BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AkaS
 AkaS - maandag 24 juli 2017 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 19:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens. Daarnaast denk ik wel dat Ajax nog wat versterking kan gebruiken. Die Richarlison zou mooi zijn. Dan Sneijder voor een half jaar doen om die zware eerste seizoenshelft door te komen en nog een back en je bent een heel eind denk ik.

Het is alleen afwachten wat Keizer er van vindt en of Ajax de juiste spelers weet te vinden.
Ook helemaal mee eens. Ben overigens bang dat Richarlison niet gaat komen... Ook vanwege het plotselinge nieuws over de Unites back waar interesse in zou zijn... Kan natuurlijk maar is ook een welkome afleiding van het maar niet definitief kunnen afronden / uitonderhandelen van Richarlisons transfer naar Ajax...
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 24 juli 2017 - 22:41   quote  deeplink  
Volgens Mike Verweij moet het goedkomen. Maak me er ook niet druk om, lijkt me een beetje braziliaans dat het allemaal zo traag gaat. Kan me voorstellen dat de club hem nog wil behouden voor hun belangrijke wedstrijd woensdag.
remco k
 remco k - dinsdag 25 juli 2017 - 08:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 22:19 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ook helemaal mee eens. Ben overigens bang dat Richarlison niet gaat komen... Ook vanwege het plotselinge nieuws over de Unites back waar interesse in zou zijn... Kan natuurlijk maar is ook een welkome afleiding van het maar niet definitief kunnen afronden / uitonderhandelen van Richarlisons transfer naar Ajax...
Die twee spelers hebben niks met elkaar te maken, dagelijks zijn er geruchten over meerdere spelers die met Ajax in verband worden gebracht..
AkaS
 AkaS - dinsdag 25 juli 2017 - 08:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 08:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Die twee spelers hebben niks met elkaar te maken, dagelijks zijn er geruchten over meerdere spelers die met Ajax in verband worden gebracht..
Hoezo, heb je contact met Overmars gehad, of in je glazen bol gekeken, alwetende storthoop!
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 juli 2017 - 09:19   quote  deeplink  
akas.. denk dat hij doelt op dat een back en een aanvaller niks met elkaar temaken hebben... en er zijn wel degelijk dagelijks geruchten.. las zelfs al wat over babel
AkaS
 AkaS - dinsdag 25 juli 2017 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 09:19 schreef nummer10 het volgende:
akas.. denk dat hij doelt op dat een back en een aanvaller niks met elkaar temaken hebben... en er zijn wel degelijk dagelijks geruchten.. las zelfs al wat over babel
Goedemorgen nummer10, dat begrijp ik wel, maar zonder dat ik het kan onderbouwen, denk ik dat Overmars niet zo goed kan onderhandelen en ook nu weer faalt. Om de aandacht een beetje van deze deal af te leiden wordt nu plotseling de interesse voor een back van United gelekt.

Maar wat las jij dan over Babel?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 juli 2017 door AkaS --
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 25 juli 2017 - 10:25   quote  deeplink  
Want we geloven natuurlijk alles wat een voetbalnieuwssite post.
remco k
 remco k - dinsdag 25 juli 2017 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 10:00 schreef AkaS het volgende:

[..]

Goedemorgen nummer10, dat begrijp ik wel, maar zonder dat ik het kan onderbouwen, denk ik dat Overmars niet zo goed kan onderhandelen en ook nu weer faalt. Om de aandacht een beetje van deze deal af te leiden wordt nu plotseling de interesse voor een back van United gelekt.

Maar wat las jij dan over Babel?
Whahaha, kerel de feiten wijzen uit dat Ajax juist als handelshuis beter uit de bus komt dan vrijwel alle andere clubs in heel Europa. En die cijfers zijn pas omhoog geschoten na de aanstelling van Overmars...

Daarnaast is het dankzij de verkoop van spelers en de bedragen die wij daarvoor krijgen dat wij zwarte cijfers schrijven, zonder deze bedragen zouden we gewoon rode cijfers schrijven..
remco k
 remco k - dinsdag 25 juli 2017 - 10:54   quote  deeplink  
Ajax heeft Richarlison nog zeker niet binnen. De twintigjarige aanvaller van Fluminense leek voor een bedrag van twaalf miljoen euro op weg naar Amsterdam, maar die transfer heeft vertraging opgelopen. Volgens de Braziliaanse sportkrant Lance meldt Ajax zich binnenkort met een nieuw bod van vijftien miljoen euro. Het is de vraag of dat bedrag voldoende is, want Fluminense zou ook inzetten op contractueel vastgelegde bonussen.

De huidige nummer twaalf van de Série A ziet een vertrek van Richarlison echter wel als 'onvermijdelijk'. Ajax heeft de beste papieren; Chelsea is weliswaar geïnteresseerd, maar concreet zou die belangstelling niet zijn. "Zelfs mensen in Brazilië die verbonden zijn aan Chelsea, geloven niet in de transfer", aldus de krant. AC Milan werd enkele weken ook genoemd als mogelijke nieuwe club voor Richarlison, maar zou evenmin een officieel bod hebben uitgebracht.

