BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2015-2016

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nora
 nora - woensdag 27 mei 2015 - 08:32   quote  deeplink  
ik heb geen idee wat er is gebeurd met al die zelfde berichten sorry
Eide
 Eide - woensdag 27 mei 2015 - 08:57   quote  deeplink  
Lul niet, je probeert gewoon je post count op te krikken ;)
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 27 mei 2015 - 08:59   quote  deeplink  
http://www.ajaxfanatics.nl/m/1841/

Wat een gelul.. Kijk ik snap best dat je niet teveel contract spelers kunt/wilt hebben.
Maar volgens mij was het de Boer zijn uitspraak dat hij de nieuwe selectie snel rond wil hebben voor de voorronde Champions League. En dan moeten ze nu nood gedwongen wachten haha. Moisander en Zimling zet je Dijks en Gudelj tegenover en dan heb je nog Ligeon, Duarte, de Sa die waarschijnlijk al weggaan. Dus onzin bericht.
remco k
 remco k - woensdag 27 mei 2015 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 20:47 schreef JOOD het volgende:

[..]

http://www.transfermarkt.nl/ricardo-van-rhijn/leistungsdaten/spieler/124883

2 goals en 1 assist in een heel seizoen. 41 wedstrijden en in totaal 3621 minuten.

Dat is best wel bar slecht. En zeker 1 goal is een vrije trap.

Je maakt mij niet wijs dat niemand dat beter kan, zelfs Ligeon kan dat beter.
Ik was in de veronderstelling dat het over Tete vs van Rhijn gaat.

Ligeon is een gepasseerd station, gewogen en te licht bevonden..
remco k
 remco k - woensdag 27 mei 2015 - 09:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 07:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Fischer met zijn drive naar voren? Heeft dit team denk ik harder nodig dan Khisna?
Verder ziet het er goed uit al zijn Dijks en Gudelj nog even afwachten hoe ze het gelijk oppakken. Voor Riedewald mag nog een ervaren bikkelaar komen en Tete/Rhijn mogen de concurrentie aangaan.
Volgens mij is Viergever als backup voor Riedewald een meer dan prima oplossing.
JOOD
 JOOD - woensdag 27 mei 2015 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 08:24 schreef nora het volgende:

[..]

Zowel Ligeon als v/d Hoorn komen te kort voor Ajax dus logisch dat ze werden verhuurd en op de bank kwamen.
Ben ik het niet mee eens. Vd Hoorn kan gewoon een goede verdediger worden, alleen krijgt hij de kans niet. Veltman heeft het geluk dat hij veel op Frank de boer lijkt.

Laat hem maar eens 10 wedstrijden staan, dan komt hij zo in de buurt van het niveau van Alderweireld denk ik.

Afserveren op een paar momentjes is wel heel zwak. Boilessen mag het wel proberen en proberen en proberen en proberen.
JOOD
 JOOD - woensdag 27 mei 2015 - 10:27   quote  deeplink  
Heitinga, Nigel de Jong en vd Vaart. Zou mooi zijn, is wel een utopie denk ik.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 27 mei 2015 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 09:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij is Viergever als backup voor Riedewald een meer dan prima oplossing.
Mwah daar ben ik het niet mee eens..
Pietje
 Pietje - woensdag 27 mei 2015 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 20:43 schreef JOOD het volgende:

[..]

