deeplink  
Niet laten gaan voor dat bod, jd kan er zelf heel veel profijt van hebben, zeker als hij nog een jaar extra bijtekend.
CobusIII
 CobusIII - maandag 27 juli 2026 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2026 - 11:03 schreef Frobin1974 het volgende:
Niet laten gaan voor dat bod, jd kan er zelf heel veel profijt van hebben, zeker als hij nog een jaar extra bijtekend.
Dat bijtekenen gaat denk ik niet gebeuren, daarvoor wil hij te graag weg.
kenny
 kenny - maandag 27 juli 2026 - 11:05   quote  deeplink  
nooit mee akkoord gaan ,ze hopen hem voor een fooitje op te pikken , gelukkig houd feyenoord zijn poot stijf
kenny
 kenny - maandag 27 juli 2026 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2026 - 08:50 schreef DMD het volgende:

[..]

Nou omdat het aantal Ajax spelers dat presteert in Europa bij de clubs die grof geld betalen hoger is dan de Feyenoord spelers de afgelopen jaren.

Welke speler van Feyenoord die voor een hoog bedrag is verkocht heeft echt bij de "volgende" club gepresteerd?

Kokcu? Nee
Gimenez? Nee
Wieffer? Meh
Paixao? Nee
Hancko? Ja
Sinsiterra? Nee
Geertruida? Nee
Milambo? Nee

Alle spelers die voor 20+mil verkocht zijn de afgelopen jaren.

Dat betekent dat 1 uit de 8 spelers die verkocht zijn een succes is gebleken bij de volgende club. Dat is een succes percentage van 12.5%.

Het weegt gewoon allemaal mee.

Een advies is toch het minderwaardigheidscomplex jegens Ajax weg te laten en gewoon keihard naar de statistieken te kijken. Dat advies is dan ook gericht aan meerdere supporters.
dat wil niet zeggen dat je een van de grootste rechtback talent maar moet weg schijten ? en wat heeft hato dan gepresteerd ??
heb niks met 020 te maken en stoor mij er niet aan en voel mij zeker niet minderwaardig ik ben supporter van de mooiste club van nederland , maar een ding moet je ze nageven verkopen kunnen ze
Leuv
 Leuv - maandag 27 juli 2026 - 11:24   quote  deeplink  
Hij heeft nog een langdurig contract dus waarom zou je hem überhaupt verkopen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 juli 2026 - 12:00   quote  deeplink  
Zijn entourage cq zaakwaarnemers hebben t bal geopend.
Feyenoord ligt dwars
Feyenoord heeft dit beloofd
kenny
 kenny - maandag 27 juli 2026 - 12:04   quote  deeplink  
je bedoelt je vriend DtK heeft dit belooft ??
bijft007
 bijft007 - maandag 27 juli 2026 - 12:17   quote  deeplink  
Spel serieus op de wagen als ik het zo allemaal lees, +- 25 milj, wel een hoop geld
En zeker voor een back

goed gescout 3 jaar terug in Volendam dus💪 wel machtig talentvol is hij natuurlijk en hoeft zeker niet weg dus hard onderhandelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 juli 2026 door bijft007 --
kenny
 kenny - maandag 27 juli 2026 - 12:32   quote  deeplink  
ik zie hem liever blijven , gewoon een goede speler die alleen maar beter en meer waard wordt

gelukkig denkt Rigaux er ook zo over , hij mag alleen weg voor een niet te weigeren bod
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 juli 2026 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2026 - 12:04 schreef kenny het volgende:
je bedoelt je vriend DtK heeft dit belooft ??
We kunnen t meteen voor waar aannemen ja. Laten we dat doen
DMD
 DMD - maandag 27 juli 2026 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2026 - 11:11 schreef kenny het volgende:

[..]

dat wil niet zeggen dat je een van de grootste rechtback talent maar moet weg schijten ? en wat heeft hato dan gepresteerd ??
heb niks met 020 te maken en stoor mij er niet aan en voel mij zeker niet minderwaardig ik ben supporter van de mooiste club van nederland , maar een ding moet je ze nageven verkopen kunnen ze
"dat wil niet zeggen dat je een van de grootste rechtback talent maar moet weg schijten ? en wat heeft hato dan gepresteerd ??"

