BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 21 oktober 2012 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2012 - 20:11 schreef van geil het volgende:

[..]

een a twee spelers die voetballen,,,verbeteren je team.......
dat is het verschil tussen slecht en redelijk

en redelijk tot top...

twee a drie voetballers erbij,,en iedereen wordt beter.

ook de werkers.
Mee eens. Ik vind ook - en dat heb ik sinds de seizoensstart ook wel meermalen aangegeven - dat een middenveld met Clasie-Leerdam-Immers creativiteit ontbeert. Maar als Vilhena en Singh nog stappen moeten maken en Goossens geblesseerd is dan kan de keuze op een werker als Leerdam vallen. Dat gaat ten koste van je creativiteit, maar het komt wel ten bate van je stabiliteit. Die afweging moet je maken denk ik. Leerdam was blijkbaar verder in zijn ontwikkeling en kreeg de voorkeur, maar als hij niet goed speelt en een speler als Singh of Vilhena ontwikkelt zich, dan kan de balans zomaar in het voordeel van een van die 2 uitslaan de volgende keer.

Het verschil tussen die 3-4 spelers (Leerdam, Vormer, Singh, Vilhena) is niet zo heel groot, daarom kun je in mijn ogen niet van een fout spreken als Koeman de één verkiest boven de ander.

Leerdam zou niet mijn keuze zijn geweest, das een ander verhaal, maar de keuze van Koeman vind ik desondanks te rechtvaardigen.
van geil
 van geil - zondag 21 oktober 2012 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2012 - 20:12 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Hij moet zijn wedstrijden meepakken inderdaad, maar dat kan in het proces van fit worden ook bij de beloften. Ritme krijgt hij alleen van wedstrijden in het eerste, klopt.

Koeman kan hem opstellen, hij zal ongetwijfeld met de gedachte spelen, maar als Schaken fit is zal die toch starten. Goossens is denk ik - met zijn huidige fitheid - nuttiger als breekijzer. Anders weet je al van te voren dat je hem na maximaal een uur spelen moet gaan wisselen. Maar het is een optie.
we hebben in ieder geval weer meer keuzes..
en drie punten......daar gaat het om.:)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 21 oktober 2012 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2012 - 20:19 schreef van geil het volgende:

[..]

we hebben in ieder geval weer meer keuzes..
en drie punten......daar gaat het om.:)
haha, eens! :)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 21 oktober 2012 - 20:21   quote  deeplink  
Zolang er geen stabiele aantoonbare karakter in het spelbeeld is blijf Koeman met Leerdam spelen...Alleen Koeman heeft wel aantoonbaar een keer of 4 zijn elftal beter gemaakt met zijn wissels nu..Dan moet er toch eens een lichie gaan branden..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 21 oktober 2012 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2012 - 20:21 schreef Leon FR1908 het volgende:
Zolang er geen stabiele aantoonbare karakter in het spelbeeld is blijf Koeman met Leerdam spelen...Alleen Koeman heeft wel aantoonbaar een keer of 4 zijn elftal beter gemaakt met zijn wissels nu..Dan moet er toch eens een lichie gaan branden..
Zo vaak? Welke wedstrijden had je nog meer in gedachten? Koeman durft ook vertrouwen te geven. Hij liet Immers staan en die heeft dat vertrouwen wel tenminste gedeeltelijk terugbetaald met een belangrijke rol in de afgelopen 4 wedstrijden.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 21 oktober 2012 - 22:09   quote  deeplink  
Vind dat er al te makkelijk aan voorbij wordt gegaan dat vvv kwaliteitsarm is, en na die 0-2 willig was om tegen te houden.
Is er nog niet een volledige maat op jongens als Goossens te leggen.
Wel op Fernandez, Leerdam en ook Nelom. Komen te kort.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 21 oktober 2012 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2012 - 20:24 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Zo vaak? Welke wedstrijden had je nog meer in gedachten? Koeman durft ook vertrouwen te geven. Hij liet Immers staan en die heeft dat vertrouwen wel tenminste gedeeltelijk terugbetaald met een belangrijke rol in de afgelopen 4 wedstrijden.
ik hou me eigen statistiekjes niet bij maar ik heb al meerdere malen aangegeven dat Koeman zijn elftal beter maakt ivm zijn wissels.
En wat je verders schrijft klopt want wat hij bij Immers heeft gedaan klopt ,dat deed hij ook bij Verhoek dus waarom niet bij Goossens.
Verders zag ik jou ergens schrijven dat de Vrij weer mee kan doen mits het fit is.Dat zou ik dan weer tegenstrijdig vinden
omdat hij eerst wat jij belangerijk vind wedstrijdritme zou moeten opdoen om te mogen spelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 oktober 2012 door Leon FR1908 --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 21 oktober 2012 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2012 - 19:23 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Blijft wel jammer dat Koeman keer op keer zijn basiselftal gaande weg de wedstrijd beter maakt door wissels...Misschien eens een tip voor Koeman om gewoon gelijk eens met de beste spelers te beginnen..
Ghehe juist ja prima tip..
RedDevil1990
 RedDevil1990 - maandag 22 oktober 2012 - 06:41   quote  deeplink  
Het is ook belangrijk om effectieve wissels te hebben
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 22 oktober 2012 - 11:46   quote  deeplink  
Fernandez was gewoon de beste optie om mee te starten. Goossens kan nog geen hele wedstrijd aan. Dat Fernandez dan zo slecht speelt, kan Koeman ook niets aan doen. Juist goed van hem dat hij vroeg in de wedstrijd ingreep.