Veel meer dan van v Rhijn in de rest van de competitie
Volgens mij ben jij Ligeon zelf, of minstens familie van hem. Anders neem ik je post niet serieus. Sorry.
Pietje
 Pietje - woensdag 27 mei 2015 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 08:32 schreef nora het volgende:
ik heb geen idee wat er is gebeurd met al die zelfde berichten sorry
Hahaha. Nu weten we het wel, nora ;)
remco k
 remco k - woensdag 27 mei 2015 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 11:09 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Mwah daar ben ik het niet mee eens..
Ik zou hem ook als basisspeler gewoon goed genoeg vinden als een van de spelers..
JOOD
 JOOD - woensdag 27 mei 2015 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 11:28 schreef Pietje het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij Ligeon zelf, of minstens familie van hem. Anders neem ik je post niet serieus. Sorry.
Nee, ben ik niet ;) Ik ben gewoon iemand die graag mensen een eerlijke kans geeft. En naar mijn inziens zijn er spelers die die niet krijgen (vd Hoorn, Ligeon) en spelers die continu kansen krijgen en ze om zeep helpen. (Boilessen, Andersen, Serero, Sigthorsson en in mindere mate Veltman.)
Eide
 Eide - woensdag 27 mei 2015 - 12:32   quote  deeplink  
Ten eerste moet een speler z'n kans wel verdienen. Die krijg je niet, die verdien je. En wat Ligeon bij Ajax 1 en Jong Ajax liet zien was gewoon niet goed genoeg. Dan kan je nog zo roepen om een kans geven, maar die verdiende hij niet op basis van wat hij liet zien.

Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Andersen die aan het begin van het seizoen bij Jong Ajax structureel aantoonde te goed te zijn voor de Jupiler League. En bij Ajax 1 begon hij ook gewoon goed. Van der Hoorn speelde dit seizoen 15 competitiewedstrijden, 1 CL wedstrijd, 3 EL wedstrijden en 2 bekerwedstrijden voor 21 officiele optredens voor Ajax 1. Dat lijken mij meer dan voldoende kansen eerlijk gezegd. Ik weet niet wat jij ziet als een kans krijgen natuurlijk, maar 21 wedstrijden (1880 min) voor V.d. Hoorn vs 34 (3.163 min) voor Veltman is volgens mij voldoende om van een eerlijke kans te spreken.

Serero en Sightorsson waren dit seizoen grotendeels wisselspeler en zijn dus afgerekent op hun prestaties. Blijft over wat je nu eigenlijk bedoelt want het zijn flinterdunne argumenten waar wel heel eenvoudig doorheen te prikken is.

Als je nu echt iemand wil noemen die weinig kansen kreeg ondanks goed spel moet je Menig noemen. Die zie je alleen weer over het hoofd terwijl dat dit seizoen de enige is die echt aanspraak kan maken op de kreet "geen kansen gekregen".

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 mei 2015 door Eide --
EJC
 EJC - woensdag 27 mei 2015 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 07:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Fischer met zijn drive naar voren? Heeft dit team denk ik harder nodig dan Khisna?
Verder ziet het er goed uit al zijn Dijks en Gudelj nog even afwachten hoe ze het gelijk oppakken. Voor Riedewald mag nog een ervaren bikkelaar komen en Tete/Rhijn mogen de concurrentie aangaan.
Ik zou toch ook voor Fischer gaan inderdaad ipv Kishna. Hopelijk gaan ze wel weer met een '10' spelen....
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 27 mei 2015 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 12:49 schreef EJC het volgende:

[..]

Ik zou toch ook voor Fischer gaan inderdaad ipv Kishna. Hopelijk gaan ze wel weer met een '10' spelen....
Klaassen als 10? Of toch Sinkgraven of Fischer?
Ben zelf fan van Gudelj, Bazoer, Sinkgraven en Klaassen maar 1 gaat zo ie zo banken

