BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
JOOD
 JOOD - zaterdag 22 juli 2017 - 16:57   quote  deeplink  
Geen nummer 2. Zal dit betekenen dat er nog een back bijkomt voor de basis?

Sinkgraven nummer 8. Als hij het op zijn heupen krijgt is het een mooie speler voor op het middenveld. Vooral omdat de speling daar nu dun is en het voor Daley waarschijnlijk zijn laatste kans is om echt te groeien binnen Ajax. (Gevalletje onderschatting van JOOD...?)

Ook verwacht ik nog een transfer van Youness. Mocht er een goed bod komen voor hem is Ajax echt niet zo dom dat ze het zullen weigeren. Iedereen ziet dat hij grote moeite heeft om structureel top te presteren. Vervanger komt dan rechtstreeks uit Brazilie, prima dealtje.

Dolberg naar Real? Ik weet het, het is een gerucht. Maar waar geld is is een transfer..
Eide
 Eide - zaterdag 22 juli 2017 - 17:32   quote  deeplink  
Volgens Mike Verweij is iedereen bij Ajax er gerust op dat de transfer van Richarlison goed gaat komen. Het gaat echter traag vanwege alle betrokken partijen en bijbehorende documenten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 juli 2017 door Eide --
Eide
 Eide - zaterdag 22 juli 2017 - 17:35   quote  deeplink  
Volgens diezelfde Mike Verweij: Ajax heeft vooralsnog geen interesse in Sneijder omdat men zich wel richten op de ontwikkeling van Van de Beek en De Jong. Van het management van Sneijder het bericht dat Sneijder niet met FC Utrecht bezig is.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 22 juli 2017 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 juli 2017 - 17:35 schreef Eide het volgende:
Volgens diezelfde Mike Verweij: Ajax heeft vooralsnog geen interesse in Sneijder omdat men zich wel richten op de ontwikkeling van Van de Beek en De Jong. Van het management van Sneijder het bericht dat Sneijder niet met FC Utrecht bezig is.
Ook las ik dat Sneijder liever een half jaar Eredivisie wil en dan naar de VS. Daar moet Ajax ook zeker niet aan meedoen, naar mijn mening, mochten ze alsnog interesse hebben.

quote:
Op zaterdag 22 juli 2017 - 17:32 schreef Eide het volgende:
Volgens Mike Verweij is iedereen bij Ajax er gerust op dat de transfer van Richarlison goed gaat komen. Het gaat echter traag vanwege alle betrokken partijen en bijbehorende documenten.
Duurde bij Neres ook al zo lang om het uiteindelijk af te ronden meen ik me te herinneren. Maar goed, het komt dus wel rond.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 juli 2017 door NatjosFC --
Eide
 Eide - zaterdag 22 juli 2017 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 juli 2017 - 17:36 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ook las ik dat Sneijder liever een half jaar Eredivisie wil en dan naar de VS. Daar moet Ajax ook zeker niet aan meedoen, naar mijn mening, mochten ze alsnog interesse hebben.
Juist voor een half jaar is misschien wel de moeite waard. Even de jonge jongens in de luwte, gebruik maken van de ervaring van Sneijder en dan na de winterstop door. Hij hoeft ook niet alles te spelen he, maar je speelt als Ajax wel in 3 competities.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 juli 2017 door Eide --
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 22 juli 2017 - 17:47   quote  deeplink  
Hmm, ja dat ben ik zeker met je eens. Maar de vraag rest dan, tegen welke prijs? 1 a 2 Miljoen? voor een halfjaartje.
Loetje
 Loetje - zaterdag 22 juli 2017 - 18:38   quote  deeplink  
Gewoon lekker weg laten blijven. Bouw je wat op, verlaat je routiner je na een half jaar al weer. Als je niet eens een heel seizoen bij je club wilt spelen, laat alsjeblieft weg blijven
Jaccio
 Jaccio - zondag 23 juli 2017 - 07:15   quote  deeplink  
Zag Sneijder bij de JC Arena lopen eergister.
Zegt natuurlijk niks, maar zou het wat betekenen?
p111
 p111 - zondag 23 juli 2017 - 11:34   quote  deeplink  
Nou Jaccio dat vind ik nog eens nws,lijkt mij niet dat hij zn hond aan het uit laten is bij de Arena, dus moet toch wel op uitnodiging zijn lijkt mij.
JOOD
 JOOD - zondag 23 juli 2017 - 12:29   quote  deeplink  
Lijkt me geweldig om Sneijder weer in het mooiste shirt ter wereld te zien. Vd Beek en de Jong zullen megastappen gaan maken met zo'n legendarische teamgenoot.
nummer10
 nummer10 - maandag 24 juli 2017 - 00:39   quote  deeplink  
wtf.. dijks mag niet meer weg.... want konden geen alternatief vinden.. toe even...
Scout2
 Scout2 - maandag 24 juli 2017 - 00:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 00:39 schreef nummer10 het volgende:
wtf.. dijks mag niet meer weg.... want konden geen alternatief vinden.. toe even...
Hahaha..goede backs zijn moelijk te vinden, en dan tête en riedewald zo gemakkelijk weg doen.
Kom op had dan eerder nagedacht..impulsief zooitje..lol
Scout2
 Scout2 - maandag 24 juli 2017 - 00:58   quote  deeplink  
Komt wel weer goed uiteindelijk hahaha...
nummer10
 nummer10 - maandag 24 juli 2017 - 01:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 00:54 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Hahaha..goede backs zijn moelijk te vinden, en dan tête en riedewald zo gemakkelijk weg doen.
Kom op had dan eerder nagedacht..impulsief zooitje..lol
daar zal vast meer achter hebben gezeten.. maar dan nog..
Eide
 Eide - maandag 24 juli 2017 - 06:40   quote  deeplink  
KEIZER GEEFT DIJKS KANS

