BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zaterdag 20 mei 2017 - 13:50   quote  deeplink  
En Excelsior wilde Ronaldo maar die was een paar euro te duur. Geruchten bij de vleet weer
JOOD
 JOOD - zaterdag 20 mei 2017 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 mei 2017 - 13:50 schreef Loetje het volgende:
En Excelsior wilde Ronaldo maar die was een paar euro te duur. Geruchten bij de vleet weer
Jep, maar ze komen niet koud uit de lucht vallen. In deze gevallen is het vaak, waar rook is, is vuur.

60 miljoen, hoppa Arena kopen.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 20 mei 2017 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 mei 2017 - 13:50 schreef Loetje het volgende:
En Excelsior wilde Ronaldo maar die was een paar euro te duur. Geruchten bij de vleet weer
Waar rook is is vuur zeggen ze vaak? Overmars heeft aangegeven dat ze dit team bij elkaar proberen te houden. Helaas weten we allemaal dat dat een loze belofte is. Dat lukt Ajax nooit dat weet iedereen dus wordt weer spannende zomer.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 20 mei 2017 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 mei 2017 - 16:28 schreef JOOD het volgende:

[..]

Jep, maar ze komen niet koud uit de lucht vallen. In deze gevallen is het vaak, waar rook is, is vuur.

60 miljoen, hoppa Arena kopen.
Haha had ik al getypt maar werd onderbroken..
JOOD
 JOOD - zaterdag 20 mei 2017 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 mei 2017 - 16:43 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Haha had ik al getypt maar werd onderbroken..
Alleen Arena kopen heb je weggehaald ;)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 20 mei 2017 - 19:28   quote  deeplink  
Eerst moeten de seizoenkaarten aan de man of vrouw zijn gebracht. Daarna gaan we weer opnieuw verkopen.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 20 mei 2017 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 mei 2017 - 17:19 schreef JOOD het volgende:

[..]

Alleen Arena kopen heb je weggehaald ;)
Nee ben ik niet zo mee bezig.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 20 mei 2017 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 mei 2017 - 19:28 schreef Ajax Warrior het volgende:
Eerst moeten de seizoenkaarten aan de man of vrouw zijn gebracht. Daarna gaan we weer opnieuw verkopen.
Daar heb je wel een punt is mij en anderen om me heen ook al eens opgevallen..
remco k
 remco k - zondag 21 mei 2017 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 mei 2017 - 16:42 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Waar rook is is vuur zeggen ze vaak? Overmars heeft aangegeven dat ze dit team bij elkaar proberen te houden. Helaas weten we allemaal dat dat een loze belofte is. Dat lukt Ajax nooit dat weet iedereen dus wordt weer spannende zomer.
Het is helemaal geen loze belofte. Proberen zegt hij toch.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 21 mei 2017 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2017 - 15:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is helemaal geen loze belofte. Proberen zegt hij toch.
Politiek praatje.. Of geloof jij hem?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 mei 2017 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 mei 2017 - 20:52 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt is mij en anderen om me heen ook al eens opgevallen..
Gebeurd elk seizoen opnieuw. Natuurlijk hoop ik dat Ajax het elftal bij elkaar kan houden en natuurlijk hoop ik op een betere start dan dit jaar! Maar ja, hoop leg je in de wc en spoel je meestal gelijk door! ;-)
Hummel10
 Hummel10 - zondag 21 mei 2017 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2017 - 19:21 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Gebeurd elk seizoen opnieuw. Natuurlijk hoop ik dat Ajax het elftal bij elkaar kan houden en natuurlijk hoop ik op een betere start dan dit jaar! Maar ja, hoop leg je in de wc en spoel je meestal gelijk door! ;-)
Ja klopt zodra de seizoenkaarten de deur uit zijn vertrekt bijna altijd de beste speler. Hoop mag je inderdaad gewoon door de plee spoelen. Betere start moet lukken het team bij elkaar houden lastiger.
remco k
 remco k - zondag 21 mei 2017 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2017 - 17:48 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Politiek praatje.. Of geloof jij hem?
Ik geloof hem ja en heb blind vertrouwen in de beste man.

