BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Willem van Hanegem

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - maandag 24 augustus 2015 - 08:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 augustus 2015 - 00:08 schreef Fer 1 het volgende:
Stylss ik schrijf jouw naam verkeerd ,om dat jij mij Bram noemd ik heet Fer ..
is goed bram
Fer 1
 Fer 1 - dinsdag 25 augustus 2015 - 17:12   quote  deeplink  
Geen steil man lol.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 25 augustus 2015 - 17:24   quote  deeplink  
Nou haha..
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 25 augustus 2015 - 18:19   quote  deeplink  
Zit ie weer te brammen he
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 25 augustus 2015 - 18:27   quote  deeplink  
Yep ik vind het geen steilss..
Fer 1
 Fer 1 - donderdag 27 augustus 2015 - 01:09   quote  deeplink  
Heee stylie man ik ben ook fann
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 27 augustus 2015 - 01:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 augustus 2015 - 01:09 schreef Fer 1 het volgende:
Heee stylie man ik ben ook fann
1 of 2..(?)
Alexi
 Alexi - zondag 06 september 2015 - 19:28   quote  deeplink  
Geef onze Willem een standbeeld......
Dat verdiend hij!
Els
 Els - zondag 06 september 2015 - 23:47   quote  deeplink  
Ik denk dat hij morgen wel een brommerige column zal hebben.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 07 september 2015 - 11:17   quote  deeplink  
Van Hanegem: ''Niemand is nog objectief''

sl7dky.jpg

Willem van Hanegem noemt het in- en intriest dat het Nederlands elftal kwalificatie voor het Europees Kampioenschap niet meer in eigen hand heeft. Oranje moet hopen dat Tsjechië en IJsland winnen van Turkije.

''Voor dat soort landen waren we tot voor kort helemaal niet bang'', begint De Kromme zijn column in het Algemeen Dagblad. ''Toen er was geloot, vonden we het een makkelijke poule. We zouden dat wel even met twee vingers in de neus redden. Maar beseffen we nou met z'n allen dat we helemaal niet zo'n bijzonder elftal meer hebben?''

Van Hanegem ziet eenlingen bij Oranje. ''Neem Memphis. Het is net Goldfinger met die mooie schoenen van hem. Maar wat heeft het Nederlands elftal eraan? Hij heeft alleen maar op de grond gelegen, om moedeloos van te worden. Het lijkt wel of die gasten aan een wedstrijd voor bodybuilders meedoen. Vroeger had je spelers die gespierd waren, nu zijn ze opgepompt en opgeblazen. Dat is een groot verschil.''

''Ik zie steeds een speler aan de bal en anderen die er bij staan te kijken. Er wordt bijna niet meer gecombineerd. Over voetbal nadenken, ho maar. Al die randverschijnselen zijn belangrijker. Maar daar zijn we wel allemaal schuld aan. We zetten die jongens zelf op een voetstuk. Als Memphis een hakje geeft, dan is de verslaggever al lyrisch. Het grootste probleem is dat iedereen elkaar de hand boven het hoofd houdt. Niemand zegt meer wat er werkelijk aan de hand is. Niemand is nog objectief. Iedereen heeft zijn belangen.''
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 07 september 2015 - 11:34   quote  deeplink  
Ik denk dat Willem hier het publiek onderschat. Voor wat betreft de pers heeft hij vast gelijk. Laten ze die eerst maar eens naar de KNjB sturen om de regels eens goed door te nemen, want elke keer als een speler valt in de zestien, denken die pipo's dat het ook direct een penalty is, wanneer er fysiek contact is. Het is maar een voorbeeldje...
Tjabba
 Tjabba - maandag 07 september 2015 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2015 - 11:34 schreef Arie.Klooster het volgende:
Ik denk dat Willem hier het publiek onderschat. Voor wat betreft de pers heeft hij vast gelijk. Laten ze die eerst maar eens naar de KNjB sturen om de regels eens goed door te nemen, want elke keer als een speler valt in de zestien, denken die pipo's dat het ook direct een penalty is, wanneer er fysiek contact is. Het is maar een voorbeeldje...
Nou komt dat natuurlijk ook door de zaalvoetbalscheidsen die tegenwoordig op de velden rondhuppelen.
Zeker hier in Nederland.
Barabas
 Barabas - maandag 07 september 2015 - 12:19   quote  deeplink  
Op een voetstuk? Als die gasten al jong een jaarsalaris per week verdienen dan is het niet gek dat ze denken dat ze wat voorstellen. Ben je 21 en dan ga je een nieuwe Ferrari kopen. Koop je een villa waar het ouderlijk huis 12x in past. Is je hele familie in één klap financieel onafhankelijk.....