Ja sorry, maar wil je het dan niet begrijpen?

Een Hato koopt chelsea op basis van potentie en resultaten uit het verleden.

De kans dat Hato zelf op dit moment nog doorverkocht kan worden met winst of voor hetzelfde aangekochte bedrag is eenmaal groter dan de spelers die van Feyenoord komen en op hetzelfde niveau presteren. Zie mijn eerdere voorbeelden.

Het is eenmaal de realiteit.

Read heeft vorig seizoen amper gespeeld en ook in Europa heeft die amper tot niet gepresteerd.

Wat is dan een realistisch bod? Voor 25 Miljoen had ik hem verkocht. Dan zit je al 25% boven het bedrag wat je kreeg voor Geertruida, die toch echt meer gepresteerd heeft in het Feyenoord shirt.
CobusIII
 CobusIII - maandag 27 juli 2026 - 12:50   quote  deeplink  
Wel mooi dat ze het contract willen openbreken om zo de druk op te voeren. En nogmaals, het is niet erg als Read gewoon blijft.
kenny
 kenny - maandag 27 juli 2026 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2026 - 12:43 schreef DMD het volgende:

[..]

"dat wil niet zeggen dat je een van de grootste rechtback talent maar moet weg schijten ? en wat heeft hato dan gepresteerd ??"

Ja sorry, maar wil je het dan niet begrijpen?

Een Hato koopt chelsea op basis van potentie en resultaten uit het verleden.

De kans dat Hato zelf op dit moment nog doorverkocht kan worden met winst of voor hetzelfde aangekochte bedrag is eenmaal groter dan de spelers die van Feyenoord komen en op hetzelfde niveau presteren. Zie mijn eerdere voorbeelden.

Het is eenmaal de realiteit.

Read heeft vorig seizoen amper gespeeld en ook in Europa heeft die amper tot niet gepresteerd.

Wat is dan een realistisch bod? Voor 25 Miljoen had ik hem verkocht. Dan zit je al 25% boven het bedrag wat je kreeg voor Geertruida, die toch echt meer gepresteerd heeft in het Feyenoord shirt.
goede redenering , laten we gewoon door gaan met spelers weg te schijten , talent of niet , interesse van de grootste clubs in europa of niet maakt niet uit , jou redenering blijven we kruideniertje spelen

Read hoeft niet weg heeft een langdurig een contract en feyenoord wil graag met hem door , waarom zou je dan met 25milj je handen dicht knijpen ?
gewoon 30+ en anders niks
bijft007
 bijft007 - maandag 27 juli 2026 - 13:01   quote  deeplink  
Beter dat hij blijft natuurlijk, scheelt je veel mutaties die manier waar je elftal niet gelijk beter van wordt

ja op termijn misschien wat versterkingen elders
Maar je hebt al nu linksback wel nodig want 1,5 back (waarvan die ene pas nieuw jeugdspeler) kun je geen 3-4 maanden veel wedstrijden mee spelen

En er moet wel kwaliteit links/rechts voorin bij,, bij een wel te verwachten vroeg of laat verkoop van ueda/moussa.
MMM
 MMM - maandag 27 juli 2026 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2026 - 10:33 schreef Leon FR1908 het volgende:
[ afbeelding ]
Don Dennis bedankt..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 juli 2026 door MMM --
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 juli 2026 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2026 - 13:03 schreef MMM het volgende:

[..]

Don Dennis bedankt..
Als ie daarom verlengd heeft. En je anders misschien de helft had gekregen?
Maar goed. T is wat de Engelsen zeggen. Volgens hen wat de entourage van Read zegt.
We gaan t meemaken 😉
DMD
 DMD - maandag 27 juli 2026 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2026 - 12:56 schreef kenny het volgende:

[..]

goede redenering , laten we gewoon door gaan met spelers weg te schijten , talent of niet , interesse van de grootste clubs in europa of niet maakt niet uit , jou redenering blijven we kruideniertje spelen

Read hoeft niet weg heeft een langdurig een contract en feyenoord wil graag met hem door , waarom zou je dan met 25milj je handen dicht knijpen ?
gewoon 30+ en anders niks
Wel knap dat je nog steeds niet verder kan kijken dan je neus lang is.

