BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2015-2016

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 21 juli 2015 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 11:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja hij gaat een minder goed speler inzetten..
Ja, dat kan toch? Als er een andere reden is dat van rhijn niet bij het 1ste zit.

Misschien is de werkhouding van van rhijn gewoon niet goed genoeg.
Of heeft van rhijn andere problemen, of verwacht de boer iets van hem en wil van rhijn dat niet inzien.

Van rhijn zit al vrij lang bij de selectie, dan mag je wel iets meer verwachten dan enkel wat hij nu liet zien.

Kortom het hoeft nog niet te betekenen dat tete een betere voetballer is dan van rhijn.
riveco
 riveco - dinsdag 21 juli 2015 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 09:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat was vorig seizoen al het geval.
Moisander, siggy, boilissen, kishna hadden vorig seizoen al hun basisplek verloren.
In de winterstop verloor andersen al zijn basisplek.

En serero dat kon vorig jaar al zien dat hij zijn basisplek zou verliezen.
Aankoop van sinkgraven en goed optreden van bazoer en onomstreden klaassen, dan weet je dat alle plekken bezet zijn op het middenveld.
Daarnaast is gudelj aangetrokken.

Dus ik ga niet uit van afgelopen oefenwedstrijd maar aan de aankopen en wat ik gezien heb van vorig seizoen
In de voorbereiding, was Siggi, Boilissen en Kishna helemaal niet de basisplek kwijt, Boilissen kwam daarin geblesseerd en Kishna heeft pas 1 jaar vol bij de selectie gezeten en Siggi was gewoon eerste spits, ( voorbereiding omdat jij het steeds daar over zegt te hebben )
riveco
 riveco - dinsdag 21 juli 2015 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 09:29 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik ga niet over 1 nacht ijs.
Ik ga een oefenwedstrijd niet vergelijken met een eredivisie topper of cl wedstrijden.

Dat hij het goed deed tegen Wolfsburg, dat klopt.
Maar dat is nog geen reden om hem beter te vinden dan van rhijn.

Als ik spelers ga vergelijken met elkaar dan gaat dat over meerdere en belangrijke wedstrijden. Waar de druk en belangen groter is en lastiger vol te houden is.

Overigens heeft van rhijn ook vorig seizoen goeie wedstrijden gespeeld, maar in het geheel van het seizoen tegenviel.
Nu speelt tete een goede wedstrijd maar dan moet je ook in het geheel van het seizoen bekijken of dat dan ook nog zo is.
v.Rhijn is ook geen slechte voetballer, dat zegt ook niemand. Maar aan het eind heeft Teye laten zien dat hij het op dat moment beter invulde en ook in de voorbereiding. Mocht het zo zijn dat v.Rijn in de lange adem beter is dan zijn we sterker geworden omdat we dan ook een goeie 2e keus hebben
riveco
 riveco - dinsdag 21 juli 2015 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 10:35 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Iedereen dacht ook dat van Rhijn een waardige opvolger van vd Wiel was..
Tete heeft wel de capaciteiten die ik bij van Rhijn mis hardheid en duelkracht maar moet hij ook maar eens een heel seizoen laten zien.
Iedereen moet het over een heel jaar laten zien, dat is ieder jaar het zelfde. Het verleden is geen garantie voor de toekomst om maar iets aan te halen.
Eide
 Eide - dinsdag 21 juli 2015 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 12:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nou, dan was de selectie van vorig jaar toch ook best wel sterk!
alleen waren ze niet invorm waardoor je dat niet zag..
Precies.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 21 juli 2015 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 12:20 schreef riveco het volgende:

[..]

In de voorbereiding, was Siggi, Boilissen en Kishna helemaal niet de basisplek kwijt, Boilissen kwam daarin geblesseerd en Kishna heeft pas 1 jaar vol bij de selectie gezeten en Siggi was gewoon eerste spits, ( voorbereiding omdat jij het steeds daar over zegt te hebben )
Dat klopt maar de andere hadden het over de rest van het seizoen.

