|
|
p111
|
|
|
quote:Op zondag 12 april 2026 - 12:09 schreef AkaS het volgende:[..] Vriend, gabber, tijger ik kan je echt niet volgen wat betreft Weghorst. Die man heeft een handicap vanwege zijn lengte. Is een feit dat het dan altijd wat slungelachtig overkomt in de uitvoering. Maar hij ziet het spelletje, veel beter dan de rest met uitzondering van Berghuis, de rest zijn allemaal blinde kippen. Akas hij heeft nu in dit seizoen een knappe wedstrijd gespeeld dat was afgelopen Zondag tegen de onderste.De rest van het seizoen was dramatisch en lachwekkend,deze man is echt totaal ongeschikt voor AJAX. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 april 2026 - 12:13 schreef p111 het volgende:[..] Akas hij heeft nu in dit seizoen een knappe wedstrijd gespeeld dat was afgelopen Zondag tegen de onderste.De rest van het seizoen was dramatisch en lachwekkend,deze man is echt totaal ongeschikt voor AJAX. Eens! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 april 2026 - 12:13 schreef p111 het volgende:[..] Akas hij heeft nu in dit seizoen een knappe wedstrijd gespeeld dat was afgelopen Zondag tegen de onderste.De rest van het seizoen was dramatisch en lachwekkend,deze man is echt totaal ongeschikt voor AJAX. Ik mag zijn houding totaal niet maar is wel in vorm nu dus gewoon laten staan. Dolberg is geen haar beter, verdedigd totaal niet mee, laat niet meer zien
Van beiden afscheid nemen na dit seizoen |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 april 2026 - 12:13 schreef p111 het volgende:[..] Akas hij heeft nu in dit seizoen een knappe wedstrijd gespeeld dat was afgelopen Zondag tegen de onderste.De rest van het seizoen was dramatisch en lachwekkend,deze man is echt totaal ongeschikt voor AJAX. Ik zie het totaal anders. Zijn rendement was afgelopen seizoen dramatisch maar ik vind dat niet hij daarin de schuldige is. Nu er meer aanvallend en dynamischer wordt gespeeld, Berghuis er is en zowel Godts en Gloukh meer de samenwerking zoeken komen zijn pluspunten naar bovendrijven.
Zo zie ik het, hij is geen creerende spits maar een spits sie gevoedt moet worden.
Verder is hij een winner, een vechter en heeft een enorm geloof in eigen kunnen althans zo stelt hij zich op naar buiten en dat wordt in Nederland niet gepruimd! |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
| iedere keer hoor ik , dat is wat voor ajax en die is , en die is nog beter voor ajax , nou ondertussen kopen ze allemaal troep , en komt er niks van terecht , ik word er zat van pfffff |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 15 april 2026 - 14:25 schreef AkaS het volgende:[..] Ik zie het totaal anders. Zijn rendement was afgelopen seizoen dramatisch maar ik vind dat niet hij daarin de schuldige is. Nu er meer aanvallend en dynamischer wordt gespeeld, Berghuis er is en zowel Godts en Gloukh meer de samenwerking zoeken komen zijn pluspunten naar bovendrijven. Zo zie ik het, hij is geen creerende spits maar een spits sie gevoedt moet worden. Verder is hij een winner, een vechter en heeft een enorm geloof in eigen kunnen althans zo stelt hij zich op naar buiten en dat wordt in Nederland niet gepruimd! Een spits is afhankelijk van goede voorzetten, zowel Godts als Bounida en Cloukh spelen graag dicht bij elkaar, hebben geen van alle een goede voorzet vanaf de flanken in huis.
Het vroegere Ajax had echt buitenspelers in huis daarom kon bijvoorbeeld Huntelaar regelmatig topscoorder van de eredivisie worden |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
| de club is dood , moet alleen nog begraven worden |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote: Ja echt onvoorstelbaar hoe alles is gelopen. Er werd zo hoog opgegeven over Sutalo, dat zou DE aankoop worden, Gloukh idem. Maar inmiddels os het onvoorstelbaar dat Sutalo de voorkeur krijgt boven een talent uit eigen jeugd die in mijn ogen al heeft laten zien beter te zijn. En die fouten die hij maakte, die maakt Sutalo in veelvoud!
Gloukh kan zeker wel voetballen alleen was de memo bij hem nog niet aangekomen dat voetbal een teamsport was en dat aanvallers tegenwoordig ook gewoon moeten meeverdedigen.
De goede worden bij Ajax afgemaakt en afgedankt en de middelmaat omhooggeschreven en gehandhaafd, heel apart.
Brobbey en Conceicao zouden erg welkom geweest zijn in dit team om er maar een paar te noemen. En nu kan Weghorst er weer niets van zogenaamd. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 april 2026 - 10:58 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Verkeerd gewed. Heb niet gekeken. Simpelweg omdat ik die grafkop van Weghorst helemaal zat ben. Zal blij zijn als hij komend seizoen lekker ergens anders voetbalt. Het is geen teamspeler, vind zichzelf enorm belangrijk en de beste. Hij, samen met Berghuis, zorgen ervoor dat er geen team staat met hun gedrag. Jammer dat je niet hebt gekeken, het zijn ook niet mijn vrienden toch waren Weghorst en Berghuis de besten vh veld hahahaha hahaha
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 april 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op woensdag 15 april 2026 - 17:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Jammer dat je niet hebt gekeken, het zijn ook niet mijn vrienden toch waren Weghorst en Berghuis de besten vh veld hahahaha hahaha Je kan ze niet mogen maar je kan niet zeggen dat ze geen teamspelers zijn, want dat zijn ze zeer zeker wel. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 16 april 2026 - 13:42 schreef AkaS het volgende:[..] Je kan ze niet mogen maar je kan niet zeggen dat ze geen teamspelers zijn, want dat zijn ze zeer zeker wel. Zeker weten teamspelers, beiden waren tegen Heracles de betere, dan maakt het niet uit wat voor gezichten ze trekken, ze staan wat mij betreft terecht in de basis.
