BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 29 augustus 2018 - 22:26   quote  deeplink  
Kiev is ook wel een lastigere ploeg om te scoren. Kans van Lozano had elk ander ajacied ook gemaakt
Maar ja dat geld natuurlijk ook voor een penalty, die gaat 8x van de 10 er ook wel in, gisteren niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 29 augustus 2018 - 22:34   quote  deeplink  
Vind het wel jammer dat Feyenoord, AZ en Vitesse er niet meer mee doen in Europa.

Van Vitesse kan ik opzich begrijpen met vrijwel een nieuw elftal. En nieuwe trainer.
Van Feyenoord kan opzich ook begrijpen met veel spelers die niet goed zijn, en zeker niet goed invorm zijn.

Het allerminst en ik vind het nog steeds een schande van AZ. Een spits Fred Friday, terug gekomen van Sparta(niet geweldig gedaan. Na de uitschakeling, meld je dat Friday mag vertrekken en dat ze de spits van ADO hebben gehaald.
Sorry, dat had je toch na het verkoop van Weghorst meteen kunnen doen of zie ik dat verkeerd.
Ik ben er echt best kwaad om. En dan hoor je dat ze goed hebben ingekocht bij zo'n praat programma. Sorry, maar wel te laat.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 29 augustus 2018 - 22:37   quote  deeplink  
Red Bull Salzburg trouwens op 2-2 tegen Red Star Belgrado. Mocht het zo blijven, gaat Red Star Belgrado door naar de CL en komt Nederland dichterbij Oostenrijk (of haalt het wellicht zelfs in?).
Loetje
 Loetje - woensdag 29 augustus 2018 - 22:52   quote  deeplink  
Neemt niet weg dat hun gewoon nog punten in Europa kunnen pakken he in de EL.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 29 augustus 2018 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 22:52 schreef Loetje het volgende:
Neemt niet weg dat hun gewoon nog punten in Europa kunnen pakken he in de EL.
Klopt, maar volgensmij ontvangt PSV bonuspunten door het behalen van de CL en RB Salzburg nu niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 29 augustus 2018 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 22:37 schreef Hasjkoph het volgende:
Red Bull Salzburg trouwens op 2-2 tegen Red Star Belgrado. Mocht het zo blijven, gaat Red Star Belgrado door naar de CL en komt Nederland dichterbij Oostenrijk (of haalt het wellicht zelfs in?).
CL plaatsing is bonus 4 punten.
Winnen is 2 gelijk is 1 en verliezen 0.
Aantal punten is delen door aantal deelnemers.

Deze ronde is dus 11/5=2,2 erbij

https://en.m.wikipedia.org/wiki/UEFA_coefficient
Oostenrijk zijn we al voorbij.

Turkeije misschien?
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 29 augustus 2018 - 22:59   quote  deeplink  
ddbcef17eb.png
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 29 augustus 2018 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 22:59 schreef Hasjkoph het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is de actuele stand en inderdaad Oostenrijk hebben we op het moment ingehaald. Turkije voorlopig nog lang niet, ook omdat zij nog vier van de vijf teams in Europa hebben.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 29 augustus 2018 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 23:00 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Dit is de actuele stand en inderdaad Oostenrijk hebben we op het moment ingehaald. Turkije voorlopig nog lang niet, ook omdat zij nog vier van de vijf teams in Europa hebben.
Ja, maar hoever is de stand bijgewerkt en hoe staat het met clubs in EL van Turkeije.

Ik weet dat galatasaray in pot 4 zit.
En morgen speelt Besiktas tegen partizan 1-1 werd het de vorige keer in Belgrado.

Andere zijn geplaatst maar Fener zit in pot 3 en Antalyaspor in pot 5.
Wel de mogelijkheid om meer punten te halen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 augustus 2018 door Positieve Arrogantie --
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 29 augustus 2018 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 23:10 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja, maar hoever is de stand bijgewerkt en hoe staat het met clubs in EL van Turkeije.

Ik weet dat galatasaray in pot 4 zit.
Zoals ik al zei: het is de stand van nu. PSV en de andere twee clubs zijn al bijgewerkt.
Echter zal morgen Rapid Wien nog spelen voor Oostenrijk met een 3-1 voorsprong en ook nog Kopenhagen (0-0), Midtjylland (2-2) en Brøndby (2-5) voor Denemarken. Beide landen kunnen dus nog volop punten pakken.

