BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële Jong Ajax topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 02 april 2018 - 16:14   quote  deeplink  
En de 017 wint betrekkelijk eenvoudig de finale van de Future Cup van Juventus. Juve alleen na rust een minuut of 5 echt op zoek naar een goal. Verder was de O17 heer en meester.

Vanaf volgend jaar heet deze cup trouwens mogelijk de Adbelhak Nouri Cup.
remco k
 remco k - maandag 02 april 2018 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 april 2018 - 14:51 schreef Loetje het volgende:
Zit zeker weer talent bij. Maar exceptioneel talent speelt op dit moment nergens meer in de jeugd. Potentieel Barca, Real etc. Die hadden we altijd wel en op dit moment niet
Toeval of niet, sinds Jonk weg is, lijkt het talent een heel stuk minder.
Dit is wat ik bedoel. Geen echte toppers op dit moment.
Eide
 Eide - maandag 02 april 2018 - 16:47   quote  deeplink  
DZyOVyCX0AAr2VB.jpg

Mooi beeld. De O17 viert de overwinning voor het spandoek van Appie.
Eide
 Eide - maandag 02 april 2018 - 16:51   quote  deeplink  
Naci Unuvar. 14 jaar oud. Aanvoerder van de O16. Topscorer van de Future Cup. Mooi hoor. Helaas klopte de Engelse clubs deze winter van voor Unuvar aan. Dit toernooi maakt hem meteen een gewild doelwit voor alle topclubs. Waar je in Nederland pas met je 16e een jeugdcontract mag tekenen verdienen hun leeftijdsgenoten duizenden euros per week in Engeland...

Nicolo Fagioli van Juve is verkozen tot beste speler van het toernooi.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 02 april 2018 - 17:15   quote  deeplink  
Ajax heeft er wel een handje van zijn spelers kapot te maken de afgelopen maanden.
Brandje
 Brandje - maandag 02 april 2018 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 april 2018 - 15:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Unuvar is wel een baasje hoor.
Jazeker,Dat ventje speelt drie jaren boven zijn leeftijd. Moet dit jaar nog 15 worden en wordt topscorer bij onder 17.
Brandje
 Brandje - maandag 02 april 2018 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 april 2018 - 16:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit is wat ik bedoel. Geen echte toppers op dit moment.
Sorry maar halen jij en loetje deze onzin vandaan? Unuvar is speler van 14 jaar en doet mee met de onder 17 en wordt topscorer van het toernooi. Ik neem aan dat jullie op de hoogte zijn dat Ajax spelers bewust heel snel met oudere jongens mee laat doen zodat ze weerstand krijgen en ja dan is het logisch dat ze niet meteen uitblinken.
Deze Unuvar is verder dan vd Beek en Nouri op hun leeftijd en dan zeggen twee wijsneuzen hier dat er geen exceptionele talenten in de jeugd zitten
remco k
 remco k - maandag 02 april 2018 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 april 2018 - 17:32 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sorry maar halen jij en loetje deze onzin vandaan? Unuvar is speler van 14 jaar en doet mee met de onder 17 en wordt topscorer van het toernooi. Ik neem aan dat jullie op de hoogte zijn dat Ajax spelers bewust heel snel met oudere jongens mee laat doen zodat ze weerstand krijgen en ja dan is het logisch dat ze niet meteen uitblinken.
Deze Unuvar is verder dan vd Beek en Nouri op hun leeftijd en dan zeggen twee wijsneuzen hier dat er geen exceptionele talenten in de jeugd zitten
Die is absuuut niet verder dan dat Nouri was op die leeftijd.

Die jongen doet het inderdaad goed. Maar verder loopt er gewoon heel weinig op dit moment. En dat is niet alleeeb mijn mening. Maar dat hoor je meer op dit moment.
Loetje
 Loetje - maandag 02 april 2018 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 april 2018 - 17:32 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sorry maar halen jij en loetje deze onzin vandaan? Unuvar is speler van 14 jaar en doet mee met de onder 17 en wordt topscorer van het toernooi. Ik neem aan dat jullie op de hoogte zijn dat Ajax spelers bewust heel snel met oudere jongens mee laat doen zodat ze weerstand krijgen en ja dan is het logisch dat ze niet meteen uitblinken.
Deze Unuvar is verder dan vd Beek en Nouri op hun leeftijd en dan zeggen twee wijsneuzen hier dat er geen exceptionele talenten in de jeugd zitten
Het echte exceptionele is er niet meer ouwe. Talenten van enkele jaren geleden waren gewoon echt verder.

