BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 21 september 2012 - 00:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2012 - 19:23 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Heb de discussie niet geheel gevolgd want het is als buitenstaander enigzins verwarrend, maar hoe reeel is deze opmerking dat het verbouwing van de huidige kuip een trekpleister kan zijn als bouwkundig 'wonder'?
Bemoei je er dan ook niet mee d:-))
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 21 september 2012 - 00:10   quote  deeplink  
Rutten: 'De Kuip, daar gebeurt altijd iets'

In de Rotterdamse politiek en onder de Feyenoord-supporters is de discussie al langer gaande. Moet Feyenoord een nieuw stadion bouwen of de huidige Kuip renoveren? Fred Rutten wil in ieder geval dat het nieuwe stadion herrijst op de plek waar De Kuip momenteel gevestigd is. 'Er hangt iets vreemds op die plek', aldus de trainer van Vitesse in de nieuwe uitgave van Voetbal International.
Bij Feyenoord moet je één ding niet onderschatten. Die club heeft iets unieks. Dat is een mythe: De Kuip. Daar gebeurt altijd iets. Echt waar. Als ik het daar zou bepalen dan zou ik zeggen: bouw de nieuwe Kuip op diezelfde plaats. Er hangt iets vreemds op die plek. Dat bedoel ik helemaal niet zweverig, ik praat uit mijn ervaring als speler en als trainer. Hoe vaak is die Kuip niet ontploft? Daar hangt een atmosfeer die op een niet uit te leggen manier invloed heeft op de wedstrijd of scheidsrechters.
Bron:FR12
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 september 2012 - 09:57   quote  deeplink  
Ik heb er wel moeite mee dat voorstanders van een nieuwe kuip afgeschilderd worden als geen echte Feyenoorder.
Het is wel dat het de laatste optie moet zijn...
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 21 september 2012 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 september 2012 - 09:57 schreef Stylzz het volgende:
Ik heb er wel moeite mee dat voorstanders van een nieuwe kuip afgeschilderd worden als geen echte Feyenoorder.
Het is wel dat het de laatste optie moet zijn...
Huh, wordt dat soort gebral dan gebezigd?
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 september 2012 - 12:34   quote  deeplink  
zie foto's vorige pagina.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 21 september 2012 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 september 2012 - 12:34 schreef Stylzz het volgende:
zie foto's vorige pagina.
Idd. gezien.
Armetierig oordeel.
Inhoudloos en niet serieus te nemen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 21 september 2012 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 september 2012 - 13:00 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Idd. gezien.
Armetierig oordeel.
Inhoudloos en niet serieus te nemen.
Hahaha ben bang dat het een hoofdzaak word waar je ernstig rekening mee moet gaan houden...
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 september 2012 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 september 2012 - 13:15 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Hahaha ben bang dat het een hoofdzaak word waar je ernstig rekening mee moet gaan houden...
Je bedoelt dat er geen nieuw stadion komt?

Vind niemand erg, als dat de beste oplossing is, maar als het niet zo is, moet je er ook niet voor kiezen. Maar goed, als ik dit zo zeg ben ik volgens de spandoeken geen echte Feyenoorder, daar ging dit eigenlijk over...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 21 september 2012 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 september 2012 - 13:23 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Je bedoelt dat er geen nieuw stadion komt?

Vind niemand erg, als dat de beste oplossing is, maar als het niet zo is, moet je er ook niet voor kiezen. Maar goed, als ik dit zo zeg ben ik volgens de spandoeken geen echte Feyenoorder, daar ging dit eigenlijk over...
Nee ik denk dat de spandoek makers ons geen Feyenoorder vinden...
Wat mij betreft een mooi sfeervol nieuw stadion op Varkenoord zodat ik langs de Kuip lopend
naar het nieuwe onderkomen gaat.
Zoef de Haas
 Zoef de Haas - vrijdag 21 september 2012 - 13:58   quote  deeplink  
VOLLEDIGE HERBOUW = BESTE VAN DE TWEE PLANNEN!

Restauratie van de kuip of nieuwbouw kent vele haken en ogen. Sfeer en exploitatie lijken onvereenbaar te zijn. Ik denk hier een oplossing voor te hebben gevonden.

