BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2015-2016

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 28 mei 2015 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 13:03 schreef riveco het volgende:
Hummel, weet je ook of hij kan koppen? zie hem het niet doen in je filmpje.
Een Ajax spits hoeft niet te koppen.. ;)
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 28 mei 2015 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 13:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo een grote kans dan?
Omdat hij het kan
Pietje
 Pietje - donderdag 28 mei 2015 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2015 - 12:19 schreef JOOD het volgende:

[..]

Nee, ben ik niet ;) Ik ben gewoon iemand die graag mensen een eerlijke kans geeft. En naar mijn inziens zijn er spelers die die niet krijgen (vd Hoorn, Ligeon) en spelers die continu kansen krijgen en ze om zeep helpen. (Boilessen, Andersen, Serero, Sigthorsson en in mindere mate Veltman.)
Wat dat laatste betreft heb je natuurlijk gelijk: er zijn nogal wat spelers die mochten blijven staan. Meer ik ben serieus van mening dat Ligeon tekort komt voor Ajax-1. Van Rhijn, zeker wanneer hij in vorm is, speel je niet zomaar uit de basis.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 28 mei 2015 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 15:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat dat laatste betreft heb je natuurlijk gelijk: er zijn nogal wat spelers die mochten blijven staan. Meer ik ben serieus van mening dat Ligeon tekort komt voor Ajax-1. Van Rhijn, zeker wanneer hij in vorm is, speel je niet zomaar uit de basis.
Ik weet nog wel een goede rechtsback.;) Diks van Vitesse die heeft wat van Rhijn mist qua felheid.. 18 jr oud maar speelt al een heel seizoen goed.
remco k
 remco k - donderdag 28 mei 2015 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 14:57 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Omdat hij het kan
het was dus een gevoel, ik vroeg me namelijk al af op basis waarvan..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 28 mei 2015 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 21:39 schreef remco k het volgende:

[..]

het was dus een gevoel, ik vroeg me namelijk al af op basis waarvan..
Mijn gevoel was ook goed.. Heerlijke goal ook.
2 miljoen vraagt Heerenveen deze jongen is klaar voor een stapje hoger.
Eide
 Eide - donderdag 28 mei 2015 - 22:39   quote  deeplink  
Zullen we eens wedden dat dat bedrag aanzienlijk hoger ligt als Ajax zich meldt?
remco k
 remco k - donderdag 28 mei 2015 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 22:23 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Mijn gevoel was ook goed.. Heerlijke goal ook.
2 miljoen vraagt Heerenveen deze jongen is klaar voor een stapje hoger.
Mooie goal ook. Maar toch ook "maar" een talent? En weer zon jonge jongen.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 29 mei 2015 - 08:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 22:39 schreef Eide het volgende:
Zullen we eens wedden dat dat bedrag aanzienlijk hoger ligt als Ajax zich meldt?
Hij heeft maar een jaar contract dus zal we loslopen.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 29 mei 2015 - 08:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 - 22:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Mooie goal ook. Maar toch ook "maar" een talent? En weer zon jonge jongen.
Deze is 23 mooie leeftijd juist
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 29 mei 2015 - 09:44   quote  deeplink  
http://www.voetbalprimeur.nl/transfergeruchten

Jaja wij hebben El Ghazi al maar vond het wel een goede speler jammer dat hij dan niet slaagt in het buitenland. In sommige gevallen is de stap dan erg groot.

