BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: En iedereen tevreden?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 02 september 2014 - 22:13   quote  deeplink  
Precies Hummel dit is precies zoals het nu is!
remco k
 remco k - dinsdag 02 september 2014 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 22:12 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Remco de dromer wil bepalen wat jullie moeten denken. Wat een sukkel.
Ga je nou schelden kerel??

Ik bepaald niets voor hem, maar mag toch een mening hebben over iets dat hij post of niet soms?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 02 september 2014 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 22:11 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

+1 Maar misschien liggen onze verwachtingen te hoog.
En is Ajax Ajax niet meer. Middelmaat en schijnbaar is dat nog genoeg om kampioen van Nederland
te worden. Aansluiting in Europa is toch niet meer haalbaar en zo al helemaal nooit meer
Had je dat laatste überhaupt nog gedacht en verwacht? Dan leef je in een droomwereld ouwe! Europa is een steen of 10 te ver voor Nederlandse clubs. Af en toe zal er nog een uitschieter zijn, maar meermalen zal dit te maken hebben met de loting! De UEFA heeft de Europese competitie zelf verneukt. Champions League is veel te veel de League van de grote landen geworden. Waarom moet een nummer 4 uit Engeland, Spanje, Italië of een nummer 3 uit Frankrijk of Duitsland meedoen in het kampioenenbal? Daarnaast is de Europa League gewoon een lelijk eendje. Te vaak hebben clubs die uit de CL binnenstromen in de EL helemaal geen zin om op dit podium actief te zijn! En dat is begrijpelijk aangezien de UEFA er totaal geen moeite in steekt om dit toernooi mooier en spannender te maken!
Ciler
 Ciler - dinsdag 02 september 2014 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 17:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Koop jij wel eens een lot? Dan hoop je toch ook dat je investering goed uitpakt. Of maakt dat je niks uit dat je daar elke keer verlies op maakt.

Daar sla je de spijker op z'n kop. Koop je weleens een lot? Nou ik denk dat Overmars al een aantal transferperiodes loten aan het kopen is.

Je kan het van 2 kanten bekijken wil Ajax weer meedoen om het kampioenschap en een ronde verder komen in de CL dan vind ik hadden ze best voor een kwaliteitsinjectie kunnen zorgen want met deze te jonge selectie neem je gewoon een te groot risico want de concurrentie blijft niet falen. Voor de CL kan je kopen wat je wilt maar dat gaat je niet helpen omdat we gewoon niet opgewassen zijn tegen al die koopzieke clubs dus dat heeft geen zin.
In dit geval ben ik het eens met Bobby1972 en Nora!

Aan de andere kant als je gaat voor echte toppers betaal je de hoofdprijs en wordt je waarschijnlijk met 2 vingers in de neus kampioen. Ik zeg waarschijnlijk want de kansen worden groter maar staan nooit 100% garant voor succes. (een bij elkaar gekocht elftal groeit niet altijd tot een goed geolied team wat natuurlijk afhankelijk is van meerdere factoren zoals balans in het elftal en haar coach maar ook van andere factoren als blessures en het wennen van aankopen op de korte termijn)
Geen risico's van dure aankopen die onze talenten in de weg gaan lopen.
Vanuit dit standpunt bekeken ben ik het eens met Remko K en Eide!

Mijn mening ligt ergens in het midden tussen jullie in maar ben geen voorstander van overdreven hoge transferbedragen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 september 2014 door Ciler --
bully
 bully - dinsdag 02 september 2014 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 21:51 schreef Bobby1972 het volgende:
Omdat het niet aan een supporter is om met namen te komen. Je mag van ajax verwachten dat zij exact weten wie zou passen bij Ajax.
dat is nu dus wel gebleken dat ze dat niet weten.
of moet ik het lijstje miskopen weer opnoemen.
en over het uiten van de boer die gaat natuurlijk nooit zijn spelers afkraken waar hij het mee moet doen.
Ronald de Boer word nu wel wat mondiger nadat hij bij Ajax weg is.
die gaf namelijk wel kritiek op Serero.
Stanley
 Stanley - dinsdag 02 september 2014 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 15:00 schreef Bobby1972 het volgende:
Wat mij stoort is dat mensen niet inzien dat de handelswijze van de afgelopen paar jaar gezamenlijk de oorzaak zijn van waar we nu staan. En dat de gevolgen die hier aan verbonden liggen nu pas zichtbaar worden.

En dan wordt goedkoop duurkoop en gaan we alsnog de rekening betalen. Mochten de resultaten de komende tijd negatief uitvallen is dat het gevolg van beleid van de afgelopen jaren en niet alleen van dit jaar!
Volgens mij roep ik dit al een paar jaar, zie ook mijn topic hierover uit 2012.
Overmars is totaal ongeschikt als onderhandelaar. Ben ik hier dan bij... Nee maar ik kijk naar de behaalde resultaten. Alles op het laatste moment. Interesse tonen, niets meer laten horen en telkens alles opnhet laatste moment en dan achter het net vissen... Gebeurd al jaren maar de kampioenschappen strooien een hoop zand in de ogen bij velen.....

Overmars ROT OP!!!
Robinho
 Robinho - woensdag 03 september 2014 - 00:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 22:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Had je dat laatste überhaupt nog gedacht en verwacht? Dan leef je in een droomwereld ouwe! Europa is een steen of 10 te ver voor Nederlandse clubs. Af en toe zal er nog een uitschieter zijn, maar meermalen zal dit te maken hebben met de loting! De UEFA heeft de Europese competitie zelf verneukt. Champions League is veel te veel de League van de grote landen geworden. Waarom moet een nummer 4 uit Engeland, Spanje, Italië of een nummer 3 uit Frankrijk of Duitsland meedoen in het kampioenenbal? Daarnaast is de Europa League gewoon een lelijk eendje. Te vaak hebben clubs die uit de CL binnenstromen in de EL helemaal geen zin om op dit podium actief te zijn! En dat is begrijpelijk aangezien de UEFA er totaal geen moeite in steekt om dit toernooi mooier en spannender te maken!
Helemaal Eens! Het hele europese voetbalsysteem is naar de kloten geholpen. En door het geld dat verdiend wordt in de CL wordt dit verschil in rijkdom alleen maar groter. Engelse clubs hebben deze periode een miljard uitgegeven. Pffff, je moet er bijna van kotsen. Ik ben blij dat we bij Ajax zelf nog wat spelers opleiden. Eigenlijk ook heel trots! Ik geniet ook meer van eigen jeugd die doorbreekt.
Ik ben de laatste jaren erg tevreden, ook al kan en moet het voetbal nog stukken beter. Hou me vast aan deze visie en dit beleid.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 03 september 2014 - 00:59   quote  deeplink  
De aankopen/huren van spelers onder Marc Overmars:
tobias-sana
niklas-moisander
christian-poulsen
danny-hoesen
ryan-babel
isaac-cuenca
mike-van-der-hoorn
bojan
lerin-duarte

