BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De officiële Ajax trainerstaf en directie klaagmuur met ruimte voor complimenten!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
freakie
 freakie - dinsdag 14 juli 2026 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2026 - 09:16 schreef AkaS het volgende:

[..]

Best zorgwekkend dat er wederom en nog altijd geen middenvelder is aangetrokken voor de 6 positie. Verder lijkt er wel kwaliteiten te zijn aangetrokken maar tegelijkertijd worden we een echt vreemdelingenlegioen!
Ik vind dat met een aantal verkopen en dan jeugd dat ze ook gewoon toe willen passen. Best meevallen. Het Ajax van Ten Hag bestond ook vooral uit “vreemdelingen? Een aantal waren toen echt top jeugd, maar die zou Ajax ook wel willen in passen.. uiteindelijk heb je nog Godts, Molio en Baas dat is ongeveer wat Ajax toen ook had. Met extra aankopen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 14 juli 2026 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2026 - 09:16 schreef AkaS het volgende:

[..]

Best zorgwekkend dat er wederom en nog altijd geen middenvelder is aangetrokken voor de 6 positie. Verder lijkt er wel kwaliteiten te zijn aangetrokken maar tegelijkertijd worden we een echt vreemdelingenlegioen!
Vreemdenlegioen valt wel mee, niet meer dan voor het tijdperk Mislintat, die heeft een heel elftal aan buitenlanders binnen gehaald waar we nu bijna vanaf zijn.
Ben het wel eens dat de 6 een top prioriteit werd genoemd ook door Jordy, hij zal wel komen maar haast is nu wel van toepassing
p111
 p111 - dinsdag 14 juli 2026 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2026 - 11:36 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Vreemdenlegioen valt wel mee, niet meer dan voor het tijdperk Mislintat, die heeft een heel elftal aan buitenlanders binnen gehaald waar we nu bijna vanaf zijn.
Ben het wel eens dat de 6 een top prioriteit werd genoemd ook door Jordy, hij zal wel komen maar haast is nu wel van toepassing
Nou Ajax heeft een ding,ze kopen bijna niet in Nederland,Ik had graag Resink gezien als 6 bij Ajax jong Amsterdammer sterk en ook nog scoorend.Helaas hoeveel pech kun je hebben krijgt hij een zware blessure.
Die Japanner Sato is te duur en Alvares zijn salaris eisen voor Frankfurt zijn ook te hoog,dus zal dat ook wel voor Ajax te hoog zijn.Ik vond Proper van Jong Oranje (NEC) ook een goede 6 maar is zo klein van stuk en we willen juist een beetje kracht en lengte in de ploeg hebben.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 14 juli 2026 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2026 - 12:20 schreef p111 het volgende:

[..]

Nou Ajax heeft een ding,ze kopen bijna niet in Nederland,Ik had graag Resink gezien als 6 bij Ajax jong Amsterdammer sterk en ook nog scoorend.Helaas hoeveel pech kun je hebben krijgt hij een zware blessure.
Die Japanner Sato is te duur en Alvares zijn salaris eisen voor Frankfurt zijn ook te hoog,dus zal dat ook wel voor Ajax te hoog zijn.Ik vond Proper van Jong Oranje (NEC) ook een goede 6 maar is zo klein van stuk en we willen juist een beetje kracht en lengte in de ploeg hebben.
Klopt ze kopen bijna niet in Nederland, ik had ook graag Resink gezien maar shit happens.
Ben benieuwd met wie ze komen want Ceballos waar zo veel interesse voor is, is eigenlijk een 8 positie en die geeft de voorkeur aan Betis, nou laat gaan dan!

Ik denk dat ze wel een 6 op het oog hebben maar die zal best wat kosten.
Ze willen dolgraag Sutalo, Gaaei, Itakura, Wijndal, Regeer en Edvardsen verkopen want dan komen de nodige miljoenen binnen maar lees aleen dat er interesse is voor Gaaei
AkaS
 AkaS - woensdag 15 juli 2026 - 13:45   quote  deeplink  
Zou Berghuis niet klaargestoomd kunnen worden voor de 6 positie?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 15 juli 2026 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juli 2026 - 13:45 schreef AkaS het volgende:
Zie ik ergens wel zitten, heeft een goede pass en is niet te beroerd om mee te verdedigen.