Maar dan zijn er wel meer dan 2 die nu een basisplek kwijt zijn.
Ook al zijn ze nog niet vertrokken
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 21 juli 2015 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 12:23 schreef riveco het volgende:

[..]

v.Rhijn is ook geen slechte voetballer, dat zegt ook niemand. Maar aan het eind heeft Teye laten zien dat hij het op dat moment beter invulde en ook in de voorbereiding. Mocht het zo zijn dat v.Rijn in de lange adem beter is dan zijn we sterker geworden omdat we dan ook een goeie 2e keus hebben
Aan het eind toen het seizoen al zo wat rond was en in de voorbereiding, dan staat er niks op het spel.

Laat het maar zien als er wel wat op het spel staat
remco k
 remco k - dinsdag 21 juli 2015 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 12:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Het gaat erom of ze nog bij de selectie horen.

Die spelers staan op een lijst om weg te gaan, reden om ze niet meer bij de selectie te zetten.
Of ze nou vertrokken zijn of niet.
Dat is mooi, nu gaat het er weer om of ze bij de selectie horen, terwijl je als het gesprek de andere kant opvalt zelf aangeeft dat Siggy gewoon basis was.. Kerel, je draait en doet maar. Je snapt jezelf volgens mij niet meer..
remco k
 remco k - dinsdag 21 juli 2015 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 12:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja, dat kan toch? Als er een andere reden is dat van rhijn niet bij het 1ste zit.

Misschien is de werkhouding van van rhijn gewoon niet goed genoeg.
Of heeft van rhijn andere problemen, of verwacht de boer iets van hem en wil van rhijn dat niet inzien.

Van rhijn zit al vrij lang bij de selectie, dan mag je wel iets meer verwachten dan enkel wat hij nu liet zien.

Kortom het hoeft nog niet te betekenen dat tete een betere voetballer is dan van rhijn.
Je kan toch zelf zien waarom dat gebeurt, hij presteerd niet naar behoren en wordt daarom vervangen. Kerel wat weet jij alles moeilijk te maken.. Misschien een carriere als mislukte filosoof overwegen man..
riveco
 riveco - dinsdag 21 juli 2015 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 13:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Aan het eind toen het seizoen al zo wat rond was en in de voorbereiding, dan staat er niks op het spel.

Laat het maar zien als er wel wat op het spel staat
Man wat wil je nou zeggen? Jij wil spelers die aantoonbaar met de ( AJAX )druk bij grote wedstrijden om kan gaan? Heb je dat bij iedere aankoop niet dan? Dan moet je dus nooit meer iemand kopen of verkopen, want hoe zou hij spelen in een belangrijke wedstrijd? Hmmmm Volgens mijn moet je kijken naar hoeveel potentie zit er in de groep en dan kun je niet meer concluderen als dat het dit jaar meer is als de afgelopen tig jaar.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 21 juli 2015 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 14:51 schreef riveco het volgende:

[..]

Man wat wil je nou zeggen? Jij wil spelers die aantoonbaar met de ( AJAX )druk bij grote wedstrijden om kan gaan? Heb je dat bij iedere aankoop niet dan? Dan moet je dus nooit meer iemand kopen of verkopen, want hoe zou hij spelen in een belangrijke wedstrijd? Hmmmm Volgens mijn moet je kijken naar hoeveel potentie zit er in de groep en dan kun je niet meer concluderen als dat het dit jaar meer is als de afgelopen tig jaar.
Ik vond de potentie van de selectie van vorig seizoen ook niet verkeerd.
Ik vond dat mark gewoon gelijk had met dat de selectie echt zeer goed op orde was.
Dat de spelers dan gewoon niet die potentie halen, tja dat is echt heel sneu.
Mark had gelijk, alleen zag je dat niet.

