BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2015-2016

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 20 juli 2015 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 10:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Maar Remco, ik wil best mijn naam veranderen in negatieve irritatie, maar ga jij je naam dan ook veranderen in ouwe zijkerd?
Ik zeik niet op Ajax hoor, integendeel, ben juist positief gestemd..
remco k
 remco k - maandag 20 juli 2015 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 10:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Vertel waar is de selectie sterker?

Als je bedoelt de spelers die niet invorm waren vorig seizoen vervangen zijn door spelers die nu beter invorm zijn. Tja dat ziet iedereen, zelfs een blinde weet dat.

Maar een jongeling is zo grillig als het maar kan zijn, de ene keer speelt hij een geweldige wedstrijd en andere keer is het drama. Daar zijn het jonge jongens voor.

Ik ga hier gewoon overmars verdedigen, daar heeft hij recht op.
Vorig seizoen was de selectie ook gewoon prima, heel goed zelfs.
De spelers waarvan verwacht werd dat ze team op sleeptouw namen, gaven niet thuis.
Die waren gewoon niet invorm en kwamen niet invorm.
Ik twijfel er zeers aan dat ze niet beter zouden kunnen.

Overigens ben ik nu wel blij dat de spelers nu vervangen zijn door spelers die het nu wel laten zien.
Alleen zijn we er nu wel nog jonger op geworden, al is iedereen een jaartje ouder.
Met een gemiddelde van 20,9 is niet bepaald heel oud.

Maar laat ik het positief afsluiten.
Wat ik zag tegen wolfsburg is een goed begin en ik hoop en verwacht op een goed vervolg.
Op iedere positie zijn we nu sterker dan vorig jaar..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 10:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij was Millik al redelijk snel de eerste spits, al was ook dat niet overtuigend en werd daar nog al eens gewisseld..

En wie heeft het over een geweldige selectie? Wie hier rekent zich al rijk??
Gerrievak 418 had het over de sterkste selectie in jaren.
Misschien vind hij het niveau waarmee hij het vergelijkt ronduit bedroevend en vind hij dit een betere selectie, of hij dit dan meteen een geweldige selectie vind, dat weet ik niet.
Geweldig moet je het misschien dan ook niet noemen, ik neem dat woord terug.

Noem het sterkste selectie in jaren.

Als je de slectie van 2 of 3 jaar terug neemt en daarvan de resultaten neemt, dan kan je je toch al rijk rekennen?

Het gaat om de intentie. Millik was niet de 1ste spits. Dat was Siggy of je het nou leuk vind of niet.
Dat het vervolgens volgs jou niet lang duurt dat millik wel 1ste spits werd, dat doet er niet toe.
Millik is vorig seizoen niet begonnen met de verwachting dat hij 1ste spits zou zijn of worden.
Nu is hij dat wel en dat is nieuw voor hem, dus is hij net zo broekie als al die andere.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 10:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zeik niet op Ajax hoor, integendeel, ben juist positief gestemd..
Nee, jij zeikt niet op Ajax dat klopt, Jij zeikt op andere.

Jouw zeik rijkt niet tot aan Ajax daarom zeik jij er niet op.
Om vervolgens wel achter je computer dood te ergeren aan het saaie rond tikken van vorig seizoen.
Maar dat vertelde je niet, jij vond het allemaal wel meevallen.
Maar je kon je ei wel kwijt door te zeiken op andere dat kon je wel bereiken en vervolgens ging je dat dan ook met alle plezier doen.

Want was er iemand negatief dan kreeg hij vrijwel altijd reactie van jou.

Want er is een heel goed medicijn, als je het even niet ziet zitten, dat is naar mensen kijken of luisteren of lezen die het allemaal nog erger of dieper in de put zit. Dan denk je agh zo erg is het namelijk niet. Dan word je van zelf weer vrolijk.
heel logisch en slim van je om dat te doen.
Maar zeer irratant.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 10:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Op iedere positie zijn we nu sterker dan vorig jaar..
Vertel waar?

En kom niet met dat spelers een jaar ouder zijn geworden, want dat word iedereen.
dat vind ik dus geen goed argument

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 juli 2015 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - maandag 20 juli 2015 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 10:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Vertel waar is de selectie sterker?
In vrijwel elke linie. Alleen over de voorhoede kan je serieus discusieren.

Serieuze concurrentie op RB = sterkere speler ten opzichte van Van Rhijn = sterkere selectie.
Serieuze concurrentie op RCV (Heitinga) = meer ervaring en power = sterkere selectie.
Riedewald verdreef vorig seizoen Moisander al en won de strijd van beoogd opvolger Viergever = sterkere selectie.
LB is niet in te schatten, Dijks moet zich nog bewijzen. Bovendien beperkte concurrentie.
Bazoer doorgebroken en inzetbaar op CVM, heeft de concurrentiestrijd gewonnen van Serero = Sterkere selectie.
Sinkgraven en Gudelj gehaald ipv Andersen/Serero = meer power, meer kwaliteit = sterkere selectie.
Klaassen is onomstreden. Heeft in Van de Beek en Schone backup op 10. Meer diepte dan vorig jaar = sterkere selectie.

