BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 06 oktober 2017 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 oktober 2017 - 16:58 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Gewoon lekker? Younes is ook nog geen basisklant voor het nationale elftal van Duitsland. Dat weet hij zelf ook. Er zitten daar iets grotere spelers voor hem. Maar lekker je speler de grond in blijven trappen. Maar fixeer je dan op alle spelers die dramatisch spelen en niet alleen op Younes.
huh? Ik trap hem toch niet de grond in in die bewuste post.

Ik heb voor, tijdens en de avond na de wedstrijd tegen H'veen misschien oneerlijk over hem geoordeeld maar heb mijn mening bijgesteld. Maar ik snap niet hoe ik hem in deze post de grond in trap.

Ik bedoel, ik vind persoonlijk niet dat hij met het spel wat hij heeft laten dit seizoen opgeroepen had hoeven worden. Dan is het toch heerlijk als die jongen daar op de bank mag zitten. En dus bij de selectie van het Duitse elftal zit. Als hij dan straks ook mee mag na het WK, dan kunnen we wat aan hem verdienen. Nou dat zou ik fijn vinden... is daar wat mis mee?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 oktober 2017 door NatjosFC --
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 07 oktober 2017 - 21:28   quote  deeplink  
Begrijp niet hoe je zulke kansen kan missen. Wat een belabberd nl elftal hebben wij
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 07 oktober 2017 - 21:57   quote  deeplink  
Zelfs nu de 1-1 gemaakt hahahah, wat een droevigheid
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 07 oktober 2017 - 21:58   quote  deeplink  
Als dit werkelijk Nederlands' beste 11 zijn is het echt diep en diep triest
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 07 oktober 2017 - 22:00   quote  deeplink  
Zie Gullit en Advocaat nog publiekelijk sneren uitdelen naar elkaar ook dalijk haha.
Dieptepunt
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 07 oktober 2017 - 22:16   quote  deeplink  
Whahahaha heerlijk dit!!! Ohne Holland fahr'n wir zur WM!!!
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 07 oktober 2017 - 22:28   quote  deeplink  
het kan nog jongens.
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 07 oktober 2017 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 oktober 2017 - 22:28 schreef NatjosFC het volgende:
het kan nog jongens.
Piece of cake.
Alleen maar f 6-0 van Zweden winnen. Doen ze wel eventjes die toppers. Ons nationale trots

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 oktober 2017 door Jaccio --
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 07 oktober 2017 - 22:40   quote  deeplink  
ze geven ook zoveel weg joh. die wit-russen hadden nog een dikke kansen tering he...

Maarrrr.... 'T ken nogh hoar.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 07 oktober 2017 - 22:44   quote  deeplink  
Hahahaha voor een land waar sprookjes een pretpark zijn kan inderdaad alles!!
nummer10
 nummer10 - zaterdag 07 oktober 2017 - 22:47   quote  deeplink  
heb in iedergeval gelachen vanaaf.. om te gieren dit wat slecht..
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 07 oktober 2017 - 23:06   quote  deeplink  
Ow ik zei 6-0, moet 7 zijn zelfs
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 07 oktober 2017 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 oktober 2017 - 22:44 schreef Ajax Warrior het volgende:
Hahahaha voor een land waar sprookjes een pretpark zijn kan inderdaad alles!!
tuurlijk. Alles kan.
Koffiekan, Theekan, Melkkan, Thermoskan... Enzovoort, Zandvoort, Amersfoort... En ga zo maar deur. Voordeur. Achterdeur...
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 07 oktober 2017 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 oktober 2017 - 23:06 schreef Jaccio het volgende:
Ow ik zei 6-0, moet 7 zijn zelfs
6 is genoeg toch? Bij gelijke punten geld toch het onderling resultaat, wat in ons voordeel is?

Niet dat het nog uitmaakt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 oktober 2017 door NatjosFC --
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 07 oktober 2017 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 oktober 2017 - 23:09 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

6 is genoeg toch? Bij gelijke punten geld toch het onderling resultaat, wat in ons voordeel is?

Niet dat het nog uitmaakt.
Geen idee eigenlijk. Op tv zeiden ze 7.
Nee 7 is wel echt teveel, 6 ging nog
Loetje
 Loetje - zondag 08 oktober 2017 - 00:03   quote  deeplink  
Jaja, nu winnen met 6-0 van Zweden! Laat ze alsjeblieft thuisblijven. Ik kijk heel dat NL elftal al lang niet meer, 11 gasten die niet willen. Hebben niks te zoeken op een eindtoernooi!

