BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - Ajax (zondag 1 februari 2014, 14:30); 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - woensdag 28 januari 2015 - 14:32   quote  deeplink  
Peter Bosz, de trainer/coach van Vitesse heeft al meer dan eens aangetoond, dat hij weet hoe je Ajax moet bestrijden. Dat zal zondag niet anders zijn. Er zijn steeds meer clubs, die weten hoe Ajax aangepakt moet worden. Mochten de Ajacieden dezelfde lamlendige instelling hebben als afgelopen zondag tegen Feyenoord, dan worden we vakkundig in de pan gehakt, want Vitesse weet over het algemeen wèl te scoren. Mijn voorspelling is dan ook 3-1 voor de Arnhemmers. Mochten de Ajacieden de lamlendigheid wel van zich weten af te schudden en er vanaf minuut één met druk naar voren (en geen oeverloos getik in de breedte en terug) kunnen ze wel winnen. In dat geval zeg ik 1-2. Frank de Boer en zijn assistenten hebben een mooie taak dus.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 januari 2015 door Pietje --
Brandje
 Brandje - woensdag 28 januari 2015 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 14:32 schreef Pietje het volgende:
Peter Bosz, de trainer/coach van Vitesse heeft al meer dan eens aangetoond, dat hij weet hoe je Ajax moet bestrijden. Dat zal zondag niet anders zijn. Er zijn steeds meer clubs, die weten hoe Ajax aangepakt moet worden. Mochten de Ajacieden dezelfde lamlendige instelling hebben als afgelopen zondag tegen Feyenoord, dan worden we vakkundig in de pan gehakt, want Vitesse weet over het algemeen wèl te scoren. Mijn voorspelling is dan ook 3-1 voor de Arnhemmers. Mochten de Ajacieden de lamlendigheid wel van zich weten af te schudden en er vanaf minuut één met druk naar voren (en geen oeverloos getik in de breedte en terug) kunnen ze wel winnen. In dat geval zeg ik 1-2. Frank de Boer en zijn assistenten hebben een mooie taak dus.
Het schrijnende is dat we worden aangepakt op de dingen de wij juist zouden moeten beheersen. Vroeg druk zetten en voetballend. Wat ondanks dat f'noord fysiek speelt zijn we ook helemaal scheel getikt door ze. Net als tegen Vitesse voor de beker trouwens.
Pietje
 Pietje - woensdag 28 januari 2015 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 14:55 schreef Brandje het volgende:

[..]

Het schrijnende is dat we worden aangepakt op de dingen de wij juist zouden moeten beheersen. Vroeg druk zetten en voetballend. Wat ondanks dat f'noord fysiek speelt zijn we ook helemaal scheel getikt door ze. Net als tegen Vitesse voor de beker trouwens.
Dat is precies ook wat ik bedoel, Brandje en op diverse topics ook heb geschreven. Ik ben lang geleden (60 jaar geleden...) ooit Ajax-supporter geworden, omdat het Ajax-spel zo vol branie zat, lekkere Amsterdamse bluf, dominant en aanvallend voetbal, prachtige passeeracties en een hoop gogme.Het plezier spatte ervan af. Wat is daar nu nog van over? Angsthazenvoetbal en oeverloos breed en terug ballen in de hoop vooral maar niet te verliezen. AFSCHUWELIJK!!!!
Smeerburg
 Smeerburg - woensdag 28 januari 2015 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 15:09 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is precies ook wat ik bedoel, Brandje en op diverse topics ook heb geschreven. Ik ben lang geleden (60 jaar geleden...) ooit Ajax-supporter geworden, omdat het Ajax-spel zo vol branie zat, lekkere Amsterdamse bluf, dominant en aanvallend voetbal, prachtige passeeracties en een hoop gogme.Het plezier spatte ervan af. Wat is daar nu nog van over? Angsthazenvoetbal en oeverloos breed en terug ballen in de hoop vooral maar niet te verliezen. AFSCHUWELIJK!!!!
Ja helaas tegenwoordig meer regel dan uitzondering.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 januari 2015 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 15:09 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is precies ook wat ik bedoel, Brandje en op diverse topics ook heb geschreven. Ik ben lang geleden (60 jaar geleden...) ooit Ajax-supporter geworden, omdat het Ajax-spel zo vol branie zat, lekkere Amsterdamse bluf, dominant en aanvallend voetbal, prachtige passeeracties en een hoop gogme.Het plezier spatte ervan af. Wat is daar nu nog van over? Angsthazenvoetbal en oeverloos breed en terug ballen in de hoop vooral maar niet te verliezen. AFSCHUWELIJK!!!!
Dan heb jij ook gezien dat de nederlandse competitie de laatste 10 jaar keihard achteruit holt en dat dat onomkeerbaar is.
De jeugd blijft een paar jaar en gaan dan voor het grote geld, wat in Nederland niet te halen is.
De commercie en het grote geld de sjeiks en de oliebaronnen en straks de Chinezen helpen het voetbal naar de verdommenis.
De CL is ook een gedrocht geworden....wat vroeger voor de landskampioenen was bedoeld is nu.....tsja wat is het eigenlijk ??
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 28 januari 2015 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 15:38 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