Al denk ik niet dat we ze volgend seizoen terug gaan zien
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 april 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op woensdag 15 april 2026 - 14:25 schreef AkaS het volgende:[..] Ik zie het totaal anders. Zijn rendement was afgelopen seizoen dramatisch maar ik vind dat niet hij daarin de schuldige is. Nu er meer aanvallend en dynamischer wordt gespeeld, Berghuis er is en zowel Godts en Gloukh meer de samenwerking zoeken komen zijn pluspunten naar bovendrijven. Zo zie ik het, hij is geen creerende spits maar een spits sie gevoedt moet worden. Verder is hij een winner, een vechter en heeft een enorm geloof in eigen kunnen althans zo stelt hij zich op naar buiten en dat wordt in Nederland niet gepruimd! Ja een vechter is het wel maar geen voetballer sorry. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Het ligt nooit aan 1 speler, dat begrijp ik maar de keuze om Sutalo telkens in de basis te zetten en hele wedstrijden te laten spelen heeft er volgens mij weldegelijk toe bijgedragen dat we nu in een hele barre situatie terecht zijn gekomen.
Ook het egoïsme van Godts heeft een duit in het zakje gedaan.
We moeten nu echt alle wedstrijden winnend afsluiten om verdere problemen te voorkomen, hopelijk zet het positieve samenspel van de vorige wedstrijd zich voort en laat Godts ook eens zien wat hij in potentie kan tegen de gevreesde tegenstanders die gaan komen!
Garcia het is oon jouw moment van de waarheid, wie ben je echt en wat kan jij??? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2026 - 16:30 schreef AkaS het volgende:Het ligt nooit aan 1 speler, dat begrijp ik maar de keuze om Sutalo telkens in de basis te zetten en hele wedstrijden te laten spelen heeft er volgens mij weldegelijk toe bijgedragen dat we nu in een hele barre situatie terecht zijn gekomen. Ook het egoïsme van Godts heeft een duit in het zakje gedaan. We moeten nu echt alle wedstrijden winnend afsluiten om verdere problemen te voorkomen, hopelijk zet het positieve samenspel van de vorige wedstrijd zich voort en laat Godts ook eens zien wat hij in potentie kan tegen de gevreesde tegenstanders die gaan komen! Garcia het is oon jouw moment van de waarheid, wie ben je echt en wat kan jij??? Precies zoals je zegt, het ligt nooit aan 1 speler, naast Sutalo en het egoisme van sommige spelers heeft ook ons middenveld het af laten weten.
De belangrijkste positie namelijk de 6 is een doorn in het oog, wie hebben daar allemaal gespeeld...o.a. Regeer, Mokio Klaassen, Itakura, geen van allen kon het elftal bij de hand nemen, het team beter laten draaien. Niet dat Henderson de beste 6 was maar er stond wel iemand die iedereen achteraan zat.
Heel dom dat ze geen vervanger voor hem hebben gehaald |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Eens wat betreft Henderson. Er was genoeg op hem aan te merken maar nu hij er niet meer is en er geen goede vervanger is gekomen is zijn gemis goed merkbaar of in iedergeval iemand met ervaring en kunde voor deze positie.
Echt een gevalletje falend beleid.
Hopelijk komt er een wonder en winnen we alle resterende wedstrijden waarbij we wellicht toch nog aanspraak kunnen maken op CL voetbal komend seizoen! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2026 - 23:07 schreef AkaS het volgende:Eens wat betreft Henderson. Er was genoeg op hem aan te merken maar nu hij er niet meer is en er geen goede vervanger is gekomen is zijn gemis goed merkbaar of in iedergeval iemand met ervaring en kunde voor deze positie. Echt een gevalletje falend beleid. Hopelijk komt er een wonder en winnen we alle resterende wedstrijden waarbij we wellicht toch nog aanspraak kunnen maken op CL voetbal komend seizoen! Dan moet het helaas via een wonder gebeuren, we hebben nog een aantal lastige wedstrijden voor de boeg |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Wil je 2e worden dan is er inderdaad heel veel te doen. Feyenoord nu als Ajax wint 4 punten voor. Doelsaldo is dan waarschijnlijk wel voor Ajax. Met nu winst zou Ajax op in ieder geval 4 doelpunten achter staan(met nu 2 is dat 3) en dan moet Feyenoord nog in ieder geval 1 keer verliezen en 1 keer gelijk spelen. Waar Ajax moet winnen(Of 2 keer gelijkspelen).
Ajax gaat dit, dit op geschreven. Echt niet halen. Feyenoord zou nu dan 2 van de 3 niet moeten winnen en Ajax alles. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Gaat deze directie verder met falend beleid en verkeerde keuzes....?
Als ik het goed lees willen ze Daley Blind terughalen en Dies Janse voor slechts 8 mln verkopen!
Ik zou dat echt vreselijk stom vinden! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2026 - 22:40 schreef AkaS het volgende:Gaat deze directie verder met falend beleid en verkeerde keuzes....? Als ik het goed lees willen ze Daley Blind terughalen en Dies Janse voor slechts 8 mln verkopen! Ik zou dat echt vreselijk stom vinden! Blind terughalen is nooit een slecht idee. Al helemaal als je niet weet wat de deal is. Kan prima zijn dat hij als trainer bij Ajax aan de slag gaat.
Voor de rest natuurlijk geruchten.. die je bij Ajax altijd in overvloed hebt. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Maandag stond het programma rondo grotendeels in het teken van Peter Bosz en psv.
Hierin kwam hij uitgebreid aan het woord over zijn geliefde speelstijl en wat voor soort spelers hij hierbij graag heeft.
Kortweg gezegd speelt hij nadrukkelijk om te winnen via aanvallend spel en om te kunnen aanvallen moet je dus spelers hebben die balvast zijn hierbij haalde hij aan dat vorig jaar Flamingo veel speelde die een betere verdediger is dan Jerdi Schouten maar nu Flamingo niet speelt en Schouten zijn plek heeft wordt er meer gewonnen omdat Schouten de bal zelden verliest want balverlies is killing aldus Peter Bosz.
Als je dan kijkt naar Ajax en gaat kijken wedstrijd na wedstrijd hoe vaak er balverlies wordt geleden, dat is gewoon onwaarschijnlijk en ik heb mij hier dan ook nog los van Bosz wedstrijd na wedstrijd over verbaasd en enorm aan geërgerd.
En daarom dan ook mijn aanhoudende kritiek richting Godts en Gloukh die mijns inziens veel slimmer hun momenten voor dribbels moeten uitkiezen en waar iedereen de polonaise loopt met de incidentele hoogtepunten van deze spelers kan ik hier met mijn pet niet bij.
Ja, Godts is inderdaad de enige speler die attractieve acties laat zien maar god waar blijft het besef dat je onmogelijk kampioen kunt worden met spelers die zo vaak balverlies lijden.
