|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2026 - 10:24 schreef hjf het volgende:[..] Het verval is onder Mislintat, Van Halst, Huntelaar en Lenderink al ingezet en we zijn verworden tot een club van naam en niet meer dan dat. Vergelijk het met Anderlecht in België. Er zal een enorme schoonmaak moeten plaats vinden. Echter er zal te weinig geld zijn om spelers van het gewenste Ajax niveau te halen. Ik vrees met grote vrezen, dat we de komende 5 jaar verstoken blijven van prijzen winnen. Nog niet zo heel lang geleden het Bayern München van Nederland en nu het Anderlecht van België. Wen er maar aan. Ik hoor in alle stadions iedereen zingen: HELEMAAL NIETS IN AMSTERDAM. Ik zie het niet zo somber hjf.
We mogen wel een betere keeper gaan halen en dan zie ik een prima verdediging met:
Gaaei, Bouwman, Janse en Baas/ Itakura.
Middenveld kan ook prima, mits aankoop op 6.
Godts mag van mij opzouten maar zou volgend jaar met een goede trainer een enorme ontwikkeling kunnen maken. Spits, ja dat zou Dolberg moeten zijn en dan rechtsvoor onze Argentijnse vriend of Gloukh.
Dan zou je nog Berghuis en Klaassen achter de hand hebben met een paar verrassende jeugspelers en die zijn er weldegelijk.
Mooi 2de plekkie achter pisvee en dan weer doorselecteren en hopen op een extra rondje CL. Jaar daarna weer kampioen! |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2026 - 16:16 schreef AkaS het volgende:[..] Ik zie het niet zo somber hjf. We mogen wel een betere keeper gaan halen en dan zie ik een prima verdediging met: Gaaei, Bouwman, Janse en Baas/ Itakura. Middenveld kan ook prima, mits aankoop op 6. Godts mag van mij opzouten maar zou volgend jaar met een goede trainer een enorme ontwikkeling kunnen maken. Spits, ja dat zou Dolberg moeten zijn en dan rechtsvoor onze Argentijnse vriend of Gloukh. Dan zou je nog Berghuis en Klaassen achter de hand hebben met een paar verrassende jeugspelers en die zijn er weldegelijk. Mooi 2de plekkie achter pisvee en dan weer doorselecteren en hopen op een extra rondje CL. Jaar daarna weer kampioen! Beste Akas,Gaaei is echt veeel te slecht voor Ajax het is een harde werker maar heeft te weinig techniek heeft geen bal gevoel,hoe hard en hoe zacht je moet spelen en hij heeft verdedigend geen inzicht. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2026 - 16:16 schreef AkaS het volgende:[..] Ik zie het niet zo somber hjf. We mogen wel een betere keeper gaan halen en dan zie ik een prima verdediging met: Gaaei, Bouwman, Janse en Baas/ Itakura. Middenveld kan ook prima, mits aankoop op 6. Godts mag van mij opzouten maar zou volgend jaar met een goede trainer een enorme ontwikkeling kunnen maken. Spits, ja dat zou Dolberg moeten zijn en dan rechtsvoor onze Argentijnse vriend of Gloukh. Dan zou je nog Berghuis en Klaassen achter de hand hebben met een paar verrassende jeugspelers en die zijn er weldegelijk. Mooi 2de plekkie achter pisvee en dan weer doorselecteren en hopen op een extra rondje CL. Jaar daarna weer kampioen! Was het maar zo gemakkelijk, heel onze selectie is middelmaat dat bleek gisteren ook weer Menige trainer heeft geprobeerd er iets van te maken maar helaas.
Tegen de middelmaat van deze competitie kwamen we dit seizoen zelfs te kort.
Diverse trainers hebben geprobeerd er iets van te maken maar verder als onder Farioli zijn we niet gekomen, overigens had die nog Henderson. Farioli was een kei om de verdediging goed weg te zetten, aanvallend kon hij met deze spelers ook totaal niets
Met jouw opstelling heb ik het idee dat je maar wat doet met bijvoorbeeld Itakura, die wou al niet geposioneerd worden op het middenveld een poos geleden weten laat staan als linksback terwijl hij een pure centrale verdediger is.
Veel van de spelers die je in de opstelling heb staan zullen op de bank plaats nemen of worden verkocht.
Cruyff gaat namelijk terecht flink snijden in deze selectie, hij zal voor elke linie 1 a 2 spelers halen die van niveau moeten zijn anders eindigen we echt niet in de top 3 volgend seizoen.
Het wordt een hele uitdaging voor hem. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Wat ik heb gezien is dat Grim goed begon met een realistische speltactiek en hierbij de jeugd een kans gaf, Steur, Bounida en Bouwman. Plotseling moest Sutalo spelen en ging de tactiek overboord en gingen ze aanvallender spelen. En daarmee werd weer afgegleden naar het spelniveau met bijhorende resultaten onder Heitinga.
Sutalo heb ik op uitzondering na alleen maar zien falen, echter bleef men vasthouden aan hem, Joost mag weten waarom.
Voorin heeft Godts ons een paar keer getrakteerd op een glimp van wat hij in de toekomst zou kunnen brengen, alleen was dit nu incidenteel en vooral tegen mindere ploegen. Zijn gigantisch aantal balverlies en verprutse kansen worden nauwelijks benoemd omdat de rest zo armoedig was en zijn sporadische flitsen doet denken aan het Ajax dat eens was en waar zo enorm naar terug wordt verlangd. Maar geloof mij dat zijn negatieve impact zijn positieve resultaten op zijn minst benaderen, zo niet overstijgen.
