BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 10 december 2017 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 december 2017 - 13:36 schreef p111 het volgende:
Het is wat van Gaal zegt je krijgt tegen woordig te weinig tijd om een ploeg op te bouwen.
En Keijzer dan? Moet die wel de tijd krijgen?
Pietje
 Pietje - zondag 10 december 2017 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 december 2017 - 13:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij heeft juist die tijd gekregen. Alleen gaat hij onderuit door zijn eigenwijsheid. Je kan niet zo hoog spelen met zon ventraal verdedigings duo.

1x winnen op 13 potjes. Sorry hoor maar rijd zat.
Ik vermoed (zeker weten doe ik het uiteraard ook niet) dat met "tijd krijgen" bedoeld wordt een heel seizoen. Of zelfs nog wat langer. Er zijn gewoon weinig clubs die dat geduld kunnen opbrengen. Al snel wordt de trainer/coach geofferd met het doel een schokeffect te bewerkstelligen. Soms lukt dat, maar lang niet altijd.
AkaS
 AkaS - zondag 10 december 2017 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 december 2017 - 13:54 schreef remco k het volgende:

[..]

En Keijzer dan? Moet die wel de tijd krijgen?
waren we in een opbouwfase dan... Of waren de afgelopen 5 seizoenen
opbouw seizoenen..?

Was het niet zo dat we na de Cruijff revolutie een jaartje of 5 opbouwgeduld
moesten hebben omdat er een Europese toplichting aankwam..?
Pietje
 Pietje - zondag 10 december 2017 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 december 2017 - 13:54 schreef remco k het volgende:

[..]

En Keijzer dan? Moet die wel de tijd krijgen?
Keizer zal echt niet ontslagen worden tijdens dit seizoen. Mocht Ajax dat wel doen, dan moeten ze (vooral Bergkamp, die per se Marcel Keizer wilde) met de billen bloot, dat ze een verkeerde man op de verkeerde plek hebben neergezet.

Ik denk serieus, dat Keizer het seizoen mag afmaken, waarna er een evoluatiegesprek zal plaatsvinden en dat beide partijen daarna te kennen geven om uit elkaar te gaan, dan wel dat Marcel Keizer een gerenommeerde trainer boven zich krijgt.

Maar dat is speculatie van mij. Ik ben geen insider.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 10 december 2017 - 14:31   quote  deeplink  
Al direct voorspelt dat hij de kerst niet ging halen. Was nog even billen knijpen maar .mijn voorspelling is uitgekomen!
remco k
 remco k - zondag 10 december 2017 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 december 2017 - 14:08 schreef AkaS het volgende:

[..]

waren we in een opbouwfase dan... Of waren de afgelopen 5 seizoenen
opbouw seizoenen..?

Was het niet zo dat we na de Cruijff revolutie een jaartje of 5 opbouwgeduld
moesten hebben omdat er een Europese toplichting aankwam..?
Moest Dortmund opnieuw opgebouwd worden dan?

Volgens mij heeft je laatste zin niets met de trainer te maken in dit geval
remco k
 remco k - zondag 10 december 2017 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 december 2017 - 14:09 schreef Pietje het volgende:

[..]

Keizer zal echt niet ontslagen worden tijdens dit seizoen. Mocht Ajax dat wel doen, dan moeten ze (vooral Bergkamp, die per se Marcel Keizer wilde) met de billen bloot, dat ze een verkeerde man op de verkeerde plek hebben neergezet.

Ik denk serieus, dat Keizer het seizoen mag afmaken, waarna er een evoluatiegesprek zal plaatsvinden en dat beide partijen daarna te kennen geven om uit elkaar te gaan, dan wel dat Marcel Keizer een gerenommeerde trainer boven zich krijgt.

Maar dat is speculatie van mij. Ik ben geen insider.
Iedere trainer die ontslagen wordt is dan een fout van het bestuur. Of verkeerd aangesteld of te lang laten zitten.

Nergens zie je dat dan ook het bestuur dan maar weg moet. Na de boer en Bosz een keer een mindere keuze. Dat kan ook gewoon gebeuren hè.
Pietje
 Pietje - zondag 10 december 2017 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 december 2017 - 14:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Iedere trainer die ontslagen wordt is dan een fout van het bestuur. Of verkeerd aangesteld of te lang laten zitten.

