BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - Ajax (zondag 1 februari 2014, 14:30); 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 27 januari 2015 - 20:29   quote  deeplink  
Met nog iets meer dan 4 dagen tot de wedstrijd gaan we nu hele langen dagen hier tegemoet! Elk topic heeft nu precies hetzelfde geneuzel van dezelfde mensen!! Kopen, kopen, kopen!!! Beleid is kut, beleid is klote! Overmars is ruk, Overmars is gierig!! Cillessen is een onbetrouwbare keeper, Cillessen is geen echte keeper!! De jeugd is niet onze toekomst, want de jeugd verliest in Rotjeknor met 6-0 van Sparta!! Ons middenveld is baby, ons middenveld is drama!! Elke keer hoop ik weer op mooi voetbal, maar elke keer is het weer drama!!! Alles al tienduizend keer gelezen!! En iedereen weet dat het voetbal niet is om op dit moment over naar huis te schrijven, maar sommigen maken ervan alsof we 18e staan in de Eredivisie!

Dan is er maar 1 oplossing voor sommigen! Zet zondag je televisie niet aan en zet je mobiel uit, pak je vriendin of vriend bij de hand en neem haar mee naar het bos! Vervolgens pak je een hele dikke boom en neuk je hem of haar daarachter! Vervolgens zet je om kwart over 4 je mobiel weer aan en als het resultaat negatief is heb jij tenminste een hoogtepunt gehad!!
biebie
 biebie - dinsdag 27 januari 2015 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

waarop trek je die conclusie dat ajax minder aan het spelen is.
Beker wedstrijd tegen Vitesse, of de 2de helft van Groningen, of tegen feyenoord?
Ach man, Ajax speelt al een paar maanden kut, af en toe een steeds korter wordende opleving, en verder is het niet om aan te zien. Er zijn geen automatismen, er is geen bezieling, er is geen spelvreugde, iedereen lijkt wel verkrampt. Waar is de tijd dat tegenstanders met angst naar Amsterdam kwamen? Iedereen, ja iedereen, kan tegenwoordig van Ajax winnen.
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:29 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat zei ik dus. Bedankt remco hahaha
Die discussie is hier al veel vaker gevoerd, en die link heeft hier ook al veel vaker gestaan..

Was dus ook makkelijk te vinden..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:06 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt je zegt het nu zelf. iedereen wist, ook jij, dat Blind weg gaat dus had Ajax daarop moeten anticiperen en niet wachten tot het te laat was en dus een kneus in de naam van Zimling halen.
Serero was geen basisspeler dus Duarte is wel degelijk gehaald als back-up voor Eriksen. Dat Serero uiteindelijk die slag heeft gewonnen is een heel ander verhaal.Maar bijna drie miljoen voor een bankzitter, wat jij beweerd wat Duarte is, is dan toch belachelijk veel geld. Dus daarom ben ik het ook totaal oneens met je in deze.
De A1 is mooi maar zegt mij nog niks.
ik vraag mij af of zimling gehaald is als basisspeler, waarop hebben ze besloten dat hij dat aan zou kunnen.
Serero was geen basisspeler omdat eriksen misschien speelde.
Serero was stand-in van Eriksen.
Eriksen vertrok dan is het logisch dat hij Eriksen opvolgde.

Er zijn hier mensen die graag 7 miljoen voor sinkgraven willen betalen
terwijl de kans redelijk is dat sinkgraven het ook niet red.
Of sinkgraven echt beter is dan Andersen dat weet je niet.
Niet nu en in de toekomst dan Nouri wel eens beter zijn.
Dan heb je nu 3 miljoen door de plee gespoeld maar met sinkgraven kan je wel eens 7 miljoen door de plee spoelen
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ik vraag mij af of zimling gehaald is als basisspeler, waarop hebben ze besloten dat hij dat aan zou kunnen.
Serero was geen basisspeler omdat eriksen misschien speelde.
Serero was stand-in van Eriksen.
Eriksen vertrok dan is het logisch dat hij Eriksen opvolgde.

