BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 25 juli 2017 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 20:34 schreef JOOD het volgende:

[..]

Bij mij is het toch heel snel omgeslagen de afgelopen twee dagen. Je bent weer meer bezig met het nu en het aankomende seizoen. Dat betekend dus dat deze 2 wedstrijden de belangrijkste van het hele seizoen kunnen zijn. Ook kijk ik weer uit naar de veranderingen in het team en de speelwijze van Keizer. Kale topgozer!
Ik las vanmiddag een interview met vi en Vd beek. Daar komt toch vooral naar voren dat het nog veel te vers is om er überhaupt rationeel over na te denken.

Ik zie eerlijk gezegd alles dit seizoen als een plus en verwacht er helemaal niks van.
JOOD
 JOOD - dinsdag 25 juli 2017 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 20:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik las vanmiddag een interview met vi en Vd beek. Daar komt toch vooral naar voren dat het nog veel te vers is om er überhaupt rationeel over na te denken.

Ik zie eerlijk gezegd alles dit seizoen als een plus en verwacht er helemaal niks van.
Dat is het verschil tussen levensmaatje (vd Beek) en buitenstaander (ik).

Het kan inderdaad allemaal alleen maar beter worden dit seizoen.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 25 juli 2017 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 16:13 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Vanavond allemaal kijken he, jij ook Bobby.

Mijn God..
wat een losers, omdat ik me vergis in de dag. Who cares
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 25 juli 2017 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 19:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wat een top Ajacied ben jij! Alleen niet weten dat je club pas morgen speelt? Hmmmm, hoop dat je er klaar voor zit vanavond! De rest van je post lees ik maar niet. Zal wel van hetzelfde laken een pak wezen als de afgelopen weken. En ik zal wel weer op mijn kloten krijgen van Akas maar een normale reactie is er gewoonweg niet op zoveel onzin in 1 post van jou!
Daar hebben we de loser der losers weer. Ook zo'n geestelijke dwerg hier op het forum.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 25 juli 2017 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 09:19 schreef nummer10 het volgende:
akas.. denk dat hij doelt op dat een back en een aanvaller niks met elkaar temaken hebben... en er zijn wel degelijk dagelijks geruchten.. las zelfs al wat over babel
heb je een bord voor je hoofd. Babel is een speler die op basis van zijn salaris nu niet meer bij Ajax zal willen spelen.

Het lijkt erop dat Ajax net als vorig jaar opnieuw laat is met het versterken van de selectie. Het zal me niet verbazen dat er dragende spelers nog voor 31 augustus zullen verdwijnen.

Ajax heeft de afgelopen jaren aangetoond dat er niet effectief en adequaat spelers kunnen worden aangetrokken wanneer dat nodig is. Omdat dit de denk en werkwijze is van de mensen die Ajax hierin leiden.

En dat vin ik juist totaal niet passend bij Ajax. Vorig seizoen hebben ze dankzij goed voetbal en het bereiken van de EL finale daarmee weg kunnen komen.

Wanneer er opnieuw niks wordt gewonnen, wil ik nog wel eens zien of het nu opnieuw zo zal worden geaccepteerd.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 25 juli 2017 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 10:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Whahaha, kerel de feiten wijzen uit dat Ajax juist als handelshuis beter uit de bus komt dan vrijwel alle andere clubs in heel Europa. En die cijfers zijn pas omhoog geschoten na de aanstelling van Overmars...

Daarnaast is het dankzij de verkoop van spelers en de bedragen die wij daarvoor krijgen dat wij zwarte cijfers schrijven, zonder deze bedragen zouden we gewoon rode cijfers schrijven..
Precies Remco, de verkopen bij Ajax zijn meer dan prima, maar dat staat los van de mensen die je aantrekt. En daar zit juist de crux. Omdat daar de problemen ontstaan waardoor je in de breedte te weinig kwaliteit hebt om prijzen te kunnen winnen.
JOOD
 JOOD - dinsdag 25 juli 2017 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 23:04 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

heb je een bord voor je hoofd. Babel is een speler die op basis van zijn salaris nu niet meer bij Ajax zal willen spelen.