Richarlison en Fluminense zijn voorlopig in afwachting van nieuw contact uit Amsterdam. De Brazilianen zien het nieuwe bod graag voor komend weekend tegemoet. De kans bestaat dat de jonge voorhoedespeler woensdag tegen Universidad Catolica in de Copa Sudamericana zijn laatste wedstrijd speelt voor Fluminense. Trainer Abel Braga heeft aan Globo Esporte laten weten dat hij het talent zal blijven gebruiken zolang zijn transfer naar Europa niet is afgerond.

Richarlison, die op alle posities in de voorhoede uit de voeten kan, speelde tot dusver 60 officiële duels voor Fluminense. Daarin was hij goed voor 15 doelpunten. Hij kwam daarnaast tien keer uit voor Brazilië Onder-20, waarvoor hij drie keer tot scoren kwam. Eerder deze zomer legde Ajax Klaas-Jan Huntelaar en Benjamin van Leer vast, terwijl Davy Klaassen, Jaïro Riedewald, Kenny Tete, Diederik Boer, Heiko Westermann en Richairo Zivkovic vertrokken.

Lees meer op www.voetbalzone.nl
p111
 p111 - dinsdag 25 juli 2017 - 11:13   quote  deeplink  
Niet doen te groot risico
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 25 juli 2017 - 11:28   quote  deeplink  
Ik zou het wel doen, we hebben het geld om die gok te nemen. Als hij blijkt tegen te vallen, ben je gerust niet 15 miljoen kwijt he....we verkopen hem dan weliswaar met verlies, maar max met 5 mio verlies.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 juli 2017 door ALTIJD PRIJS IN DE K --
JOOD
 JOOD - dinsdag 25 juli 2017 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 11:28 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Ik zou het wel doen, we hebben het geld om die gok te nemen. Als hij blijkt tegen te vallen, ben je gerust niet 15 miljoen kwijt he....we verkopen hem dan weliswaar met verlies, maar max met 5 mio verlies.
Ja, of 10-15 miljoen winst en een veel betere linksbuiten dan Youness..
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 25 juli 2017 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 11:02 schreef nummer10 het volgende:
begrijp overigens niet verkeerd.. maar snap niet dat je eerst zegt hey dijks zoekmaar lekker verder en dan omdat je geen beter alternatief hebt toch maar houden.. was beter geweest dat ze dit andersom hadden gedaan.. eerst verder kijkenen dan pas tegen hem zeggen adios
IK vind het wel eerlijk van Ajax
remco k
 remco k - dinsdag 25 juli 2017 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 11:52 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ja, of 10-15 miljoen winst en een veel betere linksbuiten dan Youness..
Dat is en blijft een gok..
AkaS
 AkaS - dinsdag 25 juli 2017 - 12:11   quote  deeplink  
eerst was het 10 - 12 mln.
nu ineens 15 mln plus bonussen....

wordt steeds gekker aan de onderhandelingstafel...
p111
 p111 - dinsdag 25 juli 2017 - 13:05   quote  deeplink  
Daarom die Brazilianen willen er een slaatje uit slaan.Voor 15 miljoen en bonussen voor iemand van twintig die wel scoort maar ook niet sensationeel een heel hoop geld.
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 25 juli 2017 - 13:19   quote  deeplink  
60 duels en 15 doelpunten is zeker niet veel. Dat bedrag vond ik al aanzienlijk, maar als het nog niet genoeg zou zijn, zou ik sowieso zeggen, hou hem maar.
Neres naar mijn mening veel te veel. Deze straks nog meer en teveel.
Vind het teveel geld voor teveel risico met te weinig gepresteerd.
Over Neres valt nog weinig te vertellen, maar mijn gevoel zegt dat het nooit iets zal worden.
Ze weten dat we daar een speler voor 5 mil hebben opgehaald en verwachten nu het veelvoudige. Laat je niet opjutten en blijf bij hoe je wilde handelen. Het gaat er nu namelijk weer op lijken dat we wanhoopbedragen gaan uitgeven.
JOOD
 JOOD - dinsdag 25 juli 2017 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 12:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is en blijft een gok..
De bedragen wel, maar als je goede scouts hebt het tweede gedeelte niet. Kijk naar Sanchez bijvoorbeeld. Of Neres, die wordt bewierookt door Kluivert omdat hij altijd, altijd zijn directe tegenstander opzoekt en acties maakt.

Cassiera zal ook zeker nog veel te bieden hebben.

Dit alles in vergelijking met:

Atouba, Tainio, Sana en Sigthorsson bijvoorbeeld. Het lijkt erop dat Ajax alle opgedane kennis ook echt aan het gebruiken is. Goed en slecht.
JOOD
 JOOD - dinsdag 25 juli 2017 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 13:19 schreef Peterhs het volgende:
60 duels en 15 doelpunten is zeker niet veel. Dat bedrag vond ik al aanzienlijk, maar als het nog niet genoeg zou zijn, zou ik sowieso zeggen, hou hem maar.
Neres naar mijn mening veel te veel. Deze straks nog meer en teveel.
Vind het teveel geld voor teveel risico met te weinig gepresteerd.
Over Neres valt nog weinig te vertellen, maar mijn gevoel zegt dat het nooit iets zal worden.
Ze weten dat we daar een speler voor 5 mil hebben opgehaald en verwachten nu het veelvoudige. Laat je niet opjutten en blijf bij hoe je wilde handelen. Het gaat er nu namelijk weer op lijken dat we wanhoopbedragen gaan uitgeven.
Lijkt me niet. Neres bijvoorbeeld, die is echt niet zomaar gehaald hoor. Alle scouts die het over hem hebben, hebben het over zijn potentie. Dat is dus echt scoutwerk. Talent zoeken, geen goede spelers. Haps bijvoorbeeld, zal hij nog veel kunnen groeien?