Hieronder genoemde spelers moeten zich natuurlijk nog gaan bewijzen of niet.
richairo-zivkovic
nick-viergever
robert-muric
arkadiusz-milik
diederik-boer
niki-zimling

Oordeel zelf of je dit voldoende vind voor een TD van Ajax.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 03 september 2014 - 02:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 18:37 schreef bully het volgende:

[..]

de Boer gaat natuurlijk niet ongenoegen naar buiten brengen.
maar kan me een intervieuw van paar maanden terug herinneren dat hij zei dat hij graag bepaalde spelers had zien komen.
maar dat hij zich schikte in het beleid.
en elke trainer vind het niet leuk spelers op de bank tezetten .
maar je gelooft toch niet zelf dat hij daarom maar genoegen neemt met minder kwaliteit.
Nou, hij zei toen Blind, Cilissen en Veltman terug keerde dat hij het lastig vond om de spelers die daar het slachtoffer van werden, op de bank moest zetten. Dan gaat het dus om van der hoorn, Vermeer en Serrero. Als ze er niks van bakte dan heb je er ook niet moeilijk mee. Dat zij hij een paar weken geleden.

Vervolgens zegt hij dat Ajax best 30 miljoen wil investeren in 1 a 2 spelers maar die komen niet naar Ajax. Dan gaat het niet om Tadic he;) maar dan gaat het om David Luiz.
Ja, Ajax wil best David Luiz kopen voor Moissander, wie niet? Maar komt hij naar Ajax?
Nee, toch. Ja, In Football Manager kan je dat doen, in FIFA kan je dat ook doen en andere computer spelletjes ook. Maar niet in het echt.

Frank brengt zijn ongenoegen wel degelijk naar buiten. Hij is niet blij dat Vermeer is vertrokken naar Feyenoord, wie is daar wel blij mee?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 03 september 2014 - 02:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 19:12 schreef Brandje het volgende:

[..]

Jij legt het heel zwart/wit uit maar dan in het voordeel van het beleid.
Viergever speelde samen met Blind op het middenveld en waren dat ook blijven doen als Blind was gebleven want Serero brengt te weinig. Blind gaat weg en er wordt paniekerig een Deense bankzitter gehuurd.
Vermeer is een international en die geef je weg aan je aartsrivaal en maakt hunnie sterker en je hebt zelf een 33 jarige op de bank zitten Deze actie steekt mij nog het meest van deze transferperiode.
Ik sta ook achter het beleid maar als al weken bekend is dat Blind naar Manu gaat en je kan Mokotjo en Ziyech halen voor nog geen 5 miljoen terwijl je zelf 100 miljoen in kas hebt dan vind ik dat zeer zwak handelen!
Siggi een nieuw contract geven is gewoonweg lachwekkend net als het aantrekken van Milik want deze jongen is een zelfde type als Siggi.
Als ik alleen in het voordeel van het beleid uitleg dan is het niet zwart/wit dan is het zwart of wit, maar dat terzijde.

Ajax zocht nog een leiders type voor op 6, dat was al voordat blind vertrok.
Want Poulsen was vertrokken, of was je die vergeten.
Zimling is niet de vervanger van Blind maar van Poulsen, dat lijkt mij.

Tegen Vermeer hebben ze gezegd dat hij weg mocht en dat hij alle vrijheid kreeg om een club uit te kiezen als de club maar 1 miljoen bood. Ze hadden verwacht van Vermeer dat hij dan niet naar de concurrent zou stappen, vanwege dat hij al heel lang de kleuren van Ajax verdedigde. Ze dachten dat hij een Ajax hart had en dat hij zulke dingen niet zou doen, ze hebben blijkbaar in hem vergist. Maar ja, wat wil je als WK door de Neus word geboord en word bekogeld door je EIGEN supporters en dat ze gaan janken als hij een paar foutjes maakt. Hij was het slachtoffer gemaakt van de slechte begin van vorig jaar.
Daar had Ajax geen rekening mee gehouden, normaal zou je dat denk ik ook niet doen.

Moisander zegt wel dat hij weg wilde maar wie zou hem willen halen, wat voor hem een stap hoger is? Zelfs toby komt moeilijk weg in Madrid. Moisander overschat zichzelf behoorlijk om zo iets te wensen. Ajax weet dat donders goed dat niemand hem wil, niet de club in ieder geval die voor Moisander aantrekkelijk is of wil hij voor RKC gaan voetballen?
Ajax heeft dus Viergever gehaald voor Blind, want hij is meteen op 6 gaan spelen en niet meteen op de plek van Moisander of Boillissen, die waren wel toe aan een wissel.
Nee, Frank zet hem op 6, want hij weet dat de kans veel groter is dat Blind vertrekt dan Moisander.

Die andere 2 zijn voor Ajax te licht bevonden, anders hadden ze hem gehaald. Daar kan je over twisten zoals ik al een keer eerder had gezegd. Viergever won van Mokotjo en Sererro won van Ziyeh. Mokotjo was pas in beeld gekomen als Moisander was vertrokken, dan zal pas Viergever een linie terug zakken. Die kans hebben ze zeer klein geacht, daar hadden ze dus gelijk in gekregen.

Over Siggie heb ik al te veel gezegd. Had van mij ook niet gehoeven. Ze lichten waarschijnlijk een optie in om hem voor meer geld te kunnen verkopen. Als het niet op kwaliteit kan dan maar op contract duur. Want zo maak je een speler namelijk ook duurder.
Hopelijk dat iemand voor hem over zou hebben, 6 miljoen. Een schijntje voor de Beste spits van IJsland die bijna op het WK stond.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 03 september 2014 - 02:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 19:19 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ja ze zijn op 31 augustus om 10:00 uur begonnen met kijken naar ervaring en halen een Deense bankzitter
Eto's was gewoon een zoethouder om de laatste seizoenkaarten te verkopen
Ze wachten de ontwikkelingen af. Wellicht kwam een oudje vrij en dat je daar dan op in kon spelen. Zulke dingen gebeuren altijd wel laat.

