BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële Jong Ajax topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 11 september 2018 - 01:22   quote  deeplink  
Jong Ajax met 0-1 gewonnen bij Jong AZ, dat terwijl er meer dan 10 spelers werden gemist door de jeugdinterlands. Danilo met het doelpunt en daar gaan we zeker nog plezier aan beleven.

Ook opvallend dat Leon Bergsma, Mauro Savastano en Vince Gino Dekker, alledrie vanuit Jong Ajax komend, speelden voor Jong AZ. Toch wel cynisch dat je dan verliest van je oude beloftenteam en ook nog eens 17e staat in de Eerste Divisie.
remco k
 remco k - dinsdag 11 september 2018 - 08:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 september 2018 - 01:22 schreef Hasjkoph het volgende:
Jong Ajax met 0-1 gewonnen bij Jong AZ, dat terwijl er meer dan 10 spelers werden gemist door de jeugdinterlands. Danilo met het doelpunt en daar gaan we zeker nog plezier aan beleven.

Ook opvallend dat Leon Bergsma, Mauro Savastano en Vince Gino Dekker, alledrie vanuit Jong Ajax komend, speelden voor Jong AZ. Toch wel cynisch dat je dan verliest van je oude beloftenteam en ook nog eens 17e staat in de Eerste Divisie.
Met name bijzonder omdat ze bij Ajax geen perspectief zagen, op eredivisie niveau wilden spelen en nu alsnog in een Jong elftal spelen..
p111
 p111 - dinsdag 11 september 2018 - 09:15   quote  deeplink  
Ja en eigenlijk nog verliezen van Aax onder 19,de meeste spelers waren van onder de 19.Dat doet wel heel veel pijn vrees ik.Ook grappig was de bluf van de de AZ coach die voor de wedstrijd voorspelde voor de Fox camera dat AZ dit potje op zeker ging winnen tegen die jonge gassies.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 11 september 2018 - 11:32   quote  deeplink  
Prima toch? Dan kan Ajax doorselecteren, AZ blij want ze hebben weer goed talent en voor deze jongens is AZ beter dan kansloos bij Ajax te spelen.
Loetje
 Loetje - maandag 17 september 2018 - 16:32   quote  deeplink  
Kijktip voor iedereen, vanavond Jong Ajax met de rentree van Kasper Dolberg en mogelijk die van Valcav Cerny! Wat zullen die 2 staan te trappelen! En in vorm heb ik ze beiden dolgraag weer bij het eerste.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 september 2018 door Loetje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 september 2018 - 16:54   quote  deeplink  
Tjonge wat een keuze heb je eigenlijk voorin.

Bande, Cerny en Dolberg. Gewoon een complete voorroede.

Ben benieuwd of ze wel gaan spelen? Zolang trainen ze toch niet? Cerny en Dolberg?