Besiktas speelt morgen nog voor Turkije met een stand van 1-1. De rest (Fenerbahce, Akhisarspor en Galatasaray) is al geplaatst.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 augustus 2018 door Hasjkoph --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 29 augustus 2018 - 23:28   quote  deeplink  
https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method5/ccoef2019.html

Dit is een website waar je per land per club punten scoort.
Een overzicht laten ze daar zien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 augustus 2018 door Positieve Arrogantie --
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 29 augustus 2018 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 23:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method5/ccoef2019.html

Dit is een website waar je per land per club punten scoort.
Een overzicht laten ze daar zien.
Kerel.. Die website is letterlijk waar ik mn screenshot gemaakt heb. Valt niet op dat de layout precies hetzelfde is?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 augustus 2018 door Hasjkoph --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 29 augustus 2018 - 23:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 23:30 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Kerel.. Die website is letterlijk waar ik mn screenshot gemaakt heb. Valt niet op dat de layout precies hetzelfde is?
Nee, viel niet op, sorry
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 02:26   quote  deeplink  
Maargoed, dit levert waarschijnlijk CL op als het zo blijft omdat de winnaar van de CL vaak ook al gekwalificeerd is via de competitie. Neemt niet weg dat de kans groot is dat Oostenrijk meer punten in de EL zal pakken nu dan wij in de CL
Eide
 Eide - donderdag 30 augustus 2018 - 05:30   quote  deeplink  
Ik denk wel dat we vandaag het grootste verschil tussen Ajax en PSV hebben gezien. Beide superieur naar de groepsfase maar PSV gewoon effectiever. Ik vind Ajax voetballend echt beter maar als je de kansen niet afmaakt...
Jaccio
 Jaccio - donderdag 30 augustus 2018 - 09:00   quote  deeplink  
Toch wel een goede ploeg hoor dat PSV.
Wordt een mooie strijd om de titel
hjf
 hjf - donderdag 30 augustus 2018 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 05:30 schreef Eide het volgende:
Ik denk wel dat we vandaag het grootste verschil tussen Ajax en PSV hebben gezien. Beide superieur naar de groepsfase maar PSV gewoon effectiever. Ik vind Ajax voetballend echt beter maar als je de kansen niet afmaakt...
Daarom zou een spits bij ons, die er minimaal 30 in schiet, niet misstaan Eide. Maar die hebben we momenteel niet lopen. Daarom ben ik niet verbaasd, dat ze nog voor het sluiten van deze transferwindow op zoek gaan naar een nieuwe spits. Zeker omdat Dolberg al een tijd uit de roulatie is en je maar moet afwachten wanneer en hoe hij terugkomt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 30 augustus 2018 - 09:40   quote  deeplink  
Echt, sorry maar dat gezeik over die punten. Je kan nog zo je best doen maar als andere ploegen uit de competitie de opgebouwde punten weer verneuken schiet het gewoon niet op!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 30 augustus 2018 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 09:40 schreef Ajax Warrior het volgende:
Echt, sorry maar dat gezeik over die punten. Je kan nog zo je best doen maar als andere ploegen uit de competitie de opgebouwde punten weer verneuken schiet het gewoon niet op!!
Eens! Met dank aan feyenooit, az en vitesse...
Eide
 Eide - donderdag 30 augustus 2018 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 09:22 schreef hjf het volgende:

[..]

Daarom zou een spits bij ons, die er minimaal 30 in schiet, niet misstaan Eide. Maar die hebben we momenteel niet lopen. Daarom ben ik niet verbaasd, dat ze nog voor het sluiten van deze transferwindow op zoek gaan naar een nieuwe spits. Zeker omdat Dolberg al een tijd uit de roulatie is en je maar moet afwachten wanneer en hoe hij terugkomt.
Ik ben er van overtuigd dat Dolberg die spits wel kan zijn. Ik zie nog een spits persoonlijk niet zitten. Ik begrijp dat Ten Hag baalt dat Dolberg sinds zijn komst nog geen minuut inzetbaar is geweest, maar hij heeft al twee spitsen van formaat.

