BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - vrijdag 31 augustus 2018 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 09:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

@ Loetje

Je reageert hierop.

Ik vertel hier dat ik vind dat loting een stuk makkelijker is geworden en dat de kans groter is dat we ons kwalificeren.

Dan reageer je dat we tegen Rosenborg nog nooit hebben verloren in de CL. Maar ik refereer aan de wedstrijd in EL. en dat je vindt dat Ajax dan minder goed speelt omdat het maar EL is.
Maar dat is juist het probleem, het is maar Rosenborg die kunnen we wel aan door op 70% te spelen.
En als we dan verliezen is het maar de EL.

Wat ik bedoel te zeggen is dat je ook tegen kleinere clubs dan Nice het zelfde energie moet steken alsof je tegen Nice speelt. Dat gebeurde dus tegen Rosenborg niet.
Je haalt er weer van alles bij wat ik dus niet zeg en niet bedoel, PA.

Mijn punt is dat Ajax never nooit van Rosenborg verloren had in de CL. Het is simpelweg de motivatie om in de EL te spelen na afloop van een uitschakeling in de voorronde CL. PSV verloor daar zelfs van Osijek. Die zouden ze in de CL ook met 5-0 verslagen hebben.

Als we Rosenborg in de CL hadden gehad vorig jaar, hadden we dus gewoon gewonnen. Dat is mijn punt en daar ben ik 100% van overtuigd. Die uitschakeling kwam echt door het podium.

Wel goed dat als je nu in de 3e voorronde uitgeschakeld wordt van de CL, je meteen de EL in kunt.
Loetje
 Loetje - vrijdag 31 augustus 2018 - 17:38   quote  deeplink  
RB Leipzig - RB Salzburg in de EL. Geweldig!!
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 31 augustus 2018 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 17:38 schreef Loetje het volgende:
RB Leipzig - RB Salzburg in de EL. Geweldig!!
Leuke poule is dat ook met Celtic en Rosenborg erbij.
Loetje
 Loetje - vrijdag 31 augustus 2018 - 19:50   quote  deeplink  
Die troffen elkaar al in de VCL
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 augustus 2018 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 17:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je haalt er weer van alles bij wat ik dus niet zeg en niet bedoel, PA.

Mijn punt is dat Ajax never nooit van Rosenborg verloren had in de CL. Het is simpelweg de motivatie om in de EL te spelen na afloop van een uitschakeling in de voorronde CL. PSV verloor daar zelfs van Osijek. Die zouden ze in de CL ook met 5-0 verslagen hebben.

Als we Rosenborg in de CL hadden gehad vorig jaar, hadden we dus gewoon gewonnen. Dat is mijn punt en daar ben ik 100% van overtuigd. Die uitschakeling kwam echt door het podium.

Wel goed dat als je nu in de 3e voorronde uitgeschakeld wordt van de CL, je meteen de EL in kunt.
Oh dat zal best dat Ajax van Rosenborg zou winnen. Normaal zou je ook verwachten dat je van Heracles zou winnen thuis.

Wat ik bedoel te zeggen is dat je wel 100% moet geven, dat je dat niet doet in de EL en competitie dan kan je daar ook niet winnen.

Ik geloof ook dat AZ van kampioen van Kazachstan hadden gewonnen als ze wel 100% inzet hadden getoont.

