BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - Ajax (zondag 1 februari 2014, 14:30); 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 30 januari 2015 - 13:06   quote  deeplink  
Marc is ook een paar te laat geweest, waardoor hij niet meer de gevraagde spelers kon leveren. Ajax is vaak wel van de onderzoeken. ik zou een onderzoek naar de scouting en staf direct toejuichen. Ik hou van feiten en duidelijkheid!
remco k
 remco k - vrijdag 30 januari 2015 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 13:06 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Als voetballer was hij inderdaad heel snel.

Maar het reageren op informatie is gewoon te laat. Vooraf aan de transferperiode ga je in overleg met de technische staf en leg je de prioriteiten vast, welke posities versterking behoeven, welke soort spelers en ga je aan de slag.
Niet pas na vooral druk van buitenaf.
Ajaxc doet ook niets op basis van de druk van buitenaf, niet nu en niet in de afgelopen periodes.

Ajax trekt juist haar eigen plan, en daar ben ik trots op, in het verleden is teveel geluisterd naar de supporters, met alle gevolgen van dien.

En als Ajax bedenkt dat het geen versterkingen nodig heeft, dan kan je dat Marc niet verwijten.
remco k
 remco k - vrijdag 30 januari 2015 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 13:06 schreef Bobby1972 het volgende:
Marc is ook een paar te laat geweest, waardoor hij niet meer de gevraagde spelers kon leveren. Ajax is vaak wel van de onderzoeken. ik zou een onderzoek naar de scouting en staf direct toejuichen. Ik hou van feiten en duidelijkheid!
En toch ben je zelf zelden van de feiten, en vaker onduidelijk dan duidelijk..

Dat het halen van spelers niet geweldig is geweest de laatste jaren is voor iedereen juist wel duidelijk. En dat zal Ajax ook echt wel weten..
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 30 januari 2015 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 13:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajaxc doet ook niets op basis van de druk van buitenaf, niet nu en niet in de afgelopen periodes.

Ajax trekt juist haar eigen plan, en daar ben ik trots op, in het verleden is teveel geluisterd naar de supporters, met alle gevolgen van dien.

En als Ajax bedenkt dat het geen versterkingen nodig heeft, dan kan je dat Marc niet verwijten.
Als men nu nog haastig op zoek gaat naar versterking, ga jij toch niet beweren dat dit inzicht nu opeens van hunzelf is gekomen.

Het plan naar directe versterking heb ik de laatste jaren nog niet echt kunnen ontdekken.

Klopt, maar als directeur technisch beleid ben je uiteindelijk altijd verantwoordelijk. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.
remco k
 remco k - vrijdag 30 januari 2015 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 13:18 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Als men nu nog haastig op zoek gaat naar versterking, ga jij toch niet beweren dat dit inzicht nu opeens van hunzelf is gekomen.

Het plan naar directe versterking heb ik de laatste jaren nog niet echt kunnen ontdekken.

Klopt, maar als directeur technisch beleid ben je uiteindelijk altijd verantwoordelijk. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.
Ik vind het altijd wel grappig om te lezen dat Ajax aan de ene kant afgerekend wordt op het zijn van een bedrijf, maar vaak in dezelfde opmerkingen staat men juist daar weer kaaks tegenover.

Leuk voorbeeld.

Ik werk zelf bij een bedrijf dat veel last heeft gehad van de crisis ( zelf noemen wij het geen crisis, maar het nieuwe nul punt). Er is een volledig nieuw beleid geschreven omdat het oude beleid was geschreven op basis van groei en de toenmalige financiele situatie in bouwend Nederland. Het nieuwe beleid is geschreven op basis van krimp en overleven om bij het herstel aan de goede kant van de streep te staan.

De eerste 4 jaar zijn wij steeds verder ingekrompen in het directe personeel en al het personeel dat niet een commerciele functie had. Men begon te roepen dat het beleid niet goed was en het morren werd erger en erger.

in 2013 is voor ons eerder als voor de rest alles stabiel geworden en vorig jaar zijn er weer flinke zwarte cijfers geschreven.

In mijn optiek een bewijs dat ons beleidsplan goed is geweest en dat men zeer verstandig tussentijds niet afgeweken is van het beleid. Met andere woorden dus een succesvol beleid..

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet over een jaar gaat, en niet over 1 onderdeel.

Bij Ajax gaat het nu even wat minder, het aantrekken van spelers voor het eerste is al een paar jaar niet echt goed gelukt op een uitzondering na..

Men moet in dat laatste dus beter worden.. Ook een onderdeel van een goed beleid.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 30 januari 2015 - 13:58   quote  deeplink  
"Dat het halen van spelers niet geweldig is geweest de laatste jaren is voor iedereen juist wel duidelijk. En dat zal Ajax ook echt wel weten.."

