BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 17 juli 2017 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juli 2017 - 14:01 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Los daarvan heb je een bord voor je hoofd, wanneer jij denkt dat Ajax dit nu kinderlijk eenvoudig kan opvangen. Dan mis je bewust zijn in relativeren.
Dat zeg ik anders niet, dat maak jij er van. Je neemt alleen doorstromende spelers niet mee waardoor je een scheef beeld creert. Als je een stuk fatsoenlijk wil ondervouwen moet je die doorstromende spelers echter wel meenemen en dan eens onderbouwen waarom en waar Ajax tekort gaat komen. Dan kan je een goed onderbouwt verhaal wegzetten.

Nu rammelt het aan alle kanten en is het inderdaad kinderlijk eenvoudig dat stukje proza te voorzien van een hele reeks aan kanttekeningen. Wat overblijft is dat Ajax op de backposities mager is na et vertrek van verschillende spelers. En met die backpositie is Ajax al enige tijd bezig.

Kortom, daarmee ondervangt Ajax wat jij beweert, tenzij we nu weer gaan zeveren over het aantrekken van gearriveerde spelers. Die komen namelijk niet naar de Eredivisie en het heeft geen zin daar lang over te soebatten.
Eide
 Eide - maandag 17 juli 2017 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juli 2017 - 14:07 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

En zo oordeel ik over jou en je tekortkoming.c
Je oordeelt maar raak. Als jij niet ziet waarom het opnemen van Nouri is dat stukje tekst meer als onbehoorlijk is zegt dat nogal wat over jou. Wat ik al eerder schreef, ik hoop dat je je gewoon buitengewoon rottig uit in deze. Dat neemt niet weg dat ik van mening ben dat je Nouri in die context gewoon niet kan noemen. Dat is gewoon niet okay.
JOOD
 JOOD - maandag 17 juli 2017 - 14:13   quote  deeplink  
STOP!

Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan oordelen over wie er gelijk heeft, of over hoe je iets bedoeld wat je geschreven hebt.

Ieder verwerkt dit verlies in zijn eigen tijd en op zijn eigen tempo.

Laat het rusten aub.
guusje
 guusje - maandag 17 juli 2017 - 14:18   quote  deeplink  
Wijze woorden, JOOD!!
Eide
 Eide - maandag 17 juli 2017 - 14:20   quote  deeplink  
Ik denk eigenlijk dat het juist heel belangrijk is dat duidelijk is hoe dingen worden bedoeld. Anders kan je niet anders als steeds botsen. Maar kalmte is ook belangrijk en ik reageerde inderdaad waarschijnlijk te scherp. Daarvoor excuus.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 juli 2017 door Eide --
nummer10
 nummer10 - maandag 17 juli 2017 - 14:49   quote  deeplink  
vind selectie helemaal. niet dunner geworden eerlijk gezegt.. er staan GENOEG jeugd spelers te trappelen om in te vallen.. daarbij war versterking nodig is word wel wat gehaald enzoals eerder aa gegeven door de directie hetik moet een directe versterking zijn en anders word het de jeugd.. niks mis mee..
Eide
 Eide - maandag 17 juli 2017 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juli 2017 - 14:49 schreef nummer10 het volgende:
vind selectie helemaal. niet dunner geworden eerlijk gezegt.. er staan GENOEG jeugd spelers te trappelen om in te vallen.. daarbij war versterking nodig is word wel wat gehaald enzoals eerder aa gegeven door de directie hetik moet een directe versterking zijn en anders word het de jeugd.. niks mis mee..
Op de backposities is de spoeling wel dun nu. Achter Veltman staan 2 jongens waar ik toch wel twijfels bij heb. Op links heb je achter Viergever alleen Sinkgraven waar je ook vraagtekens bij mag zetten. Een goede back is geen overbodige luxe.

Verder denk ik dat Ajax er goed op staat. Alle posities zijn dubbel bezet met spelers die zich al hebben bewezen bij Ajax 1. Bovendien staan daarachter op allerlei posities nog talenten te trappelen die ook over veel potentie beschikken. Sierhuis, Eiting, Flemming en Cerny zijn daarvan hele goede voorbeelden.

Als Ajax ergens een superspeler op de kop kan tikken voor een mooie prijs lijkt mij dat prima hoor. Ajax heeft het geld dus waarom niet, maar het is niet zo dat de selectie er echt heel veel slechter op staat nu, met uitzondering van het vertrek van Klaassen. Ik denk dat Van de Beek dat prima gaat opvullen.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 17 juli 2017 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juli 2017 - 14:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Je oordeelt maar raak. Als jij niet ziet waarom het opnemen van Nouri is dat stukje tekst meer als onbehoorlijk is zegt dat nogal wat over jou. Wat ik al eerder schreef, ik hoop dat je je gewoon buitengewoon rottig uit in deze. Dat neemt niet weg dat ik van mening ben dat je Nouri in die context gewoon niet kan noemen. Dat is gewoon niet okay.
Ik heb daar een totaal andere mening over.Omdat ik vind dat hij het verdiend om benoemt te worden. Omdat ik het als een verlies voor de selectie van Ajax zie en een verlies voor de club.

Het geeft aan dat jij niet veel verder kunt kijken.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 17 juli 2017 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juli 2017 - 14:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Op de backposities is de spoeling wel dun nu. Achter Veltman staan 2 jongens waar ik toch wel twijfels bij heb. Op links heb je achter Viergever alleen Sinkgraven waar je ook vraagtekens bij mag zetten. Een goede back is geen overbodige luxe.