Hopelijk valt het kwartje eens de goede kant op en mogen we het hatelijke Utrecht verslaan en het sympathieke Heerenveen en kunnen we nog 3de worden maar dat mag toch na dit seizoen nooit meer voorkomen. En aan de directie om verstandig in te kopen en een trainer die de lat wat hoger gaat leggen!
Want soms kan een andere, "mindere" speler voor een beter resultaat zorgen zo blijkt maar weer een keer! ;-) |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Nou mijn mening is dat je achter Godts en Gloukh een fysiek sterk middenveld moet hebben die constant achter de voorhoede voetbalt en ingrijpt bij balverlies,dat betekend uiteraard een sterk fysieke en goede conditie.Mijn mening kunnen die voorhoede dan bij een mislukte actie geen angst te hebben omdat het middenveld bijna alles opvangt.Ik denk met Dolberg-Godts en Gloukh of een ander technische buitenspeler je genoeg creativiteit hebt om verdedigingen te slopen. Ik heb veel vertrouwen in volgend seizoen met Mokio en Steur en een sterke 6 en een sterke rechtsback........? Bouman/Baas /Rosa en wat sterke jeugdspelers in de selectie en zeker een sterke keeper. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op woensdag 06 mei 2026 - 19:06 schreef p111 het volgende:Nou mijn mening is dat je achter Godts en Gloukh een fysiek sterk middenveld moet hebben die constant achter de voorhoede voetbalt en ingrijpt bij balverlies,dat betekend uiteraard een sterk fysieke en goede conditie.Mijn mening kunnen die voorhoede dan bij een mislukte actie geen angst te hebben omdat het middenveld bijna alles opvangt.Ik denk met Dolberg-Godts en Gloukh of een ander technische buitenspeler je genoeg creativiteit hebt om verdedigingen te slopen. Ik heb veel vertrouwen in volgend seizoen met Mokio en Steur en een sterke 6 en een sterke rechtsback........? Bouman/Baas /Rosa en wat sterke jeugdspelers in de selectie en zeker een sterke keeper. Goede post |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op woensdag 06 mei 2026 - 19:06 schreef p111 het volgende:Nou mijn mening is dat je achter Godts en Gloukh een fysiek sterk middenveld moet hebben die constant achter de voorhoede voetbalt en ingrijpt bij balverlies,dat betekend uiteraard een sterk fysieke en goede conditie.Mijn mening kunnen die voorhoede dan bij een mislukte actie geen angst te hebben omdat het middenveld bijna alles opvangt.Ik denk met Dolberg-Godts en Gloukh of een ander technische buitenspeler je genoeg creativiteit hebt om verdedigingen te slopen. Ik heb veel vertrouwen in volgend seizoen met Mokio en Steur en een sterke 6 en een sterke rechtsback........? Bouman/Baas /Rosa en wat sterke jeugdspelers in de selectie en zeker een sterke keeper. Ik snap je redenering maar het is niet voor niets dat alle topteams die voor aanvallend voetbal staan buitenspelers hebben die moeten mee terugverdedigen. En daarbij moet je een sterk middenveld hebben.
Maar ik hou mijn hart alweer vast want ik lees her en der dat Veltman en Blind mogelijk gehaald worden... Ik mag hopen dat Jordi slimmer is dan dat.
Kijk nou naar het topvoetbal, je kan geen topteam zijn en aanvallend voetbal spelen zonder snelheid in je ploeg. En je hebt fysieke kracht nodig, tenzij je messi en dergelijke spelers in je selectie hebt...
Ik zou lekker inzetten op Gaaei Bouwman Dies Janse en Baas
Middenveld met Steur Berghuis en aankoop.
Voorin Godts Dolberg of aankoop en dan rechts hopen op doorbraak van die Argentijnse speler, Bounida of Gloukh.
Overigens...en natuurlijk maakt 1 zwaluw nog geen zomer maar Gloukh in de spits ging toen ook erg aardig.
Of je gaat met Dolberg op 10 en Weghorst in de spits!!! |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Gaaei is gewoon een topgozer,maar keihard niet goed genoeg voor Ajax.En Mokio en Steur is mijn middenveld.plus zeer sterke 6 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 07 mei 2026 - 09:12 schreef AkaS het volgende:[..] Ik snap je redenering maar het is niet voor niets dat alle topteams die voor aanvallend voetbal staan buitenspelers hebben die moeten mee terugverdedigen. En daarbij moet je een sterk middenveld hebben. Maar ik hou mijn hart alweer vast want ik lees her en der dat Veltman en Blind mogelijk gehaald worden... Ik mag hopen dat Jordi slimmer is dan dat. Kijk nou naar het topvoetbal, je kan geen topteam zijn en aanvallend voetbal spelen zonder snelheid in je ploeg. En je hebt fysieke kracht nodig, tenzij je messi en dergelijke spelers in je selectie hebt... Ik zou lekker inzetten op Gaaei Bouwman Dies Janse en Baas Middenveld met Steur Berghuis en aankoop. Voorin Godts Dolberg of aankoop en dan rechts hopen op doorbraak van die Argentijnse speler, Bounida of Gloukh. Overigens...en natuurlijk maakt 1 zwaluw nog geen zomer maar Gloukh in de spits ging toen ook erg aardig. Of je gaat met Dolberg op 10 en Weghorst in de spits!!! Kijkend naar afgelopen seizoen AkaS, buitenspelers zowel in de voorhoede als in de achterhoede mogen kabouters zijn, maar in de spits en centraal in de achterhoede moet je reuzen hebben staan die fysiek en kopsterk tegen een stootje kunnen wil je in het moderne voetbal mee komen. Bij standaard situaties hebben we verdedigend niet één kopsterke verdediger staan, we hadden Kaplan en Dies Janse en die worden dan verhuurd, dan heb je als technische staf toch geen inzicht!!!
Wat betreft onze aanval...
Godts, Bounida en Cloukh kunnen allen passeren maar gaan soms te ver in hun acties, hier ben ik het compleet met je eens AkaS. Al moet ik zeggen dat Cloukh hier in vetbeterd is want die geeft de laatste wedstrijden al wat eerder de bal af dankzij Garcia.
De laatste jaren hebben wij spitsen rond lopen die nauwelijks aan de bal komen, nauwelijks scoren omdat ze te weinig worden betrokken in het aanvalsspel. Hoe lang is het geleden dat we een spits hadden die de meeste doelpunten heeft gescoord in de eredivisie ?
Onze spitsen worden door de keeper hoog aangespeeld en dan doe er dan maar mee. Kijk naar Neuer van Bayern Munchen die schiet de bal in één keer uit naar zijn buitenspelers die op hun beurt een voorzet geven op Kane, dit is waarom hij zo vaak scoort omdat hij in het aanvalsspel betrokken wordt.