Dat is overigens wat anders dan dat iedereen ook daadwerkelijk blijft hè.
Eide
 Eide - zondag 21 mei 2017 - 22:02   quote  deeplink  
Ik denk dat Overmars al tijden goed werk doet. Sinds de hordes van de RvC weg gehaald zijn is het transferbeleid van Ajax gedurft en doortastend. Niet voor niets dat Overmars wordt geroemd om dat beleid door bijvoorbeeld de BBC en dat Arsenal hem naar verluid wil inlijven. En, wat ik altijd knap vind, is dat hij bepaald geen narcist is. Hij trok recent juist het boetekleed aan voor de onbalans in de selectie voor het aantrekken van Ziyech.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 22 mei 2017 - 07:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2017 - 21:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik geloof hem ja en heb blind vertrouwen in de beste man.

Dat is overigens wat anders dan dat iedereen ook daadwerkelijk blijft hè.
Dus is het toch een kletspraatje. De groep bij elkaar willen houden en dat ook daadwerkelijk kunnen/doen is toch echt een groot verschil. Ajax zal tegen de juiste prijs altijd verkopen dat weten wij allemaal. Dus heeft het weinig nut om het te zeggen. Jij weet zelf ook dat hij niet voor transfers gaat liggen ten koste van alles. Dus politiek praatje.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 22 mei 2017 - 07:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2017 - 22:02 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat Overmars al tijden goed werk doet. Sinds de hordes van de RvC weg gehaald zijn is het transferbeleid van Ajax gedurft en doortastend. Niet voor niets dat Overmars wordt geroemd om dat beleid door bijvoorbeeld de BBC en dat Arsenal hem naar verluid wil inlijven. En, wat ik altijd knap vind, is dat hij bepaald geen narcist is. Hij trok recent juist het boetekleed aan voor de onbalans in de selectie voor het aantrekken van Ziyech.
Heeft wel lang geduurd maar inderdaad hij heeft wel toegegeven dat ze daar fout gezeten hebben. Kostte je de voorrondes Champions League en de 4 punten die je op het einde te kort kwam. Hopelijk hebben ze er van geleerd. Hij ziet in ieder geval dat het een fout was dat is in ieder geval al iets.
remco k
 remco k - maandag 22 mei 2017 - 08:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2017 - 07:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dus is het toch een kletspraatje. De groep bij elkaar willen houden en dat ook daadwerkelijk kunnen/doen is toch echt een groot verschil. Ajax zal tegen de juiste prijs altijd verkopen dat weten wij allemaal. Dus heeft het weinig nut om het te zeggen. Jij weet zelf ook dat hij niet voor transfers gaat liggen ten koste van alles. Dus politiek praatje.
Hij zegt dat ie er alles aan gaat doen om dit te proberen, dat is toch gewoon de waarheid, en stel dat er 4 of 5 spelers willen vertrekken, en het lukt hem om er daar 2 van te behouden, doet hij het gewoon erg goed, als hij die andere mannen dan ook nog eens voor de hoofdprijs weet te verkopen, en daar vervangers alla Sanchez/Dolberg voor terug weet te halen, dan doet hij het wederom fantastisch..

Als er iets is waar je Overmars niet van kan betichten, dan is het politieke moo praat om mensen tevreden te houden, dat er dingen gebeuren die wij liever niet zien en andersom, is inherent aan het vak dat hij uitoefent..
remco k
 remco k - maandag 22 mei 2017 - 08:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2017 - 07:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Heeft wel lang geduurd maar inderdaad hij heeft wel toegegeven dat ze daar fout gezeten hebben. Kostte je de voorrondes Champions League en de 4 punten die je op het einde te kort kwam. Hopelijk hebben ze er van geleerd. Hij ziet in ieder geval dat het een fout was dat is in ieder geval al iets.
Had je Zyech wel gehad, was het nog steeds totaal niet zeker dat je het wel gehaald zou hebben..
remco k
 remco k - maandag 22 mei 2017 - 08:30   quote  deeplink  
Welke spelers in de ED, hebben dit jaar laten zien Ajax 1 aan te kunnen nu of in de toekomst??

