BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - Ajax (zondag 1 februari 2014, 14:30); 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - dinsdag 27 januari 2015 - 10:41   quote  deeplink  
199856_338_AFC_Banner_600x338_Vitesse_Ajax_600x338.jpg

De dag nadat de transferperiode sluit moet Ajax in Arnhem aantreden tegen het Vitesse van Peter Bosz. Ondanks het tegenvallende voetbal lijkt het er niet op dat Ajax versterkingen gaat aantrekken. Ajax zal het in Arnhem dus vermoedelijk moeten doen et dezelfde selectie die het gehele seizoen al zo veel moeite heeft te overtuigen.

Ajax speelde in haar historie 63 duels tegen Vitesse. Daarvan won Ajax er 39 en gingen er 15 verloren. In 9 gevallen stond er na het laatste fluitsignaal een gelijke stand op het scorebord. De laatste overwinning van Vitesse op Ajax was het beschamende 0-4 verlies in de eigen ArenA voor de KNVB beker. Eerder dit seizoen won Ajax thuis met 4-1 van Vitesse in een wedstrijd die beduidend minder eenzijdig was dan de uitslag doet vermoeden.

Vitesse zit in de competitie in zwaar weer. De Arnhemmers hebben van de laatste 10 competitiewedstrijden er slechts 1 in winst weten om te zetten. Verder werd er 4 maal verloren en 5 maal gelijk gespeeld. Daarmee staat Vitesse op een 12e plek en staat er druk op Peter Bosz om het beter te doen. Veelal speelt Vitesse niet eens slecht voetbal, maar heeft het veel moeite tot scoren te komen. Achterin geeft FC Hollywood aan de Rijn veel kansen weg waardoor winnen moeilijk blijft te zijn voor Vitesse. Dit weerhield de Arnhemmers er echter niet van 4 keer te scoren tegen Ajax in de ArenA en achterin de 0 te houden bij de laatste onderlinge ontmoeting.

Voor Ajax geldt maar één ding en dat is de ploeg aan het voetballen krijgen. Vriend en vijand is geschrokken na de wanvertoningen tegen Feyenoord en de 2e helft tegen Groningen. Gezien het programma van Ajax de aankomende weken, waar PSV bijvoorbeeld nog wacht en de Europa League ook weer aanstaande is, is het van levenslang voor Frank de Boer om zijn ploeg op de rails te krijgen. Anders lijkt PSV dit seizoen vrij baan richting te titel te krijgen. Na 4 landskampioenschappen is dat natuurlijk mogelijk maar de manier waarop Ajax speelt leidt terecht tot veel onvrede.

Het voornaamste lijkt voorlopig om het middenveld op de been te krijgen. Het Ajax middenveld is niet in staat gebleken zo dominant te spelen als de afgelopen seizoenen onder Frank de Boer wel het geval was. Waar Ajax altijd teerde op balbezit en vroeg druk zetten lijkt het huidige middenveld met beide elementen veel moeite te hebben. Tot wijzigingen qua invulling of speelwijze heeft dat nog niet geleidt. Zoals altijd blijft Frank de Boer voor zijn groep staan en houdt hij spelers uit de wind. Bovendien schenkt hij vertrouwen aan spelers die hij ziet zitten. Met het oog op het loodzware programma staat Frank de Boer dan ook voor een onmogelijke keuze. Moet hij op de huidige voet verder of moet hij zijn ploeg deels omgooien. Beide keuzes brengen risico's met zich mee in een periode waar je als club eigenlijk hoopt dat er rust en stabiliteit in de selectie zit. Hierdoor zit Frank de Boer mogelijk in de meest uitdagende periode uit zijn trainerscarrière tot nu toe.
De wedstrijd tegen Vitesse zal door velen gezien worden als een indicator voor de rest van het seizoen voor Ajax en een goed resultaat, liefst gekoppeld met acceptabel spel, zal essentieel zijn om de ambities in leven te houden.