Nou dat vraag ik me af, omdat niet het idee heb dat Ajax het anders is gaan doen. Scouting is niet een sterk onderdeel van Ajax. Wanneer je het uiteindelijk een keer beter wil gaan doen zul je het toch anders moeten gaan doen. Want anders blijft het zoals het is.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 30 januari 2015 - 14:04   quote  deeplink  
"maar als directeur technisch beleid ben je uiteindelijk altijd verantwoordelijk. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. "

wanneer Ajax op korte termijn uit de titel strijd is zal Overmars daar zeker op worden aangesproken. Hou je maar vast marc!
Eide
 Eide - vrijdag 30 januari 2015 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 13:58 schreef Bobby1972 het volgende:
Scouting is niet een sterk onderdeel van Ajax.
De scouting bij Ajax is prima. Het aantrekken van spelers voor Ajax 1 heeft echter niet het gewenste effect gebracht. De scouting kijkt en schrijft rapporten. Het is dan aan FdB dat te bezien en aan Overmars aan te geven wie aangetrokken moet worden. De scouting bepaald niet wie er komen.

En inderdaad, aangetrokken spelers renderen te weinig, Cillissen en Schone daargelaten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 januari 2015 door Eide --
Brandje
 Brandje - vrijdag 30 januari 2015 - 14:11   quote  deeplink  
Nog meer goed nieuws voor zondag. Serero er waarschijnlijk niet bij.

http://www.ajaxfanatics.nl/nieuws/389/ajax-waarschijnlijk-zonder-serero-hij-heeft-een-liesblessure-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Brandje
 Brandje - vrijdag 30 januari 2015 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 14:08 schreef Eide het volgende:

[..]

De scouting bij Ajax is prima. Het aantrekken van spelers voor Ajax 1 heeft echter niet het gewenste effect gebracht. De scouting kijkt en schrijft rapporten. Het is dan aan FdB dat te bezien en aan Overmars aan te geven wie aangetrokken moet worden. De scouting bepaald niet wie er komen.

En inderdaad, aangetrokken spelers renderen te weinig, Cillissen en Schone daargelaten.
Waarom is er dan scouting want veel spelers die zijn gehaald is er geen positief advies geweest van de scouts.
Eide
 Eide - vrijdag 30 januari 2015 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 14:14 schreef Brandje het volgende:

[..]

Waarom is er dan scouting want veel spelers die zijn gehaald is er geen positief advies geweest van de scouts.
Omdat scouts adviseren. De uiteindelijke beslissingsbevoegdheid ligt niet bij hem maar bij de technische staf.
remco k
 remco k - vrijdag 30 januari 2015 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 13:58 schreef Bobby1972 het volgende:
"Dat het halen van spelers niet geweldig is geweest de laatste jaren is voor iedereen juist wel duidelijk. En dat zal Ajax ook echt wel weten.."

Nou dat vraag ik me af, omdat niet het idee heb dat Ajax het anders is gaan doen. Scouting is niet een sterk onderdeel van Ajax. Wanneer je het uiteindelijk een keer beter wil gaan doen zul je het toch anders moeten gaan doen. Want anders blijft het zoals het is.
Hoe weet jij nou of de scouting wel of niet goed werkt? Voor hetzelfde geld komt de scouting structureel met geweldige spelers aan waar het TH niets mee doet. En Ajax heeft wel degelijk wat verschillende dingen gedaan en geprobeerd. Ze probeerden destijds van Ginkel te halen, dus een duurdere speler geprobeerd te halen, ze hebben geprobeerd oud spelers te halen, ze hebben geprobeerd om de oudere talenten te halen waar het nog niet is uitgekomen zoals Bojan en Cuenca, beiden doen het nu trouwens niet onverdienstelijk maar dat is een andere discussie, ik vraag me namelijk vaak af waarom spelers niet slagen bij Ajax maar wel bij andere grote clubs en competities, maar ook wel eens andersom..
Ook hebben ze al geprobeerd om de betere spelers op dat moment uit de ED te halen, zoals met een vd Hoorn en Sigthorson..