Ik pleit nadrukkelijk voor een totale nieuwbouw van de kuip, op de plaats van de huidige kuip en in de zelfde style. wel veel groter: 85 000 plaatsen, en uiteraard ook aanmerkelijk sterker gebouwd. op deze manier blijf je in het nieuwe stadion de oude,vertrouwde sfeer houden, mede doordat je dezelfde vorm, doorlopende ringen behoud, die evenwel veel groter zullen zijn. Een garantie voor de sfeer! (naar achteren verder doorlopend)

Laat de eerste ring doorlopen tot de gracht! Eventueel kan een derde ring worden toegevoegd. het aantal sky boxen kan op het door Feyenoord gewenste aantal worden gebracht. Bovenop kan een verwijderbaar dak gemonteerd worden. de bouw kan gefaseerd worden doorgevoerd. Op deze manier behoud je alle essentiele waarden van de huidige kuip!

Het is toch volkomen idioot om een nieuw stadion op varkenoord te bouwen en dan de huidige kuip te laten wegroesten???
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 21 september 2012 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 september 2012 - 13:58 schreef Zoef de Haas het volgende:

Het is toch volkomen idioot om een nieuw stadion op varkenoord te bouwen en dan de huidige kuip te laten wegroesten???
Hangt er vanaf: De kuip een prominente rol geven voor bedrijven, amateursport e.d. zou minimaal moeten.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 21 september 2012 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 september 2012 - 13:58 schreef Zoef de Haas het volgende:
VOLLEDIGE HERBOUW = BESTE VAN DE TWEE PLANNEN!

Restauratie van de kuip of nieuwbouw kent vele haken en ogen. Sfeer en exploitatie lijken onvereenbaar te zijn. Ik denk hier een oplossing voor te hebben gevonden.

Ik pleit nadrukkelijk voor een totale nieuwbouw van de kuip, op de plaats van de huidige kuip en in de zelfde style. wel veel groter: 85 000 plaatsen, en uiteraard ook aanmerkelijk sterker gebouwd. op deze manier blijf je in het nieuwe stadion de oude,vertrouwde sfeer houden, mede doordat je dezelfde vorm, doorlopende ringen behoud, die evenwel veel groter zullen zijn. Een garantie voor de sfeer! (naar achteren verder doorlopend)

Laat de eerste ring doorlopen tot de gracht! Eventueel kan een derde ring worden toegevoegd. het aantal sky boxen kan op het door Feyenoord gewenste aantal worden gebracht. Bovenop kan een verwijderbaar dak gemonteerd worden. de bouw kan gefaseerd worden doorgevoerd. Op deze manier behoud je alle essentiele waarden van de huidige kuip!

Het is toch volkomen idioot om een nieuw stadion op varkenoord te bouwen en dan de huidige kuip te laten wegroesten???
En waar spelen we dan in de tussentijd?
RedDevil1990
 RedDevil1990 - vrijdag 21 september 2012 - 14:19   quote  deeplink  
Op het kasteel, varkenoord of woudesteijn kies maar
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 21 september 2012 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 september 2012 - 13:15 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Hahaha ben bang dat het een hoofdzaak word waar je ernstig rekening mee moet gaan houden...
Bedoelde dat spandoek idd.
Renovatie van de Kuip alleen als er aan eisen voldaan kunnen worden: uitbreiding skyboxes en zitplaatsen tot 70.000(inkomen), geschikt voor vele evenementen e.d. waarborgen klassieke Kuip, krachtpunten van de Kuip (publiek er bovenop), maar ook een nieuwerwetse uitstraling.

Er is ook 1 zwaar probleem:
Renovatie gaat minstens een jaar kosten. Feyenoord kan dan daar niet spelen. Hoe op te lossen? Op Kasteel? Nee toch?
En staat gemeente garant voor die inkomstenderving?
Zoef de Haas
 Zoef de Haas - vrijdag 21 september 2012 - 14:36   quote  deeplink  
Ik heb ook geschreven dat dat in bijvoorbeeld twee fasen gerealiseert zou kunnen worden: de helft wegslopen en gelijk nieuwbouw plegen. zitten dan wel met halve capaciteit; maar dat moet dan maar.

extreem belangrijk vind ik voor de sfeer : Laat de eerste ring doorlopen tot de gracht!
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 21 september 2012 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 september 2012 - 14:36 schreef Zoef de Haas het volgende:
Ik heb ook geschreven dat dat in bijvoorbeeld twee fasen gerealiseert zou kunnen worden: de helft wegslopen en gelijk nieuwbouw plegen. zitten dan wel met halve capaciteit; maar dat moet dan maar.

