BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: En iedereen tevreden?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 15 september 2014 - 09:42   quote  deeplink  
Ajax speelt met veel geduld, wacht zijn kansen af.
Ajax wil de bal hebben zodat de tegenstander niet kan scoren.
Ajax speelt om niet te verliezen.
Ajax speelt op een laag tempo en vaak breed, zodat iedereen mee kan en zo weinig mogelijk fouten worden gemaakt, als een fout word gemaakt is het vaak ook zeer gevaarlijk.

Je kan de wedstrijd ook anders ingaan.
Namelijk om te winnen.
De bal voorwaarts te spelen, op een hoog tempo.
Dat je dan een wedstrijd verliest omdat je weg gecounterd word, dat is dan maar jammer.
Dat is nog beter dan te worden weg gespeeld.

Dat zwolle en cambuur dit kunnen dan moeten wij dat toch zeker kunnen.
Dat we kampioen de afgelopen 4 jaar kampioen zijn geworden, is natuurlijk mooi en dat hebben we aan deze speelwijze te danken. Omdat we de minsten fouten maakten.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 15 september 2014 - 10:52   quote  deeplink  
Verwijderen!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 15 september 2014 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 10:52 schreef Ronald 1960 het volgende:
Verwijderen!
Hehehehehe mafkees!
riveco
 riveco - maandag 15 september 2014 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 09:42 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ajax speelt met veel geduld, wacht zijn kansen af.
Ajax wil de bal hebben zodat de tegenstander niet kan scoren.
Ajax speelt om niet te verliezen.
Ajax speelt op een laag tempo en vaak breed, zodat iedereen mee kan en zo weinig mogelijk fouten worden gemaakt, als een fout word gemaakt is het vaak ook zeer gevaarlijk.

Je kan de wedstrijd ook anders ingaan.
Namelijk om te winnen.
De bal voorwaarts te spelen, op een hoog tempo.
Dat je dan een wedstrijd verliest omdat je weg gecounterd word, dat is dan maar jammer.
Dat is nog beter dan te worden weg gespeeld.

Dat zwolle en cambuur dit kunnen dan moeten wij dat toch zeker kunnen.
Dat we kampioen de afgelopen 4 jaar kampioen zijn geworden, is natuurlijk mooi en dat hebben we aan deze speelwijze te danken. Omdat we de minsten fouten maakten.
Ik kan in verschillende dingen meegaan, maar vergeet niet dat de instelling van de tegen partij tegen Ajax iets anders is als dat ze tegen Cambuur spelen. De tegenstanders mogen best eens verliezen, maar tegen Ajax ( al zoveel jaar de top van Nederland ) is altijd een uitdaging. Vergelijk het maar een beetje als een CL wedstrijd van Ajax tegen een topclub, dan kunnen ze meestal ook iets extra's.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 15 september 2014 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 08:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb er 1 geteld. Jij meer?
Hij maakt dus progessie ik telde er twee dat is twee meer dan normaal. .
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 15 september 2014 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 08:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Fysiek zijn we juist sterker dan heel wat tegenstanders..
Hoe kan het dan dat Ajax structureel naar mate we verder in de wedstrijd komen slechter gaat spelen?
Hummel10
 Hummel10 - maandag 15 september 2014 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 08:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Fysiek zijn we juist sterker dan heel wat tegenstanders..
Waarschijnlijk bedoelen wij niet hetzelfde met fysiek..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 15 september 2014 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 08:33 schreef remco k het volgende:

[..]

En wat is de gmiddelde leeftijd van Zwolle of Cambuur??
24,44 jaar. bij Cambuur, duidelijk hoger dan bij Ajax.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 15 september 2014 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 08:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Fysiek zijn we juist sterker dan heel wat tegenstanders..
Waar baseer je dit op?
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 15 september 2014 - 12:27   quote  deeplink  
Fysiek betekent uithoudingsvermogen van een speler. Staat los van hoe technisch een speler is. Ajax heeft spelers die technisch vooral vaardiger zijn. Het meest zorgwekkende van Ajax op dit moment is dat er weinig structuur is in het spel. De Boer heeft vast weer tijd nodig om dit naar een hoger niveau te krijgen. Maar......wanneer bepaalde spelers het gewenste niveau niet oppikken heeft Ajax echt een probleem.

