BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nieuwe Ajaxleiding faalt of stuurt bewust aan op overgangsja(a) r(en)!!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Brandje
 Brandje - maandag 05 november 2012 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 20:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Urby en v/d Wiel vergeten? Die Belgen hebben 6/7 jaar in onze opleiding gespeeld, dat kun je toch wel volledig opleiden noemen.
Vertonghen kwam in 2003 dus die was toen 16 of 17. Alderweireld was 15 toen hij naar Ajax kwam en Vermaelen was zelfs al 17 of 18. Sorry maar dat vind ik absoluut geen eigen jeugd
Urby vind ik een huis tuin een keukenvoetballer maar geen echte topper

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 november 2012 door Brandje --
Brandje
 Brandje - maandag 05 november 2012 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:57 schreef remco k het volgende:

[..]

de Boer wil echte hardwerkende profs in zijn elftal hebben die 100% voor de winst blijven gaan. Daarom mocht Ronaldinho ook bij Guardiola vertrekken. Ik kan me dat dus wel voorstellen..
Janssen heeft NOOIT verzaakt bij Ajax. Was een van de spelers die de meeste meters maakte. Janssen is natuurlijke voetballer die maling heeft aan wat anderen denken of vinden. Schandlig zoals FdB met hem is omgegaan. Zeker als je ziet dat hij een ja-knikker in de naam van de jong boven Janssen stelde en hem nog aanvoerder maakt ook.
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 20:22 schreef Brandje het volgende:

[..]

Vertonghen kwam in 2003 dus die was toen 16 of 17. Alderweireld was 15 toen hij naar Ajax kwam en Vermaelen was zelfs al 17 of 18. Sorry maar dat vind ik absoluut geen eigen jeugd
Urby vind ik een huis tuin een keukenvoetballer maar geen echte topper
Ik als aanvallend denkende speler ook niet, maar als back vond ik hem wel goed, als hij de juiste keuze had gemaakt was hij de vaste linksback van het NL elftal geweest nu.
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 20:25 schreef Brandje het volgende:

[..]

Janssen heeft NOOIT verzaakt bij Ajax. Was een van de spelers die de meeste meters maakte. Janssen is natuurlijke voetballer die maling heeft aan wat anderen denken of vinden. Schandlig zoals FdB met hem is omgegaan. Zeker als je ziet dat hij een ja-knikker in de naam van de jong boven Janssen stelde en hem nog aanvoerder maakt ook.
Schandalig is zwaar overtrokken, hij heeft een keuze gemaakt en dat is zijn goed recht als trainer, of het de juist is kunnen we over discussieren maar schandalig vind ik het zeker niet.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 05 november 2012 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 20:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Schandalig is zwaar overtrokken, hij heeft een keuze gemaakt en dat is zijn goed recht als trainer, of het de juist is kunnen we over discussieren maar schandalig vind ik het zeker niet.
T is wel een beetje gebleken dat ie speles waar een kop op zit uit de weggaat.
Juist die spelers kunnen vaak het verschil maken. (El Ham, Theo) Is jammer
maar zoals we zaterdag hebben kunnen zien er zit geen karakter in onze ploeg! Geen rotzak niks!
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 21:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

T is wel een beetje gebleken dat ie speles waar een kop op zit uit de weggaat.
Juist die spelers kunnen vaak het verschil maken. (El Ham, Theo) Is jammer
maar zoals we zaterdag hebben kunnen zien er zit geen karakter in onze ploeg! Geen rotzak niks!
Dat ben ik met je eens..
Stanley
 Stanley - maandag 05 november 2012 - 23:25   quote  deeplink  
Remco, waar haal je vandaan dat Sana nu al wordt afgeschreven? Is alleen geen directe versterking te noemen!

Het is de Cruijff revolutie, máár... waar blijft:

- Ajax moet áltijd voor de titel gaan !
- Je kapitaal moet áltijd op het veld staan...?
- Wanneer een speler wordt verkocht moet je de opvolger al in huis hebben!
Lukt dit niet, dan moet deze extern worden aangetrokken.
- Wanneer een speler extern wordt aangetrokken moet deze écht een duidelijke versterking zijn!
- De lat moet bij Ajax weer omhoog... Poulsen? Schone? Moisander? Sana? Is dit conform dat plaatje...

Kortom WIJ hebben ons hard gemaakt voor Cruijff en consorten, maar wat er toen werd geroepen kan ik niet
terugzien. Jullie wél ???

Wat ik nu hoor is dat een kampioenschap eens in de tig jaar geweldig is???
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 06 november 2012 - 06:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 23:25 schreef Stanley het volgende:
Remco, waar haal je vandaan dat Sana nu al wordt afgeschreven? Is alleen geen directe versterking te noemen!

Het is de Cruijff revolutie, máár... waar blijft:

- Ajax moet áltijd voor de titel gaan !
- Je kapitaal moet áltijd op het veld staan...?
- Wanneer een speler wordt verkocht moet je de opvolger al in huis hebben!
Lukt dit niet, dan moet deze extern worden aangetrokken.
- Wanneer een speler extern wordt aangetrokken moet deze écht een duidelijke versterking zijn!
- De lat moet bij Ajax weer omhoog... Poulsen? Schone? Moisander? Sana? Is dit conform dat plaatje...

Kortom WIJ hebben ons hard gemaakt voor Cruijff en consorten, maar wat er toen werd geroepen kan ik niet
terugzien. Jullie wél ???