Maar denk ook dat Jonk er mee te maken heeft.
Jaccio
 Jaccio - maandag 02 april 2018 - 20:31   quote  deeplink  
Zullen we gewoon even afwachten tot ze tegen het eerste aanzitten voordat we spelers exceptionele talenten gaan noemen?
Dit soort uitspraken en aandacht op zo een jonge leeftijd maken dat veel van deze jongens later arrogant genoemd worden door ons hier..

Zag Kraaij jr. ook al over deze jongen bezig. Laten we nou maar gewoon even rustig afwachten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 april 2018 door Jaccio --
Eide
 Eide - maandag 02 april 2018 - 20:33   quote  deeplink  
Ik vind dat erg simplistisch geredeneerd. De laatste echte supertalenten van eigen kweek waren Van der Vaart en Sneijder. Jonk hierin betrekken is echte pure onzin. In de tijd van Jonk teerde Ajax op aangekochte talenten en de prestaties van FdB. De mannen voor de echte top uit die tijd zijn Eriksen, Suarez, Vertonghen en Alderweireld. Allemaal gekocht.

Ünüvar is voor een 14-jarige bizar ver. Vergeet niet dat het meer is dan alleen voetbaltechnisch. Het gaat ook om het mentale en fysieke vermogen mee te kunnen met jongens die 2,3 en soms 4 jaar ouder zijn. Dat zijn lichtjaren om te overbruggen op die leeftijd.

De ontwikkeling van spelers vergelijken is sowieso vrijwel onmogelijk. Er zijn enorm veel factoren die meespelen. Kijk bij Nouri alleen al naar zijn lichting waarvan Van de Beek en Fosu-Mensah al A-international zijn. Hoe wil je in perspectief plaatsen met de huidige lichting A en B junioren die al zijn leeggeplukt door Ajax 1 en Jong Ajax.

Ünüvar is echt bijzonder ver voor zijn leeftijd. Hij heeft realistisch gezien ook ten minste 3 jaar te gaan voordat Ajax 1 ook maar misschien aan de horizon gaat verschijnen. Het heeft geen enkele zin verder labels op die gozer te plakken.
remco k
 remco k - maandag 02 april 2018 - 21:37   quote  deeplink  
Weet je wat het is Eide.

Ik hoor heel weinig namen waar men heel positief over is in de jeugd. Voorheen waten dat er in iedere lichting zeker een stuk of vier a vijf, en dat ze niet altijd allemaal het eerste haalden weten we allemaal. Maar ik heb het idee dat er toen wel meer te doen was over onze talenten dan nu.
Hetzelfde zie je met de eerste elftal spelers. We leveren simpelweg geen wereldtoppers meer af.
p111
 p111 - maandag 02 april 2018 - 22:31   quote  deeplink  
Nou al met al hebben die gassies een prima tournooi achter de rug,dus echt slecht zijn ze niet.Unuvar-Gravenberg-van Gelderen en die sterke spits zijn geen verkeerde spelers die in mijn ogen nog wel eens zouden kunnen verrassen.
Loetje
 Loetje - maandag 02 april 2018 - 22:35   quote  deeplink  
Toen kwam wel de lichting o.a van de NexGen finale door, veel talent in de jeugd, groot talent. Valt wel op dat sinds die weg is, er bar weinig echt talent naar voren komt. Die paar daargelaten.
Eide
 Eide - vrijdag 06 april 2018 - 20:33   quote  deeplink  
Jong Ajax na 20 minuten al 2-0 voor tegen NEC.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 06 april 2018 - 20:38   quote  deeplink  
Heel netjes van jong
remco k
 remco k - dinsdag 10 april 2018 - 08:02   quote  deeplink  
Te ziek voor woorden de KNVB, ze hebben nu gewoon direct invloed uitgeoefend op het kampioenschap in de JL.

Ajax won gister, en zou dus nu 1 punt los aan kop moeten staan ware het niet dat het gewonnen duel met NEC moet worden overgespeeld..