Je hoeft je spelers niet weg te schijten als je als club eens langdurig presteert in Europa en vaker dan 1x per x jaar kampioen wordt.

Je zou je eens af moeten vragen waarom een arsenal, chelsea, man city, of Man UTD nooit eens aanklopt bij Feyenoord om krankzinnige bedragen neer te leggen voor een speler.

Als je jezelf die vraag stelt, waarom zou dat komen denk je?

Feyenoord blijft maar matig beleid uitvoeren door trainers als V.Persie aan te stellen en bijna elk jaar van koers te veranderen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 juli 2026 door DMD --
MMM
 MMM - maandag 27 juli 2026 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2026 - 13:24 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Als ie daarom verlengd heeft. En je anders misschien de helft had gekregen?
Maar goed. T is wat de Engelsen zeggen. Volgens hen wat de entourage van Read zegt.
We gaan t meemaken 😉
Was niet afgesproken bij een verlenging maar afgelopen winter.
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 juli 2026 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2026 - 13:51 schreef MMM het volgende:

[..]

Was niet afgesproken bij een verlenging maar afgelopen winter.
Ik las ergens anders bij de verlening ook
Maar dan nog. Hij kon toen en bleef.

Maar betekent nog steeds overigens niet dat je nu aan dat bedrag moet toegeven
Als t niet op papier staat
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 juli 2026 - 15:04   quote  deeplink  
Feyenoord weigert ook het derde bod van Nottingham Forest op Givairo Read: alles bij elkaar 21 miljoen euro, onderhandelbaar.
tomson
 tomson - maandag 27 juli 2026 - 16:12   quote  deeplink  
Die jongen is lekker gemaakt en die is met zn hoofd al weg. Ja je kan op je strepen staan om hem te behouden
maar dan is de verstandhouding waarschijnlijk wel verziekt. Moet er wel genoeg betaald worden, en daar zit Forest nog wel een stuk onder idd.
MMM
 MMM - maandag 27 juli 2026 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2026 - 15:04 schreef Stylzz het volgende:
Feyenoord weigert ook het derde bod van Nottingham Forest op Givairo Read: alles bij elkaar 21 miljoen euro, onderhandelbaar.
Wat een fooi die 21 miljoen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 27 juli 2026 - 18:13   quote  deeplink  
piet de paler
 piet de paler - maandag 27 juli 2026 - 18:42   quote  deeplink  
Alles doen om hem binnen te houden.
Of hebben we geen ambitie?
En Read zelf sta je niet een beetje in het krijt,bij de ploeg die je opgeleid heeft,en toen je gevalideerde je heeft gesteund.
Gewoon wat gedachtes
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 27 juli 2026 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2026 - 18:42 schreef piet de paler het volgende:
En Read zelf sta je niet een beetje in het krijt,bij de ploeg die je opgeleid heeft,en toen je gevalideerde je heeft gesteund.
Gewoon wat gedachtes
Tja slaat nergens op..
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 juli 2026 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2026 - 18:42 schreef piet de paler het volgende:
Gewoon wat gedachtes
Opgeleid? We hebben m in 2023 gehaald
We zijn geen Ajax hè.

De bever is overigens de enige die t heeft over een afspraak op papier.
Dat zal er niet zijn. Wel mondeling toezegging van toenmalige clubleiding
har
 har - maandag 27 juli 2026 - 18:58   quote  deeplink  
Ego's, money enz...
En als dan ook nog een debiel een clausule van 25m in heeft gezet dan ben je nergens meer als club. Zo wordt het echt nooit wat!
Als hij bij 020 had gespeeld was hij nu voor 40m weggegaan.
kenny
 kenny - maandag 27 juli 2026 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2026 - 18:58 schreef har het volgende:
Ego's, money enz...
En als dan ook nog een debiel een clausule van 25m in heeft gezet dan ben je nergens meer als club. Zo wordt het echt nooit wat!
Als hij bij 020 had gespeeld was hij nu voor 40m weggegaan.
eens
Leuv
 Leuv - maandag 27 juli 2026 - 19:10   quote  deeplink  
Wat een gelul allemaal. We zijn gvd Feyenoord en zijn Al ruim 100 jaar een groter en betere club dan Forest. Daar moeten we helemaal geen spelers aan verkopen. Het is te triest voor woorden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 juli 2026 door Leuv --
kenny
 kenny - maandag 27 juli 2026 - 19:11   quote  deeplink  
Logo
Nieuwsupdate
Gaat Read, of niet?
Vandaag om 15:00
Update: Vandaag om 15:02
4
min
19
Reacties