Baas is ook een relatief gezien lichtpuntje maar ik herinner mij Per Schuurs en zijn niveau werd niet gepruimd, maar als je Baas en Schuurs naast elkaar zet weet ik niet of de keuze op Baas zou vallen. En ook voor zijn positie LCV waren meerdere keuzes beschikbaar, echter werd wederom gekozen voor dat wat voor de hand lag. En in dat licht bezien of bekeken snap je ook de keuze voor de slappeling Regeer die oprecht denkt dat hij kans maakt op een plekje bij een beter Ajax op het middenveld, hilarisch bijna.
Gezeik en afzeiken met grote regelmaat op Gaaei en Weghorst maar geloof mij, met een betere back-up achter Gaaei ipv die debiele Sutalo had Ajax nog meer rendement uit de pluspunten van Gaaei kunnen halen en zijn drive, werklust en inzet waren vorbeeldig net als dat van Weghorst die in de omgekeerde ondankbare positie werd gedwongen om in dienst van een arrogante Belg te spelen die aan een Messicomlex lijdt, alleen nog geen fractie daarvan wist te leveren. Had hij in dienst van Weghorst gaan spelen, had Ajax meer doelpunten gescoord en hadden we meer punten gehad.
Verder is het allemaal om het even.
Heel veel angsthazerij en geen inzicht en dus verkeerde keuzes. Supertrage opbouw, balletje terug, tikkie breed voetbal.
Andere spelers, hoeven niet eens individueel beter te zijn per positie geeft een andere energie en dynamiek. Bouwman is daar een prachtig voorbeeld van. Natuurlijk niet foutloos maar net even andere keuzes maken, wel instappen en anders positie kiezen, wel indribbelen in de opbouw waar Sutalo helemaal niets wist te brengen.
Misschien niet Itakura op 6 maar als LCV of Mokio als LCV wat hij oorspronkelijk ook is voordat hij bij Ajax kwam. Baas als linksback of misschien op 6.
Middenveld met bijvoorbeeld Fitz-Jim die nooit een echte kans heeft gehad als basisspeler maar altijd moest invallen op momenten dat het beste al van Ajax als team eraf was.
Misschien Godts eens banken, Gloukh of Edvardsen kunnen ook als linkeraanvaller.
Maar nee ze kiezen allemaal voor de pennywise, poundfoolish oplossing en zie het resultaat: kutvoetbal en playoffs!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 mei 2026 door AkaS -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Al die oplossingen met andere posities gaat hem niet worden omdat ze te weinig kwaliteiten hebben.De goeie handhaven alle mindere spelers in de etalage en het geld gebruiken voor een paar versterkingen. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2026 - 23:03 schreef p111 het volgende:Al die oplossingen met andere posities gaat hem niet worden omdat ze te weinig kwaliteiten hebben.De goeie handhaven alle mindere spelers in de etalage en het geld gebruiken voor een paar versterkingen. Achja, we gaan het zien in de playoffs. Kijken of ze nu wel een keertje gas kunnen geven. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Ik zag een filmpje voorbij komen met een scenario dat Ajax ook het ticket voor de conference league misloopt. En dat dan een hele nieuwe basis gelegd moet gaan worden met jeugd. Nou volgens mij is dat helemaal niet eens zo verkeerd.
Als je kijkt naar de onderlinge resultaten tegen pisvee en feijenooit en ook naar de recente wedstrijden tegen utreg, nec, Heerenveen en Twente dan had zelfs dit ajax met een betere mindset en grotere vechtlust minimaal 12 tot 15 punten meer behaald. En had je gewoon 2de geweest met CL.
Dus we zitten niet zo ver van een kampioenschap af als we denken maar de zweep moet erover!!!
Capabele trainer die snoeihard maar fair is. Een nummer 6 die wat toevoegt en respect afdwingt, zowel binnen de selectie als bij de tegenstander.
Een duidelijke visie, gaan we alles om Godts heenbouwen, moet hij in de spotlights komen iedere wedstrijd of gaan we een spits halen die scoort en dus ook bedient gaat worden!
Goede keeper, ook geen overbodige luxe.
En een goede vent zoals Bogarde die de verdediging apart begeleidt.
In jong lopen ook nog een paar interessante jongens die kunnen doorschuiven.
Het seizoen is rampzalig, de vooruitzichten voor volgend seizoen Europees ook, maar een kampioenschap moet gewoon kunnen!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2026 - 23:03 schreef p111 het volgende:Al die oplossingen met andere posities gaat hem niet worden omdat ze te weinig kwaliteiten hebben.De goeie handhaven alle mindere spelers in de etalage en het geld gebruiken voor een paar versterkingen. Kort maar krachtig! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 20 mei 2026 - 23:13 schreef AkaS het volgende:[..] Achja, we gaan het zien in de playoffs. Kijken of ze nu wel een keertje gas kunnen geven. Het zal een keer tijd worden, in ieder geval hebben we geluk want Sutalo heeft zich afgemeld voor de Play Offs vanwege het WK wat er aan komt. Krankzinnig dit...