Een spits moet veel meer aangespeeld worden door de buitenspelers dat gebeurd bij Ajax veel te weinig omdat Godts te lang door gaat met zijn acties, gooit die bal nauwkeurig voor de goal, traint hier op. Berghuis en Gaaei doen dit wel vanaf rechts maar te weinig komt aan tot op heden.
Het enige wat Ajax nodig heeft zijn spelers die lengte hebben voor de goal en centraal achter in, dan krijgen we een spits die er op een seizoen 25 in schiet/ kopt, daarnaast krijgt Ajax met lengte centraal veel minder doelpunten tegen.
En om niet te vergeten een 6 die zo wel in het mee verdedigen als ook aanvallend veel meer brengt |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op donderdag 07 mei 2026 - 10:06 schreef p111 het volgende:Gaaei is gewoon een topgozer,maar keihard niet goed genoeg voor Ajax.En Mokio en Steur is mijn middenveld.plus zeer sterke 6 Zeer sterk op welke manier? |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op donderdag 07 mei 2026 - 10:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Kijkend naar afgelopen seizoen AkaS, buitenspelers zowel in de voorhoede als in de achterhoede mogen kabouters zijn, maar in de spits en centraal in de achterhoede moet je reuzen hebben staan die fysiek en kopsterk tegen een stootje kunnen wil je in het moderne voetbal mee komen. Bij standaard situaties hebben we verdedigend niet één kopsterke verdediger staan, we hadden Kaplan en Dies Janse en die worden dan verhuurd, dan heb je als technische staf toch geen inzicht!!! Wat betreft onze aanval... Godts, Bounida en Cloukh kunnen allen passeren maar gaan soms te ver in hun acties, hier ben ik het compleet met je eens AkaS. Al moet ik zeggen dat Cloukh hier in vetbeterd is want die geeft de laatste wedstrijden al wat eerder de bal af dankzij Garcia. De laatste jaren hebben wij spitsen rond lopen die nauwelijks aan de bal komen, nauwelijks scoren omdat ze te weinig worden betrokken in het aanvalsspel. Hoe lang is het geleden dat we een spits hadden die de meeste doelpunten heeft gescoord in de eredivisie ? Onze spitsen worden door de keeper hoog aangespeeld en dan doe er dan maar mee. Kijk naar Neuer van Bayern Munchen die schiet de bal in één keer uit naar zijn buitenspelers die op hun beurt een voorzet geven op Kane, dit is waarom hij zo vaak scoort omdat hij in het aanvalsspel betrokken wordt. Een spits moet veel meer aangespeeld worden door de buitenspelers dat gebeurd bij Ajax veel te weinig omdat Godts te lang door gaat met zijn acties, gooit die bal nauwkeurig voor de goal, traint hier op. Berghuis en Gaaei doen dit wel vanaf rechts maar te weinig komt aan tot op heden. Het enige wat Ajax nodig heeft zijn spelers die lengte hebben voor de goal en centraal achter in, dan krijgen we een spits die er op een seizoen 25 in schiet/ kopt, daarnaast krijgt Ajax met lengte centraal veel minder doelpunten tegen. En om niet te vergeten een 6 die zo wel in het mee verdedigen als ook aanvallend veel meer brengt Jeetje man daar vraag je wat ;-) Echt heel lang geleden dat we een spits hadden die topscorer was. Maar daar moeten we ook in zoeken dat we toen geen primadonna's hadden zoals Godts en Gloukh die vinden dat het spel om hun draait. In de tijd dat onze spits topscorer werd hadden we dienende buitenspelers, zelfs Tadic was ondanks zijn aanzien veel meer dienende.
Zowel Godts als Gloukh zijn wel minder blind en minder egoïstisch geworden onder Garcia en ondanks zijn aparte middenveld tegen psv en aanhoudende fout met Sutalo in de basis ben ik wel benieuwd naar zijn resultaten als coach met een goede voorbereiding op het seizoen.
Sutalo vind ik positioneel niet sterk, niet in de duels en ook niet kopsterk, en opbouwende is het ook geen mastermind, eigenlijk alleen zijn voorkomen is goed. Maar dat Kaplan en Janse het zo goed zouden doen was niet in te schatten maar nu zou ik zeker een poging met Dies Janse wagen als LCV. Baas ben ik geen fan van en zie ik ook niet slagen in het buitenland, echt niet. Is nu het zo beroerd is opvallend vanwege een bepaalde basis maar verder geloof ik niet in zijn succes later in het buitenland |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 07 mei 2026 - 17:14 schreef AkaS het volgende:[..] Jeetje man daar vraag je wat ;-) Echt heel lang geleden dat we een spits hadden die topscorer was. Maar daar moeten we ook in zoeken dat we toen geen primadonna's hadden zoals Godts en Gloukh die vinden dat het spel om hun draait. In de tijd dat onze spits topscorer werd hadden we dienende buitenspelers, zelfs Tadic was ondanks zijn aanzien veel meer dienende. Zowel Godts als Gloukh zijn wel minder blind en minder egoïstisch geworden onder Garcia en ondanks zijn aparte middenveld tegen psv en aanhoudende fout met Sutalo in de basis ben ik wel benieuwd naar zijn resultaten als coach met een goede voorbereiding op het seizoen. Sutalo vind ik positioneel niet sterk, niet in de duels en ook niet kopsterk, en opbouwende is het ook geen mastermind, eigenlijk alleen zijn voorkomen is goed. Maar dat Kaplan en Janse het zo goed zouden doen was niet in te schatten maar nu zou ik zeker een poging met Dies Janse wagen als LCV. Baas ben ik geen fan van en zie ik ook niet slagen in het buitenland, echt niet. Is nu het zo beroerd is opvallend vanwege een bepaalde basis maar verder geloof ik niet in zijn succes later in het buitenland Ik zou graag een paar Nigerianen zien in het hart vd verdediging en in de spits Troy Parrot van AZ of Dion Beljo, de 24-jarige Kroatische spits van Dinamo Zagreb, 36 goals en 6 assists in 44 wedstrijden.