Nu ga jij het zelfde zeggen wat mark vorig jaar zei.
Prima, maar maak jij nu niet de zelfde fout als de spelers opnieuw hun potentie niet halen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 21 juli 2015 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 14:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Je kan toch zelf zien waarom dat gebeurt, hij presteerd niet naar behoren en wordt daarom vervangen. Kerel wat weet jij alles moeilijk te maken.. Misschien een carriere als mislukte filosoof overwegen man..
Jij vond het slecht presteren van van rhijn toch meevallen?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 21 juli 2015 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 14:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is mooi, nu gaat het er weer om of ze bij de selectie horen, terwijl je als het gesprek de andere kant opvalt zelf aangeeft dat Siggy gewoon basis was.. Kerel, je draait en doet maar. Je snapt jezelf volgens mij niet meer..
Sigy was in het begin basis, in het loop van het seizoen zag je dat hij zijn basis plek echt kwijt raakte en dat hij opzoek moest naar een nieuwe club.
Dat zelfde geld voor Moisander en de rest.

Basis is op veel plekken gewijzigd en sommige zitten nu nog bij de selectie.
Maar voor hoelang?

Het door selecteren is prima maar je weet niet of dat het gewenste effect heeft.
Laten we hopen van wel.
Maar zullen we dat achteraf bekijken
remco k
 remco k - dinsdag 21 juli 2015 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 15:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Jij vond het slecht presteren van van rhijn toch meevallen?
Ja met name de eerste helft van het seizoen, darna werd het minder, en blijkbaar vind de Boer dat Tete steeds beter werd en die kans die hij kreeg verdiende.

En jij kan wel weer allemaal aannames en misschien zus of stel dat of gezeik zo eruit gooien.

Maar in de grote mensen wereld werkt het over het algemeen op die manier..

Mensen worden vervangen omdat een ander beter functioneert in het geheel.
remco k
 remco k - dinsdag 21 juli 2015 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 15:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Sigy was in het begin basis, in het loop van het seizoen zag je dat hij zijn basis plek echt kwijt raakte en dat hij opzoek moest naar een nieuwe club.
Dat zelfde geld voor Moisander en de rest.

Basis is op veel plekken gewijzigd en sommige zitten nu nog bij de selectie.
Maar voor hoelang?

Het door selecteren is prima maar je weet niet of dat het gewenste effect heeft.
Laten we hopen van wel.
Maar zullen we dat achteraf bekijken
Ja leuk, je verteld nu allemaal dingen die afgelopen jaar gebeurt zijn. Alsof een ander dat niet weet...

De selectie is er beter op geworden dan afgelopen jaar, dat is gewoon zo.
riveco
 riveco - dinsdag 21 juli 2015 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 15:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik vond de potentie van de selectie van vorig seizoen ook niet verkeerd.
Ik vond dat mark gewoon gelijk had met dat de selectie echt zeer goed op orde was.
Dat de spelers dan gewoon niet die potentie halen, tja dat is echt heel sneu.
Mark had gelijk, alleen zag je dat niet.

Nu ga jij het zelfde zeggen wat mark vorig jaar zei.
Prima, maar maak jij nu niet de zelfde fout als de spelers opnieuw hun potentie niet halen.
Dat geloof ik niet, want ik ken de spelers, heb ze ook bij A1 gezien. En om potentie aan te halen is niks mis mee, Grote clubs kopen voor vele miljoenen spelers die in potentie het elftal sterker moeten maken, maar helaas komt het er af en toe niet uit. En Remco heeft ook al eens gezegd dat Frank in zijn ogen niet alles uit de groep heeft kunnen halen afgelopen jaar, en daar sta ik ook achter. Dit jaar moet Frank laten zien een topcoach te zijn, en anders zou een ander het volgende seizoen het moeten proberen. En dit seizoen zitten er in ieder geval bijtertjes in het team.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 21 juli 2015 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 15:18 schreef remco k het volgende:

[..]
Mensen worden vervangen omdat een ander beter functioneert in het geheel.
Wie zegt dat tete beter functioneert dan van rhijn?
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 21 juli 2015 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 12:25 schreef riveco het volgende:

[..]

Iedereen moet het over een heel jaar laten zien, dat is ieder jaar het zelfde. Het verleden is geen garantie voor de toekomst om maar iets aan te halen.
Eens maar talent en stabiel seizoen draaien is niet altijd een gelukkige combinatie..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 21 juli 2015 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 15:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja leuk, je verteld nu allemaal dingen die afgelopen jaar gebeurt zijn. Alsof een ander dat niet weet...