En vergeet niet wat voor positieve impact een transfer naar Europa heeft voor deze mannen. Vuur en motivatie hoef je echt niet te gaan zoeken bij deze gasten. (Zoals dat bij Haps, Sinkgraven, Zivkovic en Sigthorsson nog maar de vraag is... voor hun is Ajax een prima eindstation. Echte Zuid-Amerikanen gaan door het vuur. Die hebben namelijk geen playstation gehad vroeger. Dat was vechten en stelen om iets te bereiken.)
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 25 juli 2017 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 13:27 schreef JOOD het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Neres bijvoorbeeld, die is echt niet zomaar gehaald hoor. Alle scouts die het over hem hebben, hebben het over zijn potentie. Dat is dus echt scoutwerk. Talent zoeken, geen goede spelers. Haps bijvoorbeeld, zal hij nog veel kunnen groeien?

En vergeet niet wat voor positieve impact een transfer naar Europa heeft voor deze mannen. Vuur en motivatie hoef je echt niet te gaan zoeken bij deze gasten. (Zoals dat bij Haps, Sinkgraven, Zivkovic en Sigthorsson nog maar de vraag is... voor hun is Ajax een prima eindstation. Echte Zuid-Amerikanen gaan door het vuur. Die hebben namelijk geen playstation gehad vroeger. Dat was vechten en stelen om iets te bereiken.)
Begrijp ik wel, maar is sowieso ook een gevoelskwestie. Dat wil nog niet zeggen of die juist of onjuist zal blijken.
Betreft het scouten met Neres, ben ik het niet helemaal eens. Volgens mij heeft er ergens hier nog een bericht gestaan dat Neres helemaal niet zo goed gescout was en dat niet iedereen het eens was met de keuze.
Snap niet waarom je er trouwens Haps bij haalt, want hier heb ik nog nooit een woord over gesproken.
Dat voor de Zuid Amerikanen voetbal erg belangrijk is, zal niemand betwijfelen. Maar zeker voor een competitie als Brazilië vind ik nog steeds 1 goal per 4 wedstrijden bizar weinig.
remco k
 remco k - dinsdag 25 juli 2017 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 13:21 schreef JOOD het volgende:

[..]

De bedragen wel, maar als je goede scouts hebt het tweede gedeelte niet. Kijk naar Sanchez bijvoorbeeld. Of Neres, die wordt bewierookt door Kluivert omdat hij altijd, altijd zijn directe tegenstander opzoekt en acties maakt.

Cassiera zal ook zeker nog veel te bieden hebben.

Dit alles in vergelijking met:

Atouba, Tainio, Sana en Sigthorsson bijvoorbeeld. Het lijkt erop dat Ajax alle opgedane kennis ook echt aan het gebruiken is. Goed en slecht.
Juist het tweede deel is altijd een gok. Geen club op de wereld die daar altijd succesvol in zijn.
remco k
 remco k - dinsdag 25 juli 2017 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 13:47 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Begrijp ik wel, maar is sowieso ook een gevoelskwestie. Dat wil nog niet zeggen of die juist of onjuist zal blijken.
Betreft het scouten met Neres, ben ik het niet helemaal eens. Volgens mij heeft er ergens hier nog een bericht gestaan dat Neres helemaal niet zo goed gescout was en dat niet iedereen het eens was met de keuze.
Snap niet waarom je er trouwens Haps bij haalt, want hier heb ik nog nooit een woord over gesproken.
Dat voor de Zuid Amerikanen voetbal erg belangrijk is, zal niemand betwijfelen. Maar zeker voor een competitie als Brazilië vind ik nog steeds 1 goal per 4 wedstrijden bizar weinig.
Nerres is meer dan een jaar intensief gescout.
remco k
 remco k - dinsdag 25 juli 2017 - 14:05   quote  deeplink  
Monaco zou vandaag een bod van 180 miljoen euro geaccepteerd hebben op mbappe

Waar haat het heen joh.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 25 juli 2017 - 14:18   quote  deeplink  
Vanavond is de eerste serieuze testcase voor Ajax. Ik heb niet het gevoel en idee dat Ajax het goed op de rit heeft. Dat staat los van Nouri.

Alles in het voetbal draait op resultaten en daar worden zowel de spelers als de leiding op afgerekend. En wanneer die tegenvallen, dan heb je meestal gefaald. Einde discussie.

Mag jullie er even aan herinneren dat Overmars heeft toegegeven dat hij voor Neres teveel betaald heeft. Waarschijnlijk zegt hij dat om zich in te dekken wanneer hij te weinig brengt.

Hij heeft het zeker niet gezegd om aan te geven dat hij gefaald heeft en minder had moeten betalen. Het is maar net vanuit welk standpunt je dit gaan bekijken.

Hij heeft nu de kans om te laten zien dat hij het geld wel waard is. We zullen vanzelf wel zien of hij die groei gaat maken die nodig is.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 juli 2017 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 14:18 schreef Bobby1972 het volgende:
Vanavond is de eerste serieuze testcase voor Ajax. Ik heb niet het gevoel en idee dat Ajax het goed op de rit heeft. Dat staat los van Nouri.