Nederlandse clubs zoals ook Feijenoord krijgen echter stevige concurrentie: ook FC Porto, Sporting CP, Burnley en Brighton zouden hem volgen, |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote: Een fysiek en technisch sterke 6 met een beetje ervaring op die positie. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 07 mei 2026 - 09:12 schreef AkaS het volgende:[..] Ik snap je redenering maar het is niet voor niets dat alle topteams die voor aanvallend voetbal staan buitenspelers hebben die moeten mee terugverdedigen. En daarbij moet je een sterk middenveld hebben. Maar ik hou mijn hart alweer vast want ik lees her en der dat Veltman en Blind mogelijk gehaald worden... Ik mag hopen dat Jordi slimmer is dan dat. Kijk nou naar het topvoetbal, je kan geen topteam zijn en aanvallend voetbal spelen zonder snelheid in je ploeg. En je hebt fysieke kracht nodig, tenzij je messi en dergelijke spelers in je selectie hebt... Ik zou lekker inzetten op Gaaei Bouwman Dies Janse en Baas Middenveld met Steur Berghuis en aankoop. Voorin Godts Dolberg of aankoop en dan rechts hopen op doorbraak van die Argentijnse speler, Bounida of Gloukh. Overigens...en natuurlijk maakt 1 zwaluw nog geen zomer maar Gloukh in de spits ging toen ook erg aardig. Of je gaat met Dolberg op 10 en Weghorst in de spits!!! Mag het hopen dat Veltman transfervrij naar Ajax komt, neemt heel wat Premier League ervaring mee, er gaan geluiden dat PSV ook zeer geinteresseerd in hem is.
Blind zou goed kunnen indien Michel de trainer wordt maar maak je niet druk die komt niet voor de basis, eerder als back up of ze hebben een andere functie, die is echt te oud.
Het is te proberen waard om met Dolberg op 10 en met Wout in de spits te spelen, al vind ik Gloukh meer een 10 |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Sorry,maar Woud moet vertrekken wij als Ajacieden hebben nog nooit zo,n voetballer gehad en moetn wij ook niet willen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 07 mei 2026 - 09:12 schreef AkaS het volgende:[..] Ik snap je redenering maar het is niet voor niets dat alle topteams die voor aanvallend voetbal staan buitenspelers hebben die moeten mee terugverdedigen. En daarbij moet je een sterk middenveld hebben. Maar ik hou mijn hart alweer vast want ik lees her en der dat Veltman en Blind mogelijk gehaald worden... Ik mag hopen dat Jordi slimmer is dan dat. Kijk nou naar het topvoetbal, je kan geen topteam zijn en aanvallend voetbal spelen zonder snelheid in je ploeg. En je hebt fysieke kracht nodig, tenzij je messi en dergelijke spelers in je selectie hebt... Ik zou lekker inzetten op Gaaei Bouwman Dies Janse en Baas Middenveld met Steur Berghuis en aankoop. Voorin Godts Dolberg of aankoop en dan rechts hopen op doorbraak van die Argentijnse speler, Bounida of Gloukh. Overigens...en natuurlijk maakt 1 zwaluw nog geen zomer maar Gloukh in de spits ging toen ook erg aardig. Of je gaat met Dolberg op 10 en Weghorst in de spits!!! Blind, veltman of welke andere oud speler haal je niet voor de basis. Deze mensen zijn juist wat Ajax dit seizoen mist. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 mei 2026 - 08:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Mag het hopen dat Veltman transfervrij naar Ajax komt, neemt heel wat Premier League ervaring mee, er gaan geluiden dat PSV ook zeer geinteresseerd in hem is. Blind zou goed kunnen indien Michel de trainer wordt maar maak je niet druk die komt niet voor de basis, eerder als back up of ze hebben een andere functie, die is echt te oud. Het is te proberen waard om met Dolberg op 10 en met Wout in de spits te spelen, al vind ik Gloukh meer een 10 Blind, Veltman, Eriksen of welk oud speler ook, deze spelers nemen een berg ervaring mee en spelen sowieso op het niveau van dit Ajax. En kennen Ajax. Precies, die komen/komt als invaller. Heeft enorm veel ervaring en is belangrijk. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Eerst zal door Jordy een trainer moeten worden gehaald alvorens we nieuwe spelers aan gaan trekken. De trainer zal namelijk ook wel inspraak willen krijgen met wie hij gaat werken. Ondanks het feit, dat de trainer een passant is en blijft. Vervolgens zal er in de volledige staf een grote schoonmaak moeten plaats vinden. Dat heeft dit seizoen wel bewezen. De fitheid van de huidige selectie is om te janken. Na 60 minuten vallen ze met bosjes neer. Kan niet op topniveau! Ik roep al het hele seizoen om een andere manier van trainen, waarbij de accenten worden verlegd naar kracht en snelheid. Anders gezegd. Veranderen van jochies naar kerels die ook kunnen voetballen. Met een deel van de huidige selectie is dit wel te realiseren door een verandering in de Mindset. Een belangrijk gedeelte van de selectie zal moeten worden verkocht, waarbij je er niet onderuit komt om je verlies te nemen. En tot slot wat ik over Anton Gaaei de laatste tijd heb gezegd daar blijf ik bij. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 mei 2026 - 13:51 schreef hjf het volgende:Eerst zal door Jordy een trainer moeten worden gehaald alvorens we nieuwe spelers aan gaan trekken. De trainer zal namelijk ook wel inspraak willen krijgen met wie hij gaat werken. Ondanks het feit, dat de trainer een passant is en blijft. Vervolgens zal er in de volledige staf een grote schoonmaak moeten plaats vinden. Dat heeft dit seizoen wel bewezen. De fitheid van de huidige selectie is om te janken. Na 60 minuten vallen ze met bosjes neer. Kan niet op topniveau! Ik roep al het hele seizoen om een andere manier van trainen, waarbij de accenten worden verlegd naar kracht en snelheid. Anders gezegd. Veranderen van jochies naar kerels die ook kunnen voetballen. Met een deel van de huidige selectie is dit wel te realiseren door een verandering in de Mindset. Een belangrijk gedeelte van de selectie zal moeten worden verkocht, waarbij je er niet onderuit komt om je verlies te nemen. En tot slot wat ik over Anton Gaaei de laatste tijd heb gezegd daar blijf ik bij. Hoe zie jij dan Gaaei? Zeker, de trainer heeft altijd iets te zeggen over de spelers. Maar er zo toch flink wat moeten worden schoongemaakt. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op maandag 11 mei 2026 - 19:17 schreef freakie het volgende:[..] Hoe zie jij dan Gaaei? Zeker, de trainer heeft altijd iets te zeggen over de spelers. Maar er zo toch flink wat moeten worden schoongemaakt. Hi Freakie. Ik zie Anton Gaaei als een zeer dynamische middenvelder met veel loopvermogen en kracht. Zijn voorzetten zijn voor verbetering vatbaar. Hij is echter wel een voorbeeld voor het overgrote deel van de selectie qua intensiteit en inzet. Voor de rechtsback positie schrijf ik hem af. Daar is Rosa op dit moment voor mij de nummer 1, maar daar moet nog wel meer uit te halen zijn. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote: Eens maar mag best meer ervaren zijn dan een beetje op specifiek de 6 positie. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 mei 2026 - 11:06 schreef p111 het volgende:Sorry,maar Woud moet vertrekken wij als Ajacieden hebben nog nooit zo,n voetballer gehad en moetn wij ook niet willen. Hier ben ik het dan niet mee eens, Wout is het toonbeeld van inzet, motivatie en met minder talent toch maximaal presteren.
