BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jong Ajax en de Jupiler League

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 31 januari 2017 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 22:13 schreef Loetje het volgende:

[..]

Xavi ja, een terechte vergelijking met hoe die nu speelt. Nu alleen afwachten of die het kan doorzetten. Iets te veel talenten vallen te snel stil vind ik na hun debuut in het eerste.
Daarom zie ik hem liever maast Nouri met Vd Beek er in de Busquets rol achter.
Loetje
 Loetje - dinsdag 31 januari 2017 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 januari 2017 - 09:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Daarom zie ik hem liever maast Nouri met Vd Beek er in de Busquets rol achter.
Ik hoop sowieso dat Donny de vervanger van Davy gaat worden bij zijn vertrek.
remco k
 remco k - dinsdag 31 januari 2017 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 januari 2017 - 09:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik hoop sowieso dat Donny de vervanger van Davy gaat worden bij zijn vertrek.
Ik eerlijk dus liever de Jong, en vd Beek voor Schone.
Loetje
 Loetje - dinsdag 31 januari 2017 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 januari 2017 - 10:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik eerlijk dus liever de Jong, en vd Beek voor Schone.
Ik vind de handelingssnelheid van De Jong zo ontzettend hoog dat ik denk dat Ajax met hem het gewenste tempo kan gaan spelen. Die positie is en blijft cruciaal bij ons. Niet dat Donny traag handelt trouwens, maar Frenkie nog sneller. En met Van de Beek op het middenveld hou je een loper en iemand met veel diepgang. Ik denk dat dat ideaal kan zijn.
p111
 p111 - dinsdag 31 januari 2017 - 15:21   quote  deeplink  
De Jong is in mijn ogen een heel groot talent.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 31 januari 2017 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 januari 2017 - 10:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik eerlijk dus liever de Jong, en vd Beek voor Schone.
dan heb je weer een piepjong middenveld zonder veel ervaring/sturing..
remco k
 remco k - dinsdag 31 januari 2017 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 januari 2017 - 16:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dan heb je weer een piepjong middenveld zonder veel ervaring/sturing..
Ik vraag er niet om voor nu.
Eide
 Eide - zaterdag 04 februari 2017 - 19:02   quote  deeplink  
Carel Eiting voor het eerst bij Ajax 1.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 06 februari 2017 - 19:15   quote  deeplink  
vanavond 20.00 uur Fortuna-Jong ajax
Eide
 Eide - maandag 06 februari 2017 - 20:28   quote  deeplink  
Jong Ajax 0-1 voor. Goal van Cerny.
remco k
 remco k - maandag 06 februari 2017 - 20:34   quote  deeplink  
Schakel wat later in. Goede goal van Cerny?
remco k
 remco k - maandag 06 februari 2017 - 20:57   quote  deeplink  
Net de herhaling gezien, prima goal..

Ajax trouwens 0-2 voor door Cassiera.
remco k
 remco k - maandag 06 februari 2017 - 21:40   quote  deeplink  
Jong Ajax weer in record tempo 3 tegengoals geïncasseerd. Staan inmiddels 4-2 achter.
046afca
 046afca - maandag 06 februari 2017 - 21:52   quote  deeplink  
Poeh wat is er gebeurd? Staan aardig wat ajax 1 spelers in
nummer10
 nummer10 - dinsdag 07 februari 2017 - 00:19   quote  deeplink  
opstelling ?? niks van gezien helaas
remco k
 remco k - dinsdag 07 februari 2017 - 07:45   quote  deeplink  
Gebeurt vrij vaak dat ze heel makkelijk tegengoals invasseren.
p111
 p111 - dinsdag 07 februari 2017 - 11:44   quote  deeplink  
Zat er aan te komen zo,n jonge ploeg moeten nog veel leren.
Eide
 Eide - vrijdag 17 februari 2017 - 22:06   quote  deeplink  
Ajax 2-3 voor tegen Achilles. Weer 2 goals van Sierhuis.
Eide
 Eide - vrijdag 17 februari 2017 - 22:35   quote  deeplink  
Uiteindelijk 2-3 met nog een rode kaart voor Achilles na een overtreding op Sierhuis. Die gozer scoort makkelijk en is echt een handenbinder.
hjf
 hjf - zaterdag 18 februari 2017 - 10:25   quote  deeplink  
Het wordt eens tijd dat Sierhuis voor Dolberg in de basis van Ajax 1 komt. In de jaren 70 / 80 was het gewoon, dat zo'n speler voor de leeuwen werd gegooid. En dat heeft ons geweldige spelers gegeven. Nu is het heel gewoon, dat er veel te lang mee gewacht wordt.
p111
 p111 - zaterdag 18 februari 2017 - 10:50   quote  deeplink  
Nou hij is net van de A naar jong Ajax gegaan geef hem even de tijd.Het wordt volgens mij een soort Huntelaar ik heb hoge verwachtingen van die jongen.
remco k
 remco k - zaterdag 18 februari 2017 - 11:35   quote  deeplink  
Geweldig. Het wordt eens tijd dat sierhuis basis wordt. Lachwekkend gewoon.
p111
 p111 - zaterdag 18 februari 2017 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 februari 2017 - 11:35 schreef remco k het volgende:
Geweldig. Het wordt eens tijd dat sierhuis basis wordt. Lachwekkend gewoon.
? Basis waarvan
Eide
 Eide - zaterdag 18 februari 2017 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 februari 2017 - 12:53 schreef p111 het volgende:

[..]

? Basis waarvan
Omdat Sierhuis een revelatie is dit seizoen. Hij ontwikkeld zich stormachtig en is van 2e spits bij Ajax 1 nu basisspeler bij Jong Ajax gegaan. Het argument "voor de leeuwen gooien" gaat al ruimschoots op voor Sierhuis. Als je hem nu meteen doorschuift raakt hij dat goede gevoel misschien meteen kwijt, want Ajax 1 is echt een heel ander niveau als Jong Ajax. Bovendien is er nu geen noodzaak om hem door te schuiven. Ajax -hoeft- hem niet voor nog meer leeuwen te gooien.

Sierhuis komt er echt wel als hij zich zo blijft ontwikkelen.Dolberg heeft nu tijd nodig zich verder te ontwikkelen. Sierhuis ook. Laat dat gewoon even gaan lijkt mij.
remco k
 remco k - zaterdag 18 februari 2017 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 februari 2017 - 12:53 schreef p111 het volgende:

[..]

? Basis waarvan
Omdat die jongen er gewoon niet aan toe is..

Daarnaast een compleet ander type dan Dolberg en dus moet je dan ook weer wat veranderingen aanbrengen in je systeem

Dolberg voetbalt zo slecht niet..
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 februari 2017 - 20:12   quote  deeplink  
Sierhuis doet het hartstikke goed voor zijn doen. Maar we hebben jarenlang liggen zeiken over wat nou de juiste spits voor Ajax is, en dat is Sierhuis zeer zeker niet. Gewoon een pure afmaker en de rest beheerst hij gewoon niet. Kan hij niks aan doen trouwens. Neemt niet weg dat die jongen best hoog kan eindigen.
hjf
 hjf - zondag 19 februari 2017 - 12:02   quote  deeplink  
In het verleden zijn er genoeg voorbeelden geweest van spelers die op jonge leeftijd voor de leeuwen werden gegooid en de rest is geschiedenis. Om maar een voorbeeld te noemen: Dennis Bergkamp. Dus hoezo lachwekkend Remco? Ik vind jouw reactie lachwekkend. Maar terwijl jij dat typte, zal je wel weer hebben zitten rukken achter je PC'tje. Zo van heerlijk lekker tegen de draad in gaan.
remco k
 remco k - zondag 19 februari 2017 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 12:02 schreef hjf het volgende:
In het verleden zijn er genoeg voorbeelden geweest van spelers die op jonge leeftijd voor de leeuwen werden gegooid en de rest is geschiedenis. Om maar een voorbeeld te noemen: Dennis Bergkamp. Dus hoezo lachwekkend Remco? Ik vind jouw reactie lachwekkend. Maar terwijl jij dat typte, zal je wel weer hebben zitten rukken achter je PC'tje. Zo van heerlijk lekker tegen de draad in gaan.
Goed voorbeeld van je. Jammer dat bergkamp helemaa niet als basis speler begon bij Ajax.

