|
|
van geil
|
|
|
quote: leg dat nu eens uit. je zegt dus we verkopen m niet voor dit geld, maar willen wel een bangarantie. het bod wordt verhoogd wat klopt er niet? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2026 - 21:04 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Deze zomer zijn de regels voor clubs uit die competitie veranderd, Leon heeft daar bijvoorbeeld wat over gepost. Dat lijkt de reden te zijn waarom er zoveel deals voor deze club geklapt zijn deze zomer. Stel nou, echt he dat dat zo is. het eerste contact was 5 weken geleden? in de zandbak dan begin je dus altijd met het checken van een club, bij twijfels vraag je vooraf aantoning van je middelen en garanties, zijn die in orde, dan ga je pas praten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 september 2026 door van geil -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
| En toen wilde ze m kwijt he, voor de duidelijkheid. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Voor zover ik weet is het contact begonnen deze week. Eerder deze zomer waren er wel andere clubs uit de zandbak met interesse, als je dat bedoelde? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2026 - 21:15 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Voor zover ik weet is het contact begonnen deze week. Eerder deze zomer waren er wel andere clubs uit de zandbak met interesse, als je dat bedoelde? Dezelfde competitie en regels |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
En dat is dus mijn punt. al voor het eerste contact, had je met die kennis twijfels, dan eerst om die gegevens/garanties opvragen voordat je uberhaupt aan tafel gaat. Ik vind het echt een vaag verhaal van Feyenoord. Volgens mij waren ze gewoon weer te laat met happen. Dat schijnt traditie te worden, om aan papieren te denken voor het ja woord. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Ah op die manier. Misschien dat er bij die andere clubs om wat voor reden ook minder twijfels waren. Maar dat is speculatie. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik weet zeker hadden ze gisteren ja gezegd, dan was alles veilig in kannen en kruiken geweest. Nu heb je alleen maar verliezers. Hadj mentaal stuk, en ook nog eens pispaal dadelijk. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2026 - 21:28 schreef van geil het volgende:Ik weet zeker hadden ze gisteren ja gezegd, dan was alles veilig in kannen en kruiken geweest. Nu heb je alleen maar verliezers. Hadj mentaal stuk, en ook nog eens pispaal dadelijk. In kannen en kruiken wel ja, maar dat 'veilig' lijkt nu precies het punt waar het om draait. En dat is blijkbaar dus lang niet alleen Feyenoord die vraagtekens heeft bij deze club. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Binnenkort geblesseerd. Let maar op |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Je snapt echt niet wat ik zeg. T Lees nu eens alle posts in plaats van steeds op een fragment.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 september 2026 door van geil -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: 😂😂😂 een oogje in het zeil houden met die kennerT |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2026 - 21:28 schreef van geil het volgende:Ik weet zeker hadden ze gisteren ja gezegd, dan was alles veilig in kannen en kruiken geweest. Nu heb je alleen maar verliezers. Hadj mentaal stuk, en ook nog eens pispaal dadelijk. Recordcijfer: het bestuur van Al-Ittihad is mislukt in onderhandelingen met 19 buitenlandse spelers deze zomer!
Zegt ook wel wat. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Ik lees wat je zegt, ik zie alleen een andere gang van zaken. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Ik heb oprecht te doen met deze gozer. en ja, die kans is groot. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
| Zaken doen met een club die niet betrouwbaar lijkt. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Devy vorige week niet over gehoord. jij wel? Als er zo'n club is, en die neemt contact op , dan is er niet eens een zaak als je de zaak goed runt. Ik hoorde alleen maar Hadj moet blijven.
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Over 3 dagen dan maar de winnende tegen Barca. Dan mag ie daar misschien blijven. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2026 - 21:41 schreef van geil het volgende:[..] Devy vorige week niet over gehoord. jij wel? Als er zo'n club is, en die neemt contact op , dan is er niet eens een zaak als je de zaak goed runt. Ik hoorde alleen maar Hadj moet blijven. Dat is het spel wat al tig jaar gespeeld word.
‘Speler X mag niet weg, die blijft.’ Totdat de kopende partij komt met een niet te weigeren bod.
Als ik lees hoe die club er financieel voor staat en hoeveel transfers er al geklapt zijn..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 september 2026 door MMM -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Alles wat je op google zoekt vindt je Kijk eens bij geklapte deals Feyenoord, ik zou het niet uitprinten, dat kost een boom. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Rariteiten, achtbaan. Etc.