De beelden zijn van het competitieduel eerder dit seizoen toen Ajax met 4-1 won. Dit om toch met wat positieve beelden richting dit duel toe te leven.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 februari 2015 door Eide --
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 27 januari 2015 - 10:47   quote  deeplink  
Ben uitgenodigd door een oud-collega. Ik hoop toch niet dat ik 2 x binnen een week een afgang van mijn clubje moet gaan aanschouwen. Ga voor een gelukkige 1:2.
nora
 nora - dinsdag 27 januari 2015 - 11:09   quote  deeplink  
Ik blijf hameren Nora de zeikert we verliezen de slag op het middenveld hopelijk dat Klaasen weer terug is dan hebben we nog een kans, maar ons middenveld van afgelopen zondag tegen Propper en Velicovic is de muis tegen de olifant.
Ik hoop op 0-1
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 27 januari 2015 - 12:15   quote  deeplink  
Als ik de Boer was zou ik de wedstrijd van Heerenveen-Vitesse eens gaan bekijken. Weet hij precies hoe hij Vitesse moet bestrijden!
biebie
 biebie - dinsdag 27 januari 2015 - 12:23   quote  deeplink  
Vitesse weet als geen ander hoe ze Ajax kunnen ontregelen, dan hebben ze vorig seizoen en in de beker laten zien. In de Arena hebben ze begin dit seizoen onterecht verloren. Kort gezegd: Ajax is kansloos in Arnhem.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 27 januari 2015 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 12:23 schreef biebie het volgende:
Vitesse weet als geen ander hoe ze Ajax kunnen ontregelen, dan hebben ze vorig seizoen en in de beker laten zien. In de Arena hebben ze begin dit seizoen onterecht verloren. Kort gezegd: Ajax is kansloos in Arnhem.
Grote kans maar dat dacht ik tegen Feyenoord ook al..
Middenveld is de sleutel in dit duel ben benieuwd 0-1 hoop ik maar mijn
gevoel zegt iets anders
Smeerburg
 Smeerburg - dinsdag 27 januari 2015 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 12:27 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Grote kans maar dat dacht ik tegen Feyenoord ook al..
Middenveld is de sleutel in dit duel ben benieuwd 0-1 hoop ik maar mijn
gevoel zegt iets anders
Eens. Elke keer hoop je beter en mooier voetbal te zien. Ik vind het armoedig. Laten alles heel gelaten over zich heen komen. Moeten gvd meer strijd leveren. En meer ervaring op het veld kan ook geen kwaad. Maar ik denk dat ze liever geld op de bank hebben staan dan op het veld.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 27 januari 2015 - 12:59   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren zodra Ajax op grote achterstand van PSV is gekomen. Als Ajax het zover laat komen, heeft het beleid duidelijk gefaald.
Eide
 Eide - dinsdag 27 januari 2015 - 13:45   quote  deeplink  
Ach welnee. Dat betekent alleen dat men zich heeft verrekent dit seizoen. Dat heeft met het beleid nog geen zak te maken.
nora
 nora - dinsdag 27 januari 2015 - 13:47   quote  deeplink  
Dat Ajax zich verrekent hebt weten ze nu ook wel, maar ze hebben nog een paar dagen om in iedergeval nog wat te proberen op de transfermarkt.
biebie
 biebie - dinsdag 27 januari 2015 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 13:45 schreef Eide het volgende:
Ach welnee. Dat betekent alleen dat men zich heeft verrekent dit seizoen. Dat heeft met het beleid nog geen zak te maken.
Als dit met beleid geen zak heeft te maken ben ik benieuwd waar het dan wel mee te maken heeft. Een geniaal masterplan? Gewoon een jaartje geen titel (hadden ze ons meteen bij het begin van het seizoen kunnen vertellen, hadden we een jaartje seizoenkaart kunnen overslaan)? Of misschien toch een klein beetje onkunde? Want verrekenen is uiteindelijk hetzelfde als falen - in dit geval technisch en bestuurlijk falen.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 27 januari 2015 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 13:45 schreef Eide het volgende:
Ach welnee. Dat betekent alleen dat men zich heeft verrekent dit seizoen. Dat heeft met het beleid nog geen zak te maken.
Wanneer Ajax zich verkent heeft kun je toch niet zeggen dat ze het goed gedaan hebben? Er was geen enkele reden om niet mee te kunnen doen om het kampioenschap wanneer ze nu straks de boot mislopen. Waar ze nu staan is geen toevalligheid.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 27 januari 2015 - 15:23   quote  deeplink  
Ik wordt schijtziek ervan dat sommigen voortdurend het beleid blijven verdedigen. Het had in mijn ogen en stuk beter kunnen zijn wanneer Ajax spelers gekocht hadden die beter passen bij Ajax.
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 13:45 schreef Eide het volgende:
Ach welnee. Dat betekent alleen dat men zich heeft verrekent dit seizoen. Dat heeft met het beleid nog geen zak te maken.
+1
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 15:19 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Wanneer Ajax zich verkent heeft kun je toch niet zeggen dat ze het goed gedaan hebben? Er was geen enkele reden om niet mee te kunnen doen om het kampioenschap wanneer ze nu straks de boot mislopen. Waar ze nu staan is geen toevalligheid.
Dat je een seizoen geen kampioen wordt zegt helemaal niets over het beleid. Pas wanneer Ajax volgend seizoen weer dezelfde fouten maakt kan je van slecht beleid spreken. Mocht het al zo zijn dat de selectie niet goed genoeg is, dan kan dat best een x gebeuren. Maar geen twee x op rij.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 14:14 schreef biebie het volgende:

[..]

Als dit met beleid geen zak heeft te maken ben ik benieuwd waar het dan wel mee te maken heeft. Een geniaal masterplan? Gewoon een jaartje geen titel (hadden ze ons meteen bij het begin van het seizoen kunnen vertellen, hadden we een jaartje seizoenkaart kunnen overslaan)? Of misschien toch een klein beetje onkunde? Want verrekenen is uiteindelijk hetzelfde als falen - in dit geval technisch en bestuurlijk falen.
Dus was niet naar het stadion gegaan als ajax had gezegd dat ze geen kampioen zouden worden.
weet je hoe ik dat noem: successupporter

Overigens wist ik al heel lang dat psv dit seizoen kampioen ging worden, psv was begin af aan al favoriet.
Niet dat wij slecht zijn maar dat PSV gewoon beter is.
Depay en Wijnaldum kwamen goed terug van het wk, terwijl cillissen juist niet lekker terug kwam.
Je weet ook dat Wijnaldum en Depay aan het eind van het seizoen vertrekken, dat zeiden ze ten minsten aan het begin van het seizoen, ze stonden toen op het punt te vertrekken maar ze wouden kampioen worden.
Lijkt mij geen misrekening.

