BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jaccio
 Jaccio - maandag 29 mei 2017 - 10:54   quote  deeplink  
Dit is van 2015, dus wat verouderd, maar kan me niet voorstellen dat de situatie heel erg veel is veranderd. Misschien zelfs veranderd in het voordeel van Ajax

http://www.tussendelinies.nl/overname-amsterdam-arena-financiele-meesterzet
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 29 mei 2017 - 13:33   quote  deeplink  
Kijk dat geeft het goed weer, ik denk dat als Ajax dit jaar goed financieel afsluit, dan kan je beginnen met het kopen van de eerste 60m aan aandelen van derden. Dan bezit je 52%, terwijl de waarde van de andere 48% niet veranderd. Die kan je in de volgende 2 of 3 jaar tijd rustig opkopen van de gemeente.

Ik hoop dat Ajax hier serieus rekening mee houdt, want Ajax zal wel flinke geldsommen gaan opstrijken de aankomende jaren met spelers als Klaassen, Dolberg, Ziyech, Sanchez en misschien wel Younes voor 15m deze zomer.
remco k
 remco k - maandag 29 mei 2017 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 10:05 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Het geeft op de lange termijn wel degelijk een flinke financiele boost aan Ajax. Het kost Ajax aan huur 10,5m per jaar. Omzet Arena is 30m per jaar (10m van Ajax)

Ajax bezit maar 13% van de aandelen
De gemeente bezit 48% en heeft een waarde van 32m EUR
Overige aandeelhouders bezitten 39% ter waarde van 50-60m EUR

De Arena kopen kost Ajax tussen de 80 en 100m EUR. Dus ga uit van 100m en in 10 jaar heb je dat geld al terug verdiend, daarbij krijg je dan ook de andere omzet (20m) elk jaar. Natuurlijk heb je ook kosten aan het stadion en het veld, maar zeg grofweg dat die kosten 10m zijn per jaar (zeer ruim), dan pak je nog 10m per jaar extra, dan heb je na 5 jaar het geld al terug verdiend.

Daarna heb je structureel minimaal 20m of misschien zelf 25m per jaar meer om te investeren in salarissen bijvoorbeeld, waardoor je echt een gat gaat slaan met de rest van Nederland.

De Arena kopen is dus wel degelijk van financieel belang voor Ajax.
Aan de andere kant kan je ook besluiten om van de beurs af te gaan, maar dat levert structureel geen geld op. Natuurlijk als je winst maakt, dan gaat na belasting dat geld alleen naar Ajax.

Ik denk dat het verstanding is om eerst de Arena te kopen om daardoor structureel meer geld vrij te maken en dan geld opzij zetten om je van de beurs af te kopen.
Oke, dan heb ik het verkeerd gelezen vermoed ik, Eide maakt op dat vlak namelijk niet zo veel foutjes..
Eide
 Eide - maandag 29 mei 2017 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 10:05 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Het geeft op de lange termijn wel degelijk een flinke financiele boost aan Ajax. Het kost Ajax aan huur 10,5m per jaar. Omzet Arena is 30m per jaar (10m van Ajax)

Ajax bezit maar 13% van de aandelen
De gemeente bezit 48% en heeft een waarde van 32m EUR
Overige aandeelhouders bezitten 39% ter waarde van 50-60m EUR

De Arena kopen kost Ajax tussen de 80 en 100m EUR. Dus ga uit van 100m en in 10 jaar heb je dat geld al terug verdiend, daarbij krijg je dan ook de andere omzet (20m) elk jaar. Natuurlijk heb je ook kosten aan het stadion en het veld, maar zeg grofweg dat die kosten 10m zijn per jaar (zeer ruim), dan pak je nog 10m per jaar extra, dan heb je na 5 jaar het geld al terug verdiend.

Daarna heb je structureel minimaal 20m of misschien zelf 25m per jaar meer om te investeren in salarissen bijvoorbeeld, waardoor je echt een gat gaat slaan met de rest van Nederland.

De Arena kopen is dus wel degelijk van financieel belang voor Ajax.
Aan de andere kant kan je ook besluiten om van de beurs af te gaan, maar dat levert structureel geen geld op. Natuurlijk als je winst maakt, dan gaat na belasting dat geld alleen naar Ajax.

Ik denk dat het verstanding is om eerst de Arena te kopen om daardoor structureel meer geld vrij te maken en dan geld opzij zetten om je van de beurs af te kopen.
De ArenA maakt rond de 2 a 3 miljoen winst per jaar op een omzet van 30 miljoen. De huur die Ajax niet meer betaald moeten ze dus alsnog in het stadion steken. Daar krijg je dan een gigantisch secundair proces bij. Je bent voetbalclub, geen stadion/evenementenbeheerder. Die evenementen heeft de ArenA namelijk nodig on zwarte cijfers te draaien. Bovendien zijn op relatief korte termijn gigantische investeringen nodig.

Het gelinkte stuk gaat voorbij aan het huidige bedrijfsresultaat van de ArenA waar Ajax 10.5 mio huur inlegd en de ArenA maar 2 a 3 mio per jaar winst maakt. Het levert Ajax dus even zo goed 2 a 3 mio per jaar op indien het stadion wordt gekocht. Die winst moet je alleen meteen weer reserveren voor verbouwingen en dergelijke, iets wat de ArenA nu allemaal zelf doet.