Weet iemand wanneer de transfer van Poulsen was beklonken?
Julianvanw
 Julianvanw - woensdag 03 september 2014 - 07:32   quote  deeplink  
---------------------cilessen------------------
V rhijn-------moisander-------veltman-----boilessen
------------------------viergever---------------------------------
-------------Klaassen---------ziemling/serero------------
Schone-------------milik/zivkovic---------el ghazi---------
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 03 september 2014 - 07:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2014 - 02:44 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Als ik alleen in het voordeel van het beleid uitleg dan is het niet zwart/wit dan is het zwart of wit, maar dat terzijde.

Ajax zocht nog een leiders type voor op 6, dat was al voordat blind vertrok.
Want Poulsen was vertrokken, of was je die vergeten.
Zimling is niet de vervanger van Blind maar van Poulsen, dat lijkt mij.

Tegen Vermeer hebben ze gezegd dat hij weg mocht en dat hij alle vrijheid kreeg om een club uit te kiezen als de club maar 1 miljoen bood. Ze hadden verwacht van Vermeer dat hij dan niet naar de concurrent zou stappen, vanwege dat hij al heel lang de kleuren van Ajax verdedigde. Ze dachten dat hij een Ajax hart had en dat hij zulke dingen niet zou doen, ze hebben blijkbaar in hem vergist. Maar ja, wat wil je als WK door de Neus word geboord en word bekogeld door je EIGEN supporters en dat ze gaan janken als hij een paar foutjes maakt. Hij was het slachtoffer gemaakt van de slechte begin van vorig jaar.
Daar had Ajax geen rekening mee gehouden, normaal zou je dat denk ik ook niet doen.

Moisander zegt wel dat hij weg wilde maar wie zou hem willen halen, wat voor hem een stap hoger is? Zelfs toby komt moeilijk weg in Madrid. Moisander overschat zichzelf behoorlijk om zo iets te wensen. Ajax weet dat donders goed dat niemand hem wil, niet de club in ieder geval die voor Moisander aantrekkelijk is of wil hij voor RKC gaan voetballen?
Ajax heeft dus Viergever gehaald voor Blind, want hij is meteen op 6 gaan spelen en niet meteen op de plek van Moisander of Boillissen, die waren wel toe aan een wissel.
Nee, Frank zet hem op 6, want hij weet dat de kans veel groter is dat Blind vertrekt dan Moisander.

Die andere 2 zijn voor Ajax te licht bevonden, anders hadden ze hem gehaald. Daar kan je over twisten zoals ik al een keer eerder had gezegd. Viergever won van Mokotjo en Sererro won van Ziyeh. Mokotjo was pas in beeld gekomen als Moisander was vertrokken, dan zal pas Viergever een linie terug zakken. Die kans hebben ze zeer klein geacht, daar hadden ze dus gelijk in gekregen.

Over Siggie heb ik al te veel gezegd. Had van mij ook niet gehoeven. Ze lichten waarschijnlijk een optie in om hem voor meer geld te kunnen verkopen. Als het niet op kwaliteit kan dan maar op contract duur. Want zo maak je een speler namelijk ook duurder.
Hopelijk dat iemand voor hem over zou hebben, 6 miljoen. Een schijntje voor de Beste spits van IJsland die bijna op het WK stond.
Heb je het nieuws niet gevolgd? Viergever zou Moisander opvolgen want er was interesse van Hsv.
Blind had nog vakantie en Moisander was nog niet weg daarom startte hij op Cvm.
Toen kwam Blind terug maar er was nog niemand vertrokken. Aangezien er
meer geruchten over Blind waren is Viergever Cvm blijven staan.
Waarom belande Blind op LM? Juist ja de Boer is niet tevreden over die positie
Aangezien Ziemling voor Poulsen is gehaald is de LM nog niet goed ingevuld
hjf
 hjf - woensdag 03 september 2014 - 08:34   quote  deeplink  
Waar ik niet tevreden over ben, is dat er weer een groot 16-jarig supertalent naar Man United vertrokken is. Het levert Marc slechts € 450.000 op. Als dit ons voorland wordt (dat supertalenten al zo vroeg vertrekken), dan moet je je afvragen of het beleid niet bijgesteld moet gaan worden. Want de talenten die wel blijven zullen in optiek van de buitenlandse topclubs niet goed genoeg zijn voor hun club. Ik vind dit een slechte ontwikkeling, die overigens al een tijd aan de gang is. Feyenooit kan er over meepraten. Een oplossing hiervoor is niet zo snel te bedenken, omdat een speler pas bij meerderjarigheid een contract mag sluiten. Hebben jullie een idee? Had er misschien ook wel een topic over kunnen maken. Heb dit niet gedaan, omdat we de laatste weken zijn overspoeld met topics.
Stanley
 Stanley - woensdag 03 september 2014 - 08:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 11:13 schreef verbrande harry het volgende:
Eto'o was een rookgordijn en die deen een zoethoudertje, kortom we zijn weer is zwaar in de zeik genomen.
EENS !!!!!
Stanley
 Stanley - woensdag 03 september 2014 - 08:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 15:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Vertel eens Bobby.

Welke speler heeft Ajax moeten halen?
Waar had Ajax anders moeten handelen in jou ogen?

Je kan hun plannen afkraken maar ik wil jou plannen wel eens horen.

Of ben je bang dat wij jouw plannen dan afkraken?

Ik ben benieuwd
Wat een flauwe vraag!

Dat antwoord is namelijk aan Ajax / Overmars! Of ben jij dan tevreden met de aankopen en niet gekomen maar wel gewenste aankopen?
Het beleid wordt niet conform Cruijff zijn revolutie visie uitgevoerd en dat weet jij ook als het goed is, want jij hebt ook zijn interviews op televisie gekeken als het goed is!

Ik heb het idee dat Overmars niet de juiste snaar weet te raken in onderhandelingen en teveel op geld is gefixeerd! Er moet iemand met charisma onderhandelen... Cruijff? Misschien Keje Molenaar?
Stanley
 Stanley - woensdag 03 september 2014 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 19:41 schreef 3sterren het volgende:

[..]