Beleid gaat over langer termijn en dat ziet het zeer goed uit.
Daarnaast zijn er spelers aangetrokken, die de periode moeten overbruggen tussen toenmalige 1ste en de gevormde talenten. Ik heb bij geen enkel aankoop het idee gehad, dat ze die voor veel geld zouden verkopen, dat lijkt mij dus ook niet de bedoeling geweest. Immers ajax spelers moet je opleiden en die kan je amper tot niet kopen.
Barca heeft zijn spelers opgeleid, Bayern heeft dat merendeel ook gedaan.
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 15:23 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik wordt schijtziek ervan dat sommigen voortdurend het beleid blijven verdedigen. Het had in mijn ogen en stuk beter kunnen zijn wanneer Ajax spelers gekocht hadden die beter passen bij Ajax.
Waarom wordt je dan geen PSV supporter man. Daar wordt lekker gekocht en gedaan. En dat brengt ze nu dan misschien de eerste titel na 6 jaar zonder titel. Die hadden namelijk al die jaren op papier de sterkste selectie van allemaal.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 15:23 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik wordt schijtziek ervan dat sommigen voortdurend het beleid blijven verdedigen. Het had in mijn ogen en stuk beter kunnen zijn wanneer Ajax spelers gekocht hadden die beter passen bij Ajax.
die koop je niet, die leid je op!!

barca kan ook geen nieuwe ineasta of xavi kopen, maar wel opleiden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 13:47 schreef nora het volgende:
Dat Ajax zich verrekent hebt weten ze nu ook wel, maar ze hebben nog een paar dagen om in iedergeval nog wat te proberen op de transfermarkt.
Elke aankoop is een paniek aankoop, ik heb het idee dat ajax niet in paniek is.
Dus een aankoop komt er niet!!

hoezo heeft ajax zich verrekent. In VI voetbal seizoengids voorspelen 8 van 12 dat PSV kampioen zou worden. Waarom omdat PSV betere spelers heeft, spelers die beter zijn geworden op het WK.

PSV heeft genoeg snelheid om te kunnen counteren, ideaal als je verdediging je zwakste linie is.
ik dacht ook al dat psv kampioen zou worden.

Ajax staat prima 2de en PSV staat gewoon terecht bovenaan.
net zo selectie bij elkaar kopen, dat heeft voor 1 seizoen weinig zin, je moet dan zo erg aan elkaar wennen dat je alsnog geen kampioen word. 1 is dat geld verspilling en 2 je bereikt jouw doel niet, namelijk kampioen worden.
jodocus
 jodocus - dinsdag 27 januari 2015 - 15:48   quote  deeplink  
uuuh 2-2
Eide
 Eide - dinsdag 27 januari 2015 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 15:19 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Wanneer Ajax zich verkent heeft kun je toch niet zeggen dat ze het goed gedaan hebben? Er was geen enkele reden om niet mee te kunnen doen om het kampioenschap wanneer ze nu straks de boot mislopen. Waar ze nu staan is geen toevalligheid.
Maar dat zeg ik dan ook ik. Ik zeg alleen dat het beleid niet niet is geslaagd omdat het 1 seizoen minder gaat. Een enkel seizoen is nu juist wat beleid niet is. beleid is meerjaren en multidisciplinair. Selectie, jeugd, financiën, supporters en alles wat daar bij komt. En dat beleid is meer dan uitstekend.

Ajax lijkt zich alleen te verrekenen op de kracht van deze selectie. Dat is klote, maar het is tegelijkertijd een enkel seizoen. En dat is geen beleidskwestie. Althans, niet als het om één seizoen gaat.

Het gaat niet om het verdedigen van dingen. Ik ben gewoon kritisch over Ajax. Maar wel om de juiste redenen en op de juiste aspecten. En ik weiger te slingeren met 'catch-all' termen als beleid als een dergelijke uitspraak op emotie en niet op feiten is gebaseerd. Want het beleid staat, ondanks het tegenvallende voetbal, als een huis.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 januari 2015 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 16:01   quote  deeplink  
Volgens mij was PSV de topfavoriet voor kampioenschap. nu en het bij het begin van het seizoen.

Bijna elke linie is PSV beter. om meer kwaliteit te hebben zou je bijna een heel nieuw elftal bij elkaar moeten kopen.
Volgens mij ben je dan niet ingespeeld op elkaar en verlies je vervolgens in het begin te veel. Waardoor je dus ook geen kampioen kan worden.

Dus ajax rekent er gewoon op dat het kampioenschap dit seizoen heel lastig zou worden.
Bij psv zijn de sterspelers van vorig seizoen gebleven, bij ajax zijn ze vertrokken.
Vorig jaar was PSV eigenlijk ook beter, maar mentaal zeer zwak.
Daar is PSV beter geworden.

PSV is gewoon beter, maar vorig jaar gaan daar dan veel spelers weg.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 15:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar dat zeg ik dan ook ik. Ik zeg alleen dat het beleid niet niet is geslaagd omdat het 1 seizoen minder gaat. Een enkel seizoen is nu juist wat beleid niet is. beleid is meerjaren en multidisciplinair. Selectie, jeugd, financiën, supporters en alles wat daar bij komt. En dat beleid is meer dan uitstekend.

Ajax lijkt zich alleen te verrekenen op de kracht van deze selectie. Dat is klote, maar het is tegelijkertijd een enkel seizoen. En dat is geen beleidskwestie. Althans, niet als het om één seizoen gaat.