Maar we zijn het eens. Ik heb het alleen verkeerd verwoord.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 01 september 2018 - 20:46   quote  deeplink  
Na een 5-0 overwinning tegen Heracles staat Willem II ineens in de rust al 4-0 achter tegen PSV.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 01 september 2018 - 21:16   quote  deeplink  
6-1 inmiddels. Wat Willem II verdedigend laat zien is wel echt bar en bar slecht.
Loetje
 Loetje - zaterdag 01 september 2018 - 21:22   quote  deeplink  
Alsof het ze ook echt allemaal toekomt. Hoe goed ploegen in wedstrijden ervoor ook spelen, er worden die Lampen geen strobreed in de weg gelegd
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 01 september 2018 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 september 2018 - 21:22 schreef Loetje het volgende:
Alsof het ze ook echt allemaal toekomt. Hoe goed ploegen in wedstrijden ervoor ook spelen, er worden die Lampen geen strobreed in de weg gelegd
Het zou niet moeten inmiddels, maar het blijft me verbazen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 01 september 2018 - 21:32   quote  deeplink  
Misschien is het mijn haat, maar het klopt toch dat hoe hun aan zeges komen dat andere ploegen zelden of nooit gebeurd
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 01 september 2018 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 september 2018 - 21:32 schreef Loetje het volgende:
Misschien is het mijn haat, maar het klopt toch dat hoe hun aan zeges komen dat andere ploegen zelden of nooit gebeurd
Ik zou daarvoor de statistieken weleens willen zien ten opzichte van Ajax. Ik heb hetzelfde gevoel als jij, maar wellicht ben ik ook 'biased'.

Wat mij ook frustreert is dat elke tegenstander tegen Ajax enorm compact staat en alleen maar komen om een punt er uit te slepen. Maar tegen een PSV denken ze wel even te kunnen voetballen. Tegelijkertijd moet ik wel zeggen dat Ajax vaak genoeg moeite heeft gehad tegen ploegen die gaan voetballen, zie Heracles dit seizoen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 01 september 2018 - 21:45   quote  deeplink  
Nouja dat vaak genoeg is het enige dat ik niet eens ben. Dat zat hem echt in de motivatie tussen 2 potten CL in. Maar Ajax heerst eigenlijk altijd als de tegenstander voetbalt.

Maar tegen PSV willen de kansen er niet in en ze scoren toch altijd. Bizar
remco k
 remco k - zondag 02 september 2018 - 09:11   quote  deeplink  
Psv heeft ook gewoon een hele goede ploeg, zeker nu lozano ook gebleven is.

Meer dan andere jaren zal het tussen psv en Ajax gaan. En ik ben heel benieuwd of het de kleine potjes gaan zijn of de onderlinge wedstrijden die het gaan bepalen.
Eide
 Eide - zondag 02 september 2018 - 16:25   quote  deeplink  
AZ... koekkoek.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 september 2018 - 18:00   quote  deeplink  
Van Leer staat goed te keepen! :)
Pietje
 Pietje - zondag 02 september 2018 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2018 - 18:00 schreef Hummel10 het volgende:
Van Leer staat goed te keepen! :)
Hoezo? Ik volg het niet.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 02 september 2018 - 18:07   quote  deeplink  
Dit wordt echt een seizoen met alleen maar overwinningen van PSV en Ajax en de wedstrijden tegen elkaar doen erom.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 02 september 2018 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 september 2018 - 21:32 schreef Loetje het volgende:
Misschien is het mijn haat, maar het klopt toch dat hoe hun aan zeges komen dat andere ploegen zelden of nooit gebeurd
Klopt. Zelfs de Duitsers lukt dat niet.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 september 2018 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2018 - 18:07 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hoezo? Ik volg het niet.
Verhuurd aan NAC. Hij hield veel toen het nog 1-1 stond tegen Feyenoord.
4-2 geworden las ik net en eigen doelpunt van Leer haha
Loetje
 Loetje - zondag 02 september 2018 - 23:29   quote  deeplink  
Kon die helemaal niets aan doen. Hij dook op een kopbal en de bal kwam tegen de lat en terug tegen zijn hak
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 september 2018 - 13:50   quote  deeplink  
Europese trainersgilde heeft aangegeven het dubbel tellen van het uitdoelpunt te willen schrappen. Hier ben ik het helemaal mee eens. Tegenwoordig is het allemaal een stuk makkelijker om de afstanden te bereizen. Het enige punt van kritiek is of het de kalender toelaat om extra duels in te plannen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 05 september 2018 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 14:53 schreef Pietje het volgende:
En wat mij nu opvalt: staat Mateo Cassierra niet in de basis bij FC Groningen? Dan is hij er jammer genoeg niet op vooruit gegaan. Van reserve bij Ajax naar reserve bij FC Groningen.