Er zijn hier mensen die graag 7 miljoen voor sinkgraven willen betalen
terwijl de kans redelijk is dat sinkgraven het ook niet red.
Of sinkgraven echt beter is dan Andersen dat weet je niet.
Niet nu en in de toekomst dan Nouri wel eens beter zijn.
Dan heb je nu 3 miljoen door de plee gespoeld maar met sinkgraven kan je wel eens 7 miljoen door de plee spoelen
Jij gaat er alleen maar vanuit dat externe spelers niet slagen en interne spelers wel..
Stel nu dat je Sinkgraven niet haalt en Nouri slaagt niet.. Dan heb je dus geen goede speler voor die positie.. Terwijl je er misschien ook 4 kan hebben voor de twee aanvallende middenveld posities..
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 27 januari 2015 - 20:40   quote  deeplink  
Mijn conclusie is dat onze "stilstand" qua ontwikkeling gewoon achteruitgang is. Moeten we gewoon niet concluderen, dat PSV en Feyenoord (+ een goede spits hadden ze waarschijnlijk voor ons op de ranglijst gestaan) zich wel hebben versterkt. Ook ploegen als Heerenveen, Groningen, PEC Zwolle, etc. zijn ten op zichten van de traditionele top sterker geworden en weten/voelen dat ook zij van iedere ploeg kunnen winnen.
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 20:42   quote  deeplink  
Ajax heeft zich tot aan dit seizoen prima ontwikkeld. en ook dit seizoen zijn er spelers die zich prima ontwikkelen, zie daarin de opkomst van El Ghazi, het constanter worden van Klaassen en de opkomst van Kishna..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:23 schreef remco k het volgende:
Duarte als vervanger gehaald van zowel de Jong als Eriksen.

Hier het bewijs, kunnen we met die discussie stooppen..

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/21886632/___Duarte_vervanger_De_Jong___.html
stel eriksen en de jong waren gebleven dan had je idd geen duarte hoeven halen.
Serero schoof door en Ajax had geen speler die de plek van serero kon innemen.

maar de krant geeft nog geen bewijs.
Als de jong overigens niet geblesseerd was geraakt dan had Ajax geen duarte gehaald.
Spelen enkel met Klaassen die seizoen daarvoor lang geblesseerd is geweest, was riskant.

Maar duarte heeft nooit een lange periode gespeeld, dus als directe vervanger van de jong of eriksen is hij nooit geweest. Hij is bankzitter, serero was bankzitter, dus 1+1=2.

Duarte is nooit als basisspeler gehaald. Nooit.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 27 januari 2015 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:29 schreef Ajax Warrior het volgende:
Met nog iets meer dan 4 dagen tot de wedstrijd gaan we nu hele langen dagen hier tegemoet! Elk topic heeft nu precies hetzelfde geneuzel van dezelfde mensen!! Kopen, kopen, kopen!!! Beleid is kut, beleid is klote! Overmars is ruk, Overmars is gierig!! Cillessen is een onbetrouwbare keeper, Cillessen is geen echte keeper!! De jeugd is niet onze toekomst, want de jeugd verliest in Rotjeknor met 6-0 van Sparta!! Ons middenveld is baby, ons middenveld is drama!! Elke keer hoop ik weer op mooi voetbal, maar elke keer is het weer drama!!! Alles al tienduizend keer gelezen!! En iedereen weet dat het voetbal niet is om op dit moment over naar huis te schrijven, maar sommigen maken ervan alsof we 18e staan in de Eredivisie!

Dan is er maar 1 oplossing voor sommigen! Zet zondag je televisie niet aan en zet je mobiel uit, pak je vriendin of vriend bij de hand en neem haar mee naar het bos! Vervolgens pak je een hele dikke boom en neuk je hem of haar daarachter! Vervolgens zet je om kwart over 4 je mobiel weer aan en als het resultaat negatief is heb jij tenminste een hoogtepunt gehad!!
+ 33 gap.....
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 27 januari 2015 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:42 schreef remco k het volgende:
Ajax heeft zich tot aan dit seizoen prima ontwikkeld. en ook dit seizoen zijn er spelers die zich prima ontwikkelen, zie daarin de opkomst van El Ghazi, het constanter worden van Klaassen en de opkomst van Kishna..
Individuele spelers kunnen zich best ontwikkelen. Maar dat maakt nog lang geen beter team. En als onze aanvallers zich verbeteren, maar geen fatsoenlijke aanvoer krijgen vanuit het middenveld. Schiet je er niet zoveel mee op.
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

stel eriksen en de jong waren gebleven dan had je idd geen duarte hoeven halen.
Serero schoof door en Ajax had geen speler die de plek van serero kon innemen.

maar de krant geeft nog geen bewijs.
Als de jong overigens niet geblesseerd was geraakt dan had Ajax geen duarte gehaald.
Spelen enkel met Klaassen die seizoen daarvoor lang geblesseerd is geweest, was riskant.

Maar duarte heeft nooit een lange periode gespeeld, dus als directe vervanger van de jong of eriksen is hij nooit geweest. Hij is bankzitter, serero was bankzitter, dus 1+1=2.

Duarte is nooit als basisspeler gehaald. Nooit.
Sorry kerel, maar het is toch gewoon het bewijs man.. Maar laat verder maar joh, succes..
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:29 schreef Ajax Warrior het volgende:
Met nog iets meer dan 4 dagen tot de wedstrijd gaan we nu hele langen dagen hier tegemoet! Elk topic heeft nu precies hetzelfde geneuzel van dezelfde mensen!! Kopen, kopen, kopen!!! Beleid is kut, beleid is klote! Overmars is ruk, Overmars is gierig!! Cillessen is een onbetrouwbare keeper, Cillessen is geen echte keeper!! De jeugd is niet onze toekomst, want de jeugd verliest in Rotjeknor met 6-0 van Sparta!! Ons middenveld is baby, ons middenveld is drama!! Elke keer hoop ik weer op mooi voetbal, maar elke keer is het weer drama!!! Alles al tienduizend keer gelezen!! En iedereen weet dat het voetbal niet is om op dit moment over naar huis te schrijven, maar sommigen maken ervan alsof we 18e staan in de Eredivisie!

