BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - Ajax (zondag 1 februari 2014, 14:30); 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 29 januari 2015 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 januari 2015 - 09:07 schreef dege het volgende:
Zimling nooit moeten halen, totaal geen toegevoegde waarde. Hadden Poulsen moeten behouden, die was nu de juiste man geweest. Middenveld is veels te licht en dat men bij ajax op dit moment nog over een titel durft te spreken vind ik eigenlijk schandalig, ze moeten nu toch ondertussen ook beseffen dat ze kwaliteit en ervaring te kort komen
Nee Frank heeft een schaal voor zijn kop :-(
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 29 januari 2015 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 januari 2015 - 09:45 schreef nora het volgende:
Ik begrijp je Ronald dat je meer body wil maar als je een man als Zimling als redder in nood ziet bij Ajax dan zijn we als Ajax toch diep gezonken, maar ik geef al maanden aan dat je teweinig goede middenvelders hebt en er zijn nog altijd mensen die dat maar niet willen inzien dat je niet met 3 middenvelders het hele seizoen kan volmaken Ajax had na Blind gewoon een aankoop moeten doen en ook nu in de winter had dat nog gekunt, maar helaas geld en geen verstand bij Ajax.
Pff eens Zondag was Klaassen er niet en je middenveld werd er finaal afgelopen. .
Andersen mag ook wel eens hete adem van een concurrent voelen want die verzuipt
Ook in dit zwakke team. Zulke jongens moet je in kunnen passen in een stabieler team.
Maar goed dat kun je nog 1000x aangeven het gaat helaas niet gebeuren..
nora
 nora - donderdag 29 januari 2015 - 13:16   quote  deeplink  
Het heeft totaal geen zin volgens mij heel tv land en bijna alle sport journalisten hebben het allemaal over het doorgeslagen beleid van Ajax alleen jeugd met derderangse aankopen voor een prikkie.Maar je ziet totaal geen reactie van Ajax en dat irriteert mij mateloos.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 januari 2015 door nora --
Smeerburg
 Smeerburg - donderdag 29 januari 2015 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 januari 2015 - 13:16 schreef nora het volgende:
Het heeft totaal geen zin volgens mij heel tv land en bijna alle sport journalisten hebben het allemaal over het doorgeslagen beleid van Ajax alleen jeugd met derderangse aankopen voor een prikkie.Maar je ziet totaal geen reactie van Ajax en dat irriteert mij mateloos.
Mij ook.En nog enkele miljoenen in Nl.
dege
 dege - donderdag 29 januari 2015 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 januari 2015 - 13:16 schreef nora het volgende:
Het heeft totaal geen zin volgens mij heel tv land en bijna alle sport journalisten hebben het allemaal over het doorgeslagen beleid van Ajax alleen jeugd met derderangse aankopen voor een prikkie.Maar je ziet totaal geen reactie van Ajax en dat irriteert mij mateloos.
helemaal mee eens, je kan de pot wel blijven spekken, maar het word tijd dat ze ervaring erbij halen, want dit team red het niet. Overmars moet zijn werk eens doen, want blijft het bij dit word zelfs de 2e plaats moeilijk en heb je in europa niks te zoeken.
Eide
 Eide - donderdag 29 januari 2015 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 januari 2015 - 13:16 schreef nora het volgende:
Maar je ziet totaal geen reactie van Ajax en dat irriteert mij mateloos.
Je ziet en hoort die reactie anders zeer regelmatig van zowel Frank de Boer als Marc Overmars en Edwin van der Sar. Namelijk dat zij geloven in het huidige beleid en geenzins van plan zijn hier vooralsnog niet avn plan zijn dat anders in te vullen dan men nu doet.

Wat voorlopig wel uitblijft maar wat het een en ander nog zou onderstrepen is als men inderdaad overgaat tot het aantrekken van een ervaren speler of iemand die het maximale kost.
biebie
 biebie - donderdag 29 januari 2015 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 januari 2015 - 14:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Je ziet en hoort die reactie anders zeer regelmatig van zowel Frank de Boer als Marc Overmars en Edwin van der Sar. Namelijk dat zij geloven in het huidige beleid en geenzins van plan zijn hier vooralsnog niet avn plan zijn dat anders in te vullen dan men nu doet.

Wat voorlopig wel uitblijft maar wat het een en ander nog zou onderstrepen is als men inderdaad overgaat tot het aantrekken van een ervaren speler of iemand die het maximale kost.
Blijven geloven in je beleid terwijl je achterhaalt wordt door de feiten (slecht voetbal, gaan balans in het elftal, geen strijdlust, etcetera) getuigt van weinig vakmanschap. Als je merkt dat het misgaat moet je niet aarzelen om je beleid bij te stellen. Zo gaat dat in het bedrijfsleven ook.
nora
 nora - donderdag 29 januari 2015 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 januari 2015 - 14:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Je ziet en hoort die reactie anders zeer regelmatig van zowel Frank de Boer als Marc Overmars en Edwin van der Sar. Namelijk dat zij geloven in het huidige beleid en geenzins van plan zijn hier vooralsnog niet avn plan zijn dat anders in te vullen dan men nu doet.