De selectie is er beter op geworden dan afgelopen jaar, dat is gewoon zo.
Trouwens ik wil het best geloven dat deze selectie beter is dan die van vorig jaar.

Maar we zullen het zien of er beter word gevoetbald.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 21 juli 2015 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 15:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Wie zegt dat tete beter functioneert dan van rhijn?
Nog niemand..
remco k
 remco k - dinsdag 21 juli 2015 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 15:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Wie zegt dat tete beter functioneert dan van rhijn?
Owwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww Kerel toch..

Dat zegt nu vrijwel de hele supportersschare..
remco k
 remco k - dinsdag 21 juli 2015 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 16:17 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nog niemand..
Nou, volgens mij vrijwel iedereen. En dat is gezien zijn huidige optredens in de voorbereiding en vorig seizoen ook gewoon terecht..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 21 juli 2015 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 16:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou, volgens mij vrijwel iedereen. En dat is gezien zijn huidige optredens in de voorbereiding en vorig seizoen ook gewoon terecht..
Dus op basis van de prestaties van van Rhijn in belangrijke wedstrijden en de prestaties van tete in de niet belangrijke wedstrijden ga jij je conclusie trekken?

Een speler speelt meestal altijd beter als er geen druk op staat.

Zullen we afwachten als Ajax een wedstrijd speelt waar wel druk op staat en tete speelt.
Dan vervolgens behoordelen of hij beter is dan van Rhijn.
remco k
 remco k - dinsdag 21 juli 2015 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 17:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dus op basis van de prestaties van van Rhijn in belangrijke wedstrijden en de prestaties van tete in de niet belangrijke wedstrijden ga jij je conclusie trekken?

Een speler speelt meestal altijd beter als er geen druk op staat.

Zullen we afwachten als Ajax een wedstrijd speelt waar wel druk op staat en tete speelt.
Dan vervolgens behoordelen of hij beter is dan van Rhijn.
Nou, een speler speelt juist vaak beter als er wel druk op staat. Zie de grote wedstrijden waarin Ajax de laatste jaren veel beter was dan andere potjes.. Juist de nikszeggende potjes zorgen voor gemakzucht..

En hij lijkt nu de voorkeur te hebben, dat betekend dat van Rhijn flink onder druk staat, iets dat ie een groot deel van de laatste twee jaar niet gehad heeft.. En dus wordt die positie daar beter van..

Maar goed, ben er wel klaar mee, dit was mijn laatste bericht over van van Rhijn en Tete wat jou rare veronderstellingen betreft..
riveco
 riveco - dinsdag 21 juli 2015 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 17:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou, een speler speelt juist vaak beter als er wel druk op staat. Zie de grote wedstrijden waarin Ajax de laatste jaren veel beter was dan andere potjes.. Juist de nikszeggende potjes zorgen voor gemakzucht..

En hij lijkt nu de voorkeur te hebben, dat betekend dat van Rhijn flink onder druk staat, iets dat ie een groot deel van de laatste twee jaar niet gehad heeft.. En dus wordt die positie daar beter van..

Maar goed, ben er wel klaar mee, dit was mijn laatste bericht over van van Rhijn en Tete wat jou rare veronderstellingen betreft..
eens
ajax/410
 ajax/410 - dinsdag 21 juli 2015 - 19:08   quote  deeplink  
KEEP: Cillessen (Als hij blijft). VERD: Tete, Veltman, Heitinga, Dijks. MID (punt naar voren): Gudelj, Klaassen (in de punt), Bazoer. AANV: El Ghazi, Milik, Fisher.

Bazoer en sinkgraven moeten afwisselen, Younes en Sanogo moeten ook een paar keer de kans krijgen om zich te bewijzen.
ajax/410
 ajax/410 - dinsdag 21 juli 2015 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 17:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dus op basis van de prestaties van van Rhijn in belangrijke wedstrijden en de prestaties van tete in de niet belangrijke wedstrijden ga jij je conclusie trekken?