Ajax houdt Mitchell Dijks (24) aan zijn contract tot de zomer van 2018 en ziet in hem de ideale vervanger van eerste keus Nick Viergever.

"Mitchell heeft vrijdag een goed gesprek met Keizer gehad”, aldus zijn zaakwaarnemer Dick van Burik. "Daar sprak vertrouwen uit.”

De ommezwaai van Ajax is opmerkelijk, maar verklaarbaar. In de Eredivisie werd geen linksback geschikt geacht en de beoogde buitenlandse opties bleken onhaalbaar, omdat die spelers simpelweg niet naar Nederland wilden. Uiteindelijk moest Ajax over de grens vissen in een vijver vol backs, die niet beter werden bevonden dan Dijks.

Ajax stelt alles in het werk om Dijks speelgerechtigd te krijgen voor de voorronde-duels in de Champions League met OGC Nice. Daarvoor werd de – door PSV overwogen – linksback in eerste instantie niet ingeschreven bij de UEFA.

Bron

Opvallend hoor, zeker omdat Dijks in z'n laatste contractjaar zit. Aan de andere kant, als je al zoveel verdedigers hebt laten gaan moet je op enig moment wel iemand aan z'n contract gaan houden.Ik denk dat Dijks als stand-in altijd voldoende zal zijn.

Volgens Verweij op Twitter over de zoektocht naar een betere back als Dijks:
quote:
Die zijn in Nederland niet gevonden, daarbuiten wel, maar die wilden niet naar #Eredivisie ... PSV overwoog Dijks ook.


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 juli 2017 door Eide --
Eide
 Eide - maandag 24 juli 2017 - 06:43   quote  deeplink  
Diezelfde Mike Verweij zegt trouwens nog steeds dat Richarlison een kwestie van tijd is....
p111
 p111 - maandag 24 juli 2017 - 09:00   quote  deeplink  
Ja ze hadden Haps moeten nemen
JOOD
 JOOD - maandag 24 juli 2017 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 09:00 schreef p111 het volgende:
Ja ze hadden Haps moeten nemen
Viergever heeft het prima gedaan hoor. Lekker laten staan met z'n tomeloze inzet en 500 eredivisiewedstrijden op zijn naam. Prima linksback.

Ga je dan miljoenen betalen voor een back-up back? Goede keuze om Dijks te behouden, vooral omdat er niets anders te halen valt op dit moment. Iedereen verdiend een tweede kans, wie weet gaat hij ons verbazen. Niet geschoten is altijd mis.

Daarnaast kan Sinkgraven weer naar het middenveld. Boem, 2 problemen opgelost met de huidige middelen.