.......
De CL is ook een gedrocht geworden....wat vroeger voor de landskampioenen was bedoeld is nu.....tsja wat is het eigenlijk ??
een competitie voor de nummers 1 t/m 4 van de grote europe(e)s(ch)e landen en de kampioenen van de kleinere lande en van Luxemburg en de andere kleine staatjes helemaal niets :-(
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 januari 2015 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 15:45 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

een competitie voor de nummers 1 t/m 4 van de grote europe(e)s(ch)e landen en de kampioenen van de kleinere lande en van Luxemburg en de andere kleine staatjes helemaal niets :-(
.....en zelfs dan kunnen we niet overwinteren, en dat zegt meer over de geldstromingen dan over het NL voetbal
Pietje
 Pietje - woensdag 28 januari 2015 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 15:38 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dan heb jij ook gezien dat de nederlandse competitie de laatste 10 jaar keihard achteruit holt en dat dat onomkeerbaar is.
De jeugd blijft een paar jaar en gaan dan voor het grote geld, wat in Nederland niet te halen is.
De commercie en het grote geld de sjeiks en de oliebaronnen en straks de Chinezen helpen het voetbal naar de verdommenis.
De CL is ook een gedrocht geworden....wat vroeger voor de landskampioenen was bedoeld is nu.....tsja wat is het eigenlijk ??
Met de meeste dingen heb je natuurlijk gelijk. Ook wat betreft de Champions League. Ik heb al vaker geschreven (volgens mij net als Ajax Warrior) dat de CL alleen voor de kampioenen (de naam zegt het immers al...) toegankelijk moet zijn. Inderdaad: leve de commercie :-(
Dit alles neemt niet weg, dat ik van Ajax, MIJN Ajax meer verwacht, dan alleen maar breed en terug spelen. Kijk, als ze nu een armetierige financiële status zouden hebben... Maar nee, de heer Slop heeft HONDERDMILJOEN EURO (!) op de bank staan. Fantastisch al die jeugdspelers, dat meen ik serieus, maar met alleen jeugdspelers win je geen oorlog, zelfs niet tegeh Feyenoord twee keer. Weggespeeld worden tegen Excelsior, Cambuur, Groningen, Heerenveen, PEC Zwolle... Jezus, Peet, dat doet pijn. Bewust niet willen investeren heeft niks met oliesjeiks te maken, dat is beleid. Het beleid van Ajax...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 januari 2015 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 15:51 schreef Pietje het volgende:

[..]

