BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2015-2016

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 17 juli 2015 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 - 15:21 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
In Amsterdam ligt poep op de stoep!
Tot ik tegen je roep, ruim op die troep!
remco k
 remco k - vrijdag 17 juli 2015 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 - 15:10 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik noem de 6 spelers van barca.
Busquets, xavi, ineasta, messi, villa en pedro.
Ik denk dat ik niemand hoef te vertellen hoe zij stonden.
Messi zakt in, villa en pedro duiken naar binnen en ze staan in 4-4-2 formatie
Om nou te zeggen dat ze 4-4-2 nooit spelen in modern voetbal is echt niet waar.
Want juist dit is het modern voetbal.
Want barca speelt eigenlijk gewoon 4-4-2 en 4-3-3 tegelijk en daarom is dat juist lastig te verdedigen.

Waarom word er dan gezegd dat je 4-3-3 speelt en geen 4-4-2 heeft te maken met begin opstelling en de manier van verdedigen.

Overigens doet heel afentoe bayern het ook.
Met robben muller als spits en ribery.
Robben en ribery zijn dan de 2 spitsen in de 4-4-2 formatie en muller de 10 en is robben en ribery de buitenspelers en muller de spits in 4-3-3 formatie.

Zijn gewoon 2 formaties en is amper onderscheid tussen, vandaar dat het lastig is.
Want wie pakt wie?
Messi was helemaal niet de persoon die inzakt maar die breed liep.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 17 juli 2015 - 16:57   quote  deeplink  
Haat op de straat!!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 17 juli 2015 - 17:02   quote  deeplink  
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 17 juli 2015 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 - 17:02 schreef Nenam_tiL het volgende:
[ filmpje ]
Boks vriend! Yelleleleeee
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 17 juli 2015 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 - 17:03 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Boks vriend! Yelleleleeee
Proost pik....Yelleleleeee
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 17 juli 2015 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 - 16:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Messi was helemaal niet de persoon die inzakt maar die breed liep.
Hij speelde vrijwel altijd met zijn neus naar de goal toe, dat is vrijwel lastig als je breed gaat lopen
Stanley
 Stanley - vrijdag 17 juli 2015 - 18:05   quote  deeplink  
..............Cilessen.............

......van Rhijn... Riedewald......
Tete. ........................Dijks

...............Bazoer...............
...Klaassen............Sinkgraven...

El-Ghazi.......................Menig

...............Sanogo ..............

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 juli 2015 door Stanley --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 17 juli 2015 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 - 17:07 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hij speelde vrijwel altijd met zijn neus naar de goal toe, dat is vrijwel lastig als je breed gaat lopen
Zijwaarts he 😉😆
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 17 juli 2015 - 21:17   quote  deeplink  
Ik wil er eigenlijk niet veel woorden aan vuil maken.
Messi bied zich in de bal aan of dat nou door breed te lopen of naar achteren doet er vrij weinig toe. draait zich vervolgens om en loopt met of zonder bal naar de goal.

het is geen speler die 90 min lang de diepste man van het veld is.
nora
 nora - vrijdag 17 juli 2015 - 22:25   quote  deeplink  
Maak een Messi forum
remco k
 remco k - zaterdag 18 juli 2015 - 00:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 - 17:07 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hij speelde vrijwel altijd met zijn neus naar de goal toe, dat is vrijwel lastig als je breed gaat lopen
En dat is al helemaal gelul. Hij krijgt juist heel veel im de voeten.
scout_2
 scout_2 - zaterdag 18 juli 2015 - 11:02   quote  deeplink  
tete------????-------riedewald -------dijks << dijks heeft concurrentie nodig !

-- --------------------sinkgraven

bazoer---------------------------------- fischer

-------------------------klaasen

------------elghazi-----------gudelj

1 van de vele mogelijkheden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 juli 2015 door scout_2 --
riveco
 riveco - zaterdag 18 juli 2015 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2015 - 11:02 schreef scout_2 het volgende:
tete------????-------riedewald -------dijks << dijks heeft concurrentie nodig !

-- --------------------sinkgraven

bazoer---------------------------------- fischer

-------------------------klaasen

------------elghazi-----------gudelj

1 van de vele mogelijkheden.
Zoooohhhh, nog dronken of al dronken?
Eide
 Eide - zaterdag 18 juli 2015 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2015 - 11:02 schreef scout_2 het volgende:
tete------????-------riedewald -------dijks << dijks heeft concurrentie nodig !

