BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nieuwe Ajaxleiding faalt of stuurt bewust aan op overgangsja(a) r(en)!!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 06 november 2012 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 18:42 schreef Brandje het volgende:

[..]

je doet niks anders dan speculeren. Dat is levensgevaarlijk om daar een beleid op af te stemmen.
Dachten wij niet net zoiets met ene Sulelmani?? De loopt voor een fooi of gratis de deur uit terwijl hij wel twee keer kampioen is geweest en CL gespeeld!!!
speculeren? Tadic kan nooit minder zijn dan Sana en is fitter dan derk! Kan me ook ene suarez herinneren! Ik zou liever een speler halen die zich wekelijks bewijst in nederland in de leeftijd 23/24 die iets meer Kost dan prutsers. Je ziet nu toch zelf ook wel dat er te weinig kwaliteit in de selectie is? Of gaan we gokken op een inhaal race? Dat is pas levensgevaarlijk! Kijk met sulejmani dat is gewoon zonde ben ik ook met je eens! Wil je dit seizoen nog enigzins mee doen moet er kwaliteits injectie komen anders tussenjaar!
hippy
 hippy - dinsdag 06 november 2012 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 15:08 schreef Stanley het volgende:

[..]

Sterkte hippy! We hebben hier een heel mooie uitlaatklep voor je.
Met voldoende mannen die hetzelfde koekje hebben moeten eten.
Thx
riveco
 riveco - dinsdag 06 november 2012 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 17:05 schreef Stanley het volgende:
Wanneer je als nieuwbakken Ajaxleiding je drie dragende spelers verkoopt en vervolgens geen actie onderneemt om het eerste team kwalitatief te versterken of doorselecteert.

Dan faal je en/of kies je bewust voor het laten lopen van de titel!

Sana kan je onmogelijk een versterking noemen, maar hopelijk een lange termijn investering...

Poulsen kunnen we toch onmogelijk een type Anita noemen...

Nee alles wat er is gekomen is per toeval aan komen waaien en kostte relatief niets. Behalve
Moisander, maar dat was een paniekaankoop toen duidelijk werd dat de achterhoede amperhamper het niveau van de Jupilerleague ontsteeg..

Ik voel me in de maling genomen...

Deze selectie is Ajax onwaardig en men speculeert op een dikke bankrekening als bewijs dat zij zoveel beter zijn dan de voorgangers. Hopende dat de talentvolle lichting die eraan komt het sportief wel weer rechtzet...!!!
Jij kunt je op je borst slaan, jij bent de aller aler slechtste AJAX supporter die er in nedeland te vinden is. IK vraag me af of jij geen Feyenoord seisoenkaart hebt.
bully
 bully - woensdag 07 november 2012 - 04:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 21:53 schreef riveco het volgende:

[..]

Jij kunt je op je borst slaan, jij bent de aller aler slechtste AJAX supporter die er in nedeland te vinden is. IK vraag me af of jij geen Feyenoord seisoenkaart hebt.
dus als je kritiek heb ben je een slechte supporter en heb je seisoenskaart van feyenoord?
slaat dus nergens op deze reactie.
je bent er mee eens of niet.
ieder zijn eigen mening respecteren is denk heel moeilijk.
bully
 bully - woensdag 07 november 2012 - 04:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 20:33 schreef EUMD het volgende:

[..]

Met het piepkleine verschil dat de voetballers die jij opnoemt wereldtop waren, zelfs nog ondanks hun (volgens jou) vergelijkbare levensstijlen.
Maar het is gewoon een FEIT dat rokers een beperkte longcapaciteit hebben, en dus minder vermogen dan als ze niet zouden roken. En dus hadden ze betere sporters kunnen zijn.
waar maak jij je druk om.
en hij weet zelf ook wel dat het slecht is.
maar hij maakt zelf die keuze,
en als een club daar problemen mee heeft moet die hem niet contracteren.
hij heeft naar mijn mening goed gespeeld bij ajax toen hij op de goede positie stond.
en dan intereseert het mij niks dat als hij niet rookte hij nog beter had gespeeld.
riveco
 riveco - woensdag 07 november 2012 - 08:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 04:45 schreef bully het volgende:

[..]

dus als je kritiek heb ben je een slechte supporter en heb je seisoenskaart van feyenoord?
slaat dus nergens op deze reactie.
je bent er mee eens of niet.
ieder zijn eigen mening respecteren is denk heel moeilijk.
Het gaat er niet om of je het met sommige dingen niet eens ben of wel, maar dan moet je ook een vent zijn en ook de goeie dingen belichten. Iemand afzeiken is het makkelijkste wat er is. Maar je moet niet ALLEEN negatief schrijven, anders zit je dus duidelijk bij de verkeerde club.
Eide
 Eide - woensdag 07 november 2012 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 08:33 schreef riveco het volgende:

[..]

Maar je moet niet ALLEEN negatief schrijven,
Ik vind je uitspraken aan het adres van Stanley niet ok (hoewel Stanley zelf ook een handje heeft van dat soort uitsrpaken).

Los daarvan ben ik het met het bovenstaande wel eens. Er zijn goede en slechte dingen en je alleen op het slechte concentreren betekent de werkelijkheid uit het oog verliezen. Geldt overigens ook voor het omgekeerde.
hippy
 hippy - woensdag 07 november 2012 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 08:52 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vind je uitspraken aan het adres van Stanley niet ok (hoewel Stanley zelf ook een handje heeft van dat soort uitsrpaken).