Het gaat niet om het verdedigen van dingen. Ik ben gewoon kritisch over Ajax. Maar wel om de juiste redenen en op de juiste aspecten. En ik weiger te slingeren met 'catch-all' termen als beleid als een dergelijke uitspraak op emotie en niet op feiten is gebaseerd. Want het beleid staat, ondanks het tegenvallende voetbal, als een huis.
Ajax staat 2de met 8 punten voor op Feyenoord en 10 punten op PEC
Ajax heeft meer punten gehaald onder de boer dan in de afgelopen 4 jaar.

Maar ajax staat niet 1ste omdat PSV beter is, maar was dat niet te voorspellen?
hoe kom je er bij dat zich verrekend hebben?

Het is toch logisch dat PSV boven Ajax staat?
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 27 januari 2015 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 15:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom wordt je dan geen PSV supporter man. Daar wordt lekker gekocht en gedaan. En dat brengt ze nu dan misschien de eerste titel na 6 jaar zonder titel. Die hadden namelijk al die jaren op papier de sterkste selectie van allemaal.
Weer zo'n kul opmerking die nergens opslaat. Je praat opnieuw poep Remco! Ajax had verder kunnen zijn waar het nu staat. Juist de behoudendheid werkt nu in je nadeel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 januari 2015 door Bobby1972 --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 16:06 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Weer zo'n kul opmerking die nergens opslaat. Ajax had verder kunnen zijn waar het nu staat. Juist de behoudendheid werkt nu in je nadeel.
Waar had ajax verder in kunnen zijn?
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 27 januari 2015 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 16:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ajax staat 2de met 8 punten voor op Feyenoord en 10 punten op PEC
Ajax heeft meer punten gehaald onder de boer dan in de afgelopen 4 jaar.

Maar ajax staat niet 1ste omdat PSV beter is, maar was dat niet te voorspellen?
hoe kom je er bij dat zich verrekend hebben?

Het is toch logisch dat PSV boven Ajax staat?
Je het is logisch dat me de behoudendheid van Ajax dat PSV boven Ajax staat. Maar......wanneer Ajax ervaren spelers met meer kwaliteit had gekocht hadden we ook zomaar boven PSV kunnen staan. En dat is nu juist de essentie wat men heeft laten liggen. En daarom is het straks de chuld van Ajax zelf dat ze daar niet op de juiste manier hebben geanticipeerd.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 27 januari 2015 - 16:13   quote  deeplink  
Ajax had met 2 ervaren spelers veel meer sturing kunnen uitoefenen op de jonge spelers. En Ajax had een kwalitatief betere selectie kunnen hebben waarmee het meer creativiteit had kunnen inbrengen. Iedereen ziet toch dat er ervaring, kwaliteit en sturing mist!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 16:10 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Je het is logisch dat me de behoudendheid van Ajax dat PSV boven Ajax staat. Maar......wanneer Ajax ervaren spelers met meer kwaliteit had gekocht hadden we ook zomaar boven PSV kunnen staan. En dat is nu juist de essentie wat men heeft laten liggen. En daarom is het straks de chuld van Ajax zelf dat ze daar niet op de juiste manier hebben geanticipeerd.
Als je de selectie van Ajax en PSV doorlicht dan denk ik dat ik maar 3 spelers van ajax wil hebben en
8 spelers van PSV

Wellicht kan je nog twijfelen tussen van rhijn en arias.

Ciliissen, Klaassen en El Ghazi zijn de spelers die ik zou willen houden en de rest van psv zou laten overkomen.

Dus hoeveel spelers wil je halen om beter te worden dan psv?
Hoeveel tijd zouden we dan moeten wachten tot dat team is ingespeeld op elkaar.
Loop je dan juist niet meer achterstand op?
biebie
 biebie - dinsdag 27 januari 2015 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 16:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Als je de selectie van Ajax en PSV doorlicht dan denk ik dat ik maar 3 spelers van ajax wil hebben en
8 spelers van PSV

Wellicht kan je nog twijfelen tussen van rhijn en arias.

Ciliissen, Klaassen en El Ghazi zijn de spelers die ik zou willen houden en de rest van psv zou laten overkomen.

Dus hoeveel spelers wil je halen om beter te worden dan psv?
Hoeveel tijd zouden we dan moeten wachten tot dat team is ingespeeld op elkaar.
Loop je dan juist niet meer achterstand op?
Haha, ze spelen nou lekker als een ingespeeld team, dat kunnen we wekelijks zien
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 16:30 schreef biebie het volgende:

[..]

Haha, ze spelen nou lekker als een ingespeeld team, dat kunnen we wekelijks zien
Welke resultaten vallen tegen dan?

Beker wedstrijden daar ga ik geen beleid op maken. Die Dennenappel kan mij gestolen worden.
EL/CL en competitie zijn veel belangrijker dan die beker van ons.
0-0 tegen Feyenoord is een prima resultaat, want feyenoord heeft een zeer sterk middenveld, maar niemand bij hun kunnen scoren. Dus dan is het logisch dat het 0-0 word.
Als ajax had willen winnen dan had het wel Klaassen opgesteld, blijkbaar zijn andere wedstrijden belangrijker dan Ajax-Feyenoord. Wellicht wil frank alles op de EL zetten ipv van de competitie.
Wel met behoud van de 2de plek en in dat opzicht is 0-0 ook een prima resultaat.

Mocht Ajax ver komen in de EL en 2de blijven in de competitie dan zijn we wellicht beter geplaatst bij de kwalificaties en wellicht ook in pot 2

In de CL speelde we prima, prima gespeeld tegen PSG, zowel uit als thuis.

