BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [3e voorronde Champions League] Ajax - OGC Nice (wo 26 juli / wo 02 aug, 20:45); 1 - 1 / 2 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 27 juli 2017 - 06:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 22:44 schreef Ajax Warrior het volgende:
Prima resultaat. En zijn grote Franse clubs afgelopen seizoen niet in geslaagd hier überhaupt een punt weg te slepen. Daarnaast is het pas onze eerste serieuze wedstrijd na het gebeuren rondom Nouri. Ik kan hier op zeker mee leven.
+1
remco k
 remco k - donderdag 27 juli 2017 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 00:45 schreef nummer10 het volgende:
maar goed even bekijken wat ajax nu gaat doen qua aankopen.. verdedigend en aanvallend(spelers die de diepte zoeken) mag er zkr wel wat bij.. en een echte 6 (nigel dejong) en dan mogen van mij Fdejong en vdbeek uitmaken wie er naast ziyech komt te staan
Vd Beek is de juiste man op 6. Speelde gister ook weer prima op die plek. Op 1 momentje na waar hij te wil wil doordrukken.
remco k
 remco k - donderdag 27 juli 2017 - 08:40   quote  deeplink  
Eindelijk weer eens met een lekker gevoel wakker geworden rondom ons clubje
AkaS
 AkaS - donderdag 27 juli 2017 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 23:09 schreef aaadjuh het volgende:
ik zeg volgende week Kluivert linksbuiten en Neres rechtsbuiten.
Yes. Helemaal zoals ik het ook graag zie.
AkaS
 AkaS - donderdag 27 juli 2017 - 08:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 23:35 schreef Eide het volgende:
Keizer wat mij betreft geslaagd voor z'n eerste test. Ik vond hem overtuigend voor de camera. Logissche wissels op logische momenten en natuurlijk helpt het resultaat.
Zeker een ruime voldoende. Echter heeft Younes geen pepernoot geraakt en vind ik het van Keizer raar dat hij hem niet wisselde.

Bijv. Neres linksbuiten. Dolberg rechtsbuiten en Klaas Jan in de spits om maar iets te noemen...

Uit Younes kwam gister werkelijk helemaal niets.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 juli 2017 door AkaS --
remco k
 remco k - donderdag 27 juli 2017 - 09:20   quote  deeplink  
Kluivert mag naar mijn idee nog veel dingen verkeerd doen en is nog lerende. Al moet het natuurlijk wel beter dan de pot van gister.

Youness vond ik gister weer de Youness van vorig seizoen de eerste seizoenshelft. Gewoon niet goed dus. Amper dreigend en niet aanspeelbaar. Dat ie constant twee man had heb ik niet gezien. Iig niet anders dan de andere flank. Viergever en Veltman brengen aanvallend toch ook niet dat wat je graag zou willen zien.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 27 juli 2017 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 09:20 schreef remco k het volgende:
Kluivert mag naar mijn idee nog veel dingen verkeerd doen en is nog lerende. Al moet het natuurlijk wel beter dan de pot van gister.

Youness vond ik gister weer de Youness van vorig seizoen de eerste seizoenshelft. Gewoon niet goed dus. Amper dreigend en niet aanspeelbaar. Dat ie constant twee man had heb ik niet gezien. Iig niet anders dan de andere flank. Viergever en Veltman brengen aanvallend toch ook niet dat wat je graag zou willen zien.
Verassend?
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 27 juli 2017 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 08:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Vd Beek is de juiste man op 6. Speelde gister ook weer prima op die plek. Op 1 momentje na waar hij te wil wil doordrukken.
Beter dan Schöne maar dat roepen de meeste al een half seizoen..
Eide
 Eide - donderdag 27 juli 2017 - 09:31   quote  deeplink  
Ik ben het eens met de kritiek op Younes en Kluivert. Ziyech mag erbij op dat lijstje voor de pot van gister. Wel mag OGC Nice een compliment krijgen, want wat is dat een lastig te bespelen ploeg. Dat centrum zat potdicht. Het gevaar van Ajax kwam via afstandschoten en voorzetten. Het combinatievoetbal door het centrum leidde eigenlijk steevast tot niets, gewoon omdat er totaal geen ruimte was.