Atsu misschien vanaf links als Khisna vertrekt?

remco k
 remco k - vrijdag 29 mei 2015 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 mei 2015 - 08:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Deze is 23 mooie leeftijd juist
Dan vind ik hem niet goed genoeg voor zijn leeftijd..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 29 mei 2015 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 mei 2015 - 12:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan vind ik hem niet goed genoeg voor zijn leeftijd..
Haha dat mag
Twanus1
 Twanus1 - vrijdag 29 mei 2015 - 14:23   quote  deeplink  
Als Kishna AJAX mocht verlaten zou ik voor Atsu of Berghuis gaan. Spelers diedit AJAX wat extra drive kunnen geven. Ze kunnen iemand vrij voor het doel zetten vanuit een voorzet en/of steekpass en ze kunnen zelf scoren!
Eide
 Eide - vrijdag 29 mei 2015 - 14:33   quote  deeplink  
Mocht Kishna Ajax verlaten zou ik vertrouwen op Fischer met Cerny als back-up. Zeker omdat Schone en Andersen eventueel ook op die flank uit de voeten kunnen. Ajax heeft op die positie vrij veel opties.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 29 mei 2015 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 mei 2015 - 14:33 schreef Eide het volgende:
Mocht Kishna Ajax verlaten zou ik vertrouwen op Fischer met Cerny als back-up. Zeker omdat Schone en Andersen eventueel ook op die flank uit de voeten kunnen. Ajax heeft op die positie vrij veel opties.
Ja dat is ook weer zo Atsu hal je niet voor de bank. Maar Andersen vind ik rijp voor verhuur en Schone rijp voor een mooi avontuur elders. Vind hem een matige middenvelder en een matige aanvaller die wel een wapen heeft en dat is zijn trap. Met die trap is hij erg belangrijk geweest. Hou het er dan op dat mochten Andersen verhuurd worden en Khisna en Schone vertrekken dat Atsu dan een mooie optie is. Kun je ook nog zo spelen
Atsu---Fischer---Ghazi of met een diepe spits Fischer---Milik---Ghazi
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 29 mei 2015 - 17:59   quote  deeplink  
http://www.transfermarkt.nl/statistik/endendevertraege?ajax=yw1

zoek hier maar wat uit..
3sterren
 3sterren - zondag 31 mei 2015 - 10:41   quote  deeplink  
wat hebben jullie nou allemaal met het vetrekken vn kishna dat zn zaakwaarnemer een teringlul is dat is waar.
Maar die jongen heeft echt wel zn waarde en zit veel potentie in en wil zelf diep van binnen ook niet weg, hij moet alleen loskomen van riola voordat hij net als bouy zn carriere verziekt
Eide
 Eide - zondag 31 mei 2015 - 10:42   quote  deeplink  
Z'n zaakwaarnemer zinspeelt op een vertrek. Het zou vreemd zijn als wij daar het niet over zouden hebben.
nora
 nora - zondag 31 mei 2015 - 12:08   quote  deeplink  
Als die Kishna een beetje karakter heeft dan had hij al naar buiten gereageerd, maar hij heeft volgens mij weinig karakter en dat zie je ook in het veld terug en dat zou wel eens zijn valkuil kunnen worden heel jammer.
Eide
 Eide - zondag 31 mei 2015 - 12:25   quote  deeplink  
Kishna heeft gereageerd Nora. Tijden terug, toen dit allemaal ontstond heeft hij al eens gereageerd in de trend van "Raiola heeft zijn mening en ik de mijne. En de mijne is de mening die uiteindelijk telt".
Hummel10
 Hummel10 - zondag 31 mei 2015 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 mei 2015 - 12:25 schreef Eide het volgende:
Kishna heeft gereageerd Nora. Tijden terug, toen dit allemaal ontstond heeft hij al eens gereageerd in de trend van "Raiola heeft zijn mening en ik de mijne. En de mijne is de mening die uiteindelijk telt".
Ja klopt is een tijdje geleden. Kut Rioala denkt alleen maar aan geld ipv carrière van jonge spelers.
Eide
 Eide - zondag 31 mei 2015 - 12:35   quote  deeplink  
En daarom was de reactie van Kishna ook prima. En dan snap ik ook wel dat hij daarna zich er niet meer over uitlaat. Hij heeft gezegd wat hij wilde zeggen. Ik vind Raiola een schurk maar het staat Kishna (helaas) vrij zaken te doen via de rat. Daar kunnen we wel heel moeilijk over blijven doen maar je schiet daar niets mee op.