Over de manier waarop er word gevoetbald, tja dan kan je het idd niet goed vinden.
Maar volgens mij word er in Engeland ook niet bijster goed gevoetbald.
In spanje uitgezonderd van Real en Barca word daar ook niet bijster goed gevoetbald.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Brandje
 Brandje - dinsdag 27 januari 2015 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 16:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Als je de selectie van Ajax en PSV doorlicht dan denk ik dat ik maar 3 spelers van ajax wil hebben en
8 spelers van PSV

Wellicht kan je nog twijfelen tussen van rhijn en arias.

Ciliissen, Klaassen en El Ghazi zijn de spelers die ik zou willen houden en de rest van psv zou laten overkomen.

Dus hoeveel spelers wil je halen om beter te worden dan psv?
Hoeveel tijd zouden we dan moeten wachten tot dat team is ingespeeld op elkaar.
Loop je dan juist niet meer achterstand op?
Wat hebben wij met psv te maken vraag ik mij af? Het is zo makkelijk om je eigen onkunde/falen te bagataliseren door te zeggen dat zij beter zijn.Ze zijn misschien ook beter maar dat had net gehoeven!
Hoe vaak hebben wij, Ajax, niet kort voor het sluiten onze beste spelers verkocht? Heel vaak. Hoe vaak hebben we gefaald door daar niet op te anticiperen. Altijd!!
PSV speelt als een natte krant laf countervoetbal. Als Ajax een Mokotjo/Ziyech/EL Ahmadi/Sinkgraven had gehaald dan had je een veel maar dan ook veel sterker team in de breedte gehad en was je basis ook sterker.Al had je er maar twee gehaald.
We leren het nooit. We verkopen weer voor het sluiten van de transfermarkt onze beste speler en weer reageren we waardeloos. Voor Eriksen kwam Duarte en voor Blind kwam Zimling.
Wat ze in Eindhoven doen boeit mij geen reet. Ik wil Ajax terug zoals ik dat gewend ben en ben die centeneukerij meer dan zat!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 januari 2015 door Brandje --
Smeerburg
 Smeerburg - dinsdag 27 januari 2015 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 16:54 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat hebben wij met psv te maken vraag ik mij af? Het is zo makkelijk om je eigen onkunde/falen te bagataliseren door te zeggen dat zij beter zijn.Ze zijn misschien ook beter maar dat had net gehoeven!
Hoe vaak hebben wij, Ajax, niet kort voor het sluiten onze beste spelers verkocht? Heel vaak. Hoe vaak hebben we gefaald door daar niet op te anticiperen. Altijd!!
PSV speelt als een natte krant laf countervoetbal. Als Ajax een Mokotjo/Ziyech/EL Ahmadi/Sinkgraven had gehaald dan had je een veel maar dan ook veel sterker team in de breedte gehad en was je basis ook sterker.Al had je er maar twee gehaald.
We leren het nooit. We verkopen weer voor het sluiten van de transfermarkt onze beste speler en weer reageren we waardeloos. Voor Eriksen kwam Duarte en voor Blind kwam Zimling.
Wat ze in Eindhoven doen boeit mij geen reet. Ik wil Ajax terug zoals ik dat gewend ben en ben die centeneukerij meer dan zat!
Eens, opleiden etc. goed maar ik wil wel naar een goed team kijken. Dus hier horen ook aankopen bij om je team op sterkte te houden. Nu hoor je bijna elke club zeggen; tegen Ajax kunnen we stunten. Was vroeger toch niet zo! Kom op zeg.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 27 januari 2015 - 17:13   quote  deeplink  
Ajax moet gewoon naar zichzelf gaan kijken ja, en daar valt genoeg aan te verbeteren!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 16:54 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat hebben wij met psv te maken vraag ik mij af? Het is zo makkelijk om je eigen onkunde/falen te bagataliseren door te zeggen dat zij beter zijn.
Hoe vaak hebben wij, Ajax, niet kort voor het sluiten onze beste spelers verkocht? Heel vaak. Hoe vaak hebben we gefaald door daar niet op te anticiperen. Altijd!!
PSV speelt als een natte krant laf countervoetbal. Als Ajax een Mokotjo/Ziyech/EL Ahmadi/Sinkgraven had gehaald dan had je een veel maar dan ook veel sterker team in de breedte gehad en was je basis ook sterker.Al had je er maar twee gehaald.
We leren het nooit. We verkopen weer voor het sluiten van de transfermarkt onze beste speler en weer reageren we waardeloos. Voor Eriksen kwam Duarte en voor Blind kwam Zimling.
Wat ze in Eindhoven doen boeit mij geen reet. Ik wil Ajax terug zoals ik dat gewend ben en ben die centeneukerij meer dan zat!
volgens mij reageer je omdat je 2de staat en niet 1ste. Daarom heb je met PSV te maken, die staan namelijk 1ste en volkomen terecht. Niet op de manier van voetballen maar gezien qua kwaliteit.
Volgens mij zijn we ten opzichten van vorig jaar beter, na 17 wedstrijden.

Anticiperen op het vertrek van je beste spelers, dat kan niet. Je word altijd zwakker als je beste speler vertrekt. al die spelers die jij nu opnoemt maakt ajax niet beter, wel in de breedte maar niet in de basis.
Duarte speelt niet voor eriksen, het was al duidelijk dat Serero die plek zou opvullen.
Van Zimling weet ik het niet, je kan moeilijk zeggen dat het een plan was dat Serero die plek zou innemen. Maar riedewald kan prima CVM spelen, ik denk dat dat ook al bekend was toen blind vertrok.
Dus is vrij populistisch om te zeggen dat ze voor Blind en Eriksen zijn gehaald, wat echt in feiten niet echt waar is.