Wat voorlopig wel uitblijft maar wat het een en ander nog zou onderstrepen is als men inderdaad overgaat tot het aantrekken van een ervaren speler of iemand die het maximale kost.
Ja maar je kan wel blijven geloven in je beleid veel jeugd op zich is daar niks mis mee alleen ben je bij jeugd ook afhankelijk van goede lichting en als je dan te kort komt in je selectie moet dat aan gevuld worden met spelers van buitenaf als je dat niet inziet ben je of niet geschikt voor die functie of je bent gewoon stekeblind.
Eide
 Eide - donderdag 29 januari 2015 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 januari 2015 - 14:40 schreef biebie het volgende:

[..]

Als je merkt dat het misgaat moet je niet aarzelen om je beleid bij te stellen. Zo gaat dat in het bedrijfsleven ook.
Zo gaat het in het bedrijfsleven zeer zeker niet. Ik vraag mij ook af of jij wel een duidelijk beeld hebt wat "beleid" nu eigenlijk is.

Als het namelijk niet loopt zoals je had gedacht of gehoopt ga je niet meteen allerlei beleidsaanpassingen doen. Je gaat eerst analyseren wat de oorzaak is en welke ingrijpen hier een effect op kunnen hebben. En dan kan de conclusie zomaar zijn dat er geen beleidsaanpassingen nodig zijn maar dat je op heel andere manieren kan ingrijpen. Zeker omdat beleid niet over een enkel seizoen gaat kan je je niet veroorloven bij elke scheet maar beleidsaanpassingen door te voeren.

Bovendien heeft Ajax ruimte zat binnen het huidige beleid om in te grijpen met aankopen. Men kiest er alleen voor die ruimte niet te benutten. Volgens FdB is dat omdat men simpelweg niet de juiste spelers daarvoor kan aantrekken.

---

Bovenstaande is overigens geen betoog dat Ajax dan maar niets moet doen. Zeker niet, ik denk wel dat Ajax in moet grijpen. Maar Ajax hoeft daarvoor echt geen beleidswijzigingen door te voeren. Dat zou onzinning en onnodig zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 januari 2015 door Eide --
Eide
 Eide - donderdag 29 januari 2015 - 15:31   quote  deeplink  
Vitesse accepteert voorstel KNVB en mist sleutelspeler tegen Ajax

Vitesse moet het zondag in de Eredivisie-wedstrijd tegen Ajax stellen zonder aanvoerder Guram Kashia. De Georgiër kreeg donderdag tegen FC Groningen een directe rode kaart. Rode kaarten uit het bekertoernooi worden alleen meegenomen naar de Eredivisie als het directe rode kaarten zijn. Dat was bij Kashia het geval. Uit de toegekende strafschop viel uiteindelijk de 1-0 voor FC Groningen, al gebeurde dat pas in de rebound. Kashia zei donderdag nog niet te weten of hij een schorsing zou accepteren. "Ik wil heel graag spelen, maar het is aan de club hierover te beslissen. Ik weet niet of het kan."

Kashia raakte de bal op de doellijn met zijn arm. "Maar ik deed het niet met opzet. Ik voel me verantwoordelijk. Ons team heeft het namelijk moeilijk", zei Kashia na afloop tegen Omroep Gelderland. Als Vitesse tegen het voorstel van de aanklager betaald voetbal in beroep was gegaan, zou de zaak waarschijnlijk over het weekend heen getild worden en had hij in actie kunnen komen tegen Ajax.

Bron
Eide
 Eide - donderdag 29 januari 2015 - 15:32   quote  deeplink  
Klaassen moet vrezen voor 'Vitesse', drie teamgenoten werken aan herstel

Davy Klaassen dreigt zondagmiddag ook de uitwedstrijd van landskampioen Ajax tegen Vitesse te moeten missen. De middenvelder had woensdag nog last van een geïrriteerde buikwand en ontbrak daardoor gedurende de groepstraining, zo meldt AT5.

Klaassen raakte afgelopen vrijdag af tijdens de training van Ajax en ontbrak daardoor in de doelpuntloze thuiswedstrijd tegen Feyenoord. In de Klassieker werd de middenvelder vervangen door Riechedly Bazoer, die een verdienstelijke indruk maakte. Toch werd de afwezigheid van Klaassen her en der gebruikt als oorzaak van het povere spel.

Behalve Klaassen waren Joël Veltman en Viktor Fischer woensdag eveneens afwezig. Zij verschenen weliswaar op het veld, maar werkten volgens de Amsterdamse tv-zender individueel aan het herstel van hun blessures. Jaïro Riedewald trainde een deel mee, maar liet het afsluitende partijspel aan zich voorbij gaan.

Ajax moet zondag winnen van Vitesse om bij te blijven. De achterstand op koploper PSV bedraagt inmiddels zes punten.