-- --------------------sinkgraven

bazoer---------------------------------- fischer

-------------------------klaasen

------------elghazi-----------gudelj

1 van de vele mogelijkheden.
anchorman-meme-generator-that-doesn-t-make-sense-e4d0c4-215x300.jpg
scout_2
 scout_2 - zaterdag 18 juli 2015 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2015 - 11:08 schreef riveco het volgende:

[..]

Zoooohhhh, nog dronken of al dronken?
4-4-2 verdedigend -----aanvallend in een ruit, en ik persoonlijk ben van mening dat gudelj er meer inschiet dan milik " mits je hem in de spits zet

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 juli 2015 door scout_2 --
scout_2
 scout_2 - zaterdag 18 juli 2015 - 11:33   quote  deeplink  
tete------veltman ------riedewald -----dijks : alleen veltman nog ietsje langer 190 :)

klaasen--------bazoer-------sinkgraven

elghazi--------gudelj ----------younes

een topploeg speelt elk systeem die op dat moment nodig is ...continue aanpassen in een wedstrijd

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 juli 2015 door scout_2 --
scout_2
 scout_2 - zaterdag 18 juli 2015 - 11:50   quote  deeplink  
eff voor de duidelijkheid een top team heeft 11 verdedigers 11 middenvelders en 11 aanvallers elk met hun specifieke kwaliteiten
"het systeem " is irrelevant het gaat erom de 11 beste spelers neerzetten die elkaar beter maken, in een wedstrijd speel je elk systeem Door je continu goed op te stellen. Je hebt spelers nodig met deze basisbegrippen : speed-strenght- control and brains

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 juli 2015 door scout_2 --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 18 juli 2015 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2015 - 11:33 schreef scout_2 het volgende:
tete------veltman ------riedewald -----dijks : alleen veltman nog ietsje langer 190 :)

klaasen--------bazoer-------sinkgraven

elghazi--------gudelj ----------younes

een topploeg speelt elk systeem die op dat moment nodig is ...continue aanpassen in een wedstrijd
Zou je misschien die spuit even uit je arm willen halen?
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 18 juli 2015 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2015 - 11:50 schreef scout_2 het volgende:
eff voor de duidelijkheid een top team heeft 11 verdedigers 11 middenvelders en 11 aanvallers elk met hun specifieke kwaliteiten
"het systeem " is irrelevant het gaat erom de 11 beste spelers neerzetten die elkaar beter maken, in een wedstrijd speel je elk systeem Door je continu goed op te stellen. Je hebt spelers nodig met deze basisbegrippen : speed-strenght- control and brains
Serero op doel dan goed?

Spuit er al uit? Zo ja, wacht een uurtje en post dan eens je meest sterke opstelling!
scout_2
 scout_2 - zaterdag 18 juli 2015 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2015 - 14:02 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Serero op doel dan goed?

Spuit er al uit? Zo ja, wacht een uurtje en post dan eens je meest sterke opstelling!
je leest niet goed ( eenieder met zijn specifieke kwaliteiten )
scout_2
 scout_2 - zaterdag 18 juli 2015 - 18:57   quote  deeplink  
verder wat mij opvalt is dat Ajax na een goal..niet de alertheid heeft die het zou moeten hebben, met andere woorden ze denken dat een goal maken het moeilijkst is...maar juist na de goal moet je de adrealine" van je tegenstander opvangen.. dat instinct ontbreekt bij de meeste lijkt het

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 juli 2015 door scout_2 --
scout_2
 scout_2 - zaterdag 18 juli 2015 - 19:24   quote  deeplink  
tete/veltman ---------heitinga/vd hoorn -----------riedewald/viergever ---------dijks/viergever : --------verkopen: vrhijn/ boillesen/boer 10m +

klaasen /gudelj -------------bazoer/gudelj -------------sinkgraven/fischer -------------- verhuren : andersen

elghazi/????------------------gudelj /milik ------------------younes /fischer -------------verhuren: menig ----verkopen kisnha 5m+ schone niet meer in het veld zetten lekker voor de kleedkamer houden