Wat ik nu hoor is dat een kampioenschap eens in de tig jaar geweldig is???
inderdaad Klinkt niet echt als een doelstelling van de beste club van nederland! Vind het beleid van munsterman vele malen beter! 1 vertrekt komen 2 gelijkwaardige terug. Dat is toch wel de reden dat ze structureel meedoen om de titel!
Mokum1
 Mokum1 - dinsdag 06 november 2012 - 10:20   quote  deeplink  
Hoog Huilie huilie gehalte....
nora
 nora - dinsdag 06 november 2012 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 20:22 schreef Brandje het volgende:

[..]

Vertonghen kwam in 2003 dus die was toen 16 of 17. Alderweireld was 15 toen hij naar Ajax kwam en Vermaelen was zelfs al 17 of 18. Sorry maar dat vind ik absoluut geen eigen jeugd
Urby vind ik een huis tuin een keukenvoetballer maar geen echte topper
Kom op Brandje Urby speelt bij AC Milan en is eigenlijk een echte Ajax speler eentje die wel risico durft te nemen eentje die wel een bal naar voren durft te spelen eentje die wel op doel durft te schieten en niet 80x die bal terug speelt ja dan gaat het wel eens fout maar ik genoot vaak van Urby zijn drive naar voren zoals Ajax altijd naar voren durfde te spelen,wat ik nu de laatste jaren zie is een balbezit van 70% ja dat kan mijn opoe ook als je de bal 25x opzij en terug speelt,van alle drie de spelers die jij noemt zie ik het liefst Urby spelen dan gebeurd er tenminste wat.
nora
 nora - dinsdag 06 november 2012 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 20:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik als aanvallend denkende speler ook niet, maar als back vond ik hem wel goed, als hij de juiste keuze had gemaakt was hij de vaste linksback van het NL elftal geweest nu.
Urby is geen back en zal dat ook nooit worden hij is van een uitstervend Ajax ras dat nog wilde aanvallen helaas gaat Ajax steeds meer eenheids worsten opstellen ,zie de Jong -Aldeweireld,Moisander ,Poulsen.Ik kijk met jaloerse blikken naar prachtige aanvallers zoals Chadli en Tadic dat zijn pas Ajax aanvallers,helaas spelen ze niet bij Ajax,en moetn wij het doen met Hanekam Sana en Ebicilio en patatje Sulejmani en dravertje Lukoki.
Mokum1
 Mokum1 - dinsdag 06 november 2012 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 20:22 schreef Brandje het volgende:

[..]

Vertonghen kwam in 2003 dus die was toen 16 of 17. Alderweireld was 15 toen hij naar Ajax kwam en Vermaelen was zelfs al 17 of 18. Sorry maar dat vind ik absoluut geen eigen jeugd
Urby vind ik een huis tuin een keukenvoetballer maar geen echte topper
En waar kwamen die belgen vandaan? Satelietclub ouwe, eigen jeugd dus. Net als Capetown en straks Trencin.
EUMD
 EUMD - dinsdag 06 november 2012 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 20:25 schreef Brandje het volgende:

[..]

Janssen heeft NOOIT verzaakt bij Ajax. Was een van de spelers die de meeste meters maakte. Janssen is natuurlijke voetballer die maling heeft aan wat anderen denken of vinden. Schandlig zoals FdB met hem is omgegaan. Zeker als je ziet dat hij een ja-knikker in de naam van de jong boven Janssen stelde en hem nog aanvoerder maakt ook.
Janssen heeft nooit verzaakt bij Ajax? Janssen heeft ALTIJD verzaakt bij Ajax (en al zijn clubs!). Waarom? Als je niet leeft als een topsporter verzaak je. Leuk hoor dat hij de meeste meters maakte, maar als hij niet had gerookt en minder had gezopen dan had hij nog meer meters kunnen maken, of de meters sneller af kunnen leggen. Met andere woorden; hij heeft er niet alles aan gedaan om tot een betere prestatie te komen. En ik vind dat je dat als topsport onderneming wel van je werknemers mag verwachten. Gezond leven is nu eenmaal een vereiste als je de beste prestatie uit jezelf wilt halen. Ik snap uberhaubt niet dat het gedoogd wordt dat je mag roken bij een club als Ajax.
Natuurlijk, leuk hoor dat veel fans zich zo lekker met hem kunnen "identificeren" en dat het zo'n lekker gezellige gozer is. Maar ik had liever gezien dat hij na z'n carrière zo'n leefpatroon had gehad, dan had hij waarschijnlijk vaker in het NL elftal gespeeld, grote toernooien meegemaakt en nog tot zn 36e op een hoger niveau kunnen spelen dan hij nu ooit bereikt heeft.
Dus laten we aub ophouden met dat rare gepraat over "ik mis inzet" bij een aantal van de huidige spelers als je dat bij Theo Janssen wel dacht te zien.
En voordat mensen denken dat ik een Theo Janssen hater ben; nee hoor. Uitstekende voetballer, zonder topsport mentaliteit. En die mag je wel eisen bij een club als Ajax.
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - dinsdag 06 november 2012 - 11:31   quote  deeplink  
Jongens maak jullie niet zo druk. Ik denk gewoon dat ons aller AJAX niets aparts zal aankopen totdat ze centjes genoeg hebben om van de beurs af te komen.
Ik zeg geef deze directie en spelers eens wat tijd voordat we hun meteen kapot praten.
Ik kan me de afgelopen 2 jaar nog heel goed herrinneren.
Voor de winterstop was het een drama en hadden we het voor een groot deel (waaronder ik ) wel gezien.
Ik heb nog steeds alle vertrouwen in onze trainer en zijn staff.