De investering op de ArenA terugverdienen gaat dus geen 10 maar ruim 30 of misschien wel 50 jaar duren mits de aankoopbedragen die jij noemt kloppen. Daar krijg je bovendien een arbeids- en werkproces bij waar je als club niet op zit te wachten. Aangezien het stadion investeringen nodig heeft is het risico aanzienlijk, ook met het oog de bouw van het nieuwe stadion in Rotterdam.

De conclusie is dus ook dat je niets hebt aan een stadion in eigen beheer. Het levert weinig op, kost een enorme inspanning, brengt een financieel risico mee en doet niets voor het primaire proces van Ajax, namelijk voetbal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 mei 2017 door Eide --
Jaccio
 Jaccio - maandag 29 mei 2017 - 15:54   quote  deeplink  
Kijk hier wordt ik blij van. Exact wat we naar mijn mening nodig hebben op het middenveld. Ervaring en fysiek.

Fotospor meldt dat Ajax Nigel de Jong al een voorstel heeft gedaan voor een tweejarig contract. De 32-jarige middenvelder zou in het geval van een overstap van Galatasaray naar de nummer twee van de Eredivisie echter wel fors moeten inleveren: hij zou in Istanbul zo’n 2,5 miljoen euro per jaar verdienen, terwijl hij in Amsterdam moet rekenen op een jaarsalaris van drie tot zes ton.

Cim Bom zou een transfersom van zo’n twee miljoen euro willen zien voor De Jong, die nog een contract heeft tot medio 2018. Als de middenvelder er inderdaad voor kiest om naar Ajax te vertrekken, betekent dat een rentree bij de club waar hij zijn opleiding genoot. De Jong speelde tussen 2002 en 2006 al in de hoofdmacht van de Amsterdammers en verdedigde daarna nog de kleuren van Hamburger SV, Manchester City, AC Milan en LA Galaxy.

bron : www.voetbalzone.nl
Eide
 Eide - maandag 29 mei 2017 - 15:54   quote  deeplink  
Mijn conclusie is dat de Johan Cruijff ArenA kopen vooral sentimentele waarde zou hebben. Het levert Ajax sportief en financieel nauwelijks iets op. Het levert extra risico op en het levert veel gedoe op. Als Ajax de ArenA koopt is dat dus niet een beslissing op rationele gronden maar op emotionele gronden.
Jaccio
 Jaccio - maandag 29 mei 2017 - 15:58   quote  deeplink  
Na een geweldig eerste seizoen van Hakim Ziyech in dienst van Ajax lijkt de middenvelder alweer op weg naar de uitgang in Amsterdam. As Roma en Liverpool hebben zich met serieuze belangstelling gemeld bij Marc Overmars.

Dat meldt Calciomercato althans. Volgens het medium willen beide clubs maar liefst 25 miljoen op tafel leggen voor Ziyech. Mocht Ajax akkoord gaan met dat bedrag dan hebben de Amsterdammers binnen één seizoen de transferwaarde van Ziyech verdubbeld. Eind augustus 2016 kwam hij namelijk nog voor elf miljoen euro over van FC Twente.
Dit seizoen presteert hij echter zo goed in het rood-wit dat er opnieuw veel interesse is voor de Marokkaans international. Hoewel hij eerder aangaf te willen blijven is hij wellicht van gedachten veranderd nu het grote geld om de hoek komt kijken.

Bron : www.elfvoetbal.nl
JOOD
 JOOD - maandag 29 mei 2017 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 15:54 schreef Jaccio het volgende:
Kijk hier wordt ik blij van. Exact wat we naar mijn mening nodig hebben op het middenveld. Ervaring en fysiek.

Fotospor meldt dat Ajax Nigel de Jong al een voorstel heeft gedaan voor een tweejarig contract. De 32-jarige middenvelder zou in het geval van een overstap van Galatasaray naar de nummer twee van de Eredivisie echter wel fors moeten inleveren: hij zou in Istanbul zo’n 2,5 miljoen euro per jaar verdienen, terwijl hij in Amsterdam moet rekenen op een jaarsalaris van drie tot zes ton.

Cim Bom zou een transfersom van zo’n twee miljoen euro willen zien voor De Jong, die nog een contract heeft tot medio 2018. Als de middenvelder er inderdaad voor kiest om naar Ajax te vertrekken, betekent dat een rentree bij de club waar hij zijn opleiding genoot. De Jong speelde tussen 2002 en 2006 al in de hoofdmacht van de Amsterdammers en verdedigde daarna nog de kleuren van Hamburger SV, Manchester City, AC Milan en LA Galaxy.

bron : www.voetbalzone.nl
Gaaf! Haha je zou met 1 transfer iedere Eredivisieclub lood in schoenen gooien! Ben benieuwd. Ik ben wel voor het aantrekken van vuur en hardheid. Kunnen onze jonkies mooi van leren.
Jaccio
 Jaccio - maandag 29 mei 2017 - 16:06   quote  deeplink  
Menig - Dijks - Zivkovic - Muric - El Azzouzi - Owusu

Deze spelers keren terug. Wat vinden jullie dat daarmee moet gebeuren? Kans geven of verkopen?