extreem belangrijk vind ik voor de sfeer : Laat de eerste ring doorlopen tot de gracht!
Je idee is waardevol. Maar die fasen kunnen op termijn langlopend blijken te zijn.
Je capaciteit (83.000) lijkt me overdreven.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - vrijdag 21 september 2012 - 14:57   quote  deeplink  
Tijdens een wedstrijd de helft van t stadion plat
Ten eerste top sfeer dan
Ten tweede als ze dan naast schieten kunnen ze de bal bij de sligro ophalen
willem v G
 willem v G - vrijdag 21 september 2012 - 14:59   quote  deeplink  
Feyenoord moet gewoon een gat in de grond maken net als Barcalona, dan heb je 3 ringen en blijf je toch lekker dicht op het veld.Het is niet alleen veel goed koper maar de Kuip blijft de Kuip en niet onbelangrijk je behoudt de unieke sfeer en tevens is er genoeg ruimte voor de vipboxen.
PS; De maastribune is gewoon een stellage die je kunt afbreken zodat je onder de eerste ring kunt bouwen.OK 1 nadeel dan de tunnel zal verdwijnen.Ik hoop dat Wessels dit leest dan kan hij altijd ff bellen. pffff.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 21 september 2012 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 september 2012 - 14:57 schreef RedDevil1990 het volgende:
Tijdens een wedstrijd de helft van t stadion plat
Ten eerste top sfeer dan
Ten tweede als ze dan naast schieten kunnen ze de bal bij de sligro ophalen
Hahahahaha!
Zoef de Haas
 Zoef de Haas - vrijdag 21 september 2012 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 september 2012 - 14:44 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Je idee is waardevol. Maar die fasen kunnen op termijn langlopend blijken te zijn.
Je capaciteit (83.000) lijkt me overdreven.
eerste fase: sloop helft en onmiddelijke nieuwbouw. duur een seizoen met capaciteit van ongeveer 30 000. tweede seizoen: ingebruikname nieuw gedeelte met cappaciteit van 42 500 plaatsen. nu sloop (tweede) helft en onmiddelijke nieuwbouw.

capaciteit van 85 000 is niet te veel: je moet ook op de toekomst bouwen, en ook nu reeds zal bij toppers een uitverkochte nieuwe kuip te zien zijn! Ook voor Uefa en Fifa is dit een aantrekkelijk aantal, als mede voor de KNVB (interlands)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 september 2012 door Zoef de Haas --
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 22 september 2012 - 00:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 september 2012 - 14:16 schreef Stylzz het volgende:

[..]

En waar spelen we dan in de tussentijd?
Een jaar in een bouwval spelen is ook geen optie..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 september 2012 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 22 september 2012 - 01:52   quote  deeplink  
Stadion is een van de pijlers onder Feyenoord

Het plan om de huidige Kuip een tweede leven te geven, kan rekennen op brede steun in de Rotterdamse gemeenteraad. Ook de PvdA vindt dat het initiatief van ReddeKuip.nl hoge ogen gooit. Daar moet je als stadiondirectie heel serieus naar kijken.

De PvdA-fractie kreeg gisteren een uitgebreide presentatie van het project door de architecten Erwin Eekelaar en Adriaan Geuze.Dat gaat uit van een derde ring op de Kuip en een volledige modernisering, zodat het monumentale stadion weer zeker vijftig jaar vooruit kan.

Een zeer enthousiaste club, zei PvdA-raadslid Tom Harreman na afloop, met een warm kloppend Feyenoord-hart. Het zijn zeker geen krabbelaars.

Eerder liet Leefbaar Rottedam zich al positief uit over het werk van Eekelaar en de zijnen, waaraan bovendien een lager prijskaartje hangt san 300 miljoen euro, die nieuwbouw door VolkerWessels op het belendende Varkenoord moet kosten.

RISICO

PvdAer Harreman benadrukt dat de stad er weinig trek in heeft om voor een fors deel van de investering voor een kersvers complex bij de Coen Moulijnweg garant te staan.Dat risico eillen we niet lopen.

Verder vraagt hij zich af of de tijd voor grootschallige projecten als een icoon aan de Maas ooit de meest gewenste variant niet voorbij is. Hij ziet op het gebied van ruimtelijke ordening een fors aantal voordelen aan de ideeën van ReddeKuip.nl. We zitten dan niet met een lege Kuip, en houden op Varkenoord ruimte voor de amateursport.

Ook onder Feyenoord-supporters leeft deze discussie volop. Afgelopen zaterdag bij de wedstrijd Feyenoord-PEC Zwolle (2-0) hingen er in het stadion vlaggen met teksten die ReddeKuip.nl ondersteunen. Op één daarvan prijkte voor nog geen 300 miljoen, verkopen we het huis van Coen.