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 mei 2015 door Hummel10 --
EJC
 EJC - woensdag 27 mei 2015 - 16:31   quote  deeplink  
Mijn gevoel zegt dat Bazoer en Sinkgraven met elkaar gaan uitvechten wie de derde plek op het middenveld krijgt. Op dit moment denk ik dat Bazoer er iets meer klaar voor is dan Sinkgraven
Eide
 Eide - woensdag 27 mei 2015 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 16:31 schreef EJC het volgende:
Mijn gevoel zegt dat Bazoer en Sinkgraven met elkaar gaan uitvechten wie de derde plek op het middenveld krijgt. Op dit moment denk ik dat Bazoer er iets meer klaar voor is dan Sinkgraven
Ik denk dat Bazoer CVM gaat spelen en dat de concurrent voor Sinkgraven Gudelj en Andersen zijn.
EJC
 EJC - woensdag 27 mei 2015 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 15:36 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klaassen als 10? Of toch Sinkgraven of Fischer?
Ben zelf fan van Gudelj, Bazoer, Sinkgraven en Klaassen maar 1 gaat zo ie zo banken
Ik zou met het materiaal dat Frank de Boer nu heeft altijd met een 10 spelen. Gudelj en Bazoer als 'box-to-box' spelers en Klaassen als 10 ervoor.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 27 mei 2015 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 16:31 schreef EJC het volgende:
Mijn gevoel zegt dat Bazoer en Sinkgraven met elkaar gaan uitvechten wie de derde plek op het middenveld krijgt. Op dit moment denk ik dat Bazoer er iets meer klaar voor is dan Sinkgraven
Sinkgraven is wel een dure aankoop voor de bank.
Maar inderdaad beste moet spelen Bazoer streepje voor maar rouleren kan geen kwaad.
Beetje kijken tegen wie je speelt en of je verdedigend of aanvallend nodig vind.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 27 mei 2015 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 16:35 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk dat Bazoer CVM gaat spelen en dat de concurrent voor Sinkgraven Gudelj en Andersen zijn.
Als Bazoer cvm gaat snap ik de aankoop Gudelj niet..
Gudelj en Sinkgraven voor lm aankopen gaat nergens over.
Eide
 Eide - woensdag 27 mei 2015 - 18:42   quote  deeplink  
Dat verbaasde iedereen toch, toen Gadulj werd gekocht was met name Remco daar meteen scherp op. Zeker omdat FdB aangaf in Gudelj geen CVM te zien maar een aanvallende middenvelder die box-to-box moet spelen. Je komt dan met een middenveld waar Bazoer de controleur is, Klaassen de diepste man en Gudelj daartussen als verbindingsspeler met power en drive.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 27 mei 2015 - 19:19   quote  deeplink  
Frank zegt dit seizoen we hebben een probleem op 6, er is geen ideale 6
Cruijff zegt daarover, van de spelers die je tot je beschikking hebt is klaassen je ideale man.
frank zegt daarover, maar dan missen we diepgang

frank zegt we hebben problemen om goed en aanvallend te spelen en wellicht gaan we met een 10 spelen.
Cruijff zegt je moet niet met een 10 spelen.

frank wil beweren dat hij Cruijff niet spreekt.
is het raar dat ik dat niet geloof.
Eide
 Eide - woensdag 27 mei 2015 - 19:44   quote  deeplink  
Wat raar is, is dat je die uitspraken uit verband trekt. De uitspraken van zowel Cruijff als FdB zijn namelijk van voor de doorbraak van Bazoer. Bazoer kwam in beeld door blessures bij Ajax 1 en hij speelde zo goed dat hij basisspeler werd. Maar FdB wilde hem niet meteen, als 18 jarige, op de meest kritieke positie van het elftal plaatsen.