Bron
nora
 nora - donderdag 29 januari 2015 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 januari 2015 - 15:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Zo gaat het in het bedrijfsleven zeer zeker niet. Ik vraag mij ook af of jij wel een duidelijk beeld hebt wat "beleid" nu eigenlijk is.

Als het namelijk niet loopt zoals je had gedacht of gehoopt ga je niet meteen allerlei beleidsaanpassingen doen. Je gaat eerst analyseren wat de oorzaak is en welke ingrijpen hier een effect op kunnen hebben. En dan kan de conclusie zomaar zijn dat er geen beleidsaanpassingen nodig zijn maar dat je op heel andere manieren kan ingrijpen. Zeker omdat beleid niet over een enkel seizoen gaat kan je je niet veroorloven bij elke scheet maar beleidsaanpassingen door te voeren.
========================================================================================
========================================================================================

Beste Eide dat mag jij vinden maar een aanpassing in een beleid is helemaal niet zo gek als jij dat doet voorkomen en ja ook in het bedrijfsleven gebeurd dat.
En over het eerst analyseren heb je gelijk in maar dat hoeft geen 3 jaar te duren dus of ze zijn strond eigenwijs of ze laten dit jaar voorbij gaan en gokken alles op aankomend seizoen met de nw lichting en de ervaring die de talenten van nu hebben opgedaan en dat Eide dat moem ik slecht management.
.

=========================================================================================

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 januari 2015 door nora --
biebie
 biebie - donderdag 29 januari 2015 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 januari 2015 - 15:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Zo gaat het in het bedrijfsleven zeer zeker niet. Ik vraag mij ook af of jij wel een duidelijk beeld hebt wat "beleid" nu eigenlijk is.

Als het namelijk niet loopt zoals je had gedacht of gehoopt ga je niet meteen allerlei beleidsaanpassingen doen. Je gaat eerst analyseren wat de oorzaak is en welke ingrijpen hier een effect op kunnen hebben. En dan kan de conclusie zomaar zijn dat er geen beleidsaanpassingen nodig zijn maar dat je op heel andere manieren kan ingrijpen. Zeker omdat beleid niet over een enkel seizoen gaat kan je je niet veroorloven bij elke scheet maar beleidsaanpassingen door te voeren.

Bovendien heeft Ajax ruimte zat binnen het huidige beleid om in te grijpen met aankopen. Men kiest er alleen voor die ruimte niet te benutten. Volgens FdB is dat omdat men simpelweg niet de juiste spelers daarvoor kan aantrekken.

---

Bovenstaande is overigens geen betoog dat Ajax dan maar niets moet doen. Zeker niet, ik denk wel dat Ajax in moet grijpen. Maar Ajax hoeft daarvoor echt heet beleidswijzigingen door te voeren. Dat zou onzinning onnodig zijn.
Jij denkt zeker nog dat we in het stenen tijdperk leven, dat je jarenlang de tijd hebt om iets uit te proberen onder het mom van beleid. Inderdaad ga je je beleid niet bij elke scheet aanpassen, maar waar we nu al anderhalf seizoen naar zitten te kijken is stilstand in plaats van vooruitgang (en daar heeft die vierde titel niks mee te maken). In het bedrijfsleven wordt zo'n lange stilstand niet geaccepteerd. Ik kan het weten, want ik ben ondernemer.
Eide
 Eide - donderdag 29 januari 2015 - 16:26   quote  deeplink  
Maar dan nog drijf jij op jouw persoonlijke overtuiging dat het beleid heeft gefaald. Daar hebben je geen duidelijke meetbare argumenten bij. Dat is " slechts" gebaseert op jou mening over het vertoonde spel.

Maar dat zegt nog altijd niets over wat er nu factueel aan de hand is. Binnen het beleid staan namelijk doelstellingen genoemd. Deze worden al jaren ruim behaald. En binnen de club is men kennelijk zeer tevreden (en terecht ook) over de gang van zaken. Het enige dat tegen valt is het voetbal zoals dat wordt vertoont door het eerste.

Nou goed, daar zal weinig onenigheid over bestaan maar dat enkele argument is niet afdoende om beleidsweizigingen door te voeren, met name omdat er binnen het bestaande beleid voldoende mogelijkheden zijn om in te grijpen. Ook dat is namelijk een kenmerk van beleid, dat je jezelf handvatten geeft om binnen de beleidskaders bij te kunnen sturen. Dat zijn die miljoenen die Ajax bereid is uit te geven aan de juiste speler bijvoorbeeld.

Jij noemt het slecht management. Ik denk dat daar aantoonbaar geen sprake van is. Waar je de directie en de technische staf wel van kan betichten is dat ze de beschikbare middelen niet aanwenden om versterkingen aan te trekken. Maar zelfs dat is een subjectief oordeel aangezien wij geen inzicht hebben in het wensenlijstje van Frank de Boer.