Daardoor kwam Dolberg totaal niet in het stuk voor maar was ook Ziyech eigenlijk geen moment aanspeelbaar. Younes en Kluivert liepen steeds tegen 2 of 3 man aan. Daarmee blijven de acties die ze maakten, met name Younes, gewoon ruim onvoldoende maar Nice liet ook niet bepaald ruimtes liggen.

Kluivert op links is ook altijd een optie met Neres op rechts. Cassierra op links is een optie. Mogelijkheden zat. Het is een beetje afwachten of Keizer gelooft in het schenken van vertrouwen of snel ingrijpen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 27 juli 2017 - 09:43   quote  deeplink  
Ik ben daar niet mee eens met de kritiek op Younes. Younes is namelijk wel gevaarlijk als je hem loslaat.
Van de andere moet ik dat nog zien of ze een 2 persoons verdediging gaan krijgen.

Dat is ook een van de reden geweest dat nice ons achterin lieten voetballen.
p111
 p111 - donderdag 27 juli 2017 - 09:43   quote  deeplink  
Al met al een beter begin als dat ik verwacht had,hopelijk volgende week naar de volgende ronde voetballen.
p111
 p111 - donderdag 27 juli 2017 - 09:46   quote  deeplink  
Lasse Schöne - 5: Het wordt voor de Deense routinier, die zijn 200ste wedstrijd voor Ajax, nog een hels karwei om Frenkie de Jong uit de basis te houden. Onvoldoende.
Peterhs
 Peterhs - donderdag 27 juli 2017 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 09:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik ben daar niet mee eens met de kritiek op Younes. Younes is namelijk wel gevaarlijk als je hem loslaat.
Van de andere moet ik dat nog zien of ze een 2 persoons verdediging gaan krijgen.

Dat is ook een van de reden geweest dat nice ons achterin lieten voetballen.
Sorry hoor, maar wat is dat nu voor onzin.
Iedereen is gevaarlijk als je hem loslaat.
Hij bevestigde gisteren maar weer opnieuw wat ik al een tijd roep en wat mij continue irriteert. Ruimte om buitenom te gaan of om een 1-2 aan te gaan en meneer moet weer naar binnen snijden om lekker 2 verdedigers op te zoeken en de bal weer knullig te verliezen.
Continue cirkel bij die gast. Als je dat blijft belonen door hem te laten staan dan zal het nooit veranderen met die egotripper.
Peterhs
 Peterhs - donderdag 27 juli 2017 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 09:46 schreef p111 het volgende:
Lasse Schöne - 5: Het wordt voor de Deense routinier, die zijn 200ste wedstrijd voor Ajax, nog een hels karwei om Frenkie de Jong uit de basis te houden. Onvoldoende.
Gaat hem niet lukken. Het was hij die de bal weer amateuristisch inleverde waaruit die aanval de goal viel. Op die plek op die manier de bal verspelen en je staat meteen tegen een overmacht. Gewoon domme beginnersfout van de 'routinier'.
nummer10
 nummer10 - donderdag 27 juli 2017 - 10:48   quote  deeplink  
jammer dat er zoveel mensen schone afzeiken.. dan kunnen we gister gezien de hele eerste helft iedereen af gaan zeiken waarbij schone nog het gevaarlijkste was.. dat er dan iemand invalt waarbij de tegenstander al op hun tandvlees loopt vind ik dan ook totaaal niet te vergelijken.. maar ik vind het prima probeer het maar een langere tijd met dejong vdbeek.. zoals ik eerder zei we zien enkel 90 min en niet wat die spelers op de training laten zien.. elke trainer blijft toch kiezen voor schone.. zegt veel lijkt me
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 27 juli 2017 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 juli 2017 - 23:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
ik weet trouwens niet waarom Younnes geslachtofferd moet worden.

Younes had 2 man en dat telkens. Kluivert en Neres hadden er maar 1.