Dan is er maar 1 oplossing voor sommigen! Zet zondag je televisie niet aan en zet je mobiel uit, pak je vriendin of vriend bij de hand en neem haar mee naar het bos! Vervolgens pak je een hele dikke boom en neuk je hem of haar daarachter! Vervolgens zet je om kwart over 4 je mobiel weer aan en als het resultaat negatief is heb jij tenminste een hoogtepunt gehad!!
Ben het helemaal met je eens..

Toch is het niet leuk dat Ajax niet goed speelt momenteel..
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:47 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Individuele spelers kunnen zich best ontwikkelen. Maar dat maakt nog lang geen beter team. En als onze aanvallers zich verbeteren, maar geen fatsoenlijke aanvoer krijgen vanuit het middenveld. Schiet je er niet zoveel mee op.
Het team heeft zich tot aan dit seizoen prima ontwikkeld, het elftal is nu niet in balans en speelt geen goed voetbal, en dus heeft het elftal dit seizoen geen goede ontwikkeling doorgemaakt..

Overigens kan het wel zo zijn dat Ajax door dit seizoen een goede ontwikkeling doormaakt wat betreft het beleid.. Als men zaken veranderd op basis van wat er nu gebeurt vind ik dat een goede ontwikkeling..

Ontwikkelen gaat met vallen en opstaan, komen tot een goed beleid gaat op dezelfde manier..

Sommige mensen schijnen alleen te denken dat het mogelijk is om vanaf 0 in een lijn door te stijgen naar +100.. Dat is gewoon niet mogelijk kerel..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Op basis van de gespeelde wedstrijden dit seizoen. In het begin zijn er een aantal goede potten gespeeld, de laatste twee maand eigenlijk niet meer op een paar goede halve uurtjes na..
Waarom zou je na een goed begin en je staat met 2-0 voor niet wat rustiger aan doen, als je week later ook weer een wedstrijd moet spelen.

het klopt dat ajax zelden een volle 90 min 1 en de zelfde energie in een wedstrijd legt.
Het is vaak een fase in een wedstrijd wanneer je iets leuks ziet van Ajax

waar dat aan ligt dat weet ik niet.
Dat kan wel aan verschillende factoren liggen.
Gebrek aan kwaliteit is te makkelijk gezegd en te globaal.
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Waarom zou je na een goed begin en je staat met 2-0 voor niet wat rustiger aan doen, als je week later ook weer een wedstrijd moet spelen.

het klopt dat ajax zelden een volle 90 min 1 en de zelfde energie in een wedstrijd legt.
Het is vaak een fase in een wedstrijd wanneer je iets leuks ziet van Ajax

waar dat aan ligt dat weet ik niet.
Dat kan wel aan verschillende factoren liggen.
Gebrek aan kwaliteit is te makkelijk gezegd en te globaal.
En hoevaak is het gebeurt dat Ajax dit seizoen met 2-0 voor is gekomen en het daarna rustiger aan is gaan doen??

Mij hoor je overigens niet praten over gebrek aan kwaliteit...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:32 schreef biebie het volgende:

[..]

Ach man, Ajax speelt al een paar maanden kut, af en toe een steeds korter wordende opleving, en verder is het niet om aan te zien. Er zijn geen automatismen, er is geen bezieling, er is geen spelvreugde, iedereen lijkt wel verkrampt. Waar is de tijd dat tegenstanders met angst naar Amsterdam kwamen? Iedereen, ja iedereen, kan tegenwoordig van Ajax winnen.
die tijd is dat is 20 jaar geleden.
Vanaf die tijd is ajax veel minder gaan spelen.
Ook toen we davids en stam in de selectie hadden werden we geen kampioen.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 27 januari 2015 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

waarop trek je die conclusie dat ajax minder aan het spelen is.
Beker wedstrijd tegen Vitesse, of de 2de helft van Groningen, of tegen feyenoord?
Wou jij gaan beweren dat Ajax op een gewenst niveau speelt tijdens de andere wedstrijden?
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

die tijd is dat is 20 jaar geleden.
Vanaf die tijd is ajax veel minder gaan spelen.
Ook toen we davids en stam in de selectie hadden werden we geen kampioen.
Afgelopen drie seizoenen was men ook angstig voor Ajax.. Dit seizoen is dat heel anders..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij gaat er alleen maar vanuit dat externe spelers niet slagen en interne spelers wel..
Stel nu dat je Sinkgraven niet haalt en Nouri slaagt niet.. Dan heb je dus geen goede speler voor die positie.. Terwijl je er misschien ook 4 kan hebben voor de twee aanvallende middenveld posities..
de spelers die bij ajax slaagde waren spelers die bij ajax ook een debuut maakte in de eredivisie.