NOg nooit zon drama meegemaakt bij een bond.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 10 april 2018 - 09:06   quote  deeplink  
Fortuna wordt helemaal gek als NEC die wedstrijd van jong wint haha.
Kijken wat dan de reactie van de KNVB zal zijn.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 10 april 2018 - 13:52   quote  deeplink  
Is schijnbaar bepaald door iemand die 6 jaar bij NEC heeft gewerkt. Aparte keuze, zie niet in waarom Ajax hier benadeeld zou moeten worden.
Loetje
 Loetje - vrijdag 13 april 2018 - 21:32   quote  deeplink  
En weer kan een ploeg zo terug komen. Van 3-0 naar 3-2. 3-3 ook nog doen?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 13 april 2018 - 21:34   quote  deeplink  
Wat wordt er slecht verdedigd bij Jong Ajax. Ze staan gewoon tot 2x toe te kijken hoe Bannink mag scoren? Ongelooflijke sukkels!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 april 2018 door Ajax Warrior --
Loetje
 Loetje - vrijdag 13 april 2018 - 21:35   quote  deeplink  
Exact zoals de gehele club. Leren niet van fouten. En dat stoort me ook zo.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 13 april 2018 - 22:01   quote  deeplink  
Nou, overleefd. Op naar maandag
Brandje
 Brandje - vrijdag 13 april 2018 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2018 - 21:35 schreef Loetje het volgende:
Exact zoals de gehele club. Leren niet van fouten. En dat stoort me ook zo.
Yep! Als het loopt kunnen ze allemaal wel voetballen maar als er anderen dingen worden gevraagd dan geven de watjes niet thuis. Deze ziekte zit door de hele club heen en is de hoofdreden dat Ajax 1 al vier jaar geen prijs heeft gepakt. Al zet je Guardiola voor de groep. Maakt geen klote uit!!
Loetje
 Loetje - vrijdag 13 april 2018 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2018 - 22:14 schreef Brandje het volgende:

[..]

Yep! Als het loopt kunnen ze allemaal wel voetballen maar als er anderen dingen worden gevraagd dan geven de watjes niet thuis. Deze ziekte zit door de hele club heen en is de hoofdreden dat Ajax 1 al vier jaar geen prijs heeft gepakt. Al zet je Guardiola voor de groep. Maakt geen klote uit!!
Spijkertje op zn koppie.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 13 april 2018 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2018 - 22:14 schreef Brandje het volgende:

[..]

Yep! Als het loopt kunnen ze allemaal wel voetballen maar als er anderen dingen worden gevraagd dan geven de watjes niet thuis. Deze ziekte zit door de hele club heen en is de hoofdreden dat Ajax 1 al vier jaar geen prijs heeft gepakt. Al zet je Guardiola voor de groep. Maakt geen klote uit!!
Helemaal eens!
p111
 p111 - vrijdag 13 april 2018 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2018 - 22:14 schreef Brandje het volgende:

[..]

Yep! Als het loopt kunnen ze allemaal wel voetballen maar als er anderen dingen worden gevraagd dan geven de watjes niet thuis. Deze ziekte zit door de hele club heen en is de hoofdreden dat Ajax 1 al vier jaar geen prijs heeft gepakt. Al zet je Guardiola voor de groep. Maakt geen klote uit!!
klopt,ze worden daar niet op getraind waardeloos !!! Daarom verliezen ze a jaren hun puntjes tegen de fysieke ploegjes
Jaccio
 Jaccio - maandag 16 april 2018 - 20:00   quote  deeplink  
Kom op jong.
Verdedig onze eer
Loetje
 Loetje - maandag 16 april 2018 - 20:16   quote  deeplink  
Had gehoopt dat Jong Ajax vanavond wat sterker aan zou treden als ze nu doen. Maar het was te verwachten.
Jaccio
 Jaccio - maandag 16 april 2018 - 20:17   quote  deeplink  
Pfoeh komt ie goed weg hoor. Absurde tackle
remco k
 remco k - maandag 16 april 2018 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 20:17 schreef Jaccio het volgende:
Pfoeh komt ie goed weg hoor. Absurde tackle
Wordt in Engeland niet eens voor gefloten man. Raakt eerst de bal. En de ander gaat er gewoon als een homo in.
Jaccio
 Jaccio - maandag 16 april 2018 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 20:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Wordt in Engeland niet eens voor gefloten man. Raakt eerst de bal. En de ander gaat er gewoon als een homo in.
Dat was echt gewoon een gevaarlijke tackle man. Kan je niet maken
Loetje
 Loetje - maandag 16 april 2018 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 20:22 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Dat was echt gewoon een gevaarlijke tackle man. Kan je niet maken
Hier is alles gevaarlijk. En dit soort gasten praten dan over een stap omhoog... Daar moet je wel wat meer aankunnen. Speelt gewoon eerst de bal
Jaccio
 Jaccio - maandag 16 april 2018 - 20:25   quote  deeplink  
Mooie goal. Beheerst afgewerkt
Loetje
 Loetje - maandag 16 april 2018 - 20:26   quote  deeplink  
En nu niet weggeven. Maar het is Ajax he...
Jaccio
 Jaccio - maandag 16 april 2018 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 20:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hier is alles gevaarlijk. En dit soort gasten praten dan over een stap omhoog... Daar moet je wel wat meer aankunnen. Speelt gewoon eerst de bal
En als zo een overtreding tegen een speler van Ajax was gemaakt?
Even kijken in de herhalingen zometeen, maar mijn eerste gedachte was dat ie daar heel goed wegkomt
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 16 april 2018 - 20:27   quote  deeplink  
Vermaakgehalte is in ieder geval een stuk hoger dan gisteren.
Loetje
 Loetje - maandag 16 april 2018 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 20:26 schreef Jaccio het volgende:

[..]