Het lijkt erop dat Ajax net als vorig jaar opnieuw laat is met het versterken van de selectie. Het zal me niet verbazen dat er dragende spelers nog voor 31 augustus zullen verdwijnen.

Ajax heeft de afgelopen jaren aangetoond dat er niet effectief en adequaat spelers kunnen worden aangetrokken wanneer dat nodig is. Omdat dit de denk en werkwijze is van de mensen die Ajax hierin leiden.

En dat vin ik juist totaal niet passend bij Ajax. Vorig seizoen hebben ze dankzij goed voetbal en het bereiken van de EL finale daarmee weg kunnen komen.

Wanneer er opnieuw niks wordt gewonnen, wil ik nog wel eens zien of het nu opnieuw zo zal worden geaccepteerd.
Rustig, rustig.

Er komen echt nog wel een paar kwaliteitsinjecties. En ik hoop dat Youness ook nog verkocht gaat worden. Ik verwacht nog 2-3 goede aankopen. Wanneer? Al is het op 31 augustus. Zo werkt het nu eenmaal. Je kunt niet nu al je selectie rond hebben.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 juli 2017 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 23:04 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

heb je een bord voor je hoofd. Babel is een speler die op basis van zijn salaris nu niet meer bij Ajax zal willen spelen.

Het lijkt erop dat Ajax net als vorig jaar opnieuw laat is met het versterken van de selectie. Het zal me niet verbazen dat er dragende spelers nog voor 31 augustus zullen verdwijnen.

Ajax heeft de afgelopen jaren aangetoond dat er niet effectief en adequaat spelers kunnen worden aangetrokken wanneer dat nodig is. Omdat dit de denk en werkwijze is van de mensen die Ajax hierin leiden.

En dat vin ik juist totaal niet passend bij Ajax. Vorig seizoen hebben ze dankzij goed voetbal en het bereiken van de EL finale daarmee weg kunnen komen.

Wanneer er opnieuw niks wordt gewonnen, wil ik nog wel eens zien of het nu opnieuw zo zal worden geaccepteerd.
wie heeft er nu een plaat voor de kop... SPELERS WILLEN NIET NAAR DE ED !!! AJAX doet hun best.. maar spelers wachten op een beter bod (eind aug) met meer miljoentjes... dat je dat niet snapt of inziet... was ajax mooi vanavond trouwens ?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 25 juli 2017 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 22:50 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Daar hebben we de loser der losers weer. Ook zo'n geestelijke dwerg hier op het forum.
Hahahaha lig helemaal dubbel om jou! Ik wacht nog steeds op de ontkenning van wat jij een "feit" noemde. Maar ik bemerk het al, je hebt uitgedroogde balletjes!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 25 juli 2017 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 23:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wie heeft er nu een plaat voor de kop... SPELERS WILLEN NIET NAAR DE ED !!! AJAX doet hun best.. maar spelers wachten op een beter bod (eind aug) met meer miljoentjes... dat je dat niet snapt of inziet... was ajax mooi vanavond trouwens ?
Heb jij niet genoten dan??? Was echt prachtige wedstrijd man! ;-)
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 juli 2017 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 23:28 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Heb jij niet genoten dan??? Was echt prachtige wedstrijd man! ;-)
heeeeerlijk.. potje bier, vakantie, vader zoon dingen.. alleen geen wedstrijd.. ja op fifa17
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 25 juli 2017 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 23:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

heeeeerlijk.. potje bier, vakantie, vader zoon dingen.. alleen geen wedstrijd.. ja op fifa17
Toch wel met betere spelers dan wat Ajax volgens Bobby nu heb rondlopen?? ;-)
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 juli 2017 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 23:34 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Toch wel met betere spelers dan wat Ajax volgens Bobby nu heb rondlopen?? ;-)
moet het helaas doen met de slectie die ik heb... hahah
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 25 juli 2017 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 23:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

moet het helaas doen met de slectie die ik heb... hahah
Kut nummer10! Slecht aankoopbeleid! Doe eens wat beter je best man! Whahahaha
nummer10
 nummer10 - woensdag 26 juli 2017 - 00:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 23:44 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Kut nummer10! Slecht aankoopbeleid! Doe eens wat beter je best man! Whahahaha
ja man... me zoon wint gewoon gvd... maar hij heeft pogba enzo... :(
nummer10
 nummer10 - woensdag 26 juli 2017 - 00:22   quote  deeplink  
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=309679