Ze proberen dus wel degelijk van alles, en iedere periode komen er ook spelers.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 30 januari 2015 - 14:24   quote  deeplink  
Het verbaast me dat Ajax zo weinig sturing geeft om de scouting eens aan te pakken of een onderzoek ernaar te laten doen. Het lijkt er vaak op dat men vrij hard leers is bij Ajax.
remco k
 remco k - vrijdag 30 januari 2015 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 14:24 schreef Bobby1972 het volgende:
Het verbaast me dat Ajax zo weinig sturing geeft om de scouting eens aan te pakken of een onderzoek ernaar te laten doen. Het lijkt er vaak op dat men vrij hard leers is bij Ajax.
Hoe weet jij nou of de scouting wel of niet goed is? Waar staat er dat de gescoute spelers daadwerkelijk gehaald wordt..
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 30 januari 2015 - 14:26   quote  deeplink  
Ajax is al jaren structureel niet instaat om een spits te vinden die rendeert. Heerenveen heeft keer op een keer via scouting een spits die wel rendeert. Los van de spits is het % spelers dat onvoldoende brengt hoog. Ik denk ook dat de gereserveerdheid hier deels door is ontstaan. Dan zul je verder moeten kijken om het anders en daarmee effectiever te kunnen doen.
remco k
 remco k - vrijdag 30 januari 2015 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 14:26 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax is al jaren structureel niet instaat om een spits te vinden die rendeert. Heerenveen heeft keer op een keer via scouting een spits die wel rendeert. Los van de spits is het % spelers dat onvoldoende brengt hoog. Ik denk ook dat de gereserveerdheid hier deels door is ontstaan. Dan zul je verder moeten kijken om het anders en daarmee effectiever te kunnen doen.
Volgens mij waren Suarez en Huntelaar prima spitsen.. Dat Siggy en Hoessen niet rendeerden is vervelend. Maar niet een structureel iets.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 30 januari 2015 - 14:53   quote  deeplink  
Jij kijkt wel erg ver achteruit Remco. Suarez is de laatste geweest, maar das lang geleden!
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 30 januari 2015 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 14:53 schreef Bobby1972 het volgende:
Jij kijkt wel erg ver achteruit Remco. Suarez is de laatste geweest, maar das lang geleden!
En daarbij was Suarez van die klasse dat iedereen hem kon "scouten".
Veel knapper is het om spelers te voorschijn te halen die niemand kent.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 30 januari 2015 - 15:14   quote  deeplink  
Necid ophalen als ze echt een spits zoeken. Maar volgens mij zochten ze een ervaren middenvelder?
Je heb toch genoeg aan Milik Zivko en Sigthorsson voor de rest van het seizoen?
remco k
 remco k - vrijdag 30 januari 2015 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 15:09 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En daarbij was Suarez van die klasse dat iedereen hem kon "scouten".
Veel knapper is het om spelers te voorschijn te halen die niemand kent.
Millik... Geef hem aub de tijd.. Heeft er nu al aardig wat inliggen in totaal toch..
biebie
 biebie - vrijdag 30 januari 2015 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 15:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Millik... Geef hem aub de tijd.. Heeft er nu al aardig wat inliggen in totaal toch..
Ja, tegen JOS was hij erg op dreef -;)
remco k
 remco k - vrijdag 30 januari 2015 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 15:25 schreef biebie het volgende:

[..]

Ja, tegen JOS was hij erg op dreef -;)
13 potjes 8 goals in de ED is toch niet verkeerd..
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 30 januari 2015 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 13:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind het altijd wel grappig om te lezen dat Ajax aan de ene kant afgerekend wordt op het zijn van een bedrijf, maar vaak in dezelfde opmerkingen staat men juist daar weer kaaks tegenover.

Leuk voorbeeld.

Ik werk zelf bij een bedrijf dat veel last heeft gehad van de crisis ( zelf noemen wij het geen crisis, maar het nieuwe nul punt). Er is een volledig nieuw beleid geschreven omdat het oude beleid was geschreven op basis van groei en de toenmalige financiele situatie in bouwend Nederland. Het nieuwe beleid is geschreven op basis van krimp en overleven om bij het herstel aan de goede kant van de streep te staan.

De eerste 4 jaar zijn wij steeds verder ingekrompen in het directe personeel en al het personeel dat niet een commerciele functie had. Men begon te roepen dat het beleid niet goed was en het morren werd erger en erger.

in 2013 is voor ons eerder als voor de rest alles stabiel geworden en vorig jaar zijn er weer flinke zwarte cijfers geschreven.

In mijn optiek een bewijs dat ons beleidsplan goed is geweest en dat men zeer verstandig tussentijds niet afgeweken is van het beleid. Met andere woorden dus een succesvol beleid..

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet over een jaar gaat, en niet over 1 onderdeel.

Bij Ajax gaat het nu even wat minder, het aantrekken van spelers voor het eerste is al een paar jaar niet echt goed gelukt op een uitzondering na..

Men moet in dat laatste dus beter worden.. Ook een onderdeel van een goed beleid.
Leuk voorbeeld, maar dit zegt me totaal niets, want ik kan er ook voorbeelden met een tegenover gesteld resultaat geven.