Sanogo terugsturen stel hij doet het goed, arsenal lacht zich rot en ajax kan weer opnieuw zoeken milik heeft mij nog steeds niet overtuigd maar geef hem het voordeel van de twijfel laatste jaar

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 juli 2015 door scout_2 --
riveco
 riveco - zaterdag 18 juli 2015 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2015 - 11:50 schreef scout_2 het volgende:
eff voor de duidelijkheid een top team heeft 11 verdedigers 11 middenvelders en 11 aanvallers elk met hun specifieke kwaliteiten
"het systeem " is irrelevant het gaat erom de 11 beste spelers neerzetten die elkaar beter maken, in een wedstrijd speel je elk systeem Door je continu goed op te stellen. Je hebt spelers nodig met deze basisbegrippen : speed-strenght- control and brains
bim bam bonggggg, de klok horen luiden noemen ze dat.
riveco
 riveco - zaterdag 18 juli 2015 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2015 - 18:57 schreef scout_2 het volgende:
verder wat mij opvalt is dat Ajax na een goal..niet de alertheid heeft die het zou moeten hebben, met andere woorden ze denken dat een goal maken het moeilijkst is...maar juist na de goal moet je de adrealine" van je tegenstander opvangen.. dat instinct ontbreekt bij de meeste lijkt het
Ik zit me hier het apelazerus te lachen maar post nog een stuk of 10x en misschien pies ik dan in mn broek.
Eide
 Eide - zaterdag 18 juli 2015 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2015 - 18:57 schreef scout_2 het volgende:
verder wat mij opvalt is dat Ajax na een goal..niet de alertheid heeft die het zou moeten hebben,
Even gemist dat Ajax heel de wedstrijd al dergelijke slordigheden had? En had het niets met alertheid te maken had maar dat Ajax aanhoudend moeite had de ballen goed te geven? Dat had met alertheid dus geen ene zak te maken, het heeft alles met nauwkeurigheid te maken die er duidelijk nog niet afdoende in zit. Met name achterin waren er vaak momenten waar het balletje te zachtjes werd gegeven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 juli 2015 door Eide --
remco k
 remco k - zaterdag 18 juli 2015 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2015 - 18:57 schreef scout_2 het volgende:
verder wat mij opvalt is dat Ajax na een goal..niet de alertheid heeft die het zou moeten hebben, met andere woorden ze denken dat een goal maken het moeilijkst is...maar juist na de goal moet je de adrealine" van je tegenstander opvangen.. dat instinct ontbreekt bij de meeste lijkt het
Noem eens tien voorbeeld dan waar we direct weer een tegen goal kregen naar een genaakte goal?
scout_2
 scout_2 - zaterdag 18 juli 2015 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2015 - 20:32 ide het volgende:

[..]

Even gemist dat Ajax heel de wedstrijd al dergelijke slordigheden had? En had het niets met alertheid te maken had maar dat Ajax aanhoudend moeite had de ballen goed te geven? Dat had met alertheid dus geen ene zak te maken, het heeft alles met nauwkeurigheid te maken die er duidelijk nog niet afdoende in zit. Met name achterin waren er vaak momenten waar het balletje te zachtjes werd gegeven.
klopt heel de wedstrijd vechten ze er wel weer voor om de fouten te herstellen ...maar als ajax een goal heeft gemaakt worden ze wel erg gemakzuchtig ...
scout_2
 scout_2 - zaterdag 18 juli 2015 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli015 - 22:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Noem eens tien voorbeeld dan waar we direct weer een tegen goal kregen naar een genaakte goal?
je krijgt er 1 de laatste oefenwedstrijd ...fout van menig en ze vinden het wel best..
Eide
 Eide - zondag 19 juli 2015 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2015 - 23:50 schreef scout_2 het volgende:

[..]

klopt heel de wedstrijd vechten ze er wel weer voor om de fouten te herstellen ...maar als ajax een goal heeft gemaakt worden ze wel erg gemakzuchtig ...
Op basis van dat ene moment? Je zal het toch met mij eens zijn dat dat onmogelijk te verdedigen valt? Zeker omdat er vanuit eerdere oefenwedstrijden geen enkele onderbouwing bestaat voor die uitspraak. Ik heb toch sterk het idee dat jij een opinie hebt geformeerd op basis van dat ene moment dat bovendien op talloze manieren uit te leggen is. Alleen gemakzucht vind ik allereerst erg kort door de bocht en ten tweede niet logisch gezien het speelbeeld.

