BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [3e voorronde Champions League] Ajax - OGC Nice (wo 26 juli / wo 02 aug, 20:45); 1 - 1 / 2 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 02 augustus 2017 - 13:11   quote  deeplink  
Vanavond ben ik hier niet op de site aanwezig, omdat ik in de middag naar Amsterdam ga op uitnodiging van Ajax. Ik ben bij de wedstrijd zelf aanwezig.

Zelf ben ik wel positief gestemd, daar ik met twee gedachten zit qua goede wedstrijd. Of het wordt 'n goede wedstrijd met 0-0 eindstand, of het wordt een goede wedstrijd met 'n 2-1 overwinning rond de 84e minuut.

Al met al, gaan we wat mij betreft naar de hoofdtoernooi van de Champions League toe.
Iedereen een fijne voetbalavond gewenst.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 augustus 2017 door Onze Ajax --
Jaccio
 Jaccio - woensdag 02 augustus 2017 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 13:11 schreef Onze Ajax het volgende:
Vanavond ben ik hier niet op de site aanwezig, omdat ik in de middag naar Amsterdam ga op uitnodiging van Ajax. Ik ben bij de wedstrijd zelf aanwezig.

Zelf ben ik wel positief gestemd, daar ik met twee gedachten zit qua goede wedstrijd. Of het wordt 'n goede wedstrijd met 0-0 eindstand, of het wordt een goede wedstrijd met 'n 2-1 overwinning rond de 84e minuut.

Al met al, gaan we wat mij betreft naar de hoofdtoernooi van de Champions League toe.
Iedereen een fijne voetbalavond gewenst.
Veel plezier kerel. Gaat een mooie avond worden
nummer10
 nummer10 - woensdag 02 augustus 2017 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 12:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ook zeker niet.. Met name de eerste helft vond ik Nice echt een stuk sterker dan wij speelden..
precies...
remco k
 remco k - woensdag 02 augustus 2017 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 13:06 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik denk dat we thuis wel een stuk sterker spelen dan uit. De hele JC Arena erachter, vanavond extra..
De emoties zullen ze een enorme boost geven, of volledig desorienteren..

We zullen het zien. Wordt hoe dan ook een episch mooie avond denk ik.
Wij kunnen vanavond het europese thuisrecord van 1996 evenaren lees ik net, dat betekend dat we toch iets goeds doen binnen de club.
remco k
 remco k - woensdag 02 augustus 2017 - 14:32   quote  deeplink  
Bron Ad.nl

Ten eerste is Ajax al bijna twee jaar Europees ongeslagen in eigen huis. Alleen Juventus, Barcelona, Manchester United, FC Astana en Real Madrid doen beter. De laatste zeven Europese thuiswedstrijden werden allemaal gewonnen. Met een achtste Europese thuisoverwinning op rij zou het daarmee de indrukwekkende reeks evenaren die de Ajacieden neerzetten tussen december 1994 en maart 1996. Nice zal dus van goeden huize moeten komen om de ijzersterke thuisreputatie teniet te doen. Daarnaast won Ajax de zes Europese returns waarbij ze de heenwedstrijd met een 1-1 buitenshuis waren begonnen.

Bovendien geniet Nice geen sterke Europese uitreputatie. Van de negentien Europese uitwedstrijden die Les Aiglons speelden, verloren ze er maar liefst veertien. Daarnaast werd er ook vier keer gelijk gespeeld en slechts een keer gewonnen. Bovendien bevinden de Fransen zich in het hol van de leeuw zonder de onberekenbare sterspeler Balotelli. Al hoeft dat niet per se goed nieuws te zijn voor de Amsterdammers. De grillige Italiaan speelde in zijn carrière vijf wedstrijden tegen Ajax maar wist er geen enkele te winnen.