Is die bankgarantie-voorwaarde vanuit Feyenoord wel gekomen op deadline-day, of eerder? Wist Gio al eerder dat het no deal zou worden? Oftewel: was de transferdeur wat Feyenoord betreft al eerder dicht? En Al Ittihad doorzette en lekte naar media om zaak going te houden?
Het stinkt. En aan welke kant weet niemand. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Al-Ittihad Club duurste aankoop deze transferwindow is 15 miljoen.
Er is in totaal maar 33 miljoen uitgegeven. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2026 - 21:52 schreef MMM het volgende:Al-Ittihad Club duurste aankoop deze transferwindow is 15 miljoen. Er is in totaal maar 33 miljoen uitgegeven. En dan 40+ voor Moussa willen neerleggen? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Een daarvan was een bankgarantie, waaraan Feyenoord volgens het Algemeen Dagblad al sinds vrijdag vasthield. Die garantie kwam er uiteindelijk niet. In combinatie met eerdere berichtgeving over liquiditeitsproblemen bij Al-Ittihad valt goed te verklaren waarom Feyenoord geen enkel risico wilde nemen.
Bankgarantie al sinds vrijdag een voorwaarde In de stroom aan berichten ontstond zondag het beeld dat de gevraagde bankgarantie een nieuw obstakel was dat de transfer op het laatste moment blokkeerde. Uit de reconstructie van het AD blijkt echter dat dit anders ligt: Feyenoord hield al sinds vrijdag vast aan die voorwaarde.
Dat is een belangrijk detail. De Rotterdammers veranderden in de laatste uren dus niet plotseling de spelregels. Al-Ittihad wist al geruime tijd dat Feyenoord alleen bereid was tot een deal wanneer voldoende zekerheid bestond over de betaling. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Ja, en weten dat Feyenoord geld kan gebruiken. En die speler gek maken met geweldig salaris. Die wil wel. En gaat zn club onder druk zetten. Dus dan ga je bergen beloven aan die gasten in 010.
Mogelijk scenario dan, he |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Problemen bij Al-Ittihad waren al eerder onderwerp van berichtgeving Juist bij Al-Ittihad lijkt die voorzichtigheid niet zonder aanleiding te zijn geweest. GOAL schreef eerder deze transferperiode uitgebreid over liquiditeitsproblemen bij de Saudische club. Volgens het medium beschikte Al-Ittihad ondanks grote sportieve ambities niet over voldoende direct beschikbare financiële middelen om alle gewenste deals af te ronden.
Daarbij werd, na berichtgeving over onderhandelingen met talloze andere spelers en clubs, onder meer de situatie rond Abdullah Radif aangehaald. Al-Ittihad zou al overeenstemming hebben bereikt over zijn komst, maar trok zich uiteindelijk terug omdat de financiële middelen om de overeenkomst af te ronden niet beschikbaar waren. Radif vertrok vervolgens naar Al-Ahli.
Het is belangrijk om daarbij onderscheid te maken tussen een club die geen geld hééft en een club die onvoldoende liquide middelen beschikbaar heeft. Uit de berichtgeving van GOAL kan niet worden geconcludeerd dat Al-Ittihad insolvent is. Wel schetst het medium een beeld van financiële en bestuurlijke onzekerheid die deze zomer meerdere transfers heeft bemoeilijkt. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Hij gaat niet eens mee |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Overigens. Als t allemaal zo kut was met die olieboeren, waarom dan onderhandelen tot t laatste moment. Dat rijmt voor geen meter |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Was er wel onderhandeling? Of was het sec wachten op die bankgarantie. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2026 - 22:00 schreef Stylzz het volgende:Overigens. Als t allemaal zo kut was met die olieboeren, waarom dan onderhandelen tot t laatste moment. Dat rijmt voor geen meter Ja precies, dat zeg ik ook steeds hier. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote: zoiets denk ik ook eerder |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
"Al-Ittihad zit financieel flink in de min. De tijd dat Saoedische topclubs onbeperkt met oliedollars konden smijten zonder consequenties is voorbij. De club kampt met een ernstig gebrek aan liquiditeit (beschikbaar geld), torenhoge schulden en strikte budgetkortingen vanuit de overheid."