ohja ennuh bobby... ligt volledig aan het aankoopbeleid...
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 26 juli 2017 - 01:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 22:48 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

wat een losers, omdat ik me vergis in de dag. Who cares
Of een teken van niet goed geinformeerd zijn, wat ook blijkt uit elke andere post van je.
nummer10
 nummer10 - woensdag 26 juli 2017 - 01:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 22:48 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

wat een losers, omdat ik me vergis in de dag. Who cares
vergis in de dag... komaan je weet toch wel wanner je clubje speelt.. als het nu zat of zondag was ok.. maar vanavond of niet.. das geen vergissing.. dat is ontwetendheid
Loetje
 Loetje - woensdag 26 juli 2017 - 01:36   quote  deeplink  
Bobby.... BobbyFeit, BobbyDreig, BobbyBurnOut, BobbyHangBal... Hmm, ben er nog niet uit
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 26 juli 2017 - 02:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 18:16 schreef Eide het volgende:
Misschien moeten je je eerder afvragen waarom alleen Real Madrid, Barcelona en Manchester United (de 3 rijkste clubs ter wereld) dergelijke absurde bedragen betalen.

Die clubs drijven op de inkomsten van marketing en zijn financieel zo ver verheven boven de rest dat er gewoon heel andere regels gelden. De rest kan nooit, maar dan ook nooit, mee in dat financiële geweld. Het heeft dus ook niet zo veel zin veel meer geld te vragen als Ajax nu vraagt voor spelers, tenzij een van die clubs komt aankloppen.
zo rijk is Real niet meer. overigens barca ook niet.
althans dat word beweerd.

het is dat Real een transferverbod heeft, maar ook barca koopt niet meer de beste spelers.

engelse clubs smijten met geld alsof het niets is, dat kan barca niet. en real ook niet, denk ik.
Eide
 Eide - woensdag 26 juli 2017 - 06:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 02:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

zo rijk is Real niet meer. overigens barca ook niet.
althans dat word beweerd.

het is dat Real een transferverbod heeft, maar ook barca koopt niet meer de beste spelers.

engelse clubs smijten met geld alsof het niets is, dat kan barca niet. en real ook niet, denk ik.
Manchester United replace Real Madrid at Money League summit

Manchester United regained first place in the Money League 2017, breaking the 11-year hold that Real Madrid had on top spot. Record revenue of €689m (£515.3m) reflected strong growth across all three revenue categories (matchday, broadcast and commercial), boosted by the club’s return to the UEFA Champions League and new commercial partnerships.

FC Barcelona (€620.2m) and Real Madrid (€620.1m) complete the Money League top three, as they did in the first edition of the Money League, produced for the 1996/97 season.

Deloitte Money League 2017
Eide
 Eide - woensdag 26 juli 2017 - 06:29   quote  deeplink  
Voor de beeldvorming, Bayern Munchen zit onder de 600 miljoen. Nummer 5 Manchester City zit meer als 100 miljoen achter Barca en Real. Ajax zal dit jaar qua omzet vermoedelijk tussen de 90 en 100 miljoen zitten.

De lijst is trouwens gebaseerd op omzet, niet op operationeel budget.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 26 juli 2017 - 08:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 23:12 schreef JOOD het volgende:

[..]

Rustig, rustig.

Er komen echt nog wel een paar kwaliteitsinjecties. En ik hoop dat Youness ook nog verkocht gaat worden. Ik verwacht nog 2-3 goede aankopen. Wanneer? Al is het op 31 augustus. Zo werkt het nu eenmaal. Je kunt niet nu al je selectie rond hebben.
En dan al weer 3 wedstrijden puntverlies in de eredivisie zeker?

Selectie moet nu rond zijn en niet net als de noodgreep (te laat) van vorig seizoen...
remco k
 remco k - woensdag 26 juli 2017 - 08:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 23:04 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

heb je een bord voor je hoofd. Babel is een speler die op basis van zijn salaris nu niet meer bij Ajax zal willen spelen.

Het lijkt erop dat Ajax net als vorig jaar opnieuw laat is met het versterken van de selectie. Het zal me niet verbazen dat er dragende spelers nog voor 31 augustus zullen verdwijnen.