Nu is Bazoer wat ingedribbeld en komt die CVM positie gewoon wel in beeld.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 27 mei 2015 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 18:42 schreef Eide het volgende:
Dat verbaasde iedereen toch, toen Gadulj werd gekocht was met name Remco daar meteen scherp op. Zeker omdat FdB aangaf in Gudelj geen CVM te zien maar een aanvallende middenvelder die box-to-box moet spelen. Je komt dan met een middenveld waar Bazoer de controleur is, Klaassen de diepste man en Gudelj daartussen als verbindingsspeler met power en drive.
Ja klopt zijn de woorden van Frank maar in mijn ogen en in bijna ieder ander was Gudelj een 6 de positie waar we dit seizoen zoekende zijn. Blijf het gek vinden dat dan vooral Sinkgraven gehaald is. Of als Bazoer Cvm gaat waarom Gudelj gehaald is. Voldoet Sikgraven nu al niet? 8+ miljoen voor de Breedte is vrij prijzig.. Maar goed even afwachten maar.
JOOD
 JOOD - woensdag 27 mei 2015 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 21:13 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja klopt zijn de woorden van Frank maar in mijn ogen en in bijna ieder ander was Gudelj een 6 de positie waar we dit seizoen zoekende zijn. Blijf het gek vinden dat dan vooral Sinkgraven gehaald is. Of als Bazoer Cvm gaat waarom Gudelj gehaald is. Voldoet Sikgraven nu al niet? 8+ miljoen voor de Breedte is vrij prijzig.. Maar goed even afwachten maar.
Shone, sinkgraven, gudelj, bazoer, klaassen. Allemaal goede middenvelders. Maar geen overbodige luxe toch? Zijn we eindelijk van de sereros en andersens af..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 27 mei 2015 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 21:36 schreef JOOD het volgende:

[..]

Shone, sinkgraven, gudelj, bazoer, klaassen. Allemaal goede middenvelders. Maar geen overbodige luxe toch? Zijn we eindelijk van de sereros en andersens af..
Ghehe Schone reken ik niet mee. Is geen middenvelder en geen rechtsbuiten.
Te traag.. Wel belangrijk geweest maar prima twaalfde man.
Eide
 Eide - woensdag 27 mei 2015 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 21:13 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja klopt zijn de woorden van Frank maar in mijn ogen en in bijna ieder ander was Gudelj een 6 de positie waar we dit seizoen zoekende zijn. Blijf het gek vinden dat dan vooral Sinkgraven gehaald is. Of als Bazoer Cvm gaat waarom Gudelj gehaald is. Voldoet Sikgraven nu al niet? 8+ miljoen voor de Breedte is vrij prijzig.. Maar goed even afwachten maar.
Ik weet niet of Sinkgraven hierdoor als breedte aankoop gezien moet worden. Ik vind de link met Bazoer ook niet voor de hand liggen. Sinkgraven is een linksbenige aanvallende middenvelder. Met Gudelj erbij heeft Ajax er daar nu 4 van. Die enige verklaring die ik kan verzinnen en logisch acht is dat Ajax er vanuit gaat Serero vertrekt en Andersen verhuurd of verkocht gaat worden. Dan houdt je 2 linker aanvallende middenvelders over wat een prima bezetting is.

