BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële Jong Ajax topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 04 februari 2020 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2020 - 17:49 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik hoop het … Ben sowieso benieuwd welke jong spelers er komend jaar naar het eerste zullen doorstromen en in de basis komen?
Ik verwacht volgend seizoen geen spelers die nu echt nog Jong Ajax zijn in de basis. Wel zullen er wat jongens mee gaan en invalbeurten gaan maken en dus onderdeel worden van de selectie.

Gravenberg, Eiting Traore en Schuurs gaan denk ik basis spelers worden. Scherpen zie ik persoonlijk niet zo veel in op dit moment. Castillio hoop ik dat ie een contract gaat krijgen, of hij al de eerste linksback kan zijn weet ik niet.

Ik vermoed deze zomer een serieuze metamorfose. Ziyech onana tagliafico en Van de Beek verwacht ik als vertrekkers en dat is op zich ook wel logisch.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 04 februari 2020 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2020 - 19:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik verwacht volgend seizoen geen spelers die nu echt nog Jong Ajax zijn in de basis. Wel zullen er wat jongens mee gaan en invalbeurten gaan maken en dus onderdeel worden van de selectie.

Gravenberg, Eiting Traore en Schuurs gaan denk ik basis spelers worden. Scherpen zie ik persoonlijk niet zo veel in op dit moment. Castillio hoop ik dat ie een contract gaat krijgen, of hij al de eerste linksback kan zijn weet ik niet.

Ik vermoed deze zomer een serieuze metamorfose. Ziyech onana tagliafico en Van de Beek verwacht ik als vertrekkers en dat is op zich ook wel logisch.
Grotendeels mee eens, maar ik moet zeggen dat ik Scherpen aardig stabiel vind worden in Jong. Van Kotarski daarentegen heb ik niet het idee dat hij echt stappen zet, ondanks dat hij speelde gisteren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 februari 2020 door Hasjkoph --
Loetje
 Loetje - dinsdag 04 februari 2020 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2020 - 14:08 schreef Eide het volgende:
Brobbey is een jongen die in de jeugd heel makkelijk doorstroom door z'n fysieke kracht. Het is een beest van een vent. Hij had vorig seizoen moeite met het voetballende aspect. Dit seizoen gaat het beter, zeker nu hij meer speelt nu Traore doorgeschoven is.
Ik moet je bekennen dat ik in Brobbey altijd de 17 jarige Romelu Lukaku zie.
Loetje
 Loetje - dinsdag 04 februari 2020 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2020 - 16:37 schreef AkaS het volgende:
Dank. Had zelf altijd het idee dat we onze eigen Lukaku aan het opleiden waren. Echter laat zijn debuut op zich wachten, is niet eens in zicht volgens mij. Hoop dat het voetballend goed komt want hij is zeker indrukwekkend wat betreft lichaamsbouw.
Hij heeft daar ook verdraaid veel van weg. Lukaku was ook een beest en moest het in zijn beginjaren ook echt hebben van zijn kracht
Loetje
 Loetje - dinsdag 04 februari 2020 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2020 - 19:14 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Kijkend naar wie er gisteren in de basis en op de bank zaten, denk ik dat het nog ff zal duren voordat er een paar definitief zullen aansluiten en ook basis worden.

Dit seizoen aangesloten zijn:
Lassina Traoré
Ryan Gravenberch
Perr Schuurs
Carel Eiting (wegens blessureleed)
Sergino Dest
Jurgen Ekkelenkamp (komt waarschijnlijk wel te kort)

Voor volgend jaar zullen aansluiten denk ik:
Juan Familio-Castillo (mits optie tot koop gelicht wordt)
Danilo Pereira (komt waarschijnlijk wel te kort)
Jurriën Timber
Kjell Scherpen (zal Onana vervangen denk ik)

Op langere termijn en voor invalbeurten:
Naci Ünüvar
Brian Brobbey
Kenneth Taylor
Sontje Hansen