Je moet 2 soorten verdedigers hebben sloper en een voetballende je ziet het bij elke topploeg en de echte topploegen hebben gwn 2 slopers achterin!
Maar wij hebben we 2 voetballende spelers in het centrum voegt niks toe zo dwing je je middenvelders niet om te bewegen wat weer resulteerd in het saaie trage spel wat wij spelen!
Drm zou je tussen moisander en veltman (voetballend)moeten kiezen en tussen denswil en vd hoorn(slopers). Ik zou veltman/denswil dus gwn kiezen!
Eens, Veltman en Denswil als centraal Duo achterin!
Stanley
 Stanley - woensdag 03 september 2014 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 21:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Noem eens 10 toppers die vertrokken is bij Ajax die vervangen is door een vergelijkbare speler die direct net zo goed was..

je doet namelijk alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je een vertrokken speler door een gelijkwaardige of betere speler vervangt..
Het gaat ook om de potentie die zo'n aankoop met zich meedraagt Remco.
Ik weet dat het moeilijk is. Als het makkelijk was zouniedereen dergelijke functies kunnen bekleden en zou er niet zo ontzettend goed salaris tegenover staan, dus dat mag geen argument zijn!

Het gaat om de hele manier van handelen. Telkens op het laatste moment handelen waarmee je jezelf in de onderhandeling onder druk zet! Of aangeven interesse te hebben om vervolgens niets meer te laten horen totdat de concurrent ook belangstelling heeft en dan plots weer gas geven..... Nee overmars lijkt mij wel hard, maar niet over de juiste timing en toon te beschikken die een goed onderhandelaar nodig heeft!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 september 2014 door Stanley --
nora
 nora - woensdag 03 september 2014 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2014 - 22:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:
"Ajax heeft een morele verplichting naar het publiek om een topper te kopen"

dinsdag 2 september 2014 om 21:39 door Jurre de Ruiter

De transferkeuzes van Ajax hebben afgelopen week flink wat verbazing gewekt. Ook Willem Vissers begrijpt niet wat de leiding en scouting van de landskampioen aan het doen zijn.

Ajax heeft tientallen miljoenen euro's in kas, maar liet het afgelopen transferperiode na om grote versterkingen aan te trekken. "Ajax doet niet meer mee aan de idioterie van de transfermarkt", constateert Vissers, journalist van De Volkskrant, in de column in zijn krant. "Het devies luidt: jonge voetballers opleiden, opstellen, laten gloriëren en verkopen. Bravo."

Met dat beleid verdiende Ajax de afgelopen jaren miljoenen euro's, geld dat grotendeels niet in nieuwe spelers werd geïnvesteerd. Desondanks werd de club vier keer op rij landskampioen. Een wereldprestatie van Frank de Boer, oordeelt Vissers. "Toch resteren vragen. Wat doet de scouting van Ajax eigenlijk? Waarom meldt zich, om een voorbeeld te noemen, nooit een verrassende middenvelder met creativiteit aan de poort, een speler die het voetbalhart vervult van vreugde?"

De verslaggever noemt het huidige Ajax saai en dat is mede te wijten aan de zuinigheid van Marc Overmars, die het laat afweten als er eens iets meer betaald moet worden. Vissers: "Af en toe een topper kopen is in zekere zin zelfs een morele verplichting naar het publiek, dat telkens de beste spelers ziet vertrekken, meestal op het moment dat het abonnement alweer is verlengd. Het is alsof je op een feestje verschijnt en de zanger van de band al is vertrokken."
========================================================================================
Kijk beste Remco en gabbers dit is de waarheid, als je dat niet in wil zien dan moeten we gewoon stoppen met dit onderwerp en als een stel koeien zonder morren achter boer Marco aan lopen.
nora
 nora - woensdag 03 september 2014 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2014 - 02:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nou, hij zei toen Blind, Cilissen en Veltman terug keerde dat hij het lastig vond om de spelers die daar het slachtoffer van werden, op de bank moest zetten. Dan gaat het dus om van der hoorn, Vermeer en Serrero. Als ze er niks van bakte dan heb je er ook niet moeilijk mee. Dat zij hij een paar weken geleden.

Vervolgens zegt hij dat Ajax best 30 miljoen wil investeren in 1 a 2 spelers maar die komen niet naar Ajax. Dan gaat het niet om Tadic he;) maar dan gaat het om David Luiz.
Ja, Ajax wil best David Luiz kopen voor Moissander, wie niet? Maar komt hij naar Ajax?
Nee, toch. Ja, In Football Manager kan je dat doen, in FIFA kan je dat ook doen en andere computer spelletjes ook. Maar niet in het echt.

Frank brengt zijn ongenoegen wel degelijk naar buiten. Hij is niet blij dat Vermeer is vertrokken naar Feyenoord, wie is daar wel blij mee?
Tussen David Louis en Moisander zitten tientallen goede verdedigers !!!!
Maar die zien we niet
nora
 nora - woensdag 03 september 2014 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2014 - 08:49 schreef Stanley het volgende:

[..]

EENS !!!!!
Elke blinde wist dat wij gebruikt werden door Eto als onderhandelingsdruk naar wat Engelse clubs.
Ik heb vreselijk gelachen om die Overmars stunt.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 03 september 2014 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2014 - 02:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ze wachten de ontwikkelingen af. Wellicht kwam een oudje vrij en dat je daar dan op in kon spelen. Zulke dingen gebeuren altijd wel laat.

Weet iemand wanneer de transfer van Poulsen was beklonken?
Christian Poulsen tekende 22 augustus 2012 bij Ajax.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 03 september 2014 - 09:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2014 - 09:06 schreef Stanley het volgende:

[..]

Het gaat ook om de potentie die zo'n aankoop met zich meedraagt Remco.
Ik weet dat het moeilijk is. Als het makkelijk was zouniedereen dergelijke functies kunnen bekleden en zou er niet zo ontzettend goed salaris tegenover staan, dus dat mag geen argument zijn!