Ben wel heel benieuwd wat we met de rechtsback positie gaan doen.. blijft Veltman, dan zal hij gaan spelen. Zijn back up Zeefuik? Mocht Veltman alsnog een transfer maken zal er zeker een goede rechtsback aangetrokken moeten worden voor de basis.
remco k
 remco k - maandag 24 juli 2017 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 09:08 schreef JOOD het volgende:

[..]

Viergever heeft het prima gedaan hoor. Lekker laten staan met z'n tomeloze inzet en 500 eredivisiewedstrijden op zijn naam. Prima linksback.

Ga je dan miljoenen betalen voor een back-up back? Goede keuze om Dijks te behouden, vooral omdat er niets anders te halen valt op dit moment. Iedereen verdiend een tweede kans, wie weet gaat hij ons verbazen. Niet geschoten is altijd mis.

Daarnaast kan Sinkgraven weer naar het middenveld. Boem, 2 problemen opgelost met de huidige middelen.

Ben wel heel benieuwd wat we met de rechtsback positie gaan doen.. blijft Veltman, dan zal hij gaan spelen. Zijn back up Zeefuik? Mocht Veltman alsnog een transfer maken zal er zeker een goede rechtsback aangetrokken moeten worden voor de basis.
Eens, en dat laatste zal ook echt wel gebeuren...

Misschien van der Wiel eens polsen om terug te komen..
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 24 juli 2017 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juli 2017 - 14:13 schreef Eide het volgende:
Ik twijfel trouwens of dat met die Richarlison wel rond gaat komen. Een wirwar met de rechten omtrent die jongen en naar verluid veel clubs die interesse hebben. Zowel VI als Mike Verweij melden dat Ajax het voor het weekend rond hoopt te hebben en meestal die die lui dicht op het vuur, maar ik moet het eerst nog eens zien gebeuren.

Het zou mij niets verbazen als hij uiteindelijk toch in Zuid-Europa terecht komt in plaats van bij Ajax.
Het is maar net wie meer geld geeft aan de zaakwaarnemers.... maar idd ik moet het nog maar zien
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 24 juli 2017 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 09:08 schreef JOOD het volgende:

[..]

Viergever heeft het prima gedaan hoor. Lekker laten staan met z'n tomeloze inzet en 500 eredivisiewedstrijden op zijn naam. Prima linksback.

Ga je dan miljoenen betalen voor een back-up back? Goede keuze om Dijks te behouden, vooral omdat er niets anders te halen valt op dit moment. Iedereen verdiend een tweede kans, wie weet gaat hij ons verbazen. Niet geschoten is altijd mis.

Daarnaast kan Sinkgraven weer naar het middenveld. Boem, 2 problemen opgelost met de huidige middelen.

Ben wel heel benieuwd wat we met de rechtsback positie gaan doen.. blijft Veltman, dan zal hij gaan spelen. Zijn back up Zeefuik? Mocht Veltman alsnog een transfer maken zal er zeker een goede rechtsback aangetrokken moeten worden voor de basis.
Ja hier ben ik het ook mee eens, als ze niet willen of kunnen komen, dan gewoon doorgaan met wat we hebben. Idd Dijks een tweede kans geven en Sinkgraven toch weer naar het middenveld verplaatsen is helemaal geen slecht idee.
nummer10
 nummer10 - maandag 24 juli 2017 - 11:02   quote  deeplink  
begrijp overigens niet verkeerd.. maar snap niet dat je eerst zegt hey dijks zoekmaar lekker verder en dan omdat je geen beter alternatief hebt toch maar houden.. was beter geweest dat ze dit andersom hadden gedaan.. eerst verder kijkenen dan pas tegen hem zeggen adios
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 24 juli 2017 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 09:00 schreef p111 het volgende:
Ja ze hadden Haps moeten nemen
Haps is niet bewezen beter dan Dijks ofzo. Vind Haps sowieso een beetje overrated. Zeker voor de vraagprijs.