Statistisch gezien heeft Ajax een kans van 74 procent om zich tegen Nice te plaatsen, gebaseerd op de de resultaten uit de geschiedenis van alle Europese competities. De Franse kustploeg wist zich nog nooit te plaatsen voor de voorronde van de Champions League. Nice trad wel twee keer aan in de Europacup I, al moeten we voor de laatste keer wel erg ver terug in de tijd: het verloor in het seizoen 1959/60 de kwartfinale tegen Real Madrid.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 augustus 2017 door remco k --
Jaccio
 Jaccio - woensdag 02 augustus 2017 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 14:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Wij kunnen vanavond het europese thuisrecord van 1996 evenaren lees ik net, dat betekend dat we toch iets goeds doen binnen de club.
Betekent inderdaad dat we heel goed op weg zijn.
Maakt het nog mooier dan het al zou zijn als we winnen vanavond
p111
 p111 - woensdag 02 augustus 2017 - 14:58   quote  deeplink  
divisie 2016/17
Frenkie de Jong
Lasse Schöne
Donny van de Beek
Goals per 90 min
0,59 Fr
0,30 las
0 Don
Gecreëerde kansen per 90 min
4,71 Fr
2,42 Lasse
2,17 Donny
Voorwaartse passes per 90 min
52,94 De Jong
41,11 Schone
32,73 v/d Beek
Achterwaartse passes per 90 min
25,88 Frenk
19,37 Las
32,23 Donn
Passnauwkeurigheid
89% Frenk
84% Las
87% Don
Schoten op doel per 90 min
3,53 Frenk
2,12 Las
3,17 Don
Schotnauwkeurigheid
80% Frenk
62% Las
50% Don
Gewonnen duels
69,23% Frenk
47,58% Las
47,17% Don
Overtredingen per 90 min
0,59 Frenk
0,93 Las
1,17 Don
Onderscheppingen
0 Frenk
3,44 Las
1,50 Don
Vooral opvallend: zijn nauwkeurigheid heeft niet te lijden onder het risico dat De Jong graag in zijn spel legt. Hij creëert bijna twee keer zoveel kansen als zijn naaste belager en speelt vaker voorwaarts dan Schöne en Van de Beek, zonder in te boeten aan passnauwkeurigheid. Hetzelfde geldt voor zijn aantal schoten en schotnauwkeurigheid.
Naar verwachting zal De Jong het ongelijk van Keizer woensdagavond hoogstens als invaller kunnen aantonen. In de vermoedelijke opstelling voert de 48-jarige trainer geen wijzigingen door ten opzichte van de basiself op bezoek bij Nice. Dat betekent dat Justin Kluivert opnieuw de voorkeur krijgt boven de sterk ingevallen David

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 augustus 2017 door p111 --
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 02 augustus 2017 - 16:33   quote  deeplink  
Duidelijk waarom ik liever de Jong op 6 zie. Vd Beek vond ik er afgelopen seizoenen Europees ook lekker invallen. Schöne krijg ik een nare smaak van in mijn mond de grote wedstrijden..
nummer10
 nummer10 - woensdag 02 augustus 2017 - 16:43   quote  deeplink  
hoe kan je de jupiler nu vergelijken met de eredivisie.. en inval beurten waarbij de tegenstander al vermoeid is.. zowel dejong als vdbeek hebben over een langere periode op een hoger podium nog niks bewezen.. daarbij is het middenveld dan veel tejong en onervaren om een beetje de rust tehouden.. dejong krijgt zijn kansen nog wel en zkr niet al tevroeg brengen.. tevaak gebeurt bij ajax en dan kakken ze in..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 02 augustus 2017 - 17:07   quote  deeplink  
Daarnaast kan je spelers niet met elkaar vergelijken. Omdat de een meer de vrijheid van de tegenstander krijgt dan de ander.

Pas als het gelijk is en exact alles gelijk dan kan je pas vergelijken. Gelijk is het vrijwel nooit.