Martijn Krabbendam
Journalist VI
Feyenoord weigert ook het derde bod van Nottingham Forest op Givairo Read: alles bij elkaar 21 miljoen euro, onderhandelbaar. Waarom de rechtsback zelf wel openstaat voor een vertrek en de club hem wil houden.

Een interview met Givairo Read, binnenkort hier te lezen, eindigt met de opmerking dat we wel zullen zien waar hij dit seizoen speelt. Giovanni van Bronckhorst, die een tafel verderop zit, spitst zijn oren. ‘We zien helemaal niks’, zegt de trainer van Feyenoord. ‘Je gaat hier gewoon nog een jaar knallen.

Read glimlacht beleefd. Eerder heeft hij gezegd dat spelen bij Feyenoord geen straf is en dat hij nog genoeg kan leren, maar óók dat hij zich klaar voelt voor een transfer als zich een mooie kans aandient. Die kans is er nu. Nottingham Forest heeft voor de derde keer geboden. Het bedrag dat de Engelsen willen betalen, alles bij elkaar 21 miljoen euro, komt in de buurt van de som waarvan kamp-Read vindt dat Feyenoord aan tafel zou moeten.

BLESSURES
Dat zit zo. Vorig seizoen kwam de interesse in Read op gang. Bayern München maakte zijn belangstelling kenbaar en Paris FC bood in januari twintig miljoen euro. Feyenoord zei nee. Read bleef in De Kuip met een aangepast contract waaruit waardering sprak. Maar net terug van een hamstringblessure moest hij direct na de winterstop te lang op het veld blijven tegen SC Heerenveen. Daar liep hij dezelfde blessure op als eerder uit bij Go Ahead Eagles: een kwetsuur die hem maanden aan de kant hield.

Ondersteunend beeld bij het artikel© Pro Shots
Twee zware blessures in één seizoen hebben Read aan het denken gezet. Er kan veel gebeuren in een jaar. Door fysieke problemen die deels voorkomen hadden kunnen worden, miste hij een groot deel van het seizoen waarin hij zich juist had willen laten zien. Dat Forest zich nu meldt en Paris FC opnieuw op het vinkentouw zit, betekent dat die clubs hun interesse baseren op zijn prestaties van vóór zijn blessure. Niemand weet wat komend seizoen brengt. Read kan zomaar blessurevrij blijven en zich verder ontwikkelen tot, wie weet, international van het Nederlands elftal. Dan komen de grotere clubs vanzelf. Maar het kan ook de andere kant op gaan, weet Read uit ervaring.

De rechtsback is daardoor steeds vaker gaan nadenken over een volgende stap. De Premier League staat hoog op zijn lijstje. Hij kan zich financieel onafhankelijk spelen – er ligt een vijfjarig contract klaar. Hoewel Forest geen Champions League speelt, trekt de Premier League op zichzelf al genoeg. Read zou de stap graag willen maken, maar Feyenoord heeft nu al drie keer nee gezegd tegen de biedingen uit Nottingham. Vorig seizoen was een vertrek bij een bedrag rond de 25 miljoen euro wél bespreekbaar, maar inmiddels zit er een nieuwe directie met andere ideeën. Die heeft die afspraken niet gemaakt.

AANVOERDER
Hoe nu verder? Het kamp-Read wijst op het feit dat de speler gratis naar Feyenoord kwam. Hij had bij FC Volendam zijn debuut in de Eredivisie al gemaakt en er lag een contract klaar, maar Read koos voor het plan van Robin van Persie, die destijds een rechtsback zocht voor Feyenoord Onder-18. Van Persie zag Read spelen bij Oranje Onder-17 en was overtuigd. FC Volendam kreeg niet eens een opleidingsvergoeding. Daarbij is Read nog altijd geen international van Oranje. Wat is in zo’n geval een redelijke transfersom?