Dijks was in principe al gewoon een degelijke Ajax back. En hij heeft zich nu ook weer ontwikkelt in Engeland. Die gaat echt niet misstaan als back up. Zeker niet minder dan Haps. Denk zelfs beter voor Ajax.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 24 juli 2017 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 11:02 schreef nummer10 het volgende:
begrijp overigens niet verkeerd.. maar snap niet dat je eerst zegt hey dijks zoekmaar lekker verder en dan omdat je geen beter alternatief hebt toch maar houden.. was beter geweest dat ze dit andersom hadden gedaan.. eerst verder kijkenen dan pas tegen hem zeggen adios
Dat is in principe een half jaar geleden al gebeurt toen ze al een alternatief hadden natuurlijk. Nu kwam het gewoon zo uit. Goede tussenoplossing voor beide partijen.
Pietje
 Pietje - maandag 24 juli 2017 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 11:06 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Haps is niet bewezen beter dan Dijks ofzo. Vind Haps sowieso een beetje overrated. Zeker voor de vraagprijs.

Dijks was in principe al gewoon een degelijke Ajax back. En hij heeft zich nu ook weer ontwikkelt in Engeland. Die gaat echt niet misstaan als back up. Zeker niet minder dan Haps. Denk zelfs beter voor Ajax.
Zo denk ik er ook over. Zo slecht was Dijks niet om volledig afgeschreven te worden. Hij heeft ook zeer goede wedstrijden gespeeld. Bij Willem II, bij Ajax en in Engeland.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 24 juli 2017 - 11:14   quote  deeplink  
Ajax lijkt overigens geen aanstalten te maken om het middenveld te versterken.
Gaan we het dan doen met de volgende 6 spelers:
Ziyech - vd Beek
----Schone -----

Back ups:
Sinkgraven - De Jong
------Eiting ------

Misschien ziet Keizer dit als een goede dubbele bezetting.
Ik snap ook wel dat hij niemand wil halen die de Jong of Sinkgraven nog in de weg zit. Maar ik vind het vrij jong.

Ps: middenveld hier is het beoogde basis middenveld van Keizer. Niet mijn plan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 juli 2017 door NatjosFC --
remco k
 remco k - maandag 24 juli 2017 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 11:02 schreef nummer10 het volgende:
begrijp overigens niet verkeerd.. maar snap niet dat je eerst zegt hey dijks zoekmaar lekker verder en dan omdat je geen beter alternatief hebt toch maar houden.. was beter geweest dat ze dit andersom hadden gedaan.. eerst verder kijkenen dan pas tegen hem zeggen adios
Als het inderdaad binnenskamers zo gegaan is zou dat raar zijn. Het kan ook dat Dijks heeft aangeven verder te willen kijken, dat er bij AJax daar aan mee is gewerkt, alleen nu het zo lastig is gebleken een ander te vinden, men hem aan zijn contract houd..
remco k
 remco k - maandag 24 juli 2017 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 11:14 schreef NatjosFC het volgende:
Ajax lijkt overigens geen aanstalten te maken om het middenveld te versterken.
Gaan we het dan doen met de volgende 6 spelers:
Ziyech - vd Beek
----Schone -----

Back ups:
Sinkgraven - De Jong
------Eiting ------

Misschien ziet Keizer dit als een goede dubbele bezetting.
Ik snap ook wel dat hij niemand wil halen die de Jong of Sinkgraven nog in de weg zit. Maar ik vind het vrij jong.

Ps: middenveld hier is het beoogde basis middenveld van Keizer. Niet mijn plan.
Ik denk dat Aajx er ook moeite mee heeft om een vervanger te gaan halen, die vervanger zal namelijk gezien worden als de vervanger van Nouri.. Dat voelt aan alles heel raar..
nummer10
 nummer10 - maandag 24 juli 2017 - 11:39   quote  deeplink  
als je een aa aanvallende mid neemt wel.. kzie liever een ervaren 6 komen.. dejong..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 juli 2017 door nummer10 --
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 24 juli 2017 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 11:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat Aajx er ook moeite mee heeft om een vervanger te gaan halen, die vervanger zal namelijk gezien worden als de vervanger van Nouri.. Dat voelt aan alles heel raar..
Ja, dat zal het zijn denk ik. En opzich terecht ook.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 24 juli 2017 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 11:39 schreef nummer10 het volgende:
als je een aa aanvallende mid neemt wel.. kzie liever een ervaren 6 komen.. dejong..
De Jong is opzich leuk, maar je verbreedt de selectie dan niet echt denk ik. Want hij zal slechts Schöne vervangen en Schöne op de bank betekent Eiting weer terug naar jong Ajax. En het lijkt me juist de bedoeling om Eiting dit jaar alvast in te passen om het langzaamaan over te nemen van Schöne. En nee, we gaan Schöne niet op de tribune zetten na wat hij voor Ajax heeft gedaan.
nummer10
 nummer10 - maandag 24 juli 2017 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 12:21 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