Ik vindt het eigenlijk tegenvallen wat doorstroom betreft bij andere clubs..
JOOD
 JOOD - maandag 22 mei 2017 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2017 - 08:30 schreef remco k het volgende:
Welke spelers in de ED, hebben dit jaar laten zien Ajax 1 aan te kunnen nu of in de toekomst??

Ik vindt het eigenlijk tegenvallen wat doorstroom betreft bij andere clubs..
Klopt. Misschien Larsson, maar die heeft zich weinig ontwikkeld ten opzichte van vorig seizoen. Onze jeugdspelers zijn stuk voor stuk beter dan eventuele aankopen uit de Eredivisie.

Van de ene kant mooi, van de andere kant triest.
Eide
 Eide - maandag 22 mei 2017 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2017 - 07:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Heeft wel lang geduurd maar inderdaad hij heeft wel toegegeven dat ze daar fout gezeten hebben. Kostte je de voorrondes Champions League en de 4 punten die je op het einde te kort kwam. Hopelijk hebben ze er van geleerd. Hij ziet in ieder geval dat het een fout was dat is in ieder geval al iets.
Ja, dat was een fout maar soms moet je fouten maken om te leren. Dat zijn dure fouten gebleken maar Ajax is daar wel beter uit gekomen. Overigens is Ajax het kampioenschap misgelopen tegen Groningen waar ons een 0-3 overwinning werd geboort.
Eide
 Eide - maandag 22 mei 2017 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2017 - 09:04 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt. Misschien Larsson, maar die heeft zich weinig ontwikkeld ten opzichte van vorig seizoen. Onze jeugdspelers zijn stuk voor stuk beter dan eventuele aankopen uit de Eredivisie.

Van de ene kant mooi, van de andere kant triest.
Ook Larsson niet. Die speelt tegen de topploegen vrijwel altijd zwak. Er zijn wel een aantal spelers die de selectie kunnen versterken, maar dan toch vooral in de breedte. Kadioglu van NEC zou een knappe voetballer kunnen worden. Haps misschien als hij verdedigend groeit. Troupee is een twijfelgeval. Er zit er geen een bij waar ik meteen van ga juichen.
remco k
 remco k - maandag 22 mei 2017 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2017 - 09:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Ook Larsson niet. Die speelt tegen de topploegen vrijwel altijd zwak. Er zijn wel een aantal spelers die de selectie kunnen versterken, maar dan toch vooral in de breedte. Kadioglu van NEC zou een knappe voetballer kunnen worden. Haps misschien als hij verdedigend groeit. Troupee is een twijfelgeval. Er zit er geen een bij waar ik meteen van ga juichen.
Er loopt op dit moment inderdaad nog geen Zyech rond..
Eide
 Eide - maandag 22 mei 2017 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2017 - 09:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Er loopt op dit moment inderdaad nog geen Zyech rond..
Jawel, twee zelfs misschien. Ze spelen alleen allebei al bij ons.
remco k
 remco k - maandag 22 mei 2017 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2017 - 09:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Jawel, twee zelfs misschien. Ze spelen alleen allebei al bij ons.
Whahaha, dat is waar inderdaad...
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 22 mei 2017 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 mei 2017 - 16:30 schreef Eide het volgende:
Ziyech zegt 'nee' tegen bondscoach Renard

Luttele dagen voor de Europa League-finale tussen Ajax en Manchester United heeft sterspeler Hakim Ziyech een uitnodiging afgeslagen van bondscoach Hervé Renard, die de Ajacied wil selecteren voor de interlandwedstrijden van Marokko tegen Nederland en Kameroen.