Ik heb zelf veel meer het idee dat het onwenningheid is die zich uit in slordigheid. Ajax was geen moment te betrappen op gemakzucht en dus vind ik dat als verklaring voor de goal niet logisch. Als deze "basis" meer samen gaat spelen moeten we dus veel minder van dergelijke momenten zien.
Sterker nog, ik vind dat Ajax nog veel te veel op basis van vechtlust en duels moest doen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 juli 2015 door Eide --
remco k
 remco k - zondag 19 juli 2015 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2015 - 23:53 schreef scout_2 het volgende:

[..]

je krijgt er 1 de laatste oefenwedstrijd ...fout van menig en ze vinden het wel best..
Je kan er 1 noemen omdat het niet vaker gebeurt. Wat een onzin man. Je verkondigt iets dat helemaal niet zo is.
riveco
 riveco - zondag 19 juli 2015 - 00:37   quote  deeplink  
Fout van Menig, en ze vinden het wel best? Toevallig kwam hij bij de Bruine ( de beste speler van hun ) en die speelt Riedewald uit. pfff en dan vinden ze het wel best?
scout_2
 scout_2 - zondag 19 juli 2015 - 02:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juli 2015 - 00:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Op basis van dat ene moment? Je zal het toch met mij eens zijn dat dat onmogelijk te verdedigen valt? Zeker omdat er vanuit eerdere oefenwedstrijden geen enkele onderbouwing bestaat voor die uitspraak. Ik heb toch sterk het idee dat jij een opinie hebt geformeerd op basis van dat ene moment dat bovendien op talloze manieren uit te leggen is. Alleen gemakzucht vind ik allereerst erg kort door de bocht en ten tweede niet logisch gezien het speelbeeld.

Ik heb zelf veel meer het idee dat het onwenningheid is die zich uit in slordigheid. Ajax was geen moment te betrappen op gemakzucht en dus vind ik dat als verklaring voor de goal niet logisch. Als deze "basis" meer samen gaat spelen moeten we dus veel minder van dergelijke momenten zien.
Sterker nog, ik vind dat Ajax nog veel te veel op basis van vechtlust en duels moest doen.
mooie en goede pot dat zeker, toch vind ik ajax kwetsbaarder na een goal mijn mening
maar goed ga niet verder welles nietes spelen, en hoop dat ik dit seizoen bij een 1-0 voorstand niet zo erg hoef te vrezen voor een onodig tegendoelpunt verder on topic .

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 juli 2015 door scout_2 --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 19 juli 2015 - 05:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juli 2015 - 00:37 schreef riveco het volgende:
Fout van Menig, en ze vinden het wel best? Toevallig kwam hij bij de Bruine ( de beste speler van hun ) en die speelt Riedewald uit. pfff en dan vinden ze het wel best?
Je kan beter hier in zo'n wedstrijd een fout maken, dan in een belangrijke wedstrijd.
Hier zijn die oefenwedstrijden voor.

Ik kan die fout van Menig wel voorstellen.
Hij had net van af de linkerkant (wat niet zijn kant is) een prima voorzet geven.,
Dan ben je wel blij want volgens mij gaf hij die voorzet met links, kan dat mis hebben.
Vervolgens is bij zijn volgende balcontact die slechte pass.

fout van Riedewald is, daar kan ik mij minder bij voorstellen dat je die fout maakt.
Hij hapt en dat moet je niet doen, of je moet de bal hebben..
remco k
 remco k - zondag 19 juli 2015 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juli 2015 - 02:00 schreef scout_2 het volgende:

[..]

mooie en goede pot dat zeker, toch vind ik ajax kwetsbaarder na een goal mijn mening
maar goed ga niet verder welles nietes spelen, en hoop dat ik dit seizoen bij een 1-0 voorstand niet zo erg hoef te vrezen voor een onodig tegendoelpunt verder on topic .
Nogmaals, kom eens met voorbeelden dan, want een voorbeeld waar een wisselspeler in de voorbereiding hoofdzaak van is, is gewoon gelul en dat weet je zelf ook..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 19 juli 2015 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juli 2015 - 14:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Nogmaals, kom eens met voorbeelden dan, want een voorbeeld waar een wisselspeler in de voorbereiding hoofdzaak van is, is gewoon gelul en dat weet je zelf ook..
Die zijn er niet....dus je vraagt het onmogelijke Remco...fikt je BBQ al ;-)
Gerrievak418
 Gerrievak418 - maandag 20 juli 2015 - 01:08   quote  deeplink  
Denk dat we dit jaar een van de sterkste selectie hebben sinds jaren. Eindelijk is er op elke positie moordende concurrentie. Ik zou het zo invullen:

Verdediging:

GK: Cillessen/ Boer/ Onana
RA: Tete/ Van Rhijn (Van Rhijn in CL wedstrijden wel opstellen i.v.m meer ervaring)
RCV: Veltman / Heitinga
LCV: Riedewald/ Viergever (In de CL Heitinga op de LCV positie)
LA: Dijks/ aankoop

De verdediging is in mijn inziens beter dan de afgelopen 2 jaar, je hebt met Riedewald en Tete 2 geweldige talenten, en met Dijks meer body dan vorig jaar.

Middenveld:

RVM: Bazoer/Gudelj
LVM: Sinkgraven/Serero (Serero moeten we zeker nog niet afschrijven, vind hem het in de CL altijd heel aardig doen.
CAM: Klaassen/Gudelj

Gudelj zal het moeilijk krijgen zich in de basis te spelen, Bazoer en Sinkgraven zijn twee geweldige talenten waar het deze zomer er echt uit lijkt te komen. Aanvoerder Klaassen staat natuurlijk niet ter discussie. Ook heb je nog Andersen, die je óók zeker nog niet moet afschrijven.

Aanval:

RB: El Ghazi/aankoop?
SP: Milik/Sanogo
LB: Fischer/Younes

Over de aanval ben ik het meest benieuwd, op papier heb je een heerlijke aanval, maar het moet er wel allemaal uitkomen. Ik vond Menig ook sterk invallen tegen Wolfsburg, en talenten zoals Muric en Cerny moeten ook kansen krijgen.

Al met al zie ik het dit jaar positiever in dan de afgelopen 5 jaar.
Eide
 Eide - maandag 20 juli 2015 - 06:35   quote  deeplink  
Grappig dat ik nergens Schone zien. Terecht dat hij geen basisklant meer is maar samen met Gudelj, Heitinga, Van Rhijn en Sanago in mijn ogen wel deel van de eerste 15 spelers. Tel daar eem reservekeeper bij op plus 2 talenten en je hebt je 18 koppige selectie wel rond.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 07:41   quote  deeplink  
Eigenlijk is er niks anders dan afgelopen jaren.
Selectie is niet beter dan vorig jaar.
Als vrijwel elke speler slecht speelt dan kan je nog een goede selectie hebben samengesteld.

Om nou aan de oefen wedstrijden af te lijden dat we een beter seizoen krijgen, vind ik voorbarig
Eide
 Eide - maandag 20 juli 2015 - 08:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 07:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Selectie is niet beter dan vorig jaar.
Ik vind de selectie wel beter in vergelijking met vorig jaar.

Meer concurrentie in alle linies om maar eens mee te beginnen. De selectie is min of meer compleet gebleven waardoor 1. de synergie beter zou moeten zijn en 2. er meer ervaring in de selectie schuilt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 08:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 08:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vind de selectie wel beter in vergelijking met vorig jaar.

Meer concurrentie in alle linies om maar eens mee te beginnen. De selectie is min of meer compleet gebleven waardoor 1. de synergie beter zou moeten zijn en 2. er meer ervaring in de selectie schuilt.
Aanval is minder ervaren dan vorig jaar, siggy is vertokken.

Verdediging is echt een stuk minder ervaren dan vorig jaar.
Vertrek van moisander is opgevangen door aantrekken van heintiga.
Maar Boillissen en van rhijn lijken hun basisplek kwijt, vervangers zijn een stuk minder ervaren.