Voorbeeld aan Duitsland nemen.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 08 oktober 2017 - 00:34   quote  deeplink  
Tbf, als je met 6-0 wint van Zweden, dan heb je het gewoon verdient imo.
Eide
 Eide - zondag 08 oktober 2017 - 07:03   quote  deeplink  
Deze kwalificatie moet geheel op het conto van de KNVB. De regeling Hiddink/Blind sloeg helemaal nergens op. Het ontbrak Hiddink aan visie en adaptatievermogen, iets wat Van Gaal daarvoor wel nadrukkelijk had. Blind kan je nauwelijks iets kwalijk nemen, anders dan het gebrek aan zelfkennis om nee te zeggen tegen de KNVB. Als je een goede selectie hebt en je eigenlijk alleen 11 namen hoeft in te vullen kan je misschien een onervaren coach neerzetten. Als je, als Oranje, met een buitengewoon zwakke lichting zit moet daar een ander soort coach bij.

Dan heeft de KNVB de kans om nog in te grijpen. De KNVB weet dat alleen resultaat telt en dan stelt de bond Advocaat aan. Bizar genoeg neemt Advocaat tegen Frankrijk alle risico's door aanvallend te spelen, om vervolgens tegen Wit-Rusland als een mak schaap risicoloos te wisselen.

Fout op fout van de KNVB. Gewoon de verkeerde mensen aangesteld. Consequent falen op beleidsniveau. Visieloos, geen durf en het lijkt zelfs alsof er geen ambitie is.

In mijn optiek moet er een buitenstaander komen. Liefst ook een buitenlander. Een coach zonder banden met clubs en spelers. Een coach die durft te spelen op resultaat en die misschien ook een verfrissend beeld heeft op de pool aan spelers.

En de KNVB... ja. Er is geen eer aan te behalen. Het is een zooitje met de scheidsrechters. Het is een zooitje met Oranje. Het is een zooitje met de samenvoeging amateur- en profvoetbal. Laat ik het er op houden dat niet alleen het Nederlands voetbal een zwakke lichting heeft. Op bestuursniveau is het ook om te huilen.
Jaccio
 Jaccio - zondag 08 oktober 2017 - 08:45   quote  deeplink  
Is een beetje een typisch Nederlands dingetje.
We zijn met zijn allen zo erg gefixeerd op mooi spel (omdat dat bij Nederland hoort zogenaamd). Als we lelijk winnen is het niet goed en beginnen alle 15 miljoen bondscoaches te morren, te zeiken en vragen we ons hardop af of de trainer wel past.. Het resultaat gaat bij ons pas tellen als we al op onoverbrugbare achterstand staan en het eigenlijk dus al te laat is. En dan gaan we weer morren en zeiken.
En dat is bij het clubvoetbal in NL hetzelfde.

Laten we, zoals Eide hierboven zegt, gewoon een trainer aanstellen die er maling aan heeft en gewoon puur op resultaat speelt.

We zijn veel te arrogant geworden. De benaming 'totaalvoetbal' is ons volledig naar het hoofd gestegen en we doen alsof wij het voetbal en het opleiden hebben uitgevonden. 'Een buitenlandse trainer kan niet want die heeft geen binding met nl en kan ons spelletje niet spelen'. Bah

Kan ik zo pissed om worden. Ik wil die nutteloze discussie absoluut niet hierheen halen, maar ik zie een parallel met de zwarte piet discussie.
Hoort bij nl, moet absoluut blijven, niks aan veranderen. Ga toch weg man. Probeer eens vooruit te komen ipv te blijven hangen in iets wat duidelijk niet werkt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 oktober 2017 door Jaccio --
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 08 oktober 2017 - 10:18   quote  deeplink  
6 - 0 winnen van Zweden. Dit is mogelijk. Zweden heeft niet zo heel veel kwaliteit. Ze moeten Depay Dost Robben en Locadia laten spelen! ,

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 oktober 2017 door patrickpsv15 --
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 08 oktober 2017 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 oktober 2017 - 10:18 schreef patrickpsv15 het volgende:
6 - 0 winnen van Zweden. Dit is mogelijk. Zweden heeft niet zo heel veel kwaliteit. Ze moeten Depay Dost Robben en Locadia laten spelen! ,
Depay hahahaha grapjas.
Jaccio
 Jaccio - zondag 08 oktober 2017 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 oktober 2017 - 11:19 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Depay hahahaha grapjas.
Zijn wel redders van het nl voetbal hé.. Dost, Locadia en Depay hahahahaha.
Zet dat eens af tegenover Robben, v. Persie, Huntelaar, Sneijder. Of v. Nistelrooij, Kluivert. Of Bergkamp, Roy, Overmars.