Ziyech is er nog altijd trots op om voor Marokko uit te komen, omdat hij al vaak heeft aangegeven dat daar zijn ‘roots’ liggen en omdat daar al zijn familie vandaan komt. Maar de huidige bondscoach heeft hem eerder dit seizoen op beschamende wijze aan de kant gezet en geen enkel contact met hem gezocht. Ziyech werd ondanks sterk spel niet geselecteerd voor de Afrika Cup. Met de andere spelers van Marokko heeft de Fransman wel voortdurend gecommuniceerd.

Renard dacht Ziyech niet meer nodig te hebben, maar ziet dat het hele land druk op hem uitoefent om de spelbepaler van de Europa League-finalist weer op te stellen. Voor alle Marokkanen en de bond – Ziyech werd vorig jaar ook uitgeroepen tot Marokkaans voetballer van het jaar – is de in Nederland opgegroeide aanvaller de meest talentvolle speler in Europa.

Ziyech heeft duidelijk gemaakt dat hij wel degelijk voor zijn land wil uitkomen, maar niet zolang Renard nog aan het roer staat bij de nationale ploeg. De speler zelf wil zich op dit moment niet publiekelijk in de discussie mengen, omdat hij al zijn aandacht wil vestigen op de wedstrijd in Stockholm tegen Manchester United.

De technische leiding van Ajax en de directie zijn op de hoogte gebracht van het standpunt van de speler en respecteren zijn keuze.

Bron
Geweldig dit, hahaha!
remco k
 remco k - maandag 22 mei 2017 - 12:00   quote  deeplink  
NIeuwe thuis shirt...

DAa1baJWAAEkJNM.jpg
Hummel10
 Hummel10 - maandag 22 mei 2017 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2017 - 08:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij zegt dat ie er alles aan gaat doen om dit te proberen, dat is toch gewoon de waarheid, en stel dat er 4 of 5 spelers willen vertrekken, en het lukt hem om er daar 2 van te behouden, doet hij het gewoon erg goed, als hij die andere mannen dan ook nog eens voor de hoofdprijs weet te verkopen, en daar vervangers alla Sanchez/Dolberg voor terug weet te halen, dan doet hij het wederom fantastisch..

Als er iets is waar je Overmars niet van kan betichten, dan is het politieke moo praat om mensen tevreden te houden, dat er dingen gebeuren die wij liever niet zien en andersom, is inherent aan het vak dat hij uitoefent..
Klopt ook maar in mijn ogen is zeggen dat je dit team bij elkaar wilt houden pure politiek omdat je toch al weet dat spelers gaan vertrekken. Dus dan kan hij het wel willen maar zodra er een grote zak met geld komt zijn ze toch weg. Dat hij het zegt is alleen maar om de prijzen op te drijven.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 22 mei 2017 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2017 - 08:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Had je Zyech wel gehad, was het nog steeds totaal niet zeker dat je het wel gehaald zou hebben..
En dat zeg ik ook niet maar ze geven wel toe dat ze het verkeerd ingeschat hebben..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 22 mei 2017 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2017 - 09:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Ja, dat was een fout maar soms moet je fouten maken om te leren. Dat zijn dure fouten gebleken maar Ajax is daar wel beter uit gekomen. Overigens is Ajax het kampioenschap misgelopen tegen Groningen waar ons een 0-3 overwinning werd geboort.
Klopt er zijn onderweg teveel dure punten verspeeld. Hopelijk is er dit seizoen weer iets geleerd.
Eide
 Eide - maandag 22 mei 2017 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2017 - 12:00 schreef remco k het volgende:
NIeuwe thuis shirt...

[ afbeelding ]
Witte strepen! Eindelijk.