De Jong is opzich leuk, maar je verbreedt de selectie dan niet echt denk ik. Want hij zal slechts Schöne vervangen en Schöne op de bank betekent Eiting weer terug naar jong Ajax. En het lijkt me juist de bedoeling om Eiting dit jaar alvast in te passen om het langzaamaan over te nemen van Schöne. En nee, we gaan Schöne niet op de tribune zetten na wat hij voor Ajax heeft gedaan.
schone mag van mij nie eens naar de tribune.. maar is ook onze enige middenvelder met ervaring dus mag er wel 1 bij.. ben zelf wel voorstander van een 343 systeem met ziyech de jong vdbeek dejongjr
Pietje
 Pietje - maandag 24 juli 2017 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 11:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat Aajx er ook moeite mee heeft om een vervanger te gaan halen, die vervanger zal namelijk gezien worden als de vervanger van Nouri.. Dat voelt aan alles heel raar..
Absoluut. Dat laatste ligt natuurlijk heel erg gevoelig. Maar ja, het (voetbal)leven gaat wel door...
remco k
 remco k - maandag 24 juli 2017 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 14:28 schreef Pietje het volgende:

[..]

Absoluut. Dat laatste ligt natuurlijk heel erg gevoelig. Maar ja, het (voetbal)leven gaat wel door...
Dat is inderdaad zo..

En als je heel eerlijk bent, heb je door het wegvallen van Nouri een speler te kort, moet daa iemand voor worden aangetrokken of kan je Eting doorschuiven..
Pietje
 Pietje - maandag 24 juli 2017 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 14:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is inderdaad zo..

En als je heel eerlijk bent, heb je door het wegvallen van Nouri een speler te kort, moet daa iemand voor worden aangetrokken of kan je Eting doorschuiven..
We zijn het eens. Daarnaast denk ik dat het probleem bij Ajax niet zo zeer op het middenveld ligt. Daarvoor heeft Ajax nogal wat kandidaten om dat "gat" op te vullen. Ik vermoed dat Eiting gaat doorschuiven. Hij zit erg dicht tegen Ajax-1 aan.
JOOD
 JOOD - maandag 24 juli 2017 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 12:21 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

De Jong is opzich leuk, maar je verbreedt de selectie dan niet echt denk ik. Want hij zal slechts Schöne vervangen en Schöne op de bank betekent Eiting weer terug naar jong Ajax. En het lijkt me juist de bedoeling om Eiting dit jaar alvast in te passen om het langzaamaan over te nemen van Schöne. En nee, we gaan Schöne niet op de tribune zetten na wat hij voor Ajax heeft gedaan.
Verbreed je selectie niet? Als je het hebt over een 'type Nigel de Jong' weet heel de wereld waar je het over hebt. Wie is dat dan in de huidige selectie? Hij zou van onschatbare waarde kunnen zijn. Moet hij wel afpakken, inleveren, afpakken, inleveren, afpakken, inleveren. Meer niet. Sta je defensief in een klap een heel stuk sterker. Mocht je dan een echte 'voetbal' wedstrijd hebben zet je daar lekker Schöne neer, dan heb je het beste van 2 werelden.

Eiting moet dit jaar rustig ruiken, proeven. Zoals vd Beek dat al 1,5 jaar doet. Vd Beek is nu klaar om een beetje druk op zijn schouders te voelen. Heeft al genoeg geroken en geproefd aan profvoetbal, Ajax en legendes.
Eide
 Eide - maandag 24 juli 2017 - 15:13   quote  deeplink  
En Zian Flemming ontwikkeld zich ook heel snel.
JOOD
 JOOD - maandag 24 juli 2017 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 11:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat Aajx er ook moeite mee heeft om een vervanger te gaan halen, die vervanger zal namelijk gezien worden als de vervanger van Nouri.. Dat voelt aan alles heel raar..
Hoe vreemd het ook klinkt, ik verwacht hierin wel een adequaat handelen van Ajax. De club wordt geleid als een groot bedrijf, dus er zal een antwoord moeten komen.