Desalniettemin: Dit was toch het topic over een nieuwe kuip en niet over het (wissel)beleid van Koeman en wie er in de basis moeten staan???
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 oktober 2012 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 oktober 2012 - 11:46 schreef feyenoord!!! het volgende:
Fernandez was gewoon de beste optie om mee te starten. Goossens kan nog geen hele wedstrijd aan. Dat Fernandez dan zo slecht speelt, kan Koeman ook niets aan doen. Juist goed van hem dat hij vroeg in de wedstrijd ingreep.

Desalniettemin: Dit was toch het topic over een nieuwe kuip en niet over het (wissel)beleid van Koeman en wie er in de basis moeten staan???
We hadden toch ook Omar nog..
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 22 oktober 2012 - 12:53   quote  deeplink  
Ja, we hebben ook Omar nog, maar die kan voorlopig ook nog geen potten breken. Vooralsnog snap ik niet waarom we hem gehuurd hebben. Dan had je beter Drenthe een contract kunnen aanbieden.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 oktober 2012 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 oktober 2012 - 12:53 schreef feyenoord!!! het volgende:
Ja, we hebben ook Omar nog, maar die kan voorlopig ook nog geen potten breken. Vooralsnog snap ik niet waarom we hem gehuurd hebben. Dan had je beter Drenthe een contract kunnen aanbieden.
Ben het nog met je eens ook..d:-)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 22 oktober 2012 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2012 - 22:38 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

ik hou me eigen statistiekjes niet bij maar ik heb al meerdere malen aangegeven dat Koeman zijn elftal beter maakt ivm zijn wissels.
En wat je verders schrijft klopt want wat hij bij Immers heeft gedaan klopt ,dat deed hij ook bij Verhoek dus waarom niet bij Goossens.
Verders zag ik jou ergens schrijven dat de Vrij weer mee kan doen mits het fit is.Dat zou ik dan weer tegenstrijdig vinden
omdat hij eerst wat jij belangerijk vind wedstrijdritme zou moeten opdoen om te mogen spelen.
Ja, hij kan dag in principe meedoen, maar of hij alweer op niveau is kan Koeman beter beoordelen want die ziet hem elke dag. Daarom liet ik het al dan niet opstellen van De Vrij open. Kan me goed voorstellen dat Koeman Indi en Mathijsen, of Kongolo en Mathijsen (en dan Indi LB) opstelt en De Vrij als invaller gebruikt of iets dergelijks.
van geil
 van geil - maandag 22 oktober 2012 - 20:13   quote  deeplink  
janmaat mathijssen bmi goossens

kan ook.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 22 oktober 2012 - 21:22   quote  deeplink  
Nelom zeker niet en Leerdam liever niet,ook al zie ik wel enig nut van die jongen..
van geil
 van geil - maandag 22 oktober 2012 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 oktober 2012 - 21:22 schreef Leon FR1908 het volgende:
Nelom zeker niet en Leerdam liever niet,ook al zie ik wel enig nut van die jongen..
leerdam kon met clasie en el...als mandekker...(ook ideaal bij 4 4 2)
nu met immers erbij trekt hij t niet(speelt meer als hangende spits),,,en clasie mist n voetbalmaatje...