Wat als ze goed spelen, wie zet je in godsnaam ernaast? Ik zou het niet weten hoor.
Loetje
 Loetje - maandag 17 september 2018 - 17:09   quote  deeplink  
Het is ook nu bij Jong he. Dat zal een beperkt aantal minuten zijn. Geen idee of ze een helft, 60 minuten of misschien zelfs maar een half uurtje meedoen. Bande ligt er nog maanden uit, net als Veltman. Sinkgraven weet niemand, die lijkt in rook op te zijn gegaan en ergens uit de schoorsteen in de Bijlmer te roken.
Loetje
 Loetje - maandag 17 september 2018 - 17:57   quote  deeplink  
Rentree Kasper Dolberg gaat niet door. Last van knieholte. Geen idee hoelang dit weer gaat duren!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 september 2018 - 18:09   quote  deeplink  
Het was ook een voorbeeld van de spelers die we missen. Beetje jammer dat Dolberg alsnog niet meedoet. Fox die er reclame voor maakt.
Jaccio
 Jaccio - maandag 17 september 2018 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 september 2018 - 17:57 schreef Loetje het volgende:
Rentree Kasper Dolberg gaat niet door. Last van knieholte. Geen idee hoelang dit weer gaat duren!
Dat is wel rot nieuws zeg. Ik hoop dat het niet een Fischer verhaal wordt met deze jongen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 17 september 2018 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 september 2018 - 17:57 schreef Loetje het volgende:
Rentree Kasper Dolberg gaat niet door. Last van knieholte. Geen idee hoelang dit weer gaat duren!
Whahaha zelfs Jari Litmanen had minder blessures!
Eide
 Eide - maandag 17 september 2018 - 20:50   quote  deeplink  
Cerny er weer bij. Jong Ajax goed maar Ajax en effectiviteit... Het had al 4-0 moeten staan maar voorlopig is het slechts 1-0.
Eide
 Eide - maandag 17 september 2018 - 21:06   quote  deeplink  
Danilo is wel een lekkere spits maar schoot de pingel heel beroerd in.
Eide
 Eide - maandag 17 september 2018 - 21:08   quote  deeplink  
Gravenberch met z'n 16 jaar kan moeiteloos mee in de Jupiler League.
p111
 p111 - dinsdag 18 september 2018 - 07:43   quote  deeplink  
Gravenberch wat is dat toch een geweldige voetballer,een super talent.Maar niet om het een of ander ze spelen Helmond helemaal stuk,en moeten deze wedstrijd normaal gesproken met minimaal 8-0 winnen wat een genot om naar te kijken.Ook Bijleveld en Spits Danillo geweldige voetballers.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 18 september 2018 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 september 2018 - 21:06 schreef Eide het volgende:
Danilo is wel een lekkere spits maar schoot de pingel heel beroerd in.
Ik vind Danilo echt vooruit gegaan, als die zich zo blijft ontwikkelen, dan gaan we nog wel plezier aan hem beleven.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 21 september 2018 - 20:25   quote  deeplink  
Dolberg in de basis bij Jong ajax i de uitwedstrijd tegen Go-ahead
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 21 september 2018 - 20:41   quote  deeplink  
tijdelijk gestaakt wegens onweer
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 21 september 2018 - 22:08   quote  deeplink  
uiteindelijk 2-1 verloren
remco k
 remco k - vrijdag 21 september 2018 - 22:44   quote  deeplink  
Ik heb het niet gezien. Hoe was het met Dolberg?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 22 september 2018 - 10:04   quote  deeplink  
Ik heb ook niets gezien, maar her en der wat gelezen. Dolberg zou langer hebben en willen spelen, maar werd in de rust gewisseld. Was puur om wat ritme op te doen. Siehuis heeft ook nog 20 minuten gespeeld.
Voor de rest heb ik niet veel zicht hoe er gespeeld werd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 september 2018 door Ronald 1960 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 25 september 2018 - 18:11   quote  deeplink  
Ajax o19 bezorgd concurrent eerste puntverlies

Ajax o19 heeft vanmiddag op sportpark De Toekomst de topper tegen psv o19 met 4-2 gewonnen. Hiermee dienden de Amsterdammers, die zelf nog zonder puntverlies zijn, de concurrenten uit Eindhoven het eerste puntverlies toe.

Brobbey opende vlak voor rust de score. Na rust kwamen de Eindhovenaren in de 55ste minuut op 1-1. Lang konden ze daar niet van genieten want een minuut later zette Jensen Ajax alweer op 2-1. In de 61ste minuut scoorde Dest de 3-1 en leek het duel beslist. psv kwam echter 5 minuten voor tijd terug tot 3-2 en bezorgde de Amsterdammers zo.angstige minuten. Jensen besliste het duel echter diep in blessuretijd door de 4-2 binnen te schieten.