En dan komen we uit bij wat jullie eigenlijk zeggen, namelijk dat jullie van mening zijn dat Frank de Boer ten onrechte vertrouwen heeft in bepaalde spelers. En dat heeft volgens mij maar weinig met beleid te maken.
Eide
 Eide - donderdag 29 januari 2015 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 januari 2015 - 16:15 schreef biebie het volgende:

[..]

Ik kan het weten, want ik ben ondernemer.
En waar baseer jij je dan op? De perceptie van de buitenwacht of de doelstellingen zoals jij die zelf hebt geformuleerd en meetbaar hebt gemaakt?
Eide
 Eide - donderdag 29 januari 2015 - 16:43   quote  deeplink  
Veel zorgen bij Ajax in aanloop naar duel met Vitesse

Voor trainer Frank de Boer van Ajax stapelen de problemen zich op in de aanloop naar de competitiewedstrijd van zondag tegen Vitesse. Naast Davy Klaassen ontbraken vandaag ook reservedoelman Diederik Boer en spits Kolbeinn Sigthórsson op het trainingsveld. Beiden zijn geblesseerd aan hun rechterknie. Zorgen zijn er vooral om Boer, die nader onderzocht moet worden.

Voor Klaassen lijkt het duel met Vitesse te vroeg te komen. De middenvelder wordt geplaagd door een geïrriteerde buikwand, waardoor hij zondag al de klassieker tegen Feyenoord (0-0) moest overslaan. De international liet zich donderdag opnieuw niet zien op het veld. Jaïro Riedewald, die een knieblessure heeft, trainde net als Joël Veltman (hamstring) wel al voorzichtig mee. Ajax staat tweede in de Eredivisie, zes punten achter PSV.

Bron

----------

Het eventueel uitvallen van Boer gaat wel een dingetje zijn als die echt gebleseerd is. Jong Ajax moet de dag voor AJax spelen dus mag de keeper die daar speelt niet op de bank bij Ajax 1. Als Boer ook gebleseerd is wordt het heel lastig. Mous is geschorst, Boer geblesseert en Alblas toch wel. Dan wordt Indie Groothuizen dus 2e keeper en moet Stan van Bladeren waarschijnlijk keepen bij Jong Ajax.

Geen Sightorsson betekent wel weer dat Zivkovic bij selectie zal zitten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 januari 2015 door Eide --
biebie
 biebie - donderdag 29 januari 2015 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 januari 2015 - 16:34 schreef Eide het volgende:

[..]

En waar baseer jij je dan op? De perceptie van de buitenwacht of de doelstellingen zoals jij die zelf hebt geformuleerd en meetbaar hebt gemaakt?
Als ik zie dat iets niet werkt, ook al maakt het deel uit van de doelstellingen, ben ik altijd bereid om zaken aan te passen of desnoods bij te stellen. Beleid is niet statisch, maar altijd onderhevig aan wat er om je heen gebeurt. En als ik merk dat mijn klanten ontevreden zijn over wat ik lever (zoals heel wat seizoenkaarthouders van Ajax nu zijn), dan kijk ik waar ik verbeteringen kan aanbrengen.
Eide
 Eide - donderdag 29 januari 2015 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 januari 2015 - 16:43 schreef biebie het volgende:

[..]

Als ik zie dat iets niet werkt, ook al maakt het deel uit van de doelstellingen, ben ik altijd bereid om zaken aan te passen of desnoods bij te stellen. Beleid is niet statisch, maar altijd onderhevig aan wat er om je heen gebeurt. En als ik merk dat mijn klanten ontevreden zijn over wat ik lever (zoals heel wat seizoenkaarthouders van Ajax nu zijn), dan kijk ik waar ik verbeteringen kan aanbrengen.
Maar dan knal je toch niet meteen jou hele beleid om. Je gaat kijken hoe je, binnen het beleid dat je voert, die aanpassingen kan aanbrengen. Je fundament kom je pas aan als het echt rigoreus een andere richting uit moet.

En zo is het ook bij Ajax. Ajax gaat echt de nieuwe koers niet omgooien omdat het iets minder gaat als op andere gebieden datzelfde beleid ontegenzeggelijke vruchten afwerkt. Ajax heeft de middelen om binnen het beleid bij te sturen.

Want laten we eerlijk zijn, een andere richting die die Ajax nu op gaat is niet haalbaar. Ajax kan geen selectie bij elkaar kopen. Dat is godsonmogelijk met de transfersommen en salarissen die geeist worden in het moderne voetbal. Ajax probeert haar eigen sterke punten optimaal te benutten, die elementen waar al het succes van de club uit geboren is. Eigen jeugd en het ontwikkelen van talent. En dat vult men aan met aankopen.

Dat beleid staat als een huis en hoeft absoluut niet om. En dan kom ik weer bij de stelling dat Ajax helemaal niets aan het beleid hoeft te doen aangezien dat voldoende handvatten biedt bij te sturen. Wij, als supporters, zijn het alleen niet eens met hoe Ajax die handvatten gebruikt (of juist niet gebruikt). Maar dat heeft volgens mij geen zak met beleid te maken.
Smeerburg
 Smeerburg - donderdag 29 januari 2015 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 januari 2015 - 16:15 schreef biebie het volgende:

[..]