Mijn bezwaren tegen de uitvoering van het huidige beleid is al jaren hetzelfde en heb er nog geen verbetering in gezien.
Het is heel simpel, geen evenwichtige elftal opbouw qua ervaring, leeftijd en talenten.
De spelers die we van buitenaf aantrekken, vissen we louter en alleen uit de (bekende) Eredivisie. Dit heeft maar heel weinig goede resultaten opgeleverd. Hier wil ik nu wel eens verbetering in gaan zien en dat men ook eens verder gaat kijken of hebben we helemaal geen connecties met buitenlandse competities, dan alleen Barca.
remco k
 remco k - vrijdag 30 januari 2015 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 15:54 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Leuk voorbeeld, maar dit zegt me totaal niets, want ik kan er ook voorbeelden met een tegenover gesteld resultaat geven.

Mijn bezwaren tegen de uitvoering van het huidige beleid is al jaren hetzelfde en heb er nog geen verbetering in gezien.
Het is heel simpel, geen evenwichtige elftal opbouw qua ervaring, leeftijd en talenten.
De spelers die we van buitenaf aantrekken, vissen we louter en alleen uit de (bekende) Eredivisie. Dit heeft maar heel weinig goede resultaten opgeleverd. Hier wil ik nu wel eens verbetering in gaan zien en dat men ook eens verder gaat kijken of hebben we helemaal geen connecties met buitenlandse competities, dan alleen Barca.
het enige, maar dan ook werkelijk het enige waar je het over hebt is het aantrekken van spelers voor het eerste elftal wat nu nog niet functioneerd zoals het hoort.
Dat is slechts een deel van het beleid..
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 30 januari 2015 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 16:01 schreef remco k het volgende:

[..]

het enige, maar dan ook werkelijk het enige waar je het over hebt is het aantrekken van spelers voor het eerste elftal wat nu nog niet functioneerd zoals het hoort.
Dat is slechts een deel van het beleid..
Klopt, want ik heb kritiek op een niet functioneerd onderdeel van het huidige beleid en heb ook aangegeven dat er veel is verbeterd.
Alleen ga ik niet mee met niet correcte conclusies, zoals we volgens Overmars de beste selectie sinds jaren hebben. Dat spelers als van Rhijn, Boilessen, de leiding/stuiring aan het elftal gaan geven. Want Schöne en Moissnder kunnen het niet en gaan het niet nooit doen.

De Belgische topscout hebben we weggejaagd en werkt nu bij Anderlecht en het elftal bulkt van talent en halen afdankertjes bij Chelsea op.
Hoeveel Belgische talenten spelen er nog bij onze jeugd (één).
Afgelopen zomer heeft er ook weer een scout de handdoek in de ring gegooid.

Er zijn alleen middelmatige spelers aangekocht en ik geloof niet in smoesjes dar ze voor de bank gekocht zijn.

Nu een voorbeeld van mij.
Als ik een prima sportauto heb en tank niet de goede branstof of pleeg niet op tijd onderhoud. Blijft er na vanduur van tijd, een gewoon truttenschudertje van over.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 30 januari 2015 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 16:01 schreef remco k het volgende:

[..]

het enige, maar dan ook werkelijk het enige waar je het over hebt is het aantrekken van spelers voor het eerste elftal wat nu nog niet functioneerd zoals het hoort.
Dat is slechts een deel van het beleid..
Inderdaad maar laat dat nou toch best belangrijk zijn.
Voorgaande jaren was het voetbal niet super maar wel degelijk
maar veel van die spelers zaten al voor de Boer bij de club.
Dus mogen we hem die sucessen eigenlijk wel toe schrijven?
Ok hij heeft ze als een team laten presteren maar qua kwaliteit van
spelers hol je toch achteruit. De zwarte cijfers komen ook grotendeels uit
verkopen van spelers die we al hadden en daarmee behaalde kampioenschappen.
Conclusie? Zijn ze wel echt zo goed bezig? Dat weten we eigenlijk pas als de A overgekomen is.

Verkopen en zwarte cijfers: vd Wiel, Suarez, Blind, de Jong, Anita, verthongen, Alderweireld, Erikssen enz enz
allemaal jongens die al bij de club zaten.

Vermeer, van Rhijn, Klaassen, Veltman, Boilesen zaten ook al bij de club.