Overigens ook Itakura en Tomiyasu, dit betekent vanzelfsprekend dat we deze 3 spelers volgend seizoen niet meer terug zien. Dat dit zo maar kan snap ik niet!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 21 mei 2026 - 10:40 schreef AkaS het volgende:Ik zag een filmpje voorbij komen met een scenario dat Ajax ook het ticket voor de conference league misloopt. En dat dan een hele nieuwe basis gelegd moet gaan worden met jeugd. Nou volgens mij is dat helemaal niet eens zo verkeerd. Als je kijkt naar de onderlinge resultaten tegen pisvee en feijenooit en ook naar de recente wedstrijden tegen utreg, nec, Heerenveen en Twente dan had zelfs dit ajax met een betere mindset en grotere vechtlust minimaal 12 tot 15 punten meer behaald. En had je gewoon 2de geweest met CL. Dus we zitten niet zo ver van een kampioenschap af als we denken maar de zweep moet erover!!! Capabele trainer die snoeihard maar fair is. Een nummer 6 die wat toevoegt en respect afdwingt, zowel binnen de selectie als bij de tegenstander. Een duidelijke visie, gaan we alles om Godts heenbouwen, moet hij in de spotlights komen iedere wedstrijd of gaan we een spits halen die scoort en dus ook bedient gaat worden! Goede keeper, ook geen overbodige luxe. En een goede vent zoals Bogarde die de verdediging apart begeleidt. In jong lopen ook nog een paar interessante jongens die kunnen doorschuiven. Het seizoen is rampzalig, de vooruitzichten voor volgend seizoen Europees ook, maar een kampioenschap moet gewoon kunnen!!! Ben het met je eens maar we kunnen niet zonder een paar zwaar gewichten, er moet naast de jeugd ervaring met body en lengte bij anders gaan we net als dit seizoen weer met een kleuterklas de mist in |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 13 mei 2026 - 19:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Jordy Cruyff is een voorstander van 4-3-3, een citaat van Jordy is: We moeten door op het idee van mijn vader namelijk 4-3-3. Ik heb hem beloofd dat, overal waar ik zal werken, er 4-3-3 wordt gespeeld.’ dus gaat een 5-3-2 het niet worden. Overigens is Mokio een 8, is absoluut geen verdediger. Nog steeds ben ik voorstander voor meer lengte achter in, lijkt me wel handig met standaard situaties zoals hoekschoppen tegen Vermoed ergens niet dat ze Dolberg houden omdat hij te wisselvallig is. Ik weet dat een spits het moeilijk heeft met einzelgangers als Godts, Cloukh en Bounida maar Dolberg had veel meer moeten scoren dan 3 doelpunten tot nu toe, Weghorst heeft er 8 tot nu toe. Maar is het misschien een idee om Godts (mocht hij blijven) in de spits te proberen, staat 2e op de topscoorderslijst met 18 doelpunten, scoort dus heel gemakkelijk en anders Troy Parrot mocht Godts verkocht worden, scoort bijna altijd, is altijd nadrukkelijk aanwezig, maakt het de verdediging altijd moeilijk, is kwalitatief een betere spits dan Dolberg, is in ieder geval niet zo wisselvallig. Kwaliteiten van Mokio zijn ook helemaal niet verdedigend. Dat is vooral aanvallend. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 13 mei 2026 - 14:30 schreef AkaS het volgende:[..] Wist je trouwens dat Mokiode Afrikaanse versie van Jan Vertonghen zou kunnen worden want ook Mokio schijnt van origine een LCV te zijn. Voor die positie vind ik Baas niet goed genoeg, is een 6je om er een kwalificatie aan te geven en voor het gewenste niveau moet dit een solide 8 zijn. Janse en of Mokio zouden hier naartoe kunnen groeien en Baas zelf zou wellicht een aardige linksback kunnen zijn voor Ajax. Bouwman met Janse of Mokio zou wel mooi kunnen of Ajax moet doorschakelen naar een nieuwe speelstijl met 3 centrale verdedigers en 2 voetballende backs. Dan krijg je: ............. keeper ............... ... Bouwman . Janse . Mokio ........ Gaaei.......................... Baas ...Klaasen . Aankoop .Steur ........ ....... Berghuis Dolberg ........... Godts verkopen. Gloukh reserve Jeugd op de bank In welke wereld zet iemand Baas, die het inzicht heeft om Ajax wel te laten voetballen. Mokio daar wel op die plek. Heeft maar weinig verdedigende kwaliteiten en kan beter op het middenveld aanvallend belangrijk zijn. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 - 23:56 schreef AkaS het volgende:[..] Hier ben ik het dan niet mee eens, Wout is het toonbeeld van inzet, motivatie en met minder talent toch maximaal presteren. Hij is een beetje apart als mens, schijnt. Maar dan wel volgens Nederlandse standaard. Met de juiste spelers om hem heen scoort hij makkelijk 20 of 25 goals voor je. Maar hij is op leeftijd dus beter een nieuwe spits met Wout als supersub. Sorry AkaS, ik mag je echt gap! Maar Wout mag weg naar Horst |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Nog zo'n gek! Iedere gek zijn gebrek! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 21 mei 2026 - 20:55 schreef freakie het volgende:[..] In welke wereld zet iemand Baas, die het inzicht heeft om Ajax wel te laten voetballen. Mokio daar wel op die plek. Heeft maar weinig verdedigende kwaliteiten en kan beter op het middenveld aanvallend belangrijk zijn. Mokio is gewoon geen verdediger, ook al heeft hij daar in zijn jeugd gespeeld, tussen de grote jongens komt hij verdedigend te kort. Hij scoort regelmatig, fijn op het middenveld laten staan, het liefst op 8 Baas en Godts worden verkocht. Dies Janse vervuld de positie van Baas, Rosa was weer één van de betere vandaag, fijn laten staan op linksback |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hahaha ik moest even terug, zegt dat wel gap! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 21 mei 2026 - 22:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Mokio is gewoon geen verdediger, ook al heeft hij daar in zijn jeugd gespeeld, tussen de grote jongens komt hij verdedigend te kort. Hij scoort regelmatig, fijn op het middenveld laten staan, het liefst op 8 Baas en Godts worden verkocht. Dies Janse vervuld de positie van Baas, Rosa was weer één van de betere vandaag, fijn laten staan op linksback Ja als je baas verkoopt zeker. Geloof niet dat Ajax beide laat gaan hoor.