En wat het dan kost... tja.
JOOD
 JOOD - woensdag 27 mei 2015 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 22:16 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ghehe Schone reken ik niet mee. Is geen middenvelder en geen rechtsbuiten.
Te traag.. Wel belangrijk geweest maar prima twaalfde man.
Nou.. Heeft altijd hard moeten werken om dit niveau te halen. Die bijt zich echt wel vast hoor, schuif hem niet zomaar opzij. Ook al is hij op papier niet zo sterk als de directe concurrentie. Ook zijn leeftijd een dikke plus en bonus voor de selectie. Wat je zegt een ideale 12e man.
nora
 nora - woensdag 27 mei 2015 - 23:39   quote  deeplink  
Met Gudelj/Sinkgraven/Bazoer/Klaasen heb je 4 top middenvelders en die heb je ook nodig om heel veel wedstrijden goed te spelen dus een prima actie van Ajax.En Andersen verhuren en het krachthonk in en Schone voor als de nood aan de man is.Ik heb vanavond de finale gezien tussen Sevilla en Depn/en ik hoop ook dat iedereen gezien heeft dat dit een gevecht was en dat je niet alleen met balletjes hooghouden dit soort wedstrijden wint ik hoop dat Kishna en nog enkele Ajacieden hebben gekeken,ik heb weer genoten van de wil en de inzet van al die mentale winnaars die tot het uiterste gaan om te winnen en dat een rasvoetballer als Reijers die na 56 minuten gewisseld wordt mijn god, dat zegt genoeg hoe sterk de selectie van de nummer 5 van Spanje is en volgens mij zit er in deze categorie genoeg knappe voetballers bij die een echte versterking voor ons zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 mei 2015 door nora --
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 28 mei 2015 - 00:41   quote  deeplink  
Ajax geeft op dit moment aan nog op zoek te zijn naar een spits. Hierin zie je opnieuw dat Ajax andere ideeën heeft dan de meesten van ons hier willen zien. Feitelijk is Ajax al jaren opzoek naar een functionerende spits. De vraag is of Ajax erin slaagt de juiste te vinden. Maar misschien meer nog is de vraag of Ajax een spits kan laten renderen in haar systeem!
Eide
 Eide - donderdag 28 mei 2015 - 00:56   quote  deeplink  
Wat wil je daar nou eigenlijk mee zeggen? Want ik kan mij onmogelijk voorstellen dat je het al dan niet kunnen laten renderen van een spits ophangt aan het systeem. Zeker niet als dat systeem wereldwijd het meest succesvolle systeem is. Ik vind die laatste zin dan ook nogal vreemd maar misschien komt dat door de formulering.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 28 mei 2015 - 08:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 23:39 schreef nora het volgende:
Met Gudelj/Sinkgraven/Bazoer/Klaasen heb je 4 top middenvelders en die heb je ook nodig om heel veel wedstrijden goed te spelen dus een prima actie van Ajax.En Andersen verhuren en het krachthonk in en Schone voor als de nood aan de man is.Ik heb vanavond de finale gezien tussen Sevilla en Depn/en ik hoop ook dat iedereen gezien heeft dat dit een gevecht was en dat je niet alleen met balletjes hooghouden dit soort wedstrijden wint ik hoop dat Kishna en nog enkele Ajacieden hebben gekeken,ik heb weer genoten van de wil en de inzet van al die mentale winnaars die tot het uiterste gaan om te winnen en dat een rasvoetballer als Reijers die na 56 minuten gewisseld wordt mijn god, dat zegt genoeg hoe sterk de selectie van de nummer 5 van Spanje is en volgens mij zit er in deze categorie genoeg knappe voetballers bij die een echte versterking voor ons zijn.
Heb ook gekeken als je dan kijkt heeft naar Dnipro zie je een compleet team met van alles wat
Sterke spelers/ervaren spelers en technische spelers. Iedereen weet ook perfect wat zijn taak is en voert dat goed uit. Groot verschil met Ajax dit seizoen waar er geen idee achter lijkt te zitten.

Sevilla die Bacca zo een spits moeten we hebben redelijk compleet en kan
bijna alles wel koppen,actie en schieten.
Wat ik bij beide teams ook zag was de wil om te winnen en wederom de ervaring spelers van 30+ die wedstrijden lezen slimmigheidjes uit halen en vooral hard werken. Oudere spelers zijn een must wil je in het huidige voetbal iets klaarspelen. Die ervaren spelers moeten uiteraard kwaliteiten hebben dus geen Moisanders.

Gisteren ook die M'bia gezien was transfervrij wat een beest.
Hij wordt gehuurd en zijn club is gedegradeerd. Een optie?
Die Rotan (Dnipro) ook een echte aanvoerder en prima kwaliteiten.
Douglas van Dnipro ben ik ook gecharmeerd van.
Kolopyanka ook mooie speler voor Ajax alleen gaat al naar Uk.

