BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nieuwe Ajaxleiding faalt of stuurt bewust aan op overgangsja(a) r(en)!!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - donderdag 04 september 2014 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 september 2014 - 19:15 schreef Stanley het volgende:
wedstrijd tegen psv was best aardig. Behalve dan dat we geen spits hadden die de kansen verzilverde. Dat we cruciale duels op fysiek verloren op het middenveld en dat we achterin op snelheid werden geklopt. ...
Volgens mij verloren we geen fysieke duels op het veld bij die tegengoals, maar maken we persoonlijke fouten en lopen een keer tegen elkaar aan..

We hebben inderdaad niet een spits die er gewoon staat en er iedere pot 1 maakt..
Eide
 Eide - donderdag 04 september 2014 - 21:45   quote  deeplink  
En we verdedigde heel naief. Als je in de 60e minuut 1-0 voor staat in eigen huis moet je niet in een 1 op 1 komen achterin. Dat is gewoon naief verdedigen. Ajax had gewoon moeten wachten op het moment dat PSV was gaan drukken voor de tegengoal.
remco k
 remco k - donderdag 04 september 2014 - 21:47   quote  deeplink  
Over Naief verdedigen gesproken.. Iemand die het NL elftal bekijkt??
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 04 september 2014 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 september 2014 - 21:47 schreef remco k het volgende:
Over Naief verdedigen gesproken.. Iemand die het NL elftal bekijkt??
Afgezet....na die rodekaart
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 04 september 2014 - 21:56   quote  deeplink  
Oh, Nederlands Elftal speelt?
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 04 september 2014 - 21:56   quote  deeplink  
Doublepost..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 04 september 2014 door Hasjkoph --
maaktnietuit
 maaktnietuit - donderdag 04 september 2014 - 22:22   quote  deeplink  
Grappig dat er nog steeds mensen bestaan met een dergelijke mening, Ajax presteert fantastisch, de scheidsrechters hebben ook steeds meer en meer moeite om Ajax uit te schakelen. Elke poging valt het steeds meer en meer op.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 04 september 2014 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 september 2014 - 22:22 schreef maaktnietuit het volgende:
Grappig dat er nog steeds mensen bestaan met een dergelijke mening, Ajax presteert fantastisch, de scheidsrechters hebben ook steeds meer en meer moeite om Ajax uit te schakelen. Elke poging valt het steeds meer en meer op.
huh ???
maaktnietuit
 maaktnietuit - donderdag 04 september 2014 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 september 2014 - 22:27 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

huh ???
Ik reageer op de titel, niet op hoe Oranje speelt, dit forumgedeelte gaat ten slotte over Ajax.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 04 september 2014 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 september 2014 - 22:32 schreef maaktnietuit het volgende:

[..]

Ik reageer op de titel, niet op hoe Oranje speelt, dit forumgedeelte gaat ten slotte over Ajax.
Ja dat snap ik, maar je begint over scheidsrechters
maaktnietuit
 maaktnietuit - donderdag 04 september 2014 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 september 2014 - 22:34 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar je begint over scheidsrechters
Is het je nooit opgevallen dat Ajax in de CL continu genaaid wordt ofzo?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 04 september 2014 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 september 2014 - 22:39 schreef maaktnietuit het volgende:

[..]

Is het je nooit opgevallen dat Ajax in de CL continu genaaid wordt ofzo?
Piep piep allo....het gebeurd wel eens, maar om te beweren dat de scheidsrechters structureel Ajax naaien....allo hoe oud ben jij
Stanley
 Stanley - vrijdag 05 september 2014 - 07:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 september 2014 - 22:45 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Piep piep allo....het gebeurd wel eens, maar om te beweren dat de scheidsrechters structureel Ajax naaien....allo hoe oud ben jij
Hahahaha piep piep allo is way back ;-)

Maar ik heb wel het idee dat clubs als AC Milan vaak het geluk mee hebben bij arbitrale beslissingen. En clubs als Ajax meer dan eens de rekening hebben betaald!

Maar zou zo graag willen weten wat jullie concrete mening is.

Falen of hoger doel en dus overgangsjaren?
faust
 faust - vrijdag 05 september 2014 - 08:32   quote  deeplink  
klinkt beter remco
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 05 september 2014 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 september 2014 - 11:59 schreef remco k het volgende:
Sommige dingen willen ze misschien juist geheim houden.. Bijveerbeeld een beursexit.

Ik vind overigens dat Overmars nog niet uitblinkt in geweldige aankopen voor het eerste, wel voor de jeugdopleiding.