Verder denk ik dat Ajax er goed op staat. Alle posities zijn dubbel bezet met spelers die zich al hebben bewezen bij Ajax 1. Bovendien staan daarachter op allerlei posities nog talenten te trappelen die ook over veel potentie beschikken. Sierhuis, Eiting, Flemming en Cerny zijn daarvan hele goede voorbeelden.

Als Ajax ergens een superspeler op de kop kan tikken voor een mooie prijs lijkt mij dat prima hoor. Ajax heeft het geld dus waarom niet, maar het is niet zo dat de selectie er echt heel veel slechter op staat nu, met uitzondering van het vertrek van Klaassen. Ik denk dat Van de Beek dat prima gaat opvullen.
We gaan het de komende tijd zien. Als je denkt dat je het moeiteloos kunt opvangen dan denk ik dat je met vuur aan het spelen bent. Ik zie het gevaar vooral in de breedte. Omdat je bij blessures een duidelijk lager niveau zult moeten aanwenden.
remco k
 remco k - maandag 17 juli 2017 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juli 2017 - 15:04 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

We gaan het de komende tijd zien. Als je denkt dat je het moeiteloos kunt opvangen dan denk ik dat je met vuur aan het spelen bent. Ik zie het gevaar vooral in de breedte. Omdat je bij blessures een duidelijk lager niveau zult moeten aanwenden.
En wat is bepalend om nu al te kunnen oordelen of je beter bent als vorig jaar??

Loting voor de VCL is veel moeilijker dan afgelopen jaar, stel dat je verliest van een van de leukst spelende ploegen van afgelopen jaar??

Van de basis spelers van afgelopen jaar is alleen Traore en Klaassen vertrokken. Klaassen kan prima door vd Beek en de Jong worden opgevangen, en ja die zijn op dit moment iets minder dan dat Klaassen op te duur was, maar dat is inherent aan Ajax, dit seizoen zullen andere spelers zoals een Zyech bijvoorbeeld die belangrijke rol van Klaassen overnemen en dus doorgroeien. Traore is Huntelaar al voor gehaald, dus beide spelers in een heel vroeg stadium al meer dan prima opgevangen/vervangen.

Verder heel leuk dat je Dijks noemt, maar die speelde al niet meer bij Ajax na de winter..

Riedewald en Tete zullen moeten worden opgevangen, Tete is nu Zeefuik voor doorgeschoven om zich te bewijzen, voor Riedewald is Ajax de transfermarkt op aan het gaan. Dat bericht komt zelfs nog voordat ie echt verkocht is.. Dus hoezo reageert Ajax niet juist..
Eide
 Eide - maandag 17 juli 2017 - 16:01   quote  deeplink  
Eens Remco.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 17 juli 2017 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juli 2017 - 12:50 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik zie toch de overeenkomsten van een jaar geleden. En dat is wederom de trage en afwachtende houding van Ajax t.a.v. het versterken van de selectie.

Inmiddels niet meer bij de selectie:

- Klaassen
- Tete
- Boer
- Nouri
- Riedewald
- Westermann
- Traore

Erbij:

- Huntelaar
- Van Leer
- Da Silva

Hiermee is je selectie feitelijk uitgedund en minder sterk in de breedte geworden. Vergeet niet dat er altijd nog sterkhouders aan het eind weggekocht kunnen worden.

Ik ben en blijf van mening dat je moet willen groeien, en met dit beleid kun je nooit groeien. Dat is gewoon risico nemen. Wanneer ik dan lees Ajax gaat de markt op na de verkoop van Riedewald. Ik denk dan; dat had al veel eerder gemoeten.

Ik vind dit totaal niet overtuigend en ook niet passen wanneer je stappen wil maken. Ik vind dit onnodig risico nemen, en voor wat.......
Mafjoekel!!! Even realiseren wat er de afgelopen 2 weken is gebeurd en je mening daarop bijstellen? Is dat zo lastig?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 juli 2017 door Ajax Warrior --
nummer10
 nummer10 - maandag 17 juli 2017 - 18:08   quote  deeplink  
De ochtendkrant verwacht dat Ajax ruim de tijd neemt voor die zoektocht, omdat de lat hoog wordt gelegd.

gaat om de back. possitie

maybe duurt het daarom wat langer.. ajax wil duidelijk stappen maken..
Eide
 Eide - maandag 17 juli 2017 - 18:17   quote  deeplink  
En volgens Mike Verweij richt Ajax zich daarbij in principe vooral op de linksback positie. Voorin zoekt Ajax naar een buitenkansje maar als die zich niet voordoet gebeurt er ook niets.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 17 juli 2017 - 18:28   quote  deeplink  
"Verder heel leuk dat je Dijks noemt, maar die speelde al niet meer bij Ajax na de winter.."

Dit is de zoveelste keer dat jij iets noemt wat ik nergens geschreven heb. Staat nergens het woord Dijks. Heb ik niet genoemd omdat er nog geen definitieve beslissing is.

"Mafjoekel!!! Even realiseren wat er de afgelopen 2 weken is gebeurd en je mening daarop bijstellen? Is dat zo lastig?"

Dit staat los van Nouri, omdat reeds voor 7 juli er naar mijn idee reeds er nog relatief weinig veranderd is t.a.v. de selectie.