Toch is hij vanaf rechts of op 10 nog steeds niet verkeerd, nadat hij terug kwam van een blessure ging Ajax vorig seizoen beter spelen
freakie
 freakie - woensdag 15 juli 2026 - 20:54   quote  deeplink  
Je kan toch niet een 6 vragen en dan berghuis daar neerzetten? Het vraagt verdedigend inzicht. Geloof voor geen meter dat je Berghuis vooral kan zien verdedigen. Is gewoon totaal iets anders dan hij altijd gedaan heeft.

Sowieso kan je zo het seizoen niet beginnen. Zal ook niet gebeuren.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 16 juli 2026 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juli 2026 - 20:54 schreef freakie het volgende:
Je kan toch niet een 6 vragen en dan berghuis daar neerzetten? Het vraagt verdedigend inzicht. Geloof voor geen meter dat je Berghuis vooral kan zien verdedigen. Is gewoon totaal iets anders dan hij altijd gedaan heeft.

Sowieso kan je zo het seizoen niet beginnen. Zal ook niet gebeuren.
Heeft daar een paar keer bij uitzondering gespeeld, in wedstrijden waarin Ajax kampte met blessures of tactische nood werd Berghuis soms een linie teruggezet om het spel van achteruit op te bouwen. Dat waren noodoplossingen.

Hij is in principe een aanvallende middenvelder / rechtsbuiten.

Heeft niet de typische verdedigende kwaliteiten van een klassieke nummer 6 zoals Henderson of Álvarez.

Hij heeft zelf een paar keer aan gegeven dat hij een 6 miste zoals Henderson, met andere woorden speelt hij daar niet graag
freakie
 freakie - donderdag 16 juli 2026 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2026 - 10:49 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Heeft daar een paar keer bij uitzondering gespeeld, in wedstrijden waarin Ajax kampte met blessures of tactische nood werd Berghuis soms een linie teruggezet om het spel van achteruit op te bouwen. Dat waren noodoplossingen.

Hij is in principe een aanvallende middenvelder / rechtsbuiten.

Heeft niet de typische verdedigende kwaliteiten van een klassieke nummer 6 zoals Henderson of Álvarez.

Hij heeft zelf een paar keer aan gegeven dat hij een 6 miste zoals Henderson, met andere woorden speelt hij daar niet graag
Precies, als nood kan alles altijd wel. Denk dat er betere oplossingen zijn en ze moeten gewoon een 6 halen.
hjf
 hjf - donderdag 16 juli 2026 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juli 2026 - 13:45 schreef AkaS het volgende:
Berghuis is geen bal afpakker en te licht voor deze positie. Er rust een vloek op de 6 positie. Alhoewel de transfer deadline nog lang niet in zicht is, denk ik dat het heel moeilijk gaat worden om de juiste man extern te vinden. Volgens mij moeten ze maar eens een batterij aan scouts naar Argentinië sturen. Er zal toch wel een goede kandidaat moeten te vinden zijn daar. We hadden immers voordat hij kwam nooit van Lissandro Martinez gehoord. Moet je nu eens zien. Is niet meer uit het Argentijnse elftal weg te denken. En die ontwikkeling heeft hij te danken aan onze mooie club.
Ik zie nog steeds Jorthy Mokio als kandidaat voor de 6 positie. Want we moeten ook eens gaan kijken wat we al hebben. En ik zit ook nog steeds aan Anton Gaaie te denken. Ga de beste jongen niet afschrijven en weg schijten aan Frankfurt. Anton heeft de energie en power om het goed te doen op de 6 positie.
p111
 p111 - donderdag 16 juli 2026 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2026 - 17:03 schreef hjf het volgende:

[..]