Dat hij jongens als Muric en Cerny heeft weten te strikken vind ik erg knap, die konden beiden naar alle grote clubs in Europa maar kozen voor Ajax.

Marc heeft een aantal nuttige spelers weten te halen zoals Poulsen en Moisander. Viergever en Zivkovic zijn ook goede aankopen.
Iemand als Sana is een gok geweest, persoonlijk boeit me het niet zo veel dat dit ook gewoon kan mislukken. vd Hoorn heeft zich prima ontwikkeld en zie ik momenteel met net zo veel vertrouwen opgesteld worden als Veltman. Ook dat vind ik dus een prima aankoop ondanks dat ie vorig jaar niets heeft laten zien. De gehuurde spelers Bojan en Cuenca werden beiden met groot gejuich ontvangen, ik denk meer dan terecht, het is knap dat hij deze jongens wist te strikken ondanks dat ze niet hebben gebracht wat ze hadden moeten brengen.

De echte toppers heeft ie nog niet gehaald, maar goed dit was dan ook pas zijn tweede zomer..
zijn 3e zomer al hoor, Moisander 2 jaar terug gehaald. dus deze zomer, zomer voor afgelopen seizoen en die daarvoor.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 05 september 2014 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 september 2014 - 13:07 schreef King - 010 het volgende:
Beste Ajax-supporters,

Ik denk dat jullie leiding er gewoon op aanstuurt om 1 of 2 overgangsjaren te hebben.
Door 2 mindere seizoenen, zal de waarde van de aandelen zakken en is een beurs-exit goedkoper.
Van de miljoenen die er dan overblijft, kan er dan 2 dingen gedaan worden:
1. Kwalitatief goede spelers kopen.
2. Arena opkopen.

Dit lijkt mij de meest logische stap van de directie maar brengen dit niet naar buiten omdat ze dan handelen op de beurs met voorbedachte rade.
Dus de leiding zal tegen de Boer zeggen dat het niet de bedoeling is dat hij kampioen wordt? wat een onzin.
remco k
 remco k - vrijdag 05 september 2014 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 september 2014 - 11:58 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

zijn 3e zomer al hoor, Moisander 2 jaar terug gehaald. dus deze zomer, zomer voor afgelopen seizoen en die daarvoor.
Hij is op 6 juli aangesteld. Die eerste transferperiode heeft hij zijn stempel nooit kunnen drukken, het zou niet fair zijn hem op zn eerste 2 maanden te beoordelen. Het duurt namelijk bij een bedrijf wel even voordat je goed en wel geinstalleerd bent..
Stanley
 Stanley - zaterdag 13 september 2014 - 09:10   quote  deeplink  
Overmars begrijpt de kritiek op het transferbeleid niet?

Misschien valt het kwartje als we straks terugkijken op een seizoen waarin we toch niet kampioen zijn geworden....
( terwijl onze selectie volgens markie er sterk genoeg voor is...)

En we in Europa weer eens zijn afgedroogd!

Hopelijk zit ik er faliekant naast, maar ik vrees met grote vrezen...

Oja, Overmars stelt niet gevoelig te zijn voor de kritiek.....

Ik ben benieuwd wie hem geloofd van jullie? Ik in ieder geval niet !

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 september 2014 door Stanley --
Scout2
 Scout2 - zaterdag 13 september 2014 - 09:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 september 2014 - 09:10 schreef Stanley het volgende:
Overmars begrijpt de kritiek op het transferbeleid niet?

Misschien valt het kwartje als we straks terugkijken op een seizoen waarin we toch niet kampioen zijn geworden....
( terwijl onze selectie volgens markie er sterk genoeg voor is...)

En we in Europa weer eens zijn afgedroogd!

Hopelijk zit ik er faliekant naast, maar ik vrees met grote vrezen...

Oja, Overmars stelt niet gevoelig te zijn voor de kritiek.....

Ik ben benieuwd wie hem geloofd van jullie? Ik in ieder geval niet !
Wat doet overmars verkeerd, wat zijn voorgangers wel beter deden !!??
CL is gewoon niet realistisch.. Alles wat we winnen daarin is mooi meegenomen.
Stanley
 Stanley - maandag 22 september 2014 - 15:05   quote  deeplink  
Het gaat fantastisch!
1 punt gewonnen tegen het grote PSG.
3 punten mee uit de kuip!
2e plaats op de ranglijst met slechts 3 puntjes achter de koploper!