Van Gelder maakte gisteren de opmerking dat de mensen in het stadion erg pessimistisch waren? Ik ben wel benieuwd hoe de mensen daar nu de wedstrijden ervaren?
remco k
 remco k - maandag 15 september 2014 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 12:17 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op?
Omdat ik de jongens veel duels zie winnen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 september 2014 door remco k --
remco k
 remco k - maandag 15 september 2014 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 12:27 schreef Bobby1972 het volgende:
Fysiek betekent uithoudingsvermogen van een speler. Staat los van hoe technisch een speler is. Ajax heeft spelers die technisch vooral vaardiger zijn. Het meest zorgwekkende van Ajax op dit moment is dat er weinig structuur is in het spel. De Boer heeft vast weer tijd nodig om dit naar een hoger niveau te krijgen. Maar......wanneer bepaalde spelers het gewenste niveau niet oppikken heeft Ajax echt een probleem.

Van Gelder maakte gisteren de opmerking dat de mensen in het stadion erg pessimistisch waren? Ik ben wel benieuwd hoe de mensen daar nu de wedstrijden ervaren?
Uithoudingsvermogen is een onderdeel van fysiek. Wat jij zegt is feitelijk gewoon onjuist. De structuur zie ik ook gewoon terug. De uit kering laat alleen te wensen over.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 15 september 2014 - 13:08   quote  deeplink  
Ajax leidt veel balverlies en is niet instaat om voortdurend druk te zetten tijdens de wedstrijd. OOk hier is fysiek een onderdeel van. Jij ziet weer dingen die ik niet zie. Ben het hierin absoluut oneens met jou. Een wedstrijd is 90 minuten Remco. Ik zie ze juist ook veel duels niet winnen. Ik blijf me verbazen met wat voor bril jij een wedstrijd bekijkt!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 15 september 2014 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 11:24 schreef riveco het volgende:

[..]

Ik kan in verschillende dingen meegaan, maar vergeet niet dat de instelling van de tegen partij tegen Ajax iets anders is als dat ze tegen Cambuur spelen. De tegenstanders mogen best eens verliezen, maar tegen Ajax ( al zoveel jaar de top van Nederland ) is altijd een uitdaging. Vergelijk het maar een beetje als een CL wedstrijd van Ajax tegen een topclub, dan kunnen ze meestal ook iets extra's.
Dan moet je Cambuur-Groningen bekijken. Groningen kwam daar niet heen om aan te vallen.
Die speelde alsof ze tegen Ajax speelde. Cambuur had 1 punt minder op dat moment dan Groningen, dus lijkt het mij niet dat ze dachten dat ze daar even zouden winnen.
Gezien ook het feit dat vorig seizoen Groningen in leeuwarden ook al met 4-1 verloor.

Er is namelijk een verschil tussen aanvallend en controleert spelen.
Aanvallend is de kans veel groter dat je een counter tegen krijgt, je speelt met meer risico. Controlerend speelt Ajax dat doet Barca overigens ook.
Dus het is niet slecht dat zeker niet, maar je ook wat gewaagder spelen.

Iets meer lef in je spel brengen.
Want een Messi hebben we niet
Brandje
 Brandje - maandag 15 september 2014 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 13:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dan moet je Cambuur-Groningen bekijken. Groningen kwam daar niet heen om aan te vallen.
Die speelde alsof ze tegen Ajax speelde. Cambuur had 1 punt minder op dat moment dan Groningen, dus lijkt het mij niet dat ze dachten dat ze daar even zouden winnen.
Gezien ook het feit dat vorig seizoen Groningen in leeuwarden ook al met 4-1 verloor.

Er is namelijk een verschil tussen aanvallend en controleert spelen.
Aanvallend is de kans veel groter dat je een counter tegen krijgt, je speelt met meer risico. Controlerend speelt Ajax dat doet Barca overigens ook.
Dus het is niet slecht dat zeker niet, maar je ook wat gewaagder spelen.

Iets meer lef in je spel brengen.
Want een Messi hebben we niet
Jij hebt het nu vooral over wanneer ze in balbezit zijn maar ik vind het juist een drama wanneer we de bal NIET hebben.Het speelveld is vaak veel te lang. Er zetten twee spelers druk op vier spelers van de tegenstander en worden dus weg getikt. We hebben ook al 8!! goals tegen.
Het is toch van de zotte dat we met samengeknepen billen moet zitten als we thuis tegen Heracles spelen.\
De alom door de Boer geroemde Serero kan er echt helemaal niks van. Met zulke spelers in de basis zal je nooit naar een hoger niveau gaan.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 15 september 2014 - 14:24   quote  deeplink  
Ik heb het vaak over risico gehad dat Ajax neemt door bepaalde spelers te behouden. Serero voegt niks toe, sterker nog hij is een beperkende factor. Op het moment dat Sigthorsson erbij komt, heb je weer een speler erbij die Ajax eerder beperkt dan dat hij wat toevoegt. Ajax heeft hiermee duidelijk het risico vergoot door wedstrijden niet winnend af te gaan sluiten. Ajax moet de focus meee leggen op groei binnen het team. Het behouden beleid beperkt de groei, sterker nog Ajax heeft eerder verloren in kwaliteit. Dan is het toch een optelsom wat de resultaten zullen worden. Of ben ik nou gek!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 september 2014 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - maandag 15 september 2014 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 13:08 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax leidt veel balverlies en is niet instaat om voortdurend druk te zetten tijdens de wedstrijd. OOk hier is fysiek een onderdeel van. Jij ziet weer dingen die ik niet zie. Ben het hierin absoluut oneens met jou. Een wedstrijd is 90 minuten Remco. Ik zie ze juist ook veel duels niet winnen. Ik blijf me verbazen met wat voor bril jij een wedstrijd bekijkt!!
Ajax zet uberhaubt weinig tot geen druk op de bal, dat is niets fysieks, dat is een tactisch verhaal van de trainer. Maar als ze dat wel zouden doen heb je inderdaad gelijk. Bij fysiek horen nu eenmaal meerdere dingen.