Over de transfers van afgelopen zomer ben ik wel erg kritisch aangezien we de beste spelers weer noodgedwongen moesten verpatsen en er heel matig materiaal voor terug halen.
Sana is geen topper en dat hadden we eigenlijk wel kunnen weten ook.
Je kan gewoonweg geen topper kopen die op zijn 23ste nog in Zweden zijn potjes afwerkt en weggeplukt kan worden voor een half miljoen euroknallers.

Poulsen ben ik nog veel kritischer over. Deze man hoort gewoon niet bij ajax te spelen maar bij Evian waar destijds zat. Kan het niet meer belopen en balletjes breed of terug tikken kan ik ook nog wel. Daarbij zie ik hem niet de duels invliegen zoals een goede cdm dat hoort te doen. Ik zeg daarom ook : zet Schone maar als cdm ipv dat zacht gekookt ei.
EUMD
 EUMD - dinsdag 06 november 2012 - 11:45   quote  deeplink  
Ik ben dus niet ontevreden over onze aankopen. Sana heeft in zijn eerste wedstrijden laten zien wat zijn potentie is. Natuurlijk, nu heeft hij een terugval, dat zie ik ook, maar is dat onverwacht? In het begin speelde hij met een soort onbevangenheid en dat heeft meteen een verwachtingspatroon opgebouwd. Dat ventje is gewoon een talent (ja nog steeds talent ja, sommige zijn laatbloeiers! Cocu speelde tot zijn 25e ook nog bij Vitesse...) en voor die prijs is dat een hele goede aankoop geweest. Schone heeft nog wat moeite met de handelingssnelheid vind ik, maar ziet het spelletje wel, en dat is moeilijker te trainen dan handelingssnelheid dus die haakt misschien ook nog wel aan. Babel heeft al bewezen dat hij van (grote) waarde voor dit team kan zijn, en is dus ook een uitstekende aankoop geweest. Fischer en Andersen kloppen aan de deur en zijn nog extreem jong met extreem veel groeipotentie. Oke, Poulsen doet het tot nog toe minder dan gehoopt. Maar met het oog op de bezuinigingen die doorgevoerd MOESTEN worden, en het gebrek aan echte ervaring was dit een transfer die te begrijpen was. Ik vind natuurlijk ook wel dat als hij ondermaats blijft presteren er toch een andere speler op die positie moet komen, maar aan de andere kant; misschien zien wij wel dingen niet die in het veld gebeuren waar Poulsen heel belangrijk is. Moisander zei ook over de eerste training: ik kon haast niet geloven hoe weinig er gepraat werd in het veld. Nou misschien zijn Moisander (die het verder ook gewoon prima doet, wie staat er nu meteen volledig in zijn eerste jaar bij de selectie? Heel weinig!) en Poulsen op dat gebied wel heel belangrijk in het team en hebben we zo al wat goals gemaakt of voorkomen!
Alleen FdB, de staff en de spelers kunnen dat echt beoordelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 november 2012 door EUMD --
hippy
 hippy - dinsdag 06 november 2012 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 11:31 schreef AFCA MARCO het volgende:
Jongens maak jullie niet zo druk. Ik denk gewoon dat ons aller AJAX niets aparts zal aankopen totdat ze centjes genoeg hebben om van de beurs af te komen.
Ik zeg geef deze directie en spelers eens wat tijd voordat we hun meteen kapot praten.
Ik kan me de afgelopen 2 jaar nog heel goed herrinneren.
Voor de winterstop was het een drama en hadden we het voor een groot deel (waaronder ik ) wel gezien.
Ik heb nog steeds alle vertrouwen in onze trainer en zijn staff.

Over de transfers van afgelopen zomer ben ik wel erg kritisch aangezien we de beste spelers weer noodgedwongen moesten verpatsen en er heel matig materiaal voor terug halen.
Sana is geen topper en dat hadden we eigenlijk wel kunnen weten ook.
Je kan gewoonweg geen topper kopen die op zijn 23ste nog in Zweden zijn potjes afwerkt en weggeplukt kan worden voor een half miljoen euroknallers.

Poulsen ben ik nog veel kritischer over. Deze man hoort gewoon niet bij ajax te spelen maar bij Evian waar destijds zat. Kan het niet meer belopen en balletjes breed of terug tikken kan ik ook nog wel. Daarbij zie ik hem niet de duels invliegen zoals een goede cdm dat hoort te doen. Ik zeg daarom ook : zet Schone maar als cdm ipv dat zacht gekookt ei.
Schone wordt ook continu afgetroefd...absoluut geen cvm....
Enoh zijn wedstrijden gunnen...en spelritme op laten doen...
Want hij is voetballend misschien niet zo sterk, maar kan wel met zijn inzet veel goed maken...
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - dinsdag 06 november 2012 - 12:22   quote  deeplink  
Schone brengt wel meer voetbal dan die houten klaas van ene Poulsen.
Inderdaad misschien Enoh er neerzetten aangezien je die 5 x voorbij moet.
Mokum1
 Mokum1 - dinsdag 06 november 2012 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 11:31 schreef AFCA MARCO het volgende:
Jongens maak jullie niet zo druk. Ik denk gewoon dat ons aller AJAX niets aparts zal aankopen totdat ze centjes genoeg hebben om van de beurs af te komen.
Ik zeg geef deze directie en spelers eens wat tijd voordat we hun meteen kapot praten.
Ik kan me de afgelopen 2 jaar nog heel goed herrinneren.
Voor de winterstop was het een drama en hadden we het voor een groot deel (waaronder ik ) wel gezien.
Ik heb nog steeds alle vertrouwen in onze trainer en zijn staff.