Gevoelsmatig zal er voor eeuwig een zwarte pagina in de clubgeschiedenis staan. En terecht, wat een drama. Maak nummer 34 van hem en blijf aan hem denken, altijd. Maar nu moet er wel ingespeeld worden op de balans in de selectie. Misschien juist nu een echte kwaliteitsimpuls aantrekken? Sneijder bijvoorbeeld zou de balans op het middenveld kunnen herstellen qua type voetballers.
remco k
 remco k - maandag 24 juli 2017 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 15:17 schreef JOOD het volgende:

[..]

Hoe vreemd het ook klinkt, ik verwacht hierin wel een adequaat handelen van Ajax. De club wordt geleid als een groot bedrijf, dus er zal een antwoord moeten komen.

Gevoelsmatig zal er voor eeuwig een zwarte pagina in de clubgeschiedenis staan. En terecht, wat een drama. Maak nummer 34 van hem en blijf aan hem denken, altijd. Maar nu moet er wel ingespeeld worden op de balans in de selectie. Misschien juist nu een echte kwaliteitsimpuls aantrekken? Sneijder bijvoorbeeld zou de balans op het middenveld kunnen herstellen qua type voetballers.
Sneijder gaat over een half jaar naar de states, Ajax wil hem om die reden niet en meer dan terecht.

Mocht Ajax overigens besluiten geen vervanger voor Nouri te halen, dan begrijp ik dat voor de volle 100%. Ook bij een groot bedrijf heb je leiders die gevoelens hebben.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 24 juli 2017 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 15:12 schreef JOOD het volgende:

[..]

Verbreed je selectie niet? Als je het hebt over een 'type Nigel de Jong' weet heel de wereld waar je het over hebt. Wie is dat dan in de huidige selectie? Hij zou van onschatbare waarde kunnen zijn. Moet hij wel afpakken, inleveren, afpakken, inleveren, afpakken, inleveren. Meer niet. Sta je defensief in een klap een heel stuk sterker. Mocht je dan een echte 'voetbal' wedstrijd hebben zet je daar lekker Schöne neer, dan heb je het beste van 2 werelden.

Eiting moet dit jaar rustig ruiken, proeven. Zoals vd Beek dat al 1,5 jaar doet. Vd Beek is nu klaar om een beetje druk op zijn schouders te voelen. Heeft al genoeg geroken en geproefd aan profvoetbal, Ajax en legendes.
De kwaliteiten van de Jong stel ik niet ter discussie. Hij heeft zeker toegevoegde waarde.

Maar mijn punt is meer hoe kun je een jongen als Eiting laten ruiken als er twee man voor hem zit. Van de Beek was de eerste man achter zowel Klaassen als Schöne. Die kreeg veel meer speeltijd. Voor Eiting zit dat er in zn situatie eigenlijk niet in. Dan heb je in principe drie man voor 1 positie, en Schöne op de bank voegt weinig toe. Je wilt bij een club als Ajax ook niet de hele tijd switchen tussen de Jong en Schöne en in de eredivisie speel je eigenlijk alleen voetbal wedstrijden, ook tegen PSV en Feyenoord is Ajax die gene die het spel moet maken over het algemeen.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 24 juli 2017 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 15:13 schreef Eide het volgende:
En Zian Flemming ontwikkeld zich ook heel snel.
Is hij geen spits tegenwoordig?
artikel van Ajax.nl
JOOD
 JOOD - maandag 24 juli 2017 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 15:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Sneijder gaat over een half jaar naar de states, Ajax wil hem om die reden niet en meer dan terecht.

Mocht Ajax overigens besluiten geen vervanger voor Nouri te halen, dan begrijp ik dat voor de volle 100%. Ook bij een groot bedrijf heb je leiders die gevoelens hebben.
Waar heb je dat feit vandaan? Ik zou het begrijpen als hij naar de states zou vertrekken, maar er is nog niks duidelijk rondom Sneijder zover ik weet. Mocht het zo zijn sluit ik me volledig aan, een half jaar is te weinig.

Geen extra middenvelder is ook prima, alleen denk ik dat we zeker versterking nodig hebben.