Alleen voorin kan je serieus discussiëren. El Ghazi en Milik hebben nu weer een jaartje meer ervaring maar op links moet Fischer eerst maar eens de oude worden. In de diepte moeten we nog zien hoe Younes en Sanogo zich ontwikkelen. Voorin is derhalve moeilijk hard te maken maar de selectie is er waarschijnlijk niet minder op geworden.

Kortom: de selectie is over de hele waarschijnlijk sterker geworden door ervaring en meer serieuze concurrentie. Ik denk dat dat standpunt ook breed gedragen wordt door de meeste fans.

Het grote vraagteken en scherprechter is en blijft hoe dat zich vertaalt tussen de krijtlijnen. Dat is een waarheid maar voor zover je kan kijken naar de huidige selectie ten opzichte van die van vorig jaar is wel degelijk vooruitgang te bespeuren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 juli 2015 door Eide --
p111
 p111 - maandag 20 juli 2015 - 12:59   quote  deeplink  
Eide dit moet genoeg zijn voor el positievo !!!
p111
 p111 - maandag 20 juli 2015 - 12:59   quote  deeplink  
Eide dit moet genoeg zijn voor el positievo !!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 12:44 schreef Eide het volgende:

[..]

In vrijwel elke linie. Alleen over de voorhoede kan je serieus discusieren.

Serieuze concurrentie op RB = sterkere speler ten opzichte van Van Rhijn = sterkere selectie.
Serieuze concurrentie op RCV (Heitinga) = meer ervaring en power = sterkere selectie.
Riedewald verdreef vorig seizoen Moisander al en won de strijd van beoogd opvolger Viergever = sterkere selectie.
LB is niet in te schatten, Dijks moet zich nog bewijzen. Bovendien beperkte concurrentie.
Bazoer doorgebroken en inzetbaar op CVM, heeft de concurrentiestrijd gewonnen van Serero = Sterkere selectie.
Sinkgraven en Gudelj gehaald ipv Andersen/Serero = meer power, meer kwaliteit = sterkere selectie.
Klaassen is onomstreden. Heeft in Van de Beek en Schone backup op 10. Meer diepte dan vorig jaar = sterkere selectie.

Alleen voorin kan je serieus discussieren El Ghazi en Milik hebben nu weer een jaartje meer ervaring maar op links moet Fischer eerst maar eens de oude worden. In de diepte moeten we nog zien hoe Younes en Sanogo zich ontwikkelen. Voorin is derhalve moeilijk hard te maken maar de selectie is er waarschijnlijk niet minder op geworden.

Kortom: de selectie is over de hele waarschijnlijk sterker geworden door ervaring en meer serieuze concurrentie. Ik denk dat dat standpunt ook breed gedragen wordt door de meeste fans.

Het grote vraagteken en scherprechter is en blijft hoe dat zich vertaalt tussen de krijtlijnen. Dat is een waarheid maar voor zover je kan kijken naar de huidige selectie ten opzichte van die van vorig jaar is wel degelijk vooruitgang te bespeuren.
Ik vind dit een vreemd vergelijk. want waarop basseer je zoiets?

De spelers die het vorig jaar slecht deden, lijken te zijn vervangen voor spelers die het wel goed deden. Dit is dan ook echt goed nieuws.

Maar dat was maar een oefenwedstrijd. Lastige serie wedstrijden moeten nog komen.
Dan gaan we zien of die speler idd een betere speler is dan die daarvoor speelde.

Als je mensen met elkaar wil vergelijken dan moet je ze ook in de zelfde omstandigeheden met elkaar vergelijken.

Op voorhand kan je niet zeggen of dit een betere selectie is dan vorig seizoen.
Alles wijst erop van wel, maar volgens mij was dat vorig jaar ook het geval.
Pietje
 Pietje - maandag 20 juli 2015 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 14:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik vind dit een vreemd vergelijk. want waarop basseer je zoiets?

De spelers die het vorig jaar slecht deden, lijken te zijn vervangen voor spelers die het wel goed deden. Dit is dan ook echt goed nieuws.

Maar dat was maar een oefenwedstrijd. Lastige serie wedstrijden moeten nog komen.
Dan gaan we zien of die speler idd een betere speler is dan die daarvoor speelde.

Als je mensen met elkaar wil vergelijken dan moet je ze ook in de zelfde omstandigeheden met elkaar vergelijken.

Op voorhand kan je niet zeggen of dit een betere selectie is dan vorig seizoen.
Alles wijst erop van wel, maar volgens mij was dat vorig jaar ook het geval.
Tuurlijk moet je altijd maar afwachten. Maar duidelijk is in ieder geval wel, dat de spelers hoe dan ook weer een jaar verder zijn in hun ontwikkeling. Rijper en met meer ervaring, waardoor zij betere keuzes in het veld kunnen maken. Daarnaast is zeer gericht aangekocht: meer strijdkracht, meer ervaring. Met de analyse van Eide ben ik het dan ook eens. Maar afwachten hoe een en ander gaat moeten we wel, en dat ben ik met jou eens.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 juli 2015 door Pietje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 14:10 schreef Pietje het volgende:

[..]