Over de transfers van afgelopen zomer ben ik wel erg kritisch aangezien we de beste spelers weer noodgedwongen moesten verpatsen en er heel matig materiaal voor terug halen.
Sana is geen topper en dat hadden we eigenlijk wel kunnen weten ook.
Je kan gewoonweg geen topper kopen die op zijn 23ste nog in Zweden zijn potjes afwerkt en weggeplukt kan worden voor een half miljoen euroknallers.

Poulsen ben ik nog veel kritischer over. Deze man hoort gewoon niet bij ajax te spelen maar bij Evian waar destijds zat. Kan het niet meer belopen en balletjes breed of terug tikken kan ik ook nog wel. Daarbij zie ik hem niet de duels invliegen zoals een goede cdm dat hoort te doen. Ik zeg daarom ook : zet Schone maar als cdm ipv dat zacht gekookt ei.
Je bent een stuk milder geworden ouwe...
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - dinsdag 06 november 2012 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 12:26 schreef Mokum1 het volgende:

[..]

Je bent een stuk milder geworden ouwe...
ik heb een tegenstelling tot eerder eens een keer nagedacht alvorens ik begon te typen hahahaha
hippy
 hippy - dinsdag 06 november 2012 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 12:22 schreef AFCA MARCO het volgende:
Schone brengt wel meer voetbal dan die houten klaas van ene Poulsen.
Inderdaad misschien Enoh er neerzetten aangezien je die 5 x voorbij moet.
Dit ajax heeft niet meer voetbal nodig...maar killers....
Bal veroveren...en tempo erop...
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - dinsdag 06 november 2012 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 12:29 schreef hippy het volgende:

[..]

Dit ajax heeft niet meer voetbal nodig...maar killers....
Bal veroveren...en tempo erop...
Klopt!! Inderdaad beter Enoh daar.
Mokum1
 Mokum1 - dinsdag 06 november 2012 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 12:28 schreef AFCA MARCO het volgende:

[..]

ik heb een tegenstelling tot eerder eens een keer nagedacht alvorens ik begon te typen hahahaha
whehehe
hippy
 hippy - dinsdag 06 november 2012 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 12:30 schreef AFCA MARCO het volgende:

[..]

Klopt!! Inderdaad beter Enoh daar.
Trouwens lang geleden...hoesie nou
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - dinsdag 06 november 2012 - 12:34   quote  deeplink  
Ja erg druk gehad ivm opstarten eigen bedrijfje. komt potverdomme wat bij kijken zeg.
Verder alles prima hier en met jouw?
hippy
 hippy - dinsdag 06 november 2012 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 12:34 schreef AFCA MARCO het volgende:
Ja erg druk gehad ivm opstarten eigen bedrijfje. komt potverdomme wat bij kijken zeg.
Verder alles prima hier en met jouw?
Ach...het leven lacht me niet toe op dit moment...
Lang verhaal...pffff....
Korte versie is, ik ben pas gescheiden....
Dus nu veel geregel en financiele shit...
Ach ik sleep mezelf er wel doorheen..:)))
Brandje
 Brandje - dinsdag 06 november 2012 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 20:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Schandalig is zwaar overtrokken, hij heeft een keuze gemaakt en dat is zijn goed recht als trainer, of het de juist is kunnen we over discussieren maar schandalig vind ik het zeker niet.
Een keuze die onbegrijpelijk is want vond jij dan dat de jong het zo goed als aanvallende middenvelder en zet daar het spel van Janssen tegenover de tweede comp. helft! Dan is de keuze toch snel gemaakt
Brandje
 Brandje - dinsdag 06 november 2012 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 10:44 schreef nora het volgende:

[..]

Kom op Brandje Urby speelt bij AC Milan en is eigenlijk een echte Ajax speler eentje die wel risico durft te nemen eentje die wel een bal naar voren durft te spelen eentje die wel op doel durft te schieten en niet 80x die bal terug speelt ja dan gaat het wel eens fout maar ik genoot vaak van Urby zijn drive naar voren zoals Ajax altijd naar voren durfde te spelen,wat ik nu de laatste jaren zie is een balbezit van 70% ja dat kan mijn opoe ook als je de bal 25x opzij en terug speelt,van alle drie de spelers die jij noemt zie ik het liefst Urby spelen dan gebeurd er tenminste wat.
Ik vind Urby absoluut niet in de categorie van een Vdv en Snieijder. Hoe vaak is hij niet afegbrand in zijn ajaxtijd??
Ik zeg ook niet dat geen echte ajaxspeler is. Alleen niet het niveau wat we moeten nastreven
Mokum1
 Mokum1 - dinsdag 06 november 2012 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 14:16 schreef Brandje het volgende:

[..]

Een keuze die onbegrijpelijk is want vond jij dan dat de jong het zo goed als aanvallende middenvelder en zet daar het spel van Janssen tegenover de tweede comp. helft! Dan is de keuze toch snel gemaakt
Janssen wilde terug naar Vitesse, is dus niet onbegrijpelijk omdat er geen keuze was.
hippy
 hippy - dinsdag 06 november 2012 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 11:18 schreef EUMD het volgende:

[..]