Ajax heeft de afgelopen jaren aangetoond dat er niet effectief en adequaat spelers kunnen worden aangetrokken wanneer dat nodig is. Omdat dit de denk en werkwijze is van de mensen die Ajax hierin leiden.

En dat vin ik juist totaal niet passend bij Ajax. Vorig seizoen hebben ze dankzij goed voetbal en het bereiken van de EL finale daarmee weg kunnen komen.

Wanneer er opnieuw niks wordt gewonnen, wil ik nog wel eens zien of het nu opnieuw zo zal worden geaccepteerd.
Hij verdiende voordat ie terugkwam bij Ajax meer dan dat hij nu verdient. Check je feiten vriend. Niet dat ik hem terug zie komen. Maar je reden klopt dus niet.
remco k
 remco k - woensdag 26 juli 2017 - 08:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 23:07 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Precies Remco, de verkopen bij Ajax zijn meer dan prima, maar dat staat los van de mensen die je aantrekt. En daar zit juist de crux. Omdat daar de problemen ontstaan waardoor je in de breedte te weinig kwaliteit hebt om prijzen te kunnen winnen.
Afgelopen jaar meer dan breed genoeg. Jaar ervoor idem.

Of ga je me nu vertellen dat de bank afgelopen seizoen niet hoed genoeg was. Ook het jaar ervoor werden we helemaal niet minder toen het complete centrum wegviel. Sterker nog. Toen werden we zelfs beter.

Ik heb de afgelopen jaren vaak zat aangegeven dat het aanloopverlies niet goed was. Daar zie ik nu voldoende verandering in met de komst van Veldmate als hoofdscout en de minder prominente rol van de rvc. Beiden overigens geïnitieerd door de door jou zo gehate Vd sar.
remco k
 remco k - woensdag 26 juli 2017 - 08:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 08:05 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

En dan al weer 3 wedstrijden puntverlies in de eredivisie zeker?

Selectie moet nu rond zijn en niet net als de noodgreep (te laat) van vorig seizoen...
Leuk dat het zou moeten. Maar de realiteit is anders. Dat ga je alleen maar veranderen als de FIFA daarin mee zou willen werken. Gewoon heel simpel. De tweede week juni tm tweede week juli is de transferwindow open.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 26 juli 2017 - 08:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 08:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Leuk dat het zou moeten. Maar de realiteit is anders. Dat ga je alleen maar veranderen als de FIFA daarin mee zou willen werken. Gewoon heel simpel. De tweede week juni tm tweede week juli is de transferwindow open.
Dat weet ik remco, maar je kan als club wel je beleid zo regelen, dat er vanaf vandaag geen spelers meer WEG mogen, of iig alleen voor een belacbelijke prijs. Ik vind ook dat je nu je selectie gewoon rond moet hebben hoor, ongeacht wat de regels zijn.
remco k
 remco k - woensdag 26 juli 2017 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 08:40 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Dat weet ik remco, maar je kan als club wel je beleid zo regelen, dat er vanaf vandaag geen spelers meer WEG mogen, of iig alleen voor een belacbelijke prijs. Ik vind ook dat je nu je selectie gewoon rond moet hebben hoor, ongeacht wat de regels zijn.
Wat verkopen betreft ben ik het eens. Maar dat is wat anders als je selectie rond hebben. Op de aankopen heb je nu eenmaal weinig invloed wat betreft bedenktijd.
JOOD
 JOOD - woensdag 26 juli 2017 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 08:05 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

En dan al weer 3 wedstrijden puntverlies in de eredivisie zeker?

Selectie moet nu rond zijn en niet net als de noodgreep (te laat) van vorig seizoen...
Ik geef je groot gelijk hoor, maar het is niet haalbaar. Anders zouden we de selectie al wel op peil hebben. Kijk hoe lang het duurt met Richarlison. Dat heeft gewoon tijd nodig, meerdere partijen met transferrechten, papieren, EU, salaris e.d., contracten, eventuele sponsors.