Spelers als Quinten Timber, Kotarski, Jensen, Mendez en Pierie gaan het denk ik niet redden.
Kan me er grotendeels in vinden, alleen zie ik Scherpen echt nog niet Onana 1 op 1 vervangen. Wel zie ik hem de nieuwe 2e keeper worden. Het is ook niet voor niets dat Ajax al lang achter Hendrik van Crombrugge aanzit
p111
 p111 - dinsdag 04 februari 2020 - 20:39   quote  deeplink  
Op dit moment komt Gravenberch ook nog te kort net als Ekkelenkamp maar ik zie ze alle twee het wel redden,en Castillo en Brobbey zie ik in de loop van volgend seizoen er ook wel bijkomen.Traore/Dest/Eiting en Schuurs zie ik er nu al bij zitten.Hoop alleen dat Eiting zijn knie het gaat houden.Unuvar/Hansen/Taylor/Timber in de tweede helft van volgend seizoen misschien,die hebben volgens mij iets meer tijd nodig.
p111
 p111 - dinsdag 04 februari 2020 - 20:42   quote  deeplink  
Trouwens ik ben erg benieuwd wat ze deze zomer met Botman gaan doen.
Eide
 Eide - dinsdag 04 februari 2020 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2020 - 19:27 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Grotendeels mee eens, maar ik moet zeggen dat ik Scherpen aardig stabiel vind worden in Jong. Van Kotarski daarentegen heb ik niet het idee dat hij echt stappen zet, ondanks dat hij speelde gisteren.
Eens. Ik vind persoonlijk El Maach ook beter dan Kotarski.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 10 februari 2020 - 20:46   quote  deeplink  
Brobbey had al drie keer kunnen scoren, maar het Jong Ajax tegen Go Ahead is nergens meer terug te vinden. 2-0 achter inmiddels tegen Jong Utrecht.

Varela ook niet goed en zit compleet verkeerd bij het tweede doelpunt.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 10 februari 2020 - 21:36   quote  deeplink  
Pff niet dat je Varela nou mag beoordelen op een enkele wedstrijd, maar ik houd mn hart vast tegen Getafe.

6-1 inmiddels voor Jong Utrecht en keept dramatisch. Heel Jong Ajax ongekend slecht.
Eide
 Eide - maandag 10 februari 2020 - 21:49   quote  deeplink  
Varela oogt inderdaad uitermate onzeker.
nummer10
 nummer10 - maandag 10 februari 2020 - 21:52   quote  deeplink  
snap nu wel dat ajax naar een andere eerste keeper zoekt.. in eredivisie zag die er ook al niet goed uit bij de tegengoal
Eide
 Eide - maandag 10 februari 2020 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2020 - 21:52 schreef nummer10 het volgende:
snap nu wel dat ajax naar een andere eerste keeper zoekt.. in eredivisie zag die er ook al niet goed uit bij de tegengoal
Nee, zeker niet. Bij Jong Ajax heb ik meer vertrouwen in Scherpen dan Kotarski. Beide denk ik aankomend seizoen nog niet goed genoeg voor een basisplaats.
Loetje
 Loetje - maandag 10 februari 2020 - 22:00   quote  deeplink  
Mijn god, Jong Ajax was in zijn geheel om je kapot van te schrikken. 7-2 op je kloten krijgen is niet mals. Hopen dat dit eenmalig is voor Varela. Scherpen maakt op mij een betere indruk vooralsnog
nummer10
 nummer10 - maandag 10 februari 2020 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2020 - 21:59 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. Bij Jong Ajax heb ik meer vertrouwen in Scherpen dan Kotarski. Beide denk ik aankomend seizoen nog niet goed genoeg voor een basisplaats.
dat denk ik indd ook niet.. maar ik hoef varela niet onder de lat tegen getafe, en dan vonden we onze lamprou slecht maar dit is helemaal een clown met keeperstenue