Janssen heeft nooit verzaakt bij Ajax? Janssen heeft ALTIJD verzaakt bij Ajax (en al zijn clubs!). Waarom? Als je niet leeft als een topsporter verzaak je. Leuk hoor dat hij de meeste meters maakte, maar als hij niet had gerookt en minder had gezopen dan had hij nog meer meters kunnen maken, of de meters sneller af kunnen leggen. Met andere woorden; hij heeft er niet alles aan gedaan om tot een betere prestatie te komen. En ik vind dat je dat als topsport onderneming wel van je werknemers mag verwachten. Gezond leven is nu eenmaal een vereiste als je de beste prestatie uit jezelf wilt halen. Ik snap uberhaubt niet dat het gedoogd wordt dat je mag roken bij een club als Ajax.
Natuurlijk, leuk hoor dat veel fans zich zo lekker met hem kunnen "identificeren" en dat het zo'n lekker gezellige gozer is. Maar ik had liever gezien dat hij na z'n carrière zo'n leefpatroon had gehad, dan had hij waarschijnlijk vaker in het NL elftal gespeeld, grote toernooien meegemaakt en nog tot zn 36e op een hoger niveau kunnen spelen dan hij nu ooit bereikt heeft.
Dus laten we aub ophouden met dat rare gepraat over "ik mis inzet" bij een aantal van de huidige spelers als je dat bij Theo Janssen wel dacht te zien.
En voordat mensen denken dat ik een Theo Janssen hater ben; nee hoor. Uitstekende voetballer, zonder topsport mentaliteit. En die mag je wel eisen bij een club als Ajax.
Eens...
Stanley
 Stanley - dinsdag 06 november 2012 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 14:16 schreef hippy het volgende:

[..]

Ach...het leven lacht me niet toe op dit moment...
Lang verhaal...pffff....
Korte versie is, ik ben pas gescheiden....
Dus nu veel geregel en financiele shit...
Ach ik sleep mezelf er wel doorheen..:)))
Sterkte hippy! We hebben hier een heel mooie uitlaatklep voor je.
Met voldoende mannen die hetzelfde koekje hebben moeten eten.
Stanley
 Stanley - dinsdag 06 november 2012 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 14:24 schreef Mokum1 het volgende:

[..]

Janssen wilde terug naar Vitesse, is dus niet onbegrijpelijk omdat er geen keuze was.
Janssen had een ongelukkige start. Hij is namelijk een leider die de lijnen uit zet. Echter hadden wij de enige niet timide belg
In de selectie, Jantje! En die opruimde mijn inziens Theo niet helemaal. Ook de tech.staf heeft altijd twijfels gehad en dus heeft Theo zich nooit helemaal thuis gevoeld, al werd hij in het stadion weer wel gepruimd..

Maar een Theo met het honderd procent vertrouwen van Frankie had wel willen blijven en veel beter gepresteerd!!!
nora
 nora - dinsdag 06 november 2012 - 15:23   quote  deeplink  
Ja gelukkig is Theo weg we hebben nu een top middenveld ha ha
bully
 bully - dinsdag 06 november 2012 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 11:18 schreef EUMD het volgende:

[..]

Janssen heeft nooit verzaakt bij Ajax? Janssen heeft ALTIJD verzaakt bij Ajax (en al zijn clubs!). Waarom? Als je niet leeft als een topsporter verzaak je. Leuk hoor dat hij de meeste meters maakte, maar als hij niet had gerookt en minder had gezopen dan had hij nog meer meters kunnen maken, of de meters sneller af kunnen leggen. Met andere woorden; hij heeft er niet alles aan gedaan om tot een betere prestatie te komen. En ik vind dat je dat als topsport onderneming wel van je werknemers mag verwachten. Gezond leven is nu eenmaal een vereiste als je de beste prestatie uit jezelf wilt halen. Ik snap uberhaubt niet dat het gedoogd wordt dat je mag roken bij een club als Ajax.
Natuurlijk, leuk hoor dat veel fans zich zo lekker met hem kunnen "identificeren" en dat het zo'n lekker gezellige gozer is. Maar ik had liever gezien dat hij na z'n carrière zo'n leefpatroon had gehad, dan had hij waarschijnlijk vaker in het NL elftal gespeeld, grote toernooien meegemaakt en nog tot zn 36e op een hoger niveau kunnen spelen dan hij nu ooit bereikt heeft.
Dus laten we aub ophouden met dat rare gepraat over "ik mis inzet" bij een aantal van de huidige spelers als je dat bij Theo Janssen wel dacht te zien.
En voordat mensen denken dat ik een Theo Janssen hater ben; nee hoor. Uitstekende voetballer, zonder topsport mentaliteit. En die mag je wel eisen bij een club als Ajax.
iedereen wist dat, en jansen heeft zelf gezegt dat hij zou blijven roken voordat hij contract tekende.
maar nu hij weg is heeft hij verzaakt?.
ajax wist waar ze aan begonnen en jansen heeft zijn eigen leefkeuze genomen.
iedereen kiest zijn eigen leven,dat is zijn goed recht.
en de clubs wisten waar ze aan begonnen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 november 2012 door bully --
Brandje
 Brandje - dinsdag 06 november 2012 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 06:46 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

inderdaad Klinkt niet echt als een doelstelling van de beste club van nederland! Vind het beleid van munsterman vele malen beter! 1 vertrekt komen 2 gelijkwaardige terug. Dat is toch wel de reden dat ze structureel meedoen om de titel!
Doen wij niet structureel mee dan? van de laatste 6 jaar denk hebben wij drie keer de titel gemist op de laatste speeldag en zijn zelf twee keer kampioen geworden. Alleen toen AZ kampioen werd deden we niet mee!!
Het beleid van twente is juist waardoor Ajax in de problemen in gekomen. namelijk speculeren dat gekochte spelers voor meer worden VERkoch dan gekocht. Bijvoorbeeld tadic. Die kostte 7,7 miljoen plus. Zijn salaris zal 1 miljoen zijn dus na vier jaar kost hij 11,7 miljoen. Doe daar nog eens bonussen, bedrag wat hij krijg bij verkoop en makelaaarskosten bij dan wordt het lastig winst maken. Ze hebben het natuurlijk wel goed gedaan met Chadli en De Jong.
Brandje
 Brandje - dinsdag 06 november 2012 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 14:24 schreef Mokum1 het volgende:

[..]