Alleen Suarez en Hunterlaar zijn geslaagd bij ajax terwijl ze bij een andere club debuut maakte en daar ook slaagde.

dus de kans dat nouri slaagt is groter dan dat sinkgraven zal doen.
ik zie sinkgraven niet zo spelen dat ze in het rijtje van hunterlaar of suarez kan worden geplaatst
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 27 januari 2015 - 21:09   quote  deeplink  
Ajax speelt feitelijk al veel langer niet meer het flitsende voetbal zoals we dat in het verleden vaak gezien hebben. Dat is zeker jammer, maar daar moeten we allemaal mee leren leven. Het zorgelijke is dat Ajax ook op dit moment nog altijd geen stabiele indruk maakt. En daarmee kun je al op korte termijn alles mee mislopen. Sommigen vinden dat je dat moet incalculeren, ik vind dat te gemakkelijk. Omdat ik persoonlijk vind dat Ajax dat over zichzelf heeft afgeroepen door het terughoudende beleid. Dat zie ik niet als toeval, maar meer als een logisch gevolg van het huidige beleid.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry kerel, maar het is toch gewoon het bewijs man.. Maar laat verder maar joh, succes..
Duarte vervanger De Jong

Van onze speciale verslaggevers
AMSTERDAM -
Lerin Duarte heeft zijn transfer naar Ajax te danken aan de klaplong van Siem de Jong. "Anders hadden we hem niet meer gehaald, zei directeur voetbalzaken Marc Overmars.
"We hebben ons heel vroeg in de transferperiode bij Heracles gemeld, omdat we er toen nog van uitgingen dat Christian Eriksen én Siem zouden vertrekken. Van die twee wilden we er één houden en nadat we Siem getackeld hadden, was Lerin geen optie meer, want hij is geen Eriksen.
Wat niet wegneemt dat Overmars nu dolblij is met de van Heracles Almelo overgenomen middenvelder. "Hij is een uitstekende voetballer en met hem zitten we weer wat ruimer in de middenvelders. Dat is nodig, omdat we niet weten hoe lang Siem is uitgeschakeld en hoe het een heel seizoen met Christian Poulsen gaat.

Dit is het artikel.

Zonder de klaplong was Duarte dus niet gehaald.
Eriksen was toen al vertrokken of hij was onderweg om te vertrekken.

Ajax vond duarte niet nodig bij een enkel vertrek van eriksen.

Overmars zegt het zelf: hij wil wat ruimer in de middenvelders zitten. Betekend gewoon dat hij als bankzitter is gehaald. op het middenveld waren toen te veel onzekerheden.
Serero zou Eriksen vervangen. Siem de jong zou blijven.
Doordat klaassen Siem goed verving is Siem daarna nooit terug gekeerd als middenvelder maar als Spits. dat was ook te verwachten, want klaassen maakte 2 seizoenen eerder al een debuut.

Maar jij weet dat ik gelijk heb en daarom beëindigd je de discussie, daar doe ik graag aan mee.
in het artikel staat namelijk niet dat hij als basisspeler is gehaald
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:56 schreef remco k het volgende:

[..]

En hoevaak is het gebeurt dat Ajax dit seizoen met 2-0 voor is gekomen en het daarna rustiger aan is gaan doen??

Mij hoor je overigens niet praten over gebrek aan kwaliteit...
laatst nog tegen groningen en ik heb het spel verloop van alle wedstrijden niet even op paraat.
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 21:07 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

de spelers die bij ajax slaagde waren spelers die bij ajax ook een debuut maakte in de eredivisie.

Alleen Suarez en Hunterlaar zijn geslaagd bij ajax terwijl ze bij een andere club debuut maakte en daar ook slaagde.

dus de kans dat nouri slaagt is groter dan dat sinkgraven zal doen.
ik zie sinkgraven niet zo spelen dat ze in het rijtje van hunterlaar of suarez kan worden geplaatst
Volgens mij zijn er wel wat meer jongens geslaagd bij Ajax die gekocht zijn.. Jaap Stam, Grygera, Maxwell, Trabelsi, Gabri,Galasek, Zlatan, en zo zijn er nog een flink aantal meer te noemen. en dat allemaal na 2000, ook daarvoor werden er voldoende spelers aangetrokken die wel geslagd zijn..

Kijk voor de grap eens eens naar de succesvolle jaren 70, en wie er toen allemaal daaderkelijk uit de eigen jeugd kwamen..