Al dat geld heeft onze sport kapot gemaakt. De Nederlandse competitie is afgezakt tot amateur niveau en er is geen Nederlandse club die Europees gezien ooit nog iets voor gaat stellen. De gevolgen zijn voorspelbaar: Het volk zal de sport als vermaak de rug toe keren. Is in Amerika ook al eens gebeurd met het basketbal. Nu hebben ze een salarisplafond en een systeem van drafts. Iedere club kan op die manier ooit kampioen worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 september 2015 door Barabas --
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 07 september 2015 - 12:23   quote  deeplink  
Ik snap best dat het moeilijk is te zien of er nou een overtreding is of een schwalbe, maar je kunt het vaak wel zien aan de tackle. Let er maar eens op hoe vaak een aanvaller struikelt over een been van een verdediger wanneer deze een sliding inzet. Als ik als aanvaller dat zie en ik loop toch gewoon door, hoef ik niet eens te doen alsof ik val, want ik val echt.. Vroeger werd er veel beter op gefloten dan tegenwoordig. Er zijn zoveel penalties die onterecht zijn. Ze kunnen beter slidings verbieden, want dit leidt alleen maar tot ergernis. Of ze kunnen beter nog elk contact verbieden.... Wanneer het dak dan dicht gaat in stadions waar dat kan en waar ze ook nog eens een kunststoffen veldje hebben, is het dus inderdaad zaalvoetbal... het enige verschil is de maat van de zaal, want die is hier wel iets groter dan bij het reguliere zaalvoetbal, maar verder zijn er weinig verschillen meer.
Barabas
 Barabas - maandag 07 september 2015 - 12:40   quote  deeplink  
De verkeerde dingen worden belangrijk (gemaakt).
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 07 september 2015 - 13:07   quote  deeplink  
Nounou.
Nederland heeft m.i. een mindere lichting voetballers. Dat komt wel eens voor. En deels hebben we ook in onze nationale competitie in moeten leveren op kwaliteit. Lagere salarissen, minder training gericht op fysieke ontwikkeling.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 07 september 2015 - 13:45   quote  deeplink  
Dat komt wel eens voor.... Henk, jij ziet toch ook wel dat we vanaf het bosman-arrest in, ik dacht, 1992 als land beetje bij beetje terrein aan het verliezen zijn. Dat we het in 2010 en 2014 zo goed hebben gedaan op het wk verbloemt gigantisch veel. In mijn ogen zijn we niet een keer wat minder, maar definitief. Wie was de laatste echte spits in oranje? Moet je eens kijken hoeveel goede spitsen er in het verleden in nederland rondliepen? We hadden op elk moment keuze genoeg, maar tegenwoordig zijn we al blij met Van Persie, die gister trouwens de eerste helft als een van de twee (ander was Riedewald) puik voetbalde. In mijn ogen is Van Persie nooit een echte spits geweest, meer een veotballer die het daar ook best goed doet, meer niet. Waar zijn de spitsen die een balletje vasthouden tot er een middenvelder bijsluit, zoals Van Persie gister een keer deed... René Eijckelkamp kon dat zo goed. Het zag er niet uit, maar hij hield met zijn armen naar achteren een verdediger gewoon bij de bal vandaan. De jochies van tegenwoordig kennen dat niet meer. Ook moeten we terug naar klassieke buitenspelers. Als we dat terug krijgen, kunnen we weer aansluiting vinden, maar zolang wij meegaan in het hedendaagse voetbal (en we dus niet uniek durven te zijn) zullen we geen aansluiting terug vinden.