Edit: grijs. Altijd mooier als dat rode. Veel meer understated.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 mei 2017 door Eide --
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 22 mei 2017 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2017 - 14:22 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt ook maar in mijn ogen is zeggen dat je dit team bij elkaar wilt houden pure politiek omdat je toch al weet dat spelers gaan vertrekken. Dus dan kan hij het wel willen maar zodra er een grote zak met geld komt zijn ze toch weg. Dat hij het zegt is alleen maar om de prijzen op te drijven.
Het zou ook wel raar zijn als hij zegt dat hij iedereen van de hand doet. Het is voetbal, dan weet je dat als het juiste bedrag betaald wordt, dat spelers weggaan. Maar het is goed als hij met de spelers gaat praten en contracten gaat aanpassen bijvoorbeeld om bepaalde spelers langer te behouden.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 22 mei 2017 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2017 - 09:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Ook Larsson niet. Die speelt tegen de topploegen vrijwel altijd zwak. Er zijn wel een aantal spelers die de selectie kunnen versterken, maar dan toch vooral in de breedte. Kadioglu van NEC zou een knappe voetballer kunnen worden. Haps misschien als hij verdedigend groeit. Troupee is een twijfelgeval. Er zit er geen een bij waar ik meteen van ga juichen.
Toch heeft Larsson ondanks dat Heerenveen na de winterstop niet presteerde 9 doelpunten en 11 assists dat vind ik nog best knap. In de grote wedstrijden is heel Heerenveen vaak matig geweest. Juichen ga ik niet van hem doen nee als hij komt concurrent voor Younes prima.

Haps en Troupe zijn wel het type back wat Ajax hoort. Komen veel op.

Haller had nog wat toe kunnen voegen als concurrent van Dolberg.
Ayoub en Amrabat hebben ook wel een goed seizoen gedraaid bij Utrecht.

Armenteros, Unal en van Wolfswinkel hebben aardig gescoord maar inderdaad weinig in de Eredivisie waar je echt blij van wordt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 mei 2017 door Hummel10 --
remco k
 remco k - maandag 22 mei 2017 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2017 - 14:22 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt ook maar in mijn ogen is zeggen dat je dit team bij elkaar wilt houden pure politiek omdat je toch al weet dat spelers gaan vertrekken. Dus dan kan hij het wel willen maar zodra er een grote zak met geld komt zijn ze toch weg. Dat hij het zegt is alleen maar om de prijzen op te drijven.
Ik zie dat niet zo. Hij heeft ook niks gedaan wat dat wel zou beamen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 23 mei 2017 - 07:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2017 - 22:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zie dat niet zo. Hij heeft ook niks gedaan wat dat wel zou beamen.
Hij gaat echt niet ten koste van alles dit team bij elkaar proberen te houden. Iedereen bij Ajax is te koop. Als hij nou morgen na winst EL zegt tegen de groep jullie krijgen allemaal 1 miljoen als jullie nog een jaartje blijven om Champions League te spelen dan geloof ik hem pas.
Dus vermelden is leuk maar hecht er weinig waarde aan.

Tete heeft ook nog geen verlening aangeboden gekregen. Riedewald zal wel vertrekken. Dolberg en Sanches zal flink Opgeboden gaan worden. Klaassen vertrekt denk ik ook wel. Younes is ook interesse in zal ook weg mogen. Niet dat ik het heel erg vind hoor alleen in het verleden is het vaker geroepen en nooit gebeurd dus verwacht het nu ook niet.
remco k
 remco k - dinsdag 23 mei 2017 - 08:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 mei 2017 - 07:39 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Hij gaat echt niet ten koste van alles dit team bij elkaar proberen te houden. Iedereen bij Ajax is te koop. Als hij nou morgen na winst EL zegt tegen de groep jullie krijgen allemaal 1 miljoen als jullie nog een jaartje blijven om Champions League te spelen dan geloof ik hem pas.
Dus vermelden is leuk maar hecht er weinig waarde aan.