Pijnlijk zeg hoe we achteruit zijn gegaan

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 oktober 2017 door Jaccio --
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 08 oktober 2017 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 oktober 2017 - 07:03 schreef Eide het volgende:
Deze kwalificatie moet geheel op het conto van de KNVB. De regeling Hiddink/Blind sloeg helemaal nergens op. Het ontbrak Hiddink aan visie en adaptatievermogen, iets wat Van Gaal daarvoor wel nadrukkelijk had. Blind kan je nauwelijks iets kwalijk nemen, anders dan het gebrek aan zelfkennis om nee te zeggen tegen de KNVB. Als je een goede selectie hebt en je eigenlijk alleen 11 namen hoeft in te vullen kan je misschien een onervaren coach neerzetten. Als je, als Oranje, met een buitengewoon zwakke lichting zit moet daar een ander soort coach bij.

Dan heeft de KNVB de kans om nog in te grijpen. De KNVB weet dat alleen resultaat telt en dan stelt de bond Advocaat aan. Bizar genoeg neemt Advocaat tegen Frankrijk alle risico's door aanvallend te spelen, om vervolgens tegen Wit-Rusland als een mak schaap risicoloos te wisselen.

Fout op fout van de KNVB. Gewoon de verkeerde mensen aangesteld. Consequent falen op beleidsniveau. Visieloos, geen durf en het lijkt zelfs alsof er geen ambitie is.

In mijn optiek moet er een buitenstaander komen. Liefst ook een buitenlander. Een coach zonder banden met clubs en spelers. Een coach die durft te spelen op resultaat en die misschien ook een verfrissend beeld heeft op de pool aan spelers.

En de KNVB... ja. Er is geen eer aan te behalen. Het is een zooitje met de scheidsrechters. Het is een zooitje met Oranje. Het is een zooitje met de samenvoeging amateur- en profvoetbal. Laat ik het er op houden dat niet alleen het Nederlands voetbal een zwakke lichting heeft. Op bestuursniveau is het ook om te huilen.
Eens, maar persoonlijk zie ik een buitenlandse bondscoach niet echt zitten. Ik zou kijken of Koeman er volgend seizoen zin in heeft. Of misschien Frank de Boer. Maar als die geen trek hebben lijkt me een buitenlandse coach wel noodzakelijk.

Overigens vind ik het geen excuus dat we een zwakke lichting hebben. Relatief gezien met voorgaande Oranje selecties is dit niet om over naar huis te schrijven. Maar we hebben altijd nog een betere selectie dan Zweden of Ijsland.

Bovendien zit het niet mee dat op clubniveau spelers als Janssen en Depay door de mand vallen bij de grote clubs. Terwijl de spelers als van Dijk, de Vrij en Wijnaldum hun gebruikelijke niveau ook niet halen. Grotendeels ligt dat ook in mijn opinie aan het falen van de knvb de juist coach aan te stellen.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 08 oktober 2017 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 oktober 2017 - 11:31 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Zijn wel redders van het nl voetbal hé.. Dost, Locadia en Depay hahahahaha.
Zet dat eens af tegenover Robben, v. Persie, Huntelaar, Sneijder. Of v. Nistelrooij, Kluivert. Of Bergkamp, Roy, Overmars.

Pijnlijk zeg hoe we achteruit zijn gegaan
Ongelooflijk inderdaad. En dan moeten er ook nog allemaal spelers geselecteerd worden die bij hun clubs niet eens spelen om nog een beetje spelers van naam in Oranje te hebben.

Te treurig voor woorden.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 08 oktober 2017 - 12:10   quote  deeplink  
Alleen Ajax telt :^)

Dat kut Nederlandse elftal is dood, ik kan me nog herinneren dat mijn vader (en de rest in heel het land) rond reed met een zooi aan oranje versieringen aan zn auto.

Toen leefde het, vlaggetjes werden door hele straten en wijken samen opgehangen, we hadden Oranje pleinen overal ter wereld....en nu? Hahaha ik volg het geeneens meer.