Rosa is inderdaad de speler bij Ajax die je volgend seizoen zeker moet meenemen. Geem extra dure aankopen op die positie. Ik vind dat je op de positie van Gaaei wel iemand moet halen. Al haal je iemand die wel kan verdedigen. Als je zoveel gaat doen in het centrum weet je niet hoe het staat volgend seizoen.
Eens over Mokio. Eigenlijk is Mokio voor Steur zijn plek. Daar is hij ook echt goed. Kan daar eventueel naast ook.
Maar ik geloof niet dat ze en 3/4 spelers kwijt willen raken(Gaaei, Fitz, Regeer?, Sutalo, Weghorst, Dolberg) en dan Godts en Baas daarnaast ook verkopen. Laten we het niet hopen. Misschien 1 van deze 2 maar niet allebei en zeker niet voor pindas. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote: Geen probleem maat, vandaag was hij echt slecht en op zich kan dat gebeuren maar zijn hele houding beviel mij niet. Alsof het hem niets kon schelen. Met deze houding mag hij lekker banken.
De instellingen van Godts en Klaassen vielen mij op in positieve zin. We hebben nog wat goed te maken tegen die Hufters van Utrecht en daarbij walg ik enorm van die schijnheilige Ron Jans die altijd de vrolijke aardige man acteert maar als het niet loopt komt zijn ware linkse aard omhoog.
Lijkt me heerlijk om zijn laatste wedstrijd te verslaan met flinke cijfers, 3-0 of 4-0 !!! |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Ik blijf maar berichten tegenkomen over Blind en een in de maakzijnde terugkeer. Ziet er naar uit dat Ajax echt solliciteert naar de stempel Anderlecht van Nederland.
Eerst trekken ze allemaal kabouters aan. En dan nu zeker een turbotrage gedegradeerde turboslak.. En waar moet deze zwaar op leeftijdzijnde speler dan een toegevoegde waarde gaan vormen...?
We zijn aangekomen in 2026 op weg naar '27. Dus je hebt snelheid en fysieke kracht nodig, bovendien wil Ajax hoog druk zetten als onderdeel van de tactiek, nou veel plezier zou ik zeggen. En een leider zijn is hij niet, zoals hij zelf heeft gezegd Dus het gaat em ook niet worden op 6.
Blind is sympathiek en loopt heel lang mee, geef hem een mooie functie binnen Ajax maar aub niet als speler. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 24 mei 2026 - 09:12 schreef AkaS het volgende:Ik blijf maar berichten tegenkomen over Blind en een in de maakzijnde terugkeer. Ziet er naar uit dat Ajax echt solliciteert naar de stempel Anderlecht van Nederland. Eerst trekken ze allemaal kabouters aan. En dan nu zeker een turbotrage gedegradeerde turboslak.. En waar moet deze zwaar op leeftijdzijnde speler dan een toegevoegde waarde gaan vormen...? We zijn aangekomen in 2026 op weg naar '27. Dus je hebt snelheid en fysieke kracht nodig, bovendien wil Ajax hoog druk zetten als onderdeel van de tactiek, nou veel plezier zou ik zeggen. En een leider zijn is hij niet, zoals hij zelf heeft gezegd Dus het gaat em ook niet worden op 6. Blind is sympathiek en loopt heel lang mee, geef hem een mooie functie binnen Ajax maar aub niet als speler. Ben het volkomen met jou eens, we missen lengte en kracht. Blind heeft zijn beste tijd gehad ik denk ook niet mocht hij naar Ajax komen dat hij dan gaat spelen, het barst van de talenten hier in Nederland dus waarom Blind ? Als ze ervaring willen neemt dan een 6 met ervaring, overigens zingt de naam Alvarez rond die mag van mij wel komen
En wat betreft Michel waar Jordy het in ziet zitten als de trainer voor Ajax vind ik een twijfelachtige keuze, hij is gisteren gedegradeerd met Girona. Garcia idem dito ook al is hij nog maar kort bij Ajax.