Met de meeste dingen heb je natuurlijk gelijk. Ook wat betreft de Champions League. Ik heb al vaker geschreven (volgens mij net als Ajax Warrior) dat de CL alleen voor de kampioenen (de naam zegt het immers al...) toegankelijk moet zijn. Inderdaad: leve de commercie :-(
Dit alles neemt niet weg, dat ik van Ajax, MIJN Ajax meer verwacht, dan alleen maar breed en terug spelen. Kijk, als ze nu een armetierige financiële status zouden hebben... Maar nee, de heer Slop heeft HONDERDMILJOEN EURO (!) op de bank staan. Fantastisch al die jeugdspelers, dat meen ik serieus, maar met alleen jeugdspelers win je geen oorlog, zelfs niet tegeh Feyenoord twee keer. Weggespeeld worden tegen Excelsior, Cambuur, Groningen, Heerenveen, PEC Zwolle... Jezus, Peet, dat doet pijn. Bewust niet willen investeren heeft niks met oliesjeiks te maken, dat is beleid. Het beleid van Ajax...
Ik heb het al vaker gevraagd.....welke ervaren kracht (oud Ajacied of niet)moeten ze halen dan ???....die zijn er niet of willen niet.
Ajax is heus wel op zoek, maar noem jij eens een naam, het liefst 2
Pietje
 Pietje - woensdag 28 januari 2015 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 15:57 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik heb het al vaker gevraagd.....welke ervaren kracht (oud Ajacied of niet)moeten ze halen dan ???....die zijn er niet of willen niet.
Ajax is heus wel op zoek, maar noem jij eens een naam, het liefst 2
Die namen heb ik al eerder genoemd, maar die werden door sommigen hier weggehoond: Raffie van der Vaart en John Heitinga. Eventueel ook Hedwiges Maduro. Die jongens hoeven uiteraard niet alle wedstrijden te spelen, maar kunnen ook in de kleedkamer belangrijk zijn. En juist in de grote / belangrijke wedstrijden kunnen zij juist in het veld spelbepalend zijn. Maar wat mij betreft hoeven het niet per se oud-Ajacieden te zijn. Waar Feyenoord Jens Toornstra wist te strikken en PSV die Mexicaan Guardado, weet Ajax helemaal niemand van dat niveau (leiders) te strikken. Dan moet je je als Ajacied toch echt even achter de oren krabben.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 28 januari 2015 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 15:57 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik heb het al vaker gevraagd.....welke ervaren kracht (oud Ajacied of niet)moeten ze halen dan ???....die zijn er niet of willen niet.
Ajax is heus wel op zoek, maar noem jij eens een naam, het liefst 2
Nenam,
Ik heb net 2 voorbeelden genoemd in de Wintersport topic. Bewust gekozen voor de Serie A, want die is heel onaantrekkelijk geworden en bijna alle clubs zitten in zeer slechte financieële omstandigheden
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 januari 2015 - 16:08   quote  deeplink  
Maduro heeft nergens potten gebroken, v/d Vaart heeft het te druk met randzaken en Heitinga is het beste ervan af.
Types als Guardado is een risico die Ajax misschien niet aandurft,Ajax speelt anders als PSV.
Toornstra is een echte 10
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 januari 2015 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:05 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Nenam,
Ik heb net 2 voorbeelden genoemd in de Wintersport topic. Bewust gekozen voor de Serie A, want die is heel onaantrekkelijk geworden en bijna alle clubs zitten in zeer slechte financieële omstandigheden
Maar willen die wel....en ervaren spelers in de serie A kosten wel een paar duiten
Ztjes
 Ztjes - woensdag 28 januari 2015 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:09 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Maar willen die wel....en ervaren spelers in de serie A kosten wel een paar duiten
Kopie voor je.
Laat ik eens een voorstel doen van 2 spelers in dit geval uit de Italiaanse Serie A. Beiden hebben nu een salaris van onder de miljoen en hun contracten lopen af per 30-06-2015. Als LCV bijv. Miguel Britos en als middenvelder Edgar Barreto. Beiden hebben veel ervaring en Edgar is aanvoerder bij Palermo. Ik zeg niet dat wij deze spelers moeten gaan halen, maar is wel het soort spelers, waar je naar op zoek kunt gaan om ervaring, winnaarsmentaliteit en leiderschap in je team te krijgen.
Pietje
 Pietje - woensdag 28 januari 2015 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:08 schreef Nenam_tiL het volgende:
Maduro heeft nergens potten gebroken, v/d Vaart heeft het te druk met randzaken en Heitinga is het beste ervan af.
Types als Guardado is een risico die Ajax misschien niet aandurft,Ajax speelt anders als PSV.
Toornstra is een echte 10
En toch, en toch... Ajax doet niet eens een serieuze poging. Weet je, Peet, je zult maar seizoenskaarthouder van Ajax zijn en steeds dit niveau voorgeschoteld krijgen. Het is tenenkrommend. Eigenlijk zou Ajax zijn trouwe kaarthouders korting moeten geven, zolang het grote kapitaal op de spaarrekening blijft staan. En je kent me: ik ben beslist geen azijnpisser, of een negatieveling, maar het huidige spelniveau doet zo'n verschrikkelijk pijn aan mijn ogen. Ik kan sersieus af en toe mijn ogen niet geloven wanneer Ajax zo kinderlijk eenvoudig, soms zelfs in de eigen ArenA, wordt weggespeeld. Dat moet jij toch ook gezien hebben.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 januari 2015 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:12 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Kopie voor je.
Laat ik eens een voorstel doen van 2 spelers in dit geval uit de Italiaanse Serie A. Beiden hebben nu een salaris van onder de miljoen en hun contracten lopen af per 30-06-2015. Als LCV bijv. Miguel Britos en als middenvelder Edgar Barreto. Beiden hebben veel ervaring en Edgar is aanvoerder bij Palermo. Ik zeg niet dat wij deze spelers moeten gaan halen, maar is wel het soort spelers, waar je naar op zoek kunt gaan om ervaring, winnaarsmentaliteit en leiderschap in je team te krijgen.
Nogmaals willen die naar Nederland komen.....zeker Italianen....denk ik niet
Pietje
 Pietje - woensdag 28 januari 2015 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:12 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Kopie voor je.
Laat ik eens een voorstel doen van 2 spelers in dit geval uit de Italiaanse Serie A. Beiden hebben nu een salaris van onder de miljoen en hun contracten lopen af per 30-06-2015. Als LCV bijv. Miguel Britos en als middenvelder Edgar Barreto. Beiden hebben veel ervaring en Edgar is aanvoerder bij Palermo. Ik zeg niet dat wij deze spelers moeten gaan halen, maar is wel het soort spelers, waar je naar op zoek kunt gaan om ervaring, winnaarsmentaliteit en leiderschap in je team te krijgen.
Absoluut waar!
Pietje
 Pietje - woensdag 28 januari 2015 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:14 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Nogmaals willen die naar Nederland komen.....zeker Italianen....denk ik niet
Ach, geld stinkt niet, ook niet voor Italianen. Kijk naar Pellè.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 januari 2015 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:13 schreef Pietje het volgende:

[..]

En toch, en toch... Ajax doet niet eens een serieuze poging. Weet je, Peet, je zult maar seizoenskaarthouder van Ajax zijn en steeds dit niveau voorgeschoteld krijgen. Het is tenenkrommend. Eigenlijk zou Ajax zijn trouwe kaarthouders korting moeten geven, zolang het grote kapitaal op de spaarrekening blijft staan. En je kent me: ik ben beslist geen azijnpisser, of een negatieveling, maar het huidige spelniveau doet zo'n verschrikkelijk pijn aan mijn ogen. Ik kan sersieus af en toe mijn ogen niet geloven wanneer Ajax zo kinderlijk eenvoudig, soms zelfs in de eigen ArenA, wordt weggespeeld. Dat moet jij toch ook gezien hebben.
Daar gaat het niet om Pietje, daarin heb je groot gelijk, ik erger me ook kapot.
De vraag is....zijn ze er en willen ze wel
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 28 januari 2015 - 16:18   quote  deeplink  
In het ajax-café heb ik even het volgende aangehaald....:

Ik weet niet waar, maar ik had ergens gelezen of gehoord dat ajax in het begin van 2015 plannen naar buiten zou brengen wat er met die kleine 100 miljoen gaat gebeuren, waarom dat bedrag bewust zo is gaan groeien....