Tete heeft ook nog geen verlening aangeboden gekregen. Riedewald zal wel vertrekken. Dolberg en Sanches zal flink Opgeboden gaan worden. Klaassen vertrekt denk ik ook wel. Younes is ook interesse in zal ook weg mogen. Niet dat ik het heel erg vind hoor alleen in het verleden is het vaker geroepen en nooit gebeurd dus verwacht het nu ook niet.
Ik denk dat met de groep bij elkaar houden in deze context echt niet spelers bedoeld worden die amper aan spelen toe komen, hij zal echt de kern bij elkaar willen houden, de rest is namelijk vervangbaar en makkelijker dan de kern vervangen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 23 mei 2017 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 mei 2017 - 08:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat met de groep bij elkaar houden in deze context echt niet spelers bedoeld worden die amper aan spelen toe komen, hij zal echt de kern bij elkaar willen houden, de rest is namelijk vervangbaar en makkelijker dan de kern vervangen.
Klopt maar zelfs de kern kan hij nooit bij elkaar houden. Maar goed dat weten we omdat er zoveel meer mogelijk is bij andere clubs,competities.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 mei 2017 - 02:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 mei 2017 - 13:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt maar zelfs de kern kan hij nooit bij elkaar houden. Maar goed dat weten we omdat er zoveel meer mogelijk is bij andere clubs,competities.
Hoezo zou dat niet kunnen?

Speler die niet te koop is, is een speler die niet te koop is. Als je dat telkens zegt, ook al bieden ze 200 miljoen dan blijft hij.

Immers een speler heeft een contract, dus die kan je daar dan gewoon aan houden.

Dan moet overmars gewoon lef hebben door nee te zeggen en kom volgend jaar maar terug.
Met het risico dan dat je dan minder voor krijgt
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 mei 2017 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 02:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hoezo zou dat niet kunnen?

Speler die niet te koop is, is een speler die niet te koop is. Als je dat telkens zegt, ook al bieden ze 200 miljoen dan blijft hij.

Immers een speler heeft een contract, dus die kan je daar dan gewoon aan houden.

Dan moet overmars gewoon lef hebben door nee te zeggen en kom volgend jaar maar terug.
Met het risico dan dat je dan minder voor krijgt
Geloof me nou maar dat gaat niet gebeuren. Neem 40 miljoen mee en je mag een speler naar keuze meenemen en in sommige gevallen krijg je er dan 3 of 4 mee haha.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 26 mei 2017 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 22:17 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Geloof me nou maar dat gaat niet gebeuren. Neem 40 miljoen mee en je mag een speler naar keuze meenemen en in sommige gevallen krijg je er dan 3 of 4 mee haha.
Sorry, als een ander club wil ruilen zijn de spelers niet beter dan die jij laat gaan.

Geld, dat hebben wij al helemaal niet meer nodig.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 26 mei 2017 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 09:18 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Sorry, als een ander club wil ruilen zijn de spelers niet beter dan die jij laat gaan.

Geld, dat hebben wij al helemaal niet meer nodig.
Wie heeft het over ruilen? Ajax verkoopt gewoon ten alle tijden voor de juiste prijs. Is niet iets om je voor te schamen maar gewoon de realiteit. 40 miljoen binnenhalen of een ontevreden speler binnen je selectie. Wat kies jij?
Brandje
 Brandje - zaterdag 27 mei 2017 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 16:59 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wie heeft het over ruilen? Ajax verkoopt gewoon ten alle tijden voor de juiste prijs. Is niet iets om je voor te schamen maar gewoon de realiteit. 40 miljoen binnenhalen of een ontevreden speler binnen je selectie. Wat kies jij?
Ach gewoon nu al tegen die spelers zeggen dat er niet te praten valt en spelers als Sanchez, Dolberg, Ziyech en Onana die net een seizoen bij ons in de basis spelen begrijpen dat heus wel. Ze hebben niet voor niks allemaal voor 4/5 (bij)getekend.
JOOD
 JOOD - zaterdag 27 mei 2017 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 18:09 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ach gewoon nu al tegen die spelers zeggen dat er niet te praten valt en spelers als Sanchez, Dolberg, Ziyech en Onana die net een seizoen bij ons in de basis spelen begrijpen dat heus wel. Ze hebben niet voor niks allemaal voor 4/5 (bij)getekend.
Juist niet. Verkopen voor veel geld. Geld heb je nooit genoeg, al helemaal niet als je je omzet structureel wil vergroten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 27 mei 2017 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 16:59 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wie heeft het over ruilen? Ajax verkoopt gewoon ten alle tijden voor de juiste prijs. Is niet iets om je voor te schamen maar gewoon de realiteit. 40 miljoen binnenhalen of een ontevreden speler binnen je selectie. Wat kies jij?
Tenzij er een vervanger beschikbaar is, in de jeugd of bij de scouting dan kan je verkopen.