Menig en Dijks zou ik persoonlijk wel in de voorbereiding willen zien. Muric eigenlijk ook wel.
De rest komt denk ik helaas tekort
Eide
 Eide - maandag 29 mei 2017 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 16:03 schreef JOOD het volgende:

[..]

Gaaf! Haha je zou met 1 transfer iedere Eredivisieclub lood in schoenen gooien! Ben benieuwd. Ik ben wel voor het aantrekken van vuur en hardheid. Kunnen onze jonkies mooi van leren.
Ik weet niet of Nigel past in het voetbal van Bosz. Die zoekt toch eerder spelers die druk kunneen zetten en de bal meteen voorwaarts spelen dan een echte balafpakker. Ik zie Nigel graag komen hoor, maar ik heb toch ook Heitinga en Westermann vers in het geheugen.
JOOD
 JOOD - maandag 29 mei 2017 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 16:06 schreef Jaccio het volgende:
Menig - Dijks - Zivkovic - Muric - El Azzouzi - Owusu

Deze spelers keren terug. Wat vinden jullie dat daarmee moet gebeuren? Kans geven of verkopen?

Menig en Dijks zou ik persoonlijk wel in de voorbereiding willen zien. Muric eigenlijk ook wel.
De rest komt denk ik helaas tekort
Ligt eraan wie er vertrekken. Wel mooi om te zien dat er genoeg aanvallers klaarstaan. Dat is de laatste jaren wel anders geweest.
Jaccio
 Jaccio - maandag 29 mei 2017 - 16:15   quote  deeplink  
Weet trouwens niet of het iemand interesseert, maar Huddersfield Town - Reading is bezig. Heel leuke pot tot nu toe.
Gaaf voor Jaap Stam als ze promoveren
JOOD
 JOOD - maandag 29 mei 2017 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 16:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik weet niet of Nigel past in het voetbal van Bosz. Die zoekt toch eerder spelers die druk kunneen zetten en de bal meteen voorwaarts spelen dan een echte balafpakker. Ik zie Nigel graag komen hoor, maar ik heb toch ook Heitinga en Westermann vers in het geheugen.
Klopt als een bus. Maar je hebt ook de finale gezien denk ik? ;) Fellaini kan voor geen meter voetballen, maar wel oorlog, vechtlust en schwung in het team brengen. Maar dan nog zou ik vd Beek in de basis laten spelen, Nigel alleen in de hele belangrijke of heel onbelangrijke wedstrijden laten starten.
Jaccio
 Jaccio - maandag 29 mei 2017 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 16:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik weet niet of Nigel past in het voetbal van Bosz. Die zoekt toch eerder spelers die druk kunneen zetten en de bal meteen voorwaarts spelen dan een echte balafpakker. Ik zie Nigel graag komen hoor, maar ik heb toch ook Heitinga en Westermann vers in het geheugen.
Ik denk dat je hem heel goed had kunnen gebruiken tegen ManU.
We kunnen nu maar 1 systeem spelen, het is gewenst om aan te kopen zodat je ook een ander systeem kan spelen wanneer dat nodig is.
Eide
 Eide - maandag 29 mei 2017 - 16:25   quote  deeplink  
Tegen ManU had een vechter ook niet gelopen. Het probleem van Ajax was dat ManU tactisch zo goed stond dat we voerballend niet uit de duels konden blijven. Wat win je dan met Nigel de Jong?

Je zoekt een balafpakker als je laatste linie kwetsbaar is voor spelers die tussen de linies lopen. Met De Ligt en Sanchez als CV's en het werk van Ziyech en Klaassen is Ajax daar nauwelijks gevoelig voor. Ik zie dan lieved Van de Beek daar voetballen als Nigel de Jong in het spelletje zoals Peter Bosz dat voorstaat.
Jaccio
 Jaccio - maandag 29 mei 2017 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 16:25 schreef Eide het volgende:
Tegen ManU had een vechter ook niet gelopen. Het probleem van Ajax was dat ManU tactisch zo goed stond dat we voerballend niet uit de duels konden blijven. Wat win je dan met Nigel de Jong?

Je zoekt een balafpakker als je laatste linie kwetsbaar is voor spelers die tussen de linies lopen. Met De Ligt en Sanchez als CV's en het werk van Ziyech en Klaassen is Ajax daar nauwelijks gevoelig voor. Ik zie dan lieved Van de Beek daar voetballen als Nigel de Jong in het spelletje zoals Peter Bosz dat voorstaat.
Je verloor heel veel duels op het middenveld op fysiek van Pogba en Fellaini..
Win je die, dan hoeft de bal maar 1x goed te vallen op Dolberg en het kan gewoon raak zijn.