Tuurlijk moet je altijd maar afwachten. Maar duidelijk is in ieder geval wel, dat de spelers hoe dan ook weer een jaar verder zijn in hun ontwikkeling. Rijper en met meer ervaring, waardoor zij betere keuzes in het veld kunnen maken. Daarnaast is zeer gericht aangekocht: meer strijdkracht, meer ervaring. Met de analyse van Eide ben ik het dan ook eens. Maar afwachten hoe een en ander gaat moeten we wel, en dat ben ik met jou eens.
Dat waren ze vorig jaar ook, Serero Andersen van rhijn en Boilissen.
Die spelers hadden 1 of meer seizoen al achter de rug en lieten niet zien wat er van hun werden verwacht.
Moissander en Schone hadden een jaar daarvoor een geweldig seizoen gedraaid, stelden vorig seizoen toch teleur.

Dan zijn er ook nog spelers in de selectie die vooraf al weet die niet of nauwelijks iets toevoegen.
Viergever is zo voorbeeld, gewoon niet van het gewenste niveau.

Ik kom hier eind van dit seizoen op terug.
Dan kunnen we samen concluderen of dit een betere selectie was dan vorig seizoen.
Ik denk van wel, maar ik hou hier een slag om de arm.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 juli 2015 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - maandag 20 juli 2015 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 11:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Gerrievak 418 had het over de sterkste selectie in jaren.
Misschien vind hij het niveau waarmee hij het vergelijkt ronduit bedroevend en vind hij dit een betere selectie, of hij dit dan meteen een geweldige selectie vind, dat weet ik niet.
Geweldig moet je het misschien dan ook niet noemen, ik neem dat woord terug.

Noem het sterkste selectie in jaren.

Als je de slectie van 2 of 3 jaar terug neemt en daarvan de resultaten neemt, dan kan je je toch al rijk rekennen?

Het gaat om de intentie. Millik was niet de 1ste spits. Dat was Siggy of je het nou leuk vind of niet.
Dat het vervolgens volgs jou niet lang duurt dat millik wel 1ste spits werd, dat doet er niet toe.
Millik is vorig seizoen niet begonnen met de verwachting dat hij 1ste spits zou zijn of worden.
Nu is hij dat wel en dat is nieuw voor hem, dus is hij net zo broekie als al die andere.
Natuurlijk doet dat er wel toe, we gaan er toch op voor of achteruit..
remco k
 remco k - maandag 20 juli 2015 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 12:06 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nee, jij zeikt niet op Ajax dat klopt, Jij zeikt op andere.

Jouw zeik rijkt niet tot aan Ajax daarom zeik jij er niet op.
Om vervolgens wel achter je computer dood te ergeren aan het saaie rond tikken van vorig seizoen.
Maar dat vertelde je niet, jij vond het allemaal wel meevallen.
Maar je kon je ei wel kwijt door te zeiken op andere dat kon je wel bereiken en vervolgens ging je dat dan ook met alle plezier doen.

Want was er iemand negatief dan kreeg hij vrijwel altijd reactie van jou.

Want er is een heel goed medicijn, als je het even niet ziet zitten, dat is naar mensen kijken of luisteren of lezen die het allemaal nog erger of dieper in de put zit. Dan denk je agh zo erg is het namelijk niet. Dan word je van zelf weer vrolijk.
heel logisch en slim van je om dat te doen.
Maar zeer irratant.
Als je het even niet ziet zitten? Ben je niet goed bij je hoofd kerel?

Ik ben altijd vrolijk, lach me helemaal ziek om dit forum, en ben prima in staat om te relativeren. En dat doe ik ook precies bij Ajax.. Ik verwacht geen wonderen waar anderen dat wel doen.

En kritisch is wat anders dan negatief, het merendeel hier is meer dan etrecht kritisch, dat ben ik zelf ook. Jij daarentegen bend gewoon ronduit negatief..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 20 juli 2015 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 10:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Maar Remco, ik wil best mijn naam veranderen in negatieve irritatie, maar ga jij je naam dan ook veranderen in ouwe zijkerd?
Ik wil niet zeiken hoor, maar het is ZEIKERD! ;-)
remco k
 remco k - maandag 20 juli 2015 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 12:07 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Vertel waar?

En kom niet met dat spelers een jaar ouder zijn geworden, want dat word iedereen.
dat vind ik dus geen goed argument
Vertel waar? Dat staat er toch. Op vrijwel iedere positie.

En kom niet aan met een jaar ouder?? Waarom in hemelsnaam niet? Wordt je niet beter in een jaar dan??
remco k
 remco k - maandag 20 juli 2015 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 12:44 schreef Eide het volgende:

[..]

In vrijwel elke linie. Alleen over de voorhoede kan je serieus discusieren.