Het gaat ook niet om een vervanger voor Nouri, het gaat over de balans in het team. Zoals ik al eerder aangaf, je kunt en mag ook geen vervanger halen. Je kunt wel je elftal versterken op het middenveld.
JOOD
 JOOD - maandag 24 juli 2017 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 15:28 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

De kwaliteiten van de Jong stel ik niet ter discussie. Hij heeft zeker toegevoegde waarde.

Maar mijn punt is meer hoe kun je een jongen als Eiting laten ruiken als er twee man voor hem zit. Van de Beek was de eerste man achter zowel Klaassen als Schöne. Die kreeg veel meer speeltijd. Voor Eiting zit dat er in zn situatie eigenlijk niet in. Dan heb je in principe drie man voor 1 positie, en Schöne op de bank voegt weinig toe. Je wilt bij een club als Ajax ook niet de hele tijd switchen tussen de Jong en Schöne en in de eredivisie speel je eigenlijk alleen voetbal wedstrijden, ook tegen PSV en Feyenoord is Ajax die gene die het spel moet maken over het algemeen.
Dat is het probleem geweest 2-5 jaar geleden. Talent? Spelen dan. Ghazi, Kishna, Ebecillio, Ozbilliz zijn daar allemaal aan kapot gegaan. Had ze nog 1 jaar laten rijpen in de luwte en ze komen anders binnen.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 24 juli 2017 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 16:06 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dat is het probleem geweest 2-5 jaar geleden. Talent? Spelen dan. Ghazi, Kishna, Ebecillio, Ozbilliz zijn daar allemaal aan kapot gegaan. Had ze nog 1 jaar laten rijpen in de luwte en ze komen anders binnen.
Onzin. Dolberg en de Ligt zijn toch ook jong. Kluivert, de Jong, moeten ook nog maar weer op de tribune gaan zitten. Kijk naar Bazoer Tete en Riedewald. De bank was zeker een goede oplossing daar of niet?
Ghazi heeft het gewoon prima gedaan, maar de trainer koos voor andere opties. Kishna ook prima, maar graaft zn eigen gat door niet te willen verlengen en zich voor de kar van Raiola te laten spannen. Ebecilio en Ozbilliz zijn gewoon te licht bevonden.
Een Eiting is al 19 jaar, dit seizoen 20, hij is voor nederlandse begrippen op een leeftijd om door te breken. Dit zou zijn seizoen kunnen zijn.
JOOD
 JOOD - maandag 24 juli 2017 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 16:35 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Onzin. Dolberg en de Ligt zijn toch ook jong. Kluivert, de Jong, moeten ook nog maar weer op de tribune gaan zitten. Kijk naar Bazoer Tete en Riedewald. De bank was zeker een goede oplossing daar of niet?
Ghazi heeft het gewoon prima gedaan, maar de trainer koos voor andere opties. Kishna ook prima, maar graaft zn eigen gat door niet te willen verlengen en zich voor de kar van Raiola te laten spannen. Ebecilio en Ozbilliz zijn gewoon te licht bevonden.
Een Eiting is al 19 jaar, dit seizoen 20, hij is voor nederlandse begrippen op een leeftijd om door te breken. Dit zou zijn seizoen kunnen zijn.
Mee eens, zoals ik al aangeef. Deze spelers komen al anders binnen.

Bazoer, Tete en Riedewald zijn niet op de 1e plaats bezig met voetbal, maar met geld en randzaken. (Dank je Raiola!) Kishna idem.

Ghazi heeft de trainer op de grond geduwd, kun je niet goedpraten. Had hij nog 1 jaar kunnen rijpen bij jong was hij verder geweest in zijn ontwikkeling..

Ozbilliz heeft volgens mij nog mooie dingen laten zien na zn transfer bij Ajax, dus te vroeg voor de leeuwen gegooid.
Ebecilio inderdaad te licht bevonden, maar kwam ook in 1x doordenderen vanuit jong Ajax.

Eiting is inderdaad al ouder en kent de selectie/Keizer beter. Maar of hij nu al goed genoeg is..?
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 24 juli 2017 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 10:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens, en dat laatste zal ook echt wel gebeuren...

Misschien van der Wiel eens polsen om terug te komen..
Die gaat toch niet komen? Krijgt een dik salaris, van ongeveer 4 miljoen las ik. En nadat hij voor een paar miljoen is opgelicht door zn gozer zou ik snappen dat hij daar geen afstand van wil doen.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 24 juli 2017 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 16:42 schreef JOOD het volgende:

[..]