Janssen wilde terug naar Vitesse, is dus niet onbegrijpelijk omdat er geen keuze was.
Gelul. Janssen wilde pas weg nadat de Boer tegen hem had gezegd dat hij geen basisplaats zou hebben.
bully
 bully - dinsdag 06 november 2012 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 11:31 schreef AFCA MARCO het volgende:
Jongens maak jullie niet zo druk. Ik denk gewoon dat ons aller AJAX niets aparts zal aankopen totdat ze centjes genoeg hebben om van de beurs af te komen.
Ik zeg geef deze directie en spelers eens wat tijd voordat we hun meteen kapot praten.
Ik kan me de afgelopen 2 jaar nog heel goed herrinneren.
Voor de winterstop was het een drama en hadden we het voor een groot deel (waaronder ik ) wel gezien.
Ik heb nog steeds alle vertrouwen in onze trainer en zijn staff.

Over de transfers van afgelopen zomer ben ik wel erg kritisch aangezien we de beste spelers weer noodgedwongen moesten verpatsen en er heel matig materiaal voor terug halen.
Sana is geen topper en dat hadden we eigenlijk wel kunnen weten ook.
Je kan gewoonweg geen topper kopen die op zijn 23ste nog in Zweden zijn potjes afwerkt en weggeplukt kan worden voor een half miljoen euroknallers.

Poulsen ben ik nog veel kritischer over. Deze man hoort gewoon niet bij ajax te spelen maar bij Evian waar destijds zat. Kan het niet meer belopen en balletjes breed of terug tikken kan ik ook nog wel. Daarbij zie ik hem niet de duels invliegen zoals een goede cdm dat hoort te doen. Ik zeg daarom ook : zet Schone maar als cdm ipv dat zacht gekookt ei.
Directie Ajax ziet geen noodzaak om de beurs te verlaten

17/10/2012 15:22

De directie van Ajax ziet geen noodzaak om de beursgang te beëindigen. De suggestie dat de Amsterdamse club momenteel een financiële buffer creëert om een streep te zetten door de notering, wordt met klem ontkend.

Ajax maakte dinsdag bekend dat het over het boekjaar 2011-2012 een nettowinst van 9,7 miljoen heeft gerealiseerd en een netto omzet van 104 miljoen euro. Het aandeel Ajax groeide op een stijgende markt vijf cent en klom met 0.70 procent naar 7.00 euro.

Beursspecialisten hebben berekend dat de regerend landskampioen dertig miljoen nodig heeft om de aandeelhouders uit te betalen. Dat zou de club meer vrijheid geven in (bestuurlijk) handelen. In 1998 bracht Ajax 27 procent van de aandelen op de markt, wat een slordige 56 miljoen euro opleverde. De vereniging hield 73 procent van de aandelen in eigen bezit.

Overigens moet niet de directie, maar de vereniging en de raad van commissarissen zich uitspreken over een eventueel vertrek van de beurs. Binnen de club is er wel enige discussie over. Eerder deze maand verklaarde financieel directeur Jeroen Slop (foto) in het Financieel Dagblad dat het moment om een streep te zetten door de notering wel gunstiger is geworden. Hij was toen natuurlijk al op de hoogte van de fraaie jaarcijfers.

'Het is zeker een item. Het speelt altijd, door het negatieve imago rond de beursnotering', aldus Slop. 'De mogelijkheid voor een beursexit is door de winstgevendheid in ieder geval dichterbij dan in het verleden. We kunnen nu ook goedkoper lenen.'

'Aan de andere kant heeft de beursgang ons kapitaal gebracht waardoor wij niet zoals Feyenoord naar privépersonen moesten stappen', vervolgde Slop. 'Een beursnotering brengt ook transparantie. Dat is alleen maar goed.'

http://www.vi.nl/nieuws/229408/Directie-Ajax-ziet-geen-noodzaak-om-de-beurs-te-verlaten.htm
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 06 november 2012 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 18:59 schreef remco k het volgende:
De leiding is dus nog helemaal niet compleet, daarbij is Overmars ook pas een paar maanden in dienst. En toch zijn er al weer "supporters" die deze mensen afschrijven.

Sorry hoor maar dat valt in mijn ogen onder de noemer "mensen de kans niet geven"
Ik ken een persoon die door de "supporters" geen enkele kans heeft gekregen.
Ik zal zijn naam *kuch* van Gaal *kuch* niet noemen....

