BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De officiële Ajax trainerstaf en directie klaagmuur met ruimte voor complimenten!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AkaS
 AkaS - maandag 18 mei 2026 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2026 - 10:24 schreef hjf het volgende:

[..]

Het verval is onder Mislintat, Van Halst, Huntelaar en Lenderink al ingezet en we zijn verworden tot een club van naam en niet meer dan dat. Vergelijk het met Anderlecht in België. Er zal een enorme schoonmaak moeten plaats vinden. Echter er zal te weinig geld zijn om spelers van het gewenste Ajax niveau te halen. Ik vrees met grote vrezen, dat we de komende 5 jaar verstoken blijven van prijzen winnen. Nog niet zo heel lang geleden het Bayern München van Nederland en nu het Anderlecht van België. Wen er maar aan. Ik hoor in alle stadions iedereen zingen: HELEMAAL NIETS IN AMSTERDAM.
Ik zie het niet zo somber hjf.

We mogen wel een betere keeper gaan halen en dan zie ik een prima verdediging met:

Gaaei, Bouwman, Janse en Baas/ Itakura.

Middenveld kan ook prima, mits aankoop op 6.

Godts mag van mij opzouten maar zou volgend jaar met een goede trainer een enorme ontwikkeling kunnen maken. Spits, ja dat zou Dolberg moeten zijn en dan rechtsvoor onze Argentijnse vriend of Gloukh.

Dan zou je nog Berghuis en Klaassen achter de hand hebben met een paar verrassende jeugspelers en die zijn er weldegelijk.

Mooi 2de plekkie achter pisvee en dan weer doorselecteren en hopen op een extra rondje CL. Jaar daarna weer kampioen!
p111
 p111 - maandag 18 mei 2026 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2026 - 16:16 schreef AkaS het volgende:

[..]

We mogen wel een betere keeper gaan halen en dan zie ik een prima verdediging met:

Godts mag van mij opzouten maar zou volgend jaar met een goede trainer een enorme ontwikkeling kunnen maken. Spits, ja dat zou Dolberg moeten zijn en dan rechtsvoor onze Argentijnse vriend of Gloukh.

Dan zou je nog Berghuis en Klaassen achter de hand hebben met een paar verrassende jeugspelers en die zijn er weldegelijk.

Mooi 2de plekkie achter pisvee en dan weer doorselecteren en hopen op een extra rondje CL. Jaar daarna weer kampioen!
Beste Akas,Gaaei is echt veeel te slecht voor Ajax het is een harde werker maar heeft te weinig techniek heeft geen bal gevoel,hoe hard en hoe zacht je moet spelen en hij heeft verdedigend geen inzicht.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 18 mei 2026 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2026 - 16:16 schreef AkaS het volgende:

[..]

Was het maar zo gemakkelijk, heel onze selectie is middelmaat dat bleek gisteren ook weer
Menige trainer heeft geprobeerd er iets van te maken maar helaas.

Tegen de middelmaat van deze competitie kwamen we dit seizoen zelfs te kort.

Diverse trainers hebben geprobeerd er iets van te maken maar verder als onder Farioli zijn we niet gekomen, overigens had die nog Henderson.
Farioli was een kei om de verdediging goed weg te zetten, aanvallend kon hij met deze spelers ook totaal niets

Met jouw opstelling heb ik het idee dat je maar wat doet met bijvoorbeeld Itakura, die wou al niet geposioneerd worden op het middenveld een poos geleden weten laat staan als
linksback terwijl hij een pure centrale verdediger is.

Veel van de spelers die je in de opstelling heb staan zullen op de bank plaats nemen of worden verkocht.

Cruyff gaat namelijk terecht flink snijden in deze selectie, hij zal voor elke linie 1 a 2 spelers halen die van niveau moeten zijn anders eindigen we echt niet in de top 3 volgend seizoen.