Nee, de contouren van het nieuwe beleid olv Marcie miep miep netto Overmars krijgt eindelijk gestalte en er is duidelijk sprake van een hele sterke selectie.Er is duidelijk en conform de plannen van Cruijff door geselecteerd en aangekocht met uitsluitend toegevoegde waarde. Zoals Ajax zelf aangeeft de sterkste selectie sinds jaren. En ook wel lekker dat we met Siggie eindelijk weer een echte ajax topspits in huis hebben. Hij kon in alle sterke Europese topcompetities terecht deze zomer. Maar dankzij de adequate en doortastende Overmars heeft hij toch maar mooi voor ons Ajax gekozen!

Of toch niet..?
Hummel10
 Hummel10 - maandag 22 september 2014 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 15:05 schreef Stanley het volgende:
Het gaat fantastisch!
1 punt gewonnen tegen het grote PSG.
3 punten mee uit de kuip!
2e plaats op de ranglijst met slechts 3 puntjes achter de koploper!

Nee, de contouren van het nieuwe beleid olv Marcie miep miep netto Overmars krijgt eindelijk gestalte en er is duidelijk sprake van een hele sterke selectie.Er is duidelijk en conform de plannen van Cruijff door geselecteerd en aangekocht met uitsluitend toegevoegde waarde. Zoals Ajax zelf aangeeft de sterkste selectie sinds jaren. En ook wel lekker dat we met Siggie eindelijk weer een echte ajax topspits in huis hebben. Hij kon in alle sterke Europese topcompetities terecht deze zomer. Maar dankzij de adequate en doortastende Overmars heeft hij toch maar mooi voor ons Ajax gekozen!

Of toch niet..?
Uiteindelijk moet je iemand afrekenen op wat hij bereikt en aangezien we
ieder seizoen kampioen worden hebben de Boer en Marc gewoon gelijk.
Ik roep nu voor het derde seizoen op rij dat het spel beter moet en er sterkere spelers
bij moeten komen maar ze lijken het gewoon niet te beseffen.
Er is blijkbaar ook geen nood aam de man want je draait "gewoon" weer bovenin mee..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 22 september 2014 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 15:05 schreef Stanley het volgende:
Het gaat fantastisch!
1 punt gewonnen tegen het grote PSG.
3 punten mee uit de kuip!
2e plaats op de ranglijst met slechts 3 puntjes achter de koploper!

Nee, de contouren van het nieuwe beleid olv Marcie miep miep netto Overmars krijgt eindelijk gestalte en er is duidelijk sprake van een hele sterke selectie.Er is duidelijk en conform de plannen van Cruijff door geselecteerd en aangekocht met uitsluitend toegevoegde waarde. Zoals Ajax zelf aangeeft de sterkste selectie sinds jaren. En ook wel lekker dat we met Siggie eindelijk weer een echte ajax topspits in huis hebben. Hij kon in alle sterke Europese topcompetities terecht deze zomer. Maar dankzij de adequate en doortastende Overmars heeft hij toch maar mooi voor ons Ajax gekozen!

Of toch niet..?
Die Overmars spoort niet met zijn uitlatingen....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 22 september 2014 - 18:09   quote  deeplink  
Wanneer pleurt de Boer Moisander en Sigthorsson uit de basiself ?? Tjonge jonge in principe spelen we altijd met 9 spelers...met name die Moisander stapelt fout op fout!!!!
Ztjes
 Ztjes - maandag 22 september 2014 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 18:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Wanneer pleurt de Boer Moisander en Sigthorsson uit de basiself ?? Tjonge jonge in principe spelen we altijd met 9 spelers...met name die Moisander stapelt fout op fout!!!!
Klopt. onze linker verdedigingshelft met Boilessen en Moisander is van middelmatige eredivisie kwaliteit.
Elke ploeg die ons met de strategie van RB Salzburg bestrijdt en dit 1,5 helft kan volhouden, zal waarschijnlijk aan het einde van de wedstrijd als winnaar uit bus komen. Maar volgens onze technische leiding hebben we dit seizoen voldoende kwaliteit.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 22 september 2014 - 18:42   quote  deeplink  
Moisander zei vorige week; ik wordt zelf ook gek van al mijn fouten. He he hij weet wel waar het aan ligt. Het is een begin, nu hopen dat hij het kan indammen. En anders.....
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 22 september 2014 - 19:08   quote  deeplink  
Ik denk dat Overmars die opmerkingen niet had hoeven maken. Omdat het eerder in je nadeel werkt dan dat het wat toevoegt. Pas aan het eind van het seizoen kun je de balans opmaken of het huidige beleid goed heeft uitgepakt of niet!
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - maandag 22 september 2014 - 20:12   quote  deeplink  
Het zal nog wel even duren dat ons Ajax 2x de CL wint en de wereldbeker, 2x achter elkaar. Dat is een ding wat zeker is, gezien het voetballen in ons land. Overigens ben ik ( zoals wij allen ) heel erg benieuwd wie de nieuwe hoofdsponsor wordt van Ajax. Wordt nu wel spannend.
Stanley
 Stanley - maandag 26 januari 2015 - 19:59   quote  deeplink  
Er zijn erbij die vinden dat ik loop te zeiken om het zeiken....
Maar jongens even attentie!