Feit is dat er gezinspeeld is op een vertrek van Kishna en dus is Kishna een vraagteken voor wat betreft aankomend seizoen. Niets meer en niets minder in mijn ogen.
Brandje
 Brandje - zondag 31 mei 2015 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 mei 2015 - 12:25 schreef Eide het volgende:
Kishna heeft gereageerd Nora. Tijden terug, toen dit allemaal ontstond heeft hij al eens gereageerd in de trend van "Raiola heeft zijn mening en ik de mijne. En de mijne is de mening die uiteindelijk telt".
Maar dat was voor het geval dat hij door FdB geschorst werd volgens mij.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 31 mei 2015 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 mei 2015 - 12:25 schreef Eide het volgende:
Kishna heeft gereageerd Nora. Tijden terug, toen dit allemaal ontstond heeft hij al eens gereageerd in de trend van "Raiola heeft zijn mening en ik de mijne. En de mijne is de mening die uiteindelijk telt".
Nou nou, poe poe, wat een reactie! Als die drol echt een stuiver gaf om zijn eigen mening had hij Raiola allang de deur gewezen. Want uiteindelijk heeft het gedrag van Raiola er wel voor gezorgd dat er bepaalde scheurtjes zijn gekomen in de relatie tussen Kishna en Ajax!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 31 mei 2015 - 12:36   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 mei 2015 door Ajax Warrior --
Hummel10
 Hummel10 - zondag 31 mei 2015 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 mei 2015 - 12:35 schreef Brandje het volgende:

[..]

Maar dat was voor het geval dat hij door FdB geschorst werd volgens mij.
Dat zou kunnen hoor..
Eide
 Eide - zondag 31 mei 2015 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 mei 2015 - 12:36 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nou nou, poe poe, wat een reactie! Als die drol echt een stuiver gaf om zijn eigen mening had hij Raiola allang de deur gewezen. Want uiteindelijk heeft het gedrag van Raiola er wel voor gezorgd dat er bepaalde scheurtjes zijn gekomen in de relatie tussen Kishna en Ajax!
Nou, de media suggereert dat die er zijn. En waar rook is, is vuur. Maar de media weet ook van muggen olifanten te maken. Gezien de minuten die Kishna aanhoudend kreeg, ten faveure van bijvoorbeeld Schone, denk ik dat die scheurtjes wel meevallen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 31 mei 2015 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 mei 2015 - 12:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, de media suggereert dat die er zijn. En waar rook is, is vuur. Maar de media weet ook van muggen olifanten te maken. Gezien de minuten die Kishna aanhoudend kreeg, ten faveure van bijvoorbeeld Schone, denk ik dat die scheurtjes wel meevallen.
Dan nog heeft Kishna alleen in het begin een uitspraak gedaan! Nooit heeft hij daarna Raiola op zijn plaats gezet! Blijkbaar is het dus een jochie zonder balletjes!
Eide
 Eide - zondag 31 mei 2015 - 12:53   quote  deeplink  
Tja. Ik denk dat je als speler vooral niet betrokken moet raken in dat soort dingen.
Pietje
 Pietje - zondag 31 mei 2015 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 mei 2015 - 12:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dan nog heeft Kishna alleen in het begin een uitspraak gedaan! Nooit heeft hij daarna Raiola op zijn plaats gezet! Blijkbaar is het dus een jochie zonder balletjes!
Op zich heb je natuurlijk gelijk. Maar aan de andere kant, wat kun je van een jonge speler verwachten? Niet iedereen op die leeftijd is welbespraakt. Niet voor niets is zo'n zaakwaarnemer de spreekbuis van een speler. Je zou mogen verwachten, dat een zaakwaarnemer, een manager, de belangen van een speler zou moeten dienen, niet alleen financieel, maar ook sportief. En dat laatste mis ik in grote mate bij deze zeer omstreden meneertje Raiola. Ik heb het sterke vermoeden, dat hij enkel en alleen aan zijn eigen euro's denkt.
Wat Kishna betreft, ik hoop niet dat hij Ajax gaat verlaten want hij heeft volgens mij nog veel potentie. Ik heb hem erg vaak acties zien maken waarvan ik werkelijk heb lopen watertanden, die mijn Ajax-hart goed deden. Maar soms, helaas, raakte hij geen bal. Maar toch, in potentie heeft hij het om een zeer goede voetballer te worden, die moet je niet zomaar laten gaan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 31 mei 2015 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 mei 2015 - 13:06 schreef Pietje het volgende:

[..]