Ajax is altijd een club geweest met een hele goede jeugdopleiding waar de nodige spelers doorkomen in het eerste elftal, maar wel met ook de nodige goede aangekochte spelers die renderen..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 21:00 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Wou jij gaan beweren dat Ajax op een gewenst niveau speelt tijdens de andere wedstrijden?
CL ja, niet genoeg om door te komen maar daar komen te kort voor.

ajax speelt nooit op dat niveau, alsof dat niet hoeft.
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 21:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Duarte vervanger De Jong

Van onze speciale verslaggevers
AMSTERDAM -
Lerin Duarte heeft zijn transfer naar Ajax te danken aan de klaplong van Siem de Jong. "Anders hadden we hem niet meer gehaald, zei directeur voetbalzaken Marc Overmars.
"We hebben ons heel vroeg in de transferperiode bij Heracles gemeld, omdat we er toen nog van uitgingen dat Christian Eriksen én Siem zouden vertrekken. Van die twee wilden we er één houden en nadat we Siem getackeld hadden, was Lerin geen optie meer, want hij is geen Eriksen.
Wat niet wegneemt dat Overmars nu dolblij is met de van Heracles Almelo overgenomen middenvelder. "Hij is een uitstekende voetballer en met hem zitten we weer wat ruimer in de middenvelders. Dat is nodig, omdat we niet weten hoe lang Siem is uitgeschakeld en hoe het een heel seizoen met Christian Poulsen gaat.

Dit is het artikel.

Zonder de klaplong was Duarte dus niet gehaald.
Eriksen was toen al vertrokken of hij was onderweg om te vertrekken.

Ajax vond duarte niet nodig bij een enkel vertrek van eriksen.

Overmars zegt het zelf: hij wil wat ruimer in de middenvelders zitten. Betekend gewoon dat hij als bankzitter is gehaald. op het middenveld waren toen te veel onzekerheden.
Serero zou Eriksen vervangen. Siem de jong zou blijven.
Doordat klaassen Siem goed verving is Siem daarna nooit terug gekeerd als middenvelder maar als Spits. dat was ook te verwachten, want klaassen maakte 2 seizoenen eerder al een debuut.

Maar jij weet dat ik gelijk heb en daarom beëindigd je de discussie, daar doe ik graag aan mee.
in het artikel staat namelijk niet dat hij als basisspeler is gehaald
Wie heeft het over het wel of niet basisspeler zijn?? Ik niet hoor, dus verzin aub geen zaken die ik helemaal niet gezegd heb.. En nee, je hebt helemaal geen gelijk, hij is als vervanger van de Jong en of Eriksen gehaald..
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 21:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

laatst nog tegen groningen en ik heb het spel verloop van alle wedstrijden niet even op paraat.
Leuk man, je kan er 1 noemen.. En die is nog fout ook, want Kappelhof maakte in de 90e minuut met een eigen goal pas de 2-0... Maar wel fijn om te weten dat men vanaf de 90e minuut rustiger aan ging doen..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 21:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er wel wat meer jongens geslaagd bij Ajax die gekocht zijn.. Jaap Stam, Grygera, Maxwell, Trabelsi, Gabri,Galasek, Zlatan, en zo zijn er nog een flink aantal meer te noemen. en dat allemaal na 2000, ook daarvoor werden er voldoende spelers aangetrokken die wel geslagd zijn..

Kijk voor de grap eens eens naar de succesvolle jaren 70, en wie er toen allemaal daaderkelijk uit de eigen jeugd kwamen..

Ajax is altijd een club geweest met een hele goede jeugdopleiding waar de nodige spelers doorkomen in het eerste elftal, maar wel met ook de nodige goede aangekochte spelers die renderen..
Tja ik wis niet dat we zo ver terug moesten, om te vergelijken.

Maar ik vind het goed als we een speler gingen halen, maar sinkgraven is niet de man die we nodig hebben.

En ik zie niet zo 1 2 3 zo speler.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 21:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Wie heeft het over het wel of niet basisspeler zijn?? Ik niet hoor, dus verzin aub geen zaken die ik helemaal niet gezegd heb.. En nee, je hebt helemaal geen gelijk, hij is als vervanger van de Jong en of Eriksen gehaald..
de jong en eriksen waren toch basisspeler? en als je zegt dat duarte een van die 2 vervangt dan zeg je toch dat hij als basisspeler is gehaald, want anders vervangt hij hun nooit.

Als je bedoelt dat er een plek vrij kwam doordat eriksen werd verkocht en hij die plek in de selectie inneemt, dan klopt het.
Maar hij neemt de plek in op de bank en niet op het veld.
Dat was ook bekend, kijk maar wat Overmars zegt over Duarte.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 21:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Leuk man, je kan er 1 noemen.. En die is nog fout ook, want Kappelhof maakte in de 90e minuut met een eigen goal pas de 2-0... Maar wel fijn om te weten dat men vanaf de 90e minuut rustiger aan ging doen..
oh, gaan we het zo doen..
ze gingen het zelfs rustiger aan doen bij een 1-0 stand, nog erger dan bij 2-0
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 21:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

de jong en eriksen waren toch basisspeler? en als je zegt dat duarte een van die 2 vervangt dan zeg je toch dat hij als basisspeler is gehaald, want anders vervangt hij hun nooit.