Ben benieuwd wie de nieuwe trainer wordt, het zal de komende week een stuk duidelijker worden |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 24 mei 2026 - 09:12 schreef AkaS het volgende:Ik blijf maar berichten tegenkomen over Blind en een in de maakzijnde terugkeer. Ziet er naar uit dat Ajax echt solliciteert naar de stempel Anderlecht van Nederland. Eerst trekken ze allemaal kabouters aan. En dan nu zeker een turbotrage gedegradeerde turboslak.. En waar moet deze zwaar op leeftijdzijnde speler dan een toegevoegde waarde gaan vormen...? We zijn aangekomen in 2026 op weg naar '27. Dus je hebt snelheid en fysieke kracht nodig, bovendien wil Ajax hoog druk zetten als onderdeel van de tactiek, nou veel plezier zou ik zeggen. En een leider zijn is hij niet, zoals hij zelf heeft gezegd Dus het gaat em ook niet worden op 6. Blind is sympathiek en loopt heel lang mee, geef hem een mooie functie binnen Ajax maar aub niet als speler. Dit is geheel in lijn met mijn posts. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
| Wat vinden jullie, moet Ajax Weghorst erbij houden? |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote: Dan heb je een goede visie op het spelletje hjf ;-) |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote: Dan moet je buitenspelers hebben, die goede voorzetten kunnen geven. Anders heb je niets aan Weghorst. Ik zou graag weer eens een spits willen zien die er in een seizoen 25+ inschiet, want dat is wel een tijd geleden. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote: Haha. Ik denk, dat wij het heel vaak eens zijn. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote: Zeker hjf en ik kan me voorstellen dat jij ook denkt wat ik nu denk.
De ellende is voorbij en laat het nu maar zien Jordi, wat heb jij in petto voor ons om volgend jaar weer kampioen te worden???
Want dat is wat er moet gebeuren, kampioen worden!!! |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op maandag 25 mei 2026 - 12:02 schreef AkaS het volgende:[..] Zeker hjf en ik kan me voorstellen dat jij ook denkt wat ik nu denk. De ellende is voorbij en laat het nu maar zien Jordi, wat heb jij in petto voor ons om volgend jaar weer kampioen te worden??? Want dat is wat er moet gebeuren, kampioen worden!!! Zeker weten. Maar Jordy is wel afhankelijk van wat er in de portemonnee zit. Daarbij is hij afhankelijk van de uitgaande transfers. Ik denk, dat we daarbij een aantal verliezen voor lief moeten nemen. De grote zomerschoonmaak kan nu al beginnen om vervolgens spelers te halen die er meteen staan. En Alvarez is voor mij de eerste kandidaat om de 6 positie in te nemen. Zeker nu West Ham gedegradeerd is moet je toeslaan. En wellicht zitten er in Argentinië nog een paar spelers zoals Martinez en Tagliafico, die ook een meerwaarde hebben. Daarbij moeten we de jeugd kritisch door gaan lopen. Wie hebben de potentie en wie niet. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 25 mei 2026 - 10:28 schreef hjf het volgende:[..] Dan moet je buitenspelers hebben, die goede voorzetten kunnen geven. Anders heb je niets aan Weghorst. Ik zou graag weer eens een spits willen zien die er in een seizoen 25+ inschiet, want dat is wel een tijd geleden. Volledig mee eens, dit is te lang geleden.
Dolberg is te wisselvallig en Weghorst die toch wel vertrekt heeft idd goede voorzetten nodig, jammer is wel dat we die niet hebben op Berghuis na maar die zie ik volgend seizoen meer op de bank zitten.
Op 6 zie ik graag Sano, Resink of Alvarez komen.
Sano en Resink zijn betere spelverdelers met een goede steekpass die we nu niet hebben, Alvarez is meer verdedigend, minder in de voortzetting maar verdedigend belangrijk omdat onze verdediging niet onze sterkste linie is. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 24 mei 2026 - 09:12 schreef AkaS het volgende:Ik blijf maar berichten tegenkomen over Blind en een in de maakzijnde terugkeer. Ziet er naar uit dat Ajax echt solliciteert naar de stempel Anderlecht van Nederland. Eerst trekken ze allemaal kabouters aan. En dan nu zeker een turbotrage gedegradeerde turboslak.. En waar moet deze zwaar op leeftijdzijnde speler dan een toegevoegde waarde gaan vormen...? We zijn aangekomen in 2026 op weg naar '27. Dus je hebt snelheid en fysieke kracht nodig, bovendien wil Ajax hoog druk zetten als onderdeel van de tactiek, nou veel plezier zou ik zeggen. En een leider zijn is hij niet, zoals hij zelf heeft gezegd Dus het gaat em ook niet worden op 6. Blind is sympathiek en loopt heel lang mee, geef hem een mooie functie binnen Ajax maar aub niet als speler. Hij is meer waard als speler dan welke speler op de linksback op dit moment. Maar ja Blind haal je niet als basis speler maar voor ervaring en zijn leiding die trouwens niet aanstoot is.
Leiding is trouwens niet in het woord die jij gebruikt. Jij praat over iemand die “leiding” heeft zoals Tadic. Nee blind is er altijd voor zichzelf, verprutst zijn conditie en lijf niet. Dus hij doet alles om fit te blijven. Spelers worden daar door aangetrokken(topsport mentaliteit).
Ajax wil hoog druk zetten zeg je. Even he, als jij Gaaei wil houden. Waarom zou Blind dan niet kunnen. Verdedigend heb he nog minder aan Gaaei dan dat je dat aan Blind hebt en Blind heeft in iedef geval inzicht. Ik zeg niet dat hij moet komen, maar kost hij nauwelijks wat, is hij beter dan welke back nu bij Ajax(behalve Rosa verdedigend.)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 mei 2026 door freakie -- |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Het allereerste wat ze moeten doen is Weghorst wegsturen en bedankt voor alles. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op dinsdag 26 mei 2026 - 16:49 schreef p111 het volgende:Het allereerste wat ze moeten doen is Weghorst wegsturen en bedankt voor alles. Hahahaha. Duidelijk.