We worden in eigen huis weggespeeld. We zijn in de Europa League vernederd en vervolgens nog een keer in eigen land door een klein cluppie uit Zwolle!
We spelen gewonnen wedstrijden ook niet echt met overtuiging. Talenten die worden verhuurd aan provincie clubjes om te rijpen kunnen daar niet eens een basisplaats afdwingen. ...

Aankopen als Zimling en het afserveren van een talent als Denswil. ...

Volgens mij zijn we inmiddels 5 jaar verder en ik zie het niet, jullie wel?
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 19:08 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik denk dat Overmars die opmerkingen niet had hoeven maken. Omdat het eerder in je nadeel werkt dan dat het wat toevoegt. Pas aan het eind van het seizoen kun je de balans opmaken of het huidige beleid goed heeft uitgepakt of niet!
Het beleid zegt helemaal niets over de prestaties van een seizoen. Beleid wat er gevoerd wordt is voor de lange termijn. En daar kunnen altijd zaken in worden aangepast of veranderd.
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 19:59 schreef Stanley het volgende:
Er zijn erbij die vinden dat ik loop te zeiken om het zeiken....
Maar jongens even attentie!

We worden in eigen huis weggespeeld. We zijn in de Europa League vernederd en vervolgens nog een keer in eigen land door een klein cluppie uit Zwolle!
We spelen gewonnen wedstrijden ook niet echt met overtuiging. Talenten die worden verhuurd aan provincie clubjes om te rijpen kunnen daar niet eens een basisplaats afdwingen. ...

Aankopen als Zimling en het afserveren van een talent als Denswil. ...

Volgens mij zijn we inmiddels 5 jaar verder en ik zie het niet, jullie wel?
Volgens mij kun je pas van een start spreken na het aanstellen van vd sar en overmars. En dus zeker niet over 5 jaar
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 27 januari 2015 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 10:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij kun je pas van een start spreken na het aanstellen van vd sar en overmars. En dus zeker niet over 5 jaar
Frank is nu net 4 jaar trainer/coach
nora
 nora - dinsdag 27 januari 2015 - 13:58   quote  deeplink  
Jeugd inpassen is een goed beleid maar bij Ajax zijn ze daar een beetje in doorgeslagen.
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 13:40 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Frank is nu net 4 jaar trainer/coach
En Frank is niet het nieuwe beleid.
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 13:58 schreef nora het volgende:
Jeugd inpassen is een goed beleid maar bij Ajax zijn ze daar een beetje in doorgeslagen.
Als dat zo is hoop en verwacht ik dat ze daar van leren en komende zomer zorgen voor een ander type selectie.
Pietje
 Pietje - woensdag 28 januari 2015 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 13:58 schreef nora het volgende:
Jeugd inpassen is een goed beleid maar bij Ajax zijn ze daar een beetje in doorgeslagen.
Dat is inderdaad de brede kritiek op Ajax, die ik ook deel. Jeugdspelers zijn vaak grillig en leuk om te zien, omdat zij de branie hebben om een mannetje uit te spelen, met een leuke actie een spelers te passeren, panna's durven doen. Maarrrrrrr... ze zijn zo wisselvallig als de pest waarvan ze heel erg onzeker worden. Met alle gevolgen van dien, die ook wij met z'n allen moeten aanschouwen. Eén of twee ervaren spelers, die een wedstrijd kunnen lezen, die jonge spelers (weer) op hun plaats durven zetten, die beter een verlengstuk van de trainer in het veld kunnen zijn, die het moment weten om een wedstrijd op slot te doen (of omgekeers) zouden in het huidige Ajax niet misstaan.
remco k
 remco k - woensdag 28 januari 2015 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 14:45 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de brede kritiek op Ajax, die ik ook deel. Jeugdspelers zijn vaak grillig en leuk om te zien, omdat zij de branie hebben om een mannetje uit te spelen, met een leuke actie een spelers te passeren, panna's durven doen. Maarrrrrrr... ze zijn zo wisselvallig als de pest waarvan ze heel erg onzeker worden. Met alle gevolgen van dien, die ook wij met z'n allen moeten aanschouwen. Eén of twee ervaren spelers, die een wedstrijd kunnen lezen, die jonge spelers (weer) op hun plaats durven zetten, die beter een verlengstuk van de trainer in het veld kunnen zijn, die het moment weten om een wedstrijd op slot te doen (of omgekeers) zouden in het huidige Ajax niet misstaan.
Het is Ajax gelukt om dit soort spelers te halen in de vorm van Ooier en later Poulsen. In principe geen voor de hand liggende namen. Ajax heeft gegokt dat Zimling dit zou kunnen worden, dat blijkt niet zo te zijn.