Het wordt een hele uitdaging voor hem.
AkaS
 AkaS - maandag 18 mei 2026 - 22:44   quote  deeplink  
Wat ik heb gezien is dat Grim goed begon met een realistische speltactiek en hierbij de jeugd een kans gaf, Steur, Bounida en Bouwman. Plotseling moest Sutalo spelen en ging de tactiek overboord en gingen ze aanvallender spelen. En daarmee werd weer afgegleden naar het spelniveau met bijhorende resultaten onder Heitinga.

Sutalo heb ik op uitzondering na alleen maar zien falen, echter bleef men vasthouden aan hem, Joost mag weten waarom.

Voorin heeft Godts ons een paar keer getrakteerd op een glimp van wat hij in de toekomst zou kunnen brengen, alleen was dit nu incidenteel en vooral tegen mindere ploegen. Zijn gigantisch aantal balverlies en verprutse kansen worden nauwelijks benoemd omdat de rest zo armoedig was en zijn sporadische flitsen doet denken aan het Ajax dat eens was en waar zo enorm naar terug wordt verlangd. Maar geloof mij dat zijn negatieve impact zijn positieve resultaten op zijn minst benaderen, zo niet overstijgen.

Baas is ook een relatief gezien lichtpuntje maar ik herinner mij Per Schuurs en zijn niveau werd niet gepruimd, maar als je Baas en Schuurs naast elkaar zet weet ik niet of de keuze op Baas zou vallen. En ook voor zijn positie LCV waren meerdere keuzes beschikbaar, echter werd wederom gekozen voor dat wat voor de hand lag. En in dat licht bezien of bekeken snap je ook de keuze voor de slappeling Regeer die oprecht denkt dat hij kans maakt op een plekje bij een beter Ajax op het middenveld, hilarisch bijna.

Gezeik en afzeiken met grote regelmaat op Gaaei en Weghorst maar geloof mij, met een betere back-up achter Gaaei ipv die debiele Sutalo had Ajax nog meer rendement uit de pluspunten van Gaaei kunnen halen en zijn drive, werklust en inzet waren vorbeeldig net als dat van Weghorst die in de omgekeerde ondankbare positie werd gedwongen om in dienst van een arrogante Belg te spelen die aan een Messicomlex lijdt, alleen nog geen fractie daarvan wist te leveren. Had hij in dienst van Weghorst gaan spelen, had Ajax meer doelpunten gescoord en hadden we meer punten gehad.

Verder is het allemaal om het even.

Heel veel angsthazerij en geen inzicht en dus verkeerde keuzes. Supertrage opbouw, balletje terug, tikkie breed voetbal.

Andere spelers, hoeven niet eens individueel beter te zijn per positie geeft een andere energie en dynamiek. Bouwman is daar een prachtig voorbeeld van. Natuurlijk niet foutloos maar net even andere keuzes maken, wel instappen en anders positie kiezen, wel indribbelen in de opbouw waar Sutalo helemaal niets wist te brengen.

Misschien niet Itakura op 6 maar als LCV of Mokio als LCV wat hij oorspronkelijk ook is voordat hij bij Ajax kwam. Baas als linksback of misschien op 6.

Middenveld met bijvoorbeeld Fitz-Jim die nooit een echte kans heeft gehad als basisspeler maar altijd moest invallen op momenten dat het beste al van Ajax als team eraf was.

Misschien Godts eens banken, Gloukh of Edvardsen kunnen ook als linkeraanvaller.

Maar nee ze kiezen allemaal voor de pennywise, poundfoolish oplossing en zie het resultaat: kutvoetbal en playoffs!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 mei 2026 door AkaS --
p111
 p111 - maandag 18 mei 2026 - 23:03   quote  deeplink  
Al die oplossingen met andere posities gaat hem niet worden omdat ze te weinig kwaliteiten hebben.De goeie handhaven alle mindere spelers in de etalage en het geld gebruiken voor een paar versterkingen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De officiële Ajax trainerstaf en directie klaagmuur met ruimte voor complimenten!

0.0063729