Het versterken gaat niet om een paar spelers, maar om meerdere omdat je in de breedte ervaring mist. Juist door opnieuw te beginnen met vele jeugdige spelers neem je aanzienlijk meer risico.

Natuurlijk begint Ajax direct tegen een hele sterke tegenstander in de CL voorronde, maar dat staat ten alle tijde los van het op tijd beschikken over een selectie met voldoende ervaring.

Of de spelers nu basisspelers waren of belangrijke stand-in spelers, in de breedte is er minder ervaring. En daarmee neem je gewoon meer risico.
remco k
 remco k - maandag 17 juli 2017 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juli 2017 - 18:28 schreef Bobby1972 het volgende:
"Verder heel leuk dat je Dijks noemt, maar die speelde al niet meer bij Ajax na de winter.."

Dit is de zoveelste keer dat jij iets noemt wat ik nergens geschreven heb. Staat nergens het woord Dijks. Heb ik niet genoemd omdat er nog geen definitieve beslissing is.

"Mafjoekel!!! Even realiseren wat er de afgelopen 2 weken is gebeurd en je mening daarop bijstellen? Is dat zo lastig?"

Dit staat los van Nouri, omdat reeds voor 7 juli er naar mijn idee reeds er nog relatief weinig veranderd is t.a.v. de selectie.

Het versterken gaat niet om een paar spelers, maar om meerdere omdat je in de breedte ervaring mist. Juist door opnieuw te beginnen met vele jeugdige spelers neem je aanzienlijk meer risico.

Natuurlijk begint Ajax direct tegen een hele sterke tegenstander in de CL voorronde, maar dat staat ten alle tijde los van het op tijd beschikken over een selectie met voldoende ervaring.

Of de spelers nu basisspelers waren of belangrijke stand-in spelers, in de breedte is er minder ervaring. En daarmee neem je gewoon meer risico.
Droeftoeter. Is dat het enige dat je uit die post haalt?

En je eigen post klopt feitelijk al nie aangezien er wederom jeugd aan de selectie is toegevoegd. Dis in aantal totaal noet uitgedund.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 juli 2017 door remco k --
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 17 juli 2017 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juli 2017 - 12:50 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik zie toch de overeenkomsten van een jaar geleden. En dat is wederom de trage en afwachtende houding van Ajax t.a.v. het versterken van de selectie.

Inmiddels niet meer bij de selectie:

- Klaassen
- Tete
- Boer
- Nouri
- Riedewald
- Westermann
- Traore

Erbij:

- Huntelaar
- Van Leer
- Da Silva

Hiermee is je selectie feitelijk uitgedund en minder sterk in de breedte geworden. Vergeet niet dat er altijd nog sterkhouders aan het eind weggekocht kunnen worden.

Ik ben en blijf van mening dat je moet willen groeien, en met dit beleid kun je nooit groeien. Dat is gewoon risico nemen. Wanneer ik dan lees Ajax gaat de markt op na de verkoop van Riedewald. Ik denk dan; dat had al veel eerder gemoeten.

Ik vind dit totaal niet overtuigend en ook niet passen wanneer je stappen wil maken. Ik vind dit onnodig risico nemen, en voor wat.......
Bobby,

Ik ben het wel met Eide eens dat je Nouri niet kan noemen in het verhaal dat gaat over het in jouw ogen "wan"beleid bij Alax. Ajax heeft nooit kunnen incalculeren dat zoiets zou gebeuren. Ik ben er helemaal kapot van.

Als ik naar je lijstje ga kijken, dan moet ik daar persoonlijk wel om lachen.

- De opvolger van Klaassen was allang bekend,
- Boer, Ajax heeft daar toch een geweldige 2de keeper voor aangetrokken in de naam van Leer??
- Nouri ?? Dit slaat natuurlijk nergens op en die moet je echt uit je lijst halen mbt "wanbeleid"
- Riedewald, gaan we die missen? Ajax is op zoek nu nar een vervanger, maar heeft al lang iemand op het oog en voert daar ook gesprekken mee.
- Westermann??? MOet ik daar echt commentaar over geven?
- Traore, daar was al de vervanger voor in huis gehaald met de naam Neres.

NU kan je wel denken dat Ajax weer snel moet inkopen, maar is het niet zo dat we de jeugd een kans moeten geven? Vergeet niet dat afgelopen jaar Kluivert, Nouri, Van de beek, De ligt, Frenkie de Jong even ineens langskwamen en laten zien dat ze geweldige potentiele spelers waren/zijn. Ik snap niet helemaal waarom Ajax nu snel moet toeslaan?

Ajax heeft nu al ingekocht voor de toekomst. Ajax had op alle posities al een vervanger klaarstaan.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het volledig eens ben met het Ajax beleid dat er nu gevoerd wordt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 juli 2017 door Ajax we love you --
nummer10
 nummer10 - maandag 17 juli 2017 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juli 2017 - 22:55 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Bobby,

Ik ben het wel met Eide eens dat je Nouri niet kan noemen in het verhaal dat gaat over het in jouw ogen "wan"beleid bij Alax. Ajax heeft nooit kunnen incalculeren dat zoiets zou gebeuren. Ik ben er helemaal kapot van.

Als ik naar je lijstje ga kijken, dan moet ik daar persoonlijk wel om lachen.