Ik snap daarnaast ook niet dat, als we dan toch zoeken naar versterking, er niet wordt gekeken naar een linksbuiten. Daar is een grotere noodzaak voor dan nog een spits. Neres is geen linksbuiten en Tadic toch eigenlijk ook niet.
hjf
 hjf - donderdag 30 augustus 2018 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 11:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat Dolberg die spits wel kan zijn. Ik zie nog een spits persoonlijk niet zitten. Ik begrijp dat Ten Hag baalt dat Dolberg sinds zijn komst nog geen minuut inzetbaar is geweest, maar hij heeft al twee spitsen van formaat.

Ik snap daarnaast ook niet dat, als we dan toch zoeken naar versterking, er niet wordt gekeken naar een linksbuiten. Daar is een grotere noodzaak voor dan nog een spits. Neres is geen linksbuiten en Tadic toch eigenlijk ook niet.
Een linksbuiten is zeker geen overbodige luxe Eide. Want we hebben in de aankomende talenten ook geen LB lopen. Maar dan had Overmars na de verkoop van Justin direct moeten schakelen. En misschien ben ik voorbarig met mijn conclusie: dat is dus niet gebeurd. Aan de andere kant zijn we nu volledig aangewezen op de 35-jarige KJH. Want met Dolberg hebben we een zeer onzekere factor wat blessuregevoeligheid betreft. En tot slot moet je ook weer oppassen, dat we weer niet dezelfde fout gaan maken, dat we weer +20 mln. verlies draaien en dat we teveel afhankelijk gaan worden van het wel of niet halen van de groepsfase CL.
Eide
 Eide - donderdag 30 augustus 2018 - 15:20   quote  deeplink  
Laat ik voorop stellen dat ik niets tegen versterkingen heb hoor. Ik denk alleen dat je moet investeren daar waar je zwak bent, niet daar waar je al (redelijk) goed bent.

Dan vindt ik centraal achterin, het complete middenveld, de spitspositie en rechtsbuitenpositie allemaal prima bezet. Linksback is redelijk met Tagliafico met Wober en Blind als backup. Rechtsback is redelijk okay met Mazraoui, Kristensen en op termijn Veltman. Dan blijft, in mijn ogen, alleen de linksbuitenpositie over als plek waar je een echte versterking kan gebruiken.

Neres is een rechtsbuiten. Tadic is gehaald om op 10 te spelen. Johnsen is absoluut niet klaar voor het grote werk. Daar is echt een behoefte aan een speler, desnoods een jonge talentvolle knul, om een leegte in te vullen.
hjf
 hjf - donderdag 30 augustus 2018 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 15:20 schreef Eide het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik niets tegen versterkingen heb hoor. Ik denk alleen dat je moet investeren daar waar je zwak bent, niet daar waar je al (redelijk) goed bent.

Dan vindt ik centraal achterin, het complete middenveld, de spitspositie en rechtsbuitenpositie allemaal prima bezet. Linksback is redelijk met Tagliafico met Wober en Blind als backup. Rechtsback is redelijk okay met Mazraoui, Kristensen en op termijn Veltman. Dan blijft, in mijn ogen, alleen de linksbuitenpositie over als plek waar je een echte versterking kan gebruiken.

Neres is een rechtsbuiten. Tadic is gehaald om op 10 te spelen. Johnsen is absoluut niet klaar voor het grote werk. Daar is echt een behoefte aan een speler, desnoods een jonge talentvolle knul, om een leegte in te vullen.
Eens Eide. Tenzij er een buitenkansje voorbij komt. Is die spits van AS Trencin niet wat voor ons? Heeft op mij een zeer goede indruk gemaakt tegen de kakkies.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 30 augustus 2018 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 15:20 schreef Eide het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik niets tegen versterkingen heb hoor. Ik denk alleen dat je moet investeren daar waar je zwak bent, niet daar waar je al (redelijk) goed bent.