nelom kan nu makkelijk vervangen worden...meerdere opties.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 22 oktober 2012 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 oktober 2012 - 21:27 schreef van geil het volgende:

[..]

leerdam kon met clasie en el...als mandekker...(ook ideaal bij 4 4 2)
nu met immers erbij trekt hij t niet(speelt meer als hangende spits),,,en clasie mist n voetbalmaatje...

nelom kan nu makkelijk vervangen worden...meerdere opties.
Word hoogtijd voor meer voetbal voetballers ..Singh of Tonny..
van geil
 van geil - maandag 22 oktober 2012 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 oktober 2012 - 21:29 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Word hoogtijd voor meer voetbal voetballers ..Singh of Tonny..
ja,,,
tegenstanders duiken nu vol op clasie...en hop weg voetbal..
een of twee creatieve spelers erbij ,en je speelt vele malen beter..
dan moeten ze kiezen de tegenstanders.en alle andere spelers krijgen meer ruimtes.
waardoor de creatieve spelers meer aanspeelpunten krijgen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 oktober 2012 door van geil --
JanM
 JanM - maandag 22 oktober 2012 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2012 - 20:09 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Geen probleem dat jij het zegt hoor. Prima dat je vindt, het is alleen wat lastig om een inhoudelijk discussie te voeren als je in je reactie niet aangeeft wie er dan hadden moeten starten en waarom.
Dat jij nog de moeite neemt om te reageren op snees=lijdensweg ...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 22 oktober 2012 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 oktober 2012 - 21:39 schreef van geil het volgende:

[..]

ja,,,
tegenstanders duiken nu vol op clasie...en hop weg voetbal..
een of twee creatieve spelers erbij ,en je speelt vele malen beter..
dan moeten ze kiezen de tegenstanders.en alle andere spelers krijgen meer ruimtes.
waardoor de creatieve spelers meer aanspeelpunten krijgen.
Ik denk dat ze daar ook wel aan toe zijn als elftal..
Langzaam aan komen al onze wensen uit...
van geil
 van geil - maandag 22 oktober 2012 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 oktober 2012 - 21:58 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daar ook wel aan toe zijn als elftal..
Langzaam aan komen al onze wensen uit...
we kunnen meedoen.
er is genoeg voetbal aanwezig..
lef durf en n beetje geluk doet wonderen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 22 oktober 2012 - 22:29   quote  deeplink  
precies
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 oktober 2012 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 oktober 2012 - 12:53 schreef feyenoord!!! het volgende:
Ja, we hebben ook Omar nog, maar die kan voorlopig ook nog geen potten breken. Vooralsnog snap ik niet waarom we hem gehuurd hebben. Dan had je beter Drenthe een contract kunnen aanbieden.
Gelukkig niet zeg! Al ben ik ook niet tevreden met Omar, maar Drenthe AUB zeg .......
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 oktober 2012 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2012 - 20:09 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Geen probleem dat jij het zegt hoor. Prima dat je vindt, het is alleen wat lastig om een inhoudelijk discussie te voeren als je in je reactie niet aangeeft wie er dan hadden moeten starten en waarom.
In mijn ogen in ieder geval nooit met: Gyon Fernandez!! Tenzij we een spits nodig hebben.
En dan nog heeft Anass Achabar mijn voorkeur! En een nieuwe keeper: Mulder en Lamprou voegen in mijn ogen niks toe aan Feyenoord. Verder geen nieuw contract voor Kelvin Leerdam, en verder komt Miquel Nelom ook veel te kort ..... bij gebrek aan beter zullen we het er helaas er mee moeten doen!!
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 oktober 2012 - 22:59   quote  deeplink  
En graag een nieuw stadion, precies waar het in deze topic over gaat!!
tomson
 tomson - maandag 22 oktober 2012 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 oktober 2012 - 22:59 schreef lijdensweg het volgende:
En graag een nieuw stadion, precies waar het in deze topic over gaat!!
Met zachtere bisniss seats zeker.
sportverteller
 sportverteller - dinsdag 23 oktober 2012 - 11:58   quote  deeplink  
Gedragen door één van de beste jeugdopleidingen van Nederland, zo niet de beste, voert de technische staf een goed beleid. De jeugd stroomt regelmatig door naar de selectie, waar de technische staf onder trainer Ronald Koeman ze verder beter maakt. Daarnaast voert Martin van Geel een doordacht aan- en verkoopbeleid. Feyenoord wordt sportief beter en stabieler, financieel raken we uit een diep dal. Om echt financieel gezond te worden, uit de schulden te komen en een eigen vermogen te kweken, zullen we ook de komende jaren nog spelers noodgedwongen moeten verkopen. Gelukkig zijn we daarbij al wel zo gegroeid dat spelers niet meer voor een appel en een ei weg moeten. Om echter aansluiting bij de Europese top te vinden zal er ook een nieuw stadion moeten komen. Een stadion met betere voorzieningen, zodat ook daar meer inkomsten gecreëerd worden. De Kuip heeft zijn waarde voor de club meer dan bewezen, maar de voorgestelde aanpassingen en uitbouw zullen onvoldoende blijken te zijn. Als blijkt dat de beperkingen van De Kuip een doorgroei van onze club in de weg staat, dan keert het sentiment zich tegen dit stadion en dat heeft De Kuip zeker niet verdient. Laten we waardig afscheid van De Kuip nemen en haar voor haar diensten belonen door in een nieuw stadion met de Europese top te strijden voor de hoogste eer.
tomson
 tomson - dinsdag 23 oktober 2012 - 12:05   quote  deeplink  
Je ken t mooi vertellen jij :)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 23 oktober 2012 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 oktober 2012 - 22:58 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