Alles in het voetbal draait op resultaten en daar worden zowel de spelers als de leiding op afgerekend. En wanneer die tegenvallen, dan heb je meestal gefaald. Einde discussie.

Mag jullie er even aan herinneren dat Overmars heeft toegegeven dat hij voor Neres teveel betaald heeft. Waarschijnlijk zegt hij dat om zich in te dekken wanneer hij te weinig brengt.

Hij heeft het zeker niet gezegd om aan te geven dat hij gefaald heeft en minder had moeten betalen. Het is maar net vanuit welk standpunt je dit gaan bekijken.

Hij heeft nu de kans om te laten zien dat hij het geld wel waard is. We zullen vanzelf wel zien of hij die groei gaat maken die nodig is.
vanavond ja ?? en wacht even... jij denkt dat het niet klaar zijn voor nice los staat van nouri ?????????? kerel echt heb jij enige idee welke impact dit op mensen heeft die zoiets mee hebben gemaakt ? iemand bijna zien sterven en jij denkt dat je dat met een paar weekjes ff uit die koppies hebt ? serieus begin de rest van het forum nu wel te begrijpen eerlijk gezegt.. want ofc met een paar aankopen (die niet naar de ED willen) was de ploeg wel klaar geweest ??
JOOD
 JOOD - dinsdag 25 juli 2017 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 14:05 schreef remco k het volgende:
Monaco zou vandaag een bod van 180 miljoen euro geaccepteerd hebben op mbappe

Waar haat het heen joh.
Richting de 120 miljoen voor Dolberg ;)

Nee, slaat helemaal nergens op. Wat erg zeg. Als dit betaald kan worden voor 1 speler dient de wereldvoetbalbond een verplicht goed doel in te stellen voor minimaal 10% van de omzet. Dan mag het best betaald worden van mij. Ongelofelijk. €180.000.000,00. Dat is 18.000x€10.000,-. Plaats dat maar even in perspectief...
JOOD
 JOOD - dinsdag 25 juli 2017 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 14:18 schreef Bobby1972 het volgende:
Vanavond is de eerste serieuze testcase voor Ajax. Ik heb niet het gevoel en idee dat Ajax het goed op de rit heeft. Dat staat los van Nouri.

Alles in het voetbal draait op resultaten en daar worden zowel de spelers als de leiding op afgerekend. En wanneer die tegenvallen, dan heb je meestal gefaald. Einde discussie.

Mag jullie er even aan herinneren dat Overmars heeft toegegeven dat hij voor Neres teveel betaald heeft. Waarschijnlijk zegt hij dat om zich in te dekken wanneer hij te weinig brengt.

Hij heeft het zeker niet gezegd om aan te geven dat hij gefaald heeft en minder had moeten betalen. Het is maar net vanuit welk standpunt je dit gaan bekijken.

Hij heeft nu de kans om te laten zien dat hij het geld wel waard is. We zullen vanzelf wel zien of hij die groei gaat maken die nodig is.
Heb je nu kritiek op Overmars of Neres? Of op de gehele spelersgroep?

Neres, komt er wel. Alle vertrouwen in.
Overmars, speelt altijd spelletjes. Zal ook nooit een speler zo te kijk zetten. (Waarschijnlijk uit zn verband gerukt)
Spelersgroep, heeft een flinke knauw gehad, maar ik verwacht dt ze het spelletje niet verleerd zijn. Misschien juist wel extra gebrand om de zinnen te verzetten of om te presteren voor volk, vaderland en Nouri.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 25 juli 2017 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 14:26 schreef nummer10 het volgende:

[..]

vanavond ja ?? en wacht even... jij denkt dat het niet klaar zijn voor nice los staat van nouri ?????????? kerel echt heb jij enige idee welke impact dit op mensen heeft die zoiets mee hebben gemaakt ? iemand bijna zien sterven en jij denkt dat je dat met een paar weekjes ff uit die koppies hebt ? serieus begin de rest van het forum nu wel te begrijpen eerlijk gezegt.. want ofc met een paar aankopen (die niet naar de ED willen) was de ploeg wel klaar geweest ??
Dan zou ik toch even beter gaan lezen wat ik geschreven heb de laatste tijd. Natuurlijk heeft dat impact, maar het geeft je geen vrijbrief om met matig spel te gaan beginnen.

Ik heb herhaaldelijk aangegeven dat ik van mening ben en blij dat los van Nouri Ajax het niet goed op de rit heeft op dit moment. Omdat ze eerder de selectie op peil hadden moeten hebben.

Ik ben heel benieuwd naar de meningen die we morgen zullen lezen. Natuurlijk hoop ik dat Ajax wint. Ook voor mij is het moeilijk om iets van Ajax te verlangen. Natuurlijk spelen die emoties een belangrijke rol.

Maar het mag niet als belangrijkste excuus worden gebruikt. Ajax is vorig seizoen niet sterk begonnen. En had er naar mijn idee alles aan moeten doen om het dit seizoen anders te doen.

En dat is wat ik niet terug zie en daar heb ik nu juist moeite mee.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 juli 2017 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 25 juli 2017 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 14:30 schreef JOOD het volgende:

[..]

Heb je nu kritiek op Overmars of Neres? Of op de gehele spelersgroep?