Jij denkt zeker nog dat we in het stenen tijdperk leven, dat je jarenlang de tijd hebt om iets uit te proberen onder het mom van beleid. Inderdaad ga je je beleid niet bij elke scheet aanpassen, maar waar we nu al anderhalf seizoen naar zitten te kijken is stilstand in plaats van vooruitgang (en daar heeft die vierde titel niks mee te maken). In het bedrijfsleven wordt zo'n lange stilstand niet geaccepteerd. Ik kan het weten, want ik ben ondernemer.
Klopt. Stilstand is achteruitgang. Ajax staat niet alleen stil maar hollen ook achteruit. Worden qua beleving, spel en straks zelfs op de ranglijst ingehaald door clubs die zich normaal niet met Ajax kunnen meten.We horen alleen maar dat contracten met jeugdspelers worden verlengd. Prima. Maar net zoals in het bedrijfsleven heeft de jeugd ook sturing nodig en wel van ervaren krachten.
Ik kan het weten. ben ook ondernemer.
nora
 nora - donderdag 29 januari 2015 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 januari 2015 - 16:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar dan knal je toch niet meteen jou hele beleid om. Je gaat kijken hoe je, binnen het beleid dat je voert, die aanpassingen kan aanbrengen. Je fundament kom je pas aan als het echt rigoreus een andere richting uit moet.

En zo is het ook bij Ajax. Ajax gaat echt de nieuwe koers niet omgooien omdat het iets minder gaat als op andere gebieden datzelfde beleid ontegenzeggelijke vruchten afwerkt. Ajax heeft de middelen om binnen het beleid bij te sturen.

Want laten we eerlijk zijn, een andere richting die die Ajax nu op gaat is niet haalbaar. Ajax kan geen selectie bij elkaar kopen. Dat is godsonmogelijk met de transfersommen en salarissen die geeist worden in het moderne voetbal. Ajax probeert haar eigen sterke punten optimaal te benutten, die elementen waar al het succes van de club uit geboren is. Eigen jeugd en het ontwikkelen van talent. En dat vult men aan met aankopen.

Dat beleid staat als een huis en hoeft absoluut niet om. En dan kom ik weer bij de stelling dat Ajax helemaal niets aan het beleid hoeft te doen aangezien dat voldoende handvatten biedt bij te sturen. Wij, als supporters, zijn het alleen niet eens met hoe Ajax die handvatten gebruikt (of juist niet gebruikt). Maar dat heeft volgens mij geen zak met beleid te maken.
Sorry Eide hier kom jij niet uit een beleid is goed maar bijstellingen van een beleid is een normale zaak dat kan jij beslist niet ontkennen en een selectie bij elkaar kopen wordt nergens genoemd maar een kleine injectie is mogelijk en zou het beleid geen schade doen .
Eide
 Eide - donderdag 29 januari 2015 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 januari 2015 - 17:50 schreef nora het volgende:

[..]

Sorry Eide hier kom jij niet uit een beleid is goed maar bijstellingen van een beleid is een normale zaak dat kan jij beslist niet ontkennen en een selectie bij elkaar kopen wordt nergens genoemd maar een kleine injectie is mogelijk en zou het beleid geen schade doen .
De mogelijkheid om spelers aan te trekken heeft Ajax gewoon binnen het bestaande beleid. Dus welke bijstellingen heb je het nou over?
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 29 januari 2015 - 19:00   quote  deeplink  
Ik heb in het begin van het seizoen al een keer de opmerking gemaakt dat Ajax pas zal toegeven dat het beleid niet optimaal was wanneer het te laat is. En dat herhaal ik nu opnieuw. Ook ik acht de kans groter dat er niemand wordt aangetrokken. Ronald de Boer zegt vandaag ook dat Ajax ervaren spelers nodig heeft. En dat dat de kans vergroot dat het gemakkelijker voor je gaat worden t.a.v. je spel.

