BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële Jong Ajax topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 12 augustus 2017 - 11:49   quote  deeplink  
Ook Jong Ajax gaat richting een nieuw seizoen in de Jupiler League. Vorig seizoen werd de ploeg onder trainer Marcel Keizer, nu hoofdtrainer van de hoofdmacht van Ajax, verdienstelijk 2e. Het elftal speelde onder aanvoering van middenvelders Nouri, v.d. Beek en De Jong vaak voetbal wat menig supporter graag bij het eerste zou hebben willen zien. Helaas weten we allemaal het tragische verhaal rondom Nouri en zullen we hem nooit meer in het rood-witte shirt van Ajax zien voetballen. De jonkies v.d. Beek en De Jong zijn allebei overgeheveld naar de hoofdmacht.

Verder verlieten Zakaria el Azzouzi, Pelle Clement, Dragisa Gudelj, Leeroy Owusu, Ezra Walian, Django Warmendam en Markus Bay allemaal sportpark De Toekomst. De op huurbasis vertrokken Indy Groothuizen, Queensy Menig en Robert Muric keerden terug. Ook Dominik Kotarski, Teun Bijleveld en Robin Schouten werden binnengehaald. De aangetrokken Dennis Johnson en Luis Manuel Orejuela zullen in eerste instantie bij Jong Ajax aansluiten.

Natuurlijk waren er niet alleen wijzigingen in het elftal. Door de promotie van Marcel Keizer moest er ook een nieuwe hoofdtrainer worden aangesteld. Marc Overmars en Edwin v.d. Sar kwamen in hun zoektocht uit bij Michael Reiziger. Reiziger was de afgelopen 4 seizoenen actief in de trainersstaf van Sparta, waarvan de laatste 2.5 seizoen als assistent van Alex Pastoor. Hij wordt bij Jong Ajax bijgestaan door Winston Bogarde.

Jong Ajax opent het seizoen op vrijdag 18 augustus met een uitwedstrijd bij Cambuur Leeuwarden. Een week later is de eerste thuiswedstrijd. Op sportpark De Toekomst, goed voor een capaciteit van 2050 toeschouwers, is Fortuna Sittard de tegenstander.

De ogen van veel supporters zal tijdens de wedstrijden gericht zijn op de nieuwe Colombiaanse aanwinst Orejuela. Mijn tip is echter om ook Carel Eiting in de gaten te houden. De 19-jarige Amsterdammer wordt gezien als een enorm talent, maar oogt wat log. De slimme spelverdeler kan echter kappen en draaien als de beste en heeft daarnaast een verwoestend schot in de benen. Ook Zian Flemming is een aanrader. Na een zware blessure in de B-jeugd leek hij op weg naar de uitgang, maar afgelopen seizoen wist hij zich toch weer omhoog te knokken. Eerst als centrumverdediger, later als soepel scorende spits bij de A1.

Ik heb even een nieuw topic gemaakt voor Jong Ajax en zal hier zoveel mogelijk de nieuwste updates in plaatsen. Daarnaast kan je hier rondom wedstrijden van Jong Ajax discussiëren over de wedstrijd, het spel en de spelers. Als ik terug ben van vakantie zal ik even een overzicht van de selectie en het wedstrijdschema plaatsen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 12 augustus 2017 door Ajax Warrior --
Loetje
 Loetje - zaterdag 12 augustus 2017 - 11:56   quote  deeplink  
Hoop toch dat Orejuela en Eiting vaak bij het eerste zullen zitten.