Hoelang moeten wij nu nog op die berichten wachten?? Januari is al bijna afgelopen.....
Ztjes
 Ztjes - woensdag 28 januari 2015 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:15 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ach, geld stinkt niet, ook niet voor Italianen. Kijk naar Pellè.
Nee hoor, 1x Uruguay en 1x Paraguay
Pietje
 Pietje - woensdag 28 januari 2015 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:15 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om Pietje, daarin heb je groot gelijk, ik erger me ook kapot.
De vraag is....zijn ze er en willen ze wel
En dat bedoel ik precies, Peet. Volgens mij doet Ajax niet eens een poging om met dat soort spelers in contact te komen. Er is absolute onwil wat dat betreft. Kijk, als die spelers te kennen geven niet (meer) voor Ajax te willen spelen, dan houdt het op. Maar ik roep Marc Overmars op om om zijn minst een poging te wagen. En niet alleen Marc Overmars, maar ook de scouts moeten de velden afstruinen om dat soort spelers te beoordelen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 januari 2015 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:15 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ach, geld stinkt niet, ook niet voor Italianen. Kijk naar Pellè.
Pelle kwam op voorspraak van de zoon van Koeman.....noem er nog eens 10 die hier spelen of gespeeld hebben....ik ken alleen die overleden jongen van Utrecht DeTomaso heette die dacht ik
Pietje
 Pietje - woensdag 28 januari 2015 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:18 schreef Ronald 1960 het volgende:
In het ajax-café heb ik even het volgende aangehaald....:

Ik weet niet waar, maar ik had ergens gelezen of gehoord dat ajax in het begin van 2015 plannen naar buiten zou brengen wat er met die kleine 100 miljoen gaat gebeuren, waarom dat bedrag bewust zo is gaan groeien....

Hoelang moeten wij nu nog op die berichten wachten?? Januari is al bijna afgelopen.....
Ik kan me dat ook nog goed herinneren. Ik noemde het, geloof ik, een dooddoenertje, de supporters tijdelijk een worst voorhouden. Ze denken zeker dat we gek zijn!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 januari 2015 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:18 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Nee hoor, 1x Uruguay en 1x Paraguay
Ohw oke....ik ken die gasten niet, maar dan nog
Pietje
 Pietje - woensdag 28 januari 2015 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:20 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Pelle kwam op voorspraak van de zoon van Koeman.....noem er nog eens 10 die hier spelen of gespeeld hebben....ik ken alleen die overleden jongen van Utrecht DeTomaso heette die dacht ik
Spanjaarden zijn ook goed. Dat is ook een zware competitie en er moeten daar een aantal spelers zijn, die de overstap naar de Nederlandse competitie zien zitten. Maar je moet als scout ook wel durven natuurlijk.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 januari 2015 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:22 schreef Pietje het volgende:

[..]

Spanjaarden zijn ook goed. Dat is ook een zware competitie en er moeten daar een aantal spelers zijn, die de overstap naar de Nederlandse competitie zien zitten. Maar je moet als scout ook wel durven natuurlijk.
Alle grote voetbal landen verdient een bankzitter al meer als hier
Pietje
 Pietje - woensdag 28 januari 2015 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:25 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Alle grote voetbal landen verdient een bankzitter al meer als hier
Tenzij die bankzitter ontevreden is en hoe dan ook wil spelen. Toch? Maar Ajax is en blijft te passief. Ga erop af, leg het contact, dan weet je meer. Nu gebeurt er niks en gaan we zondag weer een armetierig en lamlendig Ajax zien.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 januari 2015 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:28 schreef Pietje het volgende:

[..]