Toch stelt voorzitter Ron Smit van de Feyenoord Supportersvereniging dat het voor het legioen nog geen uitgemaakte zaak is, de keuze tussen het nieuw stadion op Varkenoord of het plan van ReddeKuip.nl. We zitten er een beetje met een dubbel gevoel in. Een groot deel wil de huidige Kuip koste wat kost behouden, een ander deel voelt wel wat voor een nieuw stadion.

DEBATAVOND

Graag had de supportersclub alle betrokkenen aan het woord gelaten, tijdens een spciale debatavond. Maar al snel bleek dat alleen Erwin Eekelaar van ReddeKuip.nl bereid was aan zon happening mee te doen. Smit: Heel erg jammer. Zeker richting supporters is dit een gemiste kans. Dit was de mogelijkheid om openheid en duidelijkheid te scheppen. We kijken nu hoe we de supporters op een andere manier kunnen laten informeren en meedenken over renovatie op nieuwbouw van het stadion.

Dat nogal wat Feyenoordfans de oude Kuip een warm hart toedragen, kan hij goed begrijpen.Die hebben historisch besef. Feyenoord heeft een aantal pijlers, zoals de supporters en de Kuip. Als je die fundering weghakt, dan raak je daar heel veel mensen mee. Daar moet je mee oppassen.
Bron : AD
steunvoordekuip.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 september 2012 door RenatoBos --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 23 september 2012 - 15:21   quote  deeplink  
Waarom geen encette houden onder de seizoenkaarthouders.?
Krijg Feyenoord een aardig beeld wie de Kuip wil behouden of wie er een
nieuw stadion zou willen!
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 23 september 2012 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 september 2012 - 15:21 schreef Leon FR1908 het volgende:
Waarom geen encette houden onder de seizoenkaarthouders.?
Krijg Feyenoord een aardig beeld wie de Kuip wil behouden of wie er een
nieuw stadion zou willen!
Ja is zeker geen verkeerd idee, stuur alle seizoenkaarthouders allemaal een mail..
Wim2
 Wim2 - zondag 23 september 2012 - 15:35   quote  deeplink  
Sorry hoor, maar de Kuip moet gewoon vervangen worden helaas.

Een nieuw stadion levert veel meer geld op. De meeste supporters willen toch dat Feyenoord weer gaat meestrijden in de top van Nederland.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 23 september 2012 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 september 2012 - 15:35 schreef Wim2 het volgende:
Sorry hoor, maar de Kuip moet gewoon vervangen worden helaas.

Een nieuw stadion levert veel meer geld op. De meeste supporters willen toch dat Feyenoord weer gaat meestrijden in de top van Nederland.
Daarom een encette houden,dan kunnen we kijken...
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - zondag 23 september 2012 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 september 2012 - 15:35 schreef Wim2 het volgende:
Sorry hoor, maar de Kuip moet gewoon vervangen worden helaas.

Een nieuw stadion levert veel meer geld op. De meeste supporters willen toch dat Feyenoord weer gaat meestrijden in de top van Nederland.
Idd, en daarom moet iedereen daar voor open staan.
En daarom er positief tegenaan kijken.
De sweer weg vind ik het grootste gelul want dat hebben we allemaal zelf in de hand.
Als feyenoord de seizoenkaarthouders gewoon weer op hun vaste plekke zet, want daar kan gewoon rekening mee gehouden worden.
Dan hebben wij de rest in ons hand.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 27 september 2012 - 17:39   quote  deeplink  
logo_red_de_kuip_1.png

01e834990cf8770195630d4041ce1b73.png

Marcel Potters en Gert Onnink: Voorstanders 'behoud stadion' zetten strijd voort.

De oprichters van ReddeKuip.nl geven de strijd niet op, na een teleurstellend verlopen gesprek met de Kuip directie. Ze hopen de komende maanden verdere steun te verwerven voor hun droom om het huidige stadion een nieuw leven te geven.

Anderhalf uur zaten ze binnen, gisteren in het Maasgebouw, de mannen die de monumentale Kuip onder handen willen nemen. Derde ring er op, een flinke opknapbeurt, en het stadion kan weer vijftig jaar mee, luidt hun theorie.
De langverwachte ontmoeting met Kuip-baas Jan van Merwijk en algemeen directeur Eric Gudde van de club Feyenoord werd echter een sof, zo stelt Erwin Eekelaar van ReddeKuip.nl.