Het gaat om de hele manier van handelen. Telkens op het laatste moment handelen waarmee je jezelf in de onderhandeling onder druk zet! Of aangeven interesse te hebben om vervolgens niets meer te laten horen totdat de concurrent ook belangstelling heeft en dan plots weer gas geven..... Nee overmars lijkt mij wel hard, maar niet over de juiste timing en toon te beschikken die een goed onderhandelaar nodig heeft!
Mee eens
Ztjes
 Ztjes - woensdag 03 september 2014 - 10:18   quote  deeplink  
Prima stuk,conclusie,

'Wat doet de scouting van Ajax eigenlijk?' Af en toe een topper kopen is in zekere zin een morele verplichting naar het publiek, dat telkens de beste spelers ziet vertrekken, meestal op het moment dat het abonnement alweer is verlengd, schrijft voetbalverslaggever Willem Vissers in zijn wekelijkse column. 'Het is alsof je op een feestje verschijnt en de zanger van de band al is vertrokken.' Over de zuinigheid van Marc Overmars bestaat een schitterende anekdote. In de tweede glorieperiode van Ajax, halverwege de jaren negentig, ging een aantal spelers weleens samen eten. Omdat ze nu eenmaal dol waren op spelletjes, stopten ze alle creditcards in een zakje. Ze husselden de inhoud van dat zakje en trokken één kaart. De eigenaar moest alles betalen. De collega's hadden de grootste lol als Overmars de klos was, want die was volgens de overlevering op dergelijke momenten behoorlijk chagrijnig, zuinig als hij is. Overmars is tegenwoordig directeur voetbalzaken van Ajax. Als hij op de geldberg van Ajax zou zitten, komt hij allang niet meer met de voeten aan de grond. Miljoenen heeft Ajax in kas, wie weet om te zijner tijd de beurs te verlaten of het stadion te kopen. Wijze club De revolutie van Cruijff heeft van Ajax in menig opzicht een wijze club gemaakt. Ajax doet niet meer mee aan de idioterie van de transfermarkt. Het devies luidt: jonge voetballers opleiden, opstellen, laten gloriëren en verkopen. Bravo. Alleen al sinds de entree van trainer Frank de Boer in december 2010 verdwenen onder anderen, voor vele miljoenen: Suarez, Vertonghen, Alderweireld, Anita, Van der Wiel, Eriksen, De Jong en Blind. Ajax trekt daarentegen vooral jeugdspelers aan, zeker na de komst van Marc Overmars in 2012. Af en toe spendeert de club een paar ton of hooguit luttele miljoenen aan bijvoorbeeld Moisander, Hoesen, Andersen, Sana, Van der Hoorn, Duarte, Viergever of Zivkovic. Degenen die binnenkomen blijken vrijwel zonder uitzondering minder dan degenen die zijn vertrokken, waardoor het in zekere zin een wereldprestatie is van trainer De Boer dat hij vier keer op rij kampioen is geworden. Toch resteren vragen. Wat doet de scouting van Ajax eigenlijk? Waarom meldt zich, om een voorbeeld te noemen, nooit een verrassende middenvelder met creativiteit aan de poort, een speler die het voetbalhart vervult van vreugde? Ajax is tegenwoordig een vrij saai elftal, een vrij saaie club zelfs. Zo kan niemand op het middenveld het spel wezenlijk versnellen, zoals Eriksen dat als laatste kon. Het spel is aan de trage kant, vaak onaantrekkelijk en gespeend van spektakel. De kampioenschappen, de ene titel meer dan de ander, zijn mede behaald door ernstig falen van Feyenoord en PSV. De titels verdoezelen de situatie, hoe trots Ajax ook mag zijn op de afgelopen seizoenen. Als je dan niet kunt kopen, omdat je het kunstje niet beheerst, wordt het tijd dat je het leert, dat je scouts aantrekt die spelers aanbrengen, dat je slagkracht toont, dat je niet wacht tot het te laat is. Zondag was daar nog een toevallige ontmoeting met een scout die was gestopt met werken voor Ajax: daar wilden ze toch niets, daar was alles al snel te duur. Morele verplichting Af en toe een topper kopen is in zekere zin zelfs een morele verplichting naar het publiek, dat telkens de beste spelers ziet vertrekken, meestal op het moment dat het abonnement alweer is verlengd. Het is alsof je op een feestje verschijnt en de zanger van de band al is vertrokken. De spits Milik huren, over wie vrijwel iedere scout zegt dat hij het niveau van Ajax mist, en dan verdediger Van der Hoorn als stormram laten invallen tegen Groningen. Nee, met één of twee dure aankopen eindigt Ajax ook niet boven Paris Saint-Germain en Barcelona, in de groep van de Champions League, maar een beetje sprankeling is toch niet te veel gevraagd? Als deze column is ingeleverd, heeft Overmars nog een paar uurtjes de tijd om de creditkaart te trekken. En hij hoeft er niet eens bloedchagrijnig van te worden. Het is de kaart van de zaak.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 september 2014 door Ztjes --
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 03 september 2014 - 11:38   quote  deeplink  
Ik heb diverse keren aangegeven hoe ik het liever gezien had. Mijn zorg is meer over de balans in de ploeg. Ik mis een leider in de ploeg. Daarnaast mis ik een stukje meer ervaring in de ploeg. Iedereen heeft het altijd over namen. Maar het is niet aan mij om met namen te komen. Ajax komt vaak met het verhaal; van ja maar we hebben die en die willen vastleggen, maar dat is niet gelukt. Dan denk ik bij mezelf; je moet meer opties hebben voor dat gene wat je zou wensen. Wanneer je VDV hebt gepolst en hij wil niet, dan moet je meer van dat soort opties bekijken. Het gaat om de juiste focus van type spelers die je nodig hebt. Je mag van Ajax toch verwachten dat het instaat is om via haar scouting een lijst te hebben met spelers die het beste passen bij het huidige Ajax.

Daarnaast weet ik nog steeds niet hoe open en transparant de mensen binnen het huidige Ajax met elkaar communiceren.