Hij is een beetje apart als mens, schijnt. Maar dan wel volgens Nederlandse standaard. Met de juiste spelers om hem heen scoort hij makkelijk 20 of 25 goals voor je.
Maar hij is op leeftijd dus beter een nieuwe spits met Wout als supersub. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Jetten gaat Ajax transfervrij verlaten. Had liever gezien dat Rob Jetten Nederland transfervrij zou verlaten maar zoveel geluk heeft Nederland niet.
Maar hoe erg is het dat deze jongen gratis uit onze jeugdopleiding wegloopt?
Moet Ajax niet gewoon een keiharde reset doen en inzetten op de jeugd?
Met Bouwman Janse en Baas in de verdedigende linie.
Middenveld dan wel een goede stevige aankoop met Steur en Berghuis voor de ervaring ?
En wat zijn jullie creatieve ingevingen voor een scorende of in iedergeval een goed functionerende voorhoede?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 mei 2026 door AkaS -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 - 23:56 schreef AkaS het volgende:[..] Hier ben ik het dan niet mee eens, Wout is het toonbeeld van inzet, motivatie en met minder talent toch maximaal presteren. Hij is een beetje apart als mens, schijnt. Maar dan wel volgens Nederlandse standaard. Met de juiste spelers om hem heen scoort hij makkelijk 20 of 25 goals voor je. Maar hij is op leeftijd dus beter een nieuwe spits met Wout als supersub. 100% eens ook al vertrekt hij omdat hij uitgekotst wordt |
|
|
|
|
p111
|
|
|
godts-Dolberg-Berghuis Steur-Mokio zes ????? misschien Baas Zizenco-Rosa-Jansen-Bouman-......? Keeper ....? uiteraard met Boudima-Konadu-Itakura-Thomajasi-Glouck/Klaasen uiteraard de stippeltjes moeten aankoop zijn van niveau Verkopen,VdBoomen/Sutalo/Gaaaei/Regeer/Fritz(helaas)Weghorst/Wijndal/Edvartsen/Akpon/Advila/Mansverk/Rikhoff/ =========================================== De rest aanvullen met jong AJAX spelers Vink/Carizzo/Nash/Heerkens/Mwhu/Ouazane
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 mei 2026 door p111 -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op woensdag 13 mei 2026 - 09:48 schreef p111 het volgende:godts-Dolberg-Berghuis Steur-Mokio zes ????? misschien Baas Zizenco-Rosa-Jansen-Bouman-......? Keeper ....? uiteraard met Boudima-Konadu-Itakura-Thomajasi-Glouck/Klaasen uiteraard de stippeltjes moeten aankoop zijn van niveau Verkopen,VdBoomen/Sutalo/Gaaaei/Regeer/Fritz(helaas)Weghorst/Wijndal/Edvartsen/Akpon/Advila/Mansverk/Rikhoff/ =========================================== De rest aanvullen met jong AJAX spelers Vink/Carizzo/Nash/Heerkens/Mwhu/Ouazane Wist je trouwens dat Mokiode Afrikaanse versie van Jan Vertonghen zou kunnen worden want ook Mokio schijnt van origine een LCV te zijn.
Voor die positie vind ik Baas niet goed genoeg, is een 6je om er een kwalificatie aan te geven en voor het gewenste niveau moet dit een solide 8 zijn. Janse en of Mokio zouden hier naartoe kunnen groeien en Baas zelf zou wellicht een aardige linksback kunnen zijn voor Ajax.
Bouwman met Janse of Mokio zou wel mooi kunnen of Ajax moet doorschakelen naar een nieuwe speelstijl met 3 centrale verdedigers en 2 voetballende backs.
Dan krijg je:
............. keeper ...............
... Bouwman . Janse . Mokio ........
Gaaei.......................... Baas
...Klaasen . Aankoop .Steur ........
....... Berghuis Dolberg ...........
Godts verkopen. Gloukh reserve Jeugd op de bank |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Godts zeker nog een jaar houden,dan kan hij de kleine dingen verbetern en gaat hij heel veel geld opleveren.Hetzelfde geld voor Steur en Mokio.De 6 en een linksback en rechtsback en een keeper moeten aankopen worden.Maar dat zal afhangen of Zicenko en Thomajasin blijven.Mochten die alle twee blijven en fit zijn dan scheelt dat weer in aankopen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 13 mei 2026 - 14:30 schreef AkaS het volgende:[..] Wist je trouwens dat Mokiode Afrikaanse versie van Jan Vertonghen zou kunnen worden want ook Mokio schijnt van origine een LCV te zijn. Voor die positie vind ik Baas niet goed genoeg, is een 6je om er een kwalificatie aan te geven en voor het gewenste niveau moet dit een solide 8 zijn. Janse en of Mokio zouden hier naartoe kunnen groeien en Baas zelf zou wellicht een aardige linksback kunnen zijn voor Ajax. Bouwman met Janse of Mokio zou wel mooi kunnen of Ajax moet doorschakelen naar een nieuwe speelstijl met 3 centrale verdedigers en 2 voetballende backs. Dan krijg je: ............. keeper ............... ... Bouwman . Janse . Mokio ........ Gaaei.......................... Baas ...Klaasen . Aankoop .Steur ........ ....... Berghuis Dolberg ........... Godts verkopen. Gloukh reserve Jeugd op de bank Jordy Cruyff is een voorstander van 4-3-3, een citaat van Jordy is: We moeten door op het idee van mijn vader namelijk 4-3-3. Ik heb hem beloofd dat, overal waar ik zal werken, er 4-3-3 wordt gespeeld.’ dus gaat een 5-3-2 het niet worden.
