BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Peterhs
 Peterhs - donderdag 22 juni 2017 - 08:32   quote  deeplink  
quote:
Het maakt verder niet uit, maar iedereen wil nieuws maken. Ook al weten ze niks, als ze maar een naam doorkrijgen maken ze er wel een gerucht van. Zo kan het dus ook allemaal vlak na elkaar ineens 100% anders zijn.
Dit zal vast niet altijd zo zijn, maar zal regelmatig voorkomen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 22 juni 2017 - 09:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 juni 2017 - 07:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat was ook politiek.. Als Overmars aangeeft Ziyech niet te willen halen ga je als trainer ook niet zeggen in het volgende interview ik moet Ziyech hebben.
Politiek me reet! Alle shit word geschoten richting bestuur maar Bosz vond zijn komst eigenlijk niet nodig.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/724275/bosz-met-volle-ajax-bezetting-of-ik-om-ziyech-heb-gevraagd-nee-.html
remco k
 remco k - donderdag 22 juni 2017 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 juni 2017 - 07:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat was ook politiek.. Als Overmars aangeeft Ziyech niet te willen halen ga je als trainer ook niet zeggen in het volgende interview ik moet Ziyech hebben.
Nu is dat ineens politiek? Als Overmars roept alles intact te willen houden is het raar dat ie dat zegt, en dit is politiek?
nummer10
 nummer10 - zaterdag 24 juni 2017 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 juni 2017 - 15:11 schreef Ajax we love you het volgende:
Ik heb net met iemand gesproken die Bosz van dichtbij heeft meegemaakt bij zijn club (zeg even geen namen) Die persoon gaf aan dat Bosz echt een vreselijke lul is om mee te werken en dat hij totaal geen loyaliteit heeft naar geen enkele club toe, behalve zichzelf.

Ik vind zijn manier van spelen wel heel leuk, maar idd het is maar een eenling die eigenlijk geen band heeft met geen enkele club en ook niet met de spelers en al helemaal niet met de spelers die buiten de basis vallen.

Ik begin nu ook steeds beter te begrijpen wat de problemen zijn die de Ajax directie had met Bosz.
Als Barca straks langskomt is Bozs ook weer na 1 seizoen weg bij Dortmund omdat het geen werkbare situatie was voor hem.

Tja Bosz heeft Ajax top laten spelen, maar is in mijn ogen wel een Flop geworden kwa prijzen. Ajax is door Bosz wel voor even terug op de kaart gezet in europa.
hahaha ze worden door de club gezien als tussen paus.. hoe moet je dan een binding met de club hebben.. het is je werk... niks meer en niks minder... dus zo vreemd is dat niet... ps weet niet wie jij gesproken hebt maar is toch 2x terug gekomen naar almelo.. en dan zou je geen binding hebben met de club ? ps zijn vaste assistent is nog wekelijks tevinden bij onze plaatselijke voetbal club le premiere en bij heracles.. dus loyaal zijn naar een club die jou bij voorbaat al ziet als tussenpaus... naah vrij onlogisch.. het zelfde als dat je een baantje aanneemt en je weet dat het tijdelijk is.. krijg je dan binding met dat bedrijf ? ik niet..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 24 juni 2017 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 09:05 schreef nummer10 het volgende:

[..]

hahaha ze worden door de club gezien als tussen paus.. hoe moet je dan een binding met de club hebben.. het is je werk... niks meer en niks minder... dus zo vreemd is dat niet... ps weet niet wie jij gesproken hebt maar is toch 2x terug gekomen naar almelo.. en dan zou je geen binding hebben met de club ? ps zijn vaste assistent is nog wekelijks tevinden bij onze plaatselijke voetbal club le premiere en bij heracles.. dus loyaal zijn naar een club die jou bij voorbaat al ziet als tussenpaus... naah vrij onlogisch.. het zelfde als dat je een baantje aanneemt en je weet dat het tijdelijk is.. krijg je dan binding met dat bedrijf ? ik niet..
AWLY, snap nu toch dat je geen kritiek mag hebben op Bosz en zijn kornuit! Nu krijg je nummer10 over je heen, ook al zijn er genoeg verhalen die het verhaal van jou bevestigen! Nummer10 is cultuurbewaker van Bosz en Kruzen!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 24 juni 2017 - 09:33   quote  deeplink  
Overigens mag zijn naam ook wel weg van headliner, bespaart een bericht of 50 per dag op de overzichtspagina waarin zijn sterspeler weg is en dan weer niet! Dus Boudewijn, ga eens aan het werk! Als ik Dortmund-nieuws wil lees ik de Duitse krant wel!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 juni 2017 door Ajax Warrior --
nummer10
 nummer10 - zondag 25 juni 2017 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 09:33 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