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 september 2026 door R()b -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2026 - 22:00 schreef Stylzz het volgende:Overigens. Als t allemaal zo kut was met die olieboeren, waarom dan onderhandelen tot t laatste moment. Dat rijmt voor geen meter Het antwoord daarop lijkt me wel duidelijk? Omdat er een groot bedrag op tafel ligt, dan moet je als club ten minste gaan kijken of er wat mogelijk is. Het is ook niet alsof die heel lang loopt toch, is allemaal van de laatste 2 dagen geloof ik.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 september 2026 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
| Ze kunnen hem niet kopen, die hebben nog geen 5 euro's |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Zelfs bever vind het terecht dat Feyenoord een bankgarantie eist omdat het rommelt bij Ittihad.
Nou als iemand de directie kan bekritiseren is hij het wel.. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
Mohamed Dahmane had zelf ook alles kunnen temperen, je bent toch niet achterlijk? Ik zou van zaakwaarnemer wisselen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ittihad wilde in meerdere termijnen betalen, waarvan termijn één een bedrag van 5 miljoen euro was. Dit gaf Feyenoord ook geen vertrouwen. Feyenoord wilde meer als eerste termijn, Ittihad bewoog niet.
Bron: VI |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2026 - 23:01 schreef MMM het volgende:Ittihad wilde in meerdere termijnen betalen, waarvan termijn één een bedrag van 5 miljoen euro was. Dit gaf Feyenoord ook geen vertrouwen. Feyenoord wilde meer als eerste termijn, Ittihad bewoog niet. Bron: VI Dat is wel heel matig. Dan ben je totaal niet serieus. Hebben wij weer. Deze klootzakken gaven vroeger geld uit alsof er geen morgen was. En nu wij zowel met Hancko en nu AHM met ze te maken hebben krijg je van die achterlijke spelletjes |
|
|
|
|
DMD
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2026 - 23:01 schreef MMM het volgende:Ittihad wilde in meerdere termijnen betalen, waarvan termijn één een bedrag van 5 miljoen euro was. Dit gaf Feyenoord ook geen vertrouwen. Feyenoord wilde meer als eerste termijn, Ittihad bewoog niet. Bron: VI Echt hilarisch, dat je het durft aan te bieden xD.
Zogenaamd veel geld hebben en dan de eerste termijn willen voldoen met rond de 12% van het totale bedrag xD
Natuurlijk vraag je dan om een bankgarantie.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 september 2026 door DMD -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Aha, nou dat had dan zelfs betekent dat je deze winter ook geen vervanger hadden kunnen halen, omdat het geld pas later vrij zou komen. Als ze de financiële verplichtingen al na hadden kunnen komen. Die deal wordt hoe langer hoe onaantrekkelijker. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Moet jij geen wedstijdtopic maken? De deal is off. Barcelona.
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2026 - 23:01 schreef MMM het volgende:Ittihad wilde in meerdere termijnen betalen, waarvan termijn één een bedrag van 5 miljoen euro was. Dit gaf Feyenoord ook geen vertrouwen. Feyenoord wilde meer als eerste termijn, Ittihad bewoog niet. Bron: VI Maar hoe lang was een termijn |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Was leuk allemaal, nu helaas weer naar de werkelijkheid Misschien vang je er nog eens keer 25 milj voor als het meezit Dit Lijkt mij teveel op wel bieden naar geen geld hebben.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 september 2026 door bijft007 -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
kenny
|
|
|
Logo Hoe Dávid Hancko een rol speelde in de Hadj Moussa-transfersoap Gisteren om 22:40 4 min 11 Reacties
Martijn Krabbendam Journalist VI Net geen veertig miljoen euro, zo hoog was het maximale bod van Al-Ittihad op Anis Hadj Moussa. Waarom Feyenoord nee zei tegen een mogelijke recordtransfer.
Vanaf het eerste moment dat Al-Ittihad zich meldde in De Kuip, op de avond van de Deadline Day voor de Nederlandse markt, wist Feyenoord één ding zeker: hoe hoog het bod uit Jeddah ook zou zijn, zonder bankgarantie géén deal.
Slechte ervaring met Al-Nassr Een keer eerder dacht de club een overeenkomst te hebben met een club uit Saoedi-Arabië. Dat was met Dávid Hancko. In juli vorig jaar wilde Al-Nassr de centrale verdediger overnemen. De clubs sloten een akkoord voor 33 miljoen euro. Directeur Dennis te Kloese sprak in de maanden daarvoor uitgebreid met Fernando Hierro, de sportdirecteur van de club van Cristiano Ronaldo.