Ajax o19 gaat nu alleen aan de leiding met 12 punten uit 4 wedstrijden. Alleen Sparta kan in punten nog gelijk komen. Dan zullen zij morgen wel de thuiswedstrijd tegen AZ moeten winnen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 06 oktober 2018 - 15:34   quote  deeplink  
Ajax O19 komt in de 2e minuut van de blessuretijd van de 1ste helft op 1-1 tegen Groningen door Brobbey. De achterstand kwam na een dramatische pass op het middenveld en vervolgens een steekpass door de defensie. Ajax O19 heeft het enorm lastig, mede door de bus die Groningen geparkeerd heeft voor het doel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 oktober 2018 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - zaterdag 06 oktober 2018 - 15:41   quote  deeplink  
Jong Ajax gister trouwens relatief eenvoudig gewonnen met 3-0 tegen een stuf Telstar.
Eide
 Eide - zaterdag 06 oktober 2018 - 16:10   quote  deeplink  
De O19 trouwens niet om aan te gluren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 06 oktober 2018 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2018 - 16:10 schreef Eide het volgende:
De O19 trouwens niet om aan te gluren.
Klopt, het is slecht. Echt heeeeeeeeeeel slecht!
Eide
 Eide - zaterdag 06 oktober 2018 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2018 - 16:11 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Klopt, het is slecht. Echt heeeeeeeeeeel slecht!
Met geen kansen maar ten minste mogelijkheden in de counter voor Groningen. De O19 grossiert vooral in wandelen, stilstaan en balverlies lijden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 06 oktober 2018 - 16:34   quote  deeplink  
Maar Jezus, wat speelt dat Groningen anti-voetbal!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 06 oktober 2018 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2018 - 16:12 schreef Eide het volgende:

[..]

Met geen kansen maar ten minste mogelijkheden in de counter voor Groningen. De O19 grossiert vooral in wandelen, stilstaan en balverlies lijden.
Dat balverlies is echt schrijnend. Een bal recht in de voeten van de spits van Groningen gekopt. Blij dat die gozer naast schoot. Die spits is trouwens wel goed van Groningen vind ik.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 25 oktober 2018 - 11:46   quote  deeplink  
Jeugdopleidingen Ajax en Sparta versterken elkaar
Ajax heeft structurele afspraken gemaakt met Sparta over de ondersteuning van de jeugdopleiding van de Rotterdammers. De afgelopen jaren hebben beide clubs een goede relatie opgebouwd met betrekking tot de overgang van jeugdspelers.

Ajax streeft uiteraard naar een zo hoog mogelijk niveau van de eigen opleiding en is daarom altijd op zoek naar exceptionele talenten. Dankzij de kwaliteit van de jeugdopleiding van Sparta in al haar facetten doen Ajax en Sparta reeds jaren zaken. Ajax is zich er als geen ander van bewust dat de jeugdopleiding de slagader van de club is. Daarom wordt de Spartaanse jeugdopleiding per direct voor de komende 3 seizoenen ondersteund op het gebied van opleiding, training en scouting.

De gemaakte afspraken gelden uitsluitend voor de 3 bovengenoemde gebieden met betrekking tot de opleiding. Op andere gebieden zijn geen afspraken gemaakt.

BRON
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 25 oktober 2018 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 oktober 2018 - 11:46 schreef Hasjkoph het volgende:
Jeugdopleidingen Ajax en Sparta versterken elkaar
Ajax heeft structurele afspraken gemaakt met Sparta over de ondersteuning van de jeugdopleiding van de Rotterdammers. De afgelopen jaren hebben beide clubs een goede relatie opgebouwd met betrekking tot de overgang van jeugdspelers.

Ajax streeft uiteraard naar een zo hoog mogelijk niveau van de eigen opleiding en is daarom altijd op zoek naar exceptionele talenten. Dankzij de kwaliteit van de jeugdopleiding van Sparta in al haar facetten doen Ajax en Sparta reeds jaren zaken. Ajax is zich er als geen ander van bewust dat de jeugdopleiding de slagader van de club is. Daarom wordt de Spartaanse jeugdopleiding per direct voor de komende 3 seizoenen ondersteund op het gebied van opleiding, training en scouting.

De gemaakte afspraken gelden uitsluitend voor de 3 bovengenoemde gebieden met betrekking tot de opleiding. Op andere gebieden zijn geen afspraken gemaakt.

BRON
Ben benieuwd wat dit in de praktijk daadwerkelijk oplevert voor beide clubs, maar volgensmij is dit een positieve ontwikkeling.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 oktober 2018 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 oktober 2018 - 11:47 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat dit in de praktijk daadwerkelijk oplevert voor beide clubs, maar volgensmij is dit een positieve ontwikkeling.
Mocht er een club een talent van Sparta willen hebben, dan brengt Sparta Ajax op de hoogte. Dan kan Ajax bepalen of ze diegene willen hebben en niet naar Sparta of PSV laten gaan.
Ajax betaald daar geld voor, Sparta kan daarmee het hoge niveau vast houden.