Een speler speelt meestal altijd beter als er geen druk op staat.

Zullen we afwachten als Ajax een wedstrijd speelt waar wel druk op staat en tete speelt.
Dan vervolgens behoordelen of hij beter is dan van Rhijn.
Nou als van Rhijn in belangrijke en onbelangrijke wedstrijden er niks van bakt en Tete alleen onbelangrijke wedstrijden heeft gespeeld maar het wel goed doet vind ik zeker dat je Tete in de basiself van volgend seizoen mag zetten. En mocht hij het dan slecht doen, kun je ervoor kiezen om van Rhijn weer op te stellen of een versterking op die positie te halen in de winterstop.
Sowieso staat er wel degelijk druk op want de spelers krijgen nu de kans zich te bewijzen voor de basiself.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 juli 2015 door ajax/410 --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 21 juli 2015 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 17:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou, een speler speelt juist vaak beter als er wel druk op staat. Zie de grote wedstrijden waarin Ajax de laatste jaren veel beter was dan andere potjes.. Juist de nikszeggende potjes zorgen voor gemakzucht..

En hij lijkt nu de voorkeur te hebben, dat betekend dat van Rhijn flink onder druk staat, iets dat ie een groot deel van de laatste twee jaar niet gehad heeft.. En dus wordt die positie daar beter van..

Maar goed, ben er wel klaar mee, dit was mijn laatste bericht over van van Rhijn en Tete wat jou rare veronderstellingen betreft..
Er zijn genoeg spelers die daar niet tegen kunnen.
Arena druk, dat ze bijvoorbeeld bij een middenmoter de pannen van de dak spelen en vervolgens door het ijs zakken.

Dat Ajax in grote wedstrijden beter speelt, dat heeft te maken dat we het spel niet hoeven te maken. Reden dat we van barca thuis wel winnen en niet van salzburg.

Maar het klopt dat de ene speler wel tegen de druk kan en de ander niet.
Het klopt ook dat de ene niet tegen het vrije kan en juist druk nodig heeft.
p111
 p111 - dinsdag 21 juli 2015 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 15:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Wie zegt dat tete beter functioneert dan van rhijn?
Alle Ajax fans behalve jij succes man
p111
 p111 - dinsdag 21 juli 2015 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 15:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Wie zegt dat tete beter functioneert dan van rhijn?
Alle Ajax fans behalve jij succes man
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 21 juli 2015 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 19:57 schreef p111 het volgende:

[..]

Alle Ajax fans behalve jij succes man
Ik heb helemaal nix hierover gezegd hoor
jordyw
 jordyw - woensdag 22 juli 2015 - 09:30   quote  deeplink  
Cillissen
Tete, (Veltman,Heitinga,Riedewald) Dijks
Bazoer. Sinkgraven
Klaasen
El Gazi (Milik,Sanogo) (Fischer,Younes)

Centraal achterin weet ik het echt niet, in mijn opinie vind ik het allemaal onzeker.
Voorin vind ik Milik gewoon de nummer een, alleen ik hoop na vanavond dat Sanogo bewijst dat tegen fysieke verdedigers hij de juiste man is. Linksbuitenpositie beetje afwisselen
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 juli 2015 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2015 - 09:30 schreef jordyw het volgende:
Cillissen
Tete, (Veltman,Heitinga,Riedewald) Dijks
Bazoer. Sinkgraven
Klaasen
El Gazi (Milik,Sanogo) (Fischer,Younes)

Centraal achterin weet ik het echt niet, in mijn opinie vind ik het allemaal onzeker.
Voorin vind ik Milik gewoon de nummer een, alleen ik hoop na vanavond dat Sanogo bewijst dat tegen fysieke verdedigers hij de juiste man is. Linksbuitenpositie beetje afwisselen
Gudelj al afgeschreven?
riveco
 riveco - woensdag 22 juli 2015 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 16:14 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eens maar talent en stabiel seizoen draaien is niet altijd een gelukkige combinatie..
Dat is toch bij iedere club zo, ook bij de hele grote?
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 juli 2015 - 10:51   quote  deeplink  
Van Rhijn vind ik al een paar seizoenen slap. Hij begon sterk leek de juiste vervanger voor van der Wiel. Nu zijn we verder en als ik nu moest kiezen ging ik voor van der Wiel. Nu zie ik dingen die me bevallen bij Tete en die mag van mij zijn kans grijpen. Potentie heeft hij zeker en van Rhijn staat stil.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 juli 2015 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2015 - 10:50 schreef riveco het volgende:

[..]