Maar van mij mogen ze met een verassing komen en laten zodat ze hebben voorgesorteerd op het wk en de komende week een trainer en een ervaren 6 hebben aangetrokken en we niet weer achter het net gaan vissen. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op maandag 18 mei 2026 - 16:16 schreef AkaS het volgende:[..] Ik zie het niet zo somber hjf. We mogen wel een betere keeper gaan halen en dan zie ik een prima verdediging met: Gaaei, Bouwman, Janse en Baas/ Itakura. Middenveld kan ook prima, mits aankoop op 6. Godts mag van mij opzouten maar zou volgend jaar met een goede trainer een enorme ontwikkeling kunnen maken. Spits, ja dat zou Dolberg moeten zijn en dan rechtsvoor onze Argentijnse vriend of Gloukh. Dan zou je nog Berghuis en Klaassen achter de hand hebben met een paar verrassende jeugspelers en die zijn er weldegelijk. Mooi 2de plekkie achter pisvee en dan weer doorselecteren en hopen op een extra rondje CL. Jaar daarna weer kampioen! Akas wat is dit dat jij in godsnaam Gaaei ,veruit de slechtste rechtsback van de Eredivisie wil houde ne zelfs wil opstellen.Mischien verblind door 2 of 3 harde schoten in 34 wedstrijden of zie jij niet de 30/40 voorzetten die niet aankomen omdat hij geen gevoel heeft in zijn schoten en de schuld aan vele doelpunten omdat hij alleen de bal volgt en niet oplet wie en waar hij moet verdedigen,yes het is een geweldenaar qua inzet hij geeft alles maar hij MIS het niveau van Ajax,juist die rotte appels moeten weg,en ja ik gun hem een wereld deal mentaal een topper dat is het, |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 27 mei 2026 - 14:29 schreef p111 het volgende:[..] Akas wat is dit dat jij in godsnaam Gaaei ,veruit de slechtste rechtsback van de Eredivisie wil houde ne zelfs wil opstellen.Mischien verblind door 2 of 3 harde schoten in 34 wedstrijden of zie jij niet de 30/40 voorzetten die niet aankomen omdat hij geen gevoel heeft in zijn schoten en de schuld aan vele doelpunten omdat hij alleen de bal volgt en niet oplet wie en waar hij moet verdedigen,yes het is een geweldenaar qua inzet hij geeft alles maar hij MIS het niveau van Ajax,juist die rotte appels moeten weg,en ja ik gun hem een wereld deal mentaal een topper dat is het, Inderdaad klopt de verdediging niet van AkaS, werkt eerst aan de verdediging dat deze potdicht is.
Hij positioneert Baas als linksback, zou ergens wel kunnen omdat hij daar ooit gespeeld heeft maar Baasje heeft zelf aangegeven dat hij daar niet meer wilt spelen, of het moet uit nood zijn misschien. Maar waarom Baas weg halen uit het centrum, hij deed het toch niet verkeerd, het probleem lag eerder bij Sutalo.
Graag zie ik Baas of Dies Janse links centraal met Bouwman of Veltman rechts centraal
Gaaei ipv Rosa als rechtsback begrijp ik ook niet, Gaaei is verdedigend een ramp, haalt dan als 2e man op die positie Tete terug.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 mei 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Waar ik mij zorgen ommaak is dat er nog niks verkocht is en ook nog niks gekocht is.Iedereen denkt altijd nog tijd zat,maar over 2 maanden speel je al weer voorronde.Een Trainer/Keeper/een 6 een Linksback/Rechtsback/Spits. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 - 09:35 schreef p111 het volgende:Waar ik mij zorgen ommaak is dat er nog niks verkocht is en ook nog niks gekocht is.Iedereen denkt altijd nog tijd zat,maar over 2 maanden speel je al weer voorronde.Een Trainer/Keeper/een 6 een Linksback/Rechtsback/Spits. Maak je geen zorgen.. De zomerse transferperiode voor de Eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie loopt in 2026 van 22 juni tot en met 31 augustus. Tijdens deze periode van ruim twee maanden kunnen Nederlandse clubs contractspelers kopen, verkopen en verhuren
Of spelers zijn transfervrij dan kan je ze altijd binnen harken
Ajax start in de 2e voorronde van de Conference League die wordt gespeeld op 23 juli. De return staat gepland voor 30 juli.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 mei 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
| Vandaag heeft Liverpool bevestigd, dat Arne Slot is ontslagen. Moet Jordy Cruijff gaan overschakelen van Michel naar Slot. Ik zeg ja. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 - 18:42 schreef hjf het volgende:Vandaag heeft Liverpool bevestigd, dat Arne Slot is ontslagen. Moet Jordy Cruijff gaan overschakelen van Michel naar Slot. Ik zeg ja. Jordy kan een telefoontje plegen of heeft dit al gedaan, in ieder geval is Slot al in onderhandeling met AC Milan.
Ik denk dat Slot eerder de keuze zal maken voor een grote competitie. De Premier Leaque, de italiaanse of spaanse competitie of wie weet zelfs naar een club als Benfica zal overwegen mocht Mourinho naar Real Madrid gaan.