Maar goed scouten laten ze niet aan ons over..
Brandje
 Brandje - donderdag 28 mei 2015 - 08:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 00:56 schreef Eide het volgende:
Wat wil je daar nou eigenlijk mee zeggen? Want ik kan mij onmogelijk voorstellen dat je het al dan niet kunnen laten renderen van een spits ophangt aan het systeem. Zeker niet als dat systeem wereldwijd het meest succesvolle systeem is. Ik vind die laatste zin dan ook nogal vreemd maar misschien komt dat door de formulering.
Ajax, Barca en Bayern spelen allemaal hetzelfde. Punt naar achteren. Barca heeft zelfs tot aan dit seizoen regelmatig zonder echte spits gespeeld. Saurez had er ook de grootste moeite mee en omdat men nu heel veel zwerft voorin komen ook Suarez en Neymar beter tot hun recht. In het begin speelde men echt heel onwennig.
Kijk eens naar Bayern. Lewandowski komt er daar eigenlijk totaal niet uit. Ook andere opties in de spits komen daar totaal niet uit de verf.
Het systeem, met naar binnentrekkende buitenspelers, is voor een spits heel moeilijk. ZLatan kwam totaal niet uit de verf bij Barca. Dus ik begrijp de reactie wel.
Eide
 Eide - donderdag 28 mei 2015 - 09:57   quote  deeplink  
Ik vind Lewandowski met 25 goals in 49 wedstrijden anders prima bij Bayern. En daarvoor met Mandzukic liep dat ook uitstekend. En Benzema bij Real is ook niet bepaald onsuccesvol. En zo kan ik er nog wel meer noemen.

Ik heb toch sterk het idee dat dat commentaar voornamelijk aan het falen van Sightorsson wordt opgehangen.
riveco
 riveco - donderdag 28 mei 2015 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 08:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Heb ook gekeken als je dan kijkt heeft naar Dnipro zie je een compleet team met van alles wat
Sterke spelers/ervaren spelers en technische spelers. Iedereen weet ook perfect wat zijn taak is en voert dat goed uit. Groot verschil met Ajax dit seizoen waar er geen idee achter lijkt te zitten.

Sevilla die Bacca zo een spits moeten we hebben redelijk compleet en kan
bijna alles wel koppen,actie en schieten.
Wat ik bij beide teams ook zag was de wil om te winnen en wederom de ervaring spelers van 30+ die wedstrijden lezen slimmigheidjes uit halen en vooral hard werken. Oudere spelers zijn een must wil je in het huidige voetbal iets klaarspelen. Die ervaren spelers moeten uiteraard kwaliteiten hebben dus geen Moisanders.

Gisteren ook die M'bia gezien was transfervrij wat een beest.
Hij wordt gehuurd en zijn club is gedegradeerd. Een optie?
Die Rotan (Dnipro) ook een echte aanvoerder en prima kwaliteiten.
Douglas van Dnipro ben ik ook gecharmeerd van.
Kolopyanka ook mooie speler voor Ajax alleen gaat al naar Uk.

Maar goed scouten laten ze niet aan ons over..
De wil om te winnen zal iedere club wel hebben in een finale wedstrijd denk ik ( zelfs Ajax haha ) Rotan is een hele goeie speler, maar waar moeten wij de kwijt? Van Douglas heb ik gisteren niet veel bijzonders gezien, andere wedstrijden die ik van hem zag waren wel beter.
remco k
 remco k - donderdag 28 mei 2015 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 00:41 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax geeft op dit moment aan nog op zoek te zijn naar een spits. Hierin zie je opnieuw dat Ajax andere ideeën heeft dan de meesten van ons hier willen zien. Feitelijk is Ajax al jaren opzoek naar een functionerende spits. De vraag is of Ajax erin slaagt de juiste te vinden. Maar misschien meer nog is de vraag of Ajax een spits kan laten renderen in haar systeem!
Volgens mij roepen de meeste mensen hier juist om die andere spits erbij, dus snap je hele punt niet? Verder sluit ik me bij Eide aan..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 28 mei 2015 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 10:20 schreef riveco het volgende:

[..]