Zonde hoor deze afgang van ons kikkerlandje.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 10 oktober 2017 - 22:15   quote  deeplink  
Wel echt gedurfde wissels zeg hey van Advocaat
remco k
 remco k - dinsdag 10 oktober 2017 - 23:19   quote  deeplink  
Eerlijk is eerlijk. Hij wint wel 4 van de 5 potten. Frankrijk vind ik dat ie flink de mist in ging om zo te willen spelen. Verder best aardig gedaan vanuit een kansloze positie.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 11 oktober 2017 - 02:26   quote  deeplink  
Advocaat? Wie speelde er dan vandaag?
nummer10
 nummer10 - woensdag 11 oktober 2017 - 08:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2017 - 23:19 schreef remco k het volgende:
Eerlijk is eerlijk. Hij wint wel 4 van de 5 potten. Frankrijk vind ik dat ie flink de mist in ging om zo te willen spelen. Verder best aardig gedaan vanuit een kansloze positie.
ook nie echt tegenstanders.. frankrijk ben je gewoon voor lul gezet en tegen witrusland ook absoluut niet best gespeelt
Loetje
 Loetje - woensdag 11 oktober 2017 - 16:53   quote  deeplink  
En Bulgarije was ook een drama. Het is wat Derksen al zei, hij speelt puur op resultaat en kan zo aardige cijfers overleggen. Feit is dat hij verre van gebracht heeft wat hij moest doen. Verre van....
nummer10
 nummer10 - woensdag 11 oktober 2017 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 oktober 2017 - 16:53 schreef Loetje het volgende:
En Bulgarije was ook een drama. Het is wat Derksen al zei, hij speelt puur op resultaat en kan zo aardige cijfers overleggen. Feit is dat hij verre van gebracht heeft wat hij moest doen. Verre van....
eens.. daarbij vind ik dat hij zelfs medeschuldig is aan het falen van blind.. advocaat zou hem helpen tegroeien maar draaide voor de centen zelf zijn rug toe aan blind en oranje..
Loetje
 Loetje - donderdag 12 oktober 2017 - 02:45   quote  deeplink  
Blind is uiteindelijk ook zeker de hoofdoorzaak niet dat we het niet gehaald hebben. Wanbeleid is al langer bezig.
Eide
 Eide - donderdag 12 oktober 2017 - 11:17   quote  deeplink  
Nee, Blind is een gevolg geweest van wanbeleid. Hij was natuurlijk al van tevoren volslagen kansloos. Daarmee pleit ik Blind niet vrij, want wat onder Blind's verantwoordelijkheid is gebeurt is dieptriest, maar de hoofdoorzaak is de KNVB.

Ik vind de kritiek op Advocaat slechts ten dele terecht. Advocaat is aangesteld om met de moed der wanhoop nog kans op kwalificatie te maken. Om resultaten te boeken. Niet om te bouwen aan een nieuwe selectie of fundament voor de toekomst. Met 4 winstpartijen heeft Advocaat er waarschijnlijk het maximale uit gehaald.

Natuurlijk was het voetbal zwak. Natuurlijk was de wedstrijd tegen Frankrijk beschamend. Natuurlijk waren de wissels vaak vreemd. Maar qua resultaat was er niet veel meer te halen. Oranje heeft kwalificatie al verspeeld voor de eerste wedstrijd werd gespeeld. Dat mag zuiver op het conto van de KNVB.
remco k
 remco k - donderdag 12 oktober 2017 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 oktober 2017 - 16:53 schreef Loetje het volgende:
En Bulgarije was ook een drama. Het is wat Derksen al zei, hij speelt puur op resultaat en kan zo aardige cijfers overleggen. Feit is dat hij verre van gebracht heeft wat hij moest doen. Verre van....
Hij is niet aangesteld om goed voetbal te spelen. Hij is aangesteld om wedstrijden te winnen. En als je dat afzet tegen de voorgaande prestaties onder Hiddink en blind. Heeft advocaat het prima gedaan wat resultaat betreft.
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 oktober 2017 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 oktober 2017 - 11:17 schreef Eide het volgende:
Nee, Blind is een gevolg geweest van wanbeleid. Hij was natuurlijk al van tevoren volslagen kansloos. Daarmee pleit ik Blind niet vrij, want wat onder Blind's verantwoordelijkheid is gebeurt is dieptriest, maar de hoofdoorzaak is de KNVB.