Op zich heb je natuurlijk gelijk. Maar aan de andere kant, wat kun je van een jonge speler verwachten? Niet iedereen op die leeftijd is welbespraakt. Niet voor niets is zo'n zaakwaarnemer de spreekbuis van een speler. Je zou mogen verwachten, dat een zaakwaarnemer, een manager, de belangen van een speler zou moeten dienen, niet alleen financieel, maar ook sportief. En dat laatste mis ik in grote mate bij deze zeer omstreden meneertje Raiola. Ik heb het sterke vermoeden, dat hij enkel en alleen aan zijn eigen euro's denkt.
Wat Kishna betreft, ik hoop niet dat hij Ajax gaat verlaten want hij heeft volgens mij nog veel potentie. Ik heb hem erg vaak acties zien maken waarvan ik werkelijk heb lopen watertanden, die mijn Ajax-hart goed deden. Maar soms, helaas, raakte hij geen bal. Maar toch, in potentie heeft hij het om een zeer goede voetballer te worden, die moet je niet zomaar laten gaan.
Wat mij betreft hoeft Kishna ook niet te vertrekken! Wat hij wel moet doen is deze achterlijke Raiola eruit trappen en op zoek gaan naar een zaakwaarnemer die zich op de achtergrond houdt maar wel op een goede manier zijn belangen behartigd!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 31 mei 2015 - 13:12   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 mei 2015 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - zondag 31 mei 2015 - 13:24   quote  deeplink  
Zaakwaarnemers zijn er voor de spelers en niet voor de clubs.. Raiola haalt financieel de best mogelijke deals binnen voor die spelers, en zelden hoor je een speler slecht over hem praten. Dus een rat, misschien voor de clubs, maar zeker niet voor zijn cliënten.

Uiteindelijk bepalen spelers zelf wie hun zaakwaarnemer is, en bij welke club ze willen spelen uit de keuzes die er zijn.... Een zaakwaarnemer doet uiteindelijk wat de speler van hem vraagt..

En tsjaa, dat spelers als Bouy destijds zelf niet in staat zijn de juiste keuzes te maken, zegt misschien ook wel wat over de mentale toestand van zo'n speler, is die dan namelijk uberhaubt wel in staat de juiste keuzes te maken om een echte topspeler te worden..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 mei 2015 door remco k --
nora
 nora - zondag 31 mei 2015 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 mei 2015 - 12:25 schreef Eide het volgende:
Kishna heeft gereageerd Nora. Tijden terug, toen dit allemaal ontstond heeft hij al eens gereageerd in de trend van "Raiola heeft zijn mening en ik de mijne. En de mijne is de mening die uiteindelijk telt".
Wat is dan zijn mening ?? geen mening dus en dan kom ik weer terug op karakter sorry
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 31 mei 2015 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 mei 2015 - 15:31 schreef nora het volgende:

[..]

Wat is dan zijn mening ?? geen mening dus en dan kom ik weer terug op karakter sorry
Inderdaad Nora! Geen eigen mening! Alleen een hoop gebrabbel!
riveco
 riveco - zondag 31 mei 2015 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 mei 2015 - 13:06 schreef Pietje het volgende:

[..]