Overigens is Mokio een 8, is absoluut geen verdediger. Nog steeds ben ik voorstander voor meer lengte achter in, lijkt me wel handig met standaard situaties zoals hoekschoppen tegen
Vermoed ergens niet dat ze Dolberg houden omdat hij te wisselvallig is.
Ik weet dat een spits het moeilijk heeft met einzelgangers als Godts, Cloukh en Bounida maar Dolberg had veel meer moeten scoren dan 3 doelpunten tot nu toe, Weghorst heeft er 8 tot nu toe.
Maar is het misschien een idee om Godts (mocht hij blijven) in de spits te proberen, staat 2e op de topscoorderslijst met 18 doelpunten, scoort dus heel gemakkelijk en anders Troy Parrot mocht Godts verkocht worden, scoort bijna altijd, is altijd nadrukkelijk aanwezig, maakt het de verdediging altijd moeilijk, is kwalitatief een betere spits dan Dolberg, is in ieder geval niet zo wisselvallig. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op woensdag 13 mei 2026 - 19:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Jordy Cruyff is een voorstander van 4-3-3, een citaat van Jordy is: We moeten door op het idee van mijn vader namelijk 4-3-3. Ik heb hem beloofd dat, overal waar ik zal werken, er 4-3-3 wordt gespeeld.’ dus gaat een 5-3-2 het niet worden. Overigens is Mokio een 8, is absoluut geen verdediger. Nog steeds ben ik voorstander voor meer lengte achter in, lijkt me wel handig met standaard situaties zoals hoekschoppen tegen Vermoed ergens niet dat ze Dolberg houden omdat hij te wisselvallig is. Ik weet dat een spits het moeilijk heeft met einzelgangers als Godts, Cloukh en Bounida maar Dolberg had veel meer moeten scoren dan 3 doelpunten tot nu toe, Weghorst heeft er 8 tot nu toe. Maar is het misschien een idee om Godts (mocht hij blijven) in de spits te proberen, staat 2e op de topscoorderslijst met 18 doelpunten, scoort dus heel gemakkelijk en anders Troy Parrot mocht Godts verkocht worden, scoort bijna altijd, is altijd nadrukkelijk aanwezig, maakt het de verdediging altijd moeilijk, is kwalitatief een betere spits dan Dolberg, is in ieder geval niet zo wisselvallig. Wat Mokio betreft, jij kan hem een 8 noemen waar van origine is hij een centrale verdediger die bij Ajax vooral als middenvelder is gebruikt. Maar dat hij eigenlijk een LCV is dat verzin ik niet.
Godts in de spits is denk ik niet de juiste plek voor hem. Snap niet op basis van welke kwaliteiten jij hem ziet slagen op een centrale positie?
Hij moet mijnsinziens slimmer en onbaatzuchtiger gaan spelen vanaf links..Zelfde scores maar dan zonder het vele balverlies plus een collega in de spits die beter kan en zal gaan functioneren. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 - 22:30 schreef AkaS het volgende:[..] Wat Mokio betreft, jij kan hem een 8 noemen waar van origine is hij een centrale verdediger die bij Ajax vooral als middenvelder is gebruikt. Maar dat hij eigenlijk een LCV is dat verzin ik niet. Godts in de spits is denk ik niet de juiste plek voor hem. Snap niet op basis van welke kwaliteiten jij hem ziet slagen op een centrale positie? Hij moet mijnsinziens slimmer en onbaatzuchtiger gaan spelen vanaf links..Zelfde scores maar dan zonder het vele balverlies plus een collega in de spits die beter kan en zal gaan functioneren. Van orgine in de jeugd, ook als linksback maar Farioli zag het goed en bracht hem op het middenveld zoals Farioli Baas van Linksback naar linkscentraal bracht. Mokio is technisch begaafd en doet het goed, verdedigend tegen de grotere jongens moet je hem zelfs niet op 6 zetten. Maar goed dit mag jij vinden, ik zie graag grotere kerels in het hart van de verdediging zoals bijvoorbeeld Bayern Munchen. Bij hoekschoppen of vrije trappen krijgt je dan nauwelijks doelpunten tegen. hebben ze niet genoeg miljoenen dan zullen ze het met Bouwman, Kaplan of Dies Janse moeten doen. Godts is inderdaad geen spits, hij speelt zich zelf vrij om te scoren al moet hij daar soms een lange weg voor gaan. Staat hij in de spits is de weg korter, hij is de speler met de meeste techniek bij Ajax, ik vind het te proberen waard vanwege zijn groot aantal doelpunten meer niet.
Aan de andere kant doet hij het als linksbuiten niet verkeerd mits hij zijn acties niet te ver door drijft, op dit punt zijn we het eens. Daarom dacht ik aan de spitspositie voor hem want dan kan hij zijn acties niet te ver door drijven. Maar mocht het niet werken zie ik aan de andere kant ook weer graag lengte. een spits moet beweeglijk zijn maar aan de andere kant kopsterk, dan is lengte belangrijk vandaar dat Weghorst meer scoorde dan Dolberg ook al was Dolberg vaak geblesseerd.
Ik denk dat we over de vergelijking Dolberg/ Weghorst het wel eens zijn. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2026 - 12:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Van orgine in de jeugd, ook als linksback maar Farioli zag het goed en bracht hem op het middenveld zoals Farioli Baas van Linksback naar linkscentraal bracht. Mokio is technisch begaafd en doet het goed, verdedigend tegen de grotere jongens moet je hem zelfs niet op 6 zetten. Maar goed dit mag jij vinden, ik zie graag grotere kerels in het hart van de verdediging zoals bijvoorbeeld Bayern Munchen. Bij hoekschoppen of vrije trappen krijgt je dan nauwelijks doelpunten tegen. hebben ze niet genoeg miljoenen dan zullen ze het met Bouwman, Kaplan of Dies Janse moeten doen. Godts is inderdaad geen spits, hij speelt zich zelf vrij om te scoren al moet hij daar soms een lange weg voor gaan. Staat hij in de spits is de weg korter, hij is de speler met de meeste techniek bij Ajax, ik vind het te proberen waard vanwege zijn groot aantal doelpunten meer niet. Aan de andere kant doet hij het als linksbuiten niet verkeerd mits hij zijn acties niet te ver door drijft, op dit punt zijn we het eens. Daarom dacht ik aan de spitspositie voor hem want dan kan hij zijn acties niet te ver door drijven. Maar mocht het niet werken zie ik aan de andere kant ook weer graag lengte. een spits moet beweeglijk zijn maar aan de andere kant kopsterk, dan is lengte belangrijk vandaar dat Weghorst meer scoorde dan Dolberg ook al was Dolberg vaak geblesseerd. Ik denk dat we over de vergelijking Dolberg/ Weghorst het wel eens zijn. We hebben momenteel geen grote kerels in onze selectie zitten Jack. Die zullen de komende jaren gecreëerd moeten worden door een specifiek trainingsprogramma daarvoor op te zetten. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Garcia wil trainer blijven maar zowaar als ik juichte bij de komst van Jordy Cruijff zowaar hoop ik dat hij zichzelf voor zijn kop slaat dat hij Garcia heeft doorgeschoven naar Ajax 1.