Een beetje fysiek en vernuft is zo belangrijk
Eide
 Eide - maandag 29 mei 2017 - 16:44   quote  deeplink  
Welk vernuft brengt De Jong dan?
Jaccio
 Jaccio - maandag 29 mei 2017 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 16:44 schreef Eide het volgende:
Welk vernuft brengt De Jong dan?
Die weet met zijn ervaring hoe je een wedstrijd uit kan spelen of 'dood' kan maken met kleine slimmigheden.
Zoals Milan met Balotelli een aantal jaar terug deed tegen ons. Die hebben 90 minuten met 10 man gespeeld en met slimmigheidjes het tempo volledig uit de wedstrijd gehaald. Dat soort dingetjes ontbreken bij ons. Zag je bij Lyon uit bijvoorbeeld heel goed
JOOD
 JOOD - maandag 29 mei 2017 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 16:55 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Die weet met zijn ervaring hoe je een wedstrijd uit kan spelen of 'dood' kan maken met kleine slimmigheden.
Zoals Milan met Balotelli een aantal jaar terug deed tegen ons. Die hebben 90 minuten met 10 man gespeeld en met slimmigheidjes het tempo volledig uit de wedstrijd gehaald. Dat soort dingetjes ontbreken bij ons. Zag je bij Lyon uit bijvoorbeeld heel goed
Is ook niet echt ons spelletje he.. maar dat hij slimmigheidjes en ervaring meeneemt staat buiten kijf. Zwaargewicht qua inkomende transfers. Zou geweldig zijn om hem tussen onze jonge groep te plaatsen. Kan zelfs Sanchez nog van hem leren.
Jaccio
 Jaccio - maandag 29 mei 2017 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 17:03 schreef JOOD het volgende:

[..]

Is ook niet echt ons spelletje he.. maar dat hij slimmigheidjes en ervaring meeneemt staat buiten kijf. Zwaargewicht qua inkomende transfers. Zou geweldig zijn om hem tussen onze jonge groep te plaatsen. Kan zelfs Sanchez nog van hem leren.
Inderdaad. En daar gaat het mij voornamelijk om. Hij kan die jongens zoveel leren met zijn ervaring.
We hoeven dat 'vieze' spelletje niet te spelen, want het is ons spelletje inderdaad niet, maar het komt op sommige momenten zo goed van pas.
Het hoeft echt niet altijd mooi te zijn..
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 29 mei 2017 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 15:49 schreef Eide het volgende:

[..]

De ArenA maakt rond de 2 a 3 miljoen winst per jaar op een omzet van 30 miljoen. De huur die Ajax niet meer betaald moeten ze dus alsnog in het stadion steken. Daar krijg je dan een gigantisch secundair proces bij. Je bent voetbalclub, geen stadion/evenementenbeheerder. Die evenementen heeft de ArenA namelijk nodig on zwarte cijfers te draaien. Bovendien zijn op relatief korte termijn gigantische investeringen nodig.

Het gelinkte stuk gaat voorbij aan het huidige bedrijfsresultaat van de ArenA waar Ajax 10.5 mio huur inlegd en de ArenA maar 2 a 3 mio per jaar winst maakt. Het levert Ajax dus even zo goed 2 a 3 mio per jaar op indien het stadion wordt gekocht. Die winst moet je alleen meteen weer reserveren voor verbouwingen en dergelijke, iets wat de ArenA nu allemaal zelf doet.

De investering op de ArenA terugverdienen gaat dus geen 10 maar ruim 3 of misschien wel 50 jaar duren mits de aankoopbedragen die jij noemt kloppen. Daar krijg je bovendien een arbeids- en werkproces bij waar je als club niet op zit te wachten. Aangezien het stadion investeringen nodig heeft is het risico aanzienlijk, ook met het oog de bouw van het nieuwe stadion in Rotterdam.

De conclusie is dus ook dat je niets hebt aan een stadion in eigen beheer. Het levert weinig op, kost een enorme inspanning, brengt een financieel risico mee en doet niets voor het primaire proces van Ajax, namelijk voetbal.
Ik heb nu net even het jaarverslag gelezen (had ik niet gedaan bij mijn eerste post), maar ik wist niet dat ze zoveel kosten hadden en dat het zo weinig opbrengt?? 16m aan kosten en dan 4,5 miljoen aan salarissen en 7,5m aan afschrijvingen. Dat is echt heel veel. In dat geval ga je er maar een paar miljoen op vooruit.
In de winst zitten ook de reserveringen aan verbouwingen, maar neemt niet weg dat ik dit erg veel vind.
Eide
 Eide - maandag 29 mei 2017 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 17:08 schreef Jaccio het volgende:

Hij kan die jongens zoveel leren met zijn ervaring.
We hoeven dat 'vieze' spelletje niet te spelen, want het is ons spelletje inderdaad niet, maar het komt op sommige momenten zo goed van pas.
Het hoeft echt niet altijd mooi te zijn..
Tja, en dan zijn we terug bij Heitinga's, Westermann en dat soort mannen vrees ik. Mijn punt is niet dat ik Nigel niet hoef te zien. Ik denk wel dat je je moet afvragen wat De Jong in een Ajax van Bosz te zoeken heeft. Wat heb je aan een vechter in een elftal wat juist de duels probeert e vermijden. Wat heb je aan iemand die een wedstrijd dood kan maken in een eltal wat juist tempo wil in wedstrijden?