Serieuze concurrentie op RB = sterkere speler ten opzichte van Van Rhijn = sterkere selectie.
Serieuze concurrentie op RCV (Heitinga) = meer ervaring en power = sterkere selectie.
Riedewald verdreef vorig seizoen Moisander al en won de strijd van beoogd opvolger Viergever = sterkere selectie.
LB is niet in te schatten, Dijks moet zich nog bewijzen. Bovendien beperkte concurrentie.
Bazoer doorgebroken en inzetbaar op CVM, heeft de concurrentiestrijd gewonnen van Serero = Sterkere selectie.
Sinkgraven en Gudelj gehaald ipv Andersen/Serero = meer power, meer kwaliteit = sterkere selectie.
Klaassen is onomstreden. Heeft in Van de Beek en Schone backup op 10. Meer diepte dan vorig jaar = sterkere selectie.

Alleen voorin kan je serieus discussiëren. El Ghazi en Milik hebben nu weer een jaartje meer ervaring maar op links moet Fischer eerst maar eens de oude worden. In de diepte moeten we nog zien hoe Younes en Sanogo zich ontwikkelen. Voorin is derhalve moeilijk hard te maken maar de selectie is er waarschijnlijk niet minder op geworden.

Kortom: de selectie is over de hele waarschijnlijk sterker geworden door ervaring en meer serieuze concurrentie. Ik denk dat dat standpunt ook breed gedragen wordt door de meeste fans.

Het grote vraagteken en scherprechter is en blijft hoe dat zich vertaalt tussen de krijtlijnen. Dat is een waarheid maar voor zover je kan kijken naar de huidige selectie ten opzichte van die van vorig jaar is wel degelijk vooruitgang te bespeuren.
En toch is Fischer die daar gaat spelen nu al beter dan hoe het afgelopen jaar was ingevuld, want slechter kan bijna niet.
Pietje
 Pietje - maandag 20 juli 2015 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 14:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat waren ze vorig jaar ook, Serero Andersen van rhijn en Boilissen.
Die spelers hadden 1 of meer seizoen al achter de rug en lieten niet zien wat er van hun werden verwacht.
Moissander en Schone hadden een jaar daarvoor een geweldig seizoen gedraaid, stelden vorig seizoen toch teleur.

Dan zijn er ook nog spelers in de selectie die vooraf al weet die niet of nauwelijks iets toevoegen.
Viergever is zo voorbeeld, gewoon niet van het gewenste niveau.

Ik kom hier eind van dit seizoen op terug.
Dan kunnen we samen concluderen of dit een betere selectie was dan vorig seizoen.
Ik denk van wel, maar ik hou hier een slag om de arm.
Met het "afbranden" van Lasse Schöne ben ik het oneens. Die is ondanks een mindere periode wel degelijk erg vaak zeer belangrijk geweest. En niet alleen om zijn doelpunten uit "dode" momenten.
Pietje
 Pietje - maandag 20 juli 2015 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 14:48 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik wil niet zeiken hoor, maar het is ZEIKERD! ;-)
Hahaha. Tenzij (of is het tenzei ;-)) het een vrouwelijke zeikerd is, dan is het ZIJkerd. Overigens is een mannelijke zeikerd dan een HIJkerd. ;-)
Eide
 Eide - maandag 20 juli 2015 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 14:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik vind dit een vreemd vergelijk. want waarop basseer je zoiets?
Dat staat er toch steeds nadrukkelijk bij waar ik het op baseer? Anders had ik aan een enkele volzin wel voldoende gehad lijkt mij.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 14:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Natuurlijk doet dat er wel toe, we gaan er toch op voor of achteruit..
Dit bewijst dat jij mij niet begrijpt.
dat kan overigens niet perse aan jou liggen, dat kan ook aan mij liggen.

wat ik bedoel te zeggen is, situatie van Millik anders is dan vorig seizoen.

Op het moment van vergelijken.
We zitten begin dit seizoen, dan moet je ook aan het begin van vorig seizoen vergelijken.
Wat daarna gebeurd tja dat is niet relavant want ik kan niet in de toekomst kijken omdat mee te nemen.

Dus als je eerlijk wil vergelijken dan moet je eigenlijk gewoon Ajax vergelijken met toen Blind er nog was. Die is pas laat vertrokken, wie zegt dat Klaassen en Clisssen blijven?

Je gaat toch ook niet tempratuur gegevens van Januari 2014 vergelijken met de zelfde gegevens van juni 2015 en zeggen dat juni een warme maand is dan vorig jaar?
In essentie kan dat wel zo zijn maar dan moet je wel met de juiste gegevens doen.

Vorig jaar op dit moment was Siggy 1ste spits en Millik 2de.
ALs jij in de toekomst kan kijken wat er verder dit seizoen gaat gebeuren, dan vind ik dat jij best de gegevens van oktober 2014 kan pakken.
Maar ik kan niet in de toekomst kijken.
remco k
 remco k - maandag 20 juli 2015 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 15:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dit bewijst dat jij mij niet begrijpt.
dat kan overigens niet perse aan jou liggen, dat kan ook aan mij liggen.

wat ik bedoel te zeggen is, situatie van Millik anders is dan vorig seizoen.

Op het moment van vergelijken.
We zitten begin dit seizoen, dan moet je ook aan het begin van vorig seizoen vergelijken.
Wat daarna gebeurd tja dat is niet relavant want ik kan niet in de toekomst kijken omdat mee te nemen.