- De opvolger van Klaassen was allang bekend,
- Boer, Ajax heeft daar toch een geweldige 2de keeper voor aangetrokken in de naam van Leer??
- Nouri ?? Dit slaat natuurlijk nergens op en die moet je echt uit je lijst halen mbt "wanbeleid"
- Riedewald, gaan we die missen? Ajax is op zoek nu nar een vervanger, maar heeft al lang iemand op het oog en voert daar ook gesprekken mee.
- Westermann??? MOet ik daar echt commentaar over geven?
- Traore, daar was al de vervanger voor in huis gehaald met de naam Neres.

NU kan je wel denken dat Ajax weer snel moet inkopen, maar is het niet zo dat we de jeugd een kans moeten geven? Vergeet niet dat afgelopen jaar Kluivert, Nouri, Van de beek, De ligt, Frenkie de Jong even ineens langskwamen en laten zien dat ze geweldige potentiele spelers waren/zijn. Ik snap niet helemaal waarom Ajax nu snel moet toeslaan?

Ajax heeft nu al ingekocht voor de toekomst. Ajax had op alle posities al een vervanger klaarstaan.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het volledig eens ben met het Ajax beleid dat er nu gevoerd wordt.
eens
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 juli 2017 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juli 2017 - 22:55 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Bobby,

Ik ben het wel met Eide eens dat je Nouri niet kan noemen in het verhaal dat gaat over het in jouw ogen "wan"beleid bij Alax. Ajax heeft nooit kunnen incalculeren dat zoiets zou gebeuren. Ik ben er helemaal kapot van.

Als ik naar je lijstje ga kijken, dan moet ik daar persoonlijk wel om lachen.

- De opvolger van Klaassen was allang bekend,
- Boer, Ajax heeft daar toch een geweldige 2de keeper voor aangetrokken in de naam van Leer??
- Nouri ?? Dit slaat natuurlijk nergens op en die moet je echt uit je lijst halen mbt "wanbeleid"
- Riedewald, gaan we die missen? Ajax is op zoek nu nar een vervanger, maar heeft al lang iemand op het oog en voert daar ook gesprekken mee.
- Westermann??? MOet ik daar echt commentaar over geven?
- Traore, daar was al de vervanger voor in huis gehaald met de naam Neres.

NU kan je wel denken dat Ajax weer snel moet inkopen, maar is het niet zo dat we de jeugd een kans moeten geven? Vergeet niet dat afgelopen jaar Kluivert, Nouri, Van de beek, De ligt, Frenkie de Jong even ineens langskwamen en laten zien dat ze geweldige potentiele spelers waren/zijn. Ik snap niet helemaal waarom Ajax nu snel moet toeslaan?

Ajax heeft nu al ingekocht voor de toekomst. Ajax had op alle posities al een vervanger klaarstaan.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het volledig eens ben met het Ajax beleid dat er nu gevoerd wordt.
Toch denk ik dat er mogelijkheden zijn om sterker voor de dag kunnen komen dan we nu zijn.
Tête, Riedewald waren sterke spelers voor minimaal de breedte met Zeefuik moet je dit nog maar afwachten. Veltman vind ik al niet geweldig.

Linksback zijn ze mogelijk mee bezig Dijks zal vertrekken en Viergever/Sinkgraven vind ik te matig voor die positie.

Middenveld Ziyech, De Jong, vd Beek,Schöne is ook wat dunnetjes op dit moment.
Man wat had ik graag Nouri dit seizoen zijn doorbraak zij maken.

Voorin zijn nog wel geruchten maar heb je aardig wat staan.
In elke linie kan er dus nog wel iets bij. Hopelijk gebeurt er dus nog wel iets op de transfermarkt.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 18 juli 2017 - 09:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 08:45 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Toch denk ik dat er mogelijkheden zijn om sterker voor de dag kunnen komen dan we nu zijn.
Tête, Riedewald waren sterke spelers voor minimaal de breedte met Zeefuik moet je dit nog maar afwachten. Veltman vind ik al niet geweldig.

Linksback zijn ze mogelijk mee bezig Dijks zal vertrekken en Viergever/Sinkgraven vind ik te matig voor die positie.

Middenveld Ziyech, De Jong, vd Beek,Schöne is ook wat dunnetjes op dit moment.
Man wat had ik graag Nouri dit seizoen zijn doorbraak zij maken.

Voorin zijn nog wel geruchten maar heb je aardig wat staan.
In elke linie kan er dus nog wel iets bij. Hopelijk gebeurt er dus nog wel iets op de transfermarkt.
Ik geef toe dat we op de back positie wel wat versterkingen kunnen gebruiken. Blijkbaar is het heel lastig om echte goede backs te vinden in deze wereld. Daarom baal ik nog steeds van Tete. Ik neem aan dat Ajax nog wel gaat toeslaan, maar ik snap ook wel dat je geen spelers kan blijven kopen zonder dat je afscheid neemt van anderen.
Als Ajax iemand haalt, dan moet het wel echt een potentiele topper zijn en niet iemand waarvan je weet dat je die in de jeugd al hebt rondlopen.

Daarom snapte ik Bobby niet helemaal. Vorig jaar heeft Ajax het gewoon goed gedaan door Dolberg in de spits te plaatsen nadat Milik was verkocht. je moet soms ook gewoon durven spelers op te stellen, anders ga je PSV na. Die gasten durven het niet aan om een talent op te stellen tenzij de directie het doordrukt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 18 juli 2017 - 11:04   quote  deeplink  
Tjonge, wat word hier druk gemaakt over niks.