Dus de leiding mag nu al best kritisch beoordeeld worden.
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 06 november 2012 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:34 schreef bully het volgende:

[..]

dus jij bent een waarzegger die de toekomst kan voorspellen?
Nee, zoiets noemen ze tunnelvisie
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 06 november 2012 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 23:25 schreef Stanley het volgende:
Wat ik nu hoor is dat een kampioenschap eens in de tig jaar geweldig is???
Zeggen de Cruijff meeloper 'supporters' dat of mensen binnen die groep zelf?
EUMD
 EUMD - dinsdag 06 november 2012 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 15:25 schreef bully het volgende:

[..]

iedereen wist dat, en jansen heeft zelf gezegt dat hij zou blijven roken voordat hij contract tekende.
maar nu hij weg is heeft hij verzaakt?.
ajax wist waar ze aan begonnen en jansen heeft zijn eigen leefkeuze genomen.
iedereen kiest zijn eigen leven,dat is zijn goed recht.
en de clubs wisten waar ze aan begonnen.
Ehh.. ja wat wil je hiermee zeggen? Ja iedereen wist dit. Dus daarom was het een verkeerde beslissing van Ajax om hem aan te trekken.
Omdat je topsport mentaliteit en toewijding mag verwachten bij spelers van de topclub van Nederland. Vind ik.
Verder niks tegen Janssen, of de levensstijl die hij kiest hoor, totaal niet. Maar ongeschikt om het beste uit jezelf te halen.
Het is niet voor niets dat hij eigenlijk "maar" 1 echt goed jaar heeft gekend (bij Twente).
Ik ging alleen in op het bericht dat Janssen nooit verzaakt heeft bij Ajax. Nou, ik ben van mening dat iedereen die niet het beste uit zichzelf haalt verzaakt bij Ajax. Kijk, Messi op 80% zou nog steeds de beste voetballer in de Eredivisie zijn. Janssen op 80% moet het van zijn goeie trap (die bij Ajax niet helemaal uit de verf is gekomen op enkele momenten na) hebben, en dat was het. Stel je toch eens voor dat hij daar ook nog snelheid, fitheid en een actie bij zou hebben gehad... Maar helaas! Zonde van zijn carriere.
bully
 bully - dinsdag 06 november 2012 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 16:38 schreef EUMD het volgende:

[..]

Ehh.. ja wat wil je hiermee zeggen? Ja iedereen wist dit. Dus daarom was het een verkeerde beslissing van Ajax om hem aan te trekken.
Omdat je topsport mentaliteit en toewijding mag verwachten bij spelers van de topclub van Nederland. Vind ik.
Verder niks tegen Janssen, of de levensstijl die hij kiest hoor, totaal niet. Maar ongeschikt om het beste uit jezelf te halen.
Het is niet voor niets dat hij eigenlijk "maar" 1 echt goed jaar heeft gekend (bij Twente).
Ik ging alleen in op het bericht dat Janssen nooit verzaakt heeft bij Ajax. Nou, ik ben van mening dat iedereen die niet het beste uit zichzelf haalt verzaakt bij Ajax. Kijk, Messi op 80% zou nog steeds de beste voetballer in de Eredivisie zijn. Janssen op 80% moet het van zijn goeie trap (die bij Ajax niet helemaal uit de verf is gekomen op enkele momenten na) hebben, en dat was het. Stel je toch eens voor dat hij daar ook nog snelheid, fitheid en een actie bij zou hebben gehad... Maar helaas! Zonde van zijn carriere.
hij heeft tweede seisoens helf zeer goed gepresteert bij ajax.
en je ziet nu bij vitesse wat een gemis het is.
dus terugvallen op zijn levensteil waar iedereen van wist vind ik zeer zwak.
hij bepaald zijn eigen leven net als jij.
Brandje
 Brandje - dinsdag 06 november 2012 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 17:03 schreef bully het volgende:

[..]

hij heeft tweede seisoens helf zeer goed gepresteert bij ajax.
en je ziet nu bij vitesse wat een gemis het is.
dus terugvallen op zijn levensteil waar iedereen van wist vind ik zeer zwak.
hij bepaald zijn eigen leven net als jij.
Het rare is wanneer Janssen wat minder speelde dan kwam het door zijn levenstijl maar hebben we dat ooit over JC,Hanegem,Neeskens,vele anderen en Rijkaard gezegd?! Neen en die leefden nog vele malen ongezonder dan Janssen. Theo rook graag een peukie maar de namen die in noem waren echt zware rokers dus ik word zo moe van dat gezeik over de levenstijl van Janssen. Spelers beoordeel je op wat ze laten zien in het veld en wat had ik gvd Theo nog graag bij dit Ajax gezien!!!!
bully
 bully - dinsdag 06 november 2012 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 18:25 schreef Brandje het volgende:

[..]

Het rare is wanneer Janssen wat minder speelde dan kwam het door zijn levenstijl maar hebben we dat ooit over JC,Hanegem,Neeskens,vele anderen en Rijkaard gezegd?! Neen en die leefden nog vele malen ongezonder dan Janssen. Theo rook graag een peukie maar de namen die in noem waren echt zware rokers dus ik word zo moe van dat gezeik over de levenstijl van Janssen. Spelers beoordeel je op wat ze laten zien in het veld en wat had ik gvd Theo nog graag bij dit Ajax gezien!!!!
+1
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 06 november 2012 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 15:28 schreef Brandje het volgende:

[..]