Ik blijf van mening dat men er meer bij gebaat was geweest wanneer Ajax meer en eerder ervaren spelers erbij had genomen i.p.v. jonge onervaren spelers. Balans heeft ook te maken met rust. De wedstrijd van Groningen is daar een mooi voorbeeld van. De wedstrijd begon goed, maar naar verloop van tijd is men niet meer instaat om te spelen zoals men begon. Dat is gebrek aan ervaring. Dat kun je de spelers niet kwalijk nemen. De keuzes die gemaakt zijn door het huidige beleid brengen risico's met zich mee. En daar had men als men gewild had nooit voor hoeven kiezen.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 03 september 2014 - 12:12   quote  deeplink  
Bobby 1972,
Ik ben ook van mening, dat er bij de technische staf van Ajax momenteel geen enkel beleid is, om Ajax-waardige ervaren spelers aan te trekken, die ook direct inzetbaar zijn. Men luistert niet naar of heeft geen scouts die hiervoor geschikt zijn. Men gaat pas op zoek naar een vervanger als een dragende speler is verkocht en komt dan eigenlijk alleen met spelers op de proppen van mindere kwaliteit. Voor mij hoeft men zeker geen speler te kopen als een jeugdige vervanger beschikbaar is. Het spelen zonder creatieve middenvelder is toch echt Ajax-onwaardig. Dat er geen ervaren speler naar mijn club wilt komen, geloof ik niet, alleen is men niet bereid meer te betalen dan de min of meer afgesproken norm. En een wereldtopper zal het echt niet worden, maar het verschil tussen een wereldtopper en bijv. Lerin Duarte is wel heel erg groot en dat doodgewone ploegen in binnen en buitenland het wel lukt. Waarom dan niet door onze technische leiding.
nora
 nora - woensdag 03 september 2014 - 12:15   quote  deeplink  
Beste Bobby het is vechten tegen de bierkaai sommige willen niet inzien dat je inplaats van vooruit achteruit gaat op dit moment, en dit is geen roep om heel veel geld weg te gooien, maar er hadden in mijn ogen min 2 goede aankopen moeten gebeuren buiten Viergever om. En als dat hele scoutingteam en de TH dat niet voor elkaar krijgt in 2 maanden transfer periode dan maak ik me inderdaad zorgen.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 03 september 2014 - 12:28   quote  deeplink  
Zou het 'oppotten' van al dat geld niet te maken kunnen hebben met FIFA Financial Fairplay? Met het oog op de verscherping van de regels vanaf volgend seizoen.
Het is een enorm voordeel als je financieel heel sterk staat dan..
Ztjes
 Ztjes - woensdag 03 september 2014 - 12:38   quote  deeplink  
Jaccio,
FIFA Financial Fairplay gaat niets aan de huidige situatie veranderen. De TOP-clubs en Koop-clubs zullen zich er niet aan storen en gaan gewoon op dezelfde voet verder, alleen wordt de sponsering/geldstroom op de dan wel toegestane manier binnen gesluisd.
Denk je nu echt dat die FIFA en UEFA, ploegen als Barca, RM, Bayern, Chelsea, etc. gaat weren uit de internationale competitie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 september 2014 door Ztjes --
Jaccio
 Jaccio - woensdag 03 september 2014 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2014 - 12:38 schreef Ztjes het volgende:
Jaccio,
FIFA Financial Fairplay gaat niets aan de huidige situatie veranderen. De TOP-clubs en Koop-clubs zullen zich er niet aan storen en gaan gewoon op dezelfde voet verder, alleen wordt de sponsering/geldstroom op de dan wel toegestane manier binnen gesluisd.
Denk je nu echt dat die FIFA en UEFA, ploegen als Barca, RM, Bayern, etc. gaat weren uit het internationale competitie.
Thnx. Dan moet ik me iets beter gaan inlezen.
Ik was namelijk in de veronderstelling dat FIFA FFP op langere termijn de clubs dezelfde financiele mogelijkheden zou geven (wat betreft kopen met schulden etc.)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 september 2014 door Jaccio --
Ztjes
 Ztjes - woensdag 03 september 2014 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2014 - 12:46 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Thnx. Dan moet ik me iets beter gaan inlezen.
Ik was namelijk in de veronderstelling dat FIFA FFP op langere termijn de clubs dezelfde financiele mogelijkheden zou geven (wat betreft kopen met schulden etc.)
Het is niet meer dan de schijn hoog houden er iets aan willen te doen, van wat men allang weet. De enorme kapitalen die FIFA en UEFA verdienen komen door deze situatie instant houden.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 03 september 2014 - 13:07   quote  deeplink  
Dan ben ik benieuwd wat de reden dan is van alle miljoenen op de bank.
Sparen doet niemand zomaar, er zit altijd iets achter. En ik geloof niet dat het gierigheid de drijfveer is van Ajax (Overmars).

Ik ga er maar vanuit dat we met zijn allen tevreden zullen zijn als die reden eindelijk naar buiten gebracht wordt.
Robinho
 Robinho - woensdag 03 september 2014 - 13:38   quote  deeplink  
Misschien zouden sommigen van jullie eens alle (goedkope en dure aankopen) van de afgelopen twintig jaar op een rijtje moeten zetten in plaats van die van de laatste 3 jaar.
Ben benieuwd wat jullie conclusie wordt. En niet alleen aankomen met Suarez en Huntelaar.
Mijn conclusie is dat 75% van alle aankopen (duur of goedkoop) mislukken bij Ajax.
Dan reken ik niet de hele jonge aankopen mee die nog een stukje vervolgopleiding in de jeugd krijgen.
Ik vind zelf opleiden of heel jong scouten dus logisch.
Neem het centrum: Heitinga, Alderweireld,Veltman. Vermaelen, Vertonghen en straks Denswill. Vd Vaart, Sneijder, De Jong, Klaassen. Zomaar wat rijtjes.
Tuurlijk kun je ook zeggen dat het aankoopbeleid dus al 20 jaar mislukt. Maar ligt dat aan die spelers of aan andere zaken. Kunt mij niet wijsmaken dat ze altijd alleen maar prutsers kopen.
Alleen in spits lukt dit beleid niet zo, maar buitenspelers komen er na jaren van oponthoud wel weer aan.
Geld moet rollen? Tsja, dat hebben we gezien na de beursgang, we waren er helemaal doorheen....Tot na Jol!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 september 2014 door Robinho --
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 03 september 2014 - 13:42   quote  deeplink  
Mocht Ajax van de beurs willen en het stadion willen kopen is het niet meer dan logisch dat ze niks zeggen. Dat begrijp ik ook nog wel. En dat de beste spelers worden verkocht iedere keer is logisch. Ajax heeft in 10 jaar tijd voor 271 miljoen aan transfers. Daar mag je zeker trots op zijn. Alleen je wil trots kunnen blijven op 'ons' Ajax. Ook al heb je een reden om geld opzij te leggen, wanneer je over de grens gaat kun je zomaar in een negatieve spiraal komen. Omdat je het tekort aan kwaliteit niet meer kunt opvangen. Voor de seizoenkaarthouders hoop ik oprecht dat het huidige Ajax hun nog genoeg heeft te bieden om voor naar het stadion te komen.
Loetje
 Loetje - woensdag 03 september 2014 - 13:45   quote  deeplink  
Er zal een reden achter het beleid zitten. Daar geloof ik heilig in. Al sta ik er lang niet altijd volledig achter.
Ajax wil naar een hoger niveau, overwinteren in de CL. De absolute top is gewoon niet haalbaar meer. Maar clubs Als Basel, Tottenham, Porto, Benfica, Leverkusen om maar wat te noemen is prima haalbaar.