Tenzij die bankzitter ontevreden is en hoe dan ook wil spelen. Toch? Maar Ajax is en blijft te passief. Ga erop af, leg het contact, dan weet je meer. Nu gebeurt er niks en gaan we zondag weer een armetierig en lamlendig Ajax zien.
Dus jij denkt serieus dat Ajax alleen maar op zijn krent zit en geen pogingen onderneemt.....kom op Pietje, laat me niet lachen
Pietje
 Pietje - woensdag 28 januari 2015 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:30 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dus jij denkt serieus dat Ajax alleen maar op zijn krent zit en geen pogingen onderneemt.....kom op Pietje, laat me niet lachen
Ik denk inderdaad, dat Ajax niet veel serieuze pogingen doet om zich met dat soort spelers te versterken. Ik heb begrepen, dat zelfs Johan Cruijff inmiddels des duivels is, en dat hem iets anders voor ogen stond qua veldspel dan de afgelopen weken. Ik ben benieuwd.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 28 januari 2015 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:30 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dus jij denkt serieus dat Ajax alleen maar op zijn krent zit en geen pogingen onderneemt.....kom op Pietje, laat me niet lachen
Ja, want als de scouts bijv. reisonkosten willen declareren, moeten ze zich voor alles en nog wat verantwoorden. Er lopen er ook regelmatig de poort uit en slaan de poort voor altijd achter zich dicht.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 januari 2015 - 16:38   quote  deeplink  
Wat jullie willen, ik geloof er niks van....een club is altijd alert, maar goed jullie zien dat anders
Pietje
 Pietje - woensdag 28 januari 2015 - 16:40   quote  deeplink  
Kritiek op 'zuinig' Ajax: ''Pellè en Tadic waren nog betaalbaar''

Graziano Pellè en Dusan Tadic gingen een half jaar geleden met Ronald Koeman mee naar Southampton. Het duo van The Saints had nu eigenlijk bij Ajax moeten spelen, zo blijkt uit een opiniërend artikel in Het Parool.

''Voor Pelle, Tadic en Mané tikte Southampton in totaal ruim 30 miljoen euro af bij hun vorige werkgevers, respectievelijk Feyenoord, FC Twente en Red Bull Salzburg (u weet wel, die ploeg die twee keer gehakt maakte van Ajax in de Europa League). Die clubs maakten dikke winst op hun investering'', schrijft de Amsterdamse krant.

''Alle drie deze voetballers waren drie jaar terug ook nog betaalbaar voor Ajax; ze pasten in elk geval binnen de bandbreedte die de club hanteert voor transfersommen (tot acht miljoen euro) en salarissen (één miljoen euro)'', aldus de opiniemaker van het dagblad. De recordkampioen deed echter geen zaken: ''Waar dat aan ligt, is een serieus intern onderzoek waard: verkeerde scouting, te hoge druk, te veeleisend voetbal?''


bron
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 januari 2015 - 16:44   quote  deeplink  
Pelle was nooit gekomen....en als Ajax bij een nederlandse club aanklopt schiet de prijs omhoog
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 januari 2015 - 16:47   quote  deeplink  
http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/98344/overmars-tadic-naar-ajax-halen-dat-kan-mijn-zoon-ook

Wat ik hier uithaal is dat Tadic in Servie nog goedkoop was maar bij Twente te duur

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 januari 2015 door Nenam_tiL --
Pietje
 Pietje - woensdag 28 januari 2015 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:47 schreef Nenam_tiL het volgende:
http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/98344/overmars-tadic-naar-ajax-halen-dat-kan-mijn-zoon-ook

Wat ik hier uithaal is dat Tadic in Servie nog goedkoop was maar bij Twente te duur
En waar ik echt om moet lachen is zijn laatste zin: je moet ook eens een gokje wagen... Hoe durft hij, ik geloof er geen donder van, dat hij ooit een gokje waagt. Ja, misschien in het casino, maar zelfs dat betwijfel ik.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 januari 2015 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