Maar goed het is het proberen waard want wie weet wil zijn gezin wel terug naar Nederland.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 mei 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 - 18:42 schreef hjf het volgende:Vandaag heeft Liverpool bevestigd, dat Arne Slot is ontslagen. Moet Jordy Cruijff gaan overschakelen van Michel naar Slot. Ik zeg ja. Ongelooflijk dat Slot zo weinig krediet heeft gekregen. Maar zou hij ondanks dat openstaan voor Ajax?
Michel zou het moeten worden maar wat heb je aan een trainer die alleen Spaans spreekt?
Dan zou het koppel Michel en Garcia moeten samengaan.
Maar heel eerlijk, ik was enthousiast over Jordi maar de Jordi die ik verwachtte was de Jordi die wel al had voorgesorteerd op het wk en dat lijkt dus niet het geval te zijn.
In combinatie met geen CL zou het zomaar zo kunnen zijn dat we lastminute weer naast de pot gaan pissen! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 31 mei 2026 - 20:51 schreef AkaS het volgende:[..] Ongelooflijk dat Slot zo weinig krediet heeft gekregen. Maar zou hij ondanks dat openstaan voor Ajax? Michel zou het moeten worden maar wat heb je aan een trainer die alleen Spaans spreekt? Dan zou het koppel Michel en Garcia moeten samengaan. Maar heel eerlijk, ik was enthousiast over Jordi maar de Jordi die ik verwachtte was de Jordi die wel al had voorgesorteerd op het wk en dat lijkt dus niet het geval te zijn. In combinatie met geen CL zou het zomaar zo kunnen zijn dat we lastminute weer naast de pot gaan pissen! Kijk even wanneer de transfermarkt van start gaat, het is nu onderhandelen cq warm houden meer niet!
Pas eind juni kan je een speler vast leggen.
Ajax is absoluut niet interessant verwacht hier niet te veel van. Feijenoord en PSV spelen Champions Leaque is veel interessanter, en hebben daarnaast meer miljoenen tot hun beschikking.
Het is te hopen dat Michel en Jordy samen een paar leuke spelers kunnen over halen om voor Ajax te spelen in onze Mickey Mouse competitie.
We wachten het maar af |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik kom even terug op wat ik dacht hoe het zat wat betreft de transfermarkt.
Ajax mag nu al spelers kopen en contracteren, maar ze mogen pas officieel worden ingeschreven zodra de transferperiode opent op 1 juli 2026. Dat betekent: Ajax kan nu deals sluiten, medische keuringen doen en contracten tekenen.
De speler mag pas vanaf 1 juli worden geregistreerd bij de KNVB/FIFA en dus officieel voor Ajax spelen.
Dit is precies waarom je nu al nieuws ziet over spelers die “per 1 juli” komen. Hoe het precies zit Transferperiode zomer 2026: 1 juli t/m 31 augustus (standaard in Nederland).
Buiten die periode mag je wel kopen, maar niet inschrijven.
Clubs maken daarom vaak “vooraf aangekondigde transfers” die pas ingaan op 1 juli. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 27 mei 2026 - 14:29 schreef p111 het volgende:[..] Akas wat is dit dat jij in godsnaam Gaaei ,veruit de slechtste rechtsback van de Eredivisie wil houde ne zelfs wil opstellen.Mischien verblind door 2 of 3 harde schoten in 34 wedstrijden of zie jij niet de 30/40 voorzetten die niet aankomen omdat hij geen gevoel heeft in zijn schoten en de schuld aan vele doelpunten omdat hij alleen de bal volgt en niet oplet wie en waar hij moet verdedigen,yes het is een geweldenaar qua inzet hij geeft alles maar hij MIS het niveau van Ajax,juist die rotte appels moeten weg,en ja ik gun hem een wereld deal mentaal een topper dat is het, Hier wordt toch niet op gereageerd want een “discussie” is iets te moeilijk. Het is denk ik de “gun” factor. Hij heeft een aantal leuke en belangrijke dingen gedaan, daarnaast is hij verdedigend echt ondermaats. En toch wil je Baas dan terug zetten op de back positie(waar hij trouwens in eerste instantie niet goed genoeg werd gevonden door Ajax, waar Akas elke keer over begint) terwijl je kan zien dat hij als centrale verdediger makkelijk meekan met een van de betere in de eredivisie.
Rosa mag je er gewoon niet afhalen. Kan echt niet. Dus helemaal eens p111 |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zondag 31 mei 2026 - 22:36 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Kijk even wanneer de transfermarkt van start gaat, het is nu onderhandelen cq warm houden meer niet! Pas eind juni kan je een speler vast leggen. Ajax is absoluut niet interessant verwacht hier niet te veel van. Feijenoord en PSV spelen Champions Leaque is veel interessanter, en hebben daarnaast meer miljoenen tot hun beschikking. Het is te hopen dat Michel en Jordy samen een paar leuke spelers kunnen over halen om voor Ajax te spelen in onze Mickey Mouse competitie. We wachten het maar af Snap ik helemaal, alleen als je nu pas gaat beginnen met het benaderen van spelers dan ben je te laat. In ons geval is er ook sprake van een nieuwe trainer en deze zal wel een eigen voorkeur hebben.