In mijn ogen in ieder geval nooit met: Gyon Fernandez!! Tenzij we een spits nodig hebben.
En dan nog heeft Anass Achabar mijn voorkeur! En een nieuwe keeper: Mulder en Lamprou voegen in mijn ogen niks toe aan Feyenoord. Verder geen nieuw contract voor Kelvin Leerdam, en verder komt Miquel Nelom ook veel te kort ..... bij gebrek aan beter zullen we het er helaas er mee moeten doen!!
Hoe wilde je Anass dan inpassen? Vanaf de zijkant of als (tweede) spits?

Leerdam vind ik overigens wel nuttig als multifunctionele backup, Nelom komt tekort inderdaad.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 23 oktober 2012 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 oktober 2012 - 21:39 schreef van geil het volgende:

[..]

ja,,,
tegenstanders duiken nu vol op clasie...en hop weg voetbal..
een of twee creatieve spelers erbij ,en je speelt vele malen beter..
dan moeten ze kiezen de tegenstanders.en alle andere spelers krijgen meer ruimtes.
waardoor de creatieve spelers meer aanspeelpunten krijgen.
Is wel ideaal ja. Vilhena en Singh moe(s)ten nog stappen maken om dat ook effectief te kunnen, bedenk dat ook El Ahmadi jaren nodig had, voordat hij echt goed functioneerde. Singh zou zomaar kunnen starten, al kijk ik er niet van op als Leerdam weer begint.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 23 oktober 2012 - 13:40   quote  deeplink  
Met Leerdam beginnen is een teken van zwakte en creativiteit inleveren.
Middenveld van Ojoks is helemaal niet zo sterk.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 23 oktober 2012 - 15:10   quote  deeplink  
Leerdam opstellen is inderdaad kiezen voor andere dingen dan creativiteit. Voorlopig echter kunnen we nog niet met zekerheid stellen dat Vilhena of Singh beter is. Daar is maar 1 manier om erachter te komen.

In principe hoop ik dat Singh of anders Vilhena mag starten, maar het zou evengoed kunnen dat ze meer tijd nodig hebben. We zullen vanzelf wel zien of Koeman die een van die 2 al ver genoeg acht.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 23 oktober 2012 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2012 - 15:10 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Leerdam opstellen is inderdaad kiezen voor andere dingen dan creativiteit. Voorlopig echter kunnen we nog niet met zekerheid stellen dat Vilhena of Singh beter is. Daar is maar 1 manier om erachter te komen.