Wanbeleid? Haha, dat is een goeie. Zou dat enkel vinden als er aankopen zijn gedaan terwijl er goede jeugdspelers er zijn.
Helemaal als de aankoop niks is gebleken.

Maar overmars doet gewoon goede zaken, zet een elftal neer waar je kampioen mee kan worden.
Meer is eigenlijk niet realistisch, we kunnen niet mee met de rest. Dus moet je goed puzzelen om een elftal te krijgen, die geschikt is om Europees iets te bewerkstelligen.

Volgens de geruchten klopt hij ook aan bij grote clubs om een goede speler te halen. En daarvoor een groot bedrag neer te leggen.

En over ervaring gesproken. Alleen Klaassen is als basisspeler vertrokken, verder heeft iedereen EL finale gespeeld. Dus weet niet of ervaring dan minder is dan vorig seizoen?

In de basis van vorig jaar, zat er maar 1 30er en Viergever(27a28). Qua leeftijd dan. Verder Klaassen en Ziyech die ervaring hebben ivm aantal eredivisie seizoenen, Klaassen is nu vertrokken. Veltman mag je daar nu ook bij gaan rekenen.
Schanez is eigenlijk ook al best ervaren, zijn 2 grote finale gespeeld met zijn club, veel komen daar niet eens aan.

Dus er zit wel degelijk ervaring in de basisteam. Dan is op de bank Boer en Westerman vertrokken en is Hunterlaar ervoor terug gehaald als ouder iemand. Nou, dat is schokkend, ppff l.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 juli 2017 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 09:51 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik geef toe dat we op de back positie wel wat versterkingen kunnen gebruiken. Blijkbaar is het heel lastig om echte goede backs te vinden in deze wereld. Daarom baal ik nog steeds van Tete. Ik neem aan dat Ajax nog wel gaat toeslaan, maar ik snap ook wel dat je geen spelers kan blijven kopen zonder dat je afscheid neemt van anderen.
Als Ajax iemand haalt, dan moet het wel echt een potentiele topper zijn en niet iemand waarvan je weet dat je die in de jeugd al hebt rondlopen.

Daarom snapte ik Bobby niet helemaal. Vorig jaar heeft Ajax het gewoon goed gedaan door Dolberg in de spits te plaatsen nadat Milik was verkocht. je moet soms ook gewoon durven spelers op te stellen, anders ga je PSV na. Die gasten durven het niet aan om een talent op te stellen tenzij de directie het doordrukt.
Klopt Ik maak me ook nog niet druk maar er kan/mag van mij nog best iets bij..
remco k
 remco k - dinsdag 18 juli 2017 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 11:21 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt Ik maak me ook nog niet druk maar er kan/mag van mij nog best iets bij..
Ik denk dat Ajax ook echt nog wel wat gaat halen, ik vermoed een aanvaller of middenvelder en een of twee defensieve talenten/versterkingen.
Eide
 Eide - dinsdag 18 juli 2017 - 17:25   quote  deeplink  
'Ajax doet Viergever geen aanbieding en blokkeert Bundesliga-transfer'

Ajax weigert mee te werken aan een transfer van Nick Viergever naar de Bundesliga. Voetbal International meldt dat dinsdagmiddag. De verdediger staat in de belangstelling van een club uit Duitsland.

Volgens Duitse media zou Bayer Leverkusen een oogje hebben op de 27-jarige linkspoot. Het contract van Viergever loopt over één jaar af. Opvallend genoeg heeft Ajax de oud-speler van AZ en Sparta nog géén contractvoorstel gedaan, weet VI.

Mede door dit 'gebrek aan vertrouwen' zou Viergever openstaan voor een transfer. Ajax peinst er echter niet over. Een vertrek naar de Bundesliga is momenteel uitgesloten. De Amsterdammers raakten afgelopen week Kenny Tete al kwijt aan Olympique Lyon.

Ondertussen staat Jaïro Riedewald op het punt om voor negen miljoen euro naar Crystal Palace te verkassen. Linksback Mitchell Dijks heeft toestemming gekregen om met andere clubs te onderhandelen. Daley Sinkgraven, concurrent van Viergever, is momenteel geblesseerd.

Bron
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 juli 2017 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 12:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat Ajax ook echt nog wel wat gaat halen, ik vermoed een aanvaller of middenvelder en een of twee defensieve talenten/versterkingen.
Ga ik ook wel vanuit ja..
Brandje
 Brandje - dinsdag 18 juli 2017 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 17:25 schreef Eide het volgende:
'Ajax doet Viergever geen aanbieding en blokkeert Bundesliga-transfer'

Ajax weigert mee te werken aan een transfer van Nick Viergever naar de Bundesliga. Voetbal International meldt dat dinsdagmiddag. De verdediger staat in de belangstelling van een club uit Duitsland.

Volgens Duitse media zou Bayer Leverkusen een oogje hebben op de 27-jarige linkspoot. Het contract van Viergever loopt over één jaar af. Opvallend genoeg heeft Ajax de oud-speler van AZ en Sparta nog géén contractvoorstel gedaan, weet VI.