Als je bedoelt dat er een plek vrij kwam doordat eriksen werd verkocht en hij die plek in de selectie inneemt, dan klopt het.
Maar hij neemt de plek in op de bank en niet op het veld.
Dat was ook bekend, kijk maar wat Overmars zegt over Duarte.
Nee hoor dat zeg je dan helemaal niet, dan vergeet je namelijk de concurrentie van de andere al aanwezige spelers..

Duarte is zeker niet voor de bank gehaald, Duarte is gehaald om de strijd aan te gaan voor de basis, maar heeft zelfs de strijd verloren om plaatst te nemen op de bank en is dus gewoon een gigantsche miskoop geweest..

Ik vind het niet zo erg, want niet iedereen kan slagen..
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 21:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

oh, gaan we het zo doen..
ze gingen het zelfs rustiger aan doen bij een 1-0 stand, nog erger dan bij 2-0
Kerel, je begint zelf over het feit dat volgens jou Ajax dit seizoen het rustiger aan gaat doen als het 2-0 voor staat.. Dan vraag ik om een voorbeeld omdat ik het serieus me niet voor de geest kan halen dat dit daadwerkelijk gebeurt is, en dan kom je met een voorbeeld dat gewoon niet klopt..

Kan je wel op mij gaan af geven, maar je eigen "feiten" kloppen gewoon niet..

NIet erg, maar het is wel zo, volgende keer beter man..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 21:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee hoor dat zeg je dan helemaal niet, dan vergeet je namelijk de concurrentie van de andere al aanwezige spelers..

Duarte is zeker niet voor de bank gehaald, Duarte is gehaald om de strijd aan te gaan voor de basis, maar heeft zelfs de strijd verloren om plaatst te nemen op de bank en is dus gewoon een gigantsche miskoop geweest..

Ik vind het niet zo erg, want niet iedereen kan slagen..
Als ik iemand vervang dan neem ik de plek in die word achter gelaten.
Als iemand anders die plek inneemt dan neem ik die plek in.
Dat kan je zo door gaan tot dat je bij g elftal bent.

Duarte heeft amper de kans gehad, dus over strijd kun je niet spreken.

dat het een miskoop was, dat wis ik al van tevoren.
Zeker als je ziet dat hij niet op voetbal kwaliteiten is gehaald, maar omdat siem geblesseerd raakte en dat het onduidelijk is of poulsen een heel seizoen aan kon.
anders was hij nooit gehaald, dat zegt overmars

maar uit het artikel daar spreekt vertrouwen uit dat hij een basisspeler kan worden, niet dus

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 januari 2015 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 21:59   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 januari 2015 door Positieve Arrogantie --
nora
 nora - dinsdag 27 januari 2015 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 21:07 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

de spelers die bij ajax slaagde waren spelers die bij ajax ook een debuut maakte in de eredivisie.

Alleen Suarez en Hunterlaar zijn geslaagd bij ajax terwijl ze bij een andere club debuut maakte en daar ook slaagde.

dus de kans dat nouri slaagt is groter dan dat sinkgraven zal doen.
ik zie sinkgraven niet zo spelen dat ze in het rijtje van hunterlaar of suarez kan worden geplaatst
Nee omdat jij zo,n geweldige kijk op voetbal hebt
nora
 nora - dinsdag 27 januari 2015 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 21:30 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Tja ik wis niet dat we zo ver terug moesten, om te vergelijken.

Maar ik vind het goed als we een speler gingen halen, maar sinkgraven is niet de man die we nodig hebben.

En ik zie niet zo 1 2 3 zo speler.
Ook al vind heel Nederland dat Sinkgraven een Ajax voetballer is dan blijf jij nee zeggen maar je komt ook niet met een andere naam
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 27 januari 2015 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 22:29 schreef nora het volgende:

[..]

Ook al vind heel Nederland dat Sinkgraven een Ajax voetballer is dan blijf jij nee zeggen maar je komt ook niet met een andere naam
Zeiden ze van Duarte ook toen hij bij Heracles speelde........dus ??
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 22:29 schreef nora het volgende:

[..]

Ook al vind heel Nederland dat Sinkgraven een Ajax voetballer is dan blijf jij nee zeggen maar je komt ook niet met een andere naam
misschien omdat tie er niet is.
ik was ook niet achter poulsen gekomen, ik ben namelijk geen scout.
als ik een speler goed genoeg vind dan zal ik het wel zeggen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 januari 2015 - 22:33   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 januari 2015 door Positieve Arrogantie --
Brandje
 Brandje - dinsdag 27 januari 2015 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 21:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

de jong en eriksen waren toch basisspeler? en als je zegt dat duarte een van die 2 vervangt dan zeg je toch dat hij als basisspeler is gehaald, want anders vervangt hij hun nooit.