Dat is toch bij iedere club zo, ook bij de hele grote?
Ja maar dat wil dan toch niet zeggen dat een talent altijd de beste keus is?
Kijk naar Psv hoelang het geduurd heeft voordat ze stabiel waren..
riveco
 riveco - woensdag 22 juli 2015 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 19:13 schreef ajax/410 het volgende:

[..]

Nou als van Rhijn in belangrijke en onbelangrijke wedstrijden er niks van bakt en Tete alleen onbelangrijke wedstrijden heeft gespeeld maar het wel goed doet vind ik zeker dat je Tete in de basiself van volgend seizoen mag zetten. En mocht hij het dan slecht doen, kun je ervoor kiezen om van Rhijn weer op te stellen of een versterking op die positie te halen in de winterstop.
Sowieso staat er wel degelijk druk op want de spelers krijgen nu de kans zich te bewijzen voor de basiself.
eens
riveco
 riveco - woensdag 22 juli 2015 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 19:57 schreef p111 het volgende:

[..]

Alle Ajax fans behalve jij succes man
:)
riveco
 riveco - woensdag 22 juli 2015 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2015 - 09:30 schreef jordyw het volgende:
Cillissen
Tete, (Veltman,Heitinga,Riedewald) Dijks
Bazoer. Sinkgraven
Klaasen
El Gazi (Milik,Sanogo) (Fischer,Younes)

Centraal achterin weet ik het echt niet, in mijn opinie vind ik het allemaal onzeker.
Voorin vind ik Milik gewoon de nummer een, alleen ik hoop na vanavond dat Sanogo bewijst dat tegen fysieke verdedigers hij de juiste man is. Linksbuitenpositie beetje afwisselen
Ik vind Riedewald het er goed doen hoor.
riveco
 riveco - woensdag 22 juli 2015 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2015 - 10:44 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Gudelj al afgeschreven?
Gudelj kun je gebruiken voor roulatie met Bazoer en Sinkgraven en Klaasen, dus komen allemaal vol op aan spelen toe.
riveco
 riveco - woensdag 22 juli 2015 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2015 - 10:53 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja maar dat wil dan toch niet zeggen dat een talent altijd de beste keus is?
Kijk naar Psv hoelang het geduurd heeft voordat ze stabiel waren..
Huh? Nou geef ik je een keer gelijk en ga je er rare dingen bij halen. Ook ervaren spelers met veel potentie komen wel eens niet uit de verf.
remco k
 remco k - woensdag 22 juli 2015 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2015 - 10:51 schreef Hummel10 het volgende:
Van Rhijn vind ik al een paar seizoenen slap. Hij begon sterk leek de juiste vervanger voor van der Wiel. Nu zijn we verder en als ik nu moest kiezen ging ik voor van der Wiel. Nu zie ik dingen die me bevallen bij Tete en die mag van mij zijn kans grijpen. Potentie heeft hij zeker en van Rhijn staat stil.
En als je moest kiezen tussen de vd Wiel van toen, en de van Rhijn van nu? Daar zit namelijk niet zo veel verschil in..

Bij Ajax zijn we geweldig goed in het afschrijven van spelers om ze elders weer helemaal te zien opbloeien.. vd Wiel behoort gewoon tot de beste rechtsbacks van de wereld op dit moment..
jordyw
 jordyw - woensdag 22 juli 2015 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2015 - 10:44 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Gudelj al afgeschreven?
Die gaat genoeg minuten maken
Eide
 Eide - woensdag 22 juli 2015 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2015 - 14:40 schreef jordyw het volgende:

[..]