Als Younes 2 aan zich bind dan zorgt dat ervoor dat andere tot mogelijkheden hebben.
Veel al waren middenvelders vrij om aan te spelen.
De tegengoal komt van de voet van Younes, die de bal wel heel beroerd aanneemt, een kopbal in de voeten van de tegenstander op de 16!! had zomaar de 2-0 kunnen zijn en zo heeft hij nog een paar acties gehad die niet best waren. Alles ging weer door het midden en totaal geen verrasing.

Ja hij houdt 2 spelers bezig, daar ben ik heel blij om, maar het moet echt stukken beter
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 27 juli 2017 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 08:54 schreef AkaS het volgende:

[..]

Yes. Helemaal zoals ik het ook graag zie.
Ik zeg beginnen met Younes and neres en dan na 60 minuten Younes wisselen voor Kluivert
remco k
 remco k - donderdag 27 juli 2017 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 09:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik ben daar niet mee eens met de kritiek op Younes. Younes is namelijk wel gevaarlijk als je hem loslaat.
Van de andere moet ik dat nog zien of ze een 2 persoons verdediging gaan krijgen.

Dat is ook een van de reden geweest dat nice ons achterin lieten voetballen.
Het is toch aan de speler om oplossingen te bedenken een keer een snelle voorzet zoals bij de goal bijvoorbeeld. Een keer buitenom en dan met links voorgeven. Genoeg andere mogelijkheden. Maar niks laten zien. Geen enkele geslaagde actie. Dan mag je gewoon benoemen dat ie slecht speelde.
Brandje
 Brandje - donderdag 27 juli 2017 - 11:09   quote  deeplink  
Younes? Wederom zeer slecht en een rendement van niks. Daarbij is het verdedigend een drama. Eerste helft laat ie drie/vier zijn directe tegenstander opkomen en is er niet eens bij in de buurt. Die nutteloze dribbels naar binnen toe leveren ook niks op. Heeft 0,0 diepgang. Gewoon tijd voor Kluivertje al is het maar om aan te tonen dat Younes niet zo zeker is van een basisplek.
Veltman maak ik niet eens woorden meer aan vuil evenals Schone. God wat waren die twee slecht gisteren. Net als Viergever en ook Ziyech niet best.
Gelukkig hebben we vd Beek, De Jong en Neres nog want die drie hebben laten zien hoe het wel moet. Vooral de Jong en neres speelde heel goed.
De uitslag is goed maar blijf het vreemd vinden dat ze zogenaamde routiniers je weer in de steek laten.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 27 juli 2017 - 11:15   quote  deeplink  
Youness speelde gewoon slecht hoor. We kunnen met zijn allen excuses voor hem gaan verzinnen, maar een buitenspeler staat er om de acties te maken en iets te verzinnen met zijn creativiteit om iets te kunnen forceren. En dat moet in een wedstrijd toch minimaal 4x lukken lijkt mij. Erlangs (binnendoor of buitenom of in de combinatie) en een voorzet.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 27 juli 2017 - 11:51   quote  deeplink  
Het mooiste vond ik dat hij 2 spelers had afgeschud en door kon lopen, maar nee Younes draaid terug wacht even tot de verdedigers hem weer hebben ingehaald en dan gaat hij naar binnen? WTF!!!
Toen ik dat zag brak echt mijn klomp. Nu ben ik een geboren amsterdammer en heb ik geen klomp maar toch....
p111
 p111 - donderdag 27 juli 2017 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 10:02 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Gaat hem niet lukken. Het was hij die de bal weer amateuristisch inleverde waaruit die aanval de goal viel. Op die plek op die manier de bal verspelen en je staat meteen tegen een overmacht. Gewoon domme beginnersfout van de 'routinier'.
Inderdaad als het te snel gaat komt hij constant in de problemen.
p111
 p111 - donderdag 27 juli 2017 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 10:48 schreef nummer10 het volgende:
jammer dat er zoveel mensen schone afzeiken.. dan kunnen we gister gezien de hele eerste helft iedereen af gaan zeiken waarbij schone nog het gevaarlijkste was.. dat er dan iemand invalt waarbij de tegenstander al op hun tandvlees loopt vind ik dan ook totaaal niet te vergelijken.. maar ik vind het prima probeer het maar een langere tijd met dejong vdbeek.. zoals ik eerder zei we zien enkel 90 min en niet wat die spelers op de training laten zien.. elke trainer blijft toch kiezen voor schone.. zegt veel lijkt me
Elke trainer ? volgens mij alleen Bosh en op het eind van het seizoen werd hij heel vaak gewisseld,daar was hij niet blij mee.En nu begint Keizer met hem en wordt hij weer gewisseld,ik denk dat hij geen basis blijft,maar goed we gaan het zien.
p111
 p111 - donderdag 27 juli 2017 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 10:52 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