Ik denk dat Ajax geen Nigel de Jong zoekt maar een Frank Rijkaart. Iemand die, naast fysieke kwaliteiten, ook voetballend goed mee kan en kan inschuiven op momenten die zich daar voor lenen. Ik vrees dat het aantrekken van Nigel het zoveelste tranendal wordt in het huidige Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 mei 2017 door Eide --
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 29 mei 2017 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 16:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik weet niet of Nigel past in het voetbal van Bosz. Die zoekt toch eerder spelers die druk kunneen zetten en de bal meteen voorwaarts spelen dan een echte balafpakker. Ik zie Nigel graag komen hoor, maar ik heb toch ook Heitinga en Westermann vers in het geheugen.
Ik vind die de Jong helemaal niets. Gewoon een talent erin gooien.
Eide
 Eide - maandag 29 mei 2017 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 17:26 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik heb nu net even het jaarverslag gelezen (had ik niet gedaan bij mijn eerste post), maar ik wist niet dat ze zoveel kosten hadden en dat het zo weinig opbrengt?? 16m aan kosten en dan 4,5 miljoen aan salarissen en 7,5m aan afschrijvingen. Dat is echt heel veel. In dat geval ga je er maar een paar miljoen op vooruit.
In de winst zitten ook de reserveringen aan verbouwingen, maar neemt niet weg dat ik dit erg veel vind.
En het programma van de ArenA zit serieus vol. Daar zit weinig rek in als je tijens het lopende voetbalseizoen alleen core business (voetbal) wil toestaan zoals nu gebeurt. Vergeet ook niet dat wat echt veel geld opleverd, de parkeerplaatsen, geen eigendom zijn van de ArenA maar van de gemeente. Alleen al aan die parkeerplaatsen heeft de gemeente z'n investering al lang terug verdient. De gemeente heeft dat echt briljant gedaan.

Als Ajax wil investeren moet het een nieuwe jeugd- en trainingscomplex bouwen. De gemeente wil nieuwbouw op de Toekomst. Ajax zit daar te krap bemeten en mag geen infra bijbouwen. Kortom, laat je uitkopen door de gemeente en zet het allerbeste trainings- en jeugdcomplex neer. Dat is ten minste een echte investering.
remco k
 remco k - maandag 29 mei 2017 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 16:06 schreef Jaccio het volgende:
Menig - Dijks - Zivkovic - Muric - El Azzouzi - Owusu

Deze spelers keren terug. Wat vinden jullie dat daarmee moet gebeuren? Kans geven of verkopen?

Menig en Dijks zou ik persoonlijk wel in de voorbereiding willen zien. Muric eigenlijk ook wel.
De rest komt denk ik helaas tekort
Allemaal een eerlijke kans geven in de voorbereiding.
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 29 mei 2017 - 22:00   quote  deeplink  
Nigel de jong terughalen...??? Ik had meer gehoopt dat ze wesley sneijder zouden benaderen voor een terugkeer.. Zeker met het oog op het mogelijke vertrek van Klaassen en of Zyjech. Met vd Beek hebben we al een balafpakker in huis toch?
Eide
 Eide - maandag 29 mei 2017 - 22:03   quote  deeplink  
Van de Beek is geen balafpakker. Manman, de vent is al jaren het maatje van Nouri als aanvallende middenvelder. Hij wordt al jaren omschreven als een kopie van Davy Klaassen. Klaassen heeft wat meer diepgang, Van de Beek is technisch wat begaafder. Ook Frenkie de Jong is trouwens van huis uit een aanvallende middenvelder.

Ajax zou Ajax echter niet zijn als we niet zouden zoeken naar rasvoetballers op zo'n positie. Daarom speelt Van de Beek daar regelmatig, niet omdat hij van huis uit een CVM is. De enige echte CVM die Ajax momenteel in huis heeft is Carel Eiting.
Jaccio
 Jaccio - maandag 29 mei 2017 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 17:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Tja, en dan zijn we terug bij Heitinga's, Westermann en dat soort mannen vrees ik. Mijn punt is niet dat ik Nigel niet hoef te zien. Ik denk wel dat je je moet afvragen wat De Jong in een Ajax van Bosz te zoeken heeft. Wat heb je aan een vechter in een elftal wat juist de duels probeert e vermijden. Wat heb je aan iemand die een wedstrijd dood kan maken in een eltal wat juist tempo wil in wedstrijden?

Ik denk dat Ajax geen Nigel de Jong zoekt maar een Frank Rijkaart. Iemand die, naast fysieke kwaliteiten, ook voetballend goed mee kan en kan inschuiven op momenten die zich daar voor lenen. Ik vrees dat het aantrekken van Nigel het zoveelste tranendal wordt in het huidige Ajax.
Ik begrijp je punt ook wel. Mijn gedachte is alleen dat we maar 1 systeem kunnen spelen. We hebben het gezien dit seizoen. Op het moment dat er wat anders gevraagd werd, gaven we niet thuis. Neem je een de Jong erbij (oud Ajacied, kent het Ajax spel. Heeft sentiment voor de club) dan heb je wel gelijk en fysiek en ervaring, waar die jongens alleen maar van kunnen profiteren. Komt ook nog bij dat je iemand in huis hebt die je kan inbrengen wanneer de situatie daar om vraagt. Ik noem Excelsior uit, Groningen uit, Schalke uit, PSV uit, Lyon uit, ManU in de finale.

Een type Rijkaard daarentegen is lastiger te vinden, want ze zijn schaars. Vind je die, dan heeft die geen sentiment met de club. Moet wennen aan het systeem en vraagt vanwege het gebrek aan sentiment waarschijnlijk de hoofdprijs aan salaris.