Los daarvan ben ik het met het bovenstaande wel eens. Er zijn goede en slechte dingen en je alleen op het slechte concentreren betekent de werkelijkheid uit het oog verliezen. Geldt overigens ook voor het omgekeerde.
De werkelijkheid is dat ajax 1,5 week belabberd heeft gespeeld...
Dan voert de negativiteit, logisch gezien, de boventoon...
Na gister onbegrip...waarom dit niet laten zien in de competitie...?
Stanley
 Stanley - woensdag 07 november 2012 - 09:24   quote  deeplink  
De goede dingen lijken mij vanzelfsprekend! Ik zie dit forum als een opportinity om de zaken waar je het niet mee eens bent bespreekbaar te maken. En het dan zo te formuleren dat er discussie op gang komt!

Mijn ervaring uit het verleden is dat wanneer je dit niet doet, je eelt van sommige een compliment ontvangt voor het brengen van een goede stelling of onderwerp maar dat dit toch snel stilvalt. En dus doe ik het wat confronterender ;-)

Vraag maar aan de jongens van de oude garde!!!
Stanley
 Stanley - woensdag 07 november 2012 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 09:23 schreef hippy het volgende:

[..]

De werkelijkheid is dat ajax 1,5 week belabberd heeft gespeeld...
Dan voert de negativiteit, logisch gezien, de boventoon...
Na gister onbegrip...waarom dit niet laten zien in de competitie...?
Instelling.... en gebrek aan kwaliteit! Kijk nu toch hoe Blind zich laat dollen waar de eerste tegengoal uitkomt!
En de tweede goal kwam voort uit domheid van Schone die zijn man ongedekt laat staan bij de inworp van City
En vriend Blind kwam weer een paar stappen te kort om in te grijpen. Puur omdát hij te traag is. Ja hij beheerst het
positiespel en is technisch vaardig, máár zal nóóit en dan nóóit een verdediger op topniveau zijn..!!!! Nóóit !

Wanneer gaat dit kwartje toch eens vallen???

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 november 2012 door Stanley --
Brandje
 Brandje - woensdag 07 november 2012 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 20:43 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

speculeren? Tadic kan nooit minder zijn dan Sana en is fitter dan derk! Kan me ook ene suarez herinneren! Ik zou liever een speler halen die zich wekelijks bewijst in nederland in de leeftijd 23/24 die iets meer Kost dan prutsers. Je ziet nu toch zelf ook wel dat er te weinig kwaliteit in de selectie is? Of gaan we gokken op een inhaal race? Dat is pas levensgevaarlijk! Kijk met sulejmani dat is gewoon zonde ben ik ook met je eens! Wil je dit seizoen nog enigzins mee doen moet er kwaliteits injectie komen anders tussenjaar!
Sana kostte 3,5 ton. Tadic meer dan 20X zoveel.
Ik hoef dit jaar geen kampioen te worden wat mij wel stoort is dat spelers als Schone,Hoessen en Poulsen(ook al speelde hij gisteren goed)worden gehaald terwijl je in de juegd Andersen,Fischer, van kessel,Sporkslede, Boccara en Rits hebt rondlopen.
Dus ik vind dat we nu voor de juegd moeten gaan. Echt voor de jeugd
Stanley
 Stanley - woensdag 07 november 2012 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 09:32 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sana kostte 3,5 ton. Tadic meer dan 20X zoveel.
Ik hoef dit jaar geen kampioen te worden wat mij wel stoort is dat spelers als Schone,Hoessen en Poulsen(ook al speelde hij gisteren goed)worden gehaald terwijl je in de juegd Andersen,Fischer, van kessel,Sporkslede, Boccara en Rits hebt rondlopen.
Dus ik vind dat we nu voor de juegd moeten gaan. Echt voor de jeugd
Eens! Of je investeerd of je gaat écht voor de jeugd!
Eide
 Eide - woensdag 07 november 2012 - 10:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 09:24 schreef Stanley het volgende:
De goede dingen lijken mij vanzelfsprekend!
Dat is het echter niet. Sterker nog, de tendens is meestal juist om over van alles en nog wat te zeiken.

Als je wil discuseren en dingen echt ter discussie wil stellen moet je dat wel doen op basis van een evenwichtig beeld. En daar horen de slechte maar ook de goede dingen bij.
Eide
 Eide - woensdag 07 november 2012 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 09:31 schreef Stanley het volgende:

[..]

Instelling.... en gebrek aan kwaliteit! Kijk nu toch hoe Blind zich laat dollen waar de eerste tegengoal uitkomt!
Het was niet sterk verdedigt hoewel Toure zijn lichaam daar heel goed gebruikt en dat hij die bal wel waanzinnig goed binnen schiet.

quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 09:31 schreef Stanley het volgende:
En de tweede goal kwam voort uit domheid van Schone die zijn man ongedekt laat staan bij de inworp van City
Dit ben ik pertinent niet met je eens. Eerst gaat Boerrigter niet vol het duel aan met Kompany, Kompany speelt de bal in op Hart die een lange bal trapt. Dan verliest Moisander ALWEER een belangrijk kopduel (hij komt nauwelijks van de grond terwijl hij vanuit momentum vooruit kan springen), waarbij Moisander zijn man Aguero los laat en Blind, die nog aan het omschakelen is uit de eerdere aanval van Ajax, een achterstand van 10 meter moet goedmaken op Aguero.

Ajax speelde daar 1 op 1, Moisander laat z'n man los en verliest dan het duel. En dan kan Blind inderdaad geen 10 meter goedmaken maar de fout hier lag echt bij Moisander en niet bij Blind.
XXX
 XXX - woensdag 07 november 2012 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 17:05 schreef Stanley het volgende:

Ik voel me in de maling genomen...