De tegengoal komt van de voet van Younes, die de bal wel heel beroerd aanneemt, een kopbal in de voeten van de tegenstander op de 16!! had zomaar de 2-0 kunnen zijn en zo heeft hij nog een paar acties gehad die niet best waren. Alles ging weer door het midden en totaal geen verrasing.

Ja hij houdt 2 spelers bezig, daar ben ik heel blij om, maar het moet echt stukken beter
Tegengoal komt van balverlies van Schone
p111
 p111 - donderdag 27 juli 2017 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 11:51 schreef Ajax we love you het volgende:
Het mooiste vond ik dat hij 2 spelers had afgeschud en door kon lopen, maar nee Younes draaid terug wacht even tot de verdedigers hem weer hebben ingehaald en dan gaat hij naar binnen? WTF!!!
Toen ik dat zag brak echt mijn klomp. Nu ben ik een geboren amsterdammer en heb ik geen klomp maar toch....
Dat is ook zijn probleem Younes gaat nooit diep,vandaar dat Ziyech nooit een diepe bal kan geven aan hem en omdat Younes nooit diep gaat heeft hij altijd 2 man voor zich.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 27 juli 2017 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 10:00 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar wat is dat nu voor onzin.
Iedereen is gevaarlijk als je hem loslaat.
Hij bevestigde gisteren maar weer opnieuw wat ik al een tijd roep en wat mij continue irriteert. Ruimte om buitenom te gaan of om een 1-2 aan te gaan en meneer moet weer naar binnen snijden om lekker 2 verdedigers op te zoeken en de bal weer knullig te verliezen.
Continue cirkel bij die gast. Als je dat blijft belonen door hem te laten staan dan zal het nooit veranderen met die egotripper.
Dan moet je maar eens kijken hoe de verdedigers stonden.
1 denkt de weg naar binnen af en de ander de weg buitenom. Niet zoveel spelers gaan dan een actie doen, als die dat zou doen en verliest de bal dan was dat ook niet goed geweest. En als hij 2 man kan uitspelen tegelijk dan zou die niet bij Ajax spelen maar elders in de wereld.

Als je vervolgens het duel niet aangaat omdat je dat verliest, dan is er maar 1 oplossing en dat is terug gaan en ruimte achter je opzoeken en de bal terug pasen.

Er was niemand die hem assisteren, die een van de twee weg lokte. Niet Viergever, Niet Dolberg, niet Ziyech.
1 keer gebeurde dat wel, kluivert die hem assisteren alleen had hij een slechte aanname en liep kluivert de bal over de achterlijn.

Dit was voor hem gewoon een onmogelijke opdracht, omdat hij zware dekking had.
Wat mij dan stoort is dat de andere kant veel beter was, terwijl die maar 1 tegenstander had.
Vind ik echt een wereld van verschil.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 27 juli 2017 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 10:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is toch aan de speler om oplossingen te bedenken een keer een snelle voorzet zoals bij de goal bijvoorbeeld. Een keer buitenom en dan met links voorgeven. Genoeg andere mogelijkheden. Maar niks laten zien. Geen enkele geslaagde actie. Dan mag je gewoon benoemen dat ie slecht speelde.
Als hij werd aangespeeld stond er al 2 man of kwam binnen een seconde die 2 man aanlopen.