Anders gewoon niet doen, ook al zijn ze niet tevreden
Brandje
 Brandje - zaterdag 27 mei 2017 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 19:00 schreef JOOD het volgende:

[..]

Juist niet. Verkopen voor veel geld. Geld heb je nooit genoeg, al helemaal niet als je je omzet structureel wil vergroten.
Maar transfers van 40 of die 34 van Milik zijn juist niet structureel. En dan wat? Heb je dadelijk 200 miljoen en kan je spelers van 20 miljoen plus betalen maar die willen toch niet in Nederland spelen. Daarom is die nieuwe kuip ook het grootste luchtkasteel wat je maar kan bedenken want ze willen zich dan gaan meten met ons en zullen wellicht het budget ervoor hebben maar zullen nooit de naam hebben die wij hebben.
JOOD
 JOOD - zaterdag 27 mei 2017 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 19:33 schreef Brandje het volgende:

[..]

Maar transfers van 40 of die 34 van Milik zijn juist niet structureel. En dan wat? Heb je dadelijk 200 miljoen en kan je spelers van 20 miljoen plus betalen maar die willen toch niet in Nederland spelen. Daarom is die nieuwe kuip ook het grootste luchtkasteel wat je maar kan bedenken want ze willen zich dan gaan meten met ons en zullen wellicht het budget ervoor hebben maar zullen nooit de naam hebben die wij hebben.
Met die 200 miljoen kun je bijvoorbeeld de Arena kopen, de club terugkopen, de toekomst uitbreiden, scouting vergroten, sponsors nog meer in de watten leggen, nog meer je eigen identiteit inbrengen, oud spelers in de club houden op belangrijke posities, investeren in technologie, investeren in betere video analyses, enz enz.

Sanchez bijvoorbeeld kostte 5 miljoen. Wat kostte het om hem te vinden?

Gooi 20 miljoen extra in de scouting de komende 5 jaar en je kunt meer omzet verwachten.

Je moet niet verwachtten dat je nu ineens mee kan gaan spelen om internationale prijzen. Ajax moet het ergens anders van hebben en dat hebben ze verdomd goed door. Dus iedere (veel te dure) euro die je ontvangt voor een transfer lekker binnenhalen. Kun je hem weer verstandig uit gaan geven.

Goed beleid noemen ze dat.
Brandje
 Brandje - zaterdag 27 mei 2017 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 19:40 schreef JOOD het volgende:

[..]

Met die 200 miljoen kun je bijvoorbeeld de Arena kopen, de club terugkopen, de toekomst uitbreiden, scouting vergroten, sponsors nog meer in de watten leggen, nog meer je eigen identiteit inbrengen, oud spelers in de club houden op belangrijke posities, investeren in technologie, investeren in betere video analyses, enz enz.

Sanchez bijvoorbeeld kostte 5 miljoen. Wat kostte het om hem te vinden?

Gooi 20 miljoen extra in de scouting de komende 5 jaar en je kunt meer omzet verwachten.

Je moet niet verwachtten dat je nu ineens mee kan gaan spelen om internationale prijzen. Ajax moet het ergens anders van hebben en dat hebben ze verdomd goed door. Dus iedere (veel te dure) euro die je ontvangt voor een transfer lekker binnenhalen. Kun je hem weer verstandig uit gaan geven.