En als zo een overtreding tegen een speler van Ajax was gemaakt?
Even kijken in de herhalingen zometeen, maar mijn eerste gedachte was dat ie daar heel goed wegkomt
Je weet dat ik voorstander van hard en stevig voetbal ben en ik geregeld er ook hier bij Ajax keihard tegenin ga, ook wanneer dat in ons nadeel is.

Ook mede door dit schieten we Europees zo enorm tekort.
remco k
 remco k - maandag 16 april 2018 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 20:26 schreef Jaccio het volgende:

[..]

En als zo een overtreding tegen een speler van Ajax was gemaakt?
Even kijken in de herhalingen zometeen, maar mijn eerste gedachte was dat ie daar heel goed wegkomt
Geen gestrekt been en eerst de bal spelen. Waarom mag dat niet? Juist het inhouden van de tegenstander maakt het gevaarlijk.
En natuurlijk een beetje schreeuwen en een verslaggever die niks gewend is.
remco k
 remco k - maandag 16 april 2018 - 20:32   quote  deeplink  
Wel erg fijn om te zien dat Johnson de laatste maand weer beter is gaan spelen. Er lukken weer wat meer acties. Een tweetal assists en twee goals gemaakt.
remco k
 remco k - maandag 16 april 2018 - 20:32   quote  deeplink  
Matusiwa trouwens wel gewoon een goede speler
Loetje
 Loetje - maandag 16 april 2018 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 20:32 schreef remco k het volgende:
Wel erg fijn om te zien dat Johnson de laatste maand weer beter is gaan spelen. Er lukken weer wat meer acties. Een tweetal assists en twee goals gemaakt.
Ik wilde hetzelfde zeggen, krabbelt weer op... En aangezien het eerste voor geen meter loopt denk ik dat een potje belonen voor zijn comeback wel terecht zou zijn. Een keer er aan ruiken.
Loetje
 Loetje - maandag 16 april 2018 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 20:32 schreef remco k het volgende:
Matusiwa trouwens wel gewoon een goede speler
Beetje Bazoer achtig bij Jong Ajax.
remco k
 remco k - maandag 16 april 2018 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 20:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Beetje Bazoer achtig bij Jong Ajax.
Jup. Vind hem wel sneller in de passing. Maar is wel weer wat kleiner en neemt wat meer risico.
remco k
 remco k - maandag 16 april 2018 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 20:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik wilde hetzelfde zeggen, krabbelt weer op... En aangezien het eerste voor geen meter loopt denk ik dat een potje belonen voor zijn comeback wel terecht zou zijn. Een keer er aan ruiken.
Ik hoop vurig op een andere trainer die Cassiera we een kans gaat geven.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 16 april 2018 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 20:32 schreef remco k het volgende:
Matusiwa trouwens wel gewoon een goede speler
Wilde het net noemen, dat kan wel een spelertje voor Ajax 1 worden.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 16 april 2018 - 20:38   quote  deeplink  
Ik zie overigens naast Cassierra, Sierhuis, Johnsen en Matusiwa niet echt Ajax 1 materiaal. Mazraoui en De Wit zie ik het ook niet redden.
Loetje
 Loetje - maandag 16 april 2018 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 20:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Jup. Vind hem wel sneller in de passing. Maar is wel weer wat kleiner en neemt wat meer risico.
Dat namen we Bazoer dan weer kwalijk omdat hij de bal soms echt ging brengen. Nouja soms, nogal vaak.
Loetje
 Loetje - maandag 16 april 2018 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2018 - 20:38 schreef Hasjkoph het volgende:
Ik zie overigens naast Cassierra, Sierhuis, Johnsen en Matusiwa niet echt Ajax 1 materiaal. Mazraoui en De Wit zie ik het ook niet redden.
4 stuks zou goed zijn he. Denk daarbij aan dat Mazaoui en Lang ook al min of meer doorgeschoven zijn. 6 in een jaar terwijl de lichting eigenlijk minder is. Vind het niet tegenvallen.
remco k
 remco k - maandag 16 april 2018 - 20:45   quote  deeplink  
Nunnely ook erg lekker bezig hoor.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 april 2018 door remco k --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5978
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële Jong Ajax topic









0.0131020