Dan wordt je toch feyenoorder..
hippy
 hippy - woensdag 07 november 2012 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 09:31 schreef Stanley het volgende:

[..]

Instelling.... en gebrek aan kwaliteit! Kijk nu toch hoe Blind zich laat dollen waar de eerste tegengoal uitkomt!
En de tweede goal kwam voort uit domheid van Schone die zijn man ongedekt laat staan bij de inworp van City
En vriend Blind kwam weer een paar stappen te kort om in te grijpen. Puur omdát hij te traag is. Ja hij beheerst het
positiespel en is technisch vaardig, máár zal nóóit en dan nóóit een verdediger op topniveau zijn..!!!! Nóóit !

Wanneer gaat dit kwartje toch eens vallen???
Wat heeft dit met mijn opmerking te maken?...;)))
hippy
 hippy - woensdag 07 november 2012 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 10:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Het was niet sterk verdedigt hoewel Toure zijn lichaam daar heel goed gebruikt en dat hij die bal wel waanzinnig goed binnen schiet.

[..]

Dit ben ik pertinent niet met je eens. Eerst gaat Boerrigter niet vol het duel aan met Kompany, Kompany speelt de bal in op Hart die een lange bal trapt. Dan verliest Moisander ALWEER een belangrijk kopduel (hij komt nauwelijks van de grond terwijl hij vanuit momentum vooruit kan springen), waarbij Moisander zijn man Aguero los laat en Blind, die nog aan het omschakelen is uit de eerdere aanval van Ajax, een achterstand van 10 meter moet goedmaken op Aguero.

Ajax speelde daar 1 op 1, Moisander laat z'n man los en verliest dan het duel. En dan kan Blind inderdaad geen 10 meter goedmaken maar de fout hier lag echt bij Moisander en niet bij Blind.
Ik vind dat juist v rhijn het hem wel heel makkelijk maakt, door de man te verdedigen ipv de bal...
1 stapje naar links was genoeg geweest...dan kom je in de baan van het schot en kan je hem blokken....
Er is geen scheids die dan niet affluit voor gevaarlijk spel...
Er wordt nog te zwak en met te weinig durf verdedigd....
Zeker als de bal in de lucht is...
remco k
 remco k - woensdag 07 november 2012 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 09:32 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sana kostte 3,5 ton. Tadic meer dan 20X zoveel.
Ik hoef dit jaar geen kampioen te worden wat mij wel stoort is dat spelers als Schone,Hoessen en Poulsen(ook al speelde hij gisteren goed)worden gehaald terwijl je in de juegd Andersen,Fischer, van kessel,Sporkslede, Boccara en Rits hebt rondlopen.
Dus ik vind dat we nu voor de juegd moeten gaan. Echt voor de jeugd
Dus omdat Moisander bang is om te koppen en Alder geen rug dekking geeft is het de schuld van Blind???
Brandje
 Brandje - woensdag 07 november 2012 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 10:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Het was niet sterk verdedigt hoewel Toure zijn lichaam daar heel goed gebruikt en dat hij die bal wel waanzinnig goed binnen schiet.

[..]

Dit ben ik pertinent niet met je eens. Eerst gaat Boerrigter niet vol het duel aan met Kompany, Kompany speelt de bal in op Hart die een lange bal trapt. Dan verliest Moisander ALWEER een belangrijk kopduel (hij komt nauwelijks van de grond terwijl hij vanuit momentum vooruit kan springen), waarbij Moisander zijn man Aguero los laat en Blind, die nog aan het omschakelen is uit de eerdere aanval van Ajax, een achterstand van 10 meter moet goedmaken op Aguero.

Ajax speelde daar 1 op 1, Moisander laat z'n man los en verliest dan het duel. En dan kan Blind inderdaad geen 10 meter goedmaken maar de fout hier lag echt bij Moisander en niet bij Blind.
Waar was de rugdekking van Alderweireld?? Dat vond ik veel kwalijker dan het verliezen van een kopduel halverwege je eigen helft!
Brandje
 Brandje - woensdag 07 november 2012 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 12:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus omdat Moisander bang is om te koppen en Alder geen rug dekking geeft is het de schuld van Blind???
Verder alles goed met je??? Ik geef Blind nergens de schuld van de 2-2
Eide
 Eide - woensdag 07 november 2012 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 14:22 schreef Brandje het volgende:

[..]

Waar was de rugdekking van Alderweireld?? Dat vond ik veel kwalijker dan het verliezen van een kopduel halverwege je eigen helft!
Toby liep tussen Ricardo en Moisander in. Er wordt gewoon een verkeerde keuze gemaakt. Wat Moisander had moeten doen is gewoon doorlopen met Aguero. Als Balotelli dan had doorgekopt had hij eenvoudig kunnen onderscheppen. Had Balotelli de bal aangenomen was Blind erbij geweest.

Hoe je het wendt of keert, daar zat Moisander gewoon fout. Niklas speelde verder overigens best een goede pot.

edit: De echte fout lag trouwens bij Boerrigter, als hij wel vol het duel aangaat met Kompany kan die nooit rustig de bal terug geven. Derk had daar gewoon erop moeten klappen. Worst case maakt hij een overtreding, nou en.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 november 2012 door Eide --
Mokum1
 Mokum1 - woensdag 07 november 2012 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 09:24 schreef Stanley het volgende:
De goede dingen lijken mij vanzelfsprekend! Ik zie dit forum als een opportinity om de zaken waar je het niet mee eens bent bespreekbaar te maken. En het dan zo te formuleren dat er discussie op gang komt!