Ook moet ik erbij zeggen dat ik de Jong toch wel hoger inschat dat Heitinga en Westermann (zonder overigens te beweren dat jij die 2 wel hoger inschat dan Nigel)
remco k
 remco k - maandag 29 mei 2017 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 22:03 schreef Eide het volgende:
Van de Beek is geen balafpakker. Manman, de vent is al jaren het maatje van Nouri als aanvallende middenvelder. Hij wordt al jaren omschreven als een kopie van Davy Klaassen. Klaassen heeft wat meer diepgang, Van de Beek is technisch wat begaafder. Ook Frenkie de Jong is trouwens van huis uit een aanvallende middenvelder.

Ajax zou Ajax echter niet zijn als we niet zouden zoeken naar rasvoetballers op zo'n positie. Daarom speelt Van de Beek daar regelmatig, niet omdat hij van huis uit een CVM is. De enige echte CVM die Ajax momenteel in huis heeft is Carel Eiting.
Eens, maar toch vind ik vd Beek ook defensief op de CVM positie gewoon erg sterk spelen, hij brengt meer balans ondanks zijn leeftijd..
Eide
 Eide - maandag 29 mei 2017 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 22:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens, maar toch vind ik vd Beek ook defensief op de CVM positie gewoon erg sterk spelen, hij brengt meer balans ondanks zijn leeftijd..
Eens, maar hij is gewoon geen balafpakker. Hij is sterk in de duels en posioneert zichzelf vaak goed maar is natuurlijk geen vliegende pitbull zoals Nigel dat is. Hij speelt daar goed door andere kwaliteiten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 mei 2017 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 30 mei 2017 - 02:06   quote  deeplink  
Dat was Nigel in het begin ook niet, totdat hij bij Ajax vertrok. In het buitenland, daar heeft hij dat geleerd.

Overigens kan hij prima mee, het aanvallende en opbouwende gedeelte.
Dat hij heeft hij bij Ajax al laten zien namelijk.

De vraag is hoe het met zijn conditie en uithoudingsvermogen is.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 30 mei 2017 - 07:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 22:00 schreef bertus bikkel het volgende:
Nigel de jong terughalen...??? Ik had meer gehoopt dat ze wesley sneijder zouden benaderen voor een terugkeer.. Zeker met het oog op het mogelijke vertrek van Klaassen en of Zyjech. Met vd Beek hebben we al een balafpakker in huis toch?
Zeg hebben intern eindelijk door waar het dit seizoen fout ging. Schöne kon het niet aan in de grote wedstrijden daarom komen ze met een ander type 6.
Eide
 Eide - dinsdag 30 mei 2017 - 08:18   quote  deeplink  
Traore zou in de belangstelling staan van verschillende Bundesliga clubs zoals Hoffenheim en RB Leipzig. Klaassen zou kunnen rekenen op intresse van Napoli, Roma, Lazio en Everton. De vraagprijs van Ajax zou 25 a 30 miljoen zijn. Boer is in gesprek met Zwolle over een terugkeer.
Bron: verschillende Ajax nieuws sites.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 30 mei 2017 - 08:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 mei 2017 - 08:18 schreef Eide het volgende:
Traore zou in de belangstelling staan van verschillende Bundesliga clubs zoals Hoffenheim en RB Leipzig. Klaassen zou kunnen rekenen op intresse van Napoli, Roma, Lazio en Everton. De vraagprijs van Ajax zou 25 a 30 miljoen zijn. Boer is in gesprek met Zwolle over een terugkeer.
Bron: verschillende Ajax nieuws sites.
Vind ik een vrij lage vraagprijs voor Klaassen. Gewoon ballen tonen en 50 vragen.. Of je het krijgt is een tweede, maar het is wel je meest waardevolle speler. Ik had dus hoger ingezet.
Eide
 Eide - dinsdag 30 mei 2017 - 09:43   quote  deeplink  
Ik vind 25 a 30 miljoen voor een middenvelder uit de Eredivisie een gigantisch bedrag. Hij zou daarmee de duurste Nederlandse middenvelder ooit worden.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 30 mei 2017 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 mei 2017 - 09:43 schreef Eide het volgende:
Ik vind 25 a 30 miljoen voor een middenvelder uit de Eredivisie een gigantisch bedrag. Hij zou daarmee de duurste Nederlandse middenvelder ooit worden.
Sneijder lag ook rond die prijs volgens mij. 26 als ik me niet vergis.

Ik zou inzetten op 50 en proberen te eindigen op 30. Leggen ze die 50 neer, is dat mooi meegenomen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 30 mei 2017 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 17:44 schreef Eide het volgende:

[..]

En het programma van de ArenA zit serieus vol. Daar zit weinig rek in als je tijens het lopende voetbalseizoen alleen core business (voetbal) wil toestaan zoals nu gebeurt. Vergeet ook niet dat wat echt veel geld opleverd, de parkeerplaatsen, geen eigendom zijn van de ArenA maar van de gemeente. Alleen al aan die parkeerplaatsen heeft de gemeente z'n investering al lang terug verdient. De gemeente heeft dat echt briljant gedaan.