De wil om te winnen zal iedere club wel hebben in een finale wedstrijd denk ik ( zelfs Ajax haha ) Rotan is een hele goeie speler, maar waar moeten wij de kwijt? Van Douglas heb ik gisteren niet veel bijzonders gezien, andere wedstrijden die ik van hem zag waren wel beter.
Ze flikten het elke wedstrijd met vechtvoetbal dat is hun kracht. In de finale kan Ajax het waarschijnlijk ook wel haha. Douglas viel inderdaad dit keer minder op maar vind het wel een goede breker. Rotan is een type wat ik graag zie maar bij ons inderdaad geen plek.

Even wat anders de Jong 4 miljoen voor 2 jaar? Daar kan Ajax met tekengeld toch wel overheen?
Haal Nigel heel rap terug voor de 6 positie. En anders M'bia!
(zullen wel weer niet haalbaar zijn maar imo kunnen we er best 1 van gebruiken)

http://www.voetbalprimeur.nl/mobile/438416/-alarmbellen-rinkelen-in-manchester-na-gewijzigde-situatie-van-nederlands-doelwit-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=voetbal
riveco
 riveco - donderdag 28 mei 2015 - 10:53   quote  deeplink  
Als hij echt naar Manchester kan, is Ajax echt kansloos. Maar betwijvel
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 28 mei 2015 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 09:57 schreef Eide het volgende:
Ik vind Lewandowski met 25 goals in 49 wedstrijden anders prima bij Bayern. En daarvoor met Mandzukic liep dat ook uitstekend. En Benzema bij Real is ook niet bepaald onsuccesvol. En zo kan ik er nog wel meer noemen.

Ik heb toch sterk het idee dat dat commentaar voornamelijk aan het falen van Sightorsson wordt opgehangen.
Ja omdat dat ook een "statische" spits is.
Huntelaar, Dost, Lewandowski zijn dat ook alleen andere catogerie.

Wie ik ook wel zie groeien en een prima concurrent voor Millik zie is Uth.
Tegen Feyenoord 2x geschoten 2 goals.
Echte 9 goed in de afwerking en kan zelf iets creeeren.
Kost maar 2 miljoen scoort er iets van 17 voor een subtopper.
Ow ja en 10 assist..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 mei 2015 door Hummel10 --
riveco
 riveco - donderdag 28 mei 2015 - 10:54   quote  deeplink  
of Manchester echt in de race is.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 28 mei 2015 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 10:54 schreef riveco het volgende:
of Manchester echt in de race is.
Geen idee maar een goed bod kan altijd
Eide
 Eide - donderdag 28 mei 2015 - 11:15   quote  deeplink  
Ik denk overigens nog altijd dat Milik ook gewoon kan slagen bij Ajax. Zijn basistechniek moet alleen veel beter en dan met name z'n eerste balcontact. Zowel in de aanname als in de beweging. Hij is bewegelijk genoeg om mee te kunnen voetballen en groot en sterk genoeg voor het statische werk. Dan moet allen het creatieve werk een stuk beter gaan lopen bij Ajax.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 28 mei 2015 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 11:15 schreef Eide het volgende:
Ik denk overigens nog altijd dat Milik ook gewoon kan slagen bij Ajax. Zijn basistechniek moet alleen veel beter en dan met name z'n eerste balcontact. Zowel in de aanname als in de beweging. Hij is bewegelijk genoeg om mee te kunnen voetballen en groot en sterk genoeg voor het statische werk. Dan moet allen het creatieve werk een stuk beter gaan lopen bij Ajax.
Daarom vind ik Uth voor 2 miljoen een prima concurrent.
Zivkovic jaartje Groningen en Siggie verkopen of je verlies pakken in ieder geval
niet meer opstellen.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 28 mei 2015 - 11:30   quote  deeplink  
Goede controle redelijk complete spits.
Vanavond Vitesse vs Heerenveen grote kans dat hij scoort.

Pietje
 Pietje - donderdag 28 mei 2015 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 12:32 schreef Eide het volgende:
Ten eerste moet een speler z'n kans wel verdienen. Die krijg je niet, die verdien je. En wat Ligeon bij Ajax 1 en Jong Ajax liet zien was gewoon niet goed genoeg. Dan kan je nog zo roepen om een kans geven, maar die verdiende hij niet op basis van wat hij liet zien.

Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Andersen die aan het begin van het seizoen bij Jong Ajax structureel aantoonde te goed te zijn voor de Jupiler League. En bij Ajax 1 begon hij ook gewoon goed. Van der Hoorn speelde dit seizoen 15 competitiewedstrijden, 1 CL wedstrijd, 3 EL wedstrijden en 2 bekerwedstrijden voor 21 officiele optredens voor Ajax 1. Dat lijken mij meer dan voldoende kansen eerlijk gezegd. Ik weet niet wat jij ziet als een kans krijgen natuurlijk, maar 21 wedstrijden (1880 min) voor V.d. Hoorn vs 34 (3.163 min) voor Veltman is volgens mij voldoende om van een eerlijke kans te spreken.

Serero en Sightorsson waren dit seizoen grotendeels wisselspeler en zijn dus afgerekent op hun prestaties. Blijft over wat je nu eigenlijk bedoelt want het zijn flinterdunne argumenten waar wel heel eenvoudig doorheen te prikken is.

Als je nu echt iemand wil noemen die weinig kansen kreeg ondanks goed spel moet je Menig noemen. Die zie je alleen weer over het hoofd terwijl dat dit seizoen de enige is die echt aanspraak kan maken op de kreet "geen kansen gekregen".
Hier hoef (en kan) ik niets aan toe (te) voegen!
riveco
 riveco - donderdag 28 mei 2015 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 11:15 schreef Eide het volgende:
Ik denk overigens nog altijd dat Milik ook gewoon kan slagen bij Ajax. Zijn basistechniek moet alleen veel beter en dan met name z'n eerste balcontact. Zowel in de aanname als in de beweging. Hij is bewegelijk genoeg om mee te kunnen voetballen en groot en sterk genoeg voor het statische werk. Dan moet allen het creatieve werk een stuk beter gaan lopen bij Ajax.
Ik denk idd dat hij best geschikt kan zijn voor Ajax en zeker als er weer voetbal in het team komt.
riveco
 riveco - donderdag 28 mei 2015 - 13:03   quote  deeplink  
Hummel, weet je ook of hij kan koppen? zie hem het niet doen in je filmpje.
remco k
 remco k - donderdag 28 mei 2015 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 11:30 schreef Hummel10 het volgende:
Goede controle redelijk complete spits.
Vanavond Vitesse vs Heerenveen grote kans dat hij scoort.

[ filmpje ]
Hoezo een grote kans dan?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 28 mei 2015 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 10:48 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

........

Even wat anders de Jong 4 miljoen voor 2 jaar? Daar kan Ajax met tekengeld toch wel overheen?
Haal Nigel heel rap terug voor de 6 positie. En anders M'bia!
(zullen wel weer niet haalbaar zijn maar imo kunnen we er best 1 van gebruiken)

http://www.voetbalprimeur.nl/mobile/438416/-alarmbellen-rinkelen-in-manchester-na-gewijzigde-situatie-van-nederlands-doelwit-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=voetbal
Ik zou zeker nog een poging wagen en daar over heen gaan idd d.m.v. tekengeld. Ik vind dat De Jong echt van meerwaarde kan zijn in dit jonge team en een leidersrol kan vervullen....

Maar ik denk dat Frank en cs dat ook wel weten.....
harriedebeukere
 harriedebeukere - donderdag 28 mei 2015 - 14:11   quote  deeplink  
JOOD.kijkt u wel eens voetbal. Kent u de spelregels? ???
Weet u wat buitenspel is?
Wat een belachelijke opstelling.
Cillessen- Van Rhijn-vdHoorn-Botteghin-Dijks
Klaassen-Bazoer-Gudelj
Schöne-Milik-Fisher

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5950
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2015-2016









0.0092129