Als je bedoelt dat er een plek vrij kwam doordat eriksen werd verkocht en hij die plek in de selectie inneemt, dan klopt het.
Maar hij neemt de plek in op de bank en niet op het veld.
Dat was ook bekend, kijk maar wat Overmars zegt over Duarte.
Dus jij denkt dat Zuinige Marc bijna drie miljoen gaat uitgeven voor een speler waarvan hij weet dat die toch op de bank komt?? Man man doe eens niet tot het domme af zo eigenwijs. Je leest tussen de regels wat dingen en probeert daar je gelijk uit te halen en je eigen waarheid ervan te maken.
Serero heeft in 12/13(Toen was Eriksen er nog) maar in 9 wedstrijden meegedaan van de 34. Verder nog een europees en een in de beker. Als hij, wat hij volgens jou is, de opvolger van Eriksen was zou hij dan niet vaker gespeeld hebben, lees zijn ingevallen. Neen dus FdB zag het helemaal niet zo in hem zitten. Echter had Serero een voordeel. Hij was nog twee klasse beter dan Duarte

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 januari 2015 door Brandje --
freakie
 freakie - dinsdag 27 januari 2015 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ik vraag mij af of zimling gehaald is als basisspeler, waarop hebben ze besloten dat hij dat aan zou kunnen.
Serero was geen basisspeler omdat eriksen misschien speelde.
Serero was stand-in van Eriksen.
Eriksen vertrok dan is het logisch dat hij Eriksen opvolgde.

Er zijn hier mensen die graag 7 miljoen voor sinkgraven willen betalen
terwijl de kans redelijk is dat sinkgraven het ook niet red.
Of sinkgraven echt beter is dan Andersen dat weet je niet.
Niet nu en in de toekomst dan Nouri wel eens beter zijn.
Dan heb je nu 3 miljoen door de plee gespoeld maar met sinkgraven kan je wel eens 7 miljoen door de plee spoelen
Omg ga ik weer... Zimling is gehuurd
biebie
 biebie - dinsdag 27 januari 2015 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:42 schreef remco k het volgende:
Ajax heeft zich tot aan dit seizoen prima ontwikkeld. en ook dit seizoen zijn er spelers die zich prima ontwikkelen, zie daarin de opkomst van El Ghazi, het constanter worden van Klaassen en de opkomst van Kishna..
Opkomst van Kishna? Grappenmaker. Heb je hem zien stuntelen tegen Feyenoord? Is niks en wordt niks.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 28 januari 2015 - 08:55   quote  deeplink  
Ik durf bijna geen voorspelling te doen...
Maar ik ga voor 1-3!!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 28 januari 2015 - 08:58   quote  deeplink  
Zimling is tot nu toe heel ongelukkig geweest, maar ik heb best vertrouwen in hem, maar hij moet ook wel de kans krijgen in ajax1. En die krijgt hij niet voldoende vind ik.
Zijn invalbeurt tegen PSG thuis in de CL was wel goed, dus hij kan echt wel wat, maar vertrouwen, dat krijgt hij niet voldoende....
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 28 januari 2015 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 22:49 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat Zuinige Marc bijna drie miljoen gaat uitgeven voor een speler waarvan hij weet dat die toch op de bank komt?? Man man doe eens niet tot het domme af zo eigenwijs. Je leest tussen de regels wat dingen en probeert daar je gelijk uit te halen en je eigen waarheid ervan te maken.
Serero heeft in 12/13(Toen was Eriksen er nog) maar in 9 wedstrijden meegedaan van de 34. Verder nog een europees en een in de beker. Als hij, wat hij volgens jou is, de opvolger van Eriksen was zou hij dan niet vaker gespeeld hebben, lees zijn ingevallen. Neen dus FdB zag het helemaal niet zo in hem zitten. Echter had Serero een voordeel. Hij was nog twee klasse beter dan Duarte
Dat jij hem zuinig vind, dat is wat ik niet deel.
Hij strooit niet met veel geld, dat klopt maar voor mij hoeft daar niet de nadruk op worden gelegd.
Maar ik denk idd dat hij duarte heeft gehaald als bankzitter.

Over dat seizoen vind ik 9 wedstrijden nog veel, Frank heeft zijn vaste wissels en daar hoorde Eriksen niet bij, Ook Siem de jong niet. Helaas voor Serero, vandaar dat ik 9 wedstrijden nog wel veel vind. Niet voor Serero maar dat frank De Jong of Eriksen eruit liet.
Overigens was Schone in die tijd ook nog actief middenvelder, toen siem in de spits ging spelen speelde we met schone op het middenveld, een deens middenveld.