Dus als je eerlijk wil vergelijken dan moet je eigenlijk gewoon Ajax vergelijken met toen Blind er nog was. Die is pas laat vertrokken, wie zegt dat Klaassen en Clisssen blijven?

Je gaat toch ook niet tempratuur gegevens van Januari 2014 vergelijken met de zelfde gegevens van juni 2015 en zeggen dat juni een warme maand is dan vorig jaar?
In essentie kan dat wel zo zijn maar dan moet je wel met de juiste gegevens doen.

Vorig jaar op dit moment was Siggy 1ste spits en Millik 2de.
ALs jij in de toekomst kan kijken wat er verder dit seizoen gaat gebeuren, dan vind ik dat jij best de gegevens van oktober 2014 kan pakken.
Maar ik kan niet in de toekomst kijken.
Heel simpel. Siggy begon vorig jaar als eerste keus. Millik heeft hem in de loop van het seizoen uit de basis gespeeld. Dus heel simpwel is Millik beter en gaan we er op vooruit..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 14:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Vertel waar? Dat staat er toch. Op vrijwel iedere positie.

En kom niet aan met een jaar ouder?? Waarom in hemelsnaam niet? Wordt je niet beter in een jaar dan??
Vrij breed begrip. beter gezegd is waar zijn we niet beter geworden.
als dat minder werk is, vind ik dat ook prima.

wie zegt dat je een jaar ouder beter word?
Volgens mij is van rhijn niet beter geworden na een jaar voetballen, zelfs meerdere jaren.
Zo zijn er nog wel meer spelers die zijn blijven hangen in hun ontwikkeling.
dus een simpele conclusie dat ze een jaar ouder zijn geworden vind ik niet passen.
En overigens zijn de andere(tegenstanders) ook een jaar ouder geworden, komt op neer dat dat tegen elkaar weg gestreept mag worden.

Kom met beter argumentatie dat deze selectie beter is dan de selectie van 20 julli 2014.
Met in de achterhoofd dat een seizoen daarvoor Schone en Moissander een goed seizoen hadden gespeeld.
Dat we toen nog blind hadden en een mooi en goed wk achter de rug hadden.
Clissen een prima keeper is en vermeer toen nog ajacied terecht naar de bank verwees.
remco k
 remco k - maandag 20 juli 2015 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 15:48 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Vrij breed begrip. beter gezegd is waar zijn we niet beter geworden.
als dat minder werk is, vind ik dat ook prima.

wie zegt dat je een jaar ouder beter word?
Volgens mij is van rhijn niet beter geworden na een jaar voetballen, zelfs meerdere jaren.
Zo zijn er nog wel meer spelers die zijn blijven hangen in hun ontwikkeling.
dus een simpele conclusie dat ze een jaar ouder zijn geworden vind ik niet passen.
En overigens zijn de andere(tegenstanders) ook een jaar ouder geworden, komt op neer dat dat tegen elkaar weg gestreept mag worden.

Kom met beter argumentatie dat deze selectie beter is dan de selectie van 20 julli 2014.
Met in de achterhoofd dat een seizoen daarvoor Schone en Moissander een goed seizoen hadden gespeeld.
Dat we toen nog blind hadden en een mooi en goed wk achter de rug hadden.
Clissen een prima keeper is en vermeer toen nog ajacied terecht naar de bank verwees.
Kwaliteit blijft misschien gelijk, ervaring komt daarbij en dus wordt je beter. Daarnaast hebben wij spelers die in een leeftijdscategorie zitten waarin je gewoon telkens beter wordt.
remco k
 remco k - maandag 20 juli 2015 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 15:48 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Vrij breed begrip. beter gezegd is waar zijn we niet beter geworden.
als dat minder werk is, vind ik dat ook prima.

wie zegt dat je een jaar ouder beter word?
Volgens mij is van rhijn niet beter geworden na een jaar voetballen, zelfs meerdere jaren.
Zo zijn er nog wel meer spelers die zijn blijven hangen in hun ontwikkeling.
dus een simpele conclusie dat ze een jaar ouder zijn geworden vind ik niet passen.
En overigens zijn de andere(tegenstanders) ook een jaar ouder geworden, komt op neer dat dat tegen elkaar weg gestreept mag worden.

Kom met beter argumentatie dat deze selectie beter is dan de selectie van 20 julli 2014.
Met in de achterhoofd dat een seizoen daarvoor Schone en Moissander een goed seizoen hadden gespeeld.
Dat we toen nog blind hadden en een mooi en goed wk achter de rug hadden.
Clissen een prima keeper is en vermeer toen nog ajacied terecht naar de bank verwees.
En die tegenstanders zijn niet intact gebleven, bij ons is er vrijwel niks van de basis weggegaan..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 14:51 schreef Pietje het volgende:

[..]