Achteraf is een koe in zijn kont kijken maar de carrière van Fred Grim is de das omgedaan door iemand.
Hij kwam en maakte de juiste keuzes. De tactiek en de spelers maar na een tijdje van vooruitgang moest in 1x de speelwijze aangepast worden en werden er andere keuzes gemaakt, bijvoorbeeld Bouwman mocht opzouten en plaatsmaken voor Sutalo die niet 1 wedstrijd heeft laten zien dat die keuze gerechtvaardigd is. Ik kan alleen maar vermoeden dat deze keuze hem is opgelegd zodat Sutalo aanspraak kon maken op een plek in de wk selectie van Kroatië en Ajax hem voor een fatsoenlijk bedrag kan verkopen.
Maar ook nu weer maakt Ajax de verkeerde keuze want met 10 mln minder voor Sutalo maar met CL had Ajax een betere deal gehad.
Grim met de Farioli stijl en de eerste keuzes door Grim doorgevoerd hadden zeker CL opgeleverd.
Ajax is afgedaald naar het niveau van een verwend en bang jongetje dat door angst te laten regeren telkens de verkeerde keuzes maakt en gigantisch buiten de pot pist. Zelfs in België zijn ze Ajax voorbij gerend.. In eigen land hebben ze schijt aan die arrogante brulkikker Godts waarvoor iedereen bij Ajax in broek schijt, bang om de kip met gouden eieren boos te maken. Gevolg.... Overal in misgrijpen.
Deze arrogante onderpresteerder denkt dat hij een soort Messi is, maar hij blinkt alleen uit in balverlies en laat zo nu en dan wat zien, vooral of bijna alleen tegen laagvliegers in de eredivisie. Maar op de momenten dat hij er moest staan tegen een feijenooit, Utrecht, Twente, NEC of zoals vandaag tegen Heerenveen is deze opgeblazen brulkikker niet thuis en in de staf zijn ze veel te laf om hem naar vroegtijdig naar de kant te halen met nog genoeg tijd voor een vervanger om iets te bewerkstelligen en op een moment dat een wissel ook voor Godts zelf een signaal is dat hij uit onvrede over hem gewisseld wordt en dat hij de lat voor zichzelf hoger moet leggen.
Vandaag had ik hem in de rust maximaal al vervangen hadden zien worden door Gloukh of Edvardsen !!!
Het Ajax wat ik vandaag gezien heb is nog triester dan triest !!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 mei 2026 door AkaS -- |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2026 - 23:08 schreef AkaS het volgende:Garcia wil trainer blijven maar zowaar als ik juichte bij de komst van Jordy Cruijff zowaar hoop ik dat hij zichzelf voor zijn kop slaat dat hij Garcia heeft doorgeschoven naar Ajax 1. Achteraf is een koe in zijn kont kijken maar de carrière van Fred Grim is de das omgedaan door iemand. Hij kwam en maakte de juiste keuzes. De tactiek en de spelers maar na een tijdje van vooruitgang moest in 1x de speelwijze aangepast worden en werden er andere keuzes gemaakt, bijvoorbeeld Bouwman mocht opzouten en plaatsmaken voor Sutalo die niet 1 wedstrijd heeft laten zien dat die keuze gerechtvaardigd is. Ik kan alleen maar vermoeden dat deze keuze hem is opgelegd zodat Sutalo aanspraak kon maken op een plek in de wk selectie van Kroatië en Ajax hem voor een fatsoenlijk bedrag kan verkopen. Maar ook nu weer maakt Ajax de verkeerde keuze want met 10 mln minder voor Sutalo maar met CL had Ajax een betere deal gehad. Grim met de Farioli stijl en de eerste keuzes door Grim doorgevoerd hadden zeker CL opgeleverd. Ajax is afgedaald naar het niveau van een verwend en bang jongetje dat door angst te laten regeren telkens de verkeerde keuzes maakt en gigantisch buiten de pot pist. Zelfs in België zijn ze Ajax voorbij gerend.. In eigen land hebben ze schijt aan die arrogante brulkikker Godts waarvoor iedereen bij Ajax in broek schijt, bang om de kip met gouden eieren boos te maken. Gevolg.... Overal in misgrijpen. Deze arrogante onderpresteerder denkt dat hij een soort Messi is, maar hij blinkt alleen uit in balverlies en laat zo nu en dan wat zien, vooral of bijna alleen tegen laagvliegers in de eredivisie. Maar op de momenten dat hij er moest staan tegen een feijenooit, Utrecht, Twente, NEC of zoals vandaag tegen Heerenveen is deze opgeblazen brulkikker niet thuis en in de staf zijn ze veel te laf om hem naar vroegtijdig naar de kant te halen met nog genoeg tijd voor een vervanger om iets te bewerkstelligen en op een moment dat een wissel ook voor Godts zelf een signaal is dat hij uit onvrede over hem gewisseld wordt en dat hij de lat voor zichzelf hoger moet leggen. Vandaag had ik hem in de rust maximaal al vervangen hadden zien worden door Gloukh of Edvardsen !!! Het Ajax wat ik vandaag gezien heb is nog triester dan triest !!! Het verval is onder Mislintat, Van Halst, Huntelaar en Lenderink al ingezet en we zijn verworden tot een club van naam en niet meer dan dat. Vergelijk het met Anderlecht in België. Er zal een enorme schoonmaak moeten plaats vinden. Echter er zal te weinig geld zijn om spelers van het gewenste Ajax niveau te halen. Ik vrees met grote vrezen, dat we de komende 5 jaar verstoken blijven van prijzen winnen. Nog niet zo heel lang geleden het Bayern München van Nederland en nu het Anderlecht van België. Wen er maar aan. Ik hoor in alle stadions iedereen zingen: HELEMAAL NIETS IN AMSTERDAM. |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
| dit was een regelrechte ramp dit jaar , snel vergeten bah |
|
|
|