Mede door dit 'gebrek aan vertrouwen' zou Viergever openstaan voor een transfer. Ajax peinst er echter niet over. Een vertrek naar de Bundesliga is momenteel uitgesloten. De Amsterdammers raakten afgelopen week Kenny Tete al kwijt aan Olympique Lyon.

Ondertussen staat Jaïro Riedewald op het punt om voor negen miljoen euro naar Crystal Palace te verkassen. Linksback Mitchell Dijks heeft toestemming gekregen om met andere clubs te onderhandelen. Daley Sinkgraven, concurrent van Viergever, is momenteel geblesseerd.

Bron
Ik las het bericht en snap er dus geen klote van. Viergever gaat dus volgend jaar trabsfervrij weg
JOOD
 JOOD - dinsdag 18 juli 2017 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 19:09 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik las het bericht en snap er dus geen klote van. Viergever gaat dus volgend jaar trabsfervrij weg
Of verlenging..
Brandje
 Brandje - dinsdag 18 juli 2017 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 19:27 schreef JOOD het volgende:

[..]

Of verlenging..
Dan hadden ze dat toch allang geregeld kunnen hebben. Er is geen eenzijdige optie oid
JOOD
 JOOD - dinsdag 18 juli 2017 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 19:29 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dan hadden ze dat toch allang geregeld kunnen hebben. Er is geen eenzijdige optie oid
Klopt. Maar het zou echt slecht zijn om hem te laten vertrekken. Heeft zich vorig seizoen goed in de basis gespeeld. Lekker laten staan op links, als de nood aan de man is doorschuiven naar het centrum.
Brandje
 Brandje - dinsdag 18 juli 2017 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 20:08 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt. Maar het zou echt slecht zijn om hem te laten vertrekken. Heeft zich vorig seizoen goed in de basis gespeeld. Lekker laten staan op links, als de nood aan de man is doorschuiven naar het centrum.
Ik ben geen fan van Viergever als CV en dat is ook wel bekend ook maar als LB doet hij het prima dus lekker daar laten staan
Eide
 Eide - dinsdag 18 juli 2017 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 19:29 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dan hadden ze dat toch allang geregeld kunnen hebben. Er is geen eenzijdige optie oid
Of men accepteert dat ze hem nog een seizoen opbranden en dat ze het verlies gewoon accepteren. Dat zou haaks staan op alle eerdere keuzes maar het is wel een optie. Wat ik mij ook nog kan voorstellen is dat Viergever zelf, na toch hele moeilijke jaren, zelf eerst de boot afhoudt en wil kijken wat Keizer voor keuzes gaat maken voor hij beslist.

Het is hoe dan ook een vreemde situatie.
p111
 p111 - dinsdag 18 juli 2017 - 20:21   quote  deeplink  
Huntelaar een grote kans had gemist, maakte uitblinker De Jong (foto) de 1-2. Na slecht uitverdedigen van Lyon pikte de middenvelder de bal op. Van buiten het strafschopgebied knalde hij vervolgens raak.
==================================================================================
Ook ik ben echt een fan van Frenkie in mijn ogen een betere MV als Schone.
Brandje
 Brandje - dinsdag 18 juli 2017 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 20:21 schreef p111 het volgende:
Huntelaar een grote kans had gemist, maakte uitblinker De Jong (foto) de 1-2. Na slecht uitverdedigen van Lyon pikte de middenvelder de bal op. Van buiten het strafschopgebied knalde hij vervolgens raak.
==================================================================================
Ook ik ben echt een fan van Frenkie in mijn ogen een betere MV als Schone.
Sorry maar ik kan echt geen enkele reden verzinnen dat Schone in de basis moet staan. Ja ervaring maar jongens als vd Beek en De Jong zien echt wel dat zij lasse op elk front voorbij zijn
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 18 juli 2017 - 20:30   quote  deeplink  
De Jong is wel meer een aanvallende middenvelder natuurlijk.

Maar ik zie het nog wel gebeuren dat Van de Beek op 6 gaat en De Jong op het plek je van Klaassen.
In de EL wedstrijden heeft van de Beek het ook goed gedaan op die positie. En met invalbeurten in de ED. Dus hij kan het zeker.

Dan heb je dus, tussen de haakjes de vervangers wanneer nodig:
Ziyech ---- De Jong (Sinkgraven/Schöne)
----- De Beek (Schöne/Eiting) -----

Zonde dat Nouri er niet meer bijstaat natuurlijk, maar ik vind de spoeling erachter zo wel een beetje dun. Extra middenvelder zou geen overbodige luxe zijn.
Maar zo zijn we nog wel meer nodig natuurlijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 juli 2017 door NatjosFC --
Brandje
 Brandje - dinsdag 18 juli 2017 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 20:30 schreef NatjosFC het volgende:
De Jong is wel meer een aanvallende middenvelder natuurlijk.

Maar ik zie het nog wel gebeuren dat Van de Beek op 6 gaat en De Jong op het plek je van Klaassen.
In de EL wedstrijden heeft van de Beek het ook goed gedaan op die positie. En met invalbeurten in de ED. Dus hij kan het zeker.