Nergens zie je dat dan ook het bestuur dan maar weg moet. Na de boer en Bosz een keer een mindere keuze. Dat kan ook gewoon gebeuren hè.
Dat is wel zo, maar ik heb toch goed begrepen, dat wat betreft de aanstelling van Marcel Keizer tot hoofdtrainer van Ajax-1, min of meer is doorgedrukt door Dennis Bergkamp? Ik heb op een aantal sites en in een krant gelezen dat met name Overmars en Van der Sar een trainer wilden met een gevestigde naam. Wat zo'n naam dan ook is...

Nou ja, we zullen wel zien. In ieder geval is er vandaag opnieuw een examen voor Keizer. Er zal vanmiddag gewonnen MOETEN worden.
remco k
 remco k - zondag 10 december 2017 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 december 2017 - 14:41 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is wel zo, maar ik heb toch goed begrepen, dat wat betreft de aanstelling van Marcel Keizer tot hoofdtrainer van Ajax-1, min of meer is doorgedrukt door Dennis Bergkamp? Ik heb op een aantal sites en in een krant gelezen dat met name Overmars en Van der Sar een trainer wilden met een gevestigde naam. Wat zo'n naam dan ook is...

Nou ja, we zullen wel zien. In ieder geval is er vandaag opnieuw een examen voor Keizer. Er zal vanmiddag gewonnen MOETEN worden.
Er is toch altijd discussie over het aanstellen van trainers. Zelfde met spelers en alle andere functies binnen de club.
Pietje
 Pietje - zondag 10 december 2017 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 december 2017 - 14:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Er is toch altijd discussie over het aanstellen van trainers. Zelfde met spelers en alle andere functies binnen de club.
Dat is beslist waar. En die discussie zal altijd wel blijven.

Bij elke trainer, die wat langer blijft zitten (mag blijven zitten) komt vroeg of laat de klad erin. Je zag het ook bij PEC Zwolle vorig seizoen onder Ron Jans. Het laatste jaar eindigen zij op de 14e plaats dit in tegenstelling tot de jaren ervoor.

Maar bij de aanstelling van Keizer was onmiddellijk al een discussie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 december 2017 door Pietje --
remco k
 remco k - zondag 10 december 2017 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 december 2017 - 14:48 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is beslist waar. En die discussie zal altijd wel blijven.

Bij elke trainer, die wat langer blijft zitten (mag blijven zitten) komt vroeg of laat de klad erin. Je zag het ook bij PEC Zwolle vorig seizoen onder Ron Jans. Het laatste jaar eindigen zij op de 14e plaats dit in tegenstelling tot de jaren ervoor.

Maar bij de aanstelling van Keizer was onmiddellijk al een discussie.
Dat klopt zeker. Maar ook wij hier op het forum konden niet een naam noemen die sterk de overhand had op andere namen.
Pietje
 Pietje - zondag 10 december 2017 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 december 2017 - 14:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat klopt zeker. Maar ook wij hier op het forum konden niet een naam noemen die sterk de overhand had op andere namen.
We hebben volgens mij diverse namen de revue laten passeren, maar die waren gebonden aan hun club of hadden al eerder te kennen gegeven niet meer als trainer te willen functioneren, zoals Rijkaart en Van Gaal. Of Adriaanse.

Jij opperde eerder vanmiddag de naam Henk ten Cate. Dat zou ik serieus een goede trainer voor dit Ajax vinden, maar ook John van den Bron, die ik al eerder noemde, zie ik graag naarAjax komen.

Maar nogmaals, laten we eerst maar afwachten wat er vanmiddag gaat gebeuren.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 10 december 2017 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 december 2017 - 13:40 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Verbaasde me dat het zo lang heeft moeten duren. Bosz is dus uiteindelijk hiermee niks opgeschoten. Als hij nou gewoon had gebleven bij Ajax, ach ja..
Maar als de Boer na een paar potjes wordt ontslagen verbaasd het ons ook.
Tja Dortmund is gewoon heel netjes geweest en heeft hem de kans gegeven om het om te draaien, is ook wel eens een keer goed. Helaas voor Bosz is het hem niet gelukt, maar vind het zelf op zich niet erg.
nummer10
 nummer10 - zondag 10 december 2017 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 december 2017 - 15:59 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Maar als de Boer na een paar potjes wordt ontslagen verbaasd het ons ook.
Tja Dortmund is gewoon heel netjes geweest en heeft hem de kans gegeven om het om te draaien, is ook wel eens een keer goed. Helaas voor Bosz is het hem niet gelukt, maar vind het zelf op zich niet erg.
kreeg de spelers niet na de hand... niet verwacht maar dat krijg je met "sterren" kijk maar naar koeman en rooney die zegt dat ze nu beter spelen dan onder koeman.. etc etc..daarbij netjes uit elkaar gegaan wat ik las en denk dat er wel een mooie club weer aankomt..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 11 december 2017 - 02:00   quote  deeplink  
Wat ik raar vind is dat er kritiek komt van de club om zo te spelen.
En dat coaches maar moeten aanpassen het speelstijl van andere landen.