Trouwens Vincent Jansen nog gezien met jong oranje.... was niet slecht he..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 07 september 2015 - 14:19   quote  deeplink  
2010 en 2014 doe je al te makkelijk af. Het resultaat van goede trainers die het uiterste uit spelers weten te halen én weten hoe je slimme opstellingen en opzwepen samen kunt laten gaan.

Blind heeft dat dodelijke niet. Spelers gaan niet voor hem door het vuur, hij raakt geen snaar.
Anders had je met die zogeheten verwende kereltjes erop en erover gezeten.

Da's nou een verschil met bv. Koeman.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 07 september 2015 - 14:24   quote  deeplink  
Dat is juist wat ik bedoel. Die coaches hebben het maximale eruit gehaald, maar dat we als voetballand verder en verder afglijden wordt daarme wel verbloemd. Kijk maar eens naar de CL. Landen als Cyprus hebben een ploeg in het eindtoernooi, waar wij onze nr.2 niet eens erin krijgen. Over een jaar of twee moet onze kampioen zich kwalificeren en dan lukt het ons niet eens één ploeg in het toernooi te krijgen, waar Cyprioten het zelfs wel lukken wil.... Het voetbal is dood in Nederland, zo simpel is het...
Barabas
 Barabas - maandag 07 september 2015 - 14:26   quote  deeplink  
Als talentvolle jonge spelers op 14-jarige leeftijd voor het buitenland kiezen dan wordt je nationale competitie ondermijnd door het buitenlandse kapitaal. In plaats van Nederlandse talenten strijden we nu om buitenlandse talenten die onder contract staan bij Man City en Chelsea. Zo lang dit doorgaat hoef je nergens meer op te rekenen en zijn zogenaamde mindere lichtingen eerder regel dan uitzondering.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 07 september 2015 - 14:28   quote  deeplink  
Dat zeg ik, sinds het bosman-arrest zijn we al aan het doodgaan.

Tijd voor reanimatie! Ik denk toch aan een soort van buitenlanderregel of een maximum aan salaris per club. Ze moeten het wat gelijker maken, maar zolang de grote, rijke clubs het voor het zeggen hebben, zal het in stand gehouden worden. Ze pakken zichzelf natuurlijk niet aan, want voor hun is het alleen maar gunstig....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 september 2015 door Arie.Klooster --
Barabas
 Barabas - maandag 07 september 2015 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2015 - 14:24 schreef Arie.Klooster het volgende:
.... Het voetbal is dood in Nederland, zo simpel is het...
Keiharde kloppende en duidelijke constatering.

Voeg daaraan wat ego's toe bij de bond en daar ga je....

De problemen worden onderschat door hen die de sport moeten beschermen. Sterker nog, diezelfde problemen worden door hen niet of onvoldoende erkend.
Gerard_FR
 Gerard_FR - maandag 07 september 2015 - 14:35   quote  deeplink  
Ik zou Ron Jans en het complete elftal van PEC opstellen, dan zien we tenminste nog passie en vechtlust.
Barabas
 Barabas - maandag 07 september 2015 - 14:37   quote  deeplink  
Aangevuld met Cambuur-spelers
VVout
 VVout - maandag 07 september 2015 - 14:42   quote  deeplink  
Dit dreigt hier een fermicelli topic te worden, stelletje pessimisten. Dat het nu volledig ontspoort is niet een doodsteek voor het Nederlands voetbal, eerder een nieuw begin met nieuwe spelers en hopelijk een nieuw objectief bestuur en een frisse trainer bij Oranje. Ik hoop morgen weer z'n inspirerende wedstrijd te zien van Jong Oranje tegen Turkije, ben benieuwd.
Barabas
 Barabas - maandag 07 september 2015 - 14:45   quote  deeplink  
Blijf maar lekker geloven in wonderen. Is niet iets van de laatste tijd of zo...