Dan moet je realistisch zijn en de bal weer terug geven aan de middenvelder, zeker als andere niet iets doen om die 2 uit elkaar te krijgen.
Als hij de actie zou doen en vervolgens de bal verliest dan heeft die het ook niet goed gedaan.
Kan je beter de bal naar de andere kant brengen waar wel de ruimte is.

Die voorzet kwam ook van kluivert die werd vrij gelaten omdat younes 2 man had en die gaf de bal aan kluivert.

Dus wel degelijks iets goed gedaan. Namelijk de actie niet gemaakt maar een vrije persoon aangespeeld die een assist heeft geleverd.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 27 juli 2017 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 12:03 schreef p111 het volgende:

[..]

Tegengoal komt van balverlies van Schone
Viergever rost de bal half weg vanaf de achterlijn, Yournes laat de bal van zijn voet springen en Schone probeerd er nog het iets mee te doen, en probeerd af te schermen. maar als Yournes de bal gewoon aanneemt en vasthoudt is er niets aan de hand. Hij bracht Schone in de problemen, maar alles begon bij Viergever.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 juli 2017 door Ajax we love you --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 27 juli 2017 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 10:52 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

De tegengoal komt van de voet van Younes, die de bal wel heel beroerd aanneemt, een kopbal in de voeten van de tegenstander op de 16!! had zomaar de 2-0 kunnen zijn en zo heeft hij nog een paar acties gehad die niet best waren. Alles ging weer door het midden en totaal geen verrasing.

Ja hij houdt 2 spelers bezig, daar ben ik heel blij om, maar het moet echt stukken beter
Nou, dan is iedereen wel schuldig aan die tegengoal. Met die redenatie.

Iedereen heeft wel eens een verkeerde aanname maar levert niet altijd een goal op.

Zoveel acties heeft hij niet gemaakt, heel weinig. Zijn balverlies is een stuk lager dan vorig seizoen.
De bal in de ploeg houden, dat is zeker een aanwinst.
Peterhs
 Peterhs - donderdag 27 juli 2017 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 12:16 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Viergever rost de bal half weg vanaf de achterlijn, Yournes laat de bal van zijn voet springen en Schone probeerd er nog het iets mee te doen, en probeerd af te schermen. maar als Yournes de bal gewoon aanneemt en vasthoudt is er niets aan de hand. Hij bracht Schone in de problemen, maar alles begon bij Viergever.
Ja zo lust ik er nog wel 1.
Als de scheids nooit de wedstrijd had laten beginnen dan had die fout nooit gemaakt.
Problemen begonnen dus allemaal bij de scheids.
Wat een gelul man. Dat is recht proberen praten van iets wat krom is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 juli 2017 door Peterhs --
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 27 juli 2017 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 12:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nou, dan is iedereen wel schuldig aan die tegengoal. Met die redenatie.

Iedereen heeft wel eens een verkeerde aanname maar levert niet altijd een goal op.

Zoveel acties heeft hij niet gemaakt, heel weinig. Zijn balverlies is een stuk lager dan vorig seizoen.
De bal in de ploeg houden, dat is zeker een aanwinst.
Het is niet heel erg als de bal een keer van je voet springt, maar vecht dan wel terug. In dit geval schiet de bal ongelukkig van de voet naar Schone dioe de bal wil afschermen en een speler van NIce gaat met zijn voet vanachter door de benen van Schone en schiet de bal weg naar een andere Nice speler. Schone krijgt een tik, maar het spel gaat door. Ik kan dit niet op Schone afschepen als iemand anders hem in deze onmogelijke positie brengt.

Die goal is een samenloop van omstandigheden die je idd niet aan 1 iemand kan hangen. waarbij ik de grootste schuld bij Younes leg ;-)
Peterhs
 Peterhs - donderdag 27 juli 2017 - 12:30   quote  deeplink  
Als je bang bent de bal verkeerd te passen in een rot situatie dan geef je de bal rot trap. Beter het stadion uitschoppen dan gevaarlijk inleveren.
O nee dat valt niet in het voetballende probleem oplossingsplaatje...
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 27 juli 2017 - 12:30   quote  deeplink  
http://www.ajax.nl/streams/ajax-actueel/highlights-ogc-nice-ajax.htm