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 februari 2020 door nummer10 --
nummer10
 nummer10 - maandag 10 februari 2020 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2020 - 22:00 schreef Loetje het volgende:
Mijn god, Jong Ajax was in zijn geheel om je kapot van te schrikken. 7-2 op je kloten krijgen is niet mals. Hopen dat dit eenmalig is voor Varela. Scherpen maakt op mij een betere indruk vooralsnog
hoe is kostarski dan ? eigen zelf nog niks of nauwelijks wat van gezien.. scherpen is groeiende...
remco k
 remco k - dinsdag 11 februari 2020 - 08:20   quote  deeplink  
De tering. Dit wordt nog wat tegen Getafe. Ieder schot op goal is raak.
Eide
 Eide - dinsdag 11 februari 2020 - 08:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2020 - 22:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

hoe is kostarski dan ? eigen zelf nog niks of nauwelijks wat van gezien.. scherpen is groeiende...
Ik heb geen hoge pet op van Kotarski.
remco k
 remco k - dinsdag 11 februari 2020 - 08:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 februari 2020 - 08:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb geen hoge pet op van Kotarski.
Speelt ook niet heel veel toch?
Eide
 Eide - dinsdag 11 februari 2020 - 11:38   quote  deeplink  
De laatste tijd juist meer dan Scherpen. Volgens mij laten ze de keepers steeds een serie keepen waarna de ander weer even staat. Kotarksi heeft 11 wedstrijden gekeept, Scherpen 12.
remco k
 remco k - woensdag 12 februari 2020 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 februari 2020 - 11:38 schreef Eide het volgende:
De laatste tijd juist meer dan Scherpen. Volgens mij laten ze de keepers steeds een serie keepen waarna de ander weer even staat. Kotarksi heeft 11 wedstrijden gekeept, Scherpen 12.
O oké. Dat wist ik niet.
Eide
 Eide - maandag 17 februari 2020 - 20:10   quote  deeplink  
Man, wat is Pieri zwak zeg.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 februari 2020 - 20:16   quote  deeplink  
Vreemd ook weer om Mazraoui in de basis van Jong te zien.

Ik kan alleen helaas de wedstrijd niet zien dit keer.
Eide
 Eide - maandag 17 februari 2020 - 20:20   quote  deeplink  
Wat een prachtige voorzet van Unuvar op Danilo. Beetje uit het niets, maar Jong Ajax 1-0 voor.
Eide
 Eide - maandag 17 februari 2020 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 februari 2020 - 20:16 schreef Hasjkoph het volgende:
Vreemd ook weer om Mazraoui in de basis van Jong te zien.

Ik kan alleen helaas de wedstrijd niet zien dit keer.
Mooi dat hij minuten kan maken.
Eide
 Eide - maandag 17 februari 2020 - 20:23   quote  deeplink  
Oh man, Brobbey van 2 meter hoog over een leeg doel.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 17 februari 2020 - 20:24   quote  deeplink  
Wat een kans op 2-0.....
Eide
 Eide - maandag 17 februari 2020 - 20:32   quote  deeplink  
Prachtige 2-0. Brian Brobbey na een prachtige snelle aanval.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 februari 2020 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 17 februari 2020 - 20:32   quote  deeplink  
2-0 door Brobbey
remco k
 remco k - maandag 17 februari 2020 - 21:17   quote  deeplink  
Brobbey eraf met een hamstring blessure?
remco k
 remco k - maandag 17 februari 2020 - 21:23   quote  deeplink  
Lekker gekeept.
Eide
 Eide - maandag 17 februari 2020 - 21:30   quote  deeplink  
Mazraoui geblesseerd eraf.
remco k
 remco k - maandag 17 februari 2020 - 21:32   quote  deeplink  
En wederom lekker gekeept.
Eide
 Eide - maandag 17 februari 2020 - 21:33   quote  deeplink  
En Jong geeft het weer eens weg. Nu 2-3 achter.
remco k
 remco k - maandag 17 februari 2020 - 21:33   quote  deeplink  
Mazraoui enkel blessure. Die is ook wel even weg.
Loetje
 Loetje - maandag 17 februari 2020 - 21:37   quote  deeplink  
Wat is Jong allemaal aan het doen...