Zo lang deze structuur blijft bestaan is het gedaan met het Nederlandse voetbal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 september 2015 door Barabas --
VVout
 VVout - maandag 07 september 2015 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2015 - 14:45 schreef Barabas het volgende:
Blijf maar lekker geloven in wonderen. Is niet iets van de laatste tijd of zo...

Zo lang deze structuur blijft bestaan is het gedaan met het Nederlandse voetbal.
Als je dan ook leest zou je zien dat ik schreef dat dit het goede moment voor een nieuw begin is, dus geen bestaande structuur.
Gerard_FR
 Gerard_FR - maandag 07 september 2015 - 15:23   quote  deeplink  
Als je kijkt naar de RvC heb ik weinig hoop.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 07 september 2015 - 15:25   quote  deeplink  
Klopt. Dit is iets wat doorbroken moet worden... betere spelers vertrekken, waar ze vroeger bleven. De kwaliteit op het veld wordt alleen maar minder. Jonge spelers leren niets meer van meer ervaren spelers. De ervaren spelers die blijven zijn weer van mindere garnituur, dus wordt het niveau niet opgetrokken. Waar een Gullit nog wat geleerd heeft van een Cruyff (zwarte pagina in ons bestaan wat mij betreft), leerde een Depay het vorig jaar van...... niemand.... Waar vroeger spelers op hun donder kregen van de ervaren jongens als ze het niet goed deden, trekken ze zich nu niets van de anderen aan. Vroeger keken ze nog tegen de gevestigde orde aan. Nu is er geen gevestigde orde meer....
Barabas
 Barabas - maandag 07 september 2015 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2015 - 15:20 schreef VVout het volgende:

[..]

Als je dan ook leest zou je zien dat ik schreef dat dit het goede moment voor een nieuw begin is, dus geen bestaande structuur.
Dat krijgen wij als Nederland nooit voor elkaar.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 08 september 2015 - 09:41   quote  deeplink  
Nee, de uefa zal zelf hopelijk ooit inzien dat de Cl altijd dezelfde ploegen in de eindstrijd krijgt en dat dit nooit zal veranderen tenzij het toernooi in ere wordt hersteld. Zolang de G14 het nog voor het zeggen heeft, wordt er niets doorbroken, wat helemaal doorwerkt tot aan de ontwikkeling van onze talenten wat tegenwoordig net zulke eenheidsworsten zijn als al die talenten uit andere landen. Vroeger hadden nederlandse ploegen tactisch de sterkste spelers, engelsen hadden passie, duitsers werklust, spanjaarden techniek, Italianen cattennacio, etc en nu.... iedereen heeft techniek, tactiek en kracht op hetzelfde niveau... de grootste landen hebben meer van die zelfde talenten plus dat die talenten zich vanwege het grote geld allemaal in hun land beter kunnen ontwikkelen omdat iedereen en dus de betere voetballers naar het geld trekt (jaja, het gros van de mensen, nagenoeg iedereen, is als het er op aan komt HOER...)
Barabas
 Barabas - dinsdag 08 september 2015 - 10:09   quote  deeplink  
Hopen dat ze niet structureel zwichten voor de macht van het grote geld.

Valse hoop.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 08 september 2015 - 11:45   quote  deeplink  
Nagenoeg iedereen is te koop, dus zal nagenoeg iedereen zwichten..., uiteindelijk.
Barabas
 Barabas - dinsdag 08 september 2015 - 12:08   quote  deeplink  
De verandering komt pas nadat de sport helemaal is uitgewoond door het grote geld.