Wanneer Ajax op korte termijn voor de titel is uitgespeeld zal er zeker weerstand komen van buiten en ook bij de supporters. Dan ben ik benieuwd hoe zij zich dan gaan verdedigen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 januari 2015 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 29 januari 2015 - 19:02   quote  deeplink  
Ajax is toch een bedrijf? Dan wordt je op je resultaten beoordeeld!
Smeerburg
 Smeerburg - donderdag 29 januari 2015 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 januari 2015 - 19:02 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax is toch een bedrijf? Dan wordt je op je resultaten beoordeeld!
Wat jij zegt dat is waar. Ajax heeft tevens aandeelhouders. Als men in het bedrijfslevens niet genoeg omzet maakt beginnen de aandeelhouders in opstand te komen omdat zij meer geld willen verdienen.Zullen er maatregelen genomen moeten worden.
Bij Ajax hoor ik niemand die daar toe bevoegd is in opstand komen.Laten alles gelaten over zich heen komen. En ja er wordt pas wat over gezegd als het te laat is. Jammer jammer jammer.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 29 januari 2015 - 20:25   quote  deeplink  
Uiteindelijk wanneer het te laat is zal er weerstand ontstaan. Daar kun je vergif op innemen!
Eide
 Eide - donderdag 29 januari 2015 - 20:46   quote  deeplink  
Hebben jullie het verslag van de afgelopen AVA gelezen? Dan had je namelijk geweten dat er wel degelijk door de aandeelhouders op gereageerd wordt en kritische vragen worden gesteld.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 29 januari 2015 - 20:52   quote  deeplink  
Ik verwacht dat Ajax geen spelers gaat kopen in de komende 4 dagen. En dan moet je afwachten wat de resultaten gaan brengen. En wanneer die tegenvallen ben ik benieuwd wat de consequenties zullen zijn!
Eide
 Eide - donderdag 29 januari 2015 - 21:02   quote  deeplink  
Ik verwacht dan geen consequenties. Wel een andere houding op de transfermarkt in de zomer en een grotere bereidwilligheid spelers aan te trekken binnen de richtlijnen die daarover zijn opgenomen in het huidige beleid.

Overigens wordt dat niet het gespreksonderwerp van de zomer, ongeacht de resultaten gedurende de 2e seizoenshelft. HET gesprek wordt of Frank de Boer blijft en indien hij vertrekt; wie zijn opvolger wordt.
3sterren
 3sterren - donderdag 29 januari 2015 - 23:06   quote  deeplink  
Ik ben altijd negatief over de speelwijze en sommige spelers maar dat is omdat ik als supporter gwn zo graag wil dat mijn beter speelt en elk jaar beter wordt! Dit jaar denk ik dat we geen kampioen worden dat is jmmr maar natuurlijk blijf ik hopen alles kan! Tegen beter weten in. Vitesse gaat ons met 2-1 verslaan denk ik!
Eide
 Eide - vrijdag 30 januari 2015 - 08:52   quote  deeplink  
Werkvergunning Onana

Het slechte nieuws over de knieblessure die reservekeeper Diederik Boer deze week opliep op de training van Ajax, werd gevolgd door een beter bericht.

Ajax ontving gisteren eindelijk de werkvergunning van André Onana. De achttienjarige doelman werd in december van FC Barcelona overgenomen.

Bron

Dat biedt op het keepersfront in ieder geval wat lucht.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 30 januari 2015 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 08:52 schreef Eide het volgende:
Werkvergunning Onana

Het slechte nieuws over de knieblessure die reservekeeper Diederik Boer deze week opliep op de training van Ajax, werd gevolgd door een beter bericht.

Ajax ontving gisteren eindelijk de werkvergunning van André Onana. De achttienjarige doelman werd in december van FC Barcelona overgenomen.

Bron

Dat biedt op het keepersfront in ieder geval wat lucht.
Zal aankomend weekend wel meedoen bij Jong Ajax! Of ze moeten zoveel vertrouwen in hem hebben dat ze hem gelijk als reservekeeper op de bank neerzetten bij het eerste natuurlijk!
Eide
 Eide - vrijdag 30 januari 2015 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 09:16 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Zal aankomend weekend wel meedoen bij Jong Ajax! Of ze moeten zoveel vertrouwen in hem hebben dat ze hem gelijk als reservekeeper op de bank neerzetten bij het eerste natuurlijk!
Beide is wat voor te zeggen. Hij heeft nog niet met de groep getraint dus meteen een volle wedstrijd laten keepen bij Jong Ajax of een wedstrijd op de bank bij Ajax 1.... met het risico dat je een, voor de ploeg, onbekende doelman moet laten invallen.

We zullen zien. Het ontlast de jeugd in ieder geval behoorlijk.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 30 januari 2015 - 10:10   quote  deeplink  
"Volgens de ochtendkrant doet Marc Overmars, directeur voetbalzaken bij de huidige nummer twee van de Eredivisie, verwoede pogingen om de huidige selectie alsnog te versterken. Dat is wat er volgens de Ajax-top moet gebeuren om koploper PSV bij te kunnen houden in de titelrace van dit seizoen."

Ik ben benieuwd......

Hoewel De Boer in Qatar aangaf tevreden te zijn met zijn selectie, is het niet zo dat Ajax de hele maand de ogen dicht heeft gehouden voor versterkingen. "We blijven zoeken naar buitenkansjes", zei De Boer in de laatste maand van 2014. "Maar de lat ligt hoog. We willen alleen spelers die ons echt beter maken. Anders doen we het liever met onze eigen jeugd."

2 halen 1 betalen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 januari 2015 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 30 januari 2015 - 10:58   quote  deeplink  
"Vanwege het toenemend aantal blessures voelt Ajax zich genoodzaakt om alsnog de transfermarkt op te gaan deze maand. Directeur voetbalzaken Marc Overmars speurt ondertussen naar aanwinsten, terwijl Raymond Verheijen van de situatie gebruik maakt om zijn gelijk te halen.