Hier kan je het zien. Ik zeg niet zeiken en het gewoon afmaken in Amsterdam
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 27 juli 2017 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 12:30 schreef Peterhs het volgende:
Als je bang bent de bal verkeerd te passen in een rot situatie dan geef je de bal rot trap. Beter het stadion uitschoppen dan gevaarlijk inleveren.
O nee dat valt niet in het voetballende probleem oplossingsplaatje...
Ja Viergever raakt de bal niet geweldig, hij had hem gewoon uit het stadion moeten schieten. Soms kan je het niet voetballend oplossen
Peterhs
 Peterhs - donderdag 27 juli 2017 - 12:36   quote  deeplink  
Even serieus. Blijf je nu echt dom lullen? Schone, meneer de ervaren jongen had hem een ram moeten geven. Youniks had gewoon lijm aan zijn poten moeten smeren.
Schone speelt notabene richting het midden van het veld.
Komen we aan je favoriete spelertjes ofzo dat je zo'n dikke plaat voor je kop hebt?
nummer10
 nummer10 - donderdag 27 juli 2017 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 12:02 schreef p111 het volgende:

[..]

Elke trainer ? volgens mij alleen Bosh en op het eind van het seizoen werd hij heel vaak gewisseld,daar was hij niet blij mee.En nu begint Keizer met hem en wordt hij weer gewisseld,ik denk dat hij geen basis blijft,maar goed we gaan het zien.
deboer en bosz en nu dus keizer.. verschillende possities maar toch
nummer10
 nummer10 - donderdag 27 juli 2017 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 12:03 schreef p111 het volgende:

[..]

Tegengoal komt van balverlies van Schone
schone kreeg daar ook een tik en werd in die benarde possitie gebracht door viergever en younnes.. het is heel makkelijk om 1 iemand de schuld tegeven maar ook vdbeek speelde een bal niet goed in.. onana idem dito waardoor schone een kaart moest pakken.. zo kan je bij elke speler wel wat verzinnen
nummer10
 nummer10 - donderdag 27 juli 2017 - 13:41   quote  deeplink  
nog even nagekeken schone speelde zelf die bal niet eens.. tik en bal rakend van achter.. nummer24 van nice..
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 27 juli 2017 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 12:36 schreef Peterhs het volgende:
Even serieus. Blijf je nu echt dom lullen? Schone, meneer de ervaren jongen had hem een ram moeten geven. Youniks had gewoon lijm aan zijn poten moeten smeren.
Schone speelt notabene richting het midden van het veld.
Komen we aan je favoriete spelertjes ofzo dat je zo'n dikke plaat voor je kop hebt?
Nee ik heb zelf Schone lopen afzeiken afgelopen jaar en ook voor dit jaar denk ik dat hij alleen een meerwaarde is in de eredivisie, maar kijk even goed wat er gebeurt. Zet het op pouze en speel het heel langzaam af. Schone speelt de bal niet, en wat kanje doen als je ineens die bal in je voet krijgt. Ik kijk hier gewoon objectief naar. Als hij het verkloot zeg ik het ook. In dit geval is het weer viergever en Younes die het verkloten en het schone lastig maken waardoor hij wel balverlies lijdt wat heel dom is op die plek. Gooi ze dan alle 3 weg en niet alleen alles op Schone afschuiven.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 27 juli 2017 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 12:36 schreef Peterhs het volgende:
Even serieus. Blijf je nu echt dom lullen? Schone, meneer de ervaren jongen had hem een ram moeten geven. Youniks had gewoon lijm aan zijn poten moeten smeren.
Schone speelt notabene richting het midden van het veld.
Komen we aan je favoriete spelertjes ofzo dat je zo'n dikke plaat voor je kop hebt?
Nee ik heb zelf Schone lopen afzeiken afgelopen jaar en ook voor dit jaar denk ik dat hij alleen een meerwaarde is in de eredivisie, maar kijk even goed wat er gebeurt. Zet het op pouze en speel het heel langzaam af. Schone speelt de bal niet, en wat kanje doen als je ineens die bal in je voet krijgt. Ik kijk hier gewoon objectief naar. Als hij het verkloot zeg ik het ook. In dit geval is het weer viergever en Younes die het verkloten en het schone lastig maken waardoor hij wel balverlies lijdt wat heel dom is op die plek. Gooi ze dan alle 3 weg en niet alleen alles op Schone afschuiven.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 27 juli 2017 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 13:41 schreef nummer10 het volgende:
nog even nagekeken schone speelde zelf die bal niet eens.. tik en bal rakend van achter.. nummer24 van nice..
Kijk jij hebt het goed gezien!!
remco k
 remco k - donderdag 27 juli 2017 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 12:03 schreef p111 het volgende:

[..]

Tegengoal komt van balverlies van Schone
In eerste instantie door een waardeloze aanname van Youness, daarna een slechte inspeelpass van Schone, daarna staat Viergever verkeerd. Maar ik vind de fout van Sanchez eerlijk gezegd het grootst daar, iedereen weet dat die voorzet op deze manier gaat komen, en hij laat Ballotelli die in zijn zichtsveld weglopen..

Sanchez was bij vlagen gister goed, maar ook een aantal keer gewoon erg slecht..

Dat geld eigenlijk voor het grootste deel van de ploeg..
remco k
 remco k - donderdag 27 juli 2017 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 12:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dan moet je maar eens kijken hoe de verdedigers stonden.
1 denkt de weg naar binnen af en de ander de weg buitenom. Niet zoveel spelers gaan dan een actie doen, als die dat zou doen en verliest de bal dan was dat ook niet goed geweest. En als hij 2 man kan uitspelen tegelijk dan zou die niet bij Ajax spelen maar elders in de wereld.

Als je vervolgens het duel niet aangaat omdat je dat verliest, dan is er maar 1 oplossing en dat is terug gaan en ruimte achter je opzoeken en de bal terug pasen.

Er was niemand die hem assisteren, die een van de twee weg lokte. Niet Viergever, Niet Dolberg, niet Ziyech.
1 keer gebeurde dat wel, kluivert die hem assisteren alleen had hij een slechte aanname en liep kluivert de bal over de achterlijn.

Dit was voor hem gewoon een onmogelijke opdracht, omdat hij zware dekking had.
Wat mij dan stoort is dat de andere kant veel beter was, terwijl die maar 1 tegenstander had.
Vind ik echt een wereld van verschil.
Moet je zelf toch echt eens iets eerder naar Youness kijken en hoe hij beweegt, gister ook weer, hij wacht zelf vaak totdat de tegenstander terug is en er een speler bij komt, bij hem is nooit een actie in 1 keer, ook zit er heel weinig diepte in zijn spel waardoor er nooit een bal achter gelegd kan worden..

En hoe kom je er toch bij dat hij de enige is en was die twee tegenstanders had, dat was aan de andere kant net zo, alleen zijn daar de acties 9 van de 10 keer sneller en of wel in de diepte en niet eerst aannemen, keertje draaien en vervolgens iedere keer weer dezelfde actie te maken..

En ga niet zeggen dat ik dan terug moet kijken, want ben vrij vandaag en heb de samenvatting vanochtend gezien, en zit nu de herhaling van de pot te kijken met de uitspraken op dit forum in het achterhoofd, en wat je zegt over de dubbele dekking komt echt door zijn eigen traagheid en voorspelbaarheid..

Ik geloof echt in Youness trouwens hoor, maar niet goed is gewoon niet goed, en gister was het gewoon niet goed..
remco k
 remco k - donderdag 27 juli 2017 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 12:15 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Als hij werd aangespeeld stond er al 2 man of kwam binnen een seconde die 2 man aanlopen.

Dan moet je realistisch zijn en de bal weer terug geven aan de middenvelder, zeker als andere niet iets doen om die 2 uit elkaar te krijgen.
Als hij de actie zou doen en vervolgens de bal verliest dan heeft die het ook niet goed gedaan.
Kan je beter de bal naar de andere kant brengen waar wel de ruimte is.

Die voorzet kwam ook van kluivert die werd vrij gelaten omdat younes 2 man had en die gaf de bal aan kluivert.