Dat is volgens mij een win win sitatie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 oktober 2018 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - donderdag 25 oktober 2018 - 17:20   quote  deeplink  
Een samenwerking met een Rotterdamse club. Bijzonder is het wel.
hjf
 hjf - donderdag 25 oktober 2018 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 oktober 2018 - 17:20 schreef Eide het volgende:
Een samenwerking met een Rotterdamse club. Bijzonder is het wel.
Sparta is de club van Rotterdam
Loetje
 Loetje - donderdag 25 oktober 2018 - 19:52   quote  deeplink  
Is ook. De oudste club en een geweldige jeugdopleiding.
Loetje
 Loetje - vrijdag 26 oktober 2018 - 21:50   quote  deeplink  
Weer een nederlaag. Wel weer eens een goaltje van Cerny
Litmanen
 Litmanen - maandag 19 november 2018 - 00:49   quote  deeplink  
Voor Oranje vind ik hem al onmisbaar,door hem speelt Wijnaldum ook weer goed,
Omdat hij nu alleen bezig kan houden met zijn taken, en niet alle taken op zich hoeft te nemen. Wat is De Jong goed! Door hem steeds een man vrij op het middenveld.
Ajax zonder hem... En zonder De Ligt... Ik ben ervan overtuigd als volgend jaar iedereen bij elkaar zou blijven, en gericht aankopen kan doen dat we gewoon een outsider zijn voor de CL. Maarja een utopie.
Laten we dit jaar maar genieten van De Ligt en Frenkie in ons Ajax!
remco k
 remco k - dinsdag 20 november 2018 - 21:53   quote  deeplink  
Nu 4-2 achter uit bij jong Utrecht.
remco k
 remco k - dinsdag 20 november 2018 - 21:54   quote  deeplink  
4-3 geworden. Cerny met een goal en assist.

Als ik het zo begrijp had dat ook 10-2 kunnen zijn.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 20 november 2018 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 november 2018 - 21:54 schreef remco k het volgende:
4-3 geworden. Cerny met een goal en assist.

Als ik het zo begrijp had dat ook 10-2 kunnen zijn.
Cerny inmiddels op drie goals en drie assists sinds zijn rentree. Toch niet al te slecht. Zou wat zijn als hij zich nog terug weet te knokken in Ajax 1.
remco k
 remco k - woensdag 21 november 2018 - 07:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 november 2018 - 22:06 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Cerny inmiddels op drie goals en drie assists sinds zijn rentree. Toch niet al te slecht. Zou wat zijn als hij zich nog terug weet te knokken in Ajax 1.
Wat mij opvalt aan hem is dat ie veel actiever is dan voorheen. Wil veel vaker de bal hebben en oogt fysiek wat sterker
nummer10
 nummer10 - woensdag 21 november 2018 - 15:39   quote  deeplink  
en perr schuurs moest echt slecht hebben gespeelt las ik.. zal die erkomen ?
Eide
 Eide - woensdag 21 november 2018 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 november 2018 - 15:39 schreef nummer10 het volgende:
en perr schuurs moest echt slecht hebben gespeelt las ik.. zal die erkomen ?
Die jongen wordt aankomende week ook pas 19. Het is geen nieuwe Matthijs de Ligt maar geef het even.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 21 november 2018 - 17:55   quote  deeplink  
Ik heb De Ligt bij Oranje zien debuteren daar kan je echt zien dat hij door heel Europa gevolgd zou worden en heel veel geld zou opleveren. Niet dus.

Totaal onzinnig om vooruit te kijken.
Litmanen
 Litmanen - woensdag 21 november 2018 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 november 2018 - 17:55 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik heb De Ligt bij Oranje zien debuteren daar kan je echt zien dat hij door heel Europa gevolgd zou worden en heel veel geld zou opleveren. Niet dus.