"Omdat Frank de Boer zijn team heeft overtraind, waardoor spelers geblesseerd of niet vooruit te branden zijn, moet Overmars nu spelers kopen?", vraagt inspanningsfysioloog zich hardop af via zijn Twitteraccount. Eerder waarschuwde Verheijen al voor de te intensieve trainingen van de Amsterdammers. "Vermoeidheid is grootste vijand van voetballers. Het gaat om ontwikkelen van fitheid met behoud van frisheid zonder opstapelen vermoeidheid."

"Een ezel stoot zich normaal gesproken geen twee keer aan dezelfde steen.maar Frank de Boer dus duidelijk wel. Met alle gevolgen van dien. Tijdens de voorbereiding op de tweede seizoenshelft in januari in Qatar overtrainde Frank de Boer zijn spelers doodleuk opnieuw. Vervolgens klaagden zijn spelers over vermoeidheid tegen Groningen en waren ze niet vooruit te branden tegen Feyenoord", waren onlangs zijn woorden.

De blessures van basisspelers Davy Klaassen en Joël Veltman zijn voor Ajax een reden om op zoek te gaan naar versterkingen. "
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 30 januari 2015 - 10:59   quote  deeplink  
Marc heeft Frank vanochtend gebeld om te zeggen dat ze de kosten van nieuwe spelers op hem gaan verhalen. Gaat van zijn salaris af. Want kleine marc let natuurlijk wel op de centjus!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 januari 2015 door Bobby1972 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 30 januari 2015 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 10:58 schreef Bobby1972 het volgende:
"Vanwege het toenemend aantal blessures voelt Ajax zich genoodzaakt om alsnog de transfermarkt op te gaan deze maand. Directeur voetbalzaken Marc Overmars speurt ondertussen naar aanwinsten, terwijl Raymond Verheijen van de situatie gebruik maakt om zijn gelijk te halen.

"Omdat Frank de Boer zijn team heeft overtraind, waardoor spelers geblesseerd of niet vooruit te branden zijn, moet Overmars nu spelers kopen?", vraagt inspanningsfysioloog zich hardop af via zijn Twitteraccount. Eerder waarschuwde Verheijen al voor de te intensieve trainingen van de Amsterdammers. "Vermoeidheid is grootste vijand van voetballers. Het gaat om ontwikkelen van fitheid met behoud van frisheid zonder opstapelen vermoeidheid."

"Een ezel stoot zich normaal gesproken geen twee keer aan dezelfde steen.maar Frank de Boer dus duidelijk wel. Met alle gevolgen van dien. Tijdens de voorbereiding op de tweede seizoenshelft in januari in Qatar overtrainde Frank de Boer zijn spelers doodleuk opnieuw. Vervolgens klaagden zijn spelers over vermoeidheid tegen Groningen en waren ze niet vooruit te branden tegen Feyenoord", waren onlangs zijn woorden.

De blessures van basisspelers Davy Klaassen en Joël Veltman zijn voor Ajax een reden om op zoek te gaan naar versterkingen. "
Kijk eens wie je quote man? Inspanningsfysioloog die totaal geen enkele binding of connectie heeft met Ajax! Die vent is niet serieus te nemen, maar ok neem jij dit soort figuren maar serieus! Toont direct aan hoe jij kijkt naar onze club!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 30 januari 2015 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 10:59 schreef Bobby1972 het volgende:
Marc heeft Frank vanochtend gebeld om te zeggen dat ze de kosten van nieuwe spelers op hem gaan verhalen. Gaat van zijn salaris af. Want kleine marc let natuurlijk wel op de centjus!
Grappig joh, ik ben tenminste blij met Marc Overmars! Heeft er samen met de rest van het bestuur voor gezorgd dat onze club in ieder geval financieel weer helemaal gezond is! Nu dat het geval is moet Ajax doorpakken en zich gaan richten op het elftal en de basis!
Eide
 Eide - vrijdag 30 januari 2015 - 11:21   quote  deeplink  
Verheijen is al jaren het lachertje van de voetbalwereld.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 30 januari 2015 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 11:21 schreef Eide het volgende:
Verheijen is al jaren het lachertje van de voetbalwereld.
Inderdaad!
remco k
 remco k - vrijdag 30 januari 2015 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 januari 2015 - 19:02 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax is toch een bedrijf? Dan wordt je op je resultaten beoordeeld!
Inderdaad, en bij een bedrijf gaat het om de poen..

Dus zoals jij het stelt draait Akax fantastisch..
remco k
 remco k - vrijdag 30 januari 2015 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 11:04 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Grappig joh, ik ben tenminste blij met Marc Overmars! Heeft er samen met de rest van het bestuur voor gezorgd dat onze club in ieder geval financieel weer helemaal gezond is! Nu dat het geval is moet Ajax doorpakken en zich gaan richten op het elftal en de basis!
Helemaal mee eens..
remco k
 remco k - vrijdag 30 januari 2015 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 11:21 schreef Eide het volgende:
Verheijen is al jaren het lachertje van de voetbalwereld.
Wie is dat?
biebie
 biebie - vrijdag 30 januari 2015 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 11:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Inderdaad, en bij een bedrijf gaat het om de poen..