Misschien eerst eens je club leren kennen voordat je de internet held uit gaat hangen droetoeter.
remco k
 remco k - zondag 19 februari 2017 - 13:49   quote  deeplink  
Basis speler werd ie namelijk pas in zijn tweede jaar.
remco k
 remco k - zondag 19 februari 2017 - 13:51   quote  deeplink  
Daarnaast ben je ook niet echt op de hoogte van het huidige Ajax. Hoe denk je dat Dolberg en Kluivert dit seizoen bij het eerste zijn gekomen?
hjf
 hjf - zondag 19 februari 2017 - 14:01   quote  deeplink  
Remco. Wat ben je toch een zielig figuur. Ik zal verder jou links laten liggen, want iedere reactie die ik op je geef kan worden gekwalificeerd als Waste of Time.
remco k
 remco k - zondag 19 februari 2017 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 14:01 schreef hjf het volgende:
Remco. Wat ben je toch een zielig figuur. Ik zal verder jou links laten liggen, want iedere reactie die ik op je geef kan worden gekwalificeerd als Waste of Time.
Jammer dat je niet inhoudelijk reageert. Overigens start jij met dit doreftoeter gedrag.
Eide
 Eide - zondag 19 februari 2017 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 12:02 schreef hjf het volgende:
In het verleden zijn er genoeg voorbeelden geweest van spelers die op jonge leeftijd voor de leeuwen werden gegooid en de rest is geschiedenis. Om maar een voorbeeld te noemen: Dennis Bergkamp.
Bergkamp werd juist rustig gebracht. Ook jongens als Seedorf waren zeker niet meteen basisspeler. Sterker nog, Ajax speelde vroeger regelmatig in wisselende samenstellingen afhankelijk van de tegenstander. Zo speelde Ronald de Boer regelmatig op 9 in plaats van bijvoorbeeld Kluivert.

Iemand voor de leeuwen gooien doe je als je geen andere mogelijkheden hebt. Dat is niet het geval en dus is het onnodig en misschien wel onzinnig gezien de kwaliteiten van Sierhuis. Dat is namelijk geen kunstenaar in de kleine ruimte maar een jongen van voorzetten en momenten. Dat is handig om erbij te hebben hoor. Ik heb Sierhuis hoger zitten als Casseirra, maar dat neemt niet weg dat hij zeker (nog) niet beter als Dolberg.
hjf
 hjf - dinsdag 21 februari 2017 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 17:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Bergkamp werd juist rustig gebracht. Ook jongens als Seedorf waren zeker niet meteen basisspeler. Sterker nog, Ajax speelde vroeger regelmatig in wisselende samenstellingen afhankelijk van de tegenstander. Zo speelde Ronald de Boer regelmatig op 9 in plaats van bijvoorbeeld Kluivert.

Iemand voor de leeuwen gooien doe je als je geen andere mogelijkheden hebt. Dat is niet het geval en dus is het onnodig en misschien wel onzinnig gezien de kwaliteiten van Sierhuis. Dat is namelijk geen kunstenaar in de kleine ruimte maar een jongen van voorzetten en momenten. Dat is handig om erbij te hebben hoor. Ik heb Sierhuis hoger zitten als Casseirra, maar dat neemt niet weg dat hij zeker (nog) niet beter als Dolberg.
Beste Eide. Allereerst fijn dat jij op een normale wijze quote en reageert. Daar kan iemand wel een voorbeeld aan nemen. Ik kan mij als de dag van vandaag nog herinneren, dat Bergkamp door Johan Cruijff ineens voor de leeuwen werd gegooid in een Europees duel met Malmo FF. Bergkamp had daarvoor in de jeugd met name in 2e elftallen gespeeld. Je haalt terecht ook Seedorf aan. Hij was nog geen 17 toen hij al debuteerde. Ik kan mij de Europese wedstrijd tegen AC Parma nog goed herinneren. Ik heb de wedstrijd live in het Olympisch Stadion gezien en we waren allen in het vak verbaasd dat Seedorf toen voor de leeuwen werd gegooid. Althans dat is mijn ervaring. Over Sierhuis kan ik het volgende zeggen. Ik vind dat die jongen momenteel heel makkelijk scoort. En natuurlijk is dat nog niet op Eredivisie niveau. Maar ik ben van mening, dat Dolberg momenteel niet in de juiste flow zit. Hij straalt dat ook wel uit. En dat komt niet alleen door Dolberg, want hij wordt vanaf de flanken totaal niet aangespeeld. Wordt het niet eens tijd dat Youness en Traore worden gewisseld voor bijvoorbeeld Kluivert en Neres? Greaag jouw mening.
remco k
 remco k - dinsdag 21 februari 2017 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 februari 2017 - 13:08 schreef hjf het volgende:

[..]