Ajax komt zelf onder druk te staan door constant foute keuzes te maken. Verkeerde inspeelpasses is de grootste reden. Dat heeft met scherpte en concentratie te maken.

Zeg ik ergens dat een wedstrijd 20 minuten duurt dan?? Leg me dan ook geen woorden in de mond..

Op de momenten dat Ajax een paar goed passes speelt is men meteen onder de druk uit en kan men prima voetballen, het nog niet op elkaar ingespeeld zijn en gewoon niet scherp zijn als het moet zorgt ervoor dat die passes niet gegeven kunnen worden..

Daarbij is een Serero nooit aanspeelbaar en ook dat zorgt voor onnodig veel druk op onze defensie..

Als je voetbal kijkt adviseer ik je eens wat verder te kijken dan alleen de bal te volgen.. Kijk eens naar looplijnen en de reden waarom een bal niet gegeven kan worden.. Kan je nog veel van leren..
remco k
 remco k - maandag 15 september 2014 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 13:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Controlerend speelt Ajax dat doet Barca overigens ook.

Whahzhahahahahaha
remco k
 remco k - maandag 15 september 2014 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 14:24 schreef Bobby1972 het volgende:
Of ben ik nou gek!
Ja
remco k
 remco k - maandag 15 september 2014 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 14:00 schreef Brandje het volgende:

[..]

Jij hebt het nu vooral over wanneer ze in balbezit zijn maar ik vind het juist een drama wanneer we de bal NIET hebben.Het speelveld is vaak veel te lang. Er zetten twee spelers druk op vier spelers van de tegenstander en worden dus weg getikt. We hebben ook al 8!! goals tegen.

Hehe. eindelijk eens iemand die verder kijkt dan de bal..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 15 september 2014 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op [ic-28498/p7/#1224813]maandag 15 september 2014 - 12:37[/url] schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat ik de jongens veel duels zie winnen
En toch hebben we teveel spelers die niet dynamisch of sterk genoeg zijn.
Daardoor is er nog wat onbalans in de selectie. Met Blind was dat ook al het geval
hoor dat gaat stukje verder terug. Ik ken Zimling nog niet goed maar volgens mij
heeft hij net dat extra beetje power wel. Je hoeft ook niet elf sterke werkers
te hebben maar een paar is wel nuttig. Maar goed jij ziet toch altijd hele andere wedstrijden
ik zie ondanks de vele kansen dat je het jezelf weer onnodig moeilijk hebt gemaakt.
Wat ik met slap bedoel is bv. Sorero die de bal zwak breed legt anders was de wedstrijd beslist.
De verdediging is te slap omdat bijna alle counters er in vliegen enz.
remco k
 remco k - maandag 15 september 2014 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 15:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En toch hebben we teveel spelers die niet dynamisch of sterk genoeg zijn.
Daardoor is er nog wat onbalans in de selectie. Met Blind was dat ook al het geval
hoor dat gaat stukje verder terug. Ik ken Zimling nog niet goed maar volgens mij
heeft hij net dat extra beetje power wel. Je hoeft ook niet elf sterke werkers
te hebben maar een paar is wel nuttig. Maar goed jij ziet toch altijd hele andere wedstrijden
ik zie ondanks de vele kansen dat je het jezelf weer onnodig moeilijk hebt gemaakt.
Wat ik met slap bedoel is bv. Sorero die de bal zwak breed legt anders was de wedstrijd beslist.
De verdediging is te slap omdat bijna alle counters er in vliegen enz.
Grappig, je noemt exact de speler op die ik zelf ook uitermate zwak vind spelen, ondanks dat ie nog steeds wat onwennig is heb ik dan liever dat ie daar gewoon Andersen neer zet, die jongen heeft in mijn ogen dezelfde potentie als Eriksen, en dat laat ie naar mijn dee bij Jong Ajax ook veelvuldig zien, maar helaas krijgt hij niet de echte kans van de Boer...
Ik zie trouwens ook een wedstrijd met veel kansen en dat we het onszelf compleet onnodig weer erg lastig maken.. Ik denk alleen dat de oplossing ergens anders ligt.
Als je 2-0 voor staat, waarom moet je dan in de laatste 10 minuten nog alles op de aanval gooien?? Waarom gaan de backs gewoon nog steeds mee naar voren de aanval in in plaats van iets minder diep te staan en het balbezit te houden. In mijn optiek mag je als back gewoon niet meer naar voren als je 2-0 voor staat, uberhaubt niet meer als een van de 5 verdedigend ingestelde spelers.. Daarnaast is er iedere wedstrijd een periode met veelvludig extreem dom balverlies, dat slaat nergens op want die gasten zijn normaal gewoon prima in de passing, dat komt naar mijn idee door het ontbreken van de absolute scherpte in bepaalde elen van de wedstrijden. Neem als voorbeeld een van de goals tegen van PSV.. Schone lijdt compleet onnodig bal;verlies door een slechte pass over 10 meter. een back staat veel te diep, en we komen 2-1 achter.. in die fase van het belbezit mag je gewoon geen balverlies lijdden. Dat heeft niets met fysieke kracht te maken, maar met scherpte en wedstrijd beleving.