Dus zoals jij het stelt draait Akax fantastisch..
Een bedrijf dat zijn geld op de bank laat staan is géén fantastisch bedrijf; wil je als bedrijf succesvol zijn en vooral blijven, moet je voortdurend investeren in je belangrijkste assets. Bij Ajax zijn dat de spelers, maar daar wordt al een paar jaar niet of slecht in geïnvesteerd.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 30 januari 2015 - 12:17   quote  deeplink  
Nog een paar dagen........eens kijken waar kleine Marc mee aankomt.......
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 30 januari 2015 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 12:17 schreef Bobby1972 het volgende:
Nog een paar dagen........eens kijken waar kleine Marc mee aankomt.......
Let op, met niets, dat ons direct beter gaat maken. En zoals elke keer acteert onze Marc te laat (Net als de vorige keer met bijv. Blind - Zimling).

Regeren is vooruitzien, maar men is tegenwoordig als beleidsuitvoerders gaan reageren op een situatie al tevreden.

Een scouting/technische staf moet een bestand met bruikbare spelers voor elke positie hebben klaarliggen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 januari 2015 door Ztjes --
remco k
 remco k - vrijdag 30 januari 2015 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 11:59 schreef biebie het volgende:

[..]

Een bedrijf dat zijn geld op de bank laat staan is géén fantastisch bedrijf; wil je als bedrijf succesvol zijn en vooral blijven, moet je voortdurend investeren in je belangrijkste assets. Bij Ajax zijn dat de spelers, maar daar wordt al een paar jaar niet of slecht in geïnvesteerd.
Eh, wat je zegt klopt deels. Er wordt namelijk wel degelijk geinvesteerd in spelers, en dat doen ze nog goed ook. Ze halen grote talenten die begeerd worden door de top van Europa en binden deze jongens lang aan zich.

De afgelopen 4 seizoenen hebben we het beste voetbal van de ED gespeeld en zijn we 4 keer kampioen geworden.

Het enige dat beter kan en ook gewoon moet is het het aantrekken van de spelers die direct een versterking zouden moeten kunnen zijn voor het eerste elftal..
nora
 nora - vrijdag 30 januari 2015 - 12:48   quote  deeplink  
Nou overdrijven is ook een vak het beste voetbal van de eredivisie kan ik mij niet herinneren ja er wordt inderdaad geinvesteerd in jeugd zodat ze na 2/3 jaar met dikke winst verkocht worden zakelijk allemaal prima maar wij zitten buiten jou om allemaal te wachten op wat mooier voetbal en wat meer spelers van niveau.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 30 januari 2015 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 12:36 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Let op, met niets, dat ons direct beter gaat maken. En zoals elke keer acteert onze Marc te laat (Net als de vorige keer met bijv. Blind - Zimling).

Regeren is vooruitzien, maar men is tegenwoordig als beleidsuitvoerders gaan reageren op een situatie al tevreden.

Een scouting/technische staf moet een bestand met bruikbare spelers voor elke positie hebben klaarliggen.
Ik hoop dat ze eens hun scouting bij Ajax onder de loep gaan nemen. Want kwa rendement houdt het al vel jaren niet over. En ja Marc is niet de snelste en erg afwachtend ingesteld. Zolang Ajax om de titel blijft spelen zal het wel rustig blijven. Maar zodar Ajax voor de titel is uitgespeeld zal er zeker röring onstaan.
remco k
 remco k - vrijdag 30 januari 2015 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 12:53 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze eens hun scouting bij Ajax onder de loep gaan nemen. Want kwa rendement houdt het al vel jaren niet over. En ja Marc is niet de snelste en erg afwachtend ingesteld. Zolang Ajax om de titel blijft spelen zal het wel rustig blijven. Maar zodar Ajax voor de titel is uitgespeeld zal er zeker röring onstaan.
Volgens mij is Marc juist heel snel..

Vergeet niet dat hij regeert op basis van de informatie die hij krijgt rondom het eerste elftal en uit het TH.. Hij bepaalt niet wie hij gaat halen voor het eerste elftal..
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 30 januari 2015 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 12:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij is Marc juist heel snel..

Vergeet niet dat hij regeert op basis van de informatie die hij krijgt rondom het eerste elftal en uit het TH.. Hij bepaalt niet wie hij gaat halen voor het eerste elftal..
Als voetballer was hij inderdaad heel snel.

Maar het reageren op informatie is gewoon te laat. Vooraf aan de transferperiode ga je in overleg met de technische staf en leg je de prioriteiten vast, welke posities versterking behoeven, welke soort spelers en ga je aan de slag.
Niet pas na vooral druk van buitenaf.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3169
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - Ajax (zondag 1 februari 2014, 14:30); 1 - 0









0.0137488