Beste Eide. Allereerst fijn dat jij op een normale wijze quote en reageert. Daar kan iemand wel een voorbeeld aan nemen. Ik kan mij als de dag van vandaag nog herinneren, dat Bergkamp door Johan Cruijff ineens voor de leeuwen werd gegooid in een Europees duel met Malmo FF. Bergkamp had daarvoor in de jeugd met name in 2e elftallen gespeeld. Je haalt terecht ook Seedorf aan. Hij was nog geen 17 toen hij al debuteerde. Ik kan mij de Europese wedstrijd tegen AC Parma nog goed herinneren. Ik heb de wedstrijd live in het Olympisch Stadion gezien en we waren allen in het vak verbaasd dat Seedorf toen voor de leeuwen werd gegooid. Althans dat is mijn ervaring. Over Sierhuis kan ik het volgende zeggen. Ik vind dat die jongen momenteel heel makkelijk scoort. En natuurlijk is dat nog niet op Eredivisie niveau. Maar ik ben van mening, dat Dolberg momenteel niet in de juiste flow zit. Hij straalt dat ook wel uit. En dat komt niet alleen door Dolberg, want hij wordt vanaf de flanken totaal niet aangespeeld. Wordt het niet eens tijd dat Youness en Traore worden gewisseld voor bijvoorbeeld Kluivert en Neres? Greaag jouw mening.
Enkel waren de mannen die jij benoemt niet direct basis speler, en daar vraag je om.

Volgens mij wil iedereen op dit forum graag dat goede jeugdspelers kansen krijgen, maar ik denk dat je ook een Cassiera gewoon over het hoofd ziet, ook die jongen heeft het bij vlagen erg makkelijk gedaan in Jong Ajax..

Flanken wisselen direct volledig mee eens..
Eide
 Eide - dinsdag 21 februari 2017 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 februari 2017 - 13:08 schreef hjf het volgende:

[..]

Je haalt terecht ook Seedorf aan. Hij was nog geen 17 toen hij al debuteerde. Ik kan mij de Europese wedstrijd tegen AC Parma nog goed herinneren. Ik heb de wedstrijd live in het Olympisch Stadion gezien en we waren allen in het vak verbaasd dat Seedorf toen voor de leeuwen werd gegooid.
Ik ga niet op elk individu in. Ik gebruik Seedorf echter even als voorbeeld. Seedorf debuteerde inderdaad heel jong. Hij speelde zijn eerste seizoen echter slechts 12 competitiewedstrijden. Zijn tweede seizoen wam hij tot 19 competitieduels. Pas zijn 3e seizoen speelde Clarence alles. Seedorf werd dus absoluut niet voor de leeuwen gegooid. Hij werd rustig gebracht op een moment dat de toenmalige trainer van Ajax hem daar klaar voor achtte.Bovendien kwam Seedorf niet omdat er niets beter was. Hij werd bij zijn debuut nota bene ingebracht voor Frank de Boer.

Kortom, ik vind niet dat je dan kan spreken van "voor de leeuwen gooien". Zoals het met Seedorf ging was gedegen, uitgedacht en uit rijkdom in plaats van armoe.

Wat jij voorstelt met Sierhuis is heel ander verhaal. Jij wil hem laten spelen omdat een ander niet rendeert. Waar Seedorf de ruimte had om te falen moet Sierhuis dan dus het verschil gaan maken voor Ajax. Ik dat dat dat onrealistisch is en je dat niet van een jongen die dit seizoen begon als 2e spits van de A1 kan verwachten.

quote:
Op dinsdag 21 februari 2017 - 13:08 schreef hjf het volgende: Wordt het niet eens tijd dat Youness en Traore worden gewisseld voor bijvoorbeeld Kluivert en Neres? Greaag jouw mening.
Younes heb ik zelfs in mijn wedstrijdtopics al over gesproken dat die rijp is voor de bank. Traore oogt vreselijk zwak, maar het is ook een gozer die altijd beslissend kan zijn. Die zou ik minder snel er vanaf halen. Ik ben heel benieuwd naar Neres trouwens, ik hoop dat we die snel in actie mogen gaan zien.
p111
 p111 - dinsdag 21 februari 2017 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 17:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Bergkamp werd juist rustig gebracht. Ook jongens als Seedorf waren zeker niet meteen basisspeler. Sterker nog, Ajax speelde vroeger regelmatig in wisselende samenstellingen afhankelijk van de tegenstander. Zo speelde Ronald de Boer regelmatig op 9 in plaats van bijvoorbeeld Kluivert.