Ik vrees dat we meer dan 10 jaar verder zijn voor dat moment is aangebroken.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 08 september 2015 - 12:26   quote  deeplink  
Nee, dat gebeurt nooit. Er is altijd wel een deel wat het prima vindt. Dat zijn de fans van de allergrootste clubs (Bayern, Real, Barca, Man utd, etc)

Mocht het onverhoopt toch aanbreken, is het voetbal in zijn geheel dood.... Dan is voetbal niet meer de populairste sport...., waardoor de mensen afhaken. zolang men voetbal nog adoreert, zal het altijd zo blijven werken... Trouwens, in andere sporten werkt het ook al zo en als het nog niet zo is, heb je het over sporten die nog niet populair zijn, maar zodra dat wel het geval is, zal het daar ook zo over geld gaan....
Gerard_FR
 Gerard_FR - dinsdag 08 september 2015 - 12:59   quote  deeplink  
Voetbal verliest in kleine voetballanden al aan populariteit, kweekvijvers drogen op.
Wat dan rest is inteelt, en wat daar van komt hoef ik niet uit te leggen.
Fer 1
 Fer 1 - dinsdag 08 september 2015 - 20:50   quote  deeplink  
Nu weten ze ook is hoe dat bij onze club loopt net zo belabberd
Rdamnoord
 Rdamnoord - dinsdag 08 september 2015 - 23:00   quote  deeplink  
van Hanegem moet zijn muil houden
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 09 september 2015 - 08:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2015 - 23:00 schreef Rdamnoord het volgende:
van Hanegem moet zijn muil houden
Jij moet je muil houden. Een beetje respect voor Feyenoord-iconen zou beter zijn, ook al ben je het niet met hem eens....
VVout
 VVout - woensdag 09 september 2015 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 september 2015 - 23:00 schreef Rdamnoord het volgende:
van Hanegem moet zijn muil houden
Dat zou ik zekers doen met een spermaan in de buurt.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 09 september 2015 - 15:57   quote  deeplink  
http://forum.headliner.nl/topic-28518/
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 09 september 2015 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 september 2015 - 08:51 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Jij moet je muil houden. Een beetje respect voor Feyenoord-iconen zou beter zijn, ook al ben je het niet met hem eens....
Joh..
van geil
 van geil - woensdag 09 september 2015 - 19:23   quote  deeplink  
Willem heeft gelijk.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 09 september 2015 - 19:50   quote  deeplink  
Ach, hij mag wel minder doen alsof hij voor iedereen spreekt.
Ik zit bijvoorbeeld al niet 16 jaar te wachten op een titel.
Ik ben realistisch genoeg om te weten dat het er al heel lang niet inzat.
Dit jaar kan t. Maar is t nog steeds lastig.
Barabas
 Barabas - woensdag 09 september 2015 - 21:37   quote  deeplink  
Het kan, maar niet met Kazim en Immers in de basis. Voetballen moeten we!
van geil
 van geil - woensdag 09 september 2015 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 september 2015 - 21:37 schreef Barabas het volgende:
Het kan, maar niet met Kazim en Immers in de basis. Voetballen moeten we!
Eens.
en liefst El ook er uit , zeker op die positie.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 09 september 2015 - 21:46   quote  deeplink  
Kuyt daar zetten..
Barabas
 Barabas - woensdag 09 september 2015 - 21:46   quote  deeplink  
El of Van der Heijden als controlerende middenvelder is mij om het even.
van geil
 van geil - woensdag 09 september 2015 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 september 2015 - 21:46 schreef Barabas het volgende:
El of Van der Heijden als controlerende middenvelder is mij om het even.
Dat is hun positie in mijn ogen.
Barabas
 Barabas - woensdag 09 september 2015 - 21:53   quote  deeplink  
De mijne ook. Nu de verdediging nog definitief goed neerzetten en de rest van het middenveld goed invullen. Verdediging met Karsdorp Van Beek Botteghin en Kongolo lijkt mij voor de hand te liggen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Willem van Hanegem









0.0343830