Is het misschien niet gewoon echt oprecht heel erg moeilijk om dat soort spelers te halen die ook daadwerkelijk wat toevoegen??
Ajax weet blijkbaar dat het dat soort spelers nodig heeft, anders hadden ze die destijds ook niet gehaald..

Ik kan heel slecht op namen komen die haalbaar zijn..
Pietje
 Pietje - woensdag 28 januari 2015 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 18:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is Ajax gelukt om dit soort spelers te halen in de vorm van Ooier en later Poulsen. In principe geen voor de hand liggende namen. Ajax heeft gegokt dat Zimling dit zou kunnen worden, dat blijkt niet zo te zijn.

Is het misschien niet gewoon echt oprecht heel erg moeilijk om dat soort spelers te halen die ook daadwerkelijk wat toevoegen??
Ajax weet blijkbaar dat het dat soort spelers nodig heeft, anders hadden ze die destijds ook niet gehaald..

Ik kan heel slecht op namen komen die haalbaar zijn..
Dat laatste lijkt me ook mooi werk voor de scouts.
remco k
 remco k - woensdag 28 januari 2015 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 19:50 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me ook mooi werk voor de scouts.
Maar weet je wat het probleem is.. Met alle jongens hier op het forum bij elkaar opgeteld, denk ik dat we aardig wat van het voetbal op de Europese velden zien..

Verstand van voetbal vind ik persoonlijk maar een relatief begrip. Het is nu niet zo dat je er summa cum laude op kan afstuderen..

Als wij met zijn allen moeilijk op de juiste namen kunnen komen, dan zal het voor de scouts allemaal wel niet heel veel makkelijker zijn.. Uiteindelijk is vrijwel iedere talentvolle speler op deze planeet wel in beeld bij de clubs in Europa..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 28 januari 2015 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 15:26 schreef remco k het volgende:

[..]

En Frank is niet het nieuwe beleid.
Maar wel onderdeel van....
remco k
 remco k - woensdag 28 januari 2015 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 20:24 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Maar wel onderdeel van....
Mensen maken het beleid, ze zijn niet het beleid, dat is juist een bewijs van een goed beleid. Het beleid mag niet lijden onder het vertrek van een uitvoerder van dat beleid..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 28 januari 2015 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 20:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Mensen maken het beleid, ze zijn niet het beleid, dat is juist een bewijs van een goed beleid. Het beleid mag niet lijden onder het vertrek van een uitvoerder van dat beleid..
Ik dacht even dat ik de enigste zou zijn die dat wist, maar gelukkig weet jij het ook ;-)
RUKBOOR
 RUKBOOR - woensdag 28 januari 2015 - 21:54   quote  deeplink  
Waarom kicken veel trainers op het % balbezit en niet op het percentage rendement ?
Daar win je niks mee, vooral niet Europees.
We willen toch geen Vitesse worden? En dat eerder genoemde cluppie uit Zwolle doet het met aanvallend voetbal boven hun stand, en veel clubs gaan daar met poep tussen de billen naar toe.Dacht je dat Ron Jans de hele week op positiespel trainde ??
Eide
 Eide - woensdag 28 januari 2015 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 21:54 schreef RUKBOOR het volgende:
Waarom kicken veel trainers op het % balbezit
Ten eerste omdat elk moment dat je zelf de bal hebt, je tegenstander niet aan voetballen en dus kansen toekomt. Ten tweede speel je in balbezit meestal op de helft van de tegenstander en kan je door druk en ruimte jezelf tijd geven in de omschakeling. Ten derde betekent elk moment dat je zelf de bal hebt dat je tegenstander als een dolle moet lopen om die bal te veroveren. Zat redenen dus.

Vanzelfsprekend moet je dat combineren met rendement om er iets van te maken maar balbezit is een goed begin. Want laten we eerlijk zijn, zelf de Italiaanse teams kunnen niet meer achterover leunen tegen de eigen 16 aan en gokken op de counter.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nieuwe Ajaxleiding faalt of stuurt bewust aan op overgangsja(a) r(en)!!!









0.0121290