Iemand voor de leeuwen gooien doe je als je geen andere mogelijkheden hebt. Dat is niet het geval en dus is het onnodig en misschien wel onzinnig gezien de kwaliteiten van Sierhuis. Dat is namelijk geen kunstenaar in de kleine ruimte maar een jongen van voorzetten en momenten. Dat is handig om erbij te hebben hoor. Ik heb Sierhuis hoger zitten als Casseirra, maar dat neemt niet weg dat hij zeker (nog) niet beter als Dolberg.
Zeker niet maar het is wel een doelpuntemaker ook bij jong Ajax doet die gast het goed,ik ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.
Eide
 Eide - dinsdag 21 februari 2017 - 18:08   quote  deeplink  
Ajax O19 trouwens met Siertuin, Kluivert en de Ligt tegen Dynamo Kiev voor de Youth League.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 februari 2017 door Eide --
Eide
 Eide - dinsdag 21 februari 2017 - 18:55   quote  deeplink  
Ajax 1-0 voor bij rust, goal van Sierhuis.
Eide
 Eide - dinsdag 21 februari 2017 - 19:43   quote  deeplink  
2-0, goal De Wit. Beide goals uit prachtige voorzetten.
remco k
 remco k - dinsdag 21 februari 2017 - 20:15   quote  deeplink  
3-0 geworden uiteindelijk als ik het goed las.

Volgende pot tegen Real Madrid of As Monaco.
Eide
 Eide - dinsdag 21 februari 2017 - 20:24   quote  deeplink  
Het grote verschil met Ajax 1 is dat hier de aanvallers voorzetten op maar krijgen. Waar Dolberg op 30 meter van de goal maar moet wegdraaien of in de 16 vast staat tussen 2 of 3 reuzen krijgt O19 het voor elkaar wel steeds de ruimte te vinden met de voorzet.
hjf
 hjf - woensdag 22 februari 2017 - 08:46   quote  deeplink  
Ik denk dat er een misverstand is met wat ik bedoel voor de leeuwen gooien. Ik bedoel hier mee te zeggen, dat ik (bijvoorbeeld Sierhuis) een keer in Ajax 1 zou willen zien, zonder dat er sprake is van een vaste waarde (lees: basisspeler). En aan Sierhuis valt zoals ik gelezen heb, technisch nog het een en ander te sleutelen, maar hij scoort veel en makkelijk. En of het nu terecht is, dat ik gisterenavond de wedstrijd in de Youth League tegen Dynamo Kiev aan haal, waarin hij weer een belangrijke rol met 2 goals speelde, daar mag wat mij betreft ieder zijn mening over hebben. Maar ga niet tegen mij zeggen, dat ik mijn club eens moet gaan leren kennen. Ik heb mijn club al ruim 50 jaar in mijn grote hart zitten. In 1966 was Johan Cruijff voor mij de aanleiding een Ajaxied te worden en de rest daarna is geschiedenis tot op de dag van vandaag.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 22 februari 2017 - 09:16   quote  deeplink  
Ik denk dat eerst de flanken goed moeten functioneren voordat Sierhuis in Ajax 1 van waarde kan zijn. Die jongen is afhankelijk van goede voorzetten en moet het niet hebben van individuele acties (voor zover ik van hem heb kunnen zien).

Ik ben van mening dat als hij nu in Ajax 1 meegaat, de kans te nadrukkelijk aanwezig is dat ook direct uit zijn flow geraakt en zou eerder Cassiera vaker de kans geven en Sierhuis nog even lekker laten rijpen.

Het grootste probleem ligt op de flanken. Als dat loopt, gaat de spits ook meer scoren.
Eide
 Eide - woensdag 22 februari 2017 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 februari 2017 - 08:46 schreef hjf het volgende:
En of het nu terecht is, dat ik gisterenavond de wedstrijd in de Youth League tegen Dynamo Kiev aan haal, waarin hij weer een belangrijke rol met 2 goals speelde, daar mag wat mij betreft ieder zijn mening over hebben.
Maar waarom kan hij tot 2 goals komen? Door twee afgemeten voorzetten. Ga nu eens voorzetten tellen bij Ajax 1. Lees dit commentaar van Bosz er eens op na en dan deze analyse.