En waar ik echt om moet lachen is zijn laatste zin: je moet ook eens een gokje wagen... Hoe durft hij, ik geloof er geen donder van, dat hij ooit een gokje waagt. Ja, misschien in het casino, maar zelfs dat betwijfel ik.
Oke
Pietje
 Pietje - woensdag 28 januari 2015 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:58 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Oke
Ja, laten we er maar over ophouden. Wij zijn het niet eens en we worden het niet eens. Ieder zijn mening.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 januari 2015 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 17:00 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ja, laten we er maar over ophouden. Wij zijn het niet eens en we worden het niet eens. Ieder zijn mening.
Yep....ik alweer genoeg gezegd
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 28 januari 2015 - 17:15   quote  deeplink  
We zijn het wel degelijk met elkaar eens. Het gaat op ditmoment niet goed met ajax1, MAAR.... we hebben allemaal andere ideeën over hoe het wel zou moeten en laat dat nu net HET idee achter een forum zijn, om met elkaar ideeën te delen en er over te discussieren. Met die ideeën hoeven we het niet met elkaar eens te zijn..... ;-)
Eide
 Eide - woensdag 28 januari 2015 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 17:15 schreef Ronald 1960 het volgende:
We zijn het wel degelijk met elkaar eens. Het gaat op ditmoment niet goed met ajax1, MAAR.... we hebben allemaal andere ideeën over hoe het wel zou moeten en laat dat nu net HET idee achter een forum zijn, om met elkaar ideeën te delen en er over te discussieren. Met die ideeën hoeven we het niet met elkaar eens te zijn..... ;-)
Dat ben ik dus niet met je eens! Ik EIS dat iedereen zich als een willoos schaap achter MIJN mening schaart.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 28 januari 2015 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 17:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat ben ik dus niet met je eens! Ik EIS dat iedereen zich als een willoos schaap achter MIJN mening schaart.
Oke.....EIDE RULES....gvd
remco k
 remco k - woensdag 28 januari 2015 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:19 schreef Pietje het volgende:

[..]

En dat bedoel ik precies, Peet. Volgens mij doet Ajax niet eens een poging om met dat soort spelers in contact te komen. Er is absolute onwil wat dat betreft. Kijk, als die spelers te kennen geven niet (meer) voor Ajax te willen spelen, dan houdt het op. Maar ik roep Marc Overmars op om om zijn minst een poging te wagen. En niet alleen Marc Overmars, maar ook de scouts moeten de velden afstruinen om dat soort spelers te beoordelen.
Spelers als Huntelaar Sneijer en vd Vaart hebben aangegeven dat Ajax ze wel degelijk benaderd heeft.. Dit komt natuurlijk hier in het nieuws omdat het oud Ajacieden zijn.. Maar ik denk echt wel dat ze andere spelers benaderen. Maar dat de goede dragende spelers die Ajax nodig heeft gewoon echt niet willen komen..
remco k
 remco k - woensdag 28 januari 2015 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 16:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

En waar ik echt om moet lachen is zijn laatste zin: je moet ook eens een gokje wagen... Hoe durft hij, ik geloof er geen donder van, dat hij ooit een gokje waagt. Ja, misschien in het casino, maar zelfs dat betwijfel ik.
Sana was een gokje. het huren van Bojan Cuenca was een gokje.. In principe is iedere speler een gokje toch?? Hoe goedkoop of duur die spelers dan ook zijn..
Ztjes
 Ztjes - woensdag 28 januari 2015 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 18:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Spelers als Huntelaar Sneijer en vd Vaart hebben aangegeven dat Ajax ze wel degelijk benaderd heeft.. Dit komt natuurlijk hier in het nieuws omdat het oud Ajacieden zijn.. Maar ik denk echt wel dat ze andere spelers benaderen. Maar dat de goede dragende spelers die Ajax nodig heeft gewoon echt niet willen komen..
Ik denk van niet. Overmars is in deze periode alleen jeugdcontracten aan het verlengen. Maar die bestaande jeugdcontracten kan hij het hele jaar verlengen. Het is niet meer dan zich hierachter verschuilen.
remco k
 remco k - woensdag 28 januari 2015 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 18:42 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Ik denk van niet. Overmars is in deze periode alleen jeugdcontracten aan het verlengen. Maar die bestaande jeugdcontracten kan hij het hele jaar verlengen. Het is niet meer dan zich hierachter verschuilen.
Hoezo, die spelers hebben zelf aangegeven dat ze benaderd zijn door Overmars en dat ze in principe constant die situaties rondom bepaalde spelers in de gaten houden..