Mijn ervaring uit het verleden is dat wanneer je dit niet doet, je eelt van sommige een compliment ontvangt voor het brengen van een goede stelling of onderwerp maar dat dit toch snel stilvalt. En dus doe ik het wat confronterender ;-)

Vraag maar aan de jongens van de oude garde!!!
Gaat wel steeds over het zelfde Stanleyboy....
remco k
 remco k - woensdag 07 november 2012 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 14:22 schreef Brandje het volgende:

[..]

Verder alles goed met je??? Ik geef Blind nergens de schuld van de 2-2
Sorry, verkeerde post gequote, moet een post van Stanley zijn..
Mokum1
 Mokum1 - woensdag 07 november 2012 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 09:31 schreef Stanley het volgende:

[..]

Instelling.... en gebrek aan kwaliteit! Kijk nu toch hoe Blind zich laat dollen waar de eerste tegengoal uitkomt!
En de tweede goal kwam voort uit domheid van Schone die zijn man ongedekt laat staan bij de inworp van City
En vriend Blind kwam weer een paar stappen te kort om in te grijpen. Puur omdát hij te traag is. Ja hij beheerst het
positiespel en is technisch vaardig, máár zal nóóit en dan nóóit een verdediger op topniveau zijn..!!!! Nóóit !

Wanneer gaat dit kwartje toch eens vallen???
Als je goed bent in positiespel hoef je niet snel te zijn. Legio aan spelers die niet de snelste waren maar wel op topniveau presteerden.
nora
 nora - woensdag 07 november 2012 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 09:31 schreef Stanley het volgende:

[..]

Instelling.... en gebrek aan kwaliteit! Kijk nu toch hoe Blind zich laat dollen waar de eerste tegengoal uitkomt!
En de tweede goal kwam voort uit domheid van Schone die zijn man ongedekt laat staan bij de inworp van City
En vriend Blind kwam weer een paar stappen te kort om in te grijpen. Puur omdát hij te traag is. Ja hij beheerst het
positiespel en is technisch vaardig, máár zal nóóit en dan nóóit een verdediger op topniveau zijn..!!!! Nóóit !

Wanneer gaat dit kwartje toch eens vallen???
Beste Stanley volgens mij heb jij het over de tweede goal dat was die bal die een uur onderweg was waar Moisander een kopduel verloor en Aldeweireld VERGEET rugdekking te geven.als er een langebal komt en de voorstopper gaat in een kopduel en daarnaast komt een spits aanrennen die gokt op de doorkop bal dan moet de laatste (in dit geval Toby) met die spits meelopen zodat hij niet alleen op de keeper afgaat en dat vergat onze vriend Toby die ging pas lopen toen de bal doorgekopt was,ja toen kon hij Aquero niet meer inhalen.Dus dat was beslist geen fout van Blind,en ja Blind is traag maar hij speelt tactisch een stuk sterker als een paar maanden geleden,hij komt amper nog in een sprint terecht,dus van mijn kant een compliment aan Blind.
nora
 nora - woensdag 07 november 2012 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 10:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Het was niet sterk verdedigt hoewel Toure zijn lichaam daar heel goed gebruikt en dat hij die bal wel waanzinnig goed binnen schiet.

[..]

Dit ben ik pertinent niet met je eens. Eerst gaat Boerrigter niet vol het duel aan met Kompany, Kompany speelt de bal in op Hart die een lange bal trapt. Dan verliest Moisander ALWEER een belangrijk kopduel (hij komt nauwelijks van de grond terwijl hij vanuit momentum vooruit kan springen), waarbij Moisander zijn man Aguero los laat en Blind, die nog aan het omschakelen is uit de eerdere aanval van Ajax, een achterstand van 10 meter moet goedmaken op Aguero.

Ajax speelde daar 1 op 1, Moisander laat z'n man los en verliest dan het duel. En dan kan Blind inderdaad geen 10 meter goedmaken maar de fout hier lag echt bij Moisander en niet bij Blind.
Beste Eide dat klopt niet Moisander en Aldeweireld speelde naast elkaar ,dan komt die lange bal van Hart en gaat Moisander het kopduel aan dan MOET zijn maatje al terug lopen om de eventuele doorkop bal (die je kan krijgen bij verlies kopduel)op te vangen ,ik heb hoog gespeeld bij de amateurs en dat is een basis regel dat je daar op moet anticiperen,helaas zag onze TOBY dat te laat waardoor hij Aquero niet meer kon inhalen,dus bij deze is Blind beslist niet schuldig maar Toby.
Eide
 Eide - woensdag 07 november 2012 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 16:12 schreef nora het volgende:

[..]

Beste Eide dat klopt niet Moisander en Aldeweireld speelde naast elkaar ,dan komt die lange bal van Hart en gaat Moisander het kopduel aan dan MOET zijn maatje al terug lopen om de eventuele doorkop bal (die je kan krijgen bij verlies kopduel)op te vangen ,ik heb hoog gespeeld bij de amateurs en dat is een basis regel dat je daar op moet anticiperen,helaas zag onze TOBY dat te laat waardoor hij Aquero niet meer kon inhalen,dus bij deze is Blind beslist niet schuldig maar Toby.
Nee, Blind zat in de omschakeling. Dat Toby positioneel niet goed stond zit wel wat waarheid in maar Moisander moet Aguero gewoon niet loslaten. Als Balotelli mag aannemen kuennen Blind EN Toby gewoon aansluiten. Als Balotelli had door gekopt had Moisander de bal makkelijk kunnen onderscheppen.