Dan vindt ik centraal achterin, het complete middenveld, de spitspositie en rechtsbuitenpositie allemaal prima bezet. Linksback is redelijk met Tagliafico met Wober en Blind als backup. Rechtsback is redelijk okay met Mazraoui, Kristensen en op termijn Veltman. Dan blijft, in mijn ogen, alleen de linksbuitenpositie over als plek waar je een echte versterking kan gebruiken.

Neres is een rechtsbuiten. Tadic is gehaald om op 10 te spelen. Johnsen is absoluut niet klaar voor het grote werk. Daar is echt een behoefte aan een speler, desnoods een jonge talentvolle knul, om een leegte in te vullen.
Ik vind dat je helemaal geen speler hoeft te halen.

Ik vind aanval met Nerres, Tadic en Ziyech super goed. Zijn namelijk spelers die het minste verdedigers zijn dan geef je hen ook de minste verdedigende taken. Aanvallend gezien hebben ze veel vrijheid nodig om tot wasdom te komen. Nerres is dan wel een rechtsbuiten maar klassiek rechtsbuiten is het niet. Moest even zoeken wat hij nou allemaal kon met die vrijheid vanaf links, maar de laatste wedstrijden ging dat steeds beter. Maar laat die spelers lekker rond elkaar spelen, zonder vaste positie. en verdedigend val je voornamelijk de bal aan. Ziyech speelt super de laatste tijd, terwijl hij geen links of rechtsbuiten is.

Met het middenveld met Schone, Frenkie en Van der Beek zit daar genoeg verdedigend vermogen in om aanvallers daarbij te ondersteunen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 30 augustus 2018 - 21:16   quote  deeplink  
Kopenhagen is door na penalties, maar Midtjylland is uitgeschakeld en Brøndby is ook zo goed als uitgeschakeld met nog één helft te gaan. Ziet er dus goed uit voor Nederland.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 30 augustus 2018 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 21:16 schreef Hasjkoph het volgende:
Kopenhagen is door na penalties, maar Midtjylland is uitgeschakeld en Brøndby is ook zo goed als uitgeschakeld met nog één helft te gaan. Ziet er dus goed uit voor Nederland.
Waarom Hasjkoph?? Om volgend jaar de overige clubs de punten weer te zien verneuken??
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 30 augustus 2018 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 21:17 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Waarom Hasjkoph?? Om volgend jaar de overige clubs de punten weer te zien verneuken??
Zeer waarschijnlijk ja. Maar nog verder wegzakken is nou ook niet super.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 30 augustus 2018 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 21:19 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Zeer waarschijnlijk ja. Maar nog verder wegzakken is nou ook niet super.
Hoezo? We hebben het nu ook gewoon gehaald!!
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 30 augustus 2018 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 21:20 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hoezo? We hebben het nu ook gewoon gehaald!!
En misschien volgend jaar weer niet. Maar je verkleint de kans er tenminste mee door de punten te pakken (en andere landen uiteraard niet).
Eide
 Eide - donderdag 30 augustus 2018 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 21:17 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Waarom Hasjkoph?? Om volgend jaar de overige clubs de punten weer te zien verneuken??
Vooral omdat het gegarandeerde plaatsing is die bovendien al 4 punten opleverd.
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 22:28   quote  deeplink  
Besef wel als je 11e staat, de kans enorm is dat je toch rechtstreeks die CL in kan of maar 1 ronde hoeft te spelen. Altijd makkelijker dan 3
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 30 augustus 2018 - 22:52   quote  deeplink  
Tuurlijk, blijven jullie lekker over die punten neuzelen! Het jaar erop zijn we ze weer kwijt met dank aan de KNVB en de clubs die het zelf verneuken!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 30 augustus 2018 - 22:54   quote  deeplink  
Maar top hoor, Europees is het hele toernooi verneukt door de UEFA. En de Nederlandse competitie door de maffia uit Zeist.
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 22:52 schreef Ajax Warrior het volgende:
Tuurlijk, blijven jullie lekker over die punten neuzelen! Het jaar erop zijn we ze weer kwijt met dank aan de KNVB en de clubs die het zelf verneuken!!
Daar gaat het helemaal niet over man. Al halen we door dat gebeuren maar 1x de CL. 40 miljoen en spanning zoals je die gister zelf ook had. Afgaande op je post. Alles wat je erbij bent is mooi meegenomen
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 30 augustus 2018 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 22:54 schreef Ajax Warrior het volgende:
Maar top hoor, Europees is het hele toernooi verneukt door de UEFA. En de Nederlandse competitie door de maffia uit Zeist.
Zal allemaal best, maar daar kan ik persoonlijk niks aan veranderen.
Dus dan maak ik maar het meeste uit wat nu haalbaar is.
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 23:39   quote  deeplink  
12 CL wedstrijden dit seizoen. Gewledig toch! En daar hoeven we nog niet eens een 8e finale voor te halen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 30 augustus 2018 - 23:50   quote  deeplink  
Overigens is de kwalificatie voor de kampioen best te doen want je speelt tegen kampioenen van meestal kleinere landen.
Als je daar van verliest dan heb je daar ook weinig te zoeken. Kwalificatie is niet onmogelijk.