Alleen moet het potienteel van Ajax wel hoger dan de Eredivisie liggen. Dan doel ik niet op aankopen van 15 miljoen maar wel op spelers die het huidige niveau kunnen overgroeien. Bij Eriksen zag je gelijk dat hij een speler zou worden voor de (sub)top van europa.
80/85% van dit Ajax mag blij zijn als ze in de top van de Eredivisie mag voetballen en zullen het huidige niveau nooit omhoog kunnen tillen.
Cillessen kan een grote worden. Boer een prima stand in.
Van Rhijn en Ligeon schieten zeer ernstig tekort. Veel tegengoals komen door hun fouten.
Denswill heeft potentie maar nu al niet de juiste mentaliteit. Zeikt nu al over basis terwijl hij zich nog echt moet bewijzen. Moisander vind ik nu Alderweireld weg is verschrikkelijk zwak. Deze jongen mag heel blij zijn dat hij hier mag spelen. Van der Hoorn wil ik eerst meer zien. Veltman heeft potentie voor de subtop.
Boilesen, aanvallend geweldig maar verdedigend wel zo zwak en dat is ook een must. Ook veel tegengoals door hem. Ook zijn niveau ligt vooralsnog niet hoger dan het huidige.
Viergever is een redelijke speler. Vrij wild maar een perfecte speler voor het huidige Ajax maar potentieel ligt niet hoger.
Serero, geweldig snelle handelingssnelheid, sneller zelfs als Eriksen maar zo slordig, levert zoveel ballen in. Weinig beslissend. Komt tekort. Duarte is gewoon te slecht. Klaassen heeft potentie. Nu ff wat matig maar dat is vallen en opstaan. Wel de juiste mentaliteit.
Zimling, 3 goede wedstrijden bij NEC leverde een transfer naar Club Brugge op en daar ook 4 goede wedstrijden waaronder tegen Anderlecht en Luik. Erna niks meer. Bankzitter van Mainz, een ploeg die al flink achteruit is gegaan. Grote twijfel. Vooral lmdat hij voetballend zo weinig kan.
Andersen lijd alleen maar balverlies, 100x dezelfde actie, ik vind hem overschat.
Sightorsson prima in de lucht maar zo speelt Ajax niet. Overbodig dus. Ajax haalt Milik maar die speelt niet en zelfs v/d Hoorn maag incallen in de spits. Zegt genoeg. Zivkovic kan een grote worden. Bij groningen 10 verschillende goals gemaakt. Alleen vraag ik me af of hij in dit systeem past. Schone is een goede 12e man maar buiten zijn goals en assists voegt hij voetballend echt niks toe. Niveau huidige Ajax het plafond. Muric eerst maar zien. El Ghazi heeft potentie maar afwachten. Moet eerst een langere periode laten zien. Kishna viel 2x goed in en sinds dien? Beetje te verliefd op zichzelf. Fischer kab wel een grote worden. Afwachten hoe hij uit zijn blessure komt. Ik maak me dus zorgen
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 03 september 2014 - 13:51   quote  deeplink  
Wanneer je kijkt naar de afgelopen 2 seizoenen hebben veel aankopen niet goed uitgepakt. Dat is feitelijk een verkeerde inschatting. Daarom zou het wel eens aardig zijn om te weten hoe er binnen Ajax gecommuniceerd worden tussen de mensen onderling en hoe de beslissingen uiteindelijk genomen zijn.

Het is natuurlijk een combinatie van minder kwalitatief goede spelers halen en het niet slagen van de gekochte spelers bij elkaar waar we nu staan. Daarom moet Ajax kritischer worden. Samen ben je altijd sterker dan alleen, al hoewel ik me afvraag of Ajax intern wel zo open en transparant met elkaar communiceert zoals het zou moeten zijn. Ajax zou eens moeten gaan kijken hoe het rendement van ieder speler is binnen de huidige selectie. Uiteindelijk gaat om resultaat. Wanneer blijkt dat het aantrekken van goedkope en jonge spelers niet effectief genoeg is, moet je je beleid aanpassen. Daarom is het wat ik reeds eerder zei; een intern onderzoek binnen Ajax naar het functioneren van de verschillende mensen niet een gek idee. Alleen moeten de resultaten dan wel eerst onvoldoende zijn voordat men dat zal laten uitvoeren!
Ztjes
 Ztjes - woensdag 03 september 2014 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2014 - 13:38 schreef Robinho het volgende:
Misschien zouden sommigen van jullie eens alle dure aankopoen van de afgelopen twintig jaar op een rijtje moeten zetten in plaats van die van de laatste 3 jaar.
Ben benieuwd wat jullie conclusie wordt.
Mijn conclusie is dat 75% van alle aankopen (duur of goedkoop) mislukken bij Ajax.
Dan reken ik niet hele jonge aankopen mee die nog een vervolgopleiding krijgen.
Ik vind zelf opleiden of heel jong scouten dus logisch.
Neem het centrum: Heitinga, Alderweireld,Veltman. Vermaelen, Vertonghen en straks Denswill. Vd Vaart, Sneijder, De Jong, Klaassen.
Alleen in spits lukt dit beleid niet zo, maar buitenspelers komen er na jaren van oponthoud wel weer aan.
Iedereen is vol lof wat er na de Cruyff revolutie is gebeurd en haalt alles aan wat er beter is geworden. De kritiek betreft vooral het aankoopbeleid van direct inzetbare oudere gelijkwaardig spelers en nu moeten wij (kritische forumleden t.a.v. het aankoopbeleid) wel het vergelijk maken met de aankopen van de laatste 20 jaar!!!!
Loetje
 Loetje - woensdag 03 september 2014 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2014 - 13:51 schreef Bobby1972 het volgende:
Wanneer je kijkt naar de afgelopen 2 seizoenen hebben veel aankopen niet goed uitgepakt. Dat is feitelijk een verkeerde inschatting. Daarom zou het wel eens aardig zijn om te weten hoe er binnen Ajax gecommuniceerd worden tussen de mensen onderling en hoe de beslissingen uiteindelijk genomen zijn.