Moisander had dat duel daar NOOIT aan mogen gaan.
nora
 nora - woensdag 07 november 2012 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 16:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, Blind zat in de omschakeling. Dat Toby positioneel niet goed stond zit wel wat waarheid in maar Moisander moet Aguero gewoon niet loslaten. Als Balotelli mag aannemen kuennen Blind EN Toby gewoon aansluiten. Als Balotelli had door gekopt had Moisander de bal makkelijk kunnen onderscheppen.

Moisander had dat duel daar NOOIT aan mogen gaan.
Het is een moment in het centrum waar Moisander en Toby 5 meter van elkaar staan een van de twee gaat het kopduel aan,welke van de twee dat doet maakt niet uit,degene die niet het duel aangaat die moet de rugdekking geven en dat was in dit geval Toby het had ook andersom kunnen zijn,Toby het kopduel en Moisander de rugdekking en over Blind die stond te ver van het centrum af,dus in dit geval is Toby de hoofdschuldige,want Moisander kan zeker van Ballotelli een kopduel verliezen.
bully
 bully - woensdag 07 november 2012 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 08:33 schreef riveco het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of je het met sommige dingen niet eens ben of wel, maar dan moet je ook een vent zijn en ook de goeie dingen belichten. Iemand afzeiken is het makkelijkste wat er is. Maar je moet niet ALLEEN negatief schrijven, anders zit je dus duidelijk bij de verkeerde club.
dus als je negatief bent zit je bij de verkeerde club?
en als je poeslief achter de meute aanloopt zit je dus wel goed?
ik zeg ook niet dat ik het met stanley eens bent.
maar om tebepalen voor een ander dat hij geen supporter mag zijn vind ik tever gaan.
bully
 bully - woensdag 07 november 2012 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 08:52 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vind je uitspraken aan het adres van Stanley niet ok (hoewel Stanley zelf ook een handje heeft van dat soort uitsrpaken).

Los daarvan ben ik het met het bovenstaande wel eens. Er zijn goede en slechte dingen en je alleen op het slechte concentreren betekent de werkelijkheid uit het oog verliezen. Geldt overigens ook voor het omgekeerde.
dus omdat de een het doet mag de ander het ook?
ook ik ben redelijk negatief al zie ik soms ook goede dingen maar die typ ik hier ook niet altijd.
omdat vaak de discussie over iets anders gaat.
plus dat het negatieve vaak ook door teleurstelling komt.
bully
 bully - woensdag 07 november 2012 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 09:31 schreef Stanley het volgende:

[..]

Instelling.... en gebrek aan kwaliteit! Kijk nu toch hoe Blind zich laat dollen waar de eerste tegengoal uitkomt!
En de tweede goal kwam voort uit domheid van Schone die zijn man ongedekt laat staan bij de inworp van City
En vriend Blind kwam weer een paar stappen te kort om in te grijpen. Puur omdát hij te traag is. Ja hij beheerst het
positiespel en is technisch vaardig, máár zal nóóit en dan nóóit een verdediger op topniveau zijn..!!!! Nóóit !

Wanneer gaat dit kwartje toch eens vallen???
ook zijn vader was niet een van de snelste.
speelde wel in het team van ajax met mooie successen.
bully
 bully - woensdag 07 november 2012 - 18:32   quote  deeplink  
over wedstrijd tegen mc kan ik helaas niet meepraten.
heb die door mijn werk moeten missen en alleen via radio gevolgt.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 07 november 2012 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 09:32 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sana kostte 3,5 ton. Tadic meer dan 20X zoveel.
Ik hoef dit jaar geen kampioen te worden wat mij wel stoort is dat spelers als Schone,Hoessen en Poulsen(ook al speelde hij gisteren goed)worden gehaald terwijl je in de juegd Andersen,Fischer, van kessel,Sporkslede, Boccara en Rits hebt rondlopen.
Dus ik vind dat we nu voor de juegd moeten gaan. Echt voor de jeugd
Ben ik verder ook wel met je eens hoor en de jeugd mag van mij ook echt een kans krijgen.
We bedoelen verder denk ik wel het zelfde. Ik zie alleen liever dat als er plekken opgevuld moeten worden omdat je ze intern niet kan vullen je liever kwalitatief betere spelers aantrek. Jij hoef dit jaar misschien geen kampioen te worden ik wil ieder jaar kampioen worden en gewoon weer de beste zijn! Tegenstanders moeten weer met knikkende knieen op bezoek komen.. Niet dit half om half tegen City kan het opeens wel duels worden gewonnen nou vond het echt een te groot contrast met afgelopen zaterdag... Ook vind ik de selectie zo als ie nu is kwalitatief niet sterk genoeg en gaan we zeker geen kampioen worden..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 november 2012 door Hummel10 --
bully
 bully - woensdag 07 november 2012 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 18:37 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ben ik verder ook wel met je eens hoor en de jeugd mag van mij ook echt een kans krijgen.
We bedoelen verder denk ik wel het zelfde. Ik zie alleen liever dat als er plekken opgevuld moeten worden omdat je ze intern niet kan vullen je liever kwalitatief betere spelers aantrek. Jij hoef dit jaar misschien geen kampioen te worden ik wil ieder jaar kampioen worden en gewoon weer de beste zijn! Tegenstanders moeten weer met knikkende knieen op bezoek komen.. Niet dit half om half tegen City kan het opeens wel duels worden gewonnen nou vond het echt een te groot contrast met afgelopen zaterdag... Ook vind ik de selectie zo als ie nu is kwalitatief niet sterk genoeg en gaan we zeker geen kampioen worden..
dat is natuurlijk ook het probleem met jonge spelers.
die zijn nog niet constant.
dus moeten er spelers bij zitten die de boel wel aanjagen.
en dat is nu juist het probleem.
en jaartje geen kampioen kom ik ook wel overheen.
al heb ik dat liever niet.
maar krijg nu het gevoel dat het wel wat meer jaartjes worden.
Eide
 Eide - woensdag 07 november 2012 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 18:24 schreef bully het volgende:

[..]

dus omdat de een het doet mag de ander het ook?.
Huh wat? Volgens mij heb je niet helemaal goed gelezen wat ik zei maat :D Ik zei toch heel nadrukkelijk dat ik het niet ok vond.
bully
 bully - donderdag 08 november 2012 - 08:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 20:35 schreef Eide het volgende:

[..]