Goed beleid noemen ze dat.
Met de club terugkopen bedoel je van de beurs afgaan? Noem mij nou een echt nadeel van die beursgang. Ik vind het juist positief dat een club zo transparant moet zijn. Alles is bekend. Van de beurs af gaan kost je minimaal 50 miljoen.
De arena kopen levert dat echt wat op voor Ajax???
De scouting is prima maar zoals Sanchez is een kans eens in de 10 jaar. Die ga je structureel niet vinden
JOOD
 JOOD - zaterdag 27 mei 2017 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 19:51 schreef Brandje het volgende:

[..]

Met de club terugkopen bedoel je van de beurs afgaan? Noem mij nou een echt nadeel van die beursgang. Ik vind het juist positief dat een club zo transparant moet zijn. Alles is bekend. Van de beurs af gaan kost je minimaal 50 miljoen.
De arena kopen levert dat echt wat op voor Ajax???
De scouting is prima maar zoals Sanchez is een kans eens in de 10 jaar. Die ga je structureel niet vinden
Omzet verhogen heb ik het over. Dus de Arena kopen levert bakken met geld op.

Van de beurs afgaan is niet direct omzet verhogend, maar je krijgt wel meer aandelen in de winst die je zelf behaalt met goede bedrijfsvoering. Een voetbalclub hoort ook niet op de beurs te staan. Maar dat is mijn mening en gevoel.

Investeren in de jeugd is het beste beleid en daar plukken we al jaren de vruchten van.
remco k
 remco k - zaterdag 27 mei 2017 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 20:28 schreef JOOD het volgende:

[..]

Omzet verhogen heb ik het over. Dus de Arena kopen levert bakken met geld op.

Van de beurs afgaan is niet direct omzet verhogend, maar je krijgt wel meer aandelen in de winst die je zelf behaalt met goede bedrijfsvoering. Een voetbalclub hoort ook niet op de beurs te staan. Maar dat is mijn mening en gevoel.

Investeren in de jeugd is het beste beleid en daar plukken we al jaren de vruchten van.
Ik geloof dat Eide hier eens een rekensommetje heeft geplaatst. De arena als eigen stadion levert Ajax amper meer geld op.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 29 mei 2017 - 10:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 22:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik geloof dat Eide hier eens een rekensommetje heeft geplaatst. De arena als eigen stadion levert Ajax amper meer geld op.
Het geeft op de lange termijn wel degelijk een flinke financiele boost aan Ajax. Het kost Ajax aan huur 10,5m per jaar. Omzet Arena is 30m per jaar (10m van Ajax)

Ajax bezit maar 13% van de aandelen
De gemeente bezit 48% en heeft een waarde van 32m EUR
Overige aandeelhouders bezitten 39% ter waarde van 50-60m EUR

De Arena kopen kost Ajax tussen de 80 en 100m EUR. Dus ga uit van 100m en in 10 jaar heb je dat geld al terug verdiend, daarbij krijg je dan ook de andere omzet (20m) elk jaar. Natuurlijk heb je ook kosten aan het stadion en het veld, maar zeg grofweg dat die kosten 10m zijn per jaar (zeer ruim), dan pak je nog 10m per jaar extra, dan heb je na 5 jaar het geld al terug verdiend.

Daarna heb je structureel minimaal 20m of misschien zelf 25m per jaar meer om te investeren in salarissen bijvoorbeeld, waardoor je echt een gat gaat slaan met de rest van Nederland.

De Arena kopen is dus wel degelijk van financieel belang voor Ajax.
Aan de andere kant kan je ook besluiten om van de beurs af te gaan, maar dat levert structureel geen geld op. Natuurlijk als je winst maakt, dan gaat na belasting dat geld alleen naar Ajax.

Ik denk dat het verstanding is om eerst de Arena te kopen om daardoor structureel meer geld vrij te maken en dan geld opzij zetten om je van de beurs af te kopen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 mei 2017 door Ajax we love you --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5987
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1056690