Met het "afbranden" van Lasse Schöne ben ik het oneens. Die is ondanks een mindere periode wel degelijk erg vaak zeer belangrijk geweest. En niet alleen om zijn doelpunten uit "dode" momenten.
Dat ben ik ook, zo slecht vond ik het ook niet.
Maar het niveau van het seizoen daarvoor heeft hij niet weten vast te houden, vandaar waarschijnlijk die kritiek. Neemt niet weg dat hij op bepaalde momenten toch belangrijk was/is.
Vandaar dat hij de enige is die wel een nieuw contract kreeg en de andere die ook een minder periode niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 15:12 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat staat er toch steeds nadrukkelijk bij waar ik het op baseer? Anders had ik aan een enkele volzin wel voldoende gehad lijkt mij.
je zegt dat bijvoorbeeld voor de Rb dat er een sterke speler bij is gekomen?
Waarop basseer je die conclusie? die vervolg stappen dat begrijp ik.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 15:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Heel simpel. Siggy begon vorig jaar als eerste keus. Millik heeft hem in de loop van het seizoen uit de basis gespeeld. Dus heel simpwel is Millik beter en gaan we er op vooruit..
gaat op de moment van vergelijk.

Jij verlijkt met iets wat in de loop van het seizoen is gebeurd met de situatie voor het seizoen nog moet beginnen.

Laat we het zo stellen, de bodem waarop de taart moet komen ziet er beter uit dan die van vorig jaar.
Hoe het beslag en het verdere vervolg eruit ziet, dat zien we dan wel.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 16:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Kwaliteit blijft misschien gelijk, ervaring komt daarbij en dus wordt je beter. Daarnaast hebben wij spelers die in een leeftijdscategorie zitten waarin je gewoon telkens beter wordt.
Vertel waarom is van rhijn niet beter geworden?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 16:18 schreef remco k het volgende:

[..]

En die tegenstanders zijn niet intact gebleven, bij ons is er vrijwel niks van de basis weggegaan..
vrijwel een nieuwe verdediging. Tete verving van rhijn pas nadat Ajax al bekend was dat Ajax echt 2de zou blijven en er niks meer aan kon veranderen. Op dat zelfde moment kwam juist moisander er juist weerin, maar verving Viergever en niet Riedewald. Dus zover ik weet heb ik Riedewald niet zien spelen op LCV.
Dijks is zowieso nieuw(een ex die terugkeert)

Volgens mij krijgt bazoer een nieuwe plek in het elftal, keert fisher terug in de basis.
In die zelfde periode was millik volgens mij geblesseerd dus de samenwerking is ook nieuw.

maar in grote lijnen zijn we minder veranderd dan de concurent.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 18:03   quote  deeplink  
In de winterstop dacht ik dat Ajax kampioen zou worden.
Ik ga pas vanaf dat moment bekijken of we verder zijn dan vorig seizoen.

Of ik positief gestemd ben over het verloop van aankomende seizoen.
Ja, dat ben ik zeker. Van mij mag het nu beginnen.
Ben zeer benieuwd of frank iets geleerd heeft van het vorige seizoen.

Ik ga deze selectie pas evalueren weer daar de tijd voor is om dat te doen.
Daar is het veel te vroeg voor.

Mijn gevoel is goed maar dat gevoel heeft mij wel vaker bedrogen.
Dacht ik dat we die tegenstander makkelijk aankon bleek dat niet zo te zijn.
Ben daar nu gewoon wat afwachtende in geworden.
remco k
 remco k - maandag 20 juli 2015 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 16:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

vrijwel een nieuwe verdediging. Tete verving van rhijn pas nadat Ajax al bekend was dat Ajax echt 2de zou blijven en er niks meer aan kon veranderen. Op dat zelfde moment kwam juist moisander er juist weerin, maar verving Viergever en niet Riedewald. Dus zover ik weet heb ik Riedewald niet zien spelen op LCV.
Dijks is zowieso nieuw(een ex die terugkeert)

Volgens mij krijgt bazoer een nieuwe plek in het elftal, keert fisher terug in de basis.
In die zelfde periode was millik volgens mij geblesseerd dus de samenwerking is ook nieuw.

maar in grote lijnen zijn we minder veranderd dan de concurent.
Zou je echt wat vaker wedstrijden van Ajax moeten gaan kijken, ik heb Riedewald er namelijk wel degelijk vaker zien spelen..

van de afgelopen basis zijn er twee spelers vertrokken, niet meer dan dat, een aantal andere spelers wordt alleen vervangen, dat betekend dus dat je sterker wordt, anders zouden ze niet vervangen worden.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 20 juli 2015 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 14:48 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik wil niet zeiken hoor, maar het is ZEIKERD! ;-)
Hahahaha
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 juli 2015 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 20:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Zou je echt wat vaker wedstrijden van Ajax moeten gaan kijken, ik heb Riedewald er namelijk wel degelijk vaker zien spelen..

van de afgelopen basis zijn er twee spelers vertrokken, niet meer dan dat, een aantal andere spelers wordt alleen vervangen, dat betekend dus dat je sterker wordt, anders zouden ze niet vervangen worden.
Agh ik heb de laatste wedstrijden niet kunnen zien, maar ik dacht dat moissander toen speelde.

Maar welke 2 spelers zijn het dan, volgens jou?
remco k
 remco k - dinsdag 21 juli 2015 - 08:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 22:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Agh ik heb de laatste wedstrijden niet kunnen zien, maar ik dacht dat moissander toen speelde.