Het is natuurlijk een combinatie van minder kwalitatief goede spelers halen en het niet slagen van de gekochte spelers bij elkaar waar we nu staan. Daarom moet Ajax kritischer worden. Samen ben je altijd sterker dan alleen, al hoewel ik me afvraag of Ajax intern wel zo open en transparant met elkaar communiceert zoals het zou moeten zijn. Ajax zou eens moeten gaan kijken hoe het rendement van ieder speler is binnen de huidige selectie. Uiteindelijk gaat om resultaat. Wanneer blijkt dat het aantrekken van goedkope en jonge spelers niet effectief genoeg is, moet je je beleid aanpassen. Daarom is het wat ik reeds eerder zei; een intern onderzoek binnen Ajax naar het functioneren van de verschillende mensen niet een gek idee. Alleen moeten de resultaten dan wel eerst onvoldoende zijn voordat men dat zal laten uitvoeren!
Aankopen hebben het naar behoren gedaan en elk zijn aandeel gehad. Alleen is er niemand die Ajax naar een hoger niveau tilt.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 03 september 2014 - 13:54   quote  deeplink  
Met het huidige beleid kom je steeds verder af te staan van eerdere uitspraken; van we willen weer aansluiting met de Europese top. Omdat je op deze manier naar een lager niveau en resultaat gaat.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 03 september 2014 - 13:55   quote  deeplink  
Je kunt FDB niet kwalijk nemen dat jij iedere keer opnieuw moet beginnen en daarmee een hoger niveau feitelijk onmogelijk is. waarom doe je eerst bepaalde uitspraken die je nu feitelijk nooit kan waarmaken!
Robinho
 Robinho - woensdag 03 september 2014 - 13:55   quote  deeplink  
@ Loetje: overwinteren in de CL kan alleen met een gunstige loting. Net wat Ajax Warrior hier eerder heeft gezegd. Misschien moet Ajax dat ook naar buiten toe gaan communiceren.
Misschien kan het gaatje nog wat kleiner worden door een strenger financial fairplay en toppers vanuit de eigen opleiding.
Aangezien de UEFA net zo malafide is als de FIFA voorzie ik geen wijzigingen in de verdeling van financien en eerlijkere opzet CL en Uefacup.
En twijfels over spelers heeft iedereen hier, maar de meesten zijn jong dus geef ze een kans
Loetje
 Loetje - woensdag 03 september 2014 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2014 - 13:54 schreef Bobby1972 het volgende:
Met het huidige beleid kom je steeds verder af te staan van eerdere uitspraken; van we willen weer aansluiting met de Europese top. Omdat je op deze manier naar een lager niveau en resultaat gaat.
Dat is wat anders. De aankopen hebben allemaal hun aandeel gehad. Voetballend is het in 4 jaar alleen maar minder geworden. Ajax wordt kampioen met ergens in de begin 70 punten. Zegt meer over de rest. Ajax is een collectief. Maar ook een collectief heeft spelers nodig die een wedstrijd beslissen. En die heeft Ajax niet. Daarom moet wekelijks iedereen top zijn en dat lukt niet.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 03 september 2014 - 13:57   quote  deeplink  
Ik kan me ook niet voorstellen dat FDB ieder jaar op deze wijze weer opnieuw wil beginnen. Omdat het op een gegeven moment niet meer werkt en de resultaten minder worden!
Robinho
 Robinho - woensdag 03 september 2014 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2014 - 13:51 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Iedereen is vol lof wat er na de Cruyff revolutie is gebeurd en haalt alles aan wat er beter is geworden. De kritiek betreft vooral het aankoopbeleid van direct inzetbare oudere gelijkwaardig spelers en nu moeten wij (kritische forumleden t.a.v. het aankoopbeleid) wel het vergelijk maken met de aankopen van de laatste 20 jaar!!!!
Ik vraag me gewoon af waarom dat al eeuwen misgaat. Dus ik kijk wel 20 a 30 jaar terug. Het is iets structureels net als het feit dat eigen jeugd het beste rendeert en het meeste geld oplevert bij transfers.
Mijn advies is dus: Geen aankopen meer doen ;-)
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 03 september 2014 - 13:59   quote  deeplink  
"Daarom moet wekelijks iedereen top zijn en dat lukt niet. "

los ervan dat iedereen top moet zijn, hebben de spelers ook niet voldoende kwaliteiten om naar het gewenste niveau te klimmen.
Loetje
 Loetje - woensdag 03 september 2014 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2014 - 13:55 schreef Robinho het volgende:
@ Loetje: overwinteren in de CL kan alleen met een gunstige loting. Net wat Ajax Warrior hier eerder heeft gezegd. Misschien moet Ajax dat ook naar buiten toe gaan communiceren.
Misschien kan het gaatje nog wat kleiner worden door een strenger financial fairplay en toppers vanuit de eigen opleiding.
Aangezien de UEFA net zo malafide is als de FIFA voorzie ik geen wijzigingen in de verdeling van financien en eerlijkere opzet CL en Uefacup.
En twijfels over spelers heeft iedereen hier, maar de meesten zijn jong dus geef ze een kans
Oh nee hoor. Ajax had vorig jaar gewoon door gekund. In de CL kan Ajax ineens wel voetballen. Maar het mist op bepaalde momenten meedogenloosheid. En dat is er best in te bouwen. Ajax is vaak niet minder dan de tegenstander in de CL. Alleen moet daar de eerste kans raak zijn
Loetje
 Loetje - woensdag 03 september 2014 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2014 - 13:59 schreef Bobby1972 het volgende:
"Daarom moet wekelijks iedereen top zijn en dat lukt niet. "

los ervan dat iedereen top moet zijn, hebben de spelers ook niet voldoende kwaliteiten om naar het gewenste niveau te klimmen.
Dat zeg ik. Maar als iedereen top is, is het genoeg om kampioen van Nederland te worden. Maar dat kan niet goed blijven gaan
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 03 september 2014 - 14:02   quote  deeplink  
Ik zie het in de CL op dit moment niet al te best in voor het huidige Ajax. Zowel Real als PSG zijn er sterker op geworden en Ajax minder sterk. We kunnen wel eens van een koude kermis terugkomen met zeer teleurstellende resultaten.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 03 september 2014 - 14:05   quote  deeplink  
Diverse spelers die bij het huidige Ajax al een paar jaar zitten presteren heel wisselvallig. Hebben vaak ook geen basisplaats. Bij invalbeurten wordt het niveau er vaak niet beter door. Dit is de kwaliteit die die spelers op dit moment hebben. En dat is ondermaats. Dus zijn de teleurstellende resultaten niet meer dan een logisch gevolg.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 03 september 2014 - 14:05   quote  deeplink  
Diverse spelers die bij het huidige Ajax al een paar jaar zitten presteren heel wisselvallig. Hebben vaak ook geen basisplaats. Bij invalbeurten wordt het niveau er vaak niet beter door. Dit is de kwaliteit die die spelers op dit moment hebben. En dat is ondermaats. Dus zijn de teleurstellende resultaten niet meer dan een logisch gevolg.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: En iedereen tevreden?









0.0097880