Neres, komt er wel. Alle vertrouwen in.
Overmars, speelt altijd spelletjes. Zal ook nooit een speler zo te kijk zetten. (Waarschijnlijk uit zn verband gerukt)
Spelersgroep, heeft een flinke knauw gehad, maar ik verwacht dt ze het spelletje niet verleerd zijn. Misschien juist wel extra gebrand om de zinnen te verzetten of om te presteren voor volk, vaderland en Nouri.
Wat kunnen jullie slecht lezen. Ik heb aangegeven dat Overmars prima spelers kan verkopen, maar inkopen lijkt hem minder goed af te gaan.

Neres heeft toch een heel seizoen om zich te bewijzen, dat schrijf ik toch. Hij heeft het zelf in de hand. Dus geef hem die kans en dan zien we het vanzelf.

Ik neem het Overmars zeker kwalijk dat hij aangeeft dat hij voor Neres teveel heeft betaald. Omdat hij dat niet had hoeven zeggen. Nu lijkt het erop dat hij die mening heeft geventileerd om zich zelf in te dekken. Ook juist naar Neres vind ik het niet netjes en vooral volkomen onnodig.

Wat er vanavond gaat gebeuren is door niemand en ook niet door mij in te schatten. Het zal me ook niet verbazen dat juist vanavond Ajax ineens wel een goede wedstrijd speelt. Omdat emotie zoveel invloed kan hebben op mensen. En dat is niet alleen negatief, dan kan ook juist positief zijn.

En daarom moet je je daar juist op focussen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 juli 2017 door Bobby1972 --
p111
 p111 - dinsdag 25 juli 2017 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 14:26 schreef JOOD het volgende:

[..]

Richting de 120 miljoen voor Dolberg ;)

Nee, slaat helemaal nergens op. Wat erg zeg. Als dit betaald kan worden voor 1 speler dient de wereldvoetbalbond een verplicht goed doel in te stellen voor minimaal 10% van de omzet. Dan mag het best betaald worden van mij. Ongelofelijk. €180.000.000,00. Dat is 18.000x€10.000,-. Plaats dat maar even in perspectief...
Als je leest dat mensen die 60 jaar samen zijn niet samen naar een verzorgings tehuis kunnen omdat de een nog net effe beter is en er daar door geen geld is voor die ene,en je leest dat de mensen in de zorg zo slecht betaald worden en onderbezet zijn om geld te sparen. En je leest dan dit soort waanzinnige bedragen in het voetbal !!!! dan zou het inderdaad een goede regel zijn 10% afstaan aan instellingen en goede doelen.Wat nu betaald wordt is echt schandalig weggegooid geld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 juli 2017 door p111 --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 juli 2017 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 14:40 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Dan zou ik toch even beter gaan lezen wat ik geschreven heb de laatste tijd. Natuurlijk heeft dat impact, maar het geeft je geen vrijbrief om met matig spel te gaan beginnen.

Ik heb herhaaldelijk aangegeven dat ik van mening ben en blij dat los van Nouri Ajax het niet goed op de rit heeft op dit moment. Omdat ze eerder de selectie op peil hadden moeten hebben.

Ik ben heel benieuwd naar de meningen die we morgen zullen lezen. Natuurlijk hoop ik dat Ajax wint. Ook voor mij is het moeilijk om iets van Ajax te verlangen. Natuurlijk spelen die emoties een belangrijke rol.

Maar het mag niet als belangrijkste excuus worden gebruikt. Ajax is vorig seizoen niet sterk begonnen. En had er naar mijn idee alles aan moeten doen om het dit seizoen anders te doen.

En dat is wat ik niet terug zie en daar heb ik nu juist moeite mee.
nou ik denk zeker wel dat juist dat gebeuren de grootste impact heeft..
Pietje
 Pietje - dinsdag 25 juli 2017 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 14:05 schreef remco k het volgende:
Monaco zou vandaag een bod van 180 miljoen euro geaccepteerd hebben op mbappe

Waar haat het heen joh.
Wat mij betreft komt er aan maximum aan transferbedragen. Voor iedere club hetzelfde maximale bedrag. Minder mag, maar meer nooit. € 180 miljoen is de waanzin ten top. Het zou ronduit verboden moeten worden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 25 juli 2017 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 14:46 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Wat kunnen jullie slecht lezen. Ik heb aangegeven dat Overmars prima spelers kan verkopen, maar inkopen lijkt hem minder goed af te gaan.

Neres heeft toch een heel seizoen om zich te bewijzen, dat schrijf ik toch. Hij heeft het zelf in de hand. Dus geef hem die kans en dan zien we het vanzelf.

Ik neem het Overmars zeker kwalijk dat hij aangeeft dat hij voor Neres teveel heeft betaald. Omdat hij dat niet had hoeven zeggen. Nu lijkt het erop dat hij die mening heeft geventileerd om zich zelf in te dekken. Ook juist naar Neres vind ik het niet netjes en vooral volkomen onnodig.

Wat er vanavond gaat gebeuren is door niemand en ook niet door mij in te schatten. Het zal me ook niet verbazen dat juist vanavond Ajax ineens wel een goede wedstrijd speelt. Omdat emotie zoveel invloed kan hebben op mensen. En dat is niet alleen negatief, dan kan ook juist positief zijn.