Een andere reden dat we meer counters tegen krijgen is door iets wat de supporters graag en terecht willen. Sneller vooruit spelen, men neemt nu simpelweg vaker risico in de passing waar dat helemaal niet kan, en dan loop je makkelijk tegen een counter op.
Ajax creeert veel meer kansen en mogelijkheden tot grote kansen dan afgelopen jaar, en dat met een slechte Serero erbij op het middenveld. Dat is een dikke pluim waard, alleen weet men de wedstrijden niet dood te maken door in de eerste helft gewoon 2 of 3 keer te scoren... Zowel tegen Groningen maar helemaal tegen PSV speelden we een goede eerste helft waarin we meer dan voldoende kansen kregen op de 1 2 en 3-0... Die moeten gewoon gemaakt worden, dan ga je heel anders het veld op..

Neem gister. Millik maakt er 2, maar als Schone en El Ghazi een keer oog hadden gehad voor de medespelers, dan had ie er 4 gemaakt. Die bal van Klaassen moet er natuurlijk ook gewoon in..

Conclusie,
ik denk dat we onze kansen gewoon moeten gaan afmaken, 90 minuten scherp blijven, en minder risico nemen bij een voorsprong in de laatste fase van een wedstrijd. Ik durf dan zelfs te stellen dat we fluitend kampioen kunnen worden.. Helaas zal dat nog wat tijd vergen, en denk ik dat we in de CL kansloos zullen zijn, simpelweg omdat je de fouten van 3 dagen terug er niet uit hebt op de woensdag..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 15 september 2014 - 17:36   quote  deeplink  
Ik heb het steeds over structuur en vaste patronen wat ik mis bij het huidige Ajax. Mensen op het middenveld lopen zich ook niet vrij. Ga maar eens de wedstrijd bekijken van Cambuur tegen Groningen. Mooi voorbeeld waar je ziet dat een ploeg met inzet en structuur voortdurend druk zet. Los hiervan weet men voortdurend een vrije man op het middenveld te vinden. Dit is hoe je het bij Ajax zou willen zien. Heb het voordeel dat ik mijn een 165cm scherm heel goed spelpatronen kan zien tijdens een wedstrijd. Omdat je een mooier veldoverzicht hebt dan bij een klein kaboutur marc scherpmje!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 september 2014 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 15 september 2014 - 17:46   quote  deeplink  
"Conclusie,
ik denk dat we onze kansen gewoon moeten gaan afmaken, 90 minuten scherp blijven, en minder risico nemen bij een voorsprong in de laatste fase van een wedstrijd. Ik durf dan zelfs te stellen dat we fluitend kampioen kunnen worden.. Helaas zal dat nog wat tijd vergen, en denk ik dat we in de CL kansloos zullen zijn, simpelweg omdat je de fouten van 3 dagen terug er niet uit hebt op de woensdag..Conclusie,
ik denk dat we onze kansen gewoon moeten gaan afmaken, 90 minuten scherp blijven, en minder risico nemen bij een voorsprong in de laatste fase van een wedstrijd. Ik durf dan zelfs te stellen dat we fluitend kampioen kunnen worden.. Helaas zal dat nog wat tijd vergen, en denk ik dat we in de CL kansloos zullen zijn, simpelweg omdat je de fouten van 3 dagen terug er niet uit hebt op de woensdag.."