Berghuis is geen bal afpakker en te licht voor deze positie. Er rust een vloek op de 6 positie. Alhoewel de transfer deadline nog lang niet in zicht is, denk ik dat het heel moeilijk gaat worden om de juiste man extern te vinden. Volgens mij moeten ze maar eens een batterij aan scouts naar Argentinië sturen. Er zal toch wel een goede kandidaat moeten te vinden zijn daar. We hadden immers voordat hij kwam nooit van Lissandro Martinez gehoord. Moet je nu eens zien. Is niet meer uit het Argentijnse elftal weg te denken. En die ontwikkeling heeft hij te danken aan onze mooie club.
Ik zie nog steeds Jorthy Mokio als kandidaat voor de 6 positie. Want we moeten ook eens gaan kijken wat we al hebben. En ik zit ook nog steeds aan Anton Gaaie te denken. Ga de beste jongen niet afschrijven en weg schijten aan Frankfurt. Anton heeft de energie en power om het goed te doen op de 6 positie.
mentaal prima,maar niet goed genoeg voor Ajax
AkaS
 AkaS - vrijdag 17 juli 2026 - 07:55   quote  deeplink  
Oké, ben het eens dat hij geen vergelijking heeft met een Henderson of Alvarez maarja zoals ik al las bij hjf lijkt het wel alsof die 6 positie maar niet mag lukken. En Berghuis heeft wel heel veel ervaring en gif in zijn spel waardoor met de juiste opdracht hij wellicht een eigen invulling kan geven.

Lees ook dat Silvano Vos AC Milan mag verlaten, was een beetje wild destijds maar ik zag hem graag en ik niet alleen. Is een controleur?
hjf
 hjf - vrijdag 17 juli 2026 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2026 - 07:55 schreef AkaS het volgende:
Oké, ben het eens dat hij geen vergelijking heeft met een Henderson of Alvarez maarja zoals ik al las bij hjf lijkt het wel alsof die 6 positie maar niet mag lukken. En Berghuis heeft wel heel veel ervaring en gif in zijn spel waardoor met de juiste opdracht hij wellicht een eigen invulling kan geven.

Lees ook dat Silvano Vos AC Milan mag verlaten, was een beetje wild destijds maar ik zag hem graag en ik niet alleen. Is een controleur?
Sylvano Vos is zeker een controleur, maar pakt veel kaarten in een seizoen. Het verbaasde mij, dat hij naar Milan ging, omdat hij daar nog lang niet rijp genoeg voor was. Voor zover ik weet heeft hij de laatste 2 jaar niet of nauwelijks of niveau gespeeld.
Als we een 6 halen, dan moet het van Europees niveau zijn. Met minder moet je geen genoegen nemen. En als dat niet mogelijk is, dan zul je het intern op moeten gaan lossen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 17 juli 2026 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2026 - 10:34 schreef hjf het volgende:

[..]

Sylvano Vos is zeker een controleur, maar pakt veel kaarten in een seizoen. Het verbaasde mij, dat hij naar Milan ging, omdat hij daar nog lang niet rijp genoeg voor was. Voor zover ik weet heeft hij de laatste 2 jaar niet of nauwelijks of niveau gespeeld.
Als we een 6 halen, dan moet het van Europees niveau zijn. Met minder moet je geen genoegen nemen. En als dat niet mogelijk is, dan zul je het intern op moeten gaan lossen.
Sylvano Vos is inderdaad te vroeg weg gegaan, ook ik zag het in hem zitten maar voor nu inderdaad niet doen, is een te groot vraagteken.

Ik wil toch Johnson even benoemen ondanks zijn geringe lengte vond ik hem niet onverdienstelijk spelen tegen Bochem op een enkel schooheidsfoutje na.
Michel liet hem ook wat langer staan, ook aanvallend zag het er goed uit maar op dit moment nog te jong en onervaren om het elftal te dragen, maar dat hij er aan komt is zeker. ook Grim heeft hem het afgelopen seizoen een keer in laten vallen in de competitie.

Mokio is meer een 8 komt mijn inziens op 6 verdedigend te kort maar kan in de toekomst daar in verbeteren.