Totaal onzinnig om vooruit te kijken.
In de A1 kon je naar m'n mening al heel duidelijk zien dat hij alle potentie had om de top te halen. Daarvoor was hij ook steeds zijn leeftijdsgenoten ver vooruit, in de A1 zag ik gewoon een leider in de verdediging die totaal geen last had van druk. Zoals Bulgarije uit, vele waren mentaal daar lang van slag geweest, heeft bijvb bij Vlaar een tijd geduurd toen hij door Toni weggespeeld werd Vlaar had daar nog lang last van. En De Ligt? die zei ik focus me gewoon weer op de volgende wedstrijd, wat mensen schrijven daar heb ik geen invloed op maar dus kan ik me alleen maar richten op waar ik wel invloed op heb. In de A1 zag ik iemand die heel snel naar de top zou gaan, daar hoefde ik geen meesterscout voor te zijn;) toen Frenkie bij ons kwam zag ik zijn talent wel maar kon ik niet voorspellen dat hij zo goed zou zijn, dat hij nu al zo ver zou zijn. Bij De Ligt zag ik dat al veel eerder, bij sommige talenten weet je het gewoon.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 21 november 2018 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 november 2018 - 18:17 schreef Litmanen het volgende:

[..]

In de A1 kon je naar m'n mening al heel duidelijk zien dat hij alle potentie had om de top te halen. Daarvoor was hij ook steeds zijn leeftijdsgenoten ver vooruit, in de A1 zag ik gewoon een leider in de verdediging die totaal geen last had van druk. Zoals Bulgarije uit, vele waren mentaal daar lang van slag geweest, heeft bijvb bij Vlaar een tijd geduurd toen hij door Toni weggespeeld werd Vlaar had daar nog lang last van. En De Ligt? die zei ik focus me gewoon weer op de volgende wedstrijd, wat mensen schrijven daar heb ik geen invloed op maar dus kan ik me alleen maar richten op waar ik wel invloed op heb. In de A1 zag ik iemand die heel snel naar de top zou gaan, daar hoefde ik geen meesterscout voor te zijn;) toen Frenkie bij ons kwam zag ik zijn talent wel maar kon ik niet voorspellen dat hij zo goed zou zijn, dat hij nu al zo ver zou zijn. Bij De Ligt zag ik dat al veel eerder, bij sommige talenten weet je het gewoon.
En dat heb ik gezien bij Fortuna. Schuurs heeft eigenhandig Fortuna naar de eredivisie geholpen.
Ajax haalde hem in de winter, mocht het seizoen daar afmaken. Hij deed precies het zelfde als wat hij daarvoor deed. Man uitschakelen en zo nu en dan een doelpuntje maken. Vorig seizoen 8 doelpunten gemaakt.
Litmanen
 Litmanen - woensdag 21 november 2018 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 november 2018 - 18:23 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

En dat heb ik gezien bij Fortuna. Schuurs heeft eigenhandig Fortuna naar de eredivisie geholpen.
Ajax haalde hem in de winter, mocht het seizoen daar afmaken. Hij deed precies het zelfde als wat hij daarvoor deed. Man uitschakelen en zo nu en dan een doelpuntje maken. Vorig seizoen 8 doelpunten gemaakt.
Maakte ook veel indruk op mij! Heeft zijn draai nog niet gevonden, en wel logisch.
Promoveerde met Fortuna, en nu speelt hij in een heel jong elftal, naar m'n mening kan na de winterstop beter verhuurd worden aan een Eredivisie club. Met wat meer ervarende profs om hem heen. Ik denk dat dat nu wel beter voor hem zou zijn.
nummer10
 nummer10 - donderdag 22 november 2018 - 07:44   quote  deeplink  
is natuurlijk ook heel anders verdedigen.. fortuna en ajax.. qua speelstijl doel ik dan op..
remco k
 remco k - donderdag 22 november 2018 - 11:15   quote  deeplink  
Tot nu toe ook prima wedstrijden gespeeld. Ja dan zit er weleens een kut pot tussen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 30 november 2018 - 21:53   quote  deeplink  
Mooie uitslag in Enschede. Toch raar dat deze ploeg zo wisselvallig is als je de resultaten tegen die ponyneukers en bosjesmannen ziet.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5955
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële Jong Ajax topic









0.0178618