Ze vonden het vreemd dat we daar zaten, legt hij uit. Op géén van onze vragen kwam een antwoord. Hoe ze bij nieuwbouw van een stadion op Varkenoord de investering denken terug te verdienen, bijvoorbeeld. En of de KNVB hier werkelijk weer interlands wil gaan spelen. Niets.

Nog sterker, klinkt het, ook aan de vraag om in het stadion zélf onderzoek te doen, werd geen gehoor gegeven. Tenslotte bleef de wens om meer te weten te komen over het 'programma van eisen' onbeantwoord. Ik vraag me af waarom het niet wat transparanter kan, stelt Eekelaar.

Uitschuifbaar

De Feyenoord-familie heeft recent gekozen voor een compleet nieuw stadion van het consortium VolkerWessels op het belendende sportpark Varkenoord. In 2016 moet worden begonnen met de bouw van het complex, dat 63.000 plekken gaat tellen en een uitschuifbaar dak heeft. De kosten worden geraamd op 300 miljoen euro.

VolkerWessels heeft voor Feyenoord, maar ook de gemeente de meest gunstige en minst risicovolle financiële constructie gemaakt, stelde directeur Jan van Merwijk van Stadion Feijenoord drie weken geleden bij de presentatie van de plannen. Er wordt nu onderzocht of het model dat Feyenoord omarmt, ook financieel haalbaar is.

Het project van ReddeKuip.nl werd begin deze maand al terzijde geschoven door de Kuip-baas: "We kennen het plan Red de Kuip. We snappen dat de nostalgische waarde van het huidige stadion dergelijke reacties oplevert. Maar alle wensen die er zijn, zouden worden ingewilligd bij het verbouwen van de huidige Kuip, dan zullen de kosten veel hoger uitvallen dan bij nieuwbouw op Varkenoord. De Kuip redden is prima, maar uiteindelijk blijft er in dat plan weinig van over."

Zowel Leefbaar Rotterdam als de PvdA schaar zich wel achter het idee van ReddeKuip.nl en vindt dat dit een serieuze kans verdient. Zeker omdat de kosten 117 miljoen euro - lager lijken te zijn.De staat voelt er niets voor om garant te staan een eventuele lening.

Handtekeningen

Ondanks de tegenslag van gisteren, kondigt ReddeKuip.nl aan de strijd niet op te geven. We hebben inmiddels 14.000 handtekeningen verzameld. We gaan voor 30.000. En kijk eens naar al die spandoeken in het stadion. We geven de supporters die er anders over denken hiermee een stem.

De initiatiefnemers gaan hun 'vijzelvariant' - ze willen een ring optillen om de derde er tussen te schuiven - nu voorleggen aan projectontwikkelaars en bouwbedrijven. Ze hopen zo de basis voor hun ambitieuze voorstel te verbreden. We hopen dan wél een serieuze gesprekspartner te worden.
Bron:FRFanatic
Wim2
 Wim2 - donderdag 27 september 2012 - 17:51   quote  deeplink  
Pfff, k'wordt zo moet van dat red de kuip.

Accepteer gewoon dat er nieuw stadion komt, je kunt toch geen club gaan besturen gebaseerd op emoties..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 september 2012 door Wim2 --
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 27 september 2012 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 september 2012 - 17:51 schreef Wim2 het volgende:
Pfff, k'wordt zo moet van dat red de kuip.

Accepteer gewoon dat er nieuw stadion komt, je kunt toch geen club gaan besturen gebaseerd op emoties..
Dat is toch ook niet de bedoeling? Zij zien kansen om De Kuip in de huidige vorm te behouden en uit te breiden naar de wensen van de directie. Als dat mogelijk is, zonder al te veel rompslomp en zodoende minimaal (!) honderd miljoen minder kwijt te zijn, is dat toch goed?

Ik zou zeggen, check alles aan opties en mogelijkheden om De Kuip met al zijn historie, sfeer en mystiek te behouden. Is het écht niet mogelijk, dan een nieuw stadion.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 01 oktober 2012 - 20:12   quote  deeplink  
01-10-2012 Feyenoord beëindigt gesprekken met reddekuip

Feyenoord beëindigt per direct de gesprekken met de initiatiefnemers van reddekuip. Club, Sportclub en Stadion concluderen dat verder praten geen zin heeft, omdat het zogenaamde plan van reddekuip onwenselijk, amateuristisch en onuitvoerbaar is. Bovendien waarborgt het op geen enkele wijze een goede toekomst voor Feyenoord.