Maar welke 2 spelers zijn het dan, volgens jou?
Moisander en Sigthorson. Of heb jij nog meer spelers zien vertekken die met regelmaat in de basis hebben gestaan..Dat zijn dus potentiele basis spelers die vervangen zijn door een betere optie..
Eide
 Eide - dinsdag 21 juli 2015 - 08:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 16:30 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

je zegt dat bijvoorbeeld voor de Rb dat er een sterke speler bij is gekomen?
Waarop basseer je die conclusie? die vervolg stappen dat begrijp ik.
Tete heeft Van Rhijn (toch een international) uit de basis verdrongen. Dat doet De Boer niet omdat hij Tete minder goed vindt. Dus is Tete kennelijk een betere speler en dus wordt de selectie daar sterker van, zeker als je de basis van vorig jaar nog als back-up achter de hand hebt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 21 juli 2015 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 08:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Moisander en Sigthorson. Of heb jij nog meer spelers zien vertekken die met regelmaat in de basis hebben gestaan..Dat zijn dus potentiele basis spelers die vervangen zijn door een betere optie..
Dat waren ze al niet meer en overigens zijn er wel meer spelers die de deur worden gewezen.
Kishna en Boilissen is er al geen ruimte meer.

Daarnaast kunnen serero en andersen worden verhuurd.

Dus je praat over 6 of over 0 basisspelers. 0 omdat ze vorig seizoen al hun basisplek kwijt waren
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 21 juli 2015 - 08:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 08:26 schreef Eide het volgende:

[..]

Tete heeft Van Rhijn (toch een international) uit de basis verdrongen. Dat doet De Boer niet omdat hij Tete minder goed vindt. Dus is Tete kennelijk een betere speler en dus wordt de selectie daar sterker van, zeker als je de basis van vorig jaar nog als back-up achter de hand hebt.
Zoals ik al aan gaf tegen Remco. Ga ik uit van eigenwaarneming.
De boer kan ook andere redenen hebben waarom hij tete nu inzet
riveco
 riveco - dinsdag 21 juli 2015 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 08:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat waren ze al niet meer en overigens zijn er wel meer spelers die de deur worden gewezen.
Kishna en Boilissen is er al geen ruimte meer.

Daarnaast kunnen serero en andersen worden verhuurd.

Dus je praat over 6 of over 0 basisspelers. 0 omdat ze vorig seizoen al hun basisplek kwijt waren
Heb je nou niet door dat je je eigen tegen spreekt? Eerst wil je niks weten over wat er in het seizoen is gebeurd omdat het nu de voorbereiding is, en vervolgens zeg je ze zijn d'r basis kwijt geraakt.
riveco
 riveco - dinsdag 21 juli 2015 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 08:55 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Zoals ik al aan gaf tegen Remco. Ga ik uit van eigenwaarneming.
De boer kan ook andere redenen hebben waarom hij tete nu inzet
Als je eigen waarneming niet aangeeft dat Tete momenteel de betere is als v.Rhijn het afgelopen jaar zou ik voortaan vragen of iemand anders vragen wat ze zien, want dan zijn je ogen niet zo best haha.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 21 juli 2015 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 09:21 schreef riveco het volgende:

[..]

Als je eigen waarneming niet aangeeft dat Tete momenteel de betere is als v.Rhijn het afgelopen jaar zou ik voortaan vragen of iemand anders vragen wat ze zien, want dan zijn je ogen niet zo best haha.
Ik ga niet over 1 nacht ijs.
Ik ga een oefenwedstrijd niet vergelijken met een eredivisie topper of cl wedstrijden.

Dat hij het goed deed tegen Wolfsburg, dat klopt.
Maar dat is nog geen reden om hem beter te vinden dan van rhijn.

Als ik spelers ga vergelijken met elkaar dan gaat dat over meerdere en belangrijke wedstrijden. Waar de druk en belangen groter is en lastiger vol te houden is.

Overigens heeft van rhijn ook vorig seizoen goeie wedstrijden gespeeld, maar in het geheel van het seizoen tegenviel.
Nu speelt tete een goede wedstrijd maar dan moet je ook in het geheel van het seizoen bekijken of dat dan ook nog zo is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 juli 2015 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 21 juli 2015 - 09:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 09:16 schreef riveco het volgende:

[..]

Heb je nou niet door dat je je eigen tegen spreekt? Eerst wil je niks weten over wat er in het seizoen is gebeurd omdat het nu de voorbereiding is, en vervolgens zeg je ze zijn d'r basis kwijt geraakt.
Dat was vorig seizoen al het geval.
Moisander, siggy, boilissen, kishna hadden vorig seizoen al hun basisplek verloren.
In de winterstop verloor andersen al zijn basisplek.

En serero dat kon vorig jaar al zien dat hij zijn basisplek zou verliezen.
Aankoop van sinkgraven en goed optreden van bazoer en onomstreden klaassen, dan weet je dat alle plekken bezet zijn op het middenveld.
Daarnaast is gudelj aangetrokken.

Dus ik ga niet uit van afgelopen oefenwedstrijd maar aan de aankopen en wat ik gezien heb van vorig seizoen
Eide
 Eide - dinsdag 21 juli 2015 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 08:55 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Zoals ik al aan gaf tegen Remco. Ga ik uit van eigenwaarneming.
Dat is een hele valide reactie.