En de eerste 3 wedstrijden van vorig seizoen schrijf ik op naam van Bosz zijn tactiek. Nu we daar op verder borduren denk ik niet dat we slecht zullen beginnen. We zullen het gaan zien, vanavond het eerste tipje van de sluier...
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 26 juli 2017 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 08:05 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

En dan al weer 3 wedstrijden puntverlies in de eredivisie zeker?

Selectie moet nu rond zijn en niet net als de noodgreep (te laat) van vorig seizoen...
Ik had gehoopt dat daar van geleerd was. Ben nog niet overtuigd. Met Klaassen, Tête en Riedewald verlies je toch echt een stukje kwaliteit uit je selectie. Vd Beek en Dijks en een jeugdspeler moeten dit opvangen. Het wegvallen van Nouri kost je ook een extra optie op het middenveld.

Niets beters dan Dijks kunnen vinden gaat er bij mij ook niet echt in.. Ben echt zeer benieuwd waar ze mee gaan komen. Er moet nog wel iets bij in de achterste linie en mogelijk middenveld.
JOOD
 JOOD - woensdag 26 juli 2017 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 09:23 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik had gehoopt dat daar van geleerd was. Ben nog niet overtuigd. Met Klaassen, Tête en Riedewald verlies je toch echt een stukje kwaliteit uit je selectie. Vd Beek en Dijks en een jeugdspeler moeten dit opvangen. Het wegvallen van Nouri kost je ook een extra optie op het middenveld.

Niets beters dan Dijks kunnen vinden gaat er bij mij ook niet echt in.. Ben echt zeer benieuwd waar ze mee gaan komen. Er moet nog wel iets bij in de achterste linie en mogelijk middenveld.
Je hebt alleen de wissel Klaassen/vd Beek. Daar gaan we inderdaad op achteruit. Tete en Riedewald hebben niet veel gespeeld en zijn ook geen basis. Een direct probleem is er dus niet op dat vlak.

Dijks kan zomaar de ideale stand-in linksback zijn. Daar al eens over nagedacht? Dat Ajax vrolijk doorzoekt naar een basisback en Dijks achter de hand wil houden omdat het te gek voor woorden is om een reserve back aan te trekken voor 3-5 miljoen? Viergever wisselt dan veel met Sanchez/de Ligt. Wedstrijden genoeg.

Toch houd ik nog hoop op Sneijder of Nigel de Jong. 1 van deze 2 zou een echte zware kwaliteitsimpuls geven aan dit jonge team.

Voorin naar alle waarschijnlijkheid Richarlison erbij. Dan heb je de aanval in ieder geval op orde. Behalve natuurlijk als Dolberg of Youness nog verkocht gaat worden.

Kortom, we zijn er nog lang niet, maar voor vanavond voorzie ik geen problemen. Deze spelers hebben vorig jaar de finale van de Europa League gehaald, dus kom maar op! Allez!
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 26 juli 2017 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 08:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij verdiende voordat ie terugkwam bij Ajax meer dan dat hij nu verdient. Check je feiten vriend. Niet dat ik hem terug zie komen. Maar je reden klopt dus niet.
Toen wilde hij zich weer in de kijker spelen nu zal hij nog willen cashen hij is weer paar jaartjes ouder..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 26 juli 2017 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 10:29 schreef JOOD het volgende:

[..]

Je hebt alleen de wissel Klaassen/vd Beek. Daar gaan we inderdaad op achteruit. Tete en Riedewald hebben niet veel gespeeld en zijn ook geen basis. Een direct probleem is er dus niet op dat vlak.

Dijks kan zomaar de ideale stand-in linksback zijn. Daar al eens over nagedacht? Dat Ajax vrolijk doorzoekt naar een basisback en Dijks achter de hand wil houden omdat het te gek voor woorden is om een reserve back aan te trekken voor 3-5 miljoen? Viergever wisselt dan veel met Sanchez/de Ligt. Wedstrijden genoeg.

Toch houd ik nog hoop op Sneijder of Nigel de Jong. 1 van deze 2 zou een echte zware kwaliteitsimpuls geven aan dit jonge team.

Voorin naar alle waarschijnlijkheid Richarlison erbij. Dan heb je de aanval in ieder geval op orde. Behalve natuurlijk als Dolberg of Youness nog verkocht gaat worden.