Huh wat? Volgens mij heb je niet helemaal goed gelezen wat ik zei maat :D Ik zei toch heel nadrukkelijk dat ik het niet ok vond.
klopt maar ook dat stanley ook dit soort opmerkingen maakt.
daar was mijn reactie op.
Eide
 Eide - donderdag 08 november 2012 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 november 2012 - 08:23 schreef bully het volgende:

[..]

klopt maar ook dat stanley ook dit soort opmerkingen maakt.
daar was mijn reactie op.
Ja, dat doet hij dan ook. Ik wilde alleen kwijt dat ondanks dat het niet ok is om dit soort opmerkingen te plaatsen.
Brandje
 Brandje - donderdag 08 november 2012 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2012 - 16:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, Blind zat in de omschakeling. Dat Toby positioneel niet goed stond zit wel wat waarheid in maar Moisander moet Aguero gewoon niet loslaten. Als Balotelli mag aannemen kuennen Blind EN Toby gewoon aansluiten. Als Balotelli had door gekopt had Moisander de bal makkelijk kunnen onderscheppen.

Moisander had dat duel daar NOOIT aan mogen gaan.
Was het Alderweireld ook niet die geen rugdekking gaf tijdens Kiev-Ajax. 2-2 Voorronde CL
Stanley
 Stanley - vrijdag 09 november 2012 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 20:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat heeft dat er uberhaubt mee te maken?? Cruijff was al binnen en Cruijff en van Gaal samen was onmogelijk. Logisch dus dat Cruijff de kans krijgt.
Cruijff móet het doen en van Gaal heeft idd geen kans gekregen want hij wedde redelijk achterbaks op het verkeerde paard
Verder niets negatiefs over van Gaal.

Cruijff en zijn mythe, hij was de enige die de gestampte pot kon laten verdwijnen en persoonlijk ben ik razend benieuwd naar
De uitwerking van het nieuwe beleid.

De éérste tekenen vind ik verontrustend en haaks op de uitspraken van Cruijff o.a. gedaan destijds bij Pauw en Witteman.

De voorhoede had eind vorig seizoen gewogen en te licht bevonden moeten worden. Niet op vortbalkwaliteiten maar op basis van instelling en fysiek!

De aankoop Narsingh was meer dan noodzakelijk voor de directe versterking. De keuze voor Sana totaal overbodig want ontstijgt niet of nauwelijks het niveau van Lukoki en of de Sah en nog maar te zwijgen voor wat daar achter zit....

Wij worden verder allemaal verblind door Daley Blind die zijn hele leven bij Ajax heeft gespeeld en daarom technisch vaardig is
En het tactische Ajax spelletje beheerst. Hiervoor zien vele niet hoe onthutsend zijn verdedigende invloeden zijn op het geheel.

Wat een falen!

Ik zie dus niet de top off the bill in Ajax 1 voor NL begrippen...
Ook zie ik het kapitaal niet op het veld, maar op de bank!

En de aankopen zou de eigen jeugd in kwaliteit moeten overtreffen....
Moisander?????

En toch hoop ik dat het gaat slagen. Maar is het werkelijk Cruijffs vision all the way?
riveco
 riveco - vrijdag 09 november 2012 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 november 2012 - 16:29 schreef Stanley het volgende:

[..]

Cruijff móet het doen en van Gaal heeft idd geen kans gekregen want hij wedde redelijk achterbaks op het verkeerde paard
Verder niets negatiefs over van Gaal.

Cruijff en zijn mythe, hij was de enige die de gestampte pot kon laten verdwijnen en persoonlijk ben ik razend benieuwd naar
De uitwerking van het nieuwe beleid.

De éérste tekenen vind ik verontrustend en haaks op de uitspraken van Cruijff o.a. gedaan destijds bij Pauw en Witteman.

De voorhoede had eind vorig seizoen gewogen en te licht bevonden moeten worden. Niet op vortbalkwaliteiten maar op basis van instelling en fysiek!

De aankoop Narsingh was meer dan noodzakelijk voor de directe versterking. De keuze voor Sana totaal overbodig want ontstijgt niet of nauwelijks het niveau van Lukoki en of de Sah en nog maar te zwijgen voor wat daar achter zit....

Wij worden verder allemaal verblind door Daley Blind die zijn hele leven bij Ajax heeft gespeeld en daarom technisch vaardig is
En het tactische Ajax spelletje beheerst. Hiervoor zien vele niet hoe onthutsend zijn verdedigende invloeden zijn op het geheel.

Wat een falen!

Ik zie dus niet de top off the bill in Ajax 1 voor NL begrippen...
Ook zie ik het kapitaal niet op het veld, maar op de bank!

En de aankopen zou de eigen jeugd in kwaliteit moeten overtreffen....
Moisander?????