Natuurlijk zijn er aantal spelers die nu beginnen aan hun 2de seizoen in de basis.
Dat is natuurlijk mooi maar het gaat om de vorm van de spelers.
Vorig jaar had je natuurlijk gewoon ook een goed seizoen kunnen hebben.
Een andrsen in een goede vorm is niet slechter dan sinkgraven.
De spelers die dit seizoen de andere spelers vervangen, kan net zo goed een inzinking hebben, net als vorig seizoen.
p111
 p111 - maandag 20 juli 2015 - 08:53   quote  deeplink  
Als ik moet kiezen tussen kwaliteit en ervaring kies ik voor kwaliteit.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 08:55   quote  deeplink  
Als we ervan uitgaan dat de basiself van tegen wolfsburg ook de basiself voor de rest van het seizoen is dan zijn er maar 4 spelers die hun positie hebben behouden.
Cillissen, Veltman, Klaassen en El Ghazi.
De rest is een plek doorgeschoven door het vertrek van een speler of het slecht invorm zijn van de speler in kwestie.
Enige die je eraan toe kan voegen is Fisher. Hij is weer terug.

Dat een ervare speler op de bank beland zegt iets over zijn vorm.

Maar ik begrijp het wel want de slechte spelers van vorig jaar zijn hun basisplek kwijt. Dat is de enige reden waar je blij van kan worden.
Of de vervanger het beter doet dan zijn voorganger dat moeten we nog maar zien.
Tegen wolfsburg zag het veel belovend uit, maar 1 zwaluw in de lucht maakt nog geen zomer.
remco k
 remco k - maandag 20 juli 2015 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juli 2015 - 23:50 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Die zijn er niet....dus je vraagt het onmogelijke Remco...fikt je BBQ al ;-)
Die heeft afgelopen weekend wel weer gefikt ja..
remco k
 remco k - maandag 20 juli 2015 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 08:23 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Aanval is minder ervaren dan vorig jaar, siggy is vertokken.

Verdediging is echt een stuk minder ervaren dan vorig jaar.
Vertrek van moisander is opgevangen door aantrekken van heintiga.
Maar Boillissen en van rhijn lijken hun basisplek kwijt, vervangers zijn een stuk minder ervaren.

Natuurlijk zijn er aantal spelers die nu beginnen aan hun 2de seizoen in de basis.
Dat is natuurlijk mooi maar het gaat om de vorm van de spelers.
Vorig jaar had je natuurlijk gewoon ook een goed seizoen kunnen hebben.
Een andrsen in een goede vorm is niet slechter dan sinkgraven.
De spelers die dit seizoen de andere spelers vervangen, kan net zo goed een inzinking hebben, net als vorig seizoen.
Grappig, je grijpt het vertrek van een reserve speler in de aanval aan om daar aan te geven dat de ervaring minder is geworden. En de verdediging doe je exact het tegenover gestelde. Wat een gelul man, je draait alles maar naar een manier toe om het negatief te maken.

Kan andersom ook..

Aanvallend meer ervaren dan afgelopen jaa, de gehele basis een jaar meer ervaring en Fischer i.p.v. Kishna.

Verdediging meer ervaring Heintinga i.p.v. Moisander. Keeper meer ervaring een jaar ouder.
Middenveld meer ervaring, allemaal een jaar ouder..

Kerel, ga je naam eens veranderen man, maak er gewoon "negatieve irritatie" van..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 09:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Grappig, je grijpt het vertrek van een reserve speler in de aanval aan om daar aan te geven dat de ervaring minder is geworden. En de verdediging doe je exact het tegenover gestelde. Wat een gelul man, je draait alles maar naar een manier toe om het negatief te maken.

Kan andersom ook..

Aanvallend meer ervaren dan afgelopen jaa, de gehele basis een jaar meer ervaring en Fischer i.p.v. Kishna.

Verdediging meer ervaring Heintinga i.p.v. Moisander. Keeper meer ervaring een jaar ouder.
Middenveld meer ervaring, allemaal een jaar ouder..

Kerel, ga je naam eens veranderen man, maak er gewoon "negatieve irritatie" van..
Siggy was geen reserve speler.
De boer vond hem toen nog de nummer 1 spits, al vonden wij dat van niet.
Simpel.

Ik was er bij te vermelden dat natuurlijk iedereen een jaar ouder is geworden.

Maar 4 spelers van begin dit seizoen hebben hun plekje weten te behouden.
Dat vind ik nogal weinig.