Dit jaar verwacht ik wel minder van Jong. Hadden vorig jaar een ijzersterke selectie waarvan er veel nu in 1 spelen.
Eide
 Eide - zaterdag 12 augustus 2017 - 12:06   quote  deeplink  
Eiting is al overgeheveld naar Ajax 1. Hij zit in principe vast bij de selectie daar. Orejuela weet ik niet. Dat gaan we zien. Die nieuwe rechtsbuiten die Ajax bij Heerenveen heeft gehaald verwacht ik initieel wel bij Jong Ajax.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 12 augustus 2017 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2017 - 12:06 schreef Eide het volgende:
Eiting is al overgeheveld naar Ajax 1. Hij zit in principe vast bij de selectie daar. Orejuela weet ik niet. Dat gaan we zien. Die nieuwe rechtsbuiten die Ajax bij Heerenveen heeft gehaald verwacht ik initieel wel bij Jong Ajax.
Klopt wat je zegt, al zal Eiting voornamelijk nog spelen in Jong Ajax. Hij zal toch zijn minuten moeten maken.
Eide
 Eide - zaterdag 12 augustus 2017 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2017 - 12:09 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Klopt wat je zegt, al zal Eiting voornamelijk nog spelen in Jong Ajax. Hij zal toch zijn minuten moeten maken.
Weet ik niet. Ik denk toch dat Keizer hem bij Ajax 1 zal willen hebben samen met Frenkie de Jong. Die zullen Jong Ajax spelen als je na Ajax 1 uitkomen. Anders wordt het toch wissel zijn bij 1.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 18 augustus 2017 - 20:51   quote  deeplink  
Jong Ajax staat met rust 0-2 voor in Leeuwarden. Doelpuntenmakers aan Amsterdamse zijde zijn Sidoel en Cassierra.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 18 augustus 2017 - 20:53   quote  deeplink  
Muric staat in de basis bij Jong Ajax, was hij niet vertrokken? Of heb ik dat volkomen mis?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 18 augustus 2017 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2017 - 20:53 schreef Hasjkoph het volgende:
Muric staat in de basis bij Jong Ajax, was hij niet vertrokken? Of heb ik dat volkomen mis?
Lees topictekst. Is teruggekeerd van verhuur!
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 18 augustus 2017 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2017 - 20:54 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Lees topictekst. Is teruggekeerd van verhuur!
Je hebt gelijk. Verwacht niet dat die nog een kans zal krijgen bij Ajax 1 alleen.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 18 augustus 2017 - 21:29   quote  deeplink  
Jammer vond Muric altijd wel leuk om te zien spelen. Na Meleg weer een kroatische buitenspeler die het niet red. En dan te bedenken wat een soaps het waren die jongens binnen te halen.
Eide
 Eide - vrijdag 18 augustus 2017 - 21:48   quote  deeplink  
Stan van Bladeren keept een hele goede pot. Wel vervelend als je keeper een hoofdrol speelt.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 18 augustus 2017 - 21:51   quote  deeplink  
Zit de wedstrijd te kijken en vraag me af wie van deze jongens door zou moeten kunnen stromen naar 1 volgend seizoen. Zie het niet eerlijk gezegd
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 18 augustus 2017 - 21:57   quote  deeplink  
Jezus wat een idiote actie man.
Hoop dat het meevalt bij Cassiera

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 augustus 2017 door Jaccio --
Eide
 Eide - vrijdag 18 augustus 2017 - 21:59   quote  deeplink  
Donker, donkerrood. Meer dan terechte kaart. Wat een idioot zeg. Als dat niet minimaal 4 wedstrijden oplevert.... Dat is niets als als een poging iemand zwaar te verwonden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 18 augustus 2017 - 22:02   quote  deeplink  
Jong Ajax start met een 1-2 overwinning. Nog een terechte rode kaart in de laatste minuut van de wedstrijd voor Peersman. Ook zijn reactie na de rode kaart spreekt boekdelen. Gewoon wedstrijdje of 4 - 5 schorsen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 19 augustus 2017 - 02:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2017 - 22:02 schreef Ajax Warrior het volgende:
Jong Ajax start met een 1-2 overwinning. Nog een terechte rode kaart in de laatste minuut van de wedstrijd voor Peersman. Ook zijn reactie na de rode kaart spreekt boekdelen. Gewoon wedstrijdje of 4 - 5 schorsen.
Dacht meer aan 10. Bal al lang weg en het had einde seizoen Cassierra kunnen zijn. Reactie erna is helemaal walgelijk en aangezien hij dit vaker geflikt heeft... Gewoon een pot of 10
nummer10
 nummer10 - zaterdag 19 augustus 2017 - 02:25   quote  deeplink  
teamgenoten van nouri.. máar winnen wel.. remco kom er maar in
Loetje
 Loetje - zaterdag 19 augustus 2017 - 02:28   quote  deeplink  
Jong Ajax speelde gisteren de eerste 25 minuten echt heel goed. Cassierra veel in beweging en die wil ik toch wel vaker een kans zien hebben. Die vleugel die van Heerenveen af kwam kon me ook wel bekoren. Niet altijd even goed maar passeert echt heel makkelijk. Verder was Stan van Bladeren verreweg de beste bij Jong Ajax. Wat is die gegroeid zeg.
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 19 augustus 2017 - 09:14   quote  deeplink  
Zijn trainer heeft iniedergeval alvast ingegrepen.