Voor de niet kampioen is een stuk makkelijker geworden omdat de 4 beste landen en mogelijk de nummer 5 niet meedoen.
Dus de kans dat je redelijke loting krijgt is groter geworden. Voornamelijk de 4de club uit Engeland is heel sterk.

Ben benieuwd naar volgend jaar of we het opnieuw lukt om 2 clubs in de CL te plaatsen.

Ik denk dat door de nieuwe regel van de Uefa de kans groter is geworden dat het lukt.
Maar dan moet je niet zoals vorig jaar tegen Rosenborg(kampioen van Noorwegen) eruit worden geschopt.
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 23:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 23:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Overigens is de kwalificatie voor de kampioen best te doen want je speelt tegen kampioenen van meestal kleinere landen.
Als je daar van verliest dan heb je daar ook weinig te zoeken. Kwalificatie is niet onmogelijk.

Voor de niet kampioen is een stuk makkelijker geworden omdat de 4 beste landen en mogelijk de nummer 5 niet meedoen.
Dus de kans dat je redelijke loting krijgt is groter geworden. Voornamelijk de 4de club uit Engeland is heel sterk.

Ben benieuwd naar volgend jaar of we het opnieuw lukt om 2 clubs in de CL te plaatsen.

Ik denk dat door de nieuwe regel van de Uefa de kans groter is geworden dat het lukt.
Maar dan moet je niet zoals vorig jaar tegen Rosenborg(kampioen van Noorwegen) eruit worden geschopt.
Wij hadden nooit van Rosenborg verloren in de CL. Teveel ploegen halen hun niveau niet in de EL omdat het daar aan motivatie en mentaliteit schort. Ajax speelde een week eerder namelijk geweldig tegen een veel betere ploeg, namelijk Nice
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 augustus 2018 - 00:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 23:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wij hadden nooit van Rosenborg verloren in de CL. Teveel ploegen halen hun niveau niet in de EL omdat het daar aan motivatie en mentaliteit schort. Ajax speelde een week eerder namelijk geweldig tegen een veel betere ploeg, namelijk Nice
Was Vorig jaar in de EL. Toch?
Loetje
 Loetje - vrijdag 31 augustus 2018 - 00:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 00:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Was Vorig jaar in de EL. Toch?
Cl ook
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 augustus 2018 - 07:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 00:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

Cl ook
Ja beide speelde CL kwalificatie. Maar speelde niet tegen elkaar in de CL
Loetje
 Loetje - vrijdag 31 augustus 2018 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 07:18 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja beide speelde CL kwalificatie. Maar speelde niet tegen elkaar in de CL
Pff gast, daar heb ik het niet over...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 augustus 2018 - 08:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 08:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Pff gast, daar heb ik het niet over...
Sorry, ik ben niet zo slim als jij. kan je ff uitleggen waar je het dan wel over hebt?
Loetje
 Loetje - vrijdag 31 augustus 2018 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 08:55 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Sorry, ik ben niet zo slim als jij. kan je ff uitleggen waar je het dan wel over hebt?
Lees het nou eerst eens even rustig helemaal terug. Denk dat je veel te snel wilt antwoorden. Goed bedoeld
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 augustus 2018 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 23:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Overigens is de kwalificatie voor de kampioen best te doen want je speelt tegen kampioenen van meestal kleinere landen.
Als je daar van verliest dan heb je daar ook weinig te zoeken. Kwalificatie is niet onmogelijk.