Maar naams verandering, dat ga ik niet doen.
Waarom zou ik?
Dat jij dit negatief gelul vind, daar kan ik mij wel wat bij voorstellen.
Maar ik sta liever dat dan dat ik als naief te boek staat.

Om nu al te spreken over een geweldige selectie en over een betere slectie, dat vind ik naief.
Overigens wil ik wel zeggen dat Ajax tegen wolfsburg een prima pot speelde.
Maar totaal geen geranties geeft over het verloop van dit seizoen.
Daar wil ik voor waarschuwen.

Maar als je mijn echte antwoord wil hebben.
Wij rollen die Oostenrijksers op, zoals het hoort.
Met aanvallend en gedruft voetbal, met de mes tussen de tanden.
Met veel kansen en spectakel en weinig kansen tegen en met veel balbezit.
p111
 p111 - maandag 20 juli 2015 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 07:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Eigenlijk is er niks anders dan afgelopen jaren.
Selectie is niet beter dan vorig jaar.
Als vrijwel elke speler slecht speelt dan kan je nog een goede selectie hebben samengesteld.

Om nou aan de oefen wedstrijden af te lijden dat we een beter seizoen krijgen, vind ik voorbarig
Selectie is zeker sterker als vorig jaar als je dat niet ziet dan sterkte met je inzicht.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 10:11   quote  deeplink  
Maar Remco, ik wil best mijn naam veranderen in negatieve irritatie, maar ga jij je naam dan ook veranderen in ouwe zijkerd?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 10:08 schreef p111 het volgende:

[..]

Selectie is zeker sterker als vorig jaar als je dat niet ziet dan sterkte met je inzicht.
Vertel waar is de selectie sterker?

Als je bedoelt de spelers die niet invorm waren vorig seizoen vervangen zijn door spelers die nu beter invorm zijn. Tja dat ziet iedereen, zelfs een blinde weet dat.

Maar een jongeling is zo grillig als het maar kan zijn, de ene keer speelt hij een geweldige wedstrijd en andere keer is het drama. Daar zijn het jonge jongens voor.

Ik ga hier gewoon overmars verdedigen, daar heeft hij recht op.
Vorig seizoen was de selectie ook gewoon prima, heel goed zelfs.
De spelers waarvan verwacht werd dat ze team op sleeptouw namen, gaven niet thuis.
Die waren gewoon niet invorm en kwamen niet invorm.
Ik twijfel er zeers aan dat ze niet beter zouden kunnen.

Overigens ben ik nu wel blij dat de spelers nu vervangen zijn door spelers die het nu wel laten zien.
Alleen zijn we er nu wel nog jonger op geworden, al is iedereen een jaartje ouder.
Met een gemiddelde van 20,9 is niet bepaald heel oud.

Maar laat ik het positief afsluiten.
Wat ik zag tegen wolfsburg is een goed begin en ik hoop en verwacht op een goed vervolg.
remco k
 remco k - maandag 20 juli 2015 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 10:00 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Siggy was geen reserve speler.
De boer vond hem toen nog de nummer 1 spits, al vonden wij dat van niet.
Simpel.

Ik was er bij te vermelden dat natuurlijk iedereen een jaar ouder is geworden.

Maar 4 spelers van begin dit seizoen hebben hun plekje weten te behouden.
Dat vind ik nogal weinig.

Maar naams verandering, dat ga ik niet doen.
Waarom zou ik?
Dat jij dit negatief gelul vind, daar kan ik mij wel wat bij voorstellen.
Maar ik sta liever dat dan dat ik als naief te boek staat.

Om nu al te spreken over een geweldige selectie en over een betere slectie, dat vind ik naief.
Overigens wil ik wel zeggen dat Ajax tegen wolfsburg een prima pot speelde.
Maar totaal geen geranties geeft over het verloop van dit seizoen.
Daar wil ik voor waarschuwen.

Maar als je mijn echte antwoord wil hebben.
Wij rollen die Oostenrijksers op, zoals het hoort.
Met aanvallend en gedruft voetbal, met de mes tussen de tanden.
Met veel kansen en spectakel en weinig kansen tegen en met veel balbezit.
Volgens mij was Millik al redelijk snel de eerste spits, al was ook dat niet overtuigend en werd daar nog al eens gewisseld..

En wie heeft het over een geweldige selectie? Wie hier rekent zich al rijk??

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2015-2016









0.0127720