Maar frank haalde zelden of nooit Eriksen eruit. Helaas voor Serero, maar volgens overmars was hij zijn vervanger, of in ieder geval werd dat intern opgelost.

Maar ga gerust je gang door met blijven denken dat Duarte gehaald is als basisspeler, ik vind dat nogal lachwekkend en triest te gelijk.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 28 januari 2015 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:40 schreef Ztjes het volgende:
Mijn conclusie is dat onze "stilstand" qua ontwikkeling gewoon achteruitgang is. Moeten we gewoon niet concluderen, dat PSV en Feyenoord (+ een goede spits hadden ze waarschijnlijk voor ons op de ranglijst gestaan) zich wel hebben versterkt. Ook ploegen als Heerenveen, Groningen, PEC Zwolle, etc. zijn ten op zichten van de traditionele top sterker geworden en weten/voelen dat ook zij van iedere ploeg kunnen winnen.
Teams als Cambuur en Willem 2 enz enz zijn niet bang voor ons.
Ze weten dat er met strijd iets te halen valt tegen ons.
Red bull, Utrecht enz legden dat al eerder bloot nu is het geen geheim meer en
probeert iedereen het op die manier.. Waar je met een sterker Ajax voorheen vooral uit de
duels bleef lukt dat nu niet meer. Ligt echt aan de kwaliteit van je team.
Met betere spelers voetbal je nu eenmaal makkelijker
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 28 januari 2015 - 11:54   quote  deeplink  
5-1 totale offday voor vietstas 🙌
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 28 januari 2015 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 11:23 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Teams als Cambuur en Willem 2 enz enz zijn niet bang voor ons.
Ze weten dat er met strijd iets te halen valt tegen ons.
Red bull, Utrecht enz legden dat al eerder bloot nu is het geen geheim meer en
probeert iedereen het op die manier.. Waar je met een sterker Ajax voorheen vooral uit de
duels bleef lukt dat nu niet meer. Ligt echt aan de kwaliteit van je team.
Met betere spelers voetbal je nu eenmaal makkelijker
Heb je Zwolle tegen Sparta Praag gezien?
Qua veldspel had Zwolle moeten winnen, kreeg ook kansen daartoe.
Maar ze maakte het niet af.
lullige doelpunten van Sparta Praag maakte een einde van de illusie van Zwolle.
Wat ik hiermee wil zeggen is, is dat zwolle gewoon goed in elkaar steekt.
Spelers en coach die prima bij de zo'n club pasten.
Een visie en daarmee handelen.
Zwolle raakte spelers kwijt aan twente. Die spelers zorgt ervoor dat Twente niet een hoger staat.
Zwolle staat gewoon boven twente, Pet je af!!

Dit zelfde geld voor Cambuur en mindere maten voor Willem 2.
Cambuur raakt Rusnak kwijt aan Groningen, maar haalt gewoon opnieuw een nieuw talent van een grote europeze club binnen. Zijn ook lekker bezig daar in Leeuwarden.

Utrecht uit is altijd al lastig geweest.
Het zelfde geld voor PSV bij NAC uit en Willem 2 uit.
Dat is van alle tijden, geen waarom nu die paniek?

Maar je trapt wel een open deur in, dat je met betere spelers beter kan spelen en makkelijker.
maar ook nagedacht waar je die betere spelers gaat vinden?
die voor 1 miljoen per jaar wil voetbalen en de kans groot is dat je word afgebrand als het even niet zo lekker loopt.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 28 januari 2015 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 12:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Maar je trapt wel een open deur in, dat je met betere spelers beter kan spelen en makkelijker.
maar ook nagedacht waar je die betere spelers gaat vinden?
die voor 1 miljoen per jaar wil voetbalen en de kans groot is dat je word afgebrand als het even niet zo lekker loopt.
Denk je dat spelers in Premier League, Primera division, Serie A (en Bundesliga) waar sportkranten elke dag nieuws moeten brengen. Je niet tot je enkels wordt afgebrand als je zeker als buitenlandse speler niet goed functioneert. Daar hoef je niet eens voor bij een topploeg te spelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 januari 2015 door Ztjes --
Pietje
 Pietje - woensdag 28 januari 2015 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 17:07 schreef Smeerburg het volgende:

[..]

Eens, opleiden etc. goed maar ik wil wel naar een goed team kijken. Dus hier horen ook aankopen bij om je team op sterkte te houden. Nu hoor je bijna elke club zeggen; tegen Ajax kunnen we stunten. Was vroeger toch niet zo! Kom op zeg.
+ 1
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 januari 2015 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 14:27 schreef Pietje het volgende:

[..]

+ 1
Hoop blabla en weer geen namen, Ajax is niet achterlijk hoor....die spitten elke mogelijk door, die spelers zijn er domweg niet of ze willen niet

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5913
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - Ajax (zondag 1 februari 2014, 14:30); 1 - 0









0.0086710