Mee eens, zoals ik al aangeef. Deze spelers komen al anders binnen.

Bazoer, Tete en Riedewald zijn niet op de 1e plaats bezig met voetbal, maar met geld en randzaken. (Dank je Raiola!) Kishna idem.

Ghazi heeft de trainer op de grond geduwd, kun je niet goedpraten. Had hij nog 1 jaar kunnen rijpen bij jong was hij verder geweest in zijn ontwikkeling..

Ozbilliz heeft volgens mij nog mooie dingen laten zien na zn transfer bij Ajax, dus te vroeg voor de leeuwen gegooid. (voor nederlandse begrippen)
Ebecilio inderdaad te licht bevonden, maar kwam ook in 1x doordenderen vanuit jong Ajax.

Eiting is inderdaad al ouder en kent de selectie/Keizer beter. Maar of hij nu al goed genoeg is..?
Hoezo is Ozbilliz te vroeg voor de leeuwen gegooid. Die jongen was al 20 toen hij zn debuut maakte. Wordt normaal gesproken wel een keer tijd dan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 juli 2017 door NatjosFC --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 24 juli 2017 - 16:57   quote  deeplink  
Je moet niet vergeten dat Klaassen voor Ajax veel belangrijke goals gemaakt heeft. En je niet zomaar een middenvelder zult vinden die op jaarbasis zoveel goals zal maken. Ook in de laatste oefenwedstrijd zag je dat Donny nog moeite had met scoren.

Je moet heel erg kijken naar het rendement van een speler en wat de gene daadwerkelijk inbrengt. Wanneer de selectie zo blijft, vind ik de selectie in de breedte minder sterke dan vorig seizoen.

Daarom zal Ajax nog een aantal spelers met ervaring erbij moeten halen wil je op jaar basis in de breedte voldoende kwaliteit bezitten.

Dit blijft op dit moment de grootste tekortkoming. We zullen de komende weken zien of de basis sterk genoeg is en hoe vrij de spelers in hun hoofd zullen zijn.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 24 juli 2017 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 16:57 schreef Bobby1972 het volgende:
Je moet niet vergeten dat Klaassen voor Ajax veel belangrijke goals gemaakt heeft. En je niet zomaar een middenvelder zult vinden die op jaarbasis zoveel goals zal maken. Ook in de laatste oefenwedstrijd zag je dat Donny nog moeite had met scoren.

Je moet heel erg kijken naar het rendement van een speler en wat de gene daadwerkelijk inbrengt. Wanneer de selectie zo blijft, vind ik de selectie in de breedte minder sterke dan vorig seizoen.

Daarom zal Ajax nog een aantal spelers met ervaring erbij moeten halen wil je op jaar basis in de breedte voldoende kwaliteit bezitten.

Dit blijft op dit moment de grootste tekortkoming. We zullen de komende weken zien of de basis sterk genoeg is en hoe vrij de spelers in hun hoofd zullen zijn.
Dat eerste ben ik zeker met je eens. Klaassen scoorde ook heel veel belangrijke doelpunten en vaak ook de openingsgoal. Ik denk ook dat Donny zeker geen 15 goals gaat maken dit seizoen, maar ik denk dat we dit jaar wel meer goals mogen verwachten van Ziyech. Als Donny er als AM dan een stuk of 9-10 maakt doet ie het gewoon goed.
Eide
 Eide - maandag 24 juli 2017 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 17:37 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dat eerste ben ik zeker met je eens. Klaassen scoorde ook heel veel belangrijke doelpunten en vaak ook de openingsgoal. Ik denk ook dat Donny zeker geen 15 goals gaat maken dit seizoen, maar ik denk dat we dit jaar wel meer goals mogen verwachten van Ziyech. Als Donny er als AM dan een stuk of 9-10 maakt doet ie het gewoon goed.
Eens. Daarnaast denk ik wel dat Ajax nog wat versterking kan gebruiken. Die Richarlison zou mooi zijn. Dan Sneijder voor een half jaar doen om die zware eerste seizoenshelft door te komen en nog een back en je bent een heel eind denk ik.

Het is alleen afwachten wat Keizer er van vindt en of Ajax de juiste spelers weet te vinden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5922
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1271700