Ik vind de kritiek op Advocaat slechts ten dele terecht. Advocaat is aangesteld om met de moed der wanhoop nog kans op kwalificatie te maken. Om resultaten te boeken. Niet om te bouwen aan een nieuwe selectie of fundament voor de toekomst. Met 4 winstpartijen heeft Advocaat er waarschijnlijk het maximale uit gehaald.

Natuurlijk was het voetbal zwak. Natuurlijk was de wedstrijd tegen Frankrijk beschamend. Natuurlijk waren de wissels vaak vreemd. Maar qua resultaat was er niet veel meer te halen. Oranje heeft kwalificatie al verspeeld voor de eerste wedstrijd werd gespeeld. Dat mag zuiver op het conto van de KNVB.
vergeet je nu niet even dat advocaat blind zou helpen en zelf oranje de knvb en blind de rug toeheeft gekeerd ?
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 oktober 2017 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 oktober 2017 - 11:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is niet aangesteld om goed voetbal te spelen. Hij is aangesteld om wedstrijden te winnen. En als je dat afzet tegen de voorgaande prestaties onder Hiddink en blind. Heeft advocaat het prima gedaan wat resultaat betreft.
zie vorige bericht naar eide..
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 oktober 2017 - 13:24   quote  deeplink  
https://www.meemetoranje.nl/20518-blind-en-advocaat-werken-aan-geraamte/

kortom advocaat is net zo schuldig als blind... kan die de 4 vd 5 gewonnen hebben.. maar het falen van blind komt mede door advocaat
p111
 p111 - donderdag 12 oktober 2017 - 13:49   quote  deeplink  
Advocaat is een heel naar vervelend geldwolfje.De KNVB is een laffe troosteloze organisatie,die iemand die gewoon Blind en Nederland en Belgie in de stront liet zakken om met zijn dikke plofkop vanuit Belgie voor het geld koos,en vanuit Nederland de bui al zag hangen in de kwalificatie en toen ook Blind en de KNVB de grond in boorde, door er weer eens vandoor te gaan.Hoe stom en onnozel kan je zijn om evengoed die plofkop weer aan te nemen voor een kansloze missie.En die uitgekookte plofkop denkt zo weer wat centjes te pakken en even zijn cv op te vijzelen qua resultaat!! en de volgende arabier staat weer op de stoep.Deze kleine rat is alleen maar bezig geweest met de puntjes waarvan hij wist dat alleen de puntjes niet genoeg waren voor Nderland maar wel voor zijn cv.En ja het staat leuk 4 van de 5 gewonnen en die kans was vrij groot mat Luxenbourg en Bulgarije en Zweden thuis en Wit Rusland uit en ja Frankrijk uit ingecalculeerd ,maar toen hij moest scooren om nog een kans te maken ivm doelgemiddelde gaf hij niet thuis!! ben je gek teveel risico dan veries ik misschien en dat kan ik niet gebruiken op mijn cv.En ja ik heb Wesley misbruikt tegen Frankrijk want ik wist dat hij overlopen werd,dat kwam goed uit dan kon ik hem z.g makkelijk thuis laten tegen Wit Rusland want Wesley heeft teveel comm/op mij.Beste mede forumleden deze plofkop is mijn ogen de lafste en meest gluiperige trainer die wij in Nederland hebben.En mijn hoop is begin met een schone lei,de hele staf weg en een nw generatie voetballers die wel de moed hebben om naar voren te voetballen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 oktober 2017 door p111 --
Eide
 Eide - donderdag 12 oktober 2017 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 oktober 2017 - 13:24 schreef nummer10 het volgende:
https://www.meemetoranje.nl/20518-blind-en-advocaat-werken-aan-geraamte/

kortom advocaat is net zo schuldig als blind... kan die de 4 vd 5 gewonnen hebben.. maar het falen van blind komt mede door advocaat
Dat is het geraamte van de selectie voor de kwalificatie. Als je goed leest zie je dat ik beargumenteer dat Oranje voor aanvang van die kwalificatie al kansloos was door beleidskeuzes van de KNVB in een periode waar onze selectie ondermaats is.

Bovendien beoordeel ik Advocaat op zijn periode als hoofdtrainer. In die periode heeft hij meer uit dat elftal gehaald als Hiddink en Blind. Ook was toen zijn opdracht anders dan als assistent. Ten slotte noem ik de kritiek op Advocaat niet onterecht, maar slechts ten dele terecht om eerder genoemde redenen.