Goed dat je dit aanhaald want dat is zo`n beetje wat ik altijd bedoel..
Vilhena en Singh zijn allebij beter aan de bal dan Leerdam maar zij zijn
niet de jongens van het afjagen en om de nodige meters te maken..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 24 oktober 2012 - 18:11   quote  deeplink  
"Feyenoord loopt hetzelfde risico als Ajax destijds, als het De Kuip verlaat"

christopher-lloyd-not-to-rebuild-his-11-million-home.jpg

Leo Beenhakker draagt Feyenoord nog immer een warm hart toe. Als trainer was hij met wisselend succes actief in Rotterdam, terwijl hij als technisch directeur door de achterdeur vertrok in de zomer van 2011. Beenhakker werkte destijds met een lege portemonnee en leefde in onmin met enkele directieleden. Dat betekent echter niet dat hij de club niet meer steunt. 

"Natuurlijk, ik heb mijn frustraties ten opzichtige van sommige mensen", beaamt de technisch directeur van Újpest FC in Voetbal International. "Eric Gudde en dat soort figuren. Maar het blijft toch je club. En dat stadion is ook nog steeds in staat me te raken. Voor Rotterdammers heeft De Kuip iets magisch, dat is nu eenmaal zo. Ik heb er gewerkt en ken er elke vierkante centimeter, maar nog steeds kan ik op wedstrijddagen echt genieten van de straten die volstromen met auto's op weg naar de wedstrijd."

Beenhakker begrijpt dat Feyenoord mogelijk een nieuw stadion nodig heeft, maar is een fel tegenstander van het neerhalen van De Kuip. "De Kuip slopen? Ik zeg je dat het een grote fout is", waarschuwt hij. "Ik heb bij Ajax de verhuizing van De Meer naar de ArenA van nabij meegemaakt, ik weet dus hoe ingrijpend zoiets is. Natuurlijk, ik snap de ratio achter het plan van een nieuwe Kuip, en misschien zelfs de noodzaak." 

"Ik snap ook dat je van sentimenten niet kunt leven en dat er voor nostalgie in het voetbal niet altijd plek is", vervolgt Beenhakker. "Maar dit is iets anders. Hiermee verkoop je de ziel van de club. Ik heb het in Amsterdam zelf ervaren. Het laat zich moeilijk benoemen, maar de club uit de ArenA is niet meer dezelfde als de club uit De Meer. Dat risico loopt Feyenoord ook, als het De Kuip verlaat."
Bron:Soccernews
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 01 november 2012 - 02:42   quote  deeplink  
De Kuip = Feyenoord = De Kuip

DeKuip01.jpg
DeKuip02.jpg
DeKuip03.jpg
DeKuip04.jpg
DeKuip05.jpg
DeKuip06.jpg
DeKuip08.jpg
DeKuip09.jpg
bron:Lunaticnews 
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 01 november 2012 - 05:39   quote  deeplink  
Nieuw stadion = Feyenoord = Nieuw stadion

Is zeer dringend nodig en gewenst ........... ondanks al dat andere gezeik
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 01 november 2012 - 06:38   quote  deeplink  
Wat had je eigenlijk voor de kuip?
En zijn er nog mensen onder ons op het forum die dat hebben meegemaakt? :)
Stylzz
 Stylzz - donderdag 01 november 2012 - 09:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 06:38 schreef Boudewijn het volgende:
Wat had je eigenlijk voor de kuip?
En zijn er nog mensen onder ons op het forum die dat hebben meegemaakt? :)
http://www.feyenoordgeschiedenis.net/historisch-overzicht.htm
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 01 november 2012 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 05:39 schreef lijdensweg het volgende:
Nieuw stadion = Feyenoord = Nieuw stadion

Is zeer dringend nodig en gewenst ........... ondanks al dat andere gezeik
Aangezien je altijd zo duidelijk bent, en altijd pretendeert met feiten te komen, ben ik wel eens benieuwd met welke feiten jij mij kan overtuigen dat dat nieuwe stadion zo nodig is.

En niet het standaard "dan glijden we af naar de middenmoot..!", want Feyenoord heeft daar tot nu ook weinig mensen mee kunnen overtuigen.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 01 november 2012 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 05:39 schreef lijdensweg het volgende:
Nieuw stadion = Feyenoord = Nieuw stadion

Is zeer dringend nodig en gewenst ........... ondanks al dat andere gezeik
Uit twee tegengestelde meningen kan een gedegen eindresultaat komen.
Dat heet discussie, meningsvorming.
Jij bent wel dom he. Weet je dat echt niet?
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 02 november 2012 - 13:44   quote  deeplink  
Bermudadriehoek

Toen John Guidetti, de nieuwe Mister Feyenoord, afscheid nam van De Kuip, wist je: vandaag kan alles in Nederlands tofste stadion.