Dus hoe langer het duurt voordat er een trainer is, hoe langer het duurt dat je concrete gesprekken met spelers kunt voeren.
Dus straks, na het wk moet Ajax en dat moeten zet alles onder hoogspanning wat betekent hoofdprijs inclusief gebrek aan CL voetbal.. Dus dan krijgen we weer de leftovers...
En dan wordt het weer helemaal niets in Amsterdam. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Dat bedoel ik,je moet nu al deals maken. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 01 juni 2026 - 12:00 schreef AkaS het volgende:[..] Snap ik helemaal, alleen als je nu pas gaat beginnen met het benaderen van spelers dan ben je te laat. In ons geval is er ook sprake van een nieuwe trainer en deze zal wel een eigen voorkeur hebben. Dus hoe langer het duurt voordat er een trainer is, hoe langer het duurt dat je concrete gesprekken met spelers kunt voeren. Dus straks, na het wk moet Ajax en dat moeten zet alles onder hoogspanning wat betekent hoofdprijs inclusief gebrek aan CL voetbal.. Dus dan krijgen we weer de leftovers... En dan wordt het weer helemaal niets in Amsterdam. Ik denk niet dat Ajax ook echt spelers van het WK gaan halen. Juist het WK kan Ajax ook een boost geven omdat sommige spelers dan voor belachelijke bedragen worden gekocht(en niet perse de spelers van Ajax maar als een club duidelijk veel geld binnen krijgt, kan je ook meer vragen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Denk wel dat Cruijf een duidelijk idee heeft. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 01 juni 2026 - 12:00 schreef AkaS het volgende:[..] Snap ik helemaal, alleen als je nu pas gaat beginnen met het benaderen van spelers dan ben je te laat. In ons geval is er ook sprake van een nieuwe trainer en deze zal wel een eigen voorkeur hebben. Dus hoe langer het duurt voordat er een trainer is, hoe langer het duurt dat je concrete gesprekken met spelers kunt voeren. Dus straks, na het wk moet Ajax en dat moeten zet alles onder hoogspanning wat betekent hoofdprijs inclusief gebrek aan CL voetbal.. Dus dan krijgen we weer de leftovers... En dan wordt het weer helemaal niets in Amsterdam. Ik ben er van overtuigd dat zowel Michel en Cruyff een lijstje met namen hebben, ze zullen spoedig spelers gaan overtuigen om naar Ajax te komen, lekker maken.
Na het lekker maken is het bij Ajax al jaren het geval dat er eerst verkocht moet worden voordat er aangekocht kan worden, zo ruim zitten ze niet in hun budget.
Cruyff zal niet afwachten tot na het WK, Cruyff is wel afhankelijk van de RVC, in het verleden reageerden die vaak te traag, meeting beleggen etcetera.
Denk wel dat er vanaf nu haast gemaakt wordt met de eerste aankoop, daarbij hoop ik op een 6, hier zal overigens wel een potje voor zijn.
Voor de rest aan speler te kopen hangt alles af van de verkoop van een bijna volledig elftal aan spelers, hier zitten veel verhuurde spelers bij.
Raakt deze spelers maar eens kwijt op korte termijn, dus is ook Cruyff afhankelijk zoals Kroes destijds |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Goed nieuws, snel doorgepakt. Enige puntje van bezorgdheid is dat hij geen Engels spreekt, dat vind ik wel slecht. Maar als hij goed is, is hij goed.
Verder ben ik benieuwd of hij Blind aandurft mee te nemen en ook op te stellen? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 02 juni 2026 - 13:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik ben er van overtuigd dat zowel Michel en Cruyff een lijstje met namen hebben, ze zullen spoedig spelers gaan overtuigen om naar Ajax te komen, lekker maken. Na het lekker maken is het bij Ajax al jaren het geval dat er eerst verkocht moet worden voordat er aangekocht kan worden, zo ruim zitten ze niet in hun budget. Cruyff zal niet afwachten tot na het WK, Cruyff is wel afhankelijk van de RVC, in het verleden reageerden die vaak te traag, meeting beleggen etcetera. Denk wel dat er vanaf nu haast gemaakt wordt met de eerste aankoop, daarbij hoop ik op een 6, hier zal overigens wel een potje voor zijn. Voor de rest aan speler te kopen hangt alles af van de verkoop van een bijna volledig elftal aan spelers, hier zitten veel verhuurde spelers bij. Raakt deze spelers maar eens kwijt op korte termijn, dus is ook Cruyff afhankelijk zoals Kroes destijds Hier helemaal eens, geld voor een 6 zou er wel zijn. Kan niet anders, maar voor de rest zou er toch eerst verkocht moeten worden. Of creatief gedacht moeten worden. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 02 juni 2026 - 20:34 schreef AkaS het volgende:Goed nieuws, snel doorgepakt. Enige puntje van bezorgdheid is dat hij geen Engels spreekt, dat vind ik wel slecht. Maar als hij goed is, is hij goed. Verder ben ik benieuwd of hij Blind aandurft mee te nemen en ook op te stellen? Hij volgt in ieder geval een cursus Engels, hij zal heus een vertaler naast hem hebben de komende tijd, rechterhand Wesley Sneyder zou geen verkeerde zijn en anderzijds oude Daley Blind, zodat hij niet speelt.
Nu nog de juiste spelers aantrekken om Ajax nieuw leven in te blazen, opnieuw te laten gloreren |
|
|
|
|
|