Blind is vrij vroeg al verkocht, direct na het WK.
Vermeer is verkocht toen het seizoen al bezig was, maar voordat vermeer vertrok hadden ze al contact met Boer.

dus in alle dingen ben je de feiten gewoon aan het verdraaien, zodat je lekker populistisch kunt gaan doen, terwijl het feitelijk dit seizoen onjuist is.
Eide
 Eide - dinsdag 27 januari 2015 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 16:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]
hoe kom je er bij dat zich verrekend hebben?
Omdat het voetbal tegenvalt en dan met name die elementen die Ajax belangrijk acht, namelijk balbezit en druk zetten. En als dit zo slecht uit de verf komt is de conclusie dat men zich verrekend heeft in de kracht van de huidige selectie gewoon terecht.

Dat een andere selectie beter is kan voor komen. Je kan niet elk jaar kampioen worden. Wat niet moet kunnen gebeuren is dat je als topploeg consequent je eigen spel niet kan spelen. De resultaten zijn dan wel goed, maar Ajax drijft op een enorm hoog rendement, niet op het spel zoals Frank de Boer dat wil spelen.

Nogmaals; je kan niet altijd kampioen worden maar je moet na afloop wel met opgeheven hoofd in de spiegel kunnen kijken. En zover is Ajax momenteel gewoon niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 17:13 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax moet gewoon naar zichzelf gaan kijken ja, en daar valt genoeg aan te verbeteren!
Dat hebben ze dus ook gedaan! Na 17 wedstrijden meer punten gehaald als vorig jaar.
vorig jaar was het spel ook waardeloos na 17 wedstrijden, jaren daarvoor ook.
Zelfs onder martin jol was dat het geval.

Telkens kwam ajax terug en met beter spel, Jah dat zonder aankopen....
Brandje
 Brandje - dinsdag 27 januari 2015 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 17:15 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

volgens mij reageer je omdat je 2de staat en niet 1ste. Daarom heb je met PSV te maken, die staan namelijk 1ste en volkomen terecht. Niet op de manier van voetballen maar gezien qua kwaliteit.
Volgens mij zijn we ten opzichten van vorig jaar beter, na 17 wedstrijden.

Anticiperen op het vertrek van je beste spelers, dat kan niet. Je word altijd zwakker als je beste speler vertrekt. al die spelers die jij nu opnoemt maakt ajax niet beter, wel in de breedte maar niet in de basis.
Duarte speelt niet voor eriksen, het was al duidelijk dat Serero die plek zou opvullen.
Van Zimling weet ik het niet, je kan moeilijk zeggen dat het een plan was dat Serero die plek zou innemen. Maar riedewald kan prima CVM spelen, ik denk dat dat ook al bekend was toen blind vertrok.
Dus is vrij populistisch om te zeggen dat ze voor Blind en Eriksen zijn gehaald, wat echt in feiten niet echt waar is.

Blind is vrij vroeg al verkocht, direct na het WK.
Vermeer is verkocht toen het seizoen al bezig was, maar voordat vermeer vertrok hadden ze al contact met Boer.

dus in alle dingen ben je de feiten gewoon aan het verdraaien, zodat je lekker populistisch kunt gaan doen, terwijl het feitelijk dit seizoen onjuist is.
Daley blind is op 30-8-14 naar ManU gegaan dus wel opletten graag. Daurte is wel degelijk als vervanger van Eriksen gehaald of De Jong maar die laatste bleef nog een jaar. Serero was tot aan dat moment slechts een wisselspeler.
Nee ik reageer omdat ik naar een verschrikkelijk slecht Ajax zit kijken. Week in. Week uit. Terwijl dat niet had gehoeven. Voor een paar miljoen hadden wij ook El Ahmadi, Mokotjo en Ziyech kunnen halen. Dan had Serero op zijn plek kunnen blijven en had je Andersen rustiger kunnen brengen want Serero als CVM zat in niemands planning.
Ik heb het verder nergens over Vermeer gehad want da was slechts een bankzitter. Wel wanbeleid overigens om je tweede doelman voor een miljoen naar de concurrente te laten gaan en een oude lul voor zelfs nog wat meer te halen. Bedankt dat je daar nog even over begon.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 17:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Omdat het voetbal tegenvalt en dan met name die elementen die Ajax belangrijk acht, namelijk balbezit en druk zetten. En als dit zo slecht uit de verf komt is de conclusie dat men zich verrekend heeft in de kracht van de huidige selectie gewoon terecht.

Dat een andere selectie beter is kan voor komen. Je kan niet elk jaar kampioen worden. Wat niet moet kunnen gebeuren is dat je als topploeg consequent je eigen spel niet kan spelen. De resultaten zijn dan wel goed, maar Ajax drijft op een enorm hoog rendement, niet op het spel zoals Frank de Boer dat wil spelen.

Nogmaals; je kan niet altijd kampioen worden maar je moet na afloop wel met opgeheven hoofd in de spiegel kunnen kijken. En zover is Ajax momenteel gewoon niet.
Dat is ajax op dit moment in het seizoen de afgelopen 5 jaar nooit geweest.