Als Ajax wil investeren moet het een nieuwe jeugd- en trainingscomplex bouwen. De gemeente wil nieuwbouw op de Toekomst. Ajax zit daar te krap bemeten en mag geen infra bijbouwen. Kortom, laat je uitkopen door de gemeente en zet het allerbeste trainings- en jeugdcomplex neer. Dat is ten minste een echte investering.
Dat was niet slim onderhandeld van de Arena, ik had die parkeerkosten ook lekker meegenomen, en ik merk dat de catering ook is uitbesteed op het VIP gedeelte na. Zo kan je nooit winst maken, dan vind ik het nog knap dat ze uberhuapt winst maken.

Ja maar waar? Grond is mega duur en natuurlijk ontvang je veel geld voor de toekomst. Ver van het stadion trainen is niet ideaal. Ik vind dat je dat altijd moet kunnen doen naast het stadion.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 30 mei 2017 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 mei 2017 - 10:11 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Sneijder lag ook rond die prijs volgens mij. 26 als ik me niet vergis.

Ik zou inzetten op 50 en proberen te eindigen op 30. Leggen ze die 50 neer, is dat mooi meegenomen.
Je moet ook reeeel zijn en kijken wanneer zijn contract afloopt. Ik denk dat 25m een prima bedrag is voor Klaassen
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 30 mei 2017 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 mei 2017 - 10:43 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Je moet ook reeeel zijn en kijken wanneer zijn contract afloopt. Ik denk dat 25m een prima bedrag is voor Klaassen
25 is inderdaad niet zo heel gek hoor.
Het is alleen wel zo dat overal in Europa absurde prijzen gevraagd worden voor spelers die echt niet beter zijn. Waarom zouden wij dan het brave jongetje van de klas spelen en wel reele bedragen vragen?

Heeft het Europees uitstekend gedaan, is international, is je meest belangrijke speler en heeft net een EL finale gespeeld.. Ik zou zeggen, Overmars, trek de stoute schoenen aan en zet gewoon hoog in.
Krijg je het, dan is dat mooi, krijg je het niet dan kan je altijd nog zakken tot de beoogde 25-30.
Eide
 Eide - dinsdag 30 mei 2017 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 mei 2017 - 10:41 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ja maar waar? Grond is mega duur en natuurlijk ontvang je veel geld voor de toekomst. Ver van het stadion trainen is niet ideaal. Ik vind dat je dat altijd moet kunnen doen naast het stadion.
Het Ajax traininscomplex zou dan tussen de ArenA en station Duivendrecht komen waar nu die golfbaan ligt. Je komt dus zelfs dichter bij het stadion. Zoek maar eens op Ajax City, een concept uit 2015.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 30 mei 2017 - 18:03   quote  deeplink  
Cool, en wat lees ik nu?

De gemeente Amsterdam heeft een belang in het stadion van Ajax. 'De komende tien jaar wil de gemeente Amsterdam een strategisch belang van 25 procent in het stadion houden. De gemeente doet 23 procent van zijn Arena-certificaten over aan Ajax, dat een huurverlaging van 75 procent heeft bedongen', zo staat in de intentieovereenkomst.

Of je nu 10,5 miljoen betaald or 2,5 miljoen per jaar, dat is een verschil. Maar ben benieuwd hoe de arena dit gat kan dichten?

http://www.volkskrant.nl/binnenland/mogelijk-krijgt-de-johan-cruijf-arena-alsnog-een-sponsor-in-de-naam~a4497920/

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 mei 2017 door Ajax we love you --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 30 mei 2017 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 mei 2017 - 14:44 schreef Eide het volgende:

[..]

Het Ajax traininscomplex zou dan tussen de ArenA en station Duivendrecht komen waar nu die golfbaan ligt. Je komt dus zelfs dichter bij het stadion. Zoek maar eens op Ajax City, een concept uit 2015.
Er zijn meerdere concepten.

Er is enkel een probleem, in al die plannen zitten meer overheid instanties die daar over gaan.
2x gemeente en het rijk(spoor).
JOOD
 JOOD - woensdag 31 mei 2017 - 23:42   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd deze transferperiode. Ajax kan en moet nu weer een stap voorwaarts maken met kwaliteitsspelers. Geen middelmaat, doorselecteren, behouden, verlengen, aankopen, inpassen, doorschuiven. Mooie tijden dit :)

De jeugd is belangrijk, gericht aankopen net zo belangrijk.

Overmars, succes!
Peterhs
 Peterhs - donderdag 01 juni 2017 - 08:19   quote  deeplink  
Spits Richairo Zivkovic stond als jonge spits bij FC Groningen te boeken als een ongelooflijk groot talent. Ajax nam hem over voor enkele miljoenen euro's, maar in Amsterdam wist hij zijn belofte nooit waar te maken. In het afgelopen seizoen werd hij uitgeleend aan FC Utrecht, maar nu lijkt hij in België te gaan spelen.

Het Laatste Nieuws meldt namelijk dat KV Oostende in onderhandeling is met Ajax over de diensten van Zivkovic. Naar verluidt zijn alle partijen er al bijna uit en in België verwacht men dan ook dat de overstap van de Nederlandse centrumaanvaller binnen een aantal dagen al in kannen en kruiken is. Verdere details over de transfer van Zivkovic naar de Jupiler Pro League zijn er nog niet bekend.