Die gaat genoeg minuten maken
Dat denk ik dus ook. Al is de basis Bazoer, Sinkgraven en Klaassen, dan nog zal je zien dat er nog 2 middenvelders bij zijn die echt ruimschoots aan hun minuten gaan komen. Je hebt toch te doen met blessures, schorsingen en tactische keuzes van de staf.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 juli 2015 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 14:51 schreef riveco het volgende:

[..]

Man wat wil je nou zeggen? Jij wil spelers die aantoonbaar met de ( AJAX )druk bij grote wedstrijden om kan gaan? Heb je dat bij iedere aankoop niet dan? Dan moet je dus nooit meer iemand kopen of verkopen, want hoe zou hij spelen in een belangrijke wedstrijd? Hmmmm Volgens mijn moet je kijken naar hoeveel potentie zit er in de groep en dan kun je niet meer concluderen als dat het dit jaar meer is als de afgelopen tig jaar.
Ja maar dat werd vorig jaar ook al gezegd dus dat bied geen garantie..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 juli 2015 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2015 - 14:40 schreef jordyw het volgende:

[..]

Die gaat genoeg minuten maken
Ok omdat hij helemaal niet voorkomt in je basisopstelling met drie wissels.
Gudelj, Bazoer en Sinkgraven zullen toch moeten gaan vechten voor de twee plekjes op het middenveld. Eigenlijk is nog bijna niemand zeker van zijn plek en is er een goede concurrentie op bijna iedere positie.
Dat is wel positief mits Frank ook wedstrijden beter gaat lezen en af en toe beter wisselt.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 juli 2015 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2015 - 11:01 schreef riveco het volgende:

[..]

Huh? Nou geef ik je een keer gelijk en ga je er rare dingen bij halen. Ook ervaren spelers met veel potentie komen wel eens niet uit de verf.
Hoef geen gelijk joh ik lul maar wat. ;-)
jordyw
 jordyw - woensdag 22 juli 2015 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2015 - 17:34 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ok omdat hij helemaal niet voorkomt in je basisopstelling met drie wissels.
Gudelj, Bazoer en Sinkgraven zullen toch moeten gaan vechten voor de twee plekjes op het middenveld. Eigenlijk is nog bijna niemand zeker van zijn plek en is er een goede concurrentie op bijna iedere positie.
Dat is wel positief mits Frank ook wedstrijden beter gaat lezen en af en toe beter wisselt.
Ik denk dat de keeper, El Gazi en aanvoerder zeker zijn van een basisplek.
Frank de Boer zou wel zeggen dat Gudelj goed bezig is en nog aan het spel moet wennen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 juli 2015 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2015 - 13:42 schreef remco k het volgende:

[..]

En als je moest kiezen tussen de vd Wiel van toen, en de van Rhijn van nu? Daar zit namelijk niet zo veel verschil in..

Bij Ajax zijn we geweldig goed in het afschrijven van spelers om ze elders weer helemaal te zien opbloeien.. vd Wiel behoort gewoon tot de beste rechtsbacks van de wereld op dit moment..
Van der wiel heeft zowel een slechte als een een goede periode gehad bij ajax.

Van rhijn heeft nooit het niveau gehaald waar van der wiel bij ajax al zat.

Toen van rhijn meer ging spelen en van der wiell meer op de bank belanden ,waren ze ongeveer aan elkaar gelijk.
jammer genoeg was dat de beste periode van rhijn en minste periode van van der wiel.
scout_2
 scout_2 - donderdag 23 juli 2015 - 00:29   quote  deeplink  
----------------------cillessen

tete---------veltman --------riedewald -------dijks

klaasen-------bazoer------sinkgraven ------gudelj

--- --------elghazi ----------------fischer

-------------------------------------------------------------------------

----------------------cillessen

Tete -------veltman ----------riedewald --------dijks

---------------bazoer------------sinkgraven

------------------------klaasen

elghazi -----------gudelj --------------younes /fischer

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 juli 2015 door scout_2 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2015-2016









0.0183069