Kortom, we zijn er nog lang niet, maar voor vanavond voorzie ik geen problemen. Deze spelers hebben vorig jaar de finale van de Europa League gehaald, dus kom maar op! Allez!
Tête en Riedewald hebben niet veel gespeeld maar stonden er wel wanneer het moest. Daar verlies je toch wel kwaliteit in de breedte. Dijks is hoe je het ook wend of keert gewoon een matige speler en ja ook die kunnen incidenteel een goed seizoen draaien. Kijk naar Viergever, Schöne enz enz.
nummer10
 nummer10 - woensdag 26 juli 2017 - 11:56   quote  deeplink  
schone niet echt mee eens.. heeft zich bij elke trainer terug weten te spelen in de basis.. zegt wel iets over zijn kwaliteit.. op 6 kan jeje vraagtekens erbij zetten vooral einde van het seizoen maar zie tot nu toe geen betere speler op het middenveld op 6.. wellicht donny en dan schone naast ziyech.. de rest van de talentjes heeft zich nog niet bewezen boven schone op het hoogste niveau
Pietje
 Pietje - woensdag 26 juli 2017 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 15:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom je daar een verbod op zou moeten leggen.

Als een club een speler wil kopen en de club kan dat bekostigen, dan is dat geen probleem.

Als in de contract van de speler een clausule staat dat je hem voor een bepaald bedrag kan kopen, dan moet dat kunnen.

Wat je kan doen, is kijken naar de financiering van de clubs.
Overigens mag de club best wel in het rood staan, als de lopende kosten gedekt zijn.
Ik probeerde het te vergelijken met de "Balkenende-norm". Gewoon maximeren. De genoemde bedragen vind ik eigenlijk ontoelaatbaar.
Pietje
 Pietje - woensdag 26 juli 2017 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 16:16 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Simpelweg vraag en aanbod. Als je ziet wat alle topclubs al hebben uitgegeven deze transferperiode is het volkomen belachelijk. En bij ons in de Eredivisie doen we moeilijk over een paar miljoen, wat relatief net een paar centen zijn voor topclubs.
Dat weet ik uiteraard van dat vraag en aanbod. En het is ook zo dat de prijs wordt bepaald door de gekken die dat er voor over hebben. Maar toch. Het zou een prima taak voor de FIFA zijn om daar paal en perk voor te steken. Maximeren voor alle clubs in de wereld. Verschillen blijf je toch wel houden, althans tot dat maximum.
Pietje
 Pietje - woensdag 26 juli 2017 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 16:29 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Dan moet je ook een max aan salarissen gaan instellen net als dat ze in Amerika doen, niet een heel gek trouwens :)
Klopt en dat vind ik meer dan prima.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 26 juli 2017 - 12:05   quote  deeplink  
Bobby, je moet even Football manager 2017 aanschaffen en dan Ajax kiezen. Probeer dan even spelers binnen te halen die je wilt. DIt spel is heel realistisch en wordt ook door scouts van clubs gebruikt om af te struinen naar talenten.

Dan kan je zien en merken dat het echt lastig is en dat het niet meer is zoals het 20 tot 30 jaar geleden was. Clubs in de championship in Engeland hebben al een grotere begroting dan Ajax. Dit is de realiteit en door het Bosman arrest en de zaakwaarnemers is het spelletje compleet veranderd. Nederland kan daar gewoon niet meer in meegaan en Ajax moet het echt hebben van creative oplossing om talenten te halen, laat staan al half gearriveerde spelers aan te trekken.

IK zou het ook anders willen zien, maar dit is de realiteit.

Nouri is ook de realiteit en hoe graag je het ook anders wil zien, dit heeft zo'n impact op jongens van 17, 18, 19, 20, 21 en 22 jaar en ook daaarboven dat kan je niet met miljoenen en een mega slaris veranderen. Gevoel is gevoel en dit is heel dichtbij voor hun.