Op zich heb je natuurlijk gelijk. Maar aan de andere kant, wat kun je van een jonge speler verwachten? Niet iedereen op die leeftijd is welbespraakt. Niet voor niets is zo'n zaakwaarnemer de spreekbuis van een speler. Je zou mogen verwachten, dat een zaakwaarnemer, een manager, de belangen van een speler zou moeten dienen, niet alleen financieel, maar ook sportief. En dat laatste mis ik in grote mate bij deze zeer omstreden meneertje Raiola. Ik heb het sterke vermoeden, dat hij enkel en alleen aan zijn eigen euro's denkt.
Wat Kishna betreft, ik hoop niet dat hij Ajax gaat verlaten want hij heeft volgens mij nog veel potentie. Ik heb hem erg vaak acties zien maken waarvan ik werkelijk heb lopen watertanden, die mijn Ajax-hart goed deden. Maar soms, helaas, raakte hij geen bal. Maar toch, in potentie heeft hij het om een zeer goede voetballer te worden, die moet je niet zomaar laten gaan.
eens
JOOD
 JOOD - vrijdag 17 juli 2015 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2015 - 12:37 schreef JOOD het volgende:
Bij dezen de ideale opstelling topic voor volgend seizoen. Natuurlijk met contractspelers of haalbare versterkingen:

Cillessen

Van Rhijn - Vd Hoorn - Viergever - Riedewald

Bazoer - Gudelj

Klaassen

El Ghazi - Vd Vaart - Milik

Mooie tweede lijn achter de hand met: Veltman, Boilesen?, Sinkgraven, Heitinga?, Fisher, Kishna en de rest.
Paar veranderingen tot nu toe.

Cillessen

Tete - Vd Hoorn - Riedewald - Dijks

Bazoer - Gudelj

Klaassen

El Ghazi - Milik - Fischer

Zeer sterke bank met:
Veltman - V Rhijn - Heitinga - Schone - Sinkgraven - Jounes - Sanogo

Dat zijn al 7 reserves die niks onder doen voor de basis lijkt me. Knap staaltje ideale opstelling maken. Je kunt de reserves zonder moeite wisselen met de basisspelers.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 17 juli 2015 - 12:24   quote  deeplink  
Ik hoop dat we iig weer met een echte nummer 10 gaan spelen, Sinkgraven heeft mijn voorkeur.
Kbomsa
 Kbomsa - vrijdag 17 juli 2015 - 13:10   quote  deeplink  
Ook al is 4-4-2 geen Ajax systeem (waar ik het mee eens ben), toch benieuwd naar de reacties op de volgende optie:

Cillessen

Tete Heitinga Riedewald Dijks

Gudelj
Klaassen Sinkgraven
Fischer

Sanogo Milik

* Veel creativiteit
* Veel scorend vermogen (mits Sanogo niet op de Arsenal voet verder gaat, maar op de Auxerre voet)
* Veel kracht
jordyw
 jordyw - vrijdag 17 juli 2015 - 13:20   quote  deeplink  
Ik zou het ook wel willen zien, alleen Frank de Boer wijkt nooit af van zijn filosofie en de spelers kunnen niks anders.
Eide
 Eide - vrijdag 17 juli 2015 - 13:38   quote  deeplink  
Ik zou in het moderne voetbal NOOIT kiezen voor 4-4-2.

Als jet het verdedigend uitvoerd loop je de kans dat je links en rechtshalf verzuipen in verdedigende taken en alleen nog achter de backs van de tegenstander aanlopen. Voer je het aanvallend uit wordt het 4-2-4 en is het risico groot dat het middenveld wordt overlopen.

In het moderne voetbal is de balans zoek in een 4-4-2 systeem. Ik zou daar dus nooit maar dan ook nooit voor kiezen. Als alternatieven voor het 4-3-3 liggen 4-2-3-1 en 3-4-3 veel meer voor de hand omdat de balans hierbij veel beter behouden blijft.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 17 juli 2015 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 - 13:38 schreef Eide het volgende:
Ik zou in het moderne voetbal NOOIT kiezen voor 4-4-2.