Tja en dan Azzedine Ounah...
Op dit moment zijn ze met hem bezig, mocht dit rond komen dan halen ze een allround middenvelder in huis die zo wel als 10 als ook op 6 kan spelen, hij is iets meer aanvallend ingesteld maar is heel goed bruikbaar op 6.
En omdat Michel hoog aanvallend wil spelen is Ounahi misschien wel de juiste man op 6, Michel heeft hem eerder in zijn elftal gehad. Maar goed ook hij kan een lastig verhaal worden omdat Al Ittihad zich in de strijd om hem heeft gemengd.
freakie
 freakie - vrijdag 17 juli 2026 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2026 - 11:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Sylvano Vos is inderdaad te vroeg weg gegaan, ook ik zag het in hem zitten maar voor nu inderdaad niet doen, is een te groot vraagteken.

Ik wil toch Johnson even benoemen ondanks zijn geringe lengte vond ik hem niet onverdienstelijk spelen tegen Bochem op een enkel schooheidsfoutje na.
Michel liet hem ook wat langer staan, ook aanvallend zag het er goed uit maar op dit moment nog te jong en onervaren om het elftal te dragen, maar dat hij er aan komt is zeker. ook Grim heeft hem het afgelopen seizoen een keer in laten vallen in de competitie.

Mokio is meer een 8 komt mijn inziens op 6 verdedigend te kort maar kan in de toekomst daar in verbeteren.

Tja en dan Azzedine Ounah...
Op dit moment zijn ze met hem bezig, mocht dit rond komen dan halen ze een allround middenvelder in huis die zo wel als 10 als ook op 6 kan spelen, hij is iets meer aanvallend ingesteld maar is heel goed bruikbaar op 6.
En omdat Michel hoog aanvallend wil spelen is Ounahi misschien wel de juiste man op 6, Michel heeft hem eerder in zijn elftal gehad. Maar goed ook hij kan een lastig verhaal worden omdat Al Ittihad zich in de strijd om hem heeft gemengd.
Hier mee eens. Mokio is een speler die op de 8 moet spelen. Rest ook mee eens.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 17 juli 2026 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2026 - 16:27 schreef freakie het volgende:

[..]

Hier mee eens. Mokio is een speler die op de 8 moet spelen. Rest ook mee eens.
Mooi want dan heb ik in ieder geval 1 voorstander, haha!
freakie
 freakie - vrijdag 17 juli 2026 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2026 - 19:36 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Mooi want dan heb ik in ieder geval 1 voorstander, haha!
Zeker🤣 helemaal met steur die weg is, denk ik dat Mokio voor hun gewoon een prioriteit is.
AkaS
 AkaS - vrijdag 31 juli 2026 - 23:20   quote  deeplink  
Verdomme die Jordy is bezig zeg. Alleen die Leandro valt enorm tegen en weer geen 6 maar de zoveelste potentiële nummer 10.

Begrijp me niet verkeerd die Brandt is natuurlijk een topper maar we hebben een fucking 6 nodig toch

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 31 juli 2026 door AkaS --
freakie
 freakie - vrijdag 31 juli 2026 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2026 - 23:20 schreef AkaS het volgende:
Verdomme die Jordy is bezig zeg. Alleen die Leandro valt enorm tegen en weer geen 6 maar de zoveelste potentiële nummer 10.

Begrijp me niet verkeerd die Brandt is natuurlijk een topper maar we hebben een fucking 6 nodig toch
Die 6 komt ook wel. Leonardo valt tegen? Hij mag eerst even iets meer tijd krijgen zeg.

Geef hem in ieder geval net zoveel kans als Gaaei, Fitz, Regeer en Wijndal. Bahh.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 31 juli 2026 door freakie --
p111
 p111 - vrijdag 31 juli 2026 - 23:43   quote  deeplink  
Brandt gaat gewoon op 6 spelen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 31 juli 2026 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2026 - 23:43 schreef p111 het volgende:
Brandt gaat gewoon op 6 spelen.
Geloof ik niet, hij gaat zich meer bemoeien voor in, is meer een 8 of 10

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De officiële Ajax trainerstaf en directie klaagmuur met ruimte voor complimenten!

0.0105218