Dat je wilt vergelijken is logisch , dat doen mensen graag. Maar het kan niet.
Zelfde als vergelijken met messi en Renaldo, of messi met de andere grote 3.
Dat kan namelijk niet, omdat het niet dezelfde speelveld hebben.
p111
 p111 - woensdag 02 augustus 2017 - 17:08   quote  deeplink  
Het verschil tussen de mindere ploegen in de Eredivisie en de jupiler is zeer klein,en zijn invalbeurten in Ajax 1 zijn geweldig.
nummer10
 nummer10 - woensdag 02 augustus 2017 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 17:08 schreef p111 het volgende:
Het verschil tussen de mindere ploegen in de Eredivisie en de jupiler is zeer klein,en zijn invalbeurten in Ajax 1 zijn geweldig.
hoeveel invalbeurten tegen vermoeide tegenstanders dan ? en de mindere ploegen eredivisie zijn altijd nog hoger dan de top in de jupiler.. nee laat hem maar eerst mooi inval beurtjes draaien en beker wedstrijden voordat we weer zoon over het paard getilt talentje krijgen
p111
 p111 - woensdag 02 augustus 2017 - 17:58   quote  deeplink  
Ik begrijp niet dat jij zijn geweldige talent niet ziet ? misschien ben ik eigenwijs maar ik echt deze jongen een top middenvelder techn/snel en een geweldig schoten zeker beter als Schone.Persoonlijk vind ik hem zelfs het grootste talent op dit moment.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 02 augustus 2017 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 17:58 schreef p111 het volgende:
Ik begrijp niet dat jij zijn geweldige talent niet ziet ? misschien ben ik eigenwijs maar ik echt deze jongen een top middenvelder techn/snel en een geweldig schoten zeker beter als Schone.Persoonlijk vind ik hem zelfs het grootste talent op dit moment.
Geen twijfel dat het een absoluut geweldig talent is, maar denk dat het verstandiger is om hem rustig te brengen.
Vind wel dat hij elke wedstrijd minuten moet maken, maar om hem gelijk in de basis te gooien vind ik nog iets te vroeg.
Hij is jong, hij krijgt zijn minuten echt wel. Ben niet zo een fan van Schone, maar Schone is de verstandige keus voor nu

Vind ik

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 augustus 2017 door Jaccio --
nummer10
 nummer10 - woensdag 02 augustus 2017 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 17:58 schreef p111 het volgende:
Ik begrijp niet dat jij zijn geweldige talent niet ziet ? misschien ben ik eigenwijs maar ik echt deze jongen een top middenvelder techn/snel en een geweldig schoten zeker beter als Schone.Persoonlijk vind ik hem zelfs het grootste talent op dit moment.
heb nergens gezegt dat het geen top talent is.. dat is hij zeker.. maar dat waren fisscher etc ook.. schoten geweldig.. in de jupiler.. die van ziyech waren bij twente ook veel beter als nu omdat ze er mee ruimte krijgen om te schieten.. cijfers zeggen mij in deze dan ook niet veel.. rustig brengen en laten rijpen.. zijn tijd komt nog wel als het echt een topper is heeft die geduld zoals nouri en vdbeek dat hadden..
remco k
 remco k - woensdag 02 augustus 2017 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 16:33 schreef Hummel10 het volgende:
Duidelijk waarom ik liever de Jong op 6 zie. Vd Beek vond ik er afgelopen seizoenen Europees ook lekker invallen. Schöne krijg ik een nare smaak van in mijn mond de grote wedstrijden..
Deze cijfers geven juist aan dat de jong de perfecte man naast Zyech is.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 02 augustus 2017 - 19:48   quote  deeplink  
Had overigens wel liever Neres in de basis gezien ipv Kluivert vanavond
remco k
 remco k - woensdag 02 augustus 2017 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 16:43 schreef nummer10 het volgende:
hoe kan je de jupiler nu vergelijken met de eredivisie.. en inval beurten waarbij de tegenstander al vermoeid is.. zowel dejong als vdbeek hebben over een langere periode op een hoger podium nog niks bewezen.. daarbij is het middenveld dan veel tejong en onervaren om een beetje de rust tehouden.. dejong krijgt zijn kansen nog wel en zkr niet al tevroeg brengen.. tevaak gebeurt bij ajax en dan kakken ze in..
Natuurlijk kan je dat wel vergelijken. Schone gaat dit seizoen niet volledig basis blijven. Beide jongens vind ik nu al beter dan schone. Enige plus die hij heeft is zijn ervaring en zijn spelhervattingen.
remco k
 remco k - woensdag 02 augustus 2017 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 17:07 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Daarnaast kan je spelers niet met elkaar vergelijken. Omdat de een meer de vrijheid van de tegenstander krijgt dan de ander.