Laat het maar eens gezegd zijn, tegen de trend van geschamper in: de wedstrijden in de eredivisie worden in erg toffe stadions gespeeld.

Natuurlijk: Rotterdammers vinden de Amsterdam Arena stom, Nijmegenaren de Gelredome en Groningers het Abe Lenstra Stadion en dat moet ook vooral zo blijven maar eigenlijk zit er geen akelige tent tussen.

De Kuip is buitencategorie. Het is er vaak net zo kontklemmend stil als in andere Nederlandse stadions, maar als het er loos gaat, gaat het ook góed loos en mag de klassieke alliteratie van de kolkende Kuip van stal.

Bromfiets

Alle emoties die rond een voetbalduel kunnen loskomen, lijken er automatisch te worden gekwadrateerd. In Rotterdam weten ze hoe je voetbalsfeer pepert. Opvoert als een bromfiets.

Op die dagen fuckt De Kuip met je hoofd. Modale voetballers kunnen er zomaar een dagje superster worden (om daarna weer gewoon verder te gaan met modaal zijn). Goede voetballers kunnen er op wonderlijke wijze met zichzelf in de knoop raken. Scheidsrechters doen er rare dingen. Supporters ook.

Om vast te stellen dat ook de toeschouwers in De Kuip automatisch worden opgevoerd, hoef je alleen maar naar de heetgebakerde figuren te kijken die in De Kuip overal rond het veld zitten, schuimbekkend, vuistpompend en stampvoetend zoals Feyenoorders dat kunnen.

De Kuip is de emotionele Bermudadriehoek van de Nederlandse velden: een plek waar Hollandse nuchterheid zoek kan raken. Daarmee voldoet De Kuip aan alle denkbare eisen van het ouderwetse én het moderne voetbal. Wie dat niet begrijpt, is een ongelooflijke oen. Maar dat terzijde.

Dat Feyenoord Ajax een geweldige pot voetbal ging worden (spanning, verbetenheid, woede, wanhoop, frustratie, liefde, zelfvertrouwen, angst, verkramping, herrijzenis, haat, euforie alles) was al duidelijk toen voor aanvang John Guidetti werd bedankt.

gepassioneerd-afscheid-john-guidetti-in-de-kuip-570x268.jpg

Ceremonie

Een normaal mens denkt dan: o ja, Guidetti, goeie spits, mooi figuur, maar die ceremonie kan nooit lang duren, want hij deed maar tweederde van een seizoen mee. Als huurling. Hij stond niet eens bij Feyenoord op de loonlijst. Van zijn twintig competitiegoals schoot hij 35 procent vanaf de strafschopstip tegen de touwen en zo bizar veel is het nou ook weer niet: dertien veldgoals in 23 wedstrijden.

Een fenomeen? Iedereen heeft recht op zijn eigen definitie van dat woord, maar fenomenen komen doorgaans, zelfs bij Manchester City, wel aan meer dan nul speelminuten toe.

Bosje bloemen, dankwoordje klaar. Maar zo werkt dat dus niet, in een stadion dat met je hoofd fuckt.

John, dat jaar bij Feyenoord, was dat je beste seizoen ooit? vroeg een licht oververhitte Humberto Tan.

Ja, zei Guidetti, gezien de omstandigheden nog behoorlijk nuchter, want ik was negentien, dus het was eigenlijk mijn eerste echte seizoen, waar dan ook.

Juist, hijgde Humberto. Je beste seizoen ooit dus.

Af te kitten

Een zender die Eredivisie Live heet, wil natuurlijk graag nieuwe eredivisiesterren aanwijzen. In het voetbal van nu kun je daar maar het beste na een wedstrijdje of twintig de schouders onder zetten, want voor je het weet is het mosterd na de maaltijd.

De held zelf demonstreerde dat De Kuip ook fuckt met je interpunctie. Hij had aan één vraag van Humberto Tan genoeg om in één ademteug de hele voorbeschouwing dicht te plamuren en af te kitten.