En toch hoop ik dat het gaat slagen. Maar is het werkelijk Cruijffs vision all the way?
Hou toch eens op over dat geld op de bank of op het veld! AJAX is nog steeds op de beurs dus is het geld NOGGGGGGG op de bank!
Pas als ze daar af zijn, gaat het zo als een voetbalclub betaamd en komt het geld op het veld, poehhhh poehhhhh laat dat kwartje nou eens vallen.
remco k
 remco k - vrijdag 09 november 2012 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 november 2012 - 16:29 schreef Stanley het volgende:

[..]

Cruijff móet het doen en van Gaal heeft idd geen kans gekregen want hij wedde redelijk achterbaks op het verkeerde paard
Verder niets negatiefs over van Gaal.

Cruijff en zijn mythe, hij was de enige die de gestampte pot kon laten verdwijnen en persoonlijk ben ik razend benieuwd naar
De uitwerking van het nieuwe beleid.

De éérste tekenen vind ik verontrustend en haaks op de uitspraken van Cruijff o.a. gedaan destijds bij Pauw en Witteman.

De voorhoede had eind vorig seizoen gewogen en te licht bevonden moeten worden. Niet op vortbalkwaliteiten maar op basis van instelling en fysiek!

De aankoop Narsingh was meer dan noodzakelijk voor de directe versterking. De keuze voor Sana totaal overbodig want ontstijgt niet of nauwelijks het niveau van Lukoki en of de Sah en nog maar te zwijgen voor wat daar achter zit....

Wij worden verder allemaal verblind door Daley Blind die zijn hele leven bij Ajax heeft gespeeld en daarom technisch vaardig is
En het tactische Ajax spelletje beheerst. Hiervoor zien vele niet hoe onthutsend zijn verdedigende invloeden zijn op het geheel.

Wat een falen!

Ik zie dus niet de top off the bill in Ajax 1 voor NL begrippen...
Ook zie ik het kapitaal niet op het veld, maar op de bank!

En de aankopen zou de eigen jeugd in kwaliteit moeten overtreffen....
Moisander?????

En toch hoop ik dat het gaat slagen. Maar is het werkelijk Cruijffs vision all the way?
Nogmaals, ze zitten er net, en nog niet eens compleet en jij praat over falen.
Brandje
 Brandje - zaterdag 10 november 2012 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 november 2012 - 19:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Nogmaals, ze zitten er net, en nog niet eens compleet en jij praat over falen.
Hij heeft natuurlijk wel een punt. Tenminste een mening die ik ook deel.Het aantrekken van Poulsen,Schone,Sana en Hoessen is natuurlijk volkomen tegen de ideeën van JC in. Dat kan je niet ontkennen.
Je haalt van PSG Boccara die de opvolger van Anita moet worden. Je hebt Enoh al om dat gat tijdelijkm op te vullen totdat Boccara er klaar voor is dus Poulsen is volstrekt onnodig geweest.
Voor Sigi hebben ze van kessel van AZ gehaad. Die was notabene topscoorder in de A1 comp. Siem en Babel kunnen beide prima in de spits spelen totdat van kessel gewend is dus Hoessen is een volstrekt onlogische aankoop.
Sana is op links vele malen beter dan op rechts. Maar op links hebben we babel,Boerrigter en Fischer al. Dus of ze hadden Sana niet moeten halen of een fatsoenlijke rechtsbuiten moeten aantrekken.
Dus ik ga heel ver mee met de mening van Stanley. Falen gaat mij veel te ver maar JC gaat rechtsaf en bij de aankopen gaan Overmars en Co. toch echt de andere kant op!
Eide
 Eide - zaterdag 10 november 2012 - 11:12   quote  deeplink  
Poulsen is anders gehaald voor de ervaring die FdB nog zocht voor de ploeg, een kwaliteit die Ajax zelf niet kon leveren. Het aantrekken van Poulsen past dus perfect in de ideeën van JC.

Verder zijn een aantal voor de gehaalde spelers slechts om complete selecties te hebben. Er zijn geloof ik 18 (!!) spelers weg gegaan of gestuurd in de afgelopen zomer. Ergens heb je dan wel nog een paar jongens nodig om je selectie weer aan te vullen.

Hoessen snapte ik ook niet, dat was vreemd, maar Sana weer wel. 1 van de punten van kritiek in de zomer was namelijk dat Ajax te weinig opties had op de vleugels. En dus werd er een spelers gehaald.
Brandje
 Brandje - zaterdag 10 november 2012 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2012 - 11:12 schreef Eide het volgende:
Poulsen is anders gehaald voor de ervaring die FdB nog zocht voor de ploeg, een kwaliteit die Ajax zelf niet kon leveren. Het aantrekken van Poulsen past dus perfect in de ideeën van JC.

Verder zijn een aantal voor de gehaalde spelers slechts om complete selecties te hebben. Er zijn geloof ik 18 (!!) spelers weg gegaan of gestuurd in de afgelopen zomer. Ergens heb je dan wel nog een paar jongens nodig om je selectie weer aan te vullen.