AWLY, snap nu toch dat je geen kritiek mag hebben op Bosz en zijn kornuit! Nu krijg je nummer10 over je heen, ook al zijn er genoeg verhalen die het verhaal van jou bevestigen! Nummer10 is cultuurbewaker van Bosz en Kruzen!
ook genoeg andersom... ;) en nee hoor bosz is nog geen top, maar zeker niet zo slecht als sommigen doen voorkomen.. en zeg nergens dat hij niks anders dan goeds heeft gedaan.. ook wel vage beslisssingen.. maakt elke trainer lijkt me... zelfs dick advocaat en heeft toch een mooie cv dacht ik zo
remco k
 remco k - zondag 25 juni 2017 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 juni 2017 - 13:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ook genoeg andersom... ;) en nee hoor bosz is nog geen top, maar zeker niet zo slecht als sommigen doen voorkomen.. en zeg nergens dat hij niks anders dan goeds heeft gedaan.. ook wel vage beslisssingen.. maakt elke trainer lijkt me... zelfs dick advocaat en heeft toch een mooie cv dacht ik zo
Advocaat? Wisselvallige trainer en amper groot succes. Eigenlijk alleen met Zenit. Matige trainer in mijn optiek. Ook niet een heel specifieke en herkenbare speelwijze. En dat in dik 30 jaar trainer.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 26 juni 2017 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 09:05 schreef nummer10 het volgende:

[..]

hahaha ze worden door de club gezien als tussen paus.. hoe moet je dan een binding met de club hebben.. het is je werk... niks meer en niks minder... dus zo vreemd is dat niet... ps weet niet wie jij gesproken hebt maar is toch 2x terug gekomen naar almelo.. en dan zou je geen binding hebben met de club ? ps zijn vaste assistent is nog wekelijks tevinden bij onze plaatselijke voetbal club le premiere en bij heracles.. dus loyaal zijn naar een club die jou bij voorbaat al ziet als tussenpaus... naah vrij onlogisch.. het zelfde als dat je een baantje aanneemt en je weet dat het tijdelijk is.. krijg je dan binding met dat bedrijf ? ik niet..
Het was iemand van de Graafschap, maar doet er ook niet toe. Wat was de reden dat hij terug kwam bij Heracles denk jij? Hij had gewoon geen andere baan en pak je alles aan.
Maargoed jij zag Bosz dus als een tijdelijke uitzendkracht ergens in het magazijn van Ajax en niet als hoofd coach. Kijk als je op zo'n belangrijke positie zit en je werkt dagelijks met de mensen en de supportersgroep dan krijg je normaal gesproken wel binding.

Ik heb nergens gelezen dat Bosz werd aangenomen als tussenpaus.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 26 juni 2017 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juni 2017 - 09:33 schreef Ajax Warrior het volgende:
Overigens mag zijn naam ook wel weg van headliner, bespaart een bericht of 50 per dag op de overzichtspagina waarin zijn sterspeler weg is en dan weer niet! Dus Boudewijn, ga eens aan het werk! Als ik Dortmund-nieuws wil lees ik de Duitse krant wel!
Ja idd, heb geen ruk meer te maken met die Bosz en Dortmund :)
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 26 juni 2017 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 juni 2017 - 13:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Advocaat? Wisselvallige trainer en amper groot succes. Eigenlijk alleen met Zenit. Matige trainer in mijn optiek. Ook niet een heel specifieke en herkenbare speelwijze. En dat in dik 30 jaar trainer.
Advocaat is altijd een matige trainer geweest idd en de Robben wissel.... hahaha toen moest hij onderduiken. Heeft hij ooit en prijs gewonnen?
nummer10
 nummer10 - woensdag 28 juni 2017 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 juni 2017 - 16:46 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Het was iemand van de Graafschap, maar doet er ook niet toe. Wat was de reden dat hij terug kwam bij Heracles denk jij? Hij had gewoon geen andere baan en pak je alles aan.
Maargoed jij zag Bosz dus als een tijdelijke uitzendkracht ergens in het magazijn van Ajax en niet als hoofd coach. Kijk als je op zo'n belangrijke positie zit en je werkt dagelijks met de mensen en de supportersgroep dan krijg je normaal gesproken wel binding.

Ik heb nergens gelezen dat Bosz werd aangenomen als tussenpaus.
dit is wat de supporters altijd zeggen en roepen...
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 29 juni 2017 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 juni 2017 - 09:58 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Politiek me reet! Alle shit word geschoten richting bestuur maar Bosz vond zijn komst eigenlijk niet nodig.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/724275/bosz-met-volle-ajax-bezetting-of-ik-om-ziyech-heb-gevraagd-nee-.html
Als Overmars zegt hem niey te halen dan ga je als nieuwe trainer toch niet zeggen dat je hem moet hebben?
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 29 juni 2017 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 juni 2017 - 10:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Nu is dat ineens politiek? Als Overmars roept alles intact te willen houden is het raar dat ie dat zegt, en dit is politiek?
Lukt hem aardig of niet? Trainer die nieuw is gaat niet dwarsliggen in zijn eerste weken.
Iets zeggen/willen is nou eenmaal makkelijker dan het daadwerkelijk uitvoeren. Daarbij snap ik wel dat als je een bepaalde functie heb je niet alles kunt zeggen of je iets zegt om je achterban tevreden te houden maar vaak komt het toch niet uit.
Politiek en voetbal verschilt niet zoveel van elkaar hoor.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 29 juni 2017 - 15:10   quote  deeplink  
Een supporter hoort nou eenmaal liever wij gaan er alles aan doen om deze groep bij elkaar te houden ipv iedereen is te koop voor de juiste prijs. Echter is dit wel de realiteit.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 juli 2017 - 08:22   quote  deeplink  
Bergkamp slaat terug naar Bosz: ‘Dan zijn er spelletjes gespeeld’

Dennis Bergkamp denkt dat Peter Bosz 'spelletjes' heeft gespeeld om een vertrek naar Borussia Dortmund af te dwingen. De assistent-trainer en lid van het Technisch Hart van Ajax weet dat Bosz de ambitie had om ooit als trainer in de Bundesliga werkzaam te zijn en heeft daar ook begrip voor. De redenen die hij opgaf, kunnen echter niet op begrip van Bergkamp rekenen. "Als je met je ploeg net een Europese finale hebt gespeeld en je hebt geen enkele indicatie over een mogelijk vertrek gegeven; wat is dan opeens het grote probleem?"

"De ene dag zet je de verhoudingen met Ajax op scherp, de volgende dag blijkt er belangstelling van een Europese topclub. Dat is me net iets te toevallig. Dan zijn er spelletjes gespeeld", zo stelt Bergkamp in gesprek met Voetbal International. De voormalig topaanvaller van weleer las in de kranten termen als 'een spijkerhard conflict' en dat Bosz 'verjaagd' zou zijn. "Kom op, zeg. Ik kan je verzekeren dat deze versie van het verhaal niet bij de clubleiding vandaan komt. Ik loop iets te lang mee om dit soort spelletjes niet te doorzien. Alsof er een bom was gebarsten. Pure waanzin."

Bergkamp is inmiddels bedaard. De scherpste emoties zijn bij de oud-international bezonken. "Maar het gevoel dat er spelletjes zijn gespeeld zit nog in me. Het is zó onjuist hoe het is gegaan, zó jammer." Bergkamp baalt ervan dat hij is afgeschilderd als iemand met wie niet valt samen te werken. "Die suggestie werd naar mijn idee gewoon gewekt om de overstap naar een andere club te rechtvaardigen. Dat deugt niet. Dan kom je aan mijn ziel. En dan bijt ik van me af."

Bergkamp erkent dat hij wel eens voetbalinhoudelijke discussies met Bosz heeft gehad. "Maar die waren helemaal niet zo scherp. Dat ging over de trainingen bijvoorbeeld. De intensiteit, de duur, de variatie. Van mij mocht het langer en intenser, Peter dacht daar anders over. Prima. Ik vind het juist goed om scherp van gedachten te wisselen, dat hoort bij de prestatiecultuur van Ajax

Algemeen directeur Edwin van der Sar ontkende eerder al dat er sprake zou zijn van ruzie tussen Bosz en de eveneens naar Dortmund vertrokken Hendrie Krüzen enerzijds en Bergkamp, Hennie Spijkerman, keeperstrainer Carlo l'Ami en conditietrainer Björn Rekelhof anderzijds. Berichten in de media dat de twee kampen sinds de winterstop nauwelijks communiceerden, deed Van der Sar af als 'onzin'.

Tekst: Voetbalzone.nl
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 juli 2017 - 08:22   quote  deeplink  
Eindelijk heeft Bergkamp gereageerd, en precies zoals ik dacht dat het is gelopen lijkt het ook gelopen te zijn!! Die smerige Bosz heeft dit alles gedaan over de rug van Bergkamp. En zo blijft het verhaal rondom Bosz zich herhalen. Het is wachten op een club waarvoor hij Dortmund kan inruilen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 juli 2017 door Ajax Warrior --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 05 juli 2017 - 09:16   quote  deeplink  
Bosz, ik hoop dat je wegrot in duitsland!
Peterhs
 Peterhs - woensdag 05 juli 2017 - 09:17   quote  deeplink  
Kom op Bergkamp. Slaat die nep mokummer op z'n kanus :)
AkaS
 AkaS - woensdag 05 juli 2017 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 09:16 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Bosz, ik hoop dat je wegrot in duitsland!
Ik hoop het met je mee!
Scout2
 Scout2 - woensdag 05 juli 2017 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 09:16 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Bosz, ik hoop dat je wegrot in duitsland!
Nee dat hoop ik niet, moet je niemand willen gunnen.
Zegt wel veel over de persoon bosz...
Had anders gekund.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 05 juli 2017 - 11:53   quote  deeplink  
Tja dat er spelletjes werden gespeeld is wel duidelijk. NAtuurlijk heeft hij dit geforceerd, neemt niet weg dat zijn manier van spelen wel leuk is om naar te kijken. Bosz is verleden tijd en we kijken weer vooruit :)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 juli 2017 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 11:53 schreef Ajax we love you het volgende:
Tja dat er spelletjes werden gespeeld is wel duidelijk. NAtuurlijk heeft hij dit geforceerd, neemt niet weg dat zijn manier van spelen wel leuk is om naar te kijken. Bosz is verleden tijd en we kijken weer vooruit :)
Nou, volgens een enkeling hier op het forum zijn Bosz en Kruzen enorm "nette" mensen die dat nooit zouden doen! ;-)
Jaccio
 Jaccio - woensdag 05 juli 2017 - 13:05   quote  deeplink  
Ach, we zullen het nooit zeker weten.
De waarheid zal ergens in het midden liggen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 05 juli 2017 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 12:34 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nou, volgens een enkeling hier op het forum zijn Bosz en Kruzen enorm "nette" mensen die dat nooit zouden doen! ;-)
Hahaha
Eide
 Eide - woensdag 05 juli 2017 - 14:59   quote  deeplink  
Dennis Bergkamp: Het is een enorm lulverhaal geworden

Dennis Bergkamp is duidelijk verbaasd over de verhalen die naar buiten zijn gekomen na het vertrek van hoofdtrainer Peter Bosz bij Ajax. Bergkamp, assistent en lid van het Technisch Hart bij de Amsterdamse club, oppert in Voetbal International dat er spelletjes zijn gespeeld.

Bergkamp snapt dat Bosz is ingegaan op de aanbieding die hij van Borussia Dortmund kreeg. ,,Wat ik niet begrijp, zijn de redenen die ik las. Als je met je ploeg net een Europese finale hebt gespeeld en je hebt geen enkele indicatie over een mogelijk vertrek gegeven, wat is dan opeens het grote probleem? De ene dag zet je de verhoudingen met Ajax op scherp, de volgende dag blijkt er belangstelling van een Europese topclub. Dat is me net iets te toevallig. Dat kun je niet los zien van elkaar. Dan zijn er spelletjes gespeeld.”

Volgens Bergkamp werden die verhoudingen op scherp gezet tijdens de evaluatie over het seizoen, waar hij zelf niet bij was. ,,Ik heb later begrepen dat het ook over de staf ging. Overigens had Hennie Spijkerman oktober vorig jaar al aangegeven dat hij niet gelukkig was met zijn rol in de technische staf. Hij kon zijn ei niet kwijt. Dus spraken we af dat Hennie volgend seizoen Marcel Keizer zou gaan bijstaan bij Jong Ajax. Dat was kennelijk niet genoeg. Kijk, het beleid van Ajax is ingesteld op mensen in hun kracht laten werken. Als dat om wat voor reden dan ook niet gebeurt, gaan we een oplossing zoeken. Je kunt met mij prima de discussie aangaan. Graag zelfs. Ik heb met Peter ook heus weleens voetbalinhoudelijke discussies had. Maar die waren helemaal niet zo scherp.”

De voormalige topspits van het Nederlands elftal, Ajax, Arsenal en Internazionale is geïrriteerd over de gang van zaken. ,,Als inhoudelijke discussies achteraf worden uitgelegd als een onwerkbare situatie, dan heb je aan mij een kwaaie. Ook omdat het mij op die manier nooit is gezegd. De ochtend van de dag waarop het vertrek van Bosz bekend werd, las ik in sommige kranten omschrijvingen als spijkerhard conflict en dat hij verjaagd zou zijn bij Ajax. Kom op, zeg.”

Die berichten zorgden dus voor verbazing bij Bergkamp en de rest van de clubleiding. ,,Alsof er een bom was gebarsten. Pure waanzin. Ik ben inmiddels bedaard, de scherpste emoties zijn bezonken. Meer het gevoel dat er spelletjes zijn gespeeld zit nog in me. Het is zó onjuist hoe het is gegaan, zó jammer. Het strookt totaal niet met hoe ik zelf in mijn werk en in het leven sta. Als het echt allemaal zo ernstig was, dan had Bosz er toch wel eerder een halszaak van gemaakt? Of dan had de clubleiding toch wel ingegrepen? Het is een enorm lulverhaal geworden.”

Bron

---------------------------

Interessant, zeker omdat Bergkamp bijvoorbeeld de relatie tussen Bosz en Spijkerman in een heel duidelijk licht stelt. Daaruit zie je ook dat Ajax wel degelijk Bosz de ruimte gaf in de staf te schuiven. Het lijkt er toch sterk op dat Bosz gewoon ordinair een breuk heeft geforceerd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 juli 2017 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 05 juli 2017 - 15:27   quote  deeplink  
"Volgens Bergkamp werden die verhoudingen op scherp gezet tijdens de evaluatie over het seizoen, waar hij zelf niet bij was"

Dit vind ik eigenlijk onbegrijpelijk dat hij niet eens betrokken wordt bij de evaluatie. Het geeft te meer aan hoe hiërarchisch bij Ajax te werk wordt gegaan. Ik heb al heel lang mijn twijfels bij de communicatie binnen Ajax.

Ik vind het verhaal van Bergkamp wel heel erg open en oprecht overkomen. Wat ik dan niet begrijp is dat Ajax het dan niet voor hem opneemt op het moment dat hij zo zwart wordt afgeschilderd.

Juist om dit soort dingen te voorkomen hadden ze gewoon eerlijk naar buiten moeten brengen hoe het werkelijk gegaan is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 juli 2017 door Bobby1972 --
Eide
 Eide - woensdag 05 juli 2017 - 15:40   quote  deeplink  
Ajax brengt toch eerlijk naar buiten wat er gebeurt?

Je denkt toch niet dat een club als Ajax zich in het defensief laat dwingen door de media en zich dan geroepen voelt alles maar te gaan verklaren? Daar wordt je niet geloofwaardiger van, noch los je er iets mee op. Wel ga je aandacht aan iets schenken waar je dat niet wil.

Daarnaast heeft Ajax destijds, bij monde van Van der Sar, een keurige en volwassen reactie gegeven. Ik zie het probleem niet zo. Dit is precies waarom mensen niet steeds maar weer klakkeloos moeten oordelen zonder over relevantie informatie te beschikken en waarom die zwart/wit reacties zo lachwekkend zijn.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 05 juli 2017 - 16:25   quote  deeplink  
Ieder heeft zo zijn waarheid, maar durf te wedden dat als Dortmund niet om de hoek was gekomen, Bosz ook niet zo had gereageerd en gewoon trainer van Ajax was gebleven.
remco k
 remco k - woensdag 05 juli 2017 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 15:27 schreef Bobby1972 het volgende:
"Volgens Bergkamp werden die verhoudingen op scherp gezet tijdens de evaluatie over het seizoen, waar hij zelf niet bij was"

Dit vind ik eigenlijk onbegrijpelijk dat hij niet eens betrokken wordt bij de evaluatie. Het geeft te meer aan hoe hiërarchisch bij Ajax te werk wordt gegaan. Ik heb al heel lang mijn twijfels bij de communicatie binnen Ajax.

Ik vind het verhaal van Bergkamp wel heel erg open en oprecht overkomen. Wat ik dan niet begrijp is dat Ajax het dan niet voor hem opneemt op het moment dat hij zo zwart wordt afgeschilderd.

Juist om dit soort dingen te voorkomen hadden ze gewoon eerlijk naar buiten moeten brengen hoe het werkelijk gegaan is.
Bergkamp is zijn leidinggevende niet. Een evaluatie doe je met je leidinggevende. Daarnaast heeft Ajax het wel degelijk voor hem opgenomen aangezien vd sar ongeveer hetzelfde verteld.

En je laatste zin. Kerel ga Ajax eens volgen ipv alleen de sensatie sites. Dan had je heel deze post niet hoeven typen aangezien alles wat je post niet waar is
remco k
 remco k - woensdag 05 juli 2017 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 16:25 schreef Ajax we love you het volgende:
Ieder heeft zo zijn waarheid, maar durf te wedden dat als Dortmund niet om de hoek was gekomen, Bosz ook niet zo had gereageerd en gewoon trainer van Ajax was gebleven.
Juist.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 05 juli 2017 - 16:44   quote  deeplink  
IK vind dit wel een moois stukje

https://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/105593/bergkamp-wat-is-nou-precies-zijn-visie?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 juli 2017 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Is inderdaad een mooi stuk! Moet je even helemaal hier plaatsen!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 juli 2017 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 14:59 schreef Eide het volgende:
Dennis Bergkamp: Het is een enorm lulverhaal geworden

Dennis Bergkamp is duidelijk verbaasd over de verhalen die naar buiten zijn gekomen na het vertrek van hoofdtrainer Peter Bosz bij Ajax. Bergkamp, assistent en lid van het Technisch Hart bij de Amsterdamse club, oppert in Voetbal International dat er spelletjes zijn gespeeld.

Bergkamp snapt dat Bosz is ingegaan op de aanbieding die hij van Borussia Dortmund kreeg. ,,Wat ik niet begrijp, zijn de redenen die ik las. Als je met je ploeg net een Europese finale hebt gespeeld en je hebt geen enkele indicatie over een mogelijk vertrek gegeven, wat is dan opeens het grote probleem? De ene dag zet je de verhoudingen met Ajax op scherp, de volgende dag blijkt er belangstelling van een Europese topclub. Dat is me net iets te toevallig. Dat kun je niet los zien van elkaar. Dan zijn er spelletjes gespeeld.”

Volgens Bergkamp werden die verhoudingen op scherp gezet tijdens de evaluatie over het seizoen, waar hij zelf niet bij was. ,,Ik heb later begrepen dat het ook over de staf ging. Overigens had Hennie Spijkerman oktober vorig jaar al aangegeven dat hij niet gelukkig was met zijn rol in de technische staf. Hij kon zijn ei niet kwijt. Dus spraken we af dat Hennie volgend seizoen Marcel Keizer zou gaan bijstaan bij Jong Ajax. Dat was kennelijk niet genoeg. Kijk, het beleid van Ajax is ingesteld op mensen in hun kracht laten werken. Als dat om wat voor reden dan ook niet gebeurt, gaan we een oplossing zoeken. Je kunt met mij prima de discussie aangaan. Graag zelfs. Ik heb met Peter ook heus weleens voetbalinhoudelijke discussies had. Maar die waren helemaal niet zo scherp.”

De voormalige topspits van het Nederlands elftal, Ajax, Arsenal en Internazionale is geïrriteerd over de gang van zaken. ,,Als inhoudelijke discussies achteraf worden uitgelegd als een onwerkbare situatie, dan heb je aan mij een kwaaie. Ook omdat het mij op die manier nooit is gezegd. De ochtend van de dag waarop het vertrek van Bosz bekend werd, las ik in sommige kranten omschrijvingen als spijkerhard conflict en dat hij verjaagd zou zijn bij Ajax. Kom op, zeg.”

Die berichten zorgden dus voor verbazing bij Bergkamp en de rest van de clubleiding. ,,Alsof er een bom was gebarsten. Pure waanzin. Ik ben inmiddels bedaard, de scherpste emoties zijn bezonken. Meer het gevoel dat er spelletjes zijn gespeeld zit nog in me. Het is zó onjuist hoe het is gegaan, zó jammer. Het strookt totaal niet met hoe ik zelf in mijn werk en in het leven sta. Als het echt allemaal zo ernstig was, dan had Bosz er toch wel eerder een halszaak van gemaakt? Of dan had de clubleiding toch wel ingegrepen? Het is een enorm lulverhaal geworden.”

Bron

---------------------------

Interessant, zeker omdat Bergkamp bijvoorbeeld de relatie tussen Bosz en Spijkerman in een heel duidelijk licht stelt. Daaruit zie je ook dat Ajax wel degelijk Bosz de ruimte gaf in de staf te schuiven. Het lijkt er toch sterk op dat Bosz gewoon ordinair een breuk heeft geforceerd.
10 berichten eerder al geplaatst ouwe! ;-)

Maar Bosz he, blijkt gewoon een smerige te wezen. Verbaasd? Totaal niet!!
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 05 juli 2017 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 16:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Bergkamp is zijn leidinggevende niet. Een evaluatie doe je met je leidinggevende. Daarnaast heeft Ajax het wel degelijk voor hem opgenomen aangezien vd sar ongeveer hetzelfde verteld.

En je laatste zin. Kerel ga Ajax eens volgen ipv alleen de sensatie sites. Dan had je heel deze post niet hoeven typen aangezien alles wat je post niet waar is
Bergkamp komt zelf nu met dit verhaal, als Ajax duidelijker was geweest had hij ook niet met dit verhaal hoeven komen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 05 juli 2017 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 17:02 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

10 berichten eerder al geplaatst ouwe! ;-)

Maar Bosz he, blijkt gewoon een smerige te wezen. Verbaasd? Totaal niet!!
HAhaha, dat had ik even gemist :) Maar idd het is en blijft toch een kakkerlak he...
remco k
 remco k - woensdag 05 juli 2017 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 17:18 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Bergkamp komt zelf nu met dit verhaal, als Ajax duidelijker was geweest had hij ook niet met dit verhaal hoeven komen.
Hij wordt er gewoon naar gevraagd. En geeft vrijwel hetzelfde verhaal af als Vd sar.

En daar gaan ze vast nog wel baker naar gevraagd worden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 06 juli 2017 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 21:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij wordt er gewoon naar gevraagd. En geeft vrijwel hetzelfde verhaal af als Vd sar.

En daar gaan ze vast nog wel baker naar gevraagd worden.
IK ben blij dat hij nu met zijn verhaal komt. Ook het verhaal tussen hem en Jonk begin ik steeds beter te begrijpen. Zijn visie die hij recent heeft verwoord vind ik wel mooi.

Ik denk dat Bergkamp echt heel balangrijk is voor dit Ajax en de jeugd en de manier waarop hij ze naar een hoger nieveau wil tillen. Ook de intensiteit die hij op wil voeren kan mij bekoren.

Bergkamp/HELD!!
nummer10
 nummer10 - vrijdag 07 juli 2017 - 15:15   quote  deeplink  
nee ajax heeft nooit spelletjes gespeelt wouden we zeggen... hahaha.. gewoon 1 kliekje en oweeee als je daar tegen in gaat... en is het netjes van bergkamp hoe hij daar praat over de boer ? keizer gaat weer trainen zoals deboer.. te fanatiek en veel blessure leed en al kapot zijn als de wedstrijdne beginnen.. vooral voor de jeugd zou dit beter zijn ? spieren die nog niet 100 ontwikkeld zijn etc etc.. hou me hart vast
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 07 juli 2017 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 juli 2017 - 15:15 schreef nummer10 het volgende:
nee ajax heeft nooit spelletjes gespeelt wouden we zeggen... hahaha.. gewoon 1 kliekje en oweeee als je daar tegen in gaat... en is het netjes van bergkamp hoe hij daar praat over de boer ? keizer gaat weer trainen zoals deboer.. te fanatiek en veel blessure leed en al kapot zijn als de wedstrijdne beginnen.. vooral voor de jeugd zou dit beter zijn ? spieren die nog niet 100 ontwikkeld zijn etc etc.. hou me hart vast
Spelletjes worden overal gespeeld en het lijkt me ook niet goed als spelers ergens anders extra bij gaan trainen. In Engeland is het echt volle bak en als je aan wil haken moet je ook gewoon volle bak gaan trainen hier in Nederland.

Wat is er niet netjes aan om te spreken over de Boer? Iedereen viel in slaap op het einde en PSV supporters hebben hetzelfde bij Cocu. Slaapvoetbal is niet wat men wil zien en waarom zou je dit niet mogen zeggen? Moeten we allemaal politiek correct commentaar geven naar de pers toe? Zeggen dat het geweldig was onder de Boer omdat dat netjes is?

Bergkamp weet echt wel wat het verschil is tussen de trainings intensiteit tussen Nederlandse clubs en Engelse clubs en alle Nederlanders zeggen altijd dat het zo'n verschil is, natuurlijk moet je rekening houden met jonge spelers, oude spelers en de wedstrijden door de weeks.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 07 juli 2017 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 juli 2017 - 15:47 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Spelletjes worden overal gespeeld en het lijkt me ook niet goed als spelers ergens anders extra bij gaan trainen. In Engeland is het echt volle bak en als je aan wil haken moet je ook gewoon volle bak gaan trainen hier in Nederland.

Wat is er niet netjes aan om te spreken over de Boer? Iedereen viel in slaap op het einde en PSV supporters hebben hetzelfde bij Cocu. Slaapvoetbal is niet wat men wil zien en waarom zou je dit niet mogen zeggen? Moeten we allemaal politiek correct commentaar geven naar de pers toe? Zeggen dat het geweldig was onder de Boer omdat dat netjes is?

Bergkamp weet echt wel wat het verschil is tussen de trainings intensiteit tussen Nederlandse clubs en Engelse clubs en alle Nederlanders zeggen altijd dat het zo'n verschil is, natuurlijk moet je rekening houden met jonge spelers, oude spelers en de wedstrijden door de weeks.
je moet meer trainen om aan tehaken.. nahja goed heb liever dat ze in wedstrijden 200 kunnen geven dan op een training 100 en wedstrijden 100 procent... persoonlijk gewoon niet zoon voorstander van het teveel trainen met spelers.. teminste niet het teveel fysieke gedeeltes..
nummer10
 nummer10 - vrijdag 07 juli 2017 - 17:46   quote  deeplink  
en de eerste serieuze blessure is een feit...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 07 juli 2017 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 juli 2017 - 17:46 schreef nummer10 het volgende:
en de eerste serieuze blessure is een feit...
Wie? De bil van die keep? Nix loos, wij hebben de rots ONANA!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 07 juli 2017 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 juli 2017 - 17:46 schreef nummer10 het volgende:
en de eerste serieuze blessure is een feit...
Wauw, en jij wil zeggen dat dit aan de trainingsarbeid ligt? Je bent gewoon aan het zoeken nu!
nummer10
 nummer10 - zaterdag 08 juli 2017 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 juli 2017 - 21:10 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wauw, en jij wil zeggen dat dit aan de trainingsarbeid ligt? Je bent gewoon aan het zoeken nu!
van jou geleerd.. ik zei het en het gebeurt.. ik ben er gewoon geen voorstander van.. spelers die wee vermoeid ogem straks en niet vollebak kunnen.. gewoon enkel waar ik bang voor ben
Ajax we love you
 Ajax we love you - zaterdag 08 juli 2017 - 11:26   quote  deeplink  
Die jongen komt van Roda, daar trainenen ze 1 keer per week, tja je moet wel fitter zijn dan de tegenstander, anders wordt je overlopen. Geef mij maar meer arbeit voor die gasten. Als ze fit waren, dan konden ze ook tegen PSV gewoon vol gas kunnen gaan
nummer10
 nummer10 - zaterdag 08 juli 2017 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 juli 2017 - 11:26 schreef Ajax we love you het volgende:
Die jongen komt van Roda, daar trainenen ze 1 keer per week, tja je moet wel fitter zijn dan de tegenstander, anders wordt je overlopen. Geef mij maar meer arbeit voor die gasten. Als ze fit waren, dan konden ze ook tegen PSV gewoon vol gas kunnen gaan
nahja dat is jou mening.. had het niet over de hoeveheid had het over de manier van trainen..vorig seizoen gewoon amper blessures.. benieuwd naar dit jaar.. ps je lichaam moet het fysiek wel aan kunnen en niet elk lichaam kan dit.. dus zul je aangepaste a
schemas moeten maken, dit gebeurt ookin elke tak van sport aangezien niet elk lichaam het aankan.. hoop dat ajax dit goed doet, maar ga ik toch wel vanuit met personaltrainers
Ajax we love you
 Ajax we love you - zondag 09 juli 2017 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 juli 2017 - 13:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

nahja dat is jou mening.. had het niet over de hoeveheid had het over de manier van trainen..vorig seizoen gewoon amper blessures.. benieuwd naar dit jaar.. ps je lichaam moet het fysiek wel aan kunnen en niet elk lichaam kan dit.. dus zul je aangepaste a
schemas moeten maken, dit gebeurt ookin elke tak van sport aangezien niet elk lichaam het aankan.. hoop dat ajax dit goed doet, maar ga ik toch wel vanuit met personaltrainers
Tja we zullen het zien, ik hoop wel dat ze alles goed in de gaten houden en hierdoor de blessures minimaal zullen zijn.
remco k
 remco k - zondag 09 juli 2017 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 juli 2017 - 10:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

van jou geleerd.. ik zei het en het gebeurt.. ik ben er gewoon geen voorstander van.. spelers die wee vermoeid ogem straks en niet vollebak kunnen.. gewoon enkel waar ik bang voor ben
Ach zeikerd. Bosz vond juist dat er voor aanvang van het seizoen harder getraind diende te worden. Die wou in het seizoen de arbeid lager leggen. je bent al weer aan het slaan nog voordat het seizoen echt begonnen is. En dat alleen maar omdat er hier een paar geen fan van Bosz zijn. Kleinzielig man. Echt kleinzielig.
Ajax we love you
 Ajax we love you - zondag 09 juli 2017 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 juli 2017 - 16:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach zeikerd. Bosz vond juist dat er voor aanvang van het seizoen harder getraind diende te worden. Die wou in het seizoen de arbeid lager leggen. je bent al weer aan het slaan nog voordat het seizoen echt begonnen is. En dat alleen maar omdat er hier een paar geen fan van Bosz zijn. Kleinzielig man. Echt kleinzielig.
he Remko ik ruik een klein beetje frustratie die voorkomt uit het hele Nouri gebeuren. Ajax heeft genoeg fysiologen en inspannings meesters die alles in de gaten houden. Het is heel simpel, jonge jongens moet je beschermen net als de oudere. Iedereen heeft een andere intensiviteit nodig. Ik neem aan dat ajax dit meet en dus is deze discussie gewoon zinloos. Ik hoop dat iedereen fitter is dan de rest van de eredivisie en dat er niet veel blessures komen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5924
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?









0.0242030