Doen wij niet structureel mee dan? van de laatste 6 jaar denk hebben wij drie keer de titel gemist op de laatste speeldag en zijn zelf twee keer kampioen geworden. Alleen toen AZ kampioen werd deden we niet mee!!
Het beleid van twente is juist waardoor Ajax in de problemen in gekomen. namelijk speculeren dat gekochte spelers voor meer worden VERkoch dan gekocht. Bijvoorbeeld tadic. Die kostte 7,7 miljoen plus. Zijn salaris zal 1 miljoen zijn dus na vier jaar kost hij 11,7 miljoen. Doe daar nog eens bonussen, bedrag wat hij krijg bij verkoop en makelaaarskosten bij dan wordt het lastig winst maken. Ze hebben het natuurlijk wel goed gedaan met Chadli en De Jong.
Tuurlijk doen wij ook Structureel mee we zijn de grootste club van nederland! Als tadic een groot aandeel heeft in een kampioenschap of europees in die 3 jaar dan is ie zijn geld waard plus dat je hem waarschijnlijk nog wel voor meer dan 10 kan verkopen! In ajax shirt is brengt ie je makkelijk 15 op en kon ie ook belangrijk zijn!
Brandje
 Brandje - dinsdag 06 november 2012 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 18:38 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tuurlijk doen wij ook Structureel mee we zijn de grootste club van nederland! Als tadic een groot aandeel heeft in een kampioenschap of europees in die 3 jaar dan is ie zijn geld waard plus dat je hem waarschijnlijk nog wel voor meer dan 10 kan verkopen! In ajax shirt is brengt ie je makkelijk 15 op en kon ie ook belangrijk zijn!
je doet niks anders dan speculeren. Dat is levensgevaarlijk om daar een beleid op af te stemmen.
Dachten wij niet net zoiets met ene Sulelmani?? De loopt voor een fooi of gratis de deur uit terwijl hij wel twee keer kampioen is geweest en CL gespeeld!!!
bully
 bully - dinsdag 06 november 2012 - 18:46   quote  deeplink  
Fischer heeft minder haast dan Ajax met nieuw contract

Door ROBIN TIBBE __ Foto: ORANGE PICTURES __ gepubliceerd op 5 november '12 22:04

Als het aan Ajax ligt tekent Victor Fischer vandaag nog een nieuw contract bij de eredivisieclub. Het talent en zijn zaakwaarnemer lijken echter geen haast te hebben met het nemen van een beslissing.

"De hele technische leiding heeft groot vertrouwen in Viktor, dus we hopen hem binnenkort langer aan ons te binden", aldus voetbaldirecteur Marc Overmars tegenover Voetbal International. Soren Lerby, zijn belangenbehartiger, wil het echter rustig aan doen.

"Niet om bijdehand te doen, maar we willen eerst eens praten over de sportieve perspectieven van Viktor. Dat zou in de winterstop kunnen", laat hij weten. Vorige maand sloeg de jongeling nog een aanbod van Ajax af.
http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/226155_fischer-heeft-minder-haast-dan-ajax-met-nieuw-contract

dit is wat er nu gebeurd.
voordat hij echt kan doorbreken is hij al weg.
heeft contract tot 2014 dus als hij niet tekent zal je hem na dit seisoen moeten verkopen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 november 2012 door bully --
remco k
 remco k - dinsdag 06 november 2012 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 15:44 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ik ken een persoon die door de "supporters" geen enkele kans heeft gekregen.
Ik zal zijn naam *kuch* van Gaal *kuch* niet noemen....

Dus de leiding mag nu al best kritisch beoordeeld worden.
Wat heeft dat er uberhaubt mee te maken?? Cruijff was al binnen en Cruijff en van Gaal samen was onmogelijk. Logisch dus dat Cruijff de kans krijgt.
remco k
 remco k - dinsdag 06 november 2012 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 15:46 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Nee, zoiets noemen ze tunnelvisie
Nee kerel, dat noemen ze vertrouwen.
remco k
 remco k - dinsdag 06 november 2012 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 18:25 schreef Brandje het volgende:

[..]

Het rare is wanneer Janssen wat minder speelde dan kwam het door zijn levenstijl maar hebben we dat ooit over JC,Hanegem,Neeskens,vele anderen en Rijkaard gezegd?! Neen en die leefden nog vele malen ongezonder dan Janssen. Theo rook graag een peukie maar de namen die in noem waren echt zware rokers dus ik word zo moe van dat gezeik over de levenstijl van Janssen. Spelers beoordeel je op wat ze laten zien in het veld en wat had ik gvd Theo nog graag bij dit Ajax gezien!!!!
Je geeft zelf het verschil al aan, Janssen die wat minder speelde, dat hebben de jongens die jij opnoemde zelden tot nooit meegemaakt, Janssen heeft slechs 1 heel goed seizoen gehad en een paar leuke periodes bij andere clubs.
EUMD
 EUMD - dinsdag 06 november 2012 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 18:25 schreef Brandje het volgende:

[..]

Het rare is wanneer Janssen wat minder speelde dan kwam het door zijn levenstijl maar hebben we dat ooit over JC,Hanegem,Neeskens,vele anderen en Rijkaard gezegd?! Neen en die leefden nog vele malen ongezonder dan Janssen. Theo rook graag een peukie maar de namen die in noem waren echt zware rokers dus ik word zo moe van dat gezeik over de levenstijl van Janssen. Spelers beoordeel je op wat ze laten zien in het veld en wat had ik gvd Theo nog graag bij dit Ajax gezien!!!!
Met het piepkleine verschil dat de voetballers die jij opnoemt wereldtop waren, zelfs nog ondanks hun (volgens jou) vergelijkbare levensstijlen.
Maar het is gewoon een FEIT dat rokers een beperkte longcapaciteit hebben, en dus minder vermogen dan als ze niet zouden roken. En dus hadden ze betere sporters kunnen zijn.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nieuwe Ajaxleiding faalt of stuurt bewust aan op overgangsja(a) r(en)!!!









0.0084700