En nu Mazraoui weer kwijt. Wordt er schijtziek van.
nummer10
 nummer10 - maandag 17 februari 2020 - 21:46   quote  deeplink  
moet toch te denken zetten al die blessures he, en kom niet aan dat het niet dezelfde blessures zijn dus geen verband met elkaar kan houden.. spieren, enkelbanden, gewrichten, hamstrings, knie... alles kan je overtrainen
remco k
 remco k - maandag 17 februari 2020 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 februari 2020 - 21:46 schreef nummer10 het volgende:
moet toch te denken zetten al die blessures he, en kom niet aan dat het niet dezelfde blessures zijn dus geen verband met elkaar kan houden.. spieren, enkelbanden, gewrichten, hamstrings, knie... alles kan je overtrainen
Mazraoui verstapt zich gewoon duidelijk. Wat heeft dat in hemelsnaam met training te maken.

Man man man dat zoeken van je om maar iets te klagen te hebben. Je zou je bijna gaan afvragen waarom je in hemelsnaam überhaupt interesse in Ajax hebt.
Loetje
 Loetje - maandag 17 februari 2020 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 februari 2020 - 21:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Mazraoui verstapt zich gewoon duidelijk. Wat heeft dat in hemelsnaam met training te maken.

Man man man dat zoeken van je om maar iets te klagen te hebben. Je zou je bijna gaan afvragen waarom je in hemelsnaam überhaupt interesse in Ajax hebt.
+34!
nummer10
 nummer10 - maandag 17 februari 2020 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 februari 2020 - 21:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Mazraoui verstapt zich gewoon duidelijk. Wat heeft dat in hemelsnaam met training te maken.

Man man man dat zoeken van je om maar iets te klagen te hebben. Je zou je bijna gaan afvragen waarom je in hemelsnaam überhaupt interesse in Ajax hebt.
neehoor niks geen zoeken, je verzwikt je enkel eerder door zwakke enkelbanden, zwakke enkelbanden kunnen komen door overbelasting/overtrainen waardoor ze oprekken, dus eerder kans op verzwikken.. zelfde geld alle andere delen van het lichaam, door teveel trainen/krachttrainen maak je eigenlijk elke keer kleine littekens die daarna weer gaan genezen, daarom moeten topsporters ook zoveel eiwitten etc nemen zodat genezing sneller gaat..
nummer10
 nummer10 - maandag 17 februari 2020 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 februari 2020 - 21:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Mazraoui verstapt zich gewoon duidelijk. Wat heeft dat in hemelsnaam met training te maken.

Man man man dat zoeken van je om maar iets te klagen te hebben. Je zou je bijna gaan afvragen waarom je in hemelsnaam überhaupt interesse in Ajax hebt.
juist het beste voor met ajax... dat jij dit soort dingen niet wil zien zegt meer over jou dan over mij.. heb precies zulke dingen meegemaakt en staat los van tenhag of ajax... gewoon een feit dat teveel niet perse goed hoeft te zijn.. en gezien de vele blessures moet jeje toch dingen af gaan vragen..
nummer10
 nummer10 - maandag 17 februari 2020 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 februari 2020 - 22:07 schreef Loetje het volgende:

[..]

+34!
+35 hoop ik dit jaar.. scheelt weer zulke kinderachtige dingen van een volwassen iemand
Eide
 Eide - maandag 17 februari 2020 - 22:22   quote  deeplink  
Nee, overtraining is puur het lichaam met belasting dan het van kan herstellen. Dat heeft niet met verrekken en weet ik veel wat te maken. Het is feitelijk een fysieke burnout.

Hoewel het waar is dat krachttraining minuscule scheurtjes maakt, is dat voor conditietraining absoluut niet waar. Bovendien zou bij overtraining een duidelijke trend in de trainingsdata te zien moeten zijn (alle spelers training met hartslagmeter en GPS). Je mag er toch vanuit gaan dat ze niet al sinds oktober stug doortrainen terwijl een verminderd prestatieniveau zichtbaar is.