Feit is en blijft dat de verantwoordelijkheid voor dit falen geheel en uitsluitend bij de KNVB ligt. De laatste wedstrijd tegen Zweden toonde namelijk aan dat Oranje ruimschoots goed genoeg was om makkelijk 2e te worden in deze poule. Dan kan je niet anders dan concluderen dat de BELEIDSKEUZE Hiddink/Blind en de bestuurlijke chaos gedurende die periode bij de KNVB de hoofdoorzaak van deze uitschakeling is geweest.

En dat dat Blind, Hiddink en Advocaat niet vrijpleit is evident. Maar ergens zijn zij net zo goed slachtoffer van de pleurisbende die de KNVB er van heeft gemaakt.
p111
 p111 - donderdag 12 oktober 2017 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 oktober 2017 - 16:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is het geraamte van de selectie voor de kwalificatie. Als je goed leest zie je dat ik beargumenteer dat Oranje voor aanvang van die kwalificatie al kansloos was door beleidskeuzes van de KNVB in een periode waar onze selectie ondermaats is.

Bovendien beoordeel ik Advocaat op zijn periode als hoofdtrainer. In die periode heeft hij meer uit dat elftal gehaald als Hiddink en Blind. Ook was toen zijn opdracht anders dan als assistent. Ten slotte noem ik de kritiek op Advocaat niet onterecht, maar slechts ten dele terecht om eerder genoemde redenen.

Feit is en blijft dat de verantwoordelijkheid voor dit falen geheel en uitsluitend bij de KNVB ligt. De laatste wedstrijd tegen Zweden toonde namelijk aan dat Oranje ruimschoots goed genoeg was om makkelijk 2e te worden in deze poule. Dan kan je niet anders dan concluderen dat de BELEIDSKEUZE Hiddink/Blind en de bestuurlijke chaos gedurende die periode bij de KNVB de hoofdoorzaak van deze uitschakeling is geweest.

En dat dat Blind, Hiddink en Advocaat niet vrijpleit is evident. Maar ergens zijn zij net zo goed slachtoffer van de pleurisbende die de KNVB er van heeft gemaakt.
Alleen even over de wedstrijd Zweden-Nederland onder Blind en Hiddink die heeft Nederland onterecht gelijk gespeeld spatzuiver doelpunt afgekeurd en veel pech gehad Nederland was toen ook de betere ploeg,deze uitslag kun je niet op het conto van Blind en Hiddink schrijven is pure pech.
Loetje
 Loetje - donderdag 12 oktober 2017 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 oktober 2017 - 11:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is niet aangesteld om goed voetbal te spelen. Hij is aangesteld om wedstrijden te winnen. En als je dat afzet tegen de voorgaande prestaties onder Hiddink en blind. Heeft advocaat het prima gedaan wat resultaat betreft.
En niet gedaan wat er gevraagd werd in de wedstrijden. 12 punten komen hem toe, de rest deugd net zo goed van geen kanten.
remco k
 remco k - donderdag 12 oktober 2017 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 oktober 2017 - 12:54 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zie vorige bericht naar eide..
Heeft 0 te maken met zijn periode nu als hoofdtrainer en de geleverde prestaties
remco k
 remco k - donderdag 12 oktober 2017 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 oktober 2017 - 19:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

En niet gedaan wat er gevraagd werd in de wedstrijden. 12 punten komen hem toe, de rest deugd net zo goed van geen kanten.
Die wedstrijden vroegen om winst. En dat is gebeurt.
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 oktober 2017 - 23:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 oktober 2017 - 23:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Heeft 0 te maken met zijn periode nu als hoofdtrainer en de geleverde prestaties
vind ik wel.. advocaat heeft zowel oranje als blind een mes in de rug gestoken.. om vervolgens weer proberen de grote man te zijn ? nee sorry gaat er bij mij niet in om hem uberhaubt enig credit tegeven... hij wad aangesteld om blind te helpen en heeft hij nagelaten.. een zwakke geldwolf is het.. verder is het helemaal niks.. wss had zelfs blind die punten binnen gehaald wat advocaat nu had, want het hele spel en intentie sloeg nog nergens op..
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 oktober 2017 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 oktober 2017 - 23:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Die wedstrijden vroegen om winst. En dat is gebeurt.
absoluut niet.. want je hebt het niet gered.. kut spel, naief spelen fegen frankrijk geen volgas tegen witrusland terwijl je wist wat je moest doen.. kortom gefaald
Loetje
 Loetje - vrijdag 13 oktober 2017 - 01:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 oktober 2017 - 23:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Die wedstrijden vroegen om winst. En dat is gebeurt.
1x niet terwijl die wedstrijd cruciaal was. Dus nee!