Nu ze het met een groot deel van de eigen jongens waar ze zelf verantwoordelijk zijn
lukt het ze niet om kampioen te worden:

Cilissen, Duarte, Viergever, Zimling, Moisander, Schone, vd Hoorn, Sana, Hoesen, Sigthorsson, Milik enz enz
Dan kom ik tot de vraag doen ze het eigenlijk wel zo goed?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 30 januari 2015 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 17:43 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Klopt, want ik heb kritiek op een niet functioneerd onderdeel van het huidige beleid en heb ook aangegeven dat er veel is verbeterd.
Alleen ga ik niet mee met niet correcte conclusies, zoals we volgens Overmars de beste selectie sinds jaren hebben. Dat spelers als van Rhijn, Boilessen, de leiding/stuiring aan het elftal gaan geven. Want Schöne en Moissnder kunnen het niet en gaan het niet nooit doen.

De Belgische topscout hebben we weggejaagd en werkt nu bij Anderlecht en het elftal bulkt van talent en halen afdankertjes bij Chelsea op.
Hoeveel Belgische talenten spelen er nog bij onze jeugd (één).
Afgelopen zomer heeft er ook weer een scout de handdoek in de ring gegooid.

Er zijn alleen middelmatige spelers aangekocht en ik geloof niet in smoesjes dar ze voor de bank gekocht zijn.

Nu een voorbeeld van mij.
Als ik een prima sportauto heb en tank niet de goede branstof of pleeg niet op tijd onderhoud. Blijft er na vanduur van tijd, een gewoon truttenschudertje van over.
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 januari 2015 door Nenam_tiL --
remco k
 remco k - vrijdag 30 januari 2015 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 17:43 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Klopt, want ik heb kritiek op een niet functioneerd onderdeel van het huidige beleid en heb ook aangegeven dat er veel is verbeterd.
Alleen ga ik niet mee met niet correcte conclusies, zoals we volgens Overmars de beste selectie sinds jaren hebben. Dat spelers als van Rhijn, Boilessen, de leiding/stuiring aan het elftal gaan geven. Want Schöne en Moissnder kunnen het niet en gaan het niet nooit doen.

De Belgische topscout hebben we weggejaagd en werkt nu bij Anderlecht en het elftal bulkt van talent en halen afdankertjes bij Chelsea op.
Hoeveel Belgische talenten spelen er nog bij onze jeugd (één).
Afgelopen zomer heeft er ook weer een scout de handdoek in de ring gegooid.

Er zijn alleen middelmatige spelers aangekocht en ik geloof niet in smoesjes dar ze voor de bank gekocht zijn.

Nu een voorbeeld van mij.
Als ik een prima sportauto heb en tank niet de goede branstof of pleeg niet op tijd onderhoud. Blijft er na vanduur van tijd, een gewoon truttenschudertje van over.
Maar dan zeggen we eigenlijk ongeveer hetzelfde.. Ik ben ook niet tevreden met de aangekochte spelers, die functioneren namelijk niet voldoende..

Ik vraag mij alleen af of het er wel aan ligt dat die spelers echt niet goed genoeg zijn, of dat het aan andere zaken ligt, bijvoorbeeld aan de technische staf.

Een ander iets dat niet goed lukt is de overstap van talent naar profvoetballer. Jeugdspelers vallen vaak terug in prestaties, maar het is niet zo dat dit altijd zo is. Maar bij Ajax komt er niet 1 talent door dat aanhoudend een goede vorm behoud..Dat kan dus niet..
remco k
 remco k - vrijdag 30 januari 2015 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 17:47 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad maar laat dat nou toch best belangrijk zijn.
Voorgaande jaren was het voetbal niet super maar wel degelijk
maar veel van die spelers zaten al voor de Boer bij de club.
Dus mogen we hem die sucessen eigenlijk wel toe schrijven?
Ok hij heeft ze als een team laten presteren maar qua kwaliteit van
spelers hol je toch achteruit. De zwarte cijfers komen ook grotendeels uit
verkopen van spelers die we al hadden en daarmee behaalde kampioenschappen.
Conclusie? Zijn ze wel echt zo goed bezig? Dat weten we eigenlijk pas als de A overgekomen is.

Verkopen en zwarte cijfers: vd Wiel, Suarez, Blind, de Jong, Anita, verthongen, Alderweireld, Erikssen enz enz
allemaal jongens die al bij de club zaten.

Vermeer, van Rhijn, Klaassen, Veltman, Boilesen zaten ook al bij de club.

Nu ze het met een groot deel van de eigen jongens waar ze zelf verantwoordelijk zijn
lukt het ze niet om kampioen te worden:

Cilissen, Duarte, Viergever, Zimling, Moisander, Schone, vd Hoorn, Sana, Hoesen, Sigthorsson, Milik enz enz
Dan kom ik tot de vraag doen ze het eigenlijk wel zo goed?
Op zich heb je wel gelijk, maar er zit wel een wezenlijk verschil tussen het bij de club aanwezig zijn en het gewoon een goede speler worden..