Pas als het gelijk is en exact alles gelijk dan kan je pas vergelijken. Gelijk is het vrijwel nooit.

Dat je wilt vergelijken is logisch , dat doen mensen graag. Maar het kan niet.
Zelfde als vergelijken met messi en Renaldo, of messi met de andere grote 3.
Dat kan namelijk niet, omdat het niet dezelfde speelveld hebben.
Wat een onzin zeg. Ik kan prima vergelijkingen maken tussen spelers. Zou niet weten waarom niet.

Zoals jij het stelt kan je überhaupt niet stellen dat de een beter is als de ander.
remco k
 remco k - woensdag 02 augustus 2017 - 19:55   quote  deeplink  
Jullie zeiden hetzelfde over Vd beek. En die was vorige wedstrijd terwijl hij ook gewoon vermoeid en was een stuk beter op zes dan Schone.
Eide
 Eide - woensdag 02 augustus 2017 - 20:07   quote  deeplink  
DGPcdKnWsAITOP-?format=jpg
Eide
 Eide - woensdag 02 augustus 2017 - 20:08   quote  deeplink  
DGPh9AOW0AIp1Jz?format=jpg
Jaccio
 Jaccio - woensdag 02 augustus 2017 - 20:27   quote  deeplink  
Vind het trouwens een prettige man om naar te luisteren die Keizer.
Weet niet wat het is.
Eide
 Eide - woensdag 02 augustus 2017 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 20:27 schreef Jaccio het volgende:
Vind het trouwens een prettige man om naar te luisteren die Keizer.
Weet niet wat het is.
Amsterdams accent :)