Dus Ajax gaat een kut seizoen beleven
Pietje
 Pietje - woensdag 26 juli 2017 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 20:32 schreef Loetje het volgende:
Het gekke is, ik ben er totaal niet mee bezig. Ik denk overigens 3-0 voor Nice. Spelen een beetje zoals Utrecht maar dan beter. Goede ploeg
Ik heb exact hetzelfde. Ik ben nog altijd "bezig" met Appie :-(
JOOD
 JOOD - woensdag 26 juli 2017 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 11:31 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tête en Riedewald hebben niet veel gespeeld maar stonden er wel wanneer het moest. Daar verlies je toch wel kwaliteit in de breedte. Dijks is hoe je het ook wend of keert gewoon een matige speler en ja ook die kunnen incidenteel een goed seizoen draaien. Kijk naar Viergever, Schöne enz enz.
Kans is heel erg groot dat we kunnen spelen zonder wijzigingen in de basis elf, behalve dan Klaassen/vd Beek natuurlijk. Tete, Riedewald en Dijks zijn totaal niet van toepassing vanavond.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 26 juli 2017 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 23:12 schreef JOOD het volgende:

[..]

Rustig, rustig.

Er komen echt nog wel een paar kwaliteitsinjecties. En ik hoop dat Youness ook nog verkocht gaat worden. Ik verwacht nog 2-3 goede aankopen. Wanneer? Al is het op 31 augustus. Zo werkt het nu eenmaal. Je kunt niet nu al je selectie rond hebben.
Ajax leert niet van het verleden omdat Ajax door de verkeerde mensen geleid worden. Dat wordt niet opgelost door de manier van handelen en denken. De houding van deze mensen remt Ajax. Omdat ze niet instaat zijn om de juiste balans tussen eigen jeugd, ervaring en gewenste kwaliteit te kunnen vormen.

Ik heb het in de verleden gezegd en zeg het nog een keer; er komt een moment dat er diverse mensen die Ajax leiden tegelijk zullen verdwijnen. Alleen gebeurd dat helaas pas altijd te laat. De voorspelbaarheid hiervan is onontkoombaar.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 26 juli 2017 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 23:34 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Toch wel met betere spelers dan wat Ajax volgens Bobby nu heb rondlopen?? ;-)
Geboren losers blijven op dezelfde kortzichtige manier reageren, geestelijke dwerg met het inzichtelijk vermogen van een kind.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 26 juli 2017 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 01:36 schreef Loetje het volgende:
Bobby.... BobbyFeit, BobbyDreig, BobbyBurnOut, BobbyHangBal... Hmm, ben er nog niet uit
Het is de naïviteit en de blindheid van de mensen die ontkennen dat Ajax niet de juiste beslissingen neemt.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 26 juli 2017 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 08:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij verdiende voordat ie terugkwam bij Ajax meer dan dat hij nu verdient. Check je feiten vriend. Niet dat ik hem terug zie komen. Maar je reden klopt dus niet.
Dus is het naïef om te denken dat hij terug zou komen. Dus wat ik zeg klopt exact boertje!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 26 juli 2017 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 06:29 schreef Eide het volgende:
Voor de beeldvorming, Bayern Munchen zit onder de 600 miljoen. Nummer 5 Manchester City zit meer als 100 miljoen achter Barca en Real. Ajax zal dit jaar qua omzet vermoedelijk tussen de 90 en 100 miljoen zitten.

De lijst is trouwens gebaseerd op omzet, niet op operationeel budget.
dan moet je AD even lezen.

Selectie samenstelling van Real ligt onder die van PSG, City, Barca, Juventus.

Real en Barca moeten van de Uefa hun schulden afbetalen
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 26 juli 2017 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 11:56 schreef nummer10 het volgende:
schone niet echt mee eens.. heeft zich bij elke trainer terug weten te spelen in de basis.. zegt wel iets over zijn kwaliteit.. op 6 kan jeje vraagtekens erbij zetten vooral einde van het seizoen maar zie tot nu toe geen betere speler op het middenveld op 6.. wellicht donny en dan schone naast ziyech.. de rest van de talentjes heeft zich nog niet bewezen boven schone op het hoogste niveau
Schöne valt ook bijna iedere grote wedstrijd tegen speelt dan als laatste man..
Hij knokt zich terug bij gebrek aan beter ik zie geen echt goede spelers die hij uit de basis houd. Vond hem rechtsbuiten niks en Cvm ook niet ideaal.
JOOD
 JOOD - woensdag 26 juli 2017 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 13:07 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ajax leert niet van het verleden omdat Ajax door de verkeerde mensen geleid worden. Dat wordt niet opgelost door de manier van handelen en denken. De houding van deze mensen remt Ajax. Omdat ze niet instaat zijn om de juiste balans tussen eigen jeugd, ervaring en gewenste kwaliteit te kunnen vormen.