Dan heb je dus, tussen de haakjes de vervangers wanneer nodig:
Ziyech ---- De Jong (Sinkgraven/Schöne)
----- De Beek (Schöne/Eiting) -----

Zonde dat Nouri er niet meer bijstaat natuurlijk, maar ik vind de spoeling erachter zo wel een beetje dun. Extra middenvelder zou geen overbodige luxe zijn.
Maar zo zijn we nog wel meer nodig natuurlijk.
Eens, mijn middenveld zou ook zijn Vd beek op zes, Ziyech en De Jong dus ja er moet, helaas, zeker wat bij op het midenveld
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 18 juli 2017 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 20:35 schreef Brandje het volgende:

[..]

Eens, mijn middenveld zou ook zijn Vd beek op zes, Ziyech en De Jong dus ja er moet, helaas, zeker wat bij op het midenveld
Zie in de Eredivisie geen die goed genoeg en haalbaar is rondlopen trouwens.
Mijn oog valt dan misschien op een Siem de Jong, maar die was nou ook niet een uitblinker bij PSV. Dus als ik dan aan andere nederlanders mag denken zie ik nog Nigel de Jong of Wesley Sneijder. Denk alleen niet dat die trek hebben in een avontuur en twijfel of Nigel bij het Ajax voetbal past. Al hoewel hij zich ook staande hield in het Nederlands elftal in de betere tijden.
JOOD
 JOOD - dinsdag 18 juli 2017 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 20:53 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Zie in de Eredivisie geen die goed genoeg en haalbaar is rondlopen trouwens.
Mijn oog valt dan misschien op een Siem de Jong, maar die was nou ook niet een uitblinker bij PSV. Dus als ik dan aan andere nederlanders mag denken zie ik nog Nigel de Jong of Wesley Sneijder. Denk alleen niet dat die trek hebben in een avontuur en twijfel of Nigel bij het Ajax voetbal past. Al hoewel hij zich ook staande hield in het Nederlands elftal in de betere tijden.
Een van de twee zou prima zijn. Nigel op 6 en Donny/Frenkie/Ziyech daarvoor. Of Donny op 6, Sneijder/Frenkie/Ziyech voor 2 aanvallende middenveld posities.
Brandje
 Brandje - dinsdag 18 juli 2017 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 20:53 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Zie in de Eredivisie geen die goed genoeg en haalbaar is rondlopen trouwens.
Mijn oog valt dan misschien op een Siem de Jong, maar die was nou ook niet een uitblinker bij PSV. Dus als ik dan aan andere nederlanders mag denken zie ik nog Nigel de Jong of Wesley Sneijder. Denk alleen niet dat die trek hebben in een avontuur en twijfel of Nigel bij het Ajax voetbal past. Al hoewel hij zich ook staande hield in het Nederlands elftal in de betere tijden.
Nigel is buiten zijn zijn domme acties wel echt een goede vietballer dus welkom. Sneijder, of beter Yolanhte, hoeft van mij niet
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 juli 2017 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 20:53 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Zie in de Eredivisie geen die goed genoeg en haalbaar is rondlopen trouwens.
Mijn oog valt dan misschien op een Siem de Jong, maar die was nou ook niet een uitblinker bij PSV. Dus als ik dan aan andere nederlanders mag denken zie ik nog Nigel de Jong of Wesley Sneijder. Denk alleen niet dat die trek hebben in een avontuur en twijfel of Nigel bij het Ajax voetbal past. Al hoewel hij zich ook staande hield in het Nederlands elftal in de betere tijden.
Ayoub misschien.. Nigel of Sneijder wel klasse beter denk ik ja.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 18 juli 2017 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 20:59 schreef JOOD het volgende:

[..]

Een van de twee zou prima zijn. Nigel op 6 en Donny/Frenkie/Ziyech daarvoor. Of Donny op 6, Sneijder/Frenkie/Ziyech voor 2 aanvallende middenveld posities.
Zou zeker een goede invulling zijn. Extra opties. Ook met oog op de europese wedstrijden die we misschien mogen gaan spelen in al dan niet CL, dan wel EL.

quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 21:04 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nigel is buiten zijn zijn domme acties wel echt een goede vietballer dus welkom. Sneijder, of beter Yolanhte, hoeft van mij niet
Waarom niet? Sneijder blijft een goede voetballer in mijn opinie, zeker goed genoeg voor Ajax. Vraag is of hij trek heeft. Bied hem goed perspectief voor de toekomst, ook na zijn carriere, en evt oranje.

quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 21:42 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ayoub misschien.. Nigel of Sneijder wel klasse beter denk ik ja.
Ayoub is bij lange na (nog) niet goed genoeg in mijn opinie. Vind hem nog te wild en veel balverlies, maar wel voor de rest wel degelijk voetballer.
remco k
 remco k - dinsdag 18 juli 2017 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 20:30 schreef NatjosFC het volgende:
De Jong is wel meer een aanvallende middenvelder natuurlijk.

Maar ik zie het nog wel gebeuren dat Van de Beek op 6 gaat en De Jong op het plek je van Klaassen.
In de EL wedstrijden heeft van de Beek het ook goed gedaan op die positie. En met invalbeurten in de ED. Dus hij kan het zeker.

Dan heb je dus, tussen de haakjes de vervangers wanneer nodig:
Ziyech ---- De Jong (Sinkgraven/Schöne)
----- De Beek (Schöne/Eiting) -----

Zonde dat Nouri er niet meer bijstaat natuurlijk, maar ik vind de spoeling erachter zo wel een beetje dun. Extra middenvelder zou geen overbodige luxe zijn.
Maar zo zijn we nog wel meer nodig natuurlijk.
Helemaal eens. Vd beek met zyech en de jong ervoor.
Brandje
 Brandje - dinsdag 18 juli 2017 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 21:52 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Zou zeker een goede invulling zijn. Extra opties. Ook met oog op de europese wedstrijden die we misschien mogen gaan spelen in al dan niet CL, dan wel EL.