Ajax heeft ook vorig seizoen vaak kansen niet goed afgemaakt Remco. Dan had Ajax geld moeten uitgeven aan een traditionele spits die effectiever is. De laatste wedstrijden die Ajax speelde was het begin vaak best goed. Daarna zie je voortdurend een verval. Ik denk niet dat dat met risico nemen te maken heeft. Wanneer spelers niet structureel hun taken uitvoeren speel je de tegenstander vanzelf in de kaart.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 15 september 2014 - 17:49   quote  deeplink  
Het enige wat ik bemoedigend vind is dat de rest van de 'top' ploegen ook niet overtuigd. Dat geeft Ajax opnieuw tijd om weer verder te groeien als voorgaande jaren. Maar dat is ook mede afhankelijk van de kwaliteit van de spelers die Ajax heeft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 september 2014 door Bobby1972 --
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - maandag 15 september 2014 - 18:59   quote  deeplink  
De kwaliteit van de spelers zijn er wel, vooral bij de jeugd. Helaas hebben ze veel te weinig ervaring in de CL. Tevens heeft Ajax ook een tweede minpunt, namelijk dat goede jeugdspelers heel vaak weggekocht worden, en dan vaak in het buitenland op de bank zitten. Weer kan Ajax dan weer helemaal opnieuw beginnen. Zo haalt Ajax nooit de halve finale in de CL.

Ajax kiest veel te vaak voor dat ( grote ) geld, terwijl het goede voetballen er daar wel onder doet lijden.
remco k
 remco k - maandag 15 september 2014 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 17:46 schreef Bobby1972 het volgende:
"Conclusie,
ik denk dat we onze kansen gewoon moeten gaan afmaken, 90 minuten scherp blijven, en minder risico nemen bij een voorsprong in de laatste fase van een wedstrijd. Ik durf dan zelfs te stellen dat we fluitend kampioen kunnen worden.. Helaas zal dat nog wat tijd vergen, en denk ik dat we in de CL kansloos zullen zijn, simpelweg omdat je de fouten van 3 dagen terug er niet uit hebt op de woensdag..Conclusie,
ik denk dat we onze kansen gewoon moeten gaan afmaken, 90 minuten scherp blijven, en minder risico nemen bij een voorsprong in de laatste fase van een wedstrijd. Ik durf dan zelfs te stellen dat we fluitend kampioen kunnen worden.. Helaas zal dat nog wat tijd vergen, en denk ik dat we in de CL kansloos zullen zijn, simpelweg omdat je de fouten van 3 dagen terug er niet uit hebt op de woensdag.."

Ajax heeft ook vorig seizoen vaak kansen niet goed afgemaakt Remco. Dan had Ajax geld moeten uitgeven aan een traditionele spits die effectiever is. De laatste wedstrijden die Ajax speelde was het begin vaak best goed. Daarna zie je voortdurend een verval. Ik denk niet dat dat met risico nemen te maken heeft. Wanneer spelers niet structureel hun taken uitvoeren speel je de tegenstander vanzelf in de kaart.
Ajax heeft twee andere spitsen gehaald..

De rest toont aan dat je gewoon niet gelezen hebt wat ik post.. Ik zeg namelijk nergens dat het verval komt door het nemen van risico..
remco k
 remco k - maandag 15 september 2014 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 17:49 schreef Bobby1972 het volgende:
Het enige wat ik bemoedigend vind is dat de rest van de 'top' ploegen ook niet overtuigd. Dat geeft Ajax opnieuw tijd om weer verder te groeien als voorgaande jaren. Maar dat is ook mede afhankelijk van de kwaliteit van de spelers die Ajax heeft.
Ach ja, een week geleden was PSV al bijna kampioen volgens velen hier. En nu zijn ze ineens wisselvallig..
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - maandag 15 september 2014 - 20:44   quote  deeplink  
Ach, ik als Ajax zijnde blijft erbij dat Ajax gewoon kampioen wordt.
Al is het maar met één punt verschil op Feyenoord of PSV. Kampioen is kampioen.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 15 september 2014 - 21:49   quote  deeplink  
Depay 6 weken minimaal uitgeschakeld. Dat scheelt zeker goals, dus daardoor ook punten. Hebben ze nog steeds voldoende kwaliteiten. Met Depay erbij zijn ze zeker beter.