Ik heb het in de verleden gezegd en zeg het nog een keer; er komt een moment dat er diverse mensen die Ajax leiden tegelijk zullen verdwijnen. Alleen gebeurd dat helaas pas altijd te laat. De voorspelbaarheid hiervan is onontkoombaar.
Oneens.

Transfers van Sanchez, Cassiera, Neres, Richarlison bijvoorbeeld. Dit is iets van het afgelopen jaar. Kleine koerswijziging op het gebied van scouting en transfers?

Vandaag weer een stuk van Ronald de Boer, dat in de tijd van Frank er maximaal 6 miljoen werd betaald voor 1 speler. Dit is iets meer dan 1 jaar geleden. Niet persoonlijk bedoeld, maar let je niet op? Of zie je de verschillen gewoon niet?

Deze weg is de juiste. Ieder jaar proberen beter te worden met jeugd, vaste basis, gerichtte aankopen en tot slot en de meest belangrijke de balans tussen talent en ervaring. Viergever en in mindere mate Dijks zijn hier voorbeelden van. Ervaring in de ploeg houden.

Ajax heeft heel erg hard gewerkt om de zaakjes op deze manier te kunnen regelen. Strategie noem je dat. Een proces van 5-10 jaar waarbij je structureel beter wordt met een achterliggend plan. Een masterplan. Van Johan Cruijf.

En alle lof voor vd Sar, Bergkamp en Overmars dat ze vasthouden aan deze koers. Ondanks de kritiek en negativiteit. Klasse, petje af. Dit voetbalbeleid is ver uit het veste van de hele wereld. Geen een club die zo bezig is om zichzelf neer te zetten voor de toekomst, voor in de eeuwigheid.
Eide
 Eide - woensdag 26 juli 2017 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 13:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

dan moet je AD even lezen.

Selectie samenstelling van Real ligt onder die van PSG, City, Barca, Juventus.

Real en Barca moeten van de Uefa hun schulden afbetalen
Ik ben benieuwd naar dat artikel.

De laatste berichten die ik over schulden kan vinden berichten dat de langlopende schulden van Barcelona en Real Madrid, de schulden die dus onder FIFA Fair Play vallen, wel meevallen (relatief gezien). Real heeft een langlopende schuld van 250 miljoen maar lost die in hoog tempo af. Bovendien is dit slechts 40% van de jaarlijkse omzet dus maakt dat voor de UEFA niet uit. Barcelona staat 5e in die top 20 van clubs met hoogste langlopende schulden maar ook Barca is aan het afbetalen. Manchester United voert die lijst aan, maar dit komt omdat de eigenaar veel zakelijke schulden op de club heeft gewentelt. Ook United heeft voldoende inkomen om de schuld buiten FIFA Fair Play te plaatsen.

Ik denk dat jij het afbetalen van de belastingschuld van beide clubs bedoeld. Dit staat echter los van de FIFA of de UEFA. Dit is eerder dit jaar wel in het nieuws geweest maar staat los van FIFA Financial Fair Play.

Wat je met selectiesamenstelling bedoeld weet ik niet. Ik weet ook niet waarom je daarover begint.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 juli 2017 door Eide --
remco k
 remco k - woensdag 26 juli 2017 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 13:11 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Dus is het naïef om te denken dat hij terug zou komen. Dus wat ik zeg klopt exact boertje!
Wat je zegt is feitelijk onjuist. Dat is wat anders dan dat waar je op doelt biet juist zou zijn.

Jij gebruikt het woordje naief wat meer dan anders. Misschien even opzoeken wat het woordje betekend en dat uitleggen in het context van je eigen verhaaltjes en sprookjes. Misschien dat je dan snapt dat hetgeen jij wilt niet haalbaar is.
p111
 p111 - woensdag 26 juli 2017 - 14:00   quote  deeplink  
Nou even over vanavond,ik heb er weinig vertrouwen in zeker met Schone op 6.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5922
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1194658