Daarbij kun je uit bij Frankrijk op een 1-0 achterstand ook je ploeg dichter bij elkaar houden on schade te beperken en dat gebeurd simpelweg niet. Tegen de Bulgaren moet je meer goals maken en daar reageert meneer ook niet op. Tegen Wit Rusland waren er goals nodig en meneer krijgt het niet voor elkaar om de spelers überhaupt te motiveren en tegen Zweden ga je met een box to box middenveld spelen terwijl je goals nodig hebt. Heel, maar dan ook heel veel fouten gemaakt.
remco k
 remco k - vrijdag 13 oktober 2017 - 08:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2017 - 01:44 schreef Loetje het volgende:

[..]

1x niet terwijl die wedstrijd cruciaal was. Dus nee!

Daarbij kun je uit bij Frankrijk op een 1-0 achterstand ook je ploeg dichter bij elkaar houden on schade te beperken en dat gebeurd simpelweg niet. Tegen de Bulgaren moet je meer goals maken en daar reageert meneer ook niet op. Tegen Wit Rusland waren er goals nodig en meneer krijgt het niet voor elkaar om de spelers überhaupt te motiveren en tegen Zweden ga je met een box to box middenveld spelen terwijl je goals nodig hebt. Heel, maar dan ook heel veel fouten gemaakt.
4 keer winnen in de 5 jarenDat is in de voorgaande jaren niemand gelukt. Op dat vlak heeft ie het dan prima gedaan.
p111
 p111 - vrijdag 13 oktober 2017 - 08:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 oktober 2017 - 23:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

absoluut niet.. want je hebt het niet gered.. kut spel, naief spelen fegen frankrijk geen volgas tegen witrusland terwijl je wist wat je moest doen.. kortom gefaald
Prima verwoord alleen begrijpen ze het niet of zijn ze fan van die uitgenaste geldwolf.Puntjes pakken tegen zwakke tegenstanders terwijl je doelpunten nodig had,dat was de opdracht dus gefaald en anders niet.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 13 oktober 2017 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2017 - 08:36 schreef remco k het volgende:

[..]

4 keer winnen in de 5 jarenDat is in de voorgaande jaren niemand gelukt. Op dat vlak heeft ie het dan prima gedaan.
waarom dan pas de laatste wedstrijd ? als het zoon topper was had die zen team gemotiveerd tegen bulgarije en witrusland en niet zo lafjes spelen.. enige wat advovaat heeft gedaan is laten zien dat die kan winnen.. het ging hem helemaal niet om.met hoeveel die won anders deed je niet zulke laffe wissels en had je alles of niks gespeelt
Eide
 Eide - vrijdag 13 oktober 2017 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2017 - 11:31 schreef nummer10 het volgende:

[..]

waarom dan pas de laatste wedstrijd ? als het zoon topper was had die zen team gemotiveerd tegen bulgarije en witrusland en niet zo lafjes spelen.. enige wat advovaat heeft gedaan is laten zien dat die kan winnen.. het ging hem helemaal niet om.met hoeveel die won anders deed je niet zulke laffe wissels en had je alles of niks gespeelt
Dat bestrijd toch ook niemand? Niemand hier zegt dat Advocaat nu zo'n geweldige prestatie heeft geleverd met Oranje. Wel zeg ik dat Advocaat waarschijnlijk het maximale eruit heeft gehaald gezien de deplorabele staat van de selectie, de moreel van die selectie en de bestuurlijke puinhopen bij de KNVB. Ik denk niet dat met deze selectie winst of gelijkspel tegen Frankrijk mogelijk was geweest. Ik denk niet dat er veel meer voetbal schuilt in deze selectie als dat we tegen Zweden en de eerste helft tegen Wit-Rusland hebben gezien.

Ik denk bovendien dat Advocaat, met al z'n rare beslissingen en wissels, dit Oranje wel naar de play-offs had kunnen leiden. Dat heeft hij in mijn optiek wel aangetoond. Dit is tegenstelling tot Hiddink en Blind die beide opzichtig door het ijs zakten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland









0.0776178