[..]

Waarom niet? Sneijder blijft een goede voetballer in mijn opinie, zeker goed genoeg voor Ajax. Vraag is of hij trek heeft. Bied hem goed perspectief voor de toekomst, ook na zijn carriere, en evt oranje.

[..]

Ayoub is bij lange na (nog) niet goed genoeg in mijn opinie. Vind hem nog te wild en veel balverlies, maar wel voor de rest wel degelijk voetballer.
Ik vind Ayub juist drie klasse beter dan Amrabat. Echt een speler die ik heel graag bij Ajax zou zien
nummer10
 nummer10 - woensdag 19 juli 2017 - 00:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 22:46 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik vind Ayub juist drie klasse beter dan Amrabat. Echt een speler die ik heel graag bij Ajax zou zien
eens..
p111
 p111 - woensdag 19 juli 2017 - 07:20   quote  deeplink  
Amrabat een gewone subtopper
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 19 juli 2017 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 21:52 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Zou zeker een goede invulling zijn. Extra opties. Ook met oog op de europese wedstrijden die we misschien mogen gaan spelen in al dan niet CL, dan wel EL.

[..]

Waarom niet? Sneijder blijft een goede voetballer in mijn opinie, zeker goed genoeg voor Ajax. Vraag is of hij trek heeft. Bied hem goed perspectief voor de toekomst, ook na zijn carriere, en evt oranje.

[..]

Ayoub is bij lange na (nog) niet goed genoeg in mijn opinie. Vind hem nog te wild en veel balverlies, maar wel voor de rest wel degelijk voetballer.
Ayoub zie ik wel liever op 6 dan Schöne ivm verdedigend werk. Vind hem ook heen geweldenaar maar kan echt wel nuttig zijn. Er zullen ook vast wel betere opties zijn slechts een optie binnen de eredivisie. Schöne mag eigenlijk ook niet de graadmeter zijn.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 19 juli 2017 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 21:52 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Zou zeker een goede invulling zijn. Extra opties. Ook met oog op de europese wedstrijden die we misschien mogen gaan spelen in al dan niet CL, dan wel EL.

[..]

Waarom niet? Sneijder blijft een goede voetballer in mijn opinie, zeker goed genoeg voor Ajax. Vraag is of hij trek heeft. Bied hem goed perspectief voor de toekomst, ook na zijn carriere, en evt oranje.

[..]

Ayoub is bij lange na (nog) niet goed genoeg in mijn opinie. Vind hem nog te wild en veel balverlies, maar wel voor de rest wel degelijk voetballer.
Ayoub zie ik wel liever op 6 dan Schöne ivm verdedigend werk. Vind hem ook heen geweldenaar maar kan echt wel nuttig zijn. Er zullen ook vast wel betere opties zijn slechts een optie binnen de eredivisie. Schöne mag eigenlijk ook niet de graadmeter zijn.
Eide
 Eide - woensdag 19 juli 2017 - 08:57   quote  deeplink  
Overmars heeft 'transferverbod' voor Viergever

Nick Viergever kan een transfer deze zomer op zijn buik schrijven. „Nick blijft dit seizoen bij Ajax. Hij is met zijn ervaring belangrijk en dus niet te koop”, reageert directeur spelerszaken Marc Overmars op vermeende interesse uit de Bundesliga. Nog geen club meldde zich officieel.

Ondanks het transferverbod van Viergever heeft Overmars nog niet met de verdediger gesproken over het openbreken en verlengen van zijn tot medio 2018 lopende contract. „Dat komt later.”

Na het vertrek van Kenny Tete (Olympique Lyon), Jairo Riedewald (Crystal Palace) en Heiko Westermann (Austria Wien) plus het naderende afscheid van Mitchell Dijks zit Ajax dun in de verdedigers. Het aantrekken van een linksback heeft prioriteit.
45 miljoen euro

Eerder zei Overmars over Kasper Dolberg en Amin Younes ook al: „Not for sale (niet te koop, red.).” Om de nek van Davinson Sanchez hing hij een prijskaartje van 45 miljoen euro. Door de uitstekende financiële positie van Ajax is het volgens de leiding tijd om steeds vaker ’nee’ te verkopen bij interesse voor basisspelers, waardoor het elftal dat vorig jaar in Europa verraste – op Davy Klaassen na – intact wordt gehouden.

Bron
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 19 juli 2017 - 10:12   quote  deeplink  
Net of dat bij het juiste bedrag nee gezegd wordt voor 8 miljoen is hij gewoon weg..
Peterhs
 Peterhs - woensdag 19 juli 2017 - 10:14   quote  deeplink  
Dat denk ik ook wel, maar zou het wel jammer vinden.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 19 juli 2017 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2017 - 10:14 schreef Peterhs het volgende:
Dat denk ik ook wel, maar zou het wel jammer vinden.
Op basis van het einde afgelopen seizoen zou ik het ook jammer vinden. Vooral als linksback zeker daar vond ik hem goed spelen. Europees vond ik hem aan het begin van het seizoen nog erg onzeker maar hij heeft zich goed herpakt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1190140