Maar op basis van die reactie vraag ik mij ook af hoe je dan onderbouwt dat de selectie niet sterker is geworden. Zeker omdat er heel nadrukkelijk in de spelersgroep is geïnvesteerd en dat er, uitzondert Moisander en waarschijnlijk Boilesen, niets is vertrokken. De Sterkhouders zijn er allemaal nog en daar omheen is nadrukkelijk geïnvesteerd.

Dat moet in jou waarneming toch ook naar voren komen en daarmee kom je toch ook wel tot een groot deel van de conclusies die ik ook trek toch? Ik bedoel, het is niet alsof ik nu hele vergezochte argumenten aanboor.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 21 juli 2015 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 09:21 schreef riveco het volgende:

[..]

Als je eigen waarneming niet aangeeft dat Tete momenteel de betere is als v.Rhijn het afgelopen jaar zou ik voortaan vragen of iemand anders vragen wat ze zien, want dan zijn je ogen niet zo best haha.
Iedereen dacht ook dat van Rhijn een waardige opvolger van vd Wiel was..
Tete heeft wel de capaciteiten die ik bij van Rhijn mis hardheid en duelkracht maar moet hij ook maar eens een heel seizoen laten zien.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 21 juli 2015 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 10:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is een hele valide reactie.

Maar op basis van die reactie vraag ik mij ook af hoe je dan onderbouwt dat de selectie niet sterker is geworden. Zeker omdat er heel nadrukkelijk in de spelersgroep is geïnvesteerd en dat er, uitzondert Moisander en waarschijnlijk Boilesen, niets is vertrokken. De Sterkhouders zijn er allemaal nog en daar omheen is nadrukkelijk geïnvesteerd.

Dat moet in jou waarneming toch ook naar voren komen en daarmee kom je toch ook wel tot een groot deel van de conclusies die ik ook trek toch? Ik bedoel, het is niet alsof ik nu hele vergezochte argumenten aanboor.
Dat er geïnvesteerd is in selectie dat zie ik.
Of je daarmee sterker word dat is afwachten.
Ik heb vaak genoeg gezien dat de aanwinst niet de aanwinst bleek te zijn.
Dus om nu te spreken dat de selectie sterker is geworden, dat vind ik voorbarig.
Maar het zou heel goed kunnen dat het zo is, maar dan wil ik het ook zien op het veld.

Overigens kunnen de sterkhouders een minder seizoen draaien en is je selectie niet sterker op geworden.

Dus het is afwachten hoe de spelers uit de zomerstop komen en hoe de aankopen presteren.
Eide
 Eide - dinsdag 21 juli 2015 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 10:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Overigens kunnen de sterkhouders een minder seizoen draaien en is je selectie niet sterker op geworden.
Vorm zegt volgens mij niet zoveel over de kracht van de selectie.
remco k
 remco k - dinsdag 21 juli 2015 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 08:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat waren ze al niet meer en overigens zijn er wel meer spelers die de deur worden gewezen.
Kishna en Boilissen is er al geen ruimte meer.

Daarnaast kunnen serero en andersen worden verhuurd.

Dus je praat over 6 of over 0 basisspelers. 0 omdat ze vorig seizoen al hun basisplek kwijt waren
Zijn die al weg? Nee, dus er zijn nu twee verkocht..

Maar leuk man, in de ene discussie mag je alleen vergelijken met het begin van het seizoen, maar in de volgende discussie aangeven dat het helemaal al geen basis spelers meer waren..

Ga ik ook even flauw doen, Moisander was wel basis speler in een paar wedstrijden op het eind..
remco k
 remco k - dinsdag 21 juli 2015 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 08:55 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Zoals ik al aan gaf tegen Remco. Ga ik uit van eigenwaarneming.
De boer kan ook andere redenen hebben waarom hij tete nu inzet
Ja hij gaat een minder goed speler inzetten..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 21 juli 2015 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 11:15 schreef Eide het volgende:

[..]

Vorm zegt volgens mij niet zoveel over de kracht van de selectie.
Ben ik niet helemaal met je eens zie Ajax vorig seizoen,
Toen had Marc ook de sterkste selectie in jaren..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 21 juli 2015 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 11:15 schreef Eide het volgende:

[..]

Vorm zegt volgens mij niet zoveel over de kracht van de selectie.
Nou, dan was de selectie van vorig jaar toch ook best wel sterk!
alleen waren ze niet invorm waardoor je dat niet zag..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 21 juli 2015 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 11:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Zijn die al weg? Nee, dus er zijn nu twee verkocht..

Maar leuk man, in de ene discussie mag je alleen vergelijken met het begin van het seizoen, maar in de volgende discussie aangeven dat het helemaal al geen basis spelers meer waren..

Ga ik ook even flauw doen, Moisander was wel basis speler in een paar wedstrijden op het eind..
Het gaat erom of ze nog bij de selectie horen.

Die spelers staan op een lijst om weg te gaan, reden om ze niet meer bij de selectie te zetten.
Of ze nou vertrokken zijn of niet.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2015-2016









0.0217621