En daarom moet je je daar juist op focussen.
Overmars heeft een reden om dat te zeggen en ik vind het ook heel normaal om dit te zeggen, waarom zou hij moeten liegen? De wereld is gek geworden met die bedragen en als je midden in het seizoen iemand moet aantrekken, dan moet je meer betalen dan aan het einde van het seizoen. Het moets snel gebeuren en Ajax had geen alternatief. Ik moet zeggen dat ik hem in die paar wedstriojden wel erg effectief vond. 12m misschien teveel, maar men betaald ook veel te veel voor spelers van Ajax. Het is maar hoe je het bekijkt.

Nouri heeft echt een enorme inpakt gehad en dat kan je niet even wegzetten. Natuurlijk gaat het leven weer door en zal Ajax het weer op de rit moeten krijgen. In het begin zal Ajax Keizer iets meer krediet geven, maar dat houdt natuurlijk een keer op.

We zullen het zien...
AkaS
 AkaS - dinsdag 25 juli 2017 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 10:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Whahaha, kerel de feiten wijzen uit dat Ajax juist als handelshuis beter uit de bus komt dan vrijwel alle andere clubs in heel Europa. En die cijfers zijn pas omhoog geschoten na de aanstelling van Overmars...

Daarnaast is het dankzij de verkoop van spelers en de bedragen die wij daarvoor krijgen dat wij zwarte cijfers schrijven, zonder deze bedragen zouden we gewoon rode cijfers schrijven..
Echt waar Remco....? Kom je nu weer met deze onzin???

En moet ik nu weer reageren....

Het merendeel van het huidige kapitaal op de bank komt voort uit de verkoop van spelers die door de voorgangers van Overmars zijn binnen gehaald.

Overduidelijke uitzondering is Milik, maar zijn verkoopbedrag was een gevolg van spin aan het rad van fortuin. Of wel een mazzeltje dat niemand voor mogelijk had gehouden.

In een andere post stelt iemand dat Overmars prima in staat is te verkopen maar dat het aankopen tot op heden niet met hetzelfde succes gaat. En daar ben ik het helemaal mee eens.

Op een luckyshot na heeft hij gegrossiert in miskopen.

Daarnaast is het niet zo moeilijk om talenten als Bazoer, Tete en Riedewald te slijten. Hadden jou en mij ook nog gelukt.

Anyway, van mij mag de directeur spelerszaken alle verwachtingen overtreffen in positief opzicht maar tot op heden blinkt hij uit in falen. Ook dit jaar heeft Overmars het plaatje voor de CL playoff wedstrijden niet rond.

Overmars is verantwoordelijk voor transferzaken, de jeugdopleiding en de scouting, zo heb ik mij onlangs door iemand binnen Ajax laten vertellen.

In deze functie heeft hij een hoge mate van vrijheid om te handelen en onderhandelen. En is hij verantwoordelijk voor Sanchez, Milik maar ook voor de vele miskopen!

En dus ook voor het wederom niet volledig op oorlogsterkte zijn voor de CL playoffs waar een hoop inkomsten van afhankelijk is!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 juli 2017 door AkaS --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 25 juli 2017 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 14:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat mij betreft komt er aan maximum aan transferbedragen. Voor iedere club hetzelfde maximale bedrag. Minder mag, maar meer nooit. € 180 miljoen is de waanzin ten top. Het zou ronduit verboden moeten worden.
Ik zou niet weten waarom je daar een verbod op zou moeten leggen.

Als een club een speler wil kopen en de club kan dat bekostigen, dan is dat geen probleem.

Als in de contract van de speler een clausule staat dat je hem voor een bepaald bedrag kan kopen, dan moet dat kunnen.

Wat je kan doen, is kijken naar de financiering van de clubs.
Overigens mag de club best wel in het rood staan, als de lopende kosten gedekt zijn.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 25 juli 2017 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 14:46 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Wat kunnen jullie slecht lezen. Ik heb aangegeven dat Overmars prima spelers kan verkopen, maar inkopen lijkt hem minder goed af te gaan.

Neres heeft toch een heel seizoen om zich te bewijzen, dat schrijf ik toch. Hij heeft het zelf in de hand. Dus geef hem die kans en dan zien we het vanzelf.

Ik neem het Overmars zeker kwalijk dat hij aangeeft dat hij voor Neres teveel heeft betaald. Omdat hij dat niet had hoeven zeggen. Nu lijkt het erop dat hij die mening heeft geventileerd om zich zelf in te dekken. Ook juist naar Neres vind ik het niet netjes en vooral volkomen onnodig.

Wat er vanavond gaat gebeuren is door niemand en ook niet door mij in te schatten. Het zal me ook niet verbazen dat juist vanavond Ajax ineens wel een goede wedstrijd speelt. Omdat emotie zoveel invloed kan hebben op mensen. En dat is niet alleen negatief, dan kan ook juist positief zijn.

En daarom moet je je daar juist op focussen.
Vanavond allemaal kijken he, jij ook Bobby.