Die theorie is maar moeilijk te verdedigen ouwe. Er is geen enkel bewijs voor of plausibel aanwijsbare observatie. De kans dat het gewoon domme pech is, is eigenlijk een stuk groter gezien de verschillende situaties, blessures en hoe makkelijk andere spelers overeind blijven.
nummer10
 nummer10 - maandag 17 februari 2020 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 februari 2020 - 22:22 schreef Eide het volgende:
Nee, overtraining is puur het lichaam met belasting dan het van kan herstellen. Dat heeft niet met verrekken en weet ik veel wat te maken. Het is feitelijk een fysieke burnout.

Hoewel het waar is dat krachttraining minuscule scheurtjes maakt, is dat voor conditietraining absoluut niet waar. Bovendien zou bij overtraining een duidelijke trend in de trainingsdata te zien moeten zijn (alle spelers training met hartslagmeter en GPS). Je mag er toch vanuit gaan dat ze niet al sinds oktober stug doortrainen terwijl een verminderd prestatieniveau zichtbaar is.

Die theorie is maar moeilijk te verdedigen ouwe. Er is geen enkel bewijs voor of plausibel aanwijsbare observatie. De kans dat het gewoon domme pech is, is eigenlijk een stuk groter gezien de verschillende situaties, blessures en hoe makkelijk andere spelers overeind blijven.
ik zeg ook nergens, dit is de schuld van het trainen.. enkel dat er is naar gekeken moet worden gezien de vele blessures.. er KAN een verband zijn, dus niet er IS een verband..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 februari 2020 door nummer10 --
nummer10
 nummer10 - maandag 17 februari 2020 - 22:28   quote  deeplink  
daarbij wil ik er even bij opmerken dat dit dan niet bij tenhag ligt.. die verzorgt de trainingen (voetbal technisch) niet perse het trainingsschema qua fysiek.. daar zijn andere mensen voor lijkt mij..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 februari 2020 door nummer10 --
remco k
 remco k - maandag 17 februari 2020 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 februari 2020 - 22:24 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik zeg ook nergens, dit is de schuld van het trainen.. enkel dat er is naar gekeken moet worden gezien de vele blessures.. er KAN een verband zijn, dus niet er IS een verband..
Kom op man. Kijk je Posts eens terug. Je roept constant dat het van het trainen is en dat het ten Hag zijn schuld is.
remco k
 remco k - maandag 17 februari 2020 - 22:50   quote  deeplink  
Overigens na Varela vorige week nu Kotarski bij 3 tegengoals gewoon heel matig.
nummer10
 nummer10 - maandag 17 februari 2020 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 februari 2020 - 22:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Kom op man. Kijk je Posts eens terug. Je roept constant dat het van het trainen is en dat het ten Hag zijn schuld is.
lees het nog eens, tenhag is niet de fysiek trainer..
nummer10
 nummer10 - maandag 17 februari 2020 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 februari 2020 - 22:50 schreef remco k het volgende:
Overigens na Varela vorige week nu Kotarski bij 3 tegengoals gewoon heel matig.
gezien indd.. weet het ook niet.. ben er echter erg bang voor
p111
 p111 - maandag 17 februari 2020 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 februari 2020 - 22:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

neehoor niks geen zoeken, je verzwikt je enkel eerder door zwakke enkelbanden, zwakke enkelbanden kunnen komen door overbelasting/overtrainen waardoor ze oprekken, dus eerder kans op verzwikken.. zelfde geld alle andere delen van het lichaam, door teveel trainen/krachttrainen maak je eigenlijk elke keer kleine littekens die daarna weer gaan genezen, daarom moeten topsporters ook zoveel eiwitten etc nemen zodat genezing sneller gaat..
Mazraoi is al twee jaar constant geblesseerd.geen prof (spieren/fysiek) ?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5877
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële Jong Ajax topic









0.0181100