Ik vond ajax wel degelijk goed spelen tegen PSG en in de CL.
tegen PSG scoorde we niet helaas, maar ik vond dat we wel onze eigen spel speelde.
Maar volgens mij zijn we dat dan weer vergeten.
Ook tegen APOEL speelde we dominant, juist toen hadden we geen rendement.
Brandje
 Brandje - dinsdag 27 januari 2015 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 17:17 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat hebben ze dus ook gedaan! Na 17 wedstrijden meer punten gehaald als vorig jaar.
vorig jaar was het spel ook waardeloos na 17 wedstrijden, jaren daarvoor ook.
Zelfs onder martin jol was dat het geval.

Telkens kwam ajax terug en met beter spel, Jah dat zonder aankopen....
Laatste keer dat ik heb genoten(langere tijd achter elkaar was de tweede seizoenshelft met KJH,Davids en Sneijder. Tikte we PSV met 1-5 weg. Toen was Ten cate de trainer
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 17:23 schreef Brandje het volgende:

[..]

Daley blind is op 30-8-14 naar ManU gegaan dus wel opletten graag. Daurte is wel degelijk als vervanger van Eriksen gehaald of De Jong maar die laatste bleef nog een jaar. Serero was tot aan dat moment slechts een wisselspeler.
Nee ik reageer omdat ik naar een verschrikkelijk slecht Ajax zit kijken. Week in. Week uit. Terwijl dat niet had gehoeven. Voor een paar miljoen hadden wij ook El Ahmadi, Mokotjo en Ziyech kunnen halen. Dan had Serero op zijn plek kunnen blijven en had je Andersen rustiger kunnen brengen want Serero als CVM zat in niemands planning.
Ik heb het verder nergens over Vermeer gehad want da was slechts een bankzitter. Wel wanbeleid overigens om je tweede doelman voor een miljoen naar de concurrente te laten gaan en een oude lul voor zelfs nog wat meer te halen. Bedankt dat je daar nog even over begon.
Over blind verbaast het mij. Ik had toch wat anders in mij hoofd. Ik had blijkbaar eerder afscheid genomen dan dat hij daadwerkelijk weg ging. Was ook wel te verwachten dat hij ging, anders ben je echt wel dom bezig als je dat niet had verwacht.

Duarte nam de plaats van Serrero in en niet van Eriksen.
Serero nam de plek in van Duarte en daar is nooit een verandering in gekomen, dus hoe kan je beweren dat duarte is gehaald voor Eriksen?
Serero schoof door en duarte nam plaats op de bank en daar kwam hij nooit van af, dat had ik verwacht. Dus lijkt mij dat de scouts dat ook hadden verwacht anders kan ik net zo goed daar zitten.

Ik kijk al sinds de jaren 2000 naar een zeer slecht ajax. Uitzonderingen daar gelaten.
Als je Ajax A1 naar Barca A1 hebt gezien dan weet je dat ajax een goed beleid voert.
Beleid is gericht om Ajax terug te brengen naar de Europese top.
Daar heb je een langer termijn visie voor nodig en daar ging die revolutie over.
Die beleid zorgde niet voor dat ajax kampioen werd.

Enkel Riedewald speelt met de A1 mee en met Ajax 1
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 17:26 schreef Brandje het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik heb genoten(langere tijd achter elkaar was de tweede seizoenshelft met KJH,Davids en Sneijder. Tikte we PSV met 1-5 weg. Toen was Ten cate de trainer
Zelfs toen was dus het 2de seizoenshelft beter dan de 1ste.
biebie
 biebie - dinsdag 27 januari 2015 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 17:42 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Over blind verbaast het mij. Ik had toch wat anders in mij hoofd. Ik had blijkbaar eerder afscheid genomen dan dat hij daadwerkelijk weg ging. Was ook wel te verwachten dat hij ging, anders ben je echt wel dom bezig als je dat niet had verwacht.

Duarte nam de plaats van Serrero in en niet van Eriksen.
Serero nam de plek in van Duarte en daar is nooit een verandering in gekomen, dus hoe kan je beweren dat duarte is gehaald voor Eriksen?
Serero schoof door en duarte nam plaats op de bank en daar kwam hij nooit van af, dat had ik verwacht. Dus lijkt mij dat de scouts dat ook hadden verwacht anders kan ik net zo goed daar zitten.

Ik kijk al sinds de jaren 2000 naar een zeer slecht ajax. Uitzonderingen daar gelaten.
Als je Ajax A1 naar Barca A1 hebt gezien dan weet je dat ajax een goed beleid voert.
Beleid is gericht om Ajax terug te brengen naar de Europese top.
Daar heb je een langer termijn visie voor nodig en daar ging die revolutie over.
Die beleid zorgde niet voor dat ajax kampioen werd.