Of is er wat ander aan de hand? Is hij soms geblesseerd?
Hij moest wennen aan de manier van spelen en de andere spits is op dit moment beter. Als hij niet speelt, dan gaat hij in de winter terug naar Ajax.

Oh zie nu dat het een oude post was :)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 september 2018 door Ajax we love you --
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 05 september 2018 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 september 2018 - 13:50 schreef Ajax Warrior het volgende:
Europese trainersgilde heeft aangegeven het dubbel tellen van het uitdoelpunt te willen schrappen. Hier ben ik het helemaal mee eens. Tegenwoordig is het allemaal een stuk makkelijker om de afstanden te bereizen. Het enige punt van kritiek is of het de kalender toelaat om extra duels in te plannen.
Ik ben het hier ook mee eens, vind het zo'n onzin, daarbij ga je als thuis spelende ploeg behoudender spelen, omdat je bang bent voor die tegengoal

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 september 2018 door Ajax we love you --
Jaccio
 Jaccio - donderdag 06 september 2018 - 21:53   quote  deeplink  
Blind gaat niet zo lekker vandaag. Pijnlijk om te zien
remco k
 remco k - donderdag 06 september 2018 - 22:07   quote  deeplink  
Speelt slecht.
remco k
 remco k - donderdag 06 september 2018 - 22:07   quote  deeplink  
De jong hè
Eide
 Eide - donderdag 06 september 2018 - 22:10   quote  deeplink  
Frenkie de Jong meteen met een mooie assist bij z'n debuut.
remco k
 remco k - donderdag 06 september 2018 - 22:28   quote  deeplink  
Eist gewoon het spel op in zijn eerste potje. Knap en brutaal hoor
Eide
 Eide - donderdag 06 september 2018 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2018 - 22:28 schreef remco k het volgende:
Eist gewoon het spel op in zijn eerste potje. Knap en brutaal hoor
Zeker, speelde goed en was meteen de man de Oranje beter maakte.
remco k
 remco k - donderdag 06 september 2018 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2018 - 22:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Zeker, speelde goed en was meteen de man de Oranje beter maakte.
Proper ook goed trouwens. Die twee zouden wat type voetballers betreft elkaar ook makkelijk moeten kunnen vinden.

Alleen wie moet er echt op tien. Primes ben ik dan toch geen fan van op die plek. Presteerd toch eigenlijk nooit goed in het nl elftal.
Loetje
 Loetje - donderdag 06 september 2018 - 23:39   quote  deeplink  
Vanavond bij het afscheid van Wesley en het debuut van Frenkie geweest. Normaal een bloedhekel aan het NL elftal. Maar kolere wat was het slecht en wat viel Frenkie goed in. Snelheid ging omhoog, zocht de driehoekjes en leverde een geweldige assist af. Daarmee was alles gezegd. Donny mag in de rust al warmlopen en doet dat de hele 2e helft maar valt niet in. Slaat ook helemaal nergens op
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 september 2018 - 00:18   quote  deeplink  
En omtrent NL, Wijnaldum en Strootman never nooit meer opstellen. De zoveelste keer dat ze nog geen 5% geven en kunnen wat ze bij hun club wel kunnen. Iedere keer als die 2 eruit gaan draait het met Eredivisiespelers stukken beter. Zowel Frenkie als Propper vielen uitstekend in!
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 september 2018 - 00:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2018 - 22:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Proper ook goed trouwens. Die twee zouden wat type voetballers betreft elkaar ook makkelijk moeten kunnen vinden.