Komende tijd gaan we zien hoeveel de Boer uit het huidige Ajax gaat halen....
remco k
 remco k - maandag 15 september 2014 - 22:11   quote  deeplink  
Oke, dat is een beste periode..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 16 september 2014 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 16:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Grappig, je noemt exact de speler op die ik zelf ook uitermate zwak vind spelen, ondanks dat ie nog steeds wat onwennig is heb ik dan liever dat ie daar gewoon Andersen neer zet, die jongen heeft in mijn ogen dezelfde potentie als Eriksen, en dat laat ie naar mijn dee bij Jong Ajax ook veelvuldig zien, maar helaas krijgt hij niet de echte kans van de Boer...
Ik zie trouwens ook een wedstrijd met veel kansen en dat we het onszelf compleet onnodig weer erg lastig maken.. Ik denk alleen dat de oplossing ergens anders ligt.
Als je 2-0 voor staat, waarom moet je dan in de laatste 10 minuten nog alles op de aanval gooien?? Waarom gaan de backs gewoon nog steeds mee naar voren de aanval in in plaats van iets minder diep te staan en het balbezit te houden. In mijn optiek mag je als back gewoon niet meer naar voren als je 2-0 voor staat, uberhaubt niet meer als een van de 5 verdedigend ingestelde spelers.. Daarnaast is er iedere wedstrijd een periode met veelvludig extreem dom balverlies, dat slaat nergens op want die gasten zijn normaal gewoon prima in de passing, dat komt naar mijn idee door het ontbreken van de absolute scherpte in bepaalde elen van de wedstrijden. Neem als voorbeeld een van de goals tegen van PSV.. Schone lijdt compleet onnodig bal;verlies door een slechte pass over 10 meter. een back staat veel te diep, en we komen 2-1 achter.. in die fase van het belbezit mag je gewoon geen balverlies lijdden. Dat heeft niets met fysieke kracht te maken, maar met scherpte en wedstrijd beleving.

Een andere reden dat we meer counters tegen krijgen is door iets wat de supporters graag en terecht willen. Sneller vooruit spelen, men neemt nu simpelweg vaker risico in de passing waar dat helemaal niet kan, en dan loop je makkelijk tegen een counter op.
Ajax creeert veel meer kansen en mogelijkheden tot grote kansen dan afgelopen jaar, en dat met een slechte Serero erbij op het middenveld. Dat is een dikke pluim waard, alleen weet men de wedstrijden niet dood te maken door in de eerste helft gewoon 2 of 3 keer te scoren... Zowel tegen Groningen maar helemaal tegen PSV speelden we een goede eerste helft waarin we meer dan voldoende kansen kregen op de 1 2 en 3-0... Die moeten gewoon gemaakt worden, dan ga je heel anders het veld op..

Neem gister. Millik maakt er 2, maar als Schone en El Ghazi een keer oog hadden gehad voor de medespelers, dan had ie er 4 gemaakt. Die bal van Klaassen moet er natuurlijk ook gewoon in..

Conclusie,
ik denk dat we onze kansen gewoon moeten gaan afmaken, 90 minuten scherp blijven, en minder risico nemen bij een voorsprong in de laatste fase van een wedstrijd. Ik durf dan zelfs te stellen dat we fluitend kampioen kunnen worden.. Helaas zal dat nog wat tijd vergen, en denk ik dat we in de CL kansloos zullen zijn, simpelweg omdat je de fouten van 3 dagen terug er niet uit hebt op de woensdag..
Prima antwoord en voor een groot gedeelte ben ik het ook met je eens.
De verdediging is het dan ook net niet als ze veel ruimte in hun rug hebben.
Dan moeten ze inderdaad verder naar acher gaan bij 2-0.

Maar als je dit rijtje opnoemt Viergever, Moisander, Van Rhijn, Boilesen,
Veltman, Sorero of

Stam, Vertonghen, Maxwell, Trabelsi, Davids, Seedorf dan snap je toch ook wel wat ik bedoel?

Balans, Dynamiek, Power, Leiderschap, Charisma ect. ect. dat is toch ook fysiek?
Eide
 Eide - dinsdag 16 september 2014 - 09:43   quote  deeplink  
nvm

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 september 2014 door Eide --
remco k
 remco k - dinsdag 16 september 2014 - 09:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 september 2014 - 09:35 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Prima antwoord en voor een groot gedeelte ben ik het ook met je eens.
De verdediging is het dan ook net niet als ze veel ruimte in hun rug hebben.
Dan moeten ze inderdaad verder naar acher gaan bij 2-0.

Maar als je dit rijtje opnoemt Viergever, Moisander, Van Rhijn, Boilesen,
Veltman, Sorero of

Stam, Vertonghen, Maxwell, Trabelsi, Davids, Seedorf dan snap je toch ook wel wat ik bedoel?

Balans, Dynamiek, Power, Leiderschap, Charisma ect. ect. dat is toch ook fysiek?
Weet je nog dat vd Wiel ook zo bekritiseert werd? Die past nu ook in date rijtje sterren. Veel van die gasten zijn pas super geworden in hun laatste jaar bij ajax of bij een club na ajax. Balans en leiderschap hoort voor mij niet bij fysiek. Dat zijn voor mij mentale zaken. Maar zeker niet minder belangrijk.