Ondersteunend beeld bij het artikel© Pro Shots
Nu de kans op een vertrek zich aandient, zou Feyenoord zich wat flexibeler kunnen opstellen, al denkt de club daar anders over. Read geldt als een bepalende speler voor komend seizoen. Van Bronckhorst overweegt hem zelfs aanvoerder te maken. Net als bij Gjivai Zechiël dreigt voor de rechtsback een impasse. Feyenoord blijft zich hard opstellen. Tegelijkertijd heeft de club nog geen grote uitgaande transfer gedaan, terwijl die financieel wel nodig is. Anis Hadj Moussa, Ayase Ueda én Read gelden als spelers die de club een flinke som moeten opleveren.

Ook de supporters willen dat Read blijft. Als Newcastle United 27 miljoen euro voor Sean Steur betaalt, moet Feyenoord zijn talent dan voor minder verkopen? Read speelde in de Eredivisie twee keer zo vaak als Steur: 43 tegenover 20 wedstrijden. Het is duidelijk en ook logisch dat Feyenoord liever Ueda of Hadj Moussa verkoopt, spelers van 27 en 24 jaar. Eén probleem: voor hen zijn nog geen biedingen binnengekomen.

25 MILJOEN
Read zelf blijft rustig en groeit tijdens de voorbereiding weer naar zijn oude niveau. Het is nu aan Feyenoord, Nottingham Forest en zijn zaakwaarnemers. Wat als het bod de 25 miljoen euro nadert, het bedrag waarop hij wordt gewaardeerd op Transfermarkt? Hoe lang kan en wil Feyenoord nee blijven zeggen, nu de club zijn selectie ook nog wil en vooral móét versterken met in ieder geval een linksback en één of twee buitenspelers?

Technisch directeur Dévy Rigaux kan niet kopen zonder te verkopen. Is in dat licht de transfer van Leo Sauer naar VfB Stuttgart, die alles bij elkaar vijftien miljoen euro kan opleveren, van invloed op een mogelijk vertrek van Read? De club zou, net als bij Zechiël, ook kunnen besluiten het huidige contract opnieuw open te breken en te verbeteren. Maar daarover zijn met beide spelers nog geen afspraken gemaakt.

Het is dus nog maar zeer de vraag of het interview met Read binnenkort hier te lezen is als aanvoerder van Feyenoord, of toch als speler van Nottingham Forest.
van geil
 van geil - maandag 27 juli 2026 - 19:31   quote  deeplink  
Beetje vaag verhaal. er zou n afspraak zijn voor 25.
En met die informatie komt er een club met 17,5 en nu 20 of zo.
piet de paler
 piet de paler - maandag 27 juli 2026 - 19:37   quote  deeplink  
Nu gaan we in de Belgische competitie iets kopen...Tja dan heb je ambitie?????
Bowie
 Bowie - maandag 27 juli 2026 - 19:41   quote  deeplink  
Stylzz zit er mi weer het dichtste bij.
Medium dat dit bericht met veel poeha brengt is verre van objectief, er staat letterlijk dat deze toezegging is gedaan door de vorige incompetente bestuurder.
Toezegging is echter mondeling gedaan en de nwe directie heeft hier geen boodschap aan, prijs is vastgesteld op -minimaal- 35 mln.
Bron die dit vermeldde stelde zelfs dat de kans dit deze transfer door zal gaan sterk is verkleind door de verkoop van Sauer, die in de buurt van de 15 mln zal komen.
Noodzaak om te verkopen is nu nog minder, vandaar ook dat Gio stelde dat er nu niks meer -gedwongen- verkocht gaat worden omdat het wel leuk is 50-80 mln in kas te hebben maar dat het elftal CL waardig moet zijn/blijven.
Staat in dat stukje best wel leuke info hierover, dat Gio gewoon inbrak in het interview door te zeggen, je gaat nergens heen, je gaat hier nog 1 jaar vlammen.
En zoals hier eerder is geschreven, er is sprake van een langdurig contract.
Dus geen gelul, wil je 'm, jammer, maar dan wel 35 mln betalen.
En voor die 35 mln is wel wat leuks terug te kopen, in die zin heb ik al veel vertrouwen in nwe directie.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Givairo Read topic

0.0118160