En hij spreekt gewoon makkelijk. Weinig uhs en ahs en een duidelijk verhaal. Ik vond hem vorige week ook al sterk voor de camera.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 02 augustus 2017 - 20:39   quote  deeplink  
1-0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 augustus 2017 door Bobby1972 --
Jaccio
 Jaccio - woensdag 02 augustus 2017 - 20:44   quote  deeplink  
Jeetje wat mooi
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 02 augustus 2017 - 20:44   quote  deeplink  
Wat een eerbetoon!!!! Geweldig en wat een tranen!
remco k
 remco k - woensdag 02 augustus 2017 - 20:45   quote  deeplink  
Pff pittig hoor. Je hoort het ook aan Jack en siert.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 02 augustus 2017 - 20:49   quote  deeplink  
K*'t
Maar prachtig mooie aanval hoor. Eerlijk is eerlijk
remco k
 remco k - woensdag 02 augustus 2017 - 20:49   quote  deeplink  
Jezus. Hele middenveld en centrum als een stelletje kinderen voorbij gespeeld.
remco k
 remco k - woensdag 02 augustus 2017 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 20:49 schreef Jaccio het volgende:
K*'t
Maar prachtig mooie aanval hoor. Eerlijk is eerlijk
Ach dit sloeg gewoon nergens op. Ze lieten alles gewoon lopen. Abnormaal
remco k
 remco k - woensdag 02 augustus 2017 - 20:51   quote  deeplink  
Ff serieus. Gaat schone nog iets doen. Die wordt al 4 keer overlopen in 4 minuten.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 02 augustus 2017 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 20:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach dit sloeg gewoon nergens op. Ze lieten alles gewoon lopen. Abnormaal
Denk dat ze echt nog wel onder de indruk zijn van alles eromheen.
Herpakken en knallen
Loetje
 Loetje - woensdag 02 augustus 2017 - 20:51   quote  deeplink  
Wat verdedigd Ajax daar als collectief waardeloos
Loetje
 Loetje - woensdag 02 augustus 2017 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 20:51 schreef remco k het volgende:
Ff serieus. Gaat schone nog iets doen. Die wordt al 4 keer overlopen in 4 minuten.
Frenkie moet er gewoon in.
Loetje
 Loetje - woensdag 02 augustus 2017 - 20:53   quote  deeplink  
Had al 0-3 moeten staan.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 02 augustus 2017 - 20:53   quote  deeplink  
Armoedig begin
Jaccio
 Jaccio - woensdag 02 augustus 2017 - 20:54   quote  deeplink  
Ze zijn er totaal niet bij met hun hoofd. Was ook wel te verwachten
remco k
 remco k - woensdag 02 augustus 2017 - 20:55   quote  deeplink  
Nou. Dit wordt helemaal niks. In 8 minuten gewoon 6 of 7 keer overlopen worden. Ajax wordt zwaar overklast.
remco k
 remco k - woensdag 02 augustus 2017 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 20:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Frenkie moet er gewoon in.
Zijn man is bij alle aanvallen betrokken.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 02 augustus 2017 - 20:58   quote  deeplink  
Ze moeten zich gewoon herpakken.
Dit is de ideale wedstrijd voor Veltman om te laten zien waarom hij de aanvoerder moet zijn en voor Schone om te laten zien dat hij de benodigde ervaring is.
Nu moet je kunnen opstaan en je elftal bij de hand nemen
Loetje
 Loetje - woensdag 02 augustus 2017 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 20:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Zijn man is bij alle aanvallen betrokken.
Vertel mij wat. Tevens weer het bewijs hoe Schone speelt als er druk gezet wordt. Nu speelt iedereen tot nu toe slecht hoor
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 02 augustus 2017 - 20:59   quote  deeplink  
Krijg déjà vu naar vorig jaar tegen Paok. Ook toen vroeg tegendoelpunt in de 2e wedstrijd en toen werden we de 1ste helft ook overlopen. Toen redde Klaassen ons met een penalty en een doelpunt 4 minuten voor tijd.
remco k
 remco k - woensdag 02 augustus 2017 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 20:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Vertel mij wat. Tevens weer het bewijs hoe Schone speelt als er druk gezet wordt. Nu speelt iedereen tot nu toe slecht hoor
Klopt. Maar kijk eens hoe hij begint. Twee keer in de eerste twee minuten balletje buitenkant willen geven over drie meter wat niet aankomst en een counter in luid.

Die positie is de belangrijkste bij Ajax en het spel dat we willen spelen. Sxhone kan dan gewoon niet tegen zon ploeg
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 02 augustus 2017 - 21:01   quote  deeplink  
Ziyech speelt ook weer ruk!
Loetje
 Loetje - woensdag 02 augustus 2017 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 21:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Klopt. Maar kijk eens hoe hij begint. Twee keer in de eerste twee minuten balletje buitenkant willen geven over drie meter wat niet aankomst en een counter in luid.

Die positie is de belangrijkste bij Ajax en het spel dat we willen spelen. Sxhone kan dan gewoon niet tegen zon ploeg
En dat moet een voorbeeld zijn...
remco k
 remco k - woensdag 02 augustus 2017 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 21:01 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ziyech speelt ook weer ruk!
Zover komt Ajax niet eens.
Loetje
 Loetje - woensdag 02 augustus 2017 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 21:01 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ziyech speelt ook weer ruk!
Heel Ajax speelt nog rukker dan ruk
remco k
 remco k - woensdag 02 augustus 2017 - 21:03   quote  deeplink  
Hehe. Een momentje.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 02 augustus 2017 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2017 - 21:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Zover komt Ajax niet eens.
Sorry, maar ook hij al 4x onnodig balverlies doordat hij veel te lang door wil lopen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5132
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [3e voorronde Champions League] Ajax - OGC Nice (wo 26 juli / wo 02 aug, 20:45); 1 - 1 / 2 - 2









0.0135059