Maar waarom neem je dan een trainer, die neem je toch om zijn visie en om manier van werken?
Zoals ook van Mouriho of Guardiola. Als je gaat zeiken om wie ze zijn dan moet je ze niet nemen en heb je als club niet goed je huiswerk gedaan.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 11 december 2017 - 10:55   quote  deeplink  
Tja Bosz was in het begin heel sterk, won bijna alles en stond dik bovenaan. Daarna gingen de andere ploegen daarop anticiperen ent als Man Utd deed tegen Ajax in de finale. Ik hou van het spel dat Bosz zijn ploeg laat spelen, maar hij heeft geen plan B en kan zijn ploeg niet anders laten spelen indien nodig. Dat vind ik toch wel een grote zwakte van Bosz. Hierdoor zal hij ook nooit een top trainer kunnen worden.
remco k
 remco k - dinsdag 12 december 2017 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 december 2017 - 10:55 schreef Ajax we love you het volgende:
Tja Bosz was in het begin heel sterk, won bijna alles en stond dik bovenaan. Daarna gingen de andere ploegen daarop anticiperen ent als Man Utd deed tegen Ajax in de finale. Ik hou van het spel dat Bosz zijn ploeg laat spelen, maar hij heeft geen plan B en kan zijn ploeg niet anders laten spelen indien nodig. Dat vind ik toch wel een grote zwakte van Bosz. Hierdoor zal hij ook nooit een top trainer kunnen worden.
Hij heeft in het begin veel geluk gehad. Speelde ook toen al niet fantastisch. Kan me Wolfsburg en Schalke bijvoorbeeld herinneren dat ie gewoon 4 tot 6 100% kansen tegen krijgt in de eerste heft.

Bosz blijkt bij Dortmund niet in staat geweest om zijn selectie hoed in te schatten.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 12 december 2017 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 december 2017 - 13:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij heeft in het begin veel geluk gehad. Speelde ook toen al niet fantastisch. Kan me Wolfsburg en Schalke bijvoorbeeld herinneren dat ie gewoon 4 tot 6 100% kansen tegen krijgt in de eerste heft.

Bosz blijkt bij Dortmund niet in staat geweest om zijn selectie hoed in te schatten.
Of de spelers geloven hier niet in, vergeet niet dat veel spelers in het buitenland anders worden opgeleid. Als 1 speler verzaakt bij het spelletje van Bosz, dan valt het als een kaartenhuis ineen.
Ik denk dat iedereen die bij Dortmund speelt wel goed genoeg is om dit spelletje te spelen.
remco k
 remco k - dinsdag 12 december 2017 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 december 2017 - 13:43 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Of de spelers geloven hier niet in, vergeet niet dat veel spelers in het buitenland anders worden opgeleid. Als 1 speler verzaakt bij het spelletje van Bosz, dan valt het als een kaartenhuis ineen.
Ik denk dat iedereen die bij Dortmund speelt wel goed genoeg is om dit spelletje te spelen.
Ik denk het niet. Aubemayang is gewoon een luie spits en wil helemaal niet zo hard rennen om druk te zetten. Die twee centrale verdedigers zijn gewoon een drama evenals de cvm.

Bosz heeft zijn selectie gewoon niet op waarde geschat. En ik denk niet dat Bosz niet aan plan b wil werken. Ik denk dat Bosz geen ander plan heeft.
remco k
 remco k - zaterdag 30 december 2017 - 14:47   quote  deeplink  
Lekkere kerel die Kruzen. Het falen in Dortmund min of meer afschuiven op Sokratis.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 30 december 2017 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 december 2017 - 14:47 schreef remco k het volgende:
Lekkere kerel die Kruzen. Het falen in Dortmund min of meer afschuiven op Sokratis.
Kruzen, het holmaatje van Bosz! Die gaat echt zijn grote leider niet afvallen hoor! ;-)
remco k
 remco k - zondag 31 december 2017 - 10:16   quote  deeplink  
3 clubs belaagd in 2 jaar tijd.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?









0.0266740