Als jet het verdedigend uitvoerd loop je de kans dat je links en rechtshalf verzuipen in verdedigende taken en alleen nog achter de backs van de tegenstander aanlopen. Voer je het aanvallend uit wordt het 4-2-4 en is het risico groot dat het middenveld wordt overlopen.

In het moderne voetbal is de balans zoek in een 4-4-2 systeem. Ik zou daar dus nooit maar dan ook nooit voor kiezen. Als alternatieven voor het 4-3-3 liggen 4-2-3-1 en 3-4-3 veel meer voor de hand omdat de balans hierbij veel beter behouden blijft.
4-4-2 met een ruit kom je heel moeilijk aanvallend op 4-2-4.

Verdedigend kan je ook de 2 spits laten mee verdedigen met de backs.
nummer 10 zet druk op de centrale verdedigers.
Dus dan speel je eigenlijk 4-3-3 met een valse spits en met de punt naar achteren.

Bij 4-4-2 je 2 spitsen vrij breed gaan staan en de 10 vrij diep, dan speel je eigenlijk 4-3-3 met de spits naar achteren en je buitenspelers naar binnen.
Eide
 Eide - vrijdag 17 juli 2015 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 - 13:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

4-4-2 met een ruit kom je heel moeilijk aanvallend op 4-2-4.
Leg uit dan? Want als je van je halven (op de zijkanten van de ruit) veel aanvallende inpulsen verwacht spelen ze feitelijk in je voorste linie waardoor het 4-2-4 wordt bij balbezit. De 2 middenvelders moeten dan met z'n tweeen alle ruimte eruit halen voor het geval er balbezit wordt geleden. Die moeten dus relatief conservatief spelen waar het elftal in 2 helften uiteen dreigt te vallen.

Laat je die halven zijn conservatief spelen komen ze maar zelden diep op de flanken tegen de backs aan en komt daar dus geen gevaar uit. Wel schenk je de backs van de tegenstander alle ruimte van de wereld om meters te maken en straffeloos heel diep te spelen. In dat geval dreigen de spitsen dus op een eiland uit te komen.

quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 - 13:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Verdedigend kan je ook de 2 spits laten mee verdedigen met de backs.
nummer 10 zet druk op de centrale verdedigers.
Dus dan speel je eigenlijk 4-3-3 met een valse spits en met de punt naar achteren.

Bij 4-4-2 je 2 spitsen vrij breed gaan staan en de 10 vrij diep, dan speel je eigenlijk 4-3-3 met de spits naar achteren en je buitenspelers naar binnen.
Wat je zelf al zegt, dan speel je dus 4-3-3 met een hangende spits en dus geen 4-4-2.

Bovendien stel je voor om in een elftal met maar 2 aanvallers er 1 ook pauzeloos achter de back aan te laten rennen. Dan hou je aanvallend niet veel meer over. Die variant lijkt eerder op de kerstboomformatie 4-3-2-1.

-------------------

Er is een goede reden waarom 4-4-2 eigenlijk nergens meer wordt gespeeld. In het moderne voetbal met opkomende backs en centrums waar de ruimtes heel klein worden gehouden is 4-4-2 waanzin. De enige variant die je nog ziet die hier enigszins op lijkt is het 4-4-1-1 met 2 linies van 4 controlerend ingestelde spelers op linie. Dit is een counterformatie. Als aanvallend systeem zie je 4-4-2 nergens meer.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 17 juli 2015 - 14:50   quote  deeplink  
4-4-2 met de ruit en 4-3-3 met de punt naar achteren, zijn de voorste 3 die het verschil maken in welke formatie ze staan.
Voorste 3 zijn de 2 spitsen/buitenspelers en de 10/spits.

Als je spits inzakt tot op de 10 positie en de buitenspelers gaan naar binnen, speel je dan 4-4-2 of 4-3-3.
Als je spitsen op vrij breed gaan staan en de 10 staat vrij diep. Speel je dan 4-4-2 of 4-3-3.
Er is voor mij geen verschil.