Onder fysiek versta ik je fysieke gesteldheid, je fitheid, je postuur, je duel kracht.
En als iemand het heeft over een fysiek hele sterke speler denk ik aan een Diego Costa en niet aan een Messi.
Eide
 Eide - dinsdag 16 september 2014 - 10:54   quote  deeplink  
Vergeet ook niet dat in zo'n rijtje ook spelers zaten waar veel twijfels over waren. Trabelsi? Tunesische competitie? Wat komt die dan doen? Dat was wel een beetje de teneur destijds. Vertonghen is niet voor niets verhuurd geweest, Stam had jaren topvoetbal achter de rug...

Veltman is 21, net zo oud toen Jan Vertonghen als stand-in achter Vermaelen doorbrak bij Ajax... behalve dat Veltman al een seizoen Ajax 1, CL en een WK achter z'n naam heeft. Veltman is beduidend verder op deze leeftijd dan dat Jantje dat was.... dat wil niet zeggen dat Joel net zo goed wordt maar het is wel goed je dat soort dingen te realiseren.

En volledig ongerelateerd, maar waarom schrijf jij steeds Sorrero en niet Sererro?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 16 september 2014 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 14:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Whahzhahahahahaha
waarom lach je?

Vind je het onzin?

ik heb vorig jaar toch echt een wedstrijd gezien, waarbij messi ontbrak.
Ze kwamen toen tot randje 16 maar dan gebeurde er niks. Haast geen kans gekregen en zeer veel balbezit.
Ik had echt een gevoel dat ik een wedstrijd van Ajax aan het kijken was.

overigens in die wedstrijd ontbrak ook Neymar of in ieder geval was hij niet te zien.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - dinsdag 16 september 2014 - 13:07   quote  deeplink  
En, gaan we ervoor dat Ajax de tweede ronde gaat halen in CL, en daarvan de eerste wedstrijd gaat winnen ? Dan pas kunnen we echt zien hoever Ajax daadwerkelijk is qua ontwikkelingen. Succes allen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 16 september 2014 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 september 2014 - 10:54 schreef Eide het volgende:
Vergeet ook niet dat in zo'n rijtje ook spelers zaten waar veel twijfels over waren. Trabelsi? Tunesische competitie? Wat komt die dan doen? Dat was wel een beetje de teneur destijds. Vertonghen is niet voor niets verhuurd geweest, Stam had jaren topvoetbal achter de rug...

Veltman is 21, net zo oud toen Jan Vertonghen als stand-in achter Vermaelen doorbrak bij Ajax... behalve dat Veltman al een seizoen Ajax 1, CL en een WK achter z'n naam heeft. Veltman is beduidend verder op deze leeftijd dan dat Jantje dat was.... dat wil niet zeggen dat Joel net zo goed wordt maar het is wel goed je dat soort dingen te realiseren.

En volledig ongerelateerd, maar waarom schrijf jij steeds Sorrero en niet Sererro?
Staat verkeerd in mijn woordenboek sorrero zal voortaan Serero proberen..

Jullie kunnen wel elke naam uit gaan leggen die ik noem maar ik bedoel meer
de types en niet de specifieke spelers.

Ik mis een echte leider in dit team en daarbij vind in vooral Moisander
met zijn ervaring niet brengen wat hij op zijn leeftijd zou moeten.

Sererro is te slap en Duarte is volgens mij ook geen vooruitgang.
Andersen moeten we geduld mee hebben is ook nog vrij slap.

Zimling zou lm wel een de balans kunnen brengen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 september 2014 door Hummel10 --
Eide
 Eide - dinsdag 16 september 2014 - 13:49   quote  deeplink  
Aha, het mysterie van de o uitgelegd :)

Ik snap best wat je bedoelt en ben het ook best met je eens... ik hou er alleen niet zo van om spelers die destijds op hun best waren te vergelijken met spelers die dat nu nog niet zijn en van we je dat ook nog niet kan verwachten.

Verder roep ik het hele (prille) seizoen als dat ik Moisander ernstig tekort vindt schieten in de coaching, dat hij te weinig extra brengt. Ik hoop dat Zimling dat inderdaad kan veranderen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 september 2014 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 16 september 2014 - 14:02   quote  deeplink  
Ik heb vorig jaar van de CL wedstrijden van Ajax erg genoten. Ik hoop dat dat ook nu weer zo zal zijn. Blijft raar dat Ajax tijdens deze wedstrijden vaak meer laat zien dan in de competitie.