En je kan wel zeggen dat het ze niet lukt om kampioen te worden. maar wie zegt dat we geen kampioen worden? En het lukt ze om met die spelers om meer punten te halen dan in de afgelopen 10 jaar t/m nu.. Dat een andere club meer punten haalt kan Ajax niets aan doen, behalve in de 1 op 1 wedstrijd..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 30 januari 2015 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 18:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Op zich heb je wel gelijk, maar er zit wel een wezenlijk verschil tussen het bij de club aanwezig zijn en het gewoon een goede speler worden..

En je kan wel zeggen dat het ze niet lukt om kampioen te worden. maar wie zegt dat we geen kampioen worden? En het lukt ze om met die spelers om meer punten te halen dan in de afgelopen 10 jaar t/m nu.. Dat een andere club meer punten haalt kan Ajax niets aan doen, behalve in de 1 op 1 wedstrijd..
Kijk en dat is iets wat je niet kan meten. Erikssen kwam bv. Al binnen als groot talent
en wie waarom wanneer het eruit kwam kunnen we alleen maar naar gissen.
Had bv. Erikssen het zonder de Boer niet gered?

Ook het beter maken van spelers dat proces is niet te meten. Zie bv Klaassen
was hij al goed of dankzij de huidige begeleiding goed geworden?
Was dit er zonder deze mensen ook niet gewoon uit gekomen?

Toch vind ik de Boer ook een uitblinken in vreemde wissels en
spelers op vreemde plekken neerzetten.

Daarom als je dit seizoen en voorgaande kampioenschappen kritisch durf te bekijken
hoe groot is dan hun aandeel in de zwarte cijfers/niveau huidige selectie?
Om toch positief af te sluiten ziet de toekomst er wel beter uit gezien de contract verlengingen
en de talentvolle jeugd. Daar hebben ze ook een groot aandeel in en plukken we in de toekomst zeker de vruchten van..
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 30 januari 2015 - 19:09   quote  deeplink  
Hummel10,

Helemaal mee eens.
Ik probeerde in het begin van het seizoen, een topic over Frank op te starten. Maar dat is op dit forum, al heel vlug als vloeken in de kerk.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 30 januari 2015 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 19:09 schreef Ztjes het volgende:
Hummel10,

Helemaal mee eens.
Ik probeerde in het begin van het seizoen, een topic over Frank op te starten. Maar dat is op dit forum, al heel vlug als vloeken in de kerk.
Roep ook al vanaf het begin dat de kampioenschappen veel verhullen.
Als je nu nog vind dat we een sterke selectie hebben raad ik je aan om langs
Hans Anders te gaan of je kop uit Frank zijn kont te halen.
Als team groeien we niet mede doordat je je beste spelers verkoopt (wat
logisch is) maar de gevallen gaten probeert op te vullen met koopjes
die kwalitatief meer bij Go Ahead passen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 30 januari 2015 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 19:09 schreef Ztjes het volgende:
Hummel10,

Helemaal mee eens.
Ik probeerde in het begin van het seizoen, een topic over Frank op te starten. Maar dat is op dit forum, al heel vlug als vloeken in de kerk.
Klopt...

images?q=tbn:ANd9GcRz-8cgRJ_S0Sd11FCwHaEsdtT5w3PtefxgG5dvZjX0FwINs9npww

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 januari 2015 door Nenam_tiL --
remco k
 remco k - vrijdag 30 januari 2015 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 19:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Kijk en dat is iets wat je niet kan meten. Erikssen kwam bv. Al binnen als groot talent
en wie waarom wanneer het eruit kwam kunnen we alleen maar naar gissen.
Had bv. Erikssen het zonder de Boer niet gered?

Ook het beter maken van spelers dat proces is niet te meten. Zie bv Klaassen
was hij al goed of dankzij de huidige begeleiding goed geworden?
Was dit er zonder deze mensen ook niet gewoon uit gekomen?

Toch vind ik de Boer ook een uitblinken in vreemde wissels en
spelers op vreemde plekken neerzetten.

Daarom als je dit seizoen en voorgaande kampioenschappen kritisch durf te bekijken
hoe groot is dan hun aandeel in de zwarte cijfers/niveau huidige selectie?
Om toch positief af te sluiten ziet de toekomst er wel beter uit gezien de contract verlengingen
en de talentvolle jeugd. Daar hebben ze ook een groot aandeel in en plukken we in de toekomst zeker de vruchten van..
Nou dat durf ik inderdaad wel te stellen ja. Eriksen begon minder en minder te spelen onder Jol..