Alleen wie moet er echt op tien. Primes ben ik dan toch geen fan van op die plek. Presteerd toch eigenlijk nooit goed in het nl elftal.
Met 5-3-2 zou ik voor Klaassen of Van de Beek gaan. Omdat je ook maar met 2 man voor bent, heb je meteen ook nog een speler die als een valse spits op kan duiken voor de bezetting in de 16
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 07 september 2018 - 08:57   quote  deeplink  
Gisteren Duitsland en Frankrijk tegen elkaar zien spelen! Beiden zouden dit Nederlands elftal tot de grond toe kapot voetballen! Ben benieuwd tijdens de komende Nations League duels.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 07 september 2018 - 09:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 september 2018 - 00:18 schreef Loetje het volgende:
En omtrent NL, Wijnaldum en Strootman never nooit meer opstellen. De zoveelste keer dat ze nog geen 5% geven en kunnen wat ze bij hun club wel kunnen. Iedere keer als die 2 eruit gaan draait het met Eredivisiespelers stukken beter. Zowel Frenkie als Propper vielen uitstekend in!
Ik ben met je eens (bijzonder hé). Als Koeman ze alsnog gaat opstellen dan snap hij het niet.

Maar dit geld ook voor Promes, toch?
Eide
 Eide - vrijdag 07 september 2018 - 09:56   quote  deeplink  
Strootman is inderdaad belachelijk. Mooi natuurlijk dat hij een hele grote meneer was in Italie, maar het gaat om het beste elftal, niet om de beste 11 individuen of spelers met de grootste reputatie. Wijnaldum vind ik wel een nuttige speler waar Oranje veel aan zou kunnen hebben op een middenveld met 2 rasvoetballers.
remco k
 remco k - vrijdag 07 september 2018 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 september 2018 - 00:18 schreef Loetje het volgende:
En omtrent NL, Wijnaldum en Strootman never nooit meer opstellen. De zoveelste keer dat ze nog geen 5% geven en kunnen wat ze bij hun club wel kunnen. Iedere keer als die 2 eruit gaan draait het met Eredivisiespelers stukken beter. Zowel Frenkie als Propper vielen uitstekend in!
Strootman deed het prima in Roma, maar ik heb het nooit een Nederlands elftal waardige speler gevonden.
Eide
 Eide - vrijdag 07 september 2018 - 11:30   quote  deeplink  
Ik vind dat het Nederlands elftal momenteel te veel werkvoetballers heeft staan. Vooral Wijnaldum en Strootman zijn fysiek geweldige voetballers die lang op hoge intensiteit mee kunnen op een hoog niveau. Puur voetballend voegen ze misschien wat minder toe. Als je daaraan koppelt dat De Ligt en Van Dijk ook geen opbouwende wonders zijn heb je echt een tekort aan creatief, voetballend vermogen op de as van het veld.

Daarom zou een 4-3-3 met Proper en De Jong als controleurs zoals Ajax die nu inzet een aardige oplossing zijn. Jongens die makkelijk tussen de linies spelen en met een goede pass mensen vrij kunnen zetten.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 07 september 2018 - 11:51   quote  deeplink  
Wat was die Frenkie goed zeg!! Die gaat volgend jaar echt naar barca en die houdt je niet meer tegen. Nog 1 jaartje van hem genieten in het Ajax shirt
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 september 2018 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 september 2018 - 11:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Strootman deed het prima in Roma, maar ik heb het nooit een Nederlands elftal waardige speler gevonden.
Stroomden zijn carrière ging als een komeet. Sterk bij PSV, sterk bij Roma het eerste jaar. Aangezien alle grote spelers stopte, verwacht je wel dat dit dan je leiders worden. Zowel Strootman, als ook regelmatig Wijnaldum zijn dit absoluut niet.
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 september 2018 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 september 2018 - 11:30 schreef Eide het volgende:
Ik vind dat het Nederlands elftal momenteel te veel werkvoetballers heeft staan. Vooral Wijnaldum en Strootman zijn fysiek geweldige voetballers die lang op hoge intensiteit mee kunnen op een hoog niveau. Puur voetballend voegen ze misschien wat minder toe. Als je daaraan koppelt dat De Ligt en Van Dijk ook geen opbouwende wonders zijn heb je echt een tekort aan creatief, voetballend vermogen op de as van het veld.