Als Ajax 4-4-2 gaat spelen met een ruit op het middenveld met klaassen op 10.
De 2 spitsen el ghazi en fisher zijn en gaan vrij breed gaan staan en klaassen vrij diep.
Dan speelt het dus eigenlijk gewoon op de manier zoals wij nu doen of deden, toen siem de jong nog spits was natuurlijk.
Met siggy en millik is dit niet uitvoerbaar
Brandje
 Brandje - vrijdag 17 juli 2015 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 - 14:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
4-4-2 met de ruit en 4-3-3 met de punt naar achteren, zijn de voorste 3 die het verschil maken in welke formatie ze staan.
Voorste 3 zijn de 2 spitsen/buitenspelers en de 10/spits.

Als je spits inzakt tot op de 10 positie en de buitenspelers gaan naar binnen, speel je dan 4-4-2 of 4-3-3.
Als je spitsen op vrij breed gaan staan en de 10 staat vrij diep. Speel je dan 4-4-2 of 4-3-3.
Er is voor mij geen verschil.

Als Ajax 4-4-2 gaat spelen met een ruit op het middenveld met klaassen op 10.
De 2 spitsen el ghazi en fisher zijn en gaan vrij breed gaan staan en klaassen vrij diep.
Dan speelt het dus eigenlijk gewoon op de manier zoals wij nu doen of deden, toen siem de jong nog spits was natuurlijk.
Met siggy en millik is dit niet uitvoerbaar
Je legt gewoon 433 uit met Klaassen in de spits. Onzin dus van je.Je bent nu heel krampachtig aan het proberen om een punt te maken maar je slaat de plank mis.
Ajax speelde ook met Siem gewoon 433 want hij speelde als diepe spits.
Eide
 Eide - vrijdag 17 juli 2015 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 - 14:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Dan speelt het dus eigenlijk gewoon op de manier zoals wij nu doen of deden, toen siem de jong nog spits was natuurlijk.
Siem speelde als een traditionele 9, heel erg diep en relatief statisch. Ajax speelde met Siem zuiver 4-3-3 met gasten als Ebecilio, Ozbiliz en Sulejmani op de flanken.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 17 juli 2015 - 15:10   quote  deeplink  
Ik noem de 6 spelers van barca.
Busquets, xavi, ineasta, messi, villa en pedro.
Ik denk dat ik niemand hoef te vertellen hoe zij stonden.
Messi zakt in, villa en pedro duiken naar binnen en ze staan in 4-4-2 formatie
Om nou te zeggen dat ze 4-4-2 nooit spelen in modern voetbal is echt niet waar.
Want juist dit is het modern voetbal.
Want barca speelt eigenlijk gewoon 4-4-2 en 4-3-3 tegelijk en daarom is dat juist lastig te verdedigen.

Waarom word er dan gezegd dat je 4-3-3 speelt en geen 4-4-2 heeft te maken met begin opstelling en de manier van verdedigen.

Overigens doet heel afentoe bayern het ook.
Met robben muller als spits en ribery.
Robben en ribery zijn dan de 2 spitsen in de 4-4-2 formatie en muller de 10 en is robben en ribery de buitenspelers en muller de spits in 4-3-3 formatie.

Zijn gewoon 2 formaties en is amper onderscheid tussen, vandaar dat het lastig is.
Want wie pakt wie?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 17 juli 2015 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2015 - 14:59 schreef Eide het volgende:

[..]

Siem speelde als een traditionele 9, heel erg diep en relatief statisch. Ajax speelde met Siem zuiver 4-3-3 met gasten als Ebecilio, Ozbiliz en Sulejmani op de flanken.
Siem zakte vaak genoeg in.

Overigens heeft Ajax ook met eriksen en lodeiro als spits gespeeld.
Tegen manu en city wel te verstaan.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 17 juli 2015 - 15:21   quote  deeplink  
In Amsterdam ligt poep op de stoep!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2015-2016









0.0138599