In die situatie is het gewoon niet handig om er nog een jonge spits er tegenaan te gooien vind ik.

quote:
Op woensdag 22 februari 2017 - 08:46 schreef hjf het volgende: Maar ga niet tegen mij zeggen, dat ik mijn club eens moet gaan leren kennen. Ik heb mijn club al ruim 50 jaar in mijn grote hart zitten.
Wie zegt dat dan? En daarnaast, of je nu sinds gister fan bent, of al 100 jaar. Dat boeit mij geen zak. Het enige dat mij boeit is met mede-Ajacieden genieten van onze club en of je dan jong of oud bent, langdurig of slechts recent fan bent of geboren Amsterdammer of Limburger bent interesseert mij werkelijk niets. Het zal me allemaal aan mijn bips oxideren. Dat is, naar mijn bescheiden mening, geneuzel in de marge.
remco k
 remco k - woensdag 22 februari 2017 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 februari 2017 - 08:46 schreef hjf het volgende:
Ik denk dat er een misverstand is met wat ik bedoel voor de leeuwen gooien. Ik bedoel hier mee te zeggen, dat ik (bijvoorbeeld Sierhuis) een keer in Ajax 1 zou willen zien, zonder dat er sprake is van een vaste waarde (lees: basisspeler). En aan Sierhuis valt zoals ik gelezen heb, technisch nog het een en ander te sleutelen, maar hij scoort veel en makkelijk. En of het nu terecht is, dat ik gisterenavond de wedstrijd in de Youth League tegen Dynamo Kiev aan haal, waarin hij weer een belangrijke rol met 2 goals speelde, daar mag wat mij betreft ieder zijn mening over hebben. Maar ga niet tegen mij zeggen, dat ik mijn club eens moet gaan leren kennen. Ik heb mijn club al ruim 50 jaar in mijn grote hart zitten. In 1966 was Johan Cruijff voor mij de aanleiding een Ajaxied te worden en de rest daarna is geschiedenis tot op de dag van vandaag.
Dit is al een heel ander verhaal als dat je vraagt om hem voor Dolberg als basis speler te vervangen..
remco k
 remco k - woensdag 22 februari 2017 - 21:08   quote  deeplink  
De A1 speelt trouwens tegen Real Madrid in de youtheleague

Benieuwd of Mink Peters nog zon groot talent is als dat ie was toen ie vertrok naar Madrid
Eide
 Eide - woensdag 22 februari 2017 - 21:30   quote  deeplink  
De herhaling van Jong Ajax. Let even op de aanvallen van Ajax en maak dan even de vergelijking met Ajax 1. Tegenstanders van Jong Ajax en O19 proberen zelf te voetballen en geven ruimtes weg. Als die jongens dan tempo maken en goede voorzetten geven krijg je een spits als Sierhuis precies waar je hem hebben wil. Dolberg zou hier trouwens ook raad mee weten.

Vergelijk dat dan eens met Ajax 1 die vrijwel altijd tegen een muur van verdedigers om 20 meter van de eigen goal spelen. Je kan dan nauwelijks het voetbal spelen waarbij Sierhuis nu zo uitstekend rendeert. Je ziet dat ook dat Dolberg het daar enorm moeilijk mee heeft.

Ik ben heel benieuwd hoe ze het straks doen tegen Real Madrid.

hjf
 hjf - woensdag 22 februari 2017 - 22:06   quote  deeplink  
Wie zegt dat dan? En daarnaast, of je nu sinds gister fan bent, of al 100 jaar. Dat boeit mij geen zak. Het enige dat mij boeit is met mede-Ajacieden genieten van onze club en of je dan jong of oud bent, langdurig of slechts recent fan bent of geboren Amsterdammer of Limburger bent interesseert mij werkelijk niets. Het zal me allemaal aan mijn bips oxideren. Dat is, naar mijn bescheiden mening, geneuzel in de marge.
Lees maar een paar quotes terug.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 23 februari 2017 - 02:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 februari 2017 - 21:08 schreef remco k het volgende:
De A1 speelt trouwens tegen Real Madrid in de youtheleague

Benieuwd of Mink Peters nog zon groot talent is als dat ie was toen ie vertrok naar Madrid
In het duel tegen AS Monaco met 2 doelpunten behoorlijk belangrijk als invaller. Maar ook weer te vroeg vertrokken!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jong Ajax en de Jupiler League









0.0239539