Daarom zou een 4-3-3 met Proper en De Jong als controleurs zoals Ajax die nu inzet een aardige oplossing zijn. Jongens die makkelijk tussen de linies spelen en met een goede pass mensen vrij kunnen zetten.
Ze kunnen het, alleen structureel beide niet in Oranje. Sterker nog, het lijkt niet eens op werken wat die 2 doen. Hele eerste helft op die 2 zitten letten. Arbeid was een drama
remco k
 remco k - vrijdag 07 september 2018 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 september 2018 - 11:30 schreef Eide het volgende:
Ik vind dat het Nederlands elftal momenteel te veel werkvoetballers heeft staan. Vooral Wijnaldum en Strootman zijn fysiek geweldige voetballers die lang op hoge intensiteit mee kunnen op een hoog niveau. Puur voetballend voegen ze misschien wat minder toe. Als je daaraan koppelt dat De Ligt en Van Dijk ook geen opbouwende wonders zijn heb je echt een tekort aan creatief, voetballend vermogen op de as van het veld.

Daarom zou een 4-3-3 met Proper en De Jong als controleurs zoals Ajax die nu inzet een aardige oplossing zijn. Jongens die makkelijk tussen de linies spelen en met een goede pass mensen vrij kunnen zetten.
Maar wie dan als 10? God was is het zonde van Ziyech dat ie niet voor Nederland koos.
remco k
 remco k - vrijdag 07 september 2018 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 september 2018 - 14:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Stroomden zijn carrière ging als een komeet. Sterk bij PSV, sterk bij Roma het eerste jaar. Aangezien alle grote spelers stopte, verwacht je wel dat dit dan je leiders worden. Zowel Strootman, als ook regelmatig Wijnaldum zijn dit absoluut niet.
Hij was belangrijk voor die elftallen, maar ik heb het nooit wat gevonden op een enkele wedstrijde na, ook niet in Italie.
remco k
 remco k - vrijdag 07 september 2018 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 september 2018 - 14:34 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ze kunnen het, alleen structureel beide niet in Oranje. Sterker nog, het lijkt niet eens op werken wat die 2 doen. Hele eerste helft op die 2 zitten letten. Arbeid was een drama
Om over de balbehandeling en het bewegen zonder bal maar te zwijgen.
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 september 2018 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 september 2018 - 14:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij was belangrijk voor die elftallen, maar ik heb het nooit wat gevonden op een enkele wedstrijde na, ook niet in Italie.
Vond hem in het begin in Oranje persoonlijk wel erg goed. Nou kan dat komen omdat hij tussen erg goede spelers destijds stond. Maar het is helemaal niets meer.
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 september 2018 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 september 2018 - 14:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Om over de balbehandeling en het bewegen zonder bal maar te zwijgen.
Dat laatste... Pfooh! Gisteren ook de hele tijd op liggen vloeken en was niet de enige. Wat was die gast lui
Eide
 Eide - zondag 09 september 2018 - 08:36   quote  deeplink  
Ziyech met een mooie goal voor Marokko.Balletje veroveren en afmaken maar.
remco k
 remco k - zondag 09 september 2018 - 10:53   quote  deeplink  
Mazraoui gedebuteerd.
Eide
 Eide - zondag 09 september 2018 - 19:48   quote  deeplink  
De Jong in de basis tegen Frankrijk, samen met Pröpper. Blind op linksback tegen Mbappe. Dat wordtnog wat.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 09 september 2018 - 19:49   quote  deeplink  
En De Jong gooit Strootman gelijk uit de basis, heel goed.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland









0.1049609