http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=311266

Nu de KNVB nog
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 19 augustus 2017 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 02:25 schreef nummer10 het volgende:
teamgenoten van nouri.. máar winnen wel.. remco kom er maar in
Misschien jezelf even beter informeren voordat je gaat blaten.
p111
 p111 - zaterdag 19 augustus 2017 - 09:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 02:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dacht meer aan 10. Bal al lang weg en het had einde seizoen Cassierra kunnen zijn. Reactie erna is helemaal walgelijk en aangezien hij dit vaker geflikt heeft... Gewoon een pot of 10
Die achterlijke Peersman heeft dit zo vaak deze randdebiel moeten ze een halfjaar schorsen.Trouwens ik heb de eerste helft genoten van Jong Ajax,heerlijke combinaties en prima inzet en die nw Johnson gaan wij nog wel veel plezier aan beleven.De tweede helft zaten ze er een beetje door heen en ging Cambuur echt de schoffel er op zetten,maar ze kwamen er goed door die jonge gasten.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 19 augustus 2017 - 09:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 09:47 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Misschien jezelf even beter informeren voordat je gaat blaten.
hoezo blaten, ze winnen toch en zitten ook spelers bij die jaren met nouri hebben gespeelt en er ook bij waren.. heel simpel.. dat het eerste niet loopt komt door meerdere oorzaken.. lees de artikels er maar op na.. onervaren trainer die door marc eerst klaargestoomt wou worden.. zag keizer zitten maar bergkamp wou hem als eerste.. heel simpel omdat hij meer invloed wil, spelers onderling scheve gezichten en een trainee die uitspraken doet dat zijn selectie minder kwaliteit heeft.. (onervarenheid) hierom neem ik keizee niks kwalijk en hoop echt dat hij het allemaal snel oppikt zodat we kunnen genieten van een mooi en goed ajax zonder al dir gezeik
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 19 augustus 2017 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 09:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

hoezo blaten, ze winnen toch en zitten ook spelers bij die jaren met nouri hebben gespeelt en er ook bij waren.. heel simpel.. dat het eerste niet loopt komt door meerdere oorzaken.. lees de artikels er maar op na.. onervaren trainer die door marc eerst klaargestoomt wou worden.. zag keizer zitten maar bergkamp wou hem als eerste.. heel simpel omdat hij meer invloed wil, spelers onderling scheve gezichten en een trainee die uitspraken doet dat zijn selectie minder kwaliteit heeft.. (onervarenheid) hierom neem ik keizee niks kwalijk en hoop echt dat hij het allemaal snel oppikt zodat we kunnen genieten van een mooi en goed ajax zonder al dir gezeik
Met alle respect, maar blaat wat betreft Nouri lekker verder. Ik ga daar verder met jou niet over discussiëren. En wat dat andere betreft. Ga je echt goed inlezen want jullie weten nog niet eens de helft van de bedrijfsstructuur binnen Ajax. Want, helaas maar waar, zijn we meer bedrijf dan voetbalclub!
nummer10
 nummer10 - zaterdag 19 augustus 2017 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 10:03 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Met alle respect, maar blaat wat betreft Nouri lekker verder. Ik ga daar verder met jou niet over discussiëren. En wat dat andere betreft. Ga je echt goed inlezen want jullie weten nog niet eens de helft van de bedrijfsstructuur binnen Ajax. Want, helaas maar waar, zijn we meer bedrijf dan voetbalclub!
al jaren dat weet ik wel.. helaas
remco k
 remco k - zaterdag 19 augustus 2017 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 02:25 schreef nummer10 het volgende:
teamgenoten van nouri.. máar winnen wel.. remco kom er maar in
Huh. Zeg ik ergens dat ze niet meer gaan winnen dan? En is het eerste en de druk daarbij niet anders dan?

Maar gaan we deze vraag bij iedere winst of verlies partij stellen?
nummer10
 nummer10 - zaterdag 19 augustus 2017 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 11:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Huh. Zeg ik ergens dat ze niet meer gaan winnen dan? En is het eerste en de druk daarbij niet anders dan?

Maar gaan we deze vraag bij iedere winst of verlies partij stellen?
haha neehoor ;)
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 19 augustus 2017 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2017 - 09:14 schreef Jaccio het volgende:
Zijn trainer heeft iniedergeval alvast ingegrepen.

http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=311266

Nu de KNVB nog
Ben echt benieuwd wat hier uitkomt. Wat een belachelijke volslagen idiote actie zeg.
Loetje
 Loetje - maandag 21 augustus 2017 - 19:37   quote  deeplink  
Peersman krijgt gewoon maar 3 wedstrijdjes zoals verwacht
nummer10
 nummer10 - maandag 21 augustus 2017 - 20:26   quote  deeplink  
belachelijk indd
p111
 p111 - maandag 21 augustus 2017 - 21:19   quote  deeplink  
Wat een voorbeeld knvb
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 22 augustus 2017 - 20:41   quote  deeplink  
lol... hoe dan...