En naar mijn idee is hun aandeel 100%, je moet het talent ook nog maar herkennen binnen de club. In inderdaad die keuzes maken die jij misschien raar vind maar die wel hebben geleid tot die titels..
remco k
 remco k - vrijdag 30 januari 2015 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 19:09 schreef Ztjes het volgende:
Hummel10,

Helemaal mee eens.
Ik probeerde in het begin van het seizoen, een topic over Frank op te starten. Maar dat is op dit forum, al heel vlug als vloeken in de kerk.
Voor mij niet hoor..

Ik vind zelfs dat heel veel mensen hier heel veel kritiek hebben dat feitelijk gewoon wijst naar de Boer. Maar niemand die het uit durft te spreken..

Ik vind het een hele goede trainer die veel heeft bewezen bij Ajax.. Ik vraag me alleen al heel lang af of het elftal niet te veel in een keurslijf wordt gedwongen..
biebie
 biebie - vrijdag 30 januari 2015 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 21:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Voor mij niet hoor..

Ik vind zelfs dat heel veel mensen hier heel veel kritiek hebben dat feitelijk gewoon wijst naar de Boer. Maar niemand die het uit durft te spreken..

Ik vind het een hele goede trainer die veel heeft bewezen bij Ajax.. Ik vraag me alleen al heel lang af of het elftal niet te veel in een keurslijf wordt gedwongen..
Helemaal mee eens. Tijd voor een frisse wind.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 31 januari 2015 - 00:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 15:09 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En daarbij was Suarez van die klasse dat iedereen hem kon "scouten".
Veel knapper is het om spelers te voorschijn te halen die niemand kent.
Ik zou de scouting mensen van Heerenveen in dienst nemen!
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 31 januari 2015 - 00:58   quote  deeplink  
Geen enkele trainer is perfect en feilloos. De Boer heeft bewezen dat hij kwa rendement en structuur het exceptioneel goed heeft gepresteerd. Kritiek is er altijd, daar ontkomt niemand aan. Ook de Boer niet. Je kunt nooit iedereen tevreden stellen, dat is een illusie. Veel mensen hebben kritiek op het spel en daar valt wel wat voor te zeggen. Toch zijn resultaten belangrijker dan het spel. En en is misschien mooier, maar helaas niet haalbaar. daar heb ik vrede mee. Het enige waar ik moeite mee heb is dat je doorslaat t.a.v. in de terughoudendheid.

Sinds een paar weken denk ik dat het misschien zowel voor de Boer als Ajax verfrissend zou zijn om uit elkaar te gaan. En nee ik heb niks tegen de Boer en hij hoeft ook niet weg. Maar soms zijn dingen nu eenmaal het beste.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 31 januari 2015 - 08:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 januari 2015 - 21:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou dat durf ik inderdaad wel te stellen ja. Eriksen begon minder en minder te spelen onder Jol..

En naar mijn idee is hun aandeel 100%, je moet het talent ook nog maar herkennen binnen de club. In inderdaad die keuzes maken die jij misschien raar vind maar die wel hebben geleid tot die titels..
Je hebt dat al vaker benoemd dus dat is jou opgevallen dat ga ik niet in twijfel trekken.
Of het er zonder de Boer nooit uitgekomen was kun je ook niet echt weten.

Ja hebben die keuzes wel echt geleid tot de titels?
Soms was het ook gewoon een soort koppigheid maar goed de vier titels
zijn een feit en daar heeft de Boer gewoon zijn aandeel in.
Toch denk ik dat de magie op dit moment uitgewerkt is en we het dit jaar niet gaan redden.
Vorig seizoen had ik ook al meer van Psv verwacht maar dit seizoen is natuurlijk ook
nog niet gespeeld.

Je mag toch wel constateren dat het voetbal weinig steigende lijn vertoond.
En daaruit moet je toch ook conclusies kunnen trekken.
Daar zijn de zittende mensen toch echt verantwoordelijk voor.
Daarbij zijn een aantal keuzes ook gewoon op de trainer terug te leiden.

Moisander speelt al weken matig
Serero cvm doet het aardig maar nog echte topper op die positie
Andersen 0,0 rendement
Schone al weken minder Ghazi is veel dreigender
Sigthorsson veel te lang laten staan Zivkovic gewoon brengen
remco k
 remco k - zaterdag 31 januari 2015 - 08:52   quote  deeplink  
Natuurlijk is men verantwoordelijk voor de dingen die gebeuren op het veld. Alleen zoals hier gedaan wordt, lijstjes er gewoon op alsof ze weg moeten bij Ajax. En dat slaat werkelijk nergens op.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 31 januari 2015 - 11:38   quote  deeplink  
ff on topic: wat wordt orgen de uitslag van Vitesse-Ajax ??