Hoessen snapte ik ook niet, dat was vreemd, maar Sana weer wel. 1 van de punten van kritiek in de zomer was namelijk dat Ajax te weinig opties had op de vleugels. En dus werd er een spelers gehaald.
Dus omdat Poulsen ervaring heeft past hij in de ideeën van JC? Tot nu toe is het zelden een toegevoegde waarde gebleken.
Sana is totaal onnodig en de rede heb ik uitgelegd. Op rechts rendeert hij totaal niet. Op links hebben we betere alternatieven dus Sana is overbodig en men had een goede rechtsbuiten moeten halen.
Eide
 Eide - zaterdag 10 november 2012 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2012 - 12:05 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dus omdat Poulsen ervaring heeft past hij in de ideeën van JC?
Niet p die manier, Ajax haalt ze veel mogelijk wat het nodig heeft de eigen jeugd, daar waar het in de jeugd specifieke zaken mist worden er spelers aangetrokken. Ervaring had Ajax niet dus werd een speler aangetrokken. En toevallig heet deze speler Poulsen en is men niet tevreden maar het gaat even om de keuze voor een ervaren speler.
remco k
 remco k - zaterdag 10 november 2012 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2012 - 09:03 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hij heeft natuurlijk wel een punt. Tenminste een mening die ik ook deel.Het aantrekken van Poulsen,Schone,Sana en Hoessen is natuurlijk volkomen tegen de ideeën van JC in. Dat kan je niet ontkennen.
Je haalt van PSG Boccara die de opvolger van Anita moet worden. Je hebt Enoh al om dat gat tijdelijkm op te vullen totdat Boccara er klaar voor is dus Poulsen is volstrekt onnodig geweest.
Voor Sigi hebben ze van kessel van AZ gehaad. Die was notabene topscoorder in de A1 comp. Siem en Babel kunnen beide prima in de spits spelen totdat van kessel gewend is dus Hoessen is een volstrekt onlogische aankoop.
Sana is op links vele malen beter dan op rechts. Maar op links hebben we babel,Boerrigter en Fischer al. Dus of ze hadden Sana niet moeten halen of een fatsoenlijke rechtsbuiten moeten aantrekken.
Dus ik ga heel ver mee met de mening van Stanley. Falen gaat mij veel te ver maar JC gaat rechtsaf en bij de aankopen gaan Overmars en Co. toch echt de andere kant op!
Dat kan ik wel degelijk ontkennen, als het in de jeugd niet goed genoeg is of niet ver genoeg moet er gericht worden aangekocht, na de eerste 4/5 weken was iedereen lyrisch over Sana, nu kan ie er niks meer van? En als Schone en Poulsen wekelijks op de mat leggen wat ze tegen City laten zien zijn dat beide flinke versterkingen.
remco k
 remco k - zaterdag 10 november 2012 - 12:20   quote  deeplink  
Hoessen is een gokje geweest, haalt die jongen alles uit zich wat ie erin heeft zitten aan talent wordt het een hele goede voetballer. Voor het geld wat ze ervoor betalen is dat best een risico waard.
Eide
 Eide - zaterdag 10 november 2012 - 12:27   quote  deeplink  
Schone is een toptransfer geweest wat mij betreft. Een alleskunner voor het middenveld, kan aanvallend en controlerend uit de voeten. Hij brengt ontzettend veel veelzijdigheid bij Ajax en werkt als een paard.

Ik twijfelde enorm aan hem, sterker nog, voor het seizoen sprak ik de verwachting uit dat Schone bankzitter zou worden maar ik ben best wel fan van hem geworden. Niet oogstrelend om naar te kijken maar zo veelzijdig en nuttig. Heerlijk.
bully
 bully - zaterdag 10 november 2012 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2012 - 12:27 schreef Eide het volgende:
Schone is een toptransfer geweest wat mij betreft. Een alleskunner voor het middenveld, kan aanvallend en controlerend uit de voeten. Hij brengt ontzettend veel veelzijdigheid bij Ajax en werkt als een paard.

Ik twijfelde enorm aan hem, sterker nog, voor het seizoen sprak ik de verwachting uit dat Schone bankzitter zou worden maar ik ben best wel fan van hem geworden. Niet oogstrelend om naar te kijken maar zo veelzijdig en nuttig. Heerlijk.
persoonlijk was dat ook mijn eerste gedachte bij Schone.
maar heb hem nu aantal wedstrijden gezien.
en vind hem tetraag in zijn balbehandeling om mee tekunnen op het ajax niveau.
Poulsen is een speler die totaal niet in het spelsysteem van ajax past.
dus hoe kan hij aansturen terwijl hij zelf niet meekan.
Sana heb ik in begin bewust weinig op gereageert.
omdat hij toen nog niet bekent was en ook niet in de grote wedstrijden speelde.
maar is naar mijn mening nog veel telicht.
bij hoge ballen heeft hij ook geen goede bal aanname.
Moisander heb ik nog niet echt een mening over.
denk wel dat hij in de toekomst nuttig kan zijn.
en je kan ook niet van hem verwachten dat hij vertongen kan vervangen.
dat was een klasse apart is daarom ook niet voorniks weg.
maar al met al kan ik nog niet zeggen dat de aankopen echt goed zijn,
ook hetgeen ze nu bij de concurentie proberen talenten weg tehalen.
zegt genoeg over het vertrouwen wat ze in de eigen ajax jeugd hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 november 2012 door bully --
Brandje
 Brandje - zaterdag 10 november 2012 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2012 - 12:20 schreef remco k het volgende:
Hoessen is een gokje geweest, haalt die jongen alles uit zich wat ie erin heeft zitten aan talent wordt het een hele goede voetballer. Voor het geld wat ze ervoor betalen is dat best een risico waard.
Heel veel net-nietjes kosten ook een hoop geld. Als ze niet zeker zijn iemand kwaliteiten dan moet je hem niet halen!! Bovendien is hij AL 21 dus dan ben je geen talent meer. waardeloze aankoop die niks toevoegd en de jeugd blokkeert

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nieuwe Ajaxleiding faalt of stuurt bewust aan op overgangsja(a) r(en)!!!









0.0097260