Waarom zou men daar over liegen..

Laten we nu niet gaan doen alsof men bewust de boot af houd bij dit soort spelers..
Brandje
 Brandje - woensdag 28 januari 2015 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 18:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Spelers als Huntelaar Sneijer en vd Vaart hebben aangegeven dat Ajax ze wel degelijk benaderd heeft.. Dit komt natuurlijk hier in het nieuws omdat het oud Ajacieden zijn.. Maar ik denk echt wel dat ze andere spelers benaderen. Maar dat de goede dragende spelers die Ajax nodig heeft gewoon echt niet willen komen..
Zijn er er niet meer spelers op deze wereld dan die paar ex-ajacieden die hier steeds worden genoemd vraag ik mij dan af. Is het netwerk zo klein dan? Nee natuurlijk niet.
We krijgen steeds de slappe woorden te horen dat spelers toch niet Nederland willen. Lulkoek. De Jong komt terug. Gaurdado wilde komen. El Ahmadi wilde komen. Rusnak wilde heel graag in Nederland blijven. Maar lijkt wel of ze bij Ajax denken "we bellen elke transferperiode een paar ex-ajacieden en als ze dan nee zeggen hebben wij ons werk gedaan".
Een goede scout weet welke contracten aflopen. Weet welke spelers weinig tot niks spelen. Maar onze scouts weten helemaal niks lijkt het wel.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 28 januari 2015 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 19:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo, die spelers hebben zelf aangegeven dat ze benaderd zijn door Overmars en dat ze in principe constant die situaties rondom bepaalde spelers in de gaten houden..

Waarom zou men daar over liegen..

Laten we nu niet gaan doen alsof men bewust de boot af houd bij dit soort spelers..
Ik wil hiermee zeggen, dat dit de tranferperiode is om met spelers van andere clubs in overleg te gaan. De rest van het jaar kun je dit doen met je eigen spelers.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 januari 2015 door Ztjes --
remco k
 remco k - woensdag 28 januari 2015 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 19:21 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zijn er er niet meer spelers op deze wereld dan die paar ex-ajacieden die hier steeds worden genoemd vraag ik mij dan af. Is het netwerk zo klein dan? Nee natuurlijk niet.
We krijgen steeds de slappe woorden te horen dat spelers toch niet Nederland willen. Lulkoek. De Jong komt terug. Gaurdado wilde komen. El Ahmadi wilde komen. Rusnak wilde heel graag in Nederland blijven. Maar lijkt wel of ze bij Ajax denken "we bellen elke transferperiode een paar ex-ajacieden en als ze dan nee zeggen hebben wij ons werk gedaan".
Een goede scout weet welke contracten aflopen. Weet welke spelers weinig tot niks spelen. Maar onze scouts weten helemaal niks lijkt het wel.
Het ging nu toevallig over de oud spelers, en die worden wel degelijk benaderd.

Verder ben ik het wel met je eens hoor. Ik poste hier laatst een lijstje met spelers uit de middenmoot en subtop van Spanje waarvan het merendeel dit Ajax beter zou kunnen maken en dit type voetbal kunnen spelen, en die jongens lopen stuk voor stuk of uit hun contract of komen nauwelijks aan spelen toe..

Ajax heeft het erover dat men met de nieuwe Kluivert wil komen en dat de toppers uit de jeugd moeten komen..

Maar men zal ook de Pettersons, van Vossens en Litmanens van deze wereld moeten zien te vinden..
remco k
 remco k - woensdag 28 januari 2015 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 - 19:22 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Ik wil hiermee zeggen, dat dit de tranferperiode is om met spelers van andere clubs in overleg te gaan. De rest van het jaar kun je dit doen met je eigen spelers.
Ik denk dat het een niet met het ander te maken heeft..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5125
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - Ajax (zondag 1 februari 2014, 14:30); 1 - 0









0.0097188