Ja dit is fantastisch echt waar het is te gek om hier te zijn maar de jongens moeten het doen fantastisch ik voorspel 3-1 en daar blijf ik bij ja absoluut het wordt 3-1 absoluut fantastisch Schaken van afstand in de bovenhoek je weet toch het is fantastisch om hier weer te zijn zo veel mooie herinneringen zo veel vrienden de mensen zitten in mijn hart en de jongens zijn vrienden voor het leven ik bel ze elke week fantastisch.

Daarna maakte hij een ereronde, de veteraan, terwijl hij Feyenoord till I die! zong en zich laafde aan intens dankbaar applaus, dat bijna even lang aanhield als zijn verblijf bij Feyenoord.

Ziedaar: het moderne voetbal, compleet met clubicoon-inflatie. Daar heb je echt geen nieuwbouwstadion voor nodig

bron: Menno Pot, NUsport
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 02 november 2012 - 16:39   quote  deeplink  
Menno Pot, zie 'm zo nu en dan. Hartgrondig 020-ert. Soms iets te 020 en drukt dan zijn eigen oormerk.
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 02 november 2012 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 19:31 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Aangezien je altijd zo duidelijk bent, en altijd pretendeert met feiten te komen, ben ik wel eens benieuwd met welke feiten jij mij kan overtuigen dat dat nieuwe stadion zo nodig is.

En niet het standaard "dan glijden we af naar de middenmoot..!", want Feyenoord heeft daar tot nu ook weinig mensen mee kunnen overtuigen.
Al is het alleen voor de vooruitgang!!
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 02 november 2012 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 november 2012 - 16:46 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Al is het alleen voor de vooruitgang!!
Vooruitgang? Zoals in het Philips Stadion, zo'n straalkacheltje boven je taas? Hoeft voor mij niet. Of heb je graag wat meer ruimte om langs je mede supporters te kunnen lopen, als je ff naar de wc wilt of zo? Begrijpelijk, want het is nu krap, maar geen reden om een nieuw stadion te bouwen toch?

Waar zie jij de mogelijkheden?
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 03 november 2012 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 november 2012 - 18:11 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Vooruitgang? Zoals in het Philips Stadion, zo'n straalkacheltje boven je taas? Hoeft voor mij niet. Of heb je graag wat meer ruimte om langs je mede supporters te kunnen lopen, als je ff naar de wc wilt of zo? Begrijpelijk, want het is nu krap, maar geen reden om een nieuw stadion te bouwen toch?

Waar zie jij de mogelijkheden?
Explotatie mogelijkheden,faciliteiten,extra inkomsten( niet onbelangrijk voor Feyenoord ),meer seizoenskaart houders en ga zo maar door!! Maar wat vooral belangrijk voor Feyenoord is , en dat vergeten de meeste supporters hier zijn de extra inkomsten die gegenereerd gaan worden. En dat zullen de meeste hier wel niet geloven. En het is ook een feit dat er een aantal sponsoren zijn weg gegaan of zich niet aan Feyenoord wilde verbinden wegens de gebrekkige faciliteiten ......... Dus zeg mij wat is voor jou belangrijker ????? Nostalgie of toekomst visie ??
tomson
 tomson - zaterdag 03 november 2012 - 10:18   quote  deeplink  
Zodat je dat duizelingwekkende bedrag wat er voor nodig is weer terug kunt betalen in weet ik hoeveel jaar? Je doet net of een nieuw stadion gratis is. 1/3 van een miljard praat je over...
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 03 november 2012 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 10:18 schreef tomson het volgende:
Zodat je dat duizelingwekkende bedrag wat er voor nodig is weer terug kunt betalen in weet ik hoeveel jaar? Je doet net of een nieuw stadion gratis is. 1/3 van een miljard praat je over...
Investeren kost ten alle tijden geld, net zoals het dat het op den duur gaat opleveren .....
tomson
 tomson - zaterdag 03 november 2012 - 10:56   quote  deeplink  
Feyenoord kan momenteel zelf nauwelijks zijn eigen broek ophouden. Lekker investeren dan.
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 03 november 2012 - 11:04   quote  deeplink  
Er is zelfs nu nog een schuld van het huidige stadion. Die je weer meeneemt naar het nieuwe stadion. Schuld op schuld, en hoe lang ga je daar over doen?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6015
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0183639