Dit hoort toch niet op een voetbalveld thuis..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 25 augustus 2017 - 20:16   quote  deeplink  
Jong Ajax staat na 12 minuten met 2-0 voor tegen Fortuna Sittard. Doelpunten kwamen van de voet van Cassierra en Muric.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 25 augustus 2017 - 21:29   quote  deeplink  
Jong Ajax kwam na ongeveer 8 minuten spelen in de 2e helft op 3-0 door Muric. Inmiddels staat het 3-2. In beide gevallen zag Lamprou er niet goed uit.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 25 augustus 2017 - 21:36   quote  deeplink  
Dennis Johnson zorgt in de 75ste minuut met een geweldig stiftje voor 4-2.
remco k
 remco k - vrijdag 25 augustus 2017 - 22:46   quote  deeplink  
Net even de goals terug gekeken. Maar die laatste is wel echt van hele grote schoonheid.
bahbah
 bahbah - vrijdag 25 augustus 2017 - 23:47   quote  deeplink  
Snel naar het eerste halen!
Gewoon doen.Die gast is 19!
Kan makkelijk...
Doen!!!Daar krijgen ze geen spijt van.
Ik zie wat ik zie en zag m bij Heerenveen al.
Die jongen word de revelatie van het seizoen.
Dat is wat ik aanvoel gewoon..
Geef m de kans en hij grijpt hem.
Ik denk dat ze niets te verliezen hebben!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 augustus 2017 door bahbah --
remco k
 remco k - zaterdag 26 augustus 2017 - 17:37   quote  deeplink  
Ajax o19 kansloos en helemaal weggevaagd door de o19 van psv 5-0
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 01 september 2017 - 20:13   quote  deeplink  
Jong Ajax komt in de 9e minuut op 0-1 in de wedstrijd tegen Jong psv. Doelpuntenmaker bij de Amsterdammers is Cassierra!!
remco k
 remco k - vrijdag 01 september 2017 - 20:44   quote  deeplink  
0-2 inmiddels prima goal van Neres en Cassiera. Beiden spelen ook gewoon erg goed.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 september 2017 door remco k --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 01 september 2017 - 20:44   quote  deeplink  
Jong Ajax komt in de 42ste minuut op 0-2 door een doelpunt van Neres!!
Eide
 Eide - vrijdag 01 september 2017 - 20:45   quote  deeplink  
0-2, mooie steekpass van Casseirra op Neres die net afrond. Ajax oppermachtig op de Herdgang.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 01 september 2017 - 20:46   quote  deeplink  
Overigens raar? Ik was in de veronderstelling dat er tijdens de interlandperiode geen wedstrijdronde meer zou zijn? Vorig jaar was dat namelijk afgesproken. Blijkbaar is het dit seizoen dus weer teruggedraaid!
remco k
 remco k - vrijdag 01 september 2017 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2017 - 20:46 schreef Ajax Warrior het volgende:
Overigens raar? Ik was in de veronderstelling dat er tijdens de interlandperiode geen wedstrijdronde meer zou zijn? Vorig jaar was dat namelijk afgesproken. Blijkbaar is het dit seizoen dus weer teruggedraaid!
Er is afgesproken dat tijdens de interlandperiode de jong teams tegen elkaar te laten spelen. Dit omdat die allebei last hebben van speers die er niet bij zijn
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 01 september 2017 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2017 - 21:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Er is afgesproken dat tijdens de interlandperiode de jong teams tegen elkaar te laten spelen. Dit omdat die allebei last hebben van speers die er niet bij zijn
Ok bedankt, dat wist ik even niet!
Eide
 Eide - vrijdag 01 september 2017 - 21:14   quote  deeplink  
3-0 Flemming. Fout van Room.
Eide
 Eide - vrijdag 01 september 2017 - 21:32   quote  deeplink  
Technisch begaafde voetballer, die Orejuela. De tegenstand van PSV is minimaal maar hij doet alles wat hij moet doen goed. Laat zich prima zien, hoewel dat voor heel veel Ajacieden geldt.
bahbah
 bahbah - vrijdag 01 september 2017 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2017 - 21:32 schreef Eide het volgende:
Technisch begaafde voetballer, die Orejuela. De tegenstand van PSV is minimaal maar hij doet alles wat hij moet doen goed. Laat zich prima zien, hoewel dat voor heel veel Ajacieden geldt.
Komt heel sterk en explosief over ...
Veel snelheid..
Flemming zie je aan balbehandeling dat ie klasse apart is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 september 2017 door bahbah --
bahbah
 bahbah - vrijdag 01 september 2017 - 22:03   quote  deeplink  
Wel leuk om te zien de frustratie van Maher.
Kwamen niet door het middenveld heen.
Koploper yesss!!!!
Eide
 Eide - vrijdag 01 september 2017 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2017 - 22:00 schreef bahbah het volgende:

[..]

Komt heel sterk en explosief over ...
Veel snelheid..
Flemming zie je aan balbehandeling dat ie klasse apart is.
Flemming kwam aan het einde van het seizoen als een raket en gaat nu ook goed inderdaad. Oogt ook goed in het kiezen van momenten om druk te zetten.
Loetje
 Loetje - vrijdag 01 september 2017 - 22:29   quote  deeplink  
Prima potje weer van de jonkies

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële Jong Ajax topic









0.0097520