We hebben met ze gesproken en ze aangehoord, omdat we hun sentimenten over de huidige Kuip delen, laat stadiondirecteur Jan van Merwijk weten. De Feyenoord-familie is net als reddekuip van mening dat het huidige stadion qua sfeer nog altijd uniek is en zowel Feyenoord als de stad Rotterdam de afgelopen 75 jaar ontzettend veel goeds heeft gebracht. Feit is echter dat het stadion dusdanig is verouderd, dat het de toekomst van de club nu in de weg zit. Zelfs met een hele drastische verbouwing is dat niet optimaal te verhelpen, zo blijkt duidelijk uit de onderzoeken die wij vorig jaar nog eens hebben laten doen.

De initiatiefnemers van reddekuip zien dit niet of willen dit niet zien, zo heeft Feyenoord tijdens de gesprekken moeten ervaren. Terwijl het alternatief waarmee men schermde een volslagen onvoldragen verhaal is, waarbij de meest elementaire zaken niet waren meegenomen in de plannen. Als voorbeeld noemt Van Merwijk de zogeheten c-waarde die reddekuip in haar ideeën niet bleek te hebben meegenomen. Deze waarde bepaalt (of en) in welke mate toeschouwers zicht hebben op het veld. Daar hadden ze dus even niet naar gekeken, laat staan rekening mee gehouden. In het eerste gesprek bleek zelfs dat de heren geen idee hadden waar we het over hadden, toen we er naar vroegen. Dat is toch onbestaanbaar als je de buitenwereld wilt doen geloven dat je een serieus alternatief hebt voor nieuwbouw.

Het gezelschap van reddekuip bleek zich er evenmin in te hebben verdiept aan welke eisen een stadion van de FIFA/UEFA/KNVB moet voldoen wil je er in de toekomst nog internationale wedstrijden mogen spelen. Ook daar hadden ze geen idee van, maar desondanks meenden ze wel te weten dat het allemaal tamelijk eenvoudig en voor relatief weinig geld kon worden verwezenlijkt in het huidige stadion.

Feyenoord heeft de initiatiefnemers van reddekuip desondanks nog gevraagd samen met de club na te denken over wat te doen met De Kuip, als er straks niet meer wordt gevoetbald. Omdat we de sentimenten voor het huidige stadion net als zij voelen en ook graag zien dat De Kuip straks na het vertrek van Feyenoord een belangrijke functie in de stad houdt. Daar bleek helaas geen animo voor, waarmee deze groep voor Feyenoord dus niets meer kan betekenen.

http://www.feyenoord.nl/pages/newsdetail/S1/10010000040965-999-10010000000003.aspx
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 01 oktober 2012 - 20:17   quote  deeplink  
Hmm, je zou er vanuit kunnen gaan dat het klopt wat Feyenoord zegt, dat het amateuristisch zou zijn, en dat ze geen verstand van zaken zouden hebben.

Desondanks vind ik dit wel een beetje schoppen tegen het initiatief, het is mij te fel om deze mensen op deze manier aan de kant te zetten. Het is mogelijk hoor, dat het van buitenaf een leuk plan lijkt, en dat er niets te realiseren is zodra ze met details van hun plan komen, maar anderzijds lijkt het me ook een makkelijke manier van deze groep af te zijn en dat de directie alsnog hun zin door kan draven.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 oktober 2012 - 20:25   quote  deeplink  
Zo ervaar ik bovenstaand verhaal ook min of meer ja, komt erg raar over zo..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 01 oktober 2012 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2012 - 20:17 schreef Bosifyable het volgende:
Hmm, je zou er vanuit kunnen gaan dat het klopt wat Feyenoord zegt, dat het amateuristisch zou zijn, en dat ze geen verstand van zaken zouden hebben.

Desondanks vind ik dit wel een beetje schoppen tegen het initiatief, het is mij te fel om deze mensen op deze manier aan de kant te zetten. Het is mogelijk hoor, dat het van buitenaf een leuk plan lijkt, en dat er niets te realiseren is zodra ze met details van hun plan komen, maar anderzijds lijkt het me ook een makkelijke manier van deze groep af te zijn en dat de directie alsnog hun zin door kan draven.
Dat is wel zo, maar stel dat het klopt wat Feyenoord zegt, dan is het wel erg ondoordacht wat 'reddekuip' heeft voorgesteld. Dan mag je zaken, die niet goed zijn, wel benoemen, zeker als je bedenkt dat 'reddekuip' evenmin een blad voor de mond neemt.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 oktober 2012 - 20:27   quote  deeplink  
We zijn er zelf niet bij aanwezig geweest dus dat lijkt me moeilijk oordelen..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 01 oktober 2012 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2012 - 20:27 schreef RenatoBos het volgende:
We zijn er zelf niet bij aanwezig geweest dus dat lijkt me moeilijk oordelen..
Klopt.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 oktober 2012 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2012 - 20:30 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Klopt.
Vind het raar overkomen om hun zo af te serveren iig..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 01 oktober 2012 - 20:31   quote  deeplink  
Ben vóór een nieuw stadion zolang er geen goed alternatief is....