En toen begonnen de problemen. Hierro vertrok en de deal leek van tafel. Tot Al-Nassr, met een nieuwe leiding, zich een paar weken later weer meldde in De Kuip. Te Kloese zette namens Feyenoord zijn handtekening onder de overeenkomst en Hancko vertrok naar het trainingskamp van de Saoedische club in Oostenrijk. Daar aangekomen mocht hij het spelershotel niet in. Hancko nam een hotel om de hoek, in afwachting van vrijgave, maar ook een dag later was hij niet welkom en mocht hij niet meetrainen. Hij vloog terug naar Feyenoord, waar hij al van iedereen afscheid had genomen.
Later bleek dat Al-Nassr de officiële transferdocumenten niet had getekend. Daarmee was de deal dan ook niet officieel en kon de club alsnog van Hancko af. De verdediger tekende kort daarna een contract bij Atlético Madrid. Die club betaalde uiteindelijk 26 miljoen euro, zeven miljoen minder dan wat Al-Nassr had toegezegd.
Vergelijkbare transitie Dan weer terug naar Hadj Moussa. Al-Ittihad is geen Al-Nassr, maar de club zat wel in een vergelijkbare transitie. De leiding veranderde en de schulden stapelden zich op. Niettemin zorgde de verkoop van Moussa Diaby naar Bayer Leverkusen voor lucht. Diaby keerde deze maand terug naar zijn voormalige club, waarmee Al-Ittihad een transferovereenkomst sloot.
Thumbnail for article: Anis Hadj Moussa heeft geluk met Van Bronckhorst Logo Actuele zaken Anis Hadj Moussa heeft geluk met Van Bronckhorst Thumbnail for article: Anis Hadj Moussa werkt aan verbeterpunten Logo Analyse Anis Hadj Moussa werkt aan verbeterpunten De Saoedische topclubs zijn de afgelopen jaren steeds meer zelf verantwoordelijk geworden voor hun transferbeleid. Voorheen liep een belangrijk deel van de transfers bij Al-Nassr, Al-Hilal, Al-Ahli en Al-Ittihad via het PIF, het Public Investment Fund. Inmiddels dragen de clubs meer verantwoordelijkheid voor hun eigen beleid, al opereren ze nog altijd binnen vastgestelde financiële kaders. De eigendomsstructuur van de vier clubs is bovendien in beweging: in augustus 2026 werd begonnen met de overdracht van de resterende 25 procent van de aandelen naar het PIF.
Tijdens de Hancko-soap speelde het PIF al een rol op de achtergrond en nu was het aan Al-Ittihad om de deal met Feyenoord en Hadj Moussa rond te krijgen. Met de aanvaller was dat geen probleem. Hij zei ja tegen het voorstel van vijftig miljoen euro in vijf jaar. Maar naarmate de onderhandelingen met Feyenoord vorderden, of beter: hoe langer de gesprekken liepen, hoe meer ze in De Kuip terugdachten aan Hancko. Al-Ittihad kwam uiteindelijk tot een voorstel dat Feyenoord alles bij elkaar 39 miljoen euro zou opleveren. Geleerd van het Hancko-debacle vroeg de leiding van Feyenoord dit keer wel een bankgarantie. Die kon Al-Ittihad maar niet regelen.
Voorwaarden Wat ook niet meehielp, waren de voorwaarden in de betalingstermijnen. De Saoedi's stelden volgens ingewijden voor om een eerste deel van vijf miljoen euro af te rekenen. Feyenoord wilde dat bedrag omhoog hebben. Stel dat Al-Ittihad een eerste termijn van bijvoorbeeld achttien miljoen had voorgesteld, zou dat Feyenoord meer vertrouwen hebben gegeven. Vijf miljoen was te laag. Volgens insiders wilde Ittihad ook daarin niet bewegen.
Waar men in Saoedi-Arabië steeds zekerder was van een deal, begonnen ze bij Feyenoord steeds harder te twijfelen. Hoe zeker waren de voorwaarden nou écht? Natuurlijk had de club de deal kunnen sluiten, in de wetenschap dat het slecht staat voor een topclub als Al-Ittihad wanneer harde afspraken worden geschonden. Het probleem is dat Al-Nassr er in de zomer van 2025 maling aan had en deed alsof een done deal, getekend door Feyenoord, niet bestond.
Alles bij elkaar voelde het voorstel van Al-Ittihad van 39 miljoen voor Feyenoord wel goed genoeg, alleen de voorwaarden niet. De club had geen zin in een tweede Hancko-soap, maar heeft nu wel wat op te lossen met een gefrustreerde Anis Hadj Moussa. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
De kleuter heeft zelfs zijn insta profielfoto veranderd. Nu zonder Feyenoord shirt Dit gaat helemaal goed komen |
|
|
|