Mijn God..
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 25 juli 2017 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 14:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat mij betreft komt er aan maximum aan transferbedragen. Voor iedere club hetzelfde maximale bedrag. Minder mag, maar meer nooit. € 180 miljoen is de waanzin ten top. Het zou ronduit verboden moeten worden.
Simpelweg vraag en aanbod. Als je ziet wat alle topclubs al hebben uitgegeven deze transferperiode is het volkomen belachelijk. En bij ons in de Eredivisie doen we moeilijk over een paar miljoen, wat relatief net een paar centen zijn voor topclubs.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 25 juli 2017 - 16:28   quote  deeplink  
Ajax speelt morgen pas toch?
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 25 juli 2017 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 14:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat mij betreft komt er aan maximum aan transferbedragen. Voor iedere club hetzelfde maximale bedrag. Minder mag, maar meer nooit. € 180 miljoen is de waanzin ten top. Het zou ronduit verboden moeten worden.
Dan moet je ook een max aan salarissen gaan instellen net als dat ze in Amerika doen, niet een heel gek trouwens :)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 25 juli 2017 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 16:16 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Simpelweg vraag en aanbod. Als je ziet wat alle topclubs al hebben uitgegeven deze transferperiode is het volkomen belachelijk. En bij ons in de Eredivisie doen we moeilijk over een paar miljoen, wat relatief net een paar centen zijn voor topclubs.
Je kan de vraag enkel doen verminderen als er iets verschrikkelijks gebeurd. Bijvoorbeeld dat een speler bij een auto ongeluk zijn been verliest. Daar heb je dan net 180 miljoen voor betaald, zonder dat diegene maar ook 1 wedstrijd gespeeld heeft.

En dat telkens opnieuw als men een hoge prijs voor een speler betaald.

Als waren dat god straft meteen! (niet dat ik gelovig ben maar de meesten eigenaren wel)
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 25 juli 2017 - 18:14   quote  deeplink  
Ik lees dat Mbappe voor 180 m van Monaco naar Real gaat.
Bij dit soort berichten blijf ik me toch altijd afvragen waarom we bij Ajax wel gewoon nette, marktconforme bedragen vragen voor onze spelers
Eide
 Eide - dinsdag 25 juli 2017 - 18:16   quote  deeplink  
Misschien moeten je je eerder afvragen waarom alleen Real Madrid, Barcelona en Manchester United (de 3 rijkste clubs ter wereld) dergelijke absurde bedragen betalen.

Die clubs drijven op de inkomsten van marketing en zijn financieel zo ver verheven boven de rest dat er gewoon heel andere regels gelden. De rest kan nooit, maar dan ook nooit, mee in dat financiële geweld. Het heeft dus ook niet zo veel zin veel meer geld te vragen als Ajax nu vraagt voor spelers, tenzij een van die clubs komt aankloppen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 juli 2017 door Eide --
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 25 juli 2017 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 18:16 schreef Eide het volgende:
Misschien moeten je je eerder afvragen waarom alleen Real Madrid, Barcelona en Manchester United (de 3 rijkste clubs ter wereld) dergelijke absurde bedragen betalen.

Die clubs drijven op de inkomsten van marketing en zijn financieel zo ver verheven boven de rest dat er gewoon heel andere regels gelden. De rest kan nooit, maar dan ook nooit, mee in dat financiële geweld. Het heeft dus ook niet zo veel sin veel meer geld te vragen als Ajax nu vraagt voor spelers, tenzij een van de clubs komt aankloppen.
Toevallig heb ik gisteren zo een stadion tour gedaan in het Camp Nou met mijn gezin. Pff, ze worden slapend rijk die gasten. Duur dat het is. Belachelijk. Met die inkomsten alleen al zouden ze een paar topspelers kunnen halen. Het geld stroomt van alle kanten binnen

Maargoed, buiten dat vind ik dat als je een speler niet perse hoeft en/of wilt te verkopen je gewoon altijd de hoofdprijs moet vragen. Ongeacht wie er langskomt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 juli 2017 door Jaccio --
Eide
 Eide - dinsdag 25 juli 2017 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 18:27 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Toevallig heb ik gisteren zo een stadion tour gedaan in het Camp Nou met mijn gezin. Pff, ze worden slapend rijk die gasten. Duur dat het is. Belachelijk. Met die inkomsten alleen al zouden ze een paar topspelers kunnen halen. Het geld stroomt van alle kanten binnen
De inkomsten uit alleen shirtverkoop door het aantrekken van Christiano Ronaldo verdienen ze de 100 miljoen mee terug die ze voor hem hebben betaald. Er zijn alleen geen andere clubs die wereldwijd zoveel marketingmogelijkheden hebben als Barca, Real en United.
remco k
 remco k - dinsdag 25 juli 2017 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 14:18 schreef Bobby1972 het volgende:
Vanavond is de eerste serieuze testcase voor Ajax. Ik heb niet het gevoel en idee dat Ajax het goed op de rit heeft. Dat staat los van Nouri.

Alles in het voetbal draait op resultaten en daar worden zowel de spelers als de leiding op afgerekend. En wanneer die tegenvallen, dan heb je meestal gefaald. Einde discussie.

Mag jullie er even aan herinneren dat Overmars heeft toegegeven dat hij voor Neres teveel betaald heeft. Waarschijnlijk zegt hij dat om zich in te dekken wanneer hij te weinig brengt.

Hij heeft het zeker niet gezegd om aan te geven dat hij gefaald heeft en minder had moeten betalen. Het is maar net vanuit welk standpunt je dit gaan bekijken.

Hij heeft nu de kans om te laten zien dat hij het geld wel waard is. We zullen vanzelf wel zien of hij die groei gaat maken die nodig is.
Ga je club eens volgen kerel. Ajax is zwaar aangeslagen door de hele gebeurtenissen rondom Nouri. Je bent ook echt te dom om je eigen reet af te vegen hè als je dat al niet inzien.