Maarrrr...Reddekuip mag dan het huiswerk niet volledig gedaan hebben, dan vind ik nog dat Feyenoord deze initiatiefgroep wel de mogelijkheid moet geven om binnen een termijn met goed huiswerk te komen.
Dat is nu niet het geval.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 01 oktober 2012 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2012 - 20:25 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Dat is wel zo, maar stel dat het klopt wat Feyenoord zegt, dan is het wel erg ondoordacht wat 'reddekuip' heeft voorgesteld. Dan mag je zaken, die niet goed zijn, wel benoemen, zeker als je bedenkt dat 'reddekuip' evenmin een blad voor de mond neemt.
Is ook zo, vergat ik er even bij te zeggen. Zij genieten de steun van verschillende ((zeer) kritische) supporterssites, die simpelweg de gehele directie beledigen, en het allemaal blind lijken te steunen. Mocht RedDeKuip met een zogenaamd alternatief komen, wat van geen kant klopt, en op geen enkele manier te realiseren is, begrijp ik ook van Feyenoord uit dat het op een gegeven moment is afgelopen.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 01 oktober 2012 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2012 - 20:31 schreef FR-Henk het volgende:
Ben vóór een nieuw stadion zolang er geen goed alternatief is....

Maarrrr...Reddekuip mag dan het huiswerk niet volledig gedaan hebben, dan vind ik nog dat Feyenoord deze initiatiefgroep wel de mogelijkheid moet geven om binnen een termijn met goed huiswerk te komen.
Dat is nu niet het geval.
Ook weer waar, nu zijn ze per direct aan de kant gezet, om de simpele reden dat hun ideeën niet kloppen. Al geef je ze de cijfers, en geef je ze de mogelijkheid om de voor hun benodigde metingen uit te laten voeren, kom je al een stuk verder in het gesprek.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 01 oktober 2012 - 20:44   quote  deeplink  
Overigens bestaat er nog steeds een TNO rapport, waarin staat dat de stalen constructie van De Kuip nog decennia mee kan. Feyenoord heeft dit tot op heden nooit vrijgegeven, ook raar?
Stylzz
 Stylzz - maandag 01 oktober 2012 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2012 - 20:17 schreef Bosifyable het volgende:
Hmm, je zou er vanuit kunnen gaan dat het klopt wat Feyenoord zegt, dat het amateuristisch zou zijn, en dat ze geen verstand van zaken zouden hebben.

Desondanks vind ik dit wel een beetje schoppen tegen het initiatief, het is mij te fel om deze mensen op deze manier aan de kant te zetten. Het is mogelijk hoor, dat het van buitenaf een leuk plan lijkt, en dat er niets te realiseren is zodra ze met details van hun plan komen, maar anderzijds lijkt het me ook een makkelijke manier van deze groep af te zijn en dat de directie alsnog hun zin door kan draven.
Als het waar is vind ik deze vorm van uiten wel terecht. De reddekuip groep zet de huidige bestuurders ook weg als amateurs, die niet serieus naar alle opties gekeken hebben en simpel geld willen verdienen over de rug van de supporters. Dit geeft daadwerkelijk aan dat de verhoudingen wel eens heel anders kunnen liggen.

Maar niemand durft toch zo onvoorbereid een gesprek in te gaan? Toch?
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 01 oktober 2012 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2012 - 20:49 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Als het waar is vind ik deze vorm van uiten wel terecht. De reddekuip groep zet de huidige bestuurders ook weg als amateurs, die niet serieus naar alle opties gekeken hebben en simpel geld willen verdienen over de rug van de supporters. Dit geeft daadwerkelijk aan dat de verhoudingen wel eens heel anders kunnen liggen.

