BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote Feyenoord & de coronacrisis topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 08 april 2020 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 22:20 schreef van geil het volgende:
Beetje naïef om te denken dat het alleen ouderen en zwakkeren betreft , dat zijn de eerste die "omvallen" ja . Maar geloof me in Brabant ( de voorloper in NL ) sterven steeds meer jonge mensen , zonder welke aandoening dan ook.
Volgens mij denkt niemand dat Geile ,tenminste ik kan er niks van terug vinden.
Positivo
 Positivo - donderdag 09 april 2020 - 00:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 22:28 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Volgens mij denkt niemand dat Geile ,tenminste ik kan er niks van terug vinden.
Met onderliggend lijden de mensen die gezond sterven is echt bijna 0. Maar van een griep kan je ook doodgaan bijvoorbeeld een dubbele longontsteking.

Nogmaals we overdrijven het aantal doden wereldwijd 200,000 zit ik hoog denk ik op 7.000.000.000 inwoners dat is 0,00003 van de mensheid. Het aantal gezonde mensen is 0,000000001 procent.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 april 2020 door Positivo --
Positivo
 Positivo - donderdag 09 april 2020 - 06:10   quote  deeplink  
Quest

7 vreselijke virussen die we nog lang niet zijn vergeten
Er waart een nieuw coronavirus rond in China. Al zes mensen overleden begin 2020 aan de gevolgen van de ziekte en nog eens driehonderd raakten er besmet
zeven-vreselijke-virussen-7Archief Quest
Het nieuwe coronavirus komt op een uiterst ongelukkig moment: vlak voor het Chinees Nieuwjaar, op zaterdag 25 januari 2020. Veel Chinezen gebruiken deze periode om zich in een vliegtuig, bus of trein naar familie te begeven, wat natuurlijk niet handig is als er een dodelijk virus rondwaart.

De eerste ziektegevallen werden in het centraal gelegen Wuhan gemeld. Inmiddels is het virus ook buiten de Chinese landsgrenzen opgedoken. Mensen die China hadden bezocht, namen het virus mee naar onder meer Zuid-Korea, Japan en Thailand

Coronavirussen kunnen zeer gevaarlijk zijn
In 2002 brak er een ander coronavirus uit in China: SARS. Binnen een paar maanden verspreidde de ziekte zich over heel de wereld, van Azië tot Europa. Ruim 8000 mensen werden ziek van het virus en 774 overleefden de besmetting niet.

Vijf feitjes over niezen

Coronavirussen veroorzaken doorgaans een simpele verkoudheid, met bijbehorende gevolgen. Denk aan een verstopte neus, zere keel en een kuchje. Mensen met een verzwakt immuunsysteem kunnen eraan overlijden, maar over het algemeen is een coronavirus niet zo gevaarlijk.

Het SARS-virus was hierop een uitzondering, net als het MERS-virus. Dat brak in 2012 uit in het Midden-Oosten en was in november 2019 nog steeds niet uitgeroeid. In november stond de teller op 2494 zieken, van wie er 858 zijn overleden.

De dodelijkste virussen die nu nog op aarde rondzwerven
Hoe akelig die coronavirussen ook zijn, het zijn zeker niet de dodelijkste virussen op aarde. Dat zijn namelijk deze:

Hiv. Veroorzaakt aids, een ziekte die je immuunsysteem afbreekt. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) raakten sinds het begin van de epidemie 75 miljoen mensen besmet, en overleden er 32 miljoen mensen aan. Eind 2018 leefden er wereldwijd 37,9 miljoen mensen met hiv. In sommige delen van Afrika draagt 1 op de 25 mannen het virus met zich mee.
Hepatitis. Veroorzaakt leverontsteking. Er zijn vijf typen: A, B, C, D, E. De WHO schat in dat hepatitis B en C in 2015 aan ruim 1,3 miljoen mensen het leven kostte. Het aantal dodelijke slachtoffers is sinds 2000 met 22 procent gestegen.
Griep. Is vooral gevaarlijk voor ouderen en mensen met chronische longziekten. Vaccinatie kan de ziekte voorkomen of symptomen verminderen. Geschat aantal doden: 290.000 tot 650.000 per jaar.
HPV. Veroorzaakt (potentieel dodelijke) baarmoederhalskanker. Dat is de vierde op de lijst van meest voorkomende kankersoorten bij vrouwen, met wereldwijd 570.000 nieuwe gevallen in 2018. Er overlijden 311.000 vrouwen per jaar aan de ziekte, van wie 85 procent in minder ontwikkelde landen.
Rabies. Hondsdolheid. Besmet de hersenen. De WHO schat dat er jaarlijks zo'n 59.000 mensen besmet raken met het virus. Het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk veel hoger, omdat veel gevallen niet gemeld worden. In 99 procent van de gevallen wordt de ziekte door een hond overgedragen. In Noord-Amerika zijn vooral vleermuizen de boosdoeners.
Knokkelkoorts (dengue). Komt voor in tropische gebieden, maar breidt zich sterk uit. Het virus veroorzaakt griepachtige symptomen, en de ernstige variant kan dodelijk zijn. 2016 gaat de boeken in als het 'dengue-jaar', met 2,38 miljoen gevallen op het Amerikaanse continent en 375.000 in het Pacifisch gebied. Jaarlijks moeten er wereldwijd 500.000 mensen worden opgenomen in het ziekenhuis, van wie 2,5 procent overlijdt.
Ebola. Komt vooral voor in afgelegen gebieden vlak bij tropisch regenwoud. Veroorzaakt hoge koorts, overgeven en diarree. Tussen 2014 en 2016 woedde de ziekte in West-Afrika, met 28.600 besmettingen en 11.325 doden tot gevolg. Gemiddeld overleeft ongeveer de helft van de patiënten de ziekte niet. Maar tijdens eerdere uitbraken kon dit percentage flink hoger uitpakken, tot wel 90 procent.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 april 2020 door Positivo --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 09 april 2020 - 07:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 21:37 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Zeker een gedeelte ,Freek de Jonge heeft ook zoiets aangegeven ,overigens mijn moeder ook.
Zij heeft dat aan ons zelf aangeven .
Maar echt niet alle oude mensen willen dit ,sommige staan nog vol in het leven .
Klopt, dat kan ik me ook zeker voorstellen
CobusIII
 CobusIII - donderdag 09 april 2020 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 00:45 schreef Positivo het volgende:

[..]

Met onderliggend lijden de mensen die gezond sterven is echt bijna 0. Maar van een griep kan je ook doodgaan bijvoorbeeld een dubbele longontsteking.

Nogmaals we overdrijven het aantal doden wereldwijd 200,000 zit ik hoog denk ik op 7.000.000.000 inwoners dat is 0,00003 van de mensheid. Het aantal gezonde mensen is 0,000000001 procent.
Met of zonder maatregelen? Zonder maatregelen sterft pakweg tussen de 1 en 3%. Zo'n 5% houdt er blijvende schade aan over. Dan is er nog een groep die er behoorlijk ziek van is en zorg nodig heeft. met deze percentages wordt het zorgstelsel compleet overwoekerd.
Dan de rekensom 1 a 3% van 7.000.000.000 = tussen de 70M-210M doden, 350M met blijvende schade en dan waarschijnlijk 500M die er behoorlijk ziek van zijn geweest. De vraag is wel over welke periode deze cijfers gelden. Treedt er bijvoorbeeld groepsimmuniteit op en hoe snel. Hoe vaak komt het coronavirus terug en wanneer komt er (uberhaupt) een vaccin dan wel medicijn.
Houd er ook rekening mee dat de officieel geregistreerde doden een topje zijn van de ijsberg. Ik schat in dat de werkelijke cijfers vele malen hoger liggen. Dat wordt ook beaamd door de vereniging huisartsen. En we hebben het niet alleen over Nederland, maar ook over derde wereld landen die een heel zwak zorgstelsel hebben en al helemaal geen registratiesysteem. Ik denk uiteindelijk dat de cijfers behoorlijk lager gaan uitvallen dan hierboven berekend door alle (toekomstige) maatregelen en innovaties.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 april 2020 door CobusIII --
CobusIII
 CobusIII - donderdag 09 april 2020 - 13:34   quote  deeplink  
Nog een toevoeging....we gaan er van uit dat zo'n 60%-70% van de mensen het virus gaan oplopen. Weet alleen niet over welke periode dit berekend is..Dus dat zal het aantal ook nog wat omlaag brengen.
CobusIII
 CobusIII - donderdag 09 april 2020 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 03:30 schreef Positivo het volgende:

[..]

Q koorts is van een heel ander kaliber en lokaal vooral op veehouderijen.
De uitbraak in Nederland was voor zover bekend de grootste ter wereld. Tot 2007 waren er in dat land gemiddeld vijftien besmettingen van de mens per jaar, veelal bij geitenhouders of hun familieleden. In de eerste helft van 2007 trad een piek van 59 besmettingsgevallen in de provincies Gelderland en Noord-Brabant op. Hiervan waren 27 gevallen in een klein gebied in het oosten van Noord-Brabant geconcentreerd

Azie en zijn dierenmarkten zijn een bedreiging voor de wereldeconomie en bevolking.
dat was niet het punt...Achteraf kan je zeggen dat het aantal besmettingen meeviel. het had ook heel anders kunnen uitpakken. Het gaat er om dat het overal kan voorkomen.
MMM
 MMM - donderdag 09 april 2020 - 13:56   quote  deeplink  
Wat mis ik Feyenoord en het complete voetbal..
CobusIII
 CobusIII - donderdag 09 april 2020 - 14:02   quote  deeplink