En Ajax speelt voor de tweede keer niet vandaag maar morgen. Nogmaals. Ga je club eens volgen man.
remco k
 remco k - dinsdag 25 juli 2017 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 15:20 schreef AkaS het volgende:

[..]

Echt waar Remco....? Kom je nu weer met deze onzin???

En moet ik nu weer reageren....

Het merendeel van het huidige kapitaal op de bank komt voort uit de verkoop van spelers die door de voorgangers van Overmars zijn binnen gehaald.

Overduidelijke uitzondering is Milik, maar zijn verkoopbedrag was een gevolg van spin aan het rad van fortuin. Of wel een mazzeltje dat niemand voor mogelijk had gehouden.

In een andere post stelt iemand dat Overmars prima in staat is te verkopen maar dat het aankopen tot op heden niet met hetzelfde succes gaat. En daar ben ik het helemaal mee eens.

Op een luckyshot na heeft hij gegrossiert in miskopen.

Daarnaast is het niet zo moeilijk om talenten als Bazoer, Tete en Riedewald te slijten. Hadden jou en mij ook nog gelukt.

Anyway, van mij mag de directeur spelerszaken alle verwachtingen overtreffen in positief opzicht maar tot op heden blinkt hij uit in falen. Ook dit jaar heeft Overmars het plaatje voor de CL playoff wedstrijden niet rond.

Overmars is verantwoordelijk voor transferzaken, de jeugdopleiding en de scouting, zo heb ik mij onlangs door iemand binnen Ajax laten vertellen.

In deze functie heeft hij een hoge mate van vrijheid om te handelen en onderhandelen. En is hij verantwoordelijk voor Sanchez, Milik maar ook voor de vele miskopen!

En dus ook voor het wederom niet volledig op oorlogsterkte zijn voor de CL playoffs waar een hoop inkomsten van afhankelijk is!
Grappig. Je weet een week geleden niets van het functioneren van overmars en zijn verantwoordelijheden. En nu heb je even iemand binnen Ajax gesproken die je dat haarfijn hebt uitgelegd. Tuurlijk kerel. Overigens wat je schrijft staat overal op het net.

Maar het th bepaald welke spelers er gehaald moeten worden dat staat gewoon in de statuten van de jaarverslagen van de alv. En dus kan je hem nooit verantwoordelijk houden voor het aantrekken van de verkeerde spelers.

En je eerste deel heb je het veel vaker over gehad Stanley. Maar diezelfde directie blink niet bepaald uit in verkopen voor de juiste bedragen. En dat is Overmars wel gelukt. Iets wat hem overigens ook meer dan prima afgaat met spelers die later zijn gekomen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 25 juli 2017 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 14:18 schreef Bobby1972 het volgende:
Vanavond is de eerste serieuze testcase voor Ajax. Ik heb niet het gevoel en idee dat Ajax het goed op de rit heeft. Dat staat los van Nouri.

Alles in het voetbal draait op resultaten en daar worden zowel de spelers als de leiding op afgerekend. En wanneer die tegenvallen, dan heb je meestal gefaald. Einde discussie.

Mag jullie er even aan herinneren dat Overmars heeft toegegeven dat hij voor Neres teveel betaald heeft. Waarschijnlijk zegt hij dat om zich in te dekken wanneer hij te weinig brengt.

Hij heeft het zeker niet gezegd om aan te geven dat hij gefaald heeft en minder had moeten betalen. Het is maar net vanuit welk standpunt je dit gaan bekijken.

Hij heeft nu de kans om te laten zien dat hij het geld wel waard is. We zullen vanzelf wel zien of hij die groei gaat maken die nodig is.
Wat een top Ajacied ben jij! Alleen niet weten dat je club pas morgen speelt? Hmmmm, hoop dat je er klaar voor zit vanavond! De rest van je post lees ik maar niet. Zal wel van hetzelfde laken een pak wezen als de afgelopen weken. En ik zal wel weer op mijn kloten krijgen van Akas maar een normale reactie is er gewoonweg niet op zoveel onzin in 1 post van jou!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 juli 2017 door Ajax Warrior --
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 25 juli 2017 - 19:45   quote  deeplink  
Ik draai eerlijk gezegd totaal niet warm voor de pot van morgen. Het besef dat het een belangrijke pot is is er wel, maar op de een of andere manier boeit het me allemaal veel minder
Loetje
 Loetje - dinsdag 25 juli 2017 - 20:32   quote  deeplink  
Het gekke is, ik ben er totaal niet mee bezig. Ik denk overigens 3-0 voor Nice. Spelen een beetje zoals Utrecht maar dan beter. Goede ploeg
JOOD
 JOOD - dinsdag 25 juli 2017 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 19:45 schreef Jaccio het volgende:
Ik draai eerlijk gezegd totaal niet warm voor de pot van morgen. Het besef dat het een belangrijke pot is is er wel, maar op de een of andere manier boeit het me allemaal veel minder
Bij mij is het toch heel snel omgeslagen de afgelopen twee dagen. Je bent weer meer bezig met het nu en het aankomende seizoen. Dat betekend dus dat deze 2 wedstrijden de belangrijkste van het hele seizoen kunnen zijn. Ook kijk ik weer uit naar de veranderingen in het team en de speelwijze van Keizer. Kale topgozer!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5957
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1266698