Maar niemand durft toch zo onvoorbereid een gesprek in te gaan? Toch?
Zorgvuldige research vooraf is noodzaak.
Maar goed, Reddekuip zal wel weer haar versie van het gesprek hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 oktober 2012 door FR-Henk --
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 01 oktober 2012 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2012 - 20:49 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Als het waar is vind ik deze vorm van uiten wel terecht. De reddekuip groep zet de huidige bestuurders ook weg als amateurs, die niet serieus naar alle opties gekeken hebben en simpel geld willen verdienen over de rug van de supporters. Dit geeft daadwerkelijk aan dat de verhoudingen wel eens heel anders kunnen liggen.

Maar niemand durft toch zo onvoorbereid een gesprek in te gaan? Toch?
Ik ben zelf onpartijdig, dus probeer het van beide kanten te bekijken. In eerste instantie viel me alleen de manier waarop het geplaatste stukje verwoord is, het lijkt er voor mij op dat er iets in dat gesprek besproken/gebeurd is waardoor dit zo 'aanvallend' opgesteld is. Of ben ik de enige die dat ziet? Want dan probeer ik mijn mening te herzien.

Sowieso is het nog afwachten wanneer de reactie van RedDeKuip komt, hoe die zich proberen te verdedigen, of hun eigen verdediging gaan verwoorden.

Wat je zegt, en wat Feyenoord ook zegt, je verwacht van een groep architecten/economen dat ze met een goed plan komen. Als daarbij alleen de kijkhoek al niet klopt, kun je helemaal opnieuw beginnen met je plannen, want dat is de basis.
Stylzz
 Stylzz - maandag 01 oktober 2012 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2012 - 20:53 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Ik ben zelf onpartijdig, dus probeer het van beide kanten te bekijken. In eerste instantie viel me alleen de manier waarop het geplaatste stukje verwoord is, het lijkt er voor mij op dat er iets in dat gesprek besproken/gebeurd is waardoor dit zo 'aanvallend' opgesteld is. Of ben ik de enige die dat ziet? Want dan probeer ik mijn mening te herzien.

Sowieso is het nog afwachten wanneer de reactie van RedDeKuip komt, hoe die zich proberen te verdedigen, of hun eigen verdediging gaan verwoorden.

Wat je zegt, en wat Feyenoord ook zegt, je verwacht van een groep architecten/economen dat ze met een goed plan komen. Als daarbij alleen de kijkhoek al niet klopt, kun je helemaal opnieuw beginnen met je plannen, want dat is de basis.
Lees je twitter, kijk hoe sommigen tekeer gaan, dat is de kracht van de VG en DHIG die achter reddekuip sturend zijn. Dat gaat in de dwingende modus.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 01 oktober 2012 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2012 - 20:57 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Lees je twitter, kijk hoe sommigen tekeer gaan, dat is de kracht van de VG en DHIG die achter reddekuip sturend zijn. Dat gaat in de dwingende modus.
Verborgen agenda's???
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 01 oktober 2012 - 21:02   quote  deeplink  
Dat viel me ook al op. Al begrijp ik de emoties, begrijp ik niet dat men koste wat kost De Kuip wil behouden, áls het je daadwerkelijk tegenhoudt.

En nee, met een nieuw stadion zijn de successen niet gegarandeerd, maar het geeft wel groeimogelijkheden, en dat is waar ze constant over roepen en schreeuwen, dat dat het enige argument van Feyenoord zou zijn. En ja, om voor de mensen op de rode stoeltjes een gratis fles witte wijn onder hun stoel te verstoppen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 01 oktober 2012 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2012 - 21:01 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Verborgen agenda's???
ik weet het niet maar de toon is duidelijk.
De mensen van de huidige directie die er nog zitten moeten nog steeds weg, op van Geel na.
Degenen die voor een nieuwe kuip zijn, zijn nep-feyenoorders.
De mensen in het pluche zijn zakkenvullers.

etc. etc.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 01 oktober 2012 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2012 - 21:02 schreef Stylzz het volgende:

[..]

ik weet het niet maar de toon is duidelijk.
De mensen van de huidige directie die er nog zitten moeten nog steeds weg, op van Geel na.
Degenen die voor een nieuwe kuip zijn, zijn nep-feyenoorders.
De mensen in het pluche zijn zakkenvullers.

etc. etc.
Yep, de gestaalde VG-taal van toen.
Volgende stap zou dan verder polariseren zijn.

Op merites beoordelen: als het bij strijd behoud Kuip blijft, okee.
Stylzz
 Stylzz - maandag 01 oktober 2012 - 21:09   quote  deeplink  
Ik ben niet per se tegen een nieuwe kuip, maar ook niet per se voor.
Wat het beste is en het duurzaamst, moet het worden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0178778