Enkel Riedewald speelt met de A1 mee en met Ajax 1
Wat een flauwekul om de A1 van Ajax en de A1 van Barca als bewijs te nemen dat Ajax op de goede weg is qua beleid. A1 is jeugdvoetbal. Hoeveel van die jongens gaan echt doorbreken? Hoeveel van die jongens spelen over drie jaar nog bij Ajax? Aan Andersen en Bazoer zie je dat jeugdvoetbal van een andere orde is dan zelfs voetballen in de eredivisie. Ervaring moet erbij komen. Met jeugd alleen win je hooguit jeugdtoernooien.
Eide
 Eide - dinsdag 27 januari 2015 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 17:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat is ajax op dit moment in het seizoen de afgelopen 5 jaar nooit geweest.
Dat ben ik nadrukkelijk niet met jou eens. De afgelopen 4 jaren waren altijd op basis van veel balbezit en voorwaartse druk. Zeker gedurende de 2e seizoenhelften vaak ook met prima voetbal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 januari 2015 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 27 januari 2015 - 19:46   quote  deeplink  
Telkens kwam Ajax terug en met beter spel, Jah dat zonder aankopen....

het gaat om nu, en daar zien we dat Ajax eerder minder goed speelt dan beter gaat spelen. En dat zijn de feiten en die tellen nu eenmaal. En de resultaten uit het verleden koop je niks voor.
Brandje
 Brandje - dinsdag 27 januari 2015 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 17:42 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Over blind verbaast het mij. Ik had toch wat anders in mij hoofd. Ik had blijkbaar eerder afscheid genomen dan dat hij daadwerkelijk weg ging. Was ook wel te verwachten dat hij ging, anders ben je echt wel dom bezig als je dat niet had verwacht.

Duarte nam de plaats van Serrero in en niet van Eriksen.
Serero nam de plek in van Duarte en daar is nooit een verandering in gekomen, dus hoe kan je beweren dat duarte is gehaald voor Eriksen?
Serero schoof door en duarte nam plaats op de bank en daar kwam hij nooit van af, dat had ik verwacht. Dus lijkt mij dat de scouts dat ook hadden verwacht anders kan ik net zo goed daar zitten.

Ik kijk al sinds de jaren 2000 naar een zeer slecht ajax. Uitzonderingen daar gelaten.
Als je Ajax A1 naar Barca A1 hebt gezien dan weet je dat ajax een goed beleid voert.
Beleid is gericht om Ajax terug te brengen naar de Europese top.
Daar heb je een langer termijn visie voor nodig en daar ging die revolutie over.
Die beleid zorgde niet voor dat ajax kampioen werd.

Enkel Riedewald speelt met de A1 mee en met Ajax 1
Klopt je zegt het nu zelf. iedereen wist, ook jij, dat Blind weg gaat dus had Ajax daarop moeten anticiperen en niet wachten tot het te laat was en dus een kneus in de naam van Zimling halen.
Serero was geen basisspeler dus Duarte is wel degelijk gehaald als back-up voor Eriksen. Dat Serero uiteindelijk die slag heeft gewonnen is een heel ander verhaal.Maar bijna drie miljoen voor een bankzitter, wat jij beweerd wat Duarte is, is dan toch belachelijk veel geld. Dus daarom ben ik het ook totaal oneens met je in deze.
De A1 is mooi maar zegt mij nog niks.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 19:07 schreef biebie het volgende:

[..]

Wat een flauwekul om de A1 van Ajax en de A1 van Barca als bewijs te nemen dat Ajax op de goede weg is qua beleid. A1 is jeugdvoetbal. Hoeveel van die jongens gaan echt doorbreken? Hoeveel van die jongens spelen over drie jaar nog bij Ajax? Aan Andersen en Bazoer zie je dat jeugdvoetbal van een andere orde is dan zelfs voetballen in de eredivisie. Ervaring moet erbij komen. Met jeugd alleen win je hooguit jeugdtoernooien.
de revolutie ging voor 90% over de toekomst
Daar was cruijff niet blij mee hoe het daar ging.
Als je nu kijkt naar Ajax 1 dan is volgens mij enkel Kishna, Van rhijn, Veltman en Klaassen spelers die de jeugdopleiding doorgelopen. Daarnaast heb je riedewald maar die speelt niet altijd.
De rest zijn als A junior of ouder gehaald.
Cruijff vond dat ajax opnieuw moest worden opgebouwd, daar zie je met A1 nu de vruchten van.
Hoeveel daarvan in Ajax 1 komen te spelen, dat is speculeren. Ik hoop dat er zoveel mogelijk door komen.
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 20:23   quote  deeplink  
Duarte als vervanger gehaald van zowel de Jong als Eriksen.

Hier het bewijs, kunnen we met die discussie stooppen..

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/21886632/___Duarte_vervanger_De_Jong___.html
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 19:46 schreef Bobby1972 het volgende:
Telkens kwam Ajax terug en met beter spel, Jah dat zonder aankopen....

het gaat om nu, en daar zien we dat Ajax eerder minder goed speelt dan beter gaat spelen. En dat zijn de feiten en die tellen nu eenmaal. En de resultaten uit het verleden koop je niks voor.
waarop trek je die conclusie dat ajax minder aan het spelen is.
Beker wedstrijd tegen Vitesse, of de 2de helft van Groningen, of tegen feyenoord?
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

waarop trek je die conclusie dat ajax minder aan het spelen is.
Beker wedstrijd tegen Vitesse, of de 2de helft van Groningen, of tegen feyenoord?
Op basis van de gespeelde wedstrijden dit seizoen. In het begin zijn er een aantal goede potten gespeeld, de laatste twee maand eigenlijk niet meer op een paar goede halve uurtjes na..
Brandje
 Brandje - dinsdag 27 januari 2015 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:23 schreef remco k het volgende:
Duarte als vervanger gehaald van zowel de Jong als Eriksen.

Hier het bewijs, kunnen we met die discussie stooppen..

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/21886632/___Duarte_vervanger_De_Jong___.html
Dat zei ik dus. Bedankt remco hahaha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5894
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - Ajax (zondag 1 februari 2014, 14:30); 1 - 0









0.0241239