De interesse van Oostende in de contractspeler van Ajax heeft er alles mee te maken dat spits Landry Dimata in de verregaande belangstelling van het Duitse VfL Wolfsburg staat. De waarschijnlijke nieuwe werkgever van Zivkovic sleepte op woensdag nog Europees voetbal binnen via de play-offs: mogelijk zien we de Nederlander in het aankomende seizoen dus terug in de Europa League.

http://www.soccernews.nl/news/392778/Zivkovic_heeft_nieuwe_werkgever_te_pakken
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 01 juni 2017 - 09:09   quote  deeplink  
Hoppa, de opruiming gaat verder. Zijn komst nooit begrepen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 01 juni 2017 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 juni 2017 - 08:19 schreef Peterhs het volgende:
Spits Richairo Zivkovic stond als jonge spits bij FC Groningen te boeken als een ongelooflijk groot talent. Ajax nam hem over voor enkele miljoenen euro's, maar in Amsterdam wist hij zijn belofte nooit waar te maken. In het afgelopen seizoen werd hij uitgeleend aan FC Utrecht, maar nu lijkt hij in België te gaan spelen.

Het Laatste Nieuws meldt namelijk dat KV Oostende in onderhandeling is met Ajax over de diensten van Zivkovic. Naar verluidt zijn alle partijen er al bijna uit en in België verwacht men dan ook dat de overstap van de Nederlandse centrumaanvaller binnen een aantal dagen al in kannen en kruiken is. Verdere details over de transfer van Zivkovic naar de Jupiler Pro League zijn er nog niet bekend.

De interesse van Oostende in de contractspeler van Ajax heeft er alles mee te maken dat spits Landry Dimata in de verregaande belangstelling van het Duitse VfL Wolfsburg staat. De waarschijnlijke nieuwe werkgever van Zivkovic sleepte op woensdag nog Europees voetbal binnen via de play-offs: mogelijk zien we de Nederlander in het aankomende seizoen dus terug in de Europa League.

http://www.soccernews.nl/news/392778/Zivkovic_heeft_nieuwe_werkgever_te_pakken
Tja Utrecht is leeg en gaat Europa in, dat worden weer punten die we niet gaan halen. Baal dat AZ het niet gewoon had afgemaakt. KOmt het weer alleen op Ajax, PSV en Feijenoord af om punten te sprokkelen, waarbij PSV ook al een tijdje niet thuis geeft in Europa.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 01 juni 2017 - 13:57   quote  deeplink  
Ajax contracteert Klaas Jan Huntelaar

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Klaas Jan Huntelaar. De spits tekende in Amsterdam een contract voor één seizoen, tot en met 30 juni 2018.

Huntelaar werd op 12 augustus 1983 geboren in Voor-Drempt. Hij speelde in de periode 2006 tot en met 2008 ook al bij Ajax. De spits maakte zijn debuut in Amsterdam op 15 januari 2006 in de wedstrijd Ajax-NEC (1-1) en speelde in totaal 136 officiële wedstrijden, waarin hij 105 doelpunten maakte. Huntelaar won met Ajax in 2006 en 2007 zowel de KNVB Beker als de Johan Cruijff Schaal. Hij kwam gedurende zijn loopbaan verder uit voor De Graafschap, PSV, AGOVV, SC Heerenveen, Real Madrid en AC Milan. De laatste zeven seizoenen (2011-2017) speelde de aanvaller bij Schalke 04. Hij kwam daar in 238 officiële wedstrijden tot 126 doelpunten. Voor het Nederlands Elftal kwam Huntelaar tot nu toe 76 wedstrijden uit, waarin hij 42 keer scoorde.

Directeur spelersbeleid Marc Overmars: ,,Ik ben blij dat Klaas Jan voor Ajax kiest, want wij hebben al meerdere jaren interesse in hem. Bertrand Traoré keert terug naar Chelsea en onze selectie heeft ook voor komend seizoen twee goede spitsen nodig. We halen met Klaas Jan een ervaren speler in huis die de club goed kent. Hij is fit en heeft veel zin om succesvol te zijn bij Ajax, maar hij weet wat hem te wachten staat. Kasper Dolberg is onze eerste spits. Maar ik weet zeker dat Klaas Jan een belangrijke rol voor Ajax gaat vervullen, zowel binnen als buiten het veld.”

http://www.ajax.nl/streams/ajax-actueel/ajax-contracteert-klaas-jan-huntelaar.htm?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 01 juni 2017 - 14:04   quote  deeplink  
Fantastisch nieuws. Huntelaar back in business! Overmars geeft ook gelijk aan dat Dolberg eerste spits, Huntelaar heeft er dus mee ingestemd dat hij niet altijd basis staat. Ik denk dat dit echt een hele waardevolle aanwinst gaat worden! En nog gratis ook.

HE
IS
BACK
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 01 juni 2017 - 14:05   quote  deeplink  
Tja bijzonder! Ik vind het een goede zet.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 01 juni 2017 - 14:08   quote  deeplink  
Ik ben hyped AF. Ga sws uitshirtje met zijn naam halen. :)

Wat een beest.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1189689