Voor de niet kampioen is een stuk makkelijker geworden omdat de 4 beste landen en mogelijk de nummer 5 niet meedoen.
Dus de kans dat je redelijke loting krijgt is groter geworden. Voornamelijk de 4de club uit Engeland is heel sterk.

Ben benieuwd naar volgend jaar of we het opnieuw lukt om 2 clubs in de CL te plaatsen.

Ik denk dat door de nieuwe regel van de Uefa de kans groter is geworden dat het lukt.
Maar dan moet je niet zoals vorig jaar tegen Rosenborg(kampioen van Noorwegen) eruit worden geschopt.
@ Loetje

Je reageert hierop.

Ik vertel hier dat ik vind dat loting een stuk makkelijker is geworden en dat de kans groter is dat we ons kwalificeren.

Dan reageer je dat we tegen Rosenborg nog nooit hebben verloren in de CL. Maar ik refereer aan de wedstrijd in EL. en dat je vindt dat Ajax dan minder goed speelt omdat het maar EL is.
Maar dat is juist het probleem, het is maar Rosenborg die kunnen we wel aan door op 70% te spelen.
En als we dan verliezen is het maar de EL.

Wat ik bedoel te zeggen is dat je ook tegen kleinere clubs dan Nice het zelfde energie moet steken alsof je tegen Nice speelt. Dat gebeurde dus tegen Rosenborg niet.
remco k
 remco k - vrijdag 31 augustus 2018 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 15:20 schreef Eide het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik niets tegen versterkingen heb hoor. Ik denk alleen dat je moet investeren daar waar je zwak bent, niet daar waar je al (redelijk) goed bent.

Dan vindt ik centraal achterin, het complete middenveld, de spitspositie en rechtsbuitenpositie allemaal prima bezet. Linksback is redelijk met Tagliafico met Wober en Blind als backup. Rechtsback is redelijk okay met Mazraoui, Kristensen en op termijn Veltman. Dan blijft, in mijn ogen, alleen de linksbuitenpositie over als plek waar je een echte versterking kan gebruiken.

Neres is een rechtsbuiten. Tadic is gehaald om op 10 te spelen. Johnsen is absoluut niet klaar voor het grote werk. Daar is echt een behoefte aan een speler, desnoods een jonge talentvolle knul, om een leegte in te vullen.
Dat is labyad toch voor gehaald. Die kon zowel op het middenveld maar net name op de flanken uit de voeten.
Eide
 Eide - vrijdag 31 augustus 2018 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 11:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is labyad toch voor gehaald. Die kon zowel op het middenveld maar net name op de flanken uit de voeten.
Ik vergeet die altijd omdat ik eigenlijk niet weet wat hij bij Ajax te zoeken heeft. Hij is niet eens tweede keuze op die posities...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 augustus 2018 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 11:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vergeet die altijd omdat ik eigenlijk niet weet wat hij bij Ajax te zoeken heeft. Hij is niet eens tweede keuze op die posities...
in de transfer overzicht was je hem ook vergeten.
Jij had het over 4 miljoen in de min. het is 23 miljoen.

Transfer van Labyad, Bande, Tadic en Blind. Daar staat tegenover de transfer van Kluivert.
remco k
 remco k - vrijdag 31 augustus 2018 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 11:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vergeet die altijd omdat ik eigenlijk niet weet wat hij bij Ajax te zoeken heeft. Hij is niet eens tweede keuze op die posities...
Eens hoor. Maar ten Hag wou hem. Dus heeft hij het er ook maar mee te doen denk ik dan.
Eide
 Eide - vrijdag 31 augustus 2018 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 12:00 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

in de transfer overzicht was je hem ook vergeten.
Jij had het over 4 miljoen in de min. het is 23 miljoen.

Transfer van Labyad, Bande, Tadic en Blind. Daar staat tegenover de transfer van Kluivert.
hmm, er was een cijfer weggevallen. Ajax heeft 41.7 mio uitgeven en 17.5 mio binnengehaald. Daarnaast is CL plaatsign 40 mio gegarandeerd waard.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland









0.1321990