Het gaat in dit topic al heel lang niet meer over de wedstrijd, maar over Frank en de spelers die het wel of niet goed doen volgens ons.Ik doe daar net zo hard aan mee, maar laten we verder praten over frank en de spelers in een ander topic.
Eide
 Eide - zaterdag 31 januari 2015 - 14:20   quote  deeplink  
Ajax met Klaassen en Onana naar Arnhem

Frank de Boer kan zondag tegen Vitesse weer beschikken over Davy Klaassen. De trainer heeft de middenvelder opgenomen in de wedstrijdselectie nadat de Ajacied vanwege een buikwandblessure de Klassieker met Feyenoord moest missen.
De deze winter van FC Barcelona overgekomen doelman Andre Onana reist zondag ook af naar Arnhem. De Kameroense goalie, die pas twee dagen meetraint met de selectie, vervangt de geblesseerde Diederik Boer. De routinier heeft last van de knie.

Riedewald & ivkovic
Jaïro Riedewald is voldoende hersteld van eenzelfde blessure en behoort tot de wedstrijdselectie. Dat kan niet worden gezegd van Kolbeinn Sigthórsson. De IJslandse spits heeft nog teveel last van zijn knie. Richairo Zivkovic vervangt hem.

Volledige wedstrijdselectie Ajax
Jasper Cillessen, Ricardo van Rhijn, Niklas Moisander, Nicolai Boilesen, Mike van der Hoorn, Davy Klaassen, Ricardo Kishna, Jairo Riedewald, Lucas Andersen, Arek Milik, Lasse Schöne, Anwar El Ghazi, Kenny Tete, Andre Onana, Thulani Serero, Nick Viergever, Riechedly Bazoer, Richairo ivkovic en Niki Zimling.

Bron

------------------

Nu hopen dat Klaassen ook kan spelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 31 januari 2015 door Eide --
remco k
 remco k - zaterdag 31 januari 2015 - 14:36   quote  deeplink  
En serero gelukkig ook gewoon erbij..
Pietje
 Pietje - zaterdag 31 januari 2015 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 januari 2015 - 14:36 schreef remco k het volgende:
En serero gelukkig ook gewoon erbij..
Dat is geweldig goed nieuws!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 31 januari 2015 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 januari 2015 - 14:20 schreef Eide het volgende:
Ajax met Klaassen en Onana naar Arnhem

Frank de Boer kan zondag tegen Vitesse weer beschikken over Davy Klaassen. De trainer heeft de middenvelder opgenomen in de wedstrijdselectie nadat de Ajacied vanwege een buikwandblessure de Klassieker met Feyenoord moest missen.
De deze winter van FC Barcelona overgekomen doelman Andre Onana reist zondag ook af naar Arnhem. De Kameroense goalie, die pas twee dagen meetraint met de selectie, vervangt de geblesseerde Diederik Boer. De routinier heeft last van de knie.

Riedewald & ivkovic
Jaïro Riedewald is voldoende hersteld van eenzelfde blessure en behoort tot de wedstrijdselectie. Dat kan niet worden gezegd van Kolbeinn Sigthórsson. De IJslandse spits heeft nog teveel last van zijn knie. Richairo Zivkovic vervangt hem.

Volledige wedstrijdselectie Ajax
Jasper Cillessen, Ricardo van Rhijn, Niklas Moisander, Nicolai Boilesen, Mike van der Hoorn, Davy Klaassen, Ricardo Kishna, Jairo Riedewald, Lucas Andersen, Arek Milik, Lasse Schöne, Anwar El Ghazi, Kenny Tete, Andre Onana, Thulani Serero, Nick Viergever, Riechedly Bazoer, Richairo ivkovic en Niki Zimling.

Bron

------------------

Nu hopen dat Klaassen ook kan spelen.
Toch Onana Eide! Had ik het toch goed voorspelt! ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 31 januari 2015 - 16:12   quote  deeplink  
Nu worden wij weer gewoon kampioen..... ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 31 januari 2015 - 16:14   quote  deeplink  
............Ghazi, Kenny Tete, Andre Onana, Thulani Serero, Nick Viergever, Riechedly Bazoer, Richairo ivkovic en Niki Zimling.
Bron

------------------

Nu hopen dat Klaassen ook kan spelen.
Ivkovic nieuwe speler?
Eide
 Eide - zaterdag 31 januari 2015 - 16:15   quote  deeplink  
Schuld van de televaag :)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 31 januari 2015 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 januari 2015 - 16:15 schreef Eide het volgende:
Schuld van de televaag :)
ik twijfel ook niet aan jou ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 31 januari 2015 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 januari 2015 - 16:18 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

ik twijfel ook niet aan jou ;-)
Ik wel! ;-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5956
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - Ajax (zondag 1 februari 2014, 14:30); 1 - 0









0.0091290