Ik zie het wel als een mooie testcase. Omdat het huidige Ajax nu moet laten zien of ze nog steeds instaat zijn om dat extra stapje te kunnen zetten. Ook ben ik benieuwd hoe de mentale weerbaarheid is bij een eventuele snelle achterstand.
remco k
 remco k - dinsdag 16 september 2014 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 september 2014 - 10:54 schreef Eide het volgende:

En volledig ongerelateerd, maar waarom schrijf jij steeds Sorrero en niet Sererro?
Omdat het Serero is.... We hebben het beide fout..:0(
remco k
 remco k - dinsdag 16 september 2014 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 september 2014 - 11:55 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

waarom lach je?

Vind je het onzin?

ik heb vorig jaar toch echt een wedstrijd gezien, waarbij messi ontbrak.
Ze kwamen toen tot randje 16 maar dan gebeurde er niks. Haast geen kans gekregen en zeer veel balbezit.
Ik had echt een gevoel dat ik een wedstrijd van Ajax aan het kijken was.

overigens in die wedstrijd ontbrak ook Neymar of in ieder geval was hij niet te zien.
Leuk man, 1 wedstrijd, ik kijk er zeker 50 per jaar van Barca..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 16 september 2014 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 september 2014 - 16:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat het Serero is.... We hebben het beide fout..:0(
Ach hoef zijn naam toch niet op mijn shirtje! :)
3sterren
 3sterren - dinsdag 16 september 2014 - 17:46   quote  deeplink  
Boilesen bank viergever links
Zimling 6, schone lm, ghazi rechts kishna links en Allesbehalve ijslander in de spits
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 16 september 2014 - 18:56   quote  deeplink  
Frank had opdracht gegeven ene Sorereo te kopen. Het schijnt dat Marc toen met een ene Serero op de proppen kwam. Maar 1 letter verschil. Sorereo klinkt wel spannender!!

Helaas begint Sigthorsson morgen in de spits. Hoelang had hij ook alweer niet gescoort? Of heeft een spits tegenwoordig bij Ajax een andere functie dan scoren?
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 16 september 2014 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 september 2014 - 18:56 schreef Bobby1972 het volgende:
Frank had opdracht gegeven ene Sorereo te kopen. Het schijnt dat Marc toen met een ene Serero op de proppen kwam. Maar 1 letter verschil. Sorereo klinkt wel spannender!!

Helaas begint Sigthorsson morgen in de spits. Hoelang had hij ook alweer niet gescoort? Of heeft een spits tegenwoordig bij Ajax een andere functie dan scoren?
Volgens mij wilde Frank Oreo dat bruine koekje maar kwam Marc met Sorero dat bruine jochie..
Weet je dat dan niet bij Ajax heeft de spits de funtie mee voetballen inplaats van scoren.
Helaas lukt dat Siggie ook nog niet zo goed..
remco k
 remco k - dinsdag 16 september 2014 - 21:59   quote  deeplink  
Overmars heeft Serero niet eens gehaald, dat heeft zn voorganger gedaan..
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 16 september 2014 - 23:01   quote  deeplink  
hee Remco....het is maar n grapje jongen!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 17 september 2014 - 02:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 september 2014 - 23:01 schreef Bobby1972 het volgende:
hee Remco....het is maar n grapje jongen!
Remco is en blijft een boer....die kiespijn moet je ff vragen
Eide
 Eide - zaterdag 27 september 2014 - 12:04   quote  deeplink  
'Moisander in winter verkopen'

Frank de Boer acht de kans zeer reëel dat Niklas Moisander halverwege het seizoen wordt verkocht. De Fin heeft bij Ajax een aflopend contract.

"Uiteindelijk zal het de bedoeling zijn hem komende wintertransferperiode te verkopen, aldus de trainer, die een maar liet volgen. "Als hij in de winterstop nog de beste is, praten we over een nieuw contract.

Van een nieuwe verbintenis is nu nog geen sprake. "We willen in principe dat degenen daarachter Nick Viergever, Stefano Denswil en Jairo Riedewald het stokje gaan overnemen.

Hoewel Ajax-spelers met nog maar een contract voor één jaar in het verleden voor de keuze werden gesteld bij te tekenen of op de bank plaats te nemen, vindt De Boer de basisplaats van Moisander verdedigbaar.
Denswil goed bezig

"We kennen de situatie van Niklas en op dit moment is hij volgens mij de beste optie links centraal. Hij weet dat het zou kunnen gebeuren dat hij op de bank terechtkomt. Maar op dit moment zie ik daar geen reden voor. Als er uiteindelijk een gelijkwaardige speler is, zoals destijds bij Miralem Sulejmani, dan krijgt de toekomst de voorkeur boven degene die gaat vertrekken. Ik vind dat Stefano Denswil goed bezig is. Dat gat wordt kleiner.

Bron

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5955
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: En iedereen tevreden?









0.0149700