Dus wel degelijks iets goed gedaan. Namelijk de actie niet gemaakt maar een vrije persoon aangespeeld die een assist heeft geleverd.
Het is gewoon niet waar wat je zegt over die dubbele dekking.. En ik zit er nu in alle rust naar te kijken.
remco k
 remco k - donderdag 27 juli 2017 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 12:16 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Viergever rost de bal half weg vanaf de achterlijn, Yournes laat de bal van zijn voet springen en Schone probeerd er nog het iets mee te doen, en probeerd af te schermen. maar als Yournes de bal gewoon aanneemt en vasthoudt is er niets aan de hand. Hij bracht Schone in de problemen, maar alles begon bij Viergever.
Die bal van Viergever is niet zo raar, en ondanks dat het "wegschieten" was, komt die bal wel gewoon in de voeten van Youness.
remco k
 remco k - donderdag 27 juli 2017 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 12:28 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Het is niet heel erg als de bal een keer van je voet springt, maar vecht dan wel terug. In dit geval schiet de bal ongelukkig van de voet naar Schone dioe de bal wil afschermen en een speler van NIce gaat met zijn voet vanachter door de benen van Schone en schiet de bal weg naar een andere Nice speler. Schone krijgt een tik, maar het spel gaat door. Ik kan dit niet op Schone afschepen als iemand anders hem in deze onmogelijke positie brengt.

Die goal is een samenloop van omstandigheden die je idd niet aan 1 iemand kan hangen. waarbij ik de grootste schuld bij Younes leg ;-)
Overigens komt de hele paniek in die aanval voort uit het een 30 seconden voor die goal niet terugverdedigen van Youness.
remco k
 remco k - donderdag 27 juli 2017 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 13:41 schreef nummer10 het volgende:
nog even nagekeken schone speelde zelf die bal niet eens.. tik en bal rakend van achter.. nummer24 van nice..
Klopt inderdaad wat je zegt, overigens laat ie zich dan daar wel heel makkelijk van de bal zetten... Maar de pass komt niet van hem..

Ik vind overigens dat Sanchez daar de grootste fout maakt, Balloteli loopt gewoon zonder te sprinten voor hem langs en bij hem weg..
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 27 juli 2017 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 14:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Overigens komt de hele paniek in die aanval voort uit het een 30 seconden voor die goal niet terugverdedigen van Youness.
Tja maar als je dat zegt dan krijg je Peterh op je dak... Die ziet het anders en het is allemaal de fout van Schone. Schone raakte de bal niet eens, want het was een speler van Nice die de bal vanachter wegtikte en schone zijn been nog raakte. Alles ging hier fout en idd ook Sanchez stond verkeerd omdat hij hoopte op Onana? Dit is gewoon voetbal, want het doelpunt van Ajax daar gingen ook fouten aan vooraf.

Zo kom je weer terug dat bijna alle doelpunten voortkomen uit fouten van de tegenpartij. Alleen Younes was echt verantwoordelijk voor veel gevaar dat Nice bracht. Die gozer mag van mij echt weg, was echt dramatisch, nee meer dan dramatisch wat hij liet zien.

Die kopbal van hem, dat was ook zoiets. Ajax moet lekker die Braziliaan kopen voor 15m en zorgen dat je Younes nog verkoopt voor 12 ofzo aan een ploeg in de Bundesliga.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 27 juli 2017 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 juli 2017 - 14:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Klopt inderdaad wat je zegt, overigens laat ie zich dan daar wel heel makkelijk van de bal zetten... Maar de pass komt niet van hem..

Ik vind overigens dat Sanchez daar de grootste fout maakt, Balloteli loopt gewoon zonder te sprinten voor hem langs en bij hem weg..
Ah lees dat je het ook heb gezien, maar idd hij laat zich wel makkelijk van de bal zetten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 27 juli 2017 - 15:09   quote  deeplink  
Younes topper, ik hou vertrouwen in je!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [3e voorronde Champions League] Ajax - OGC Nice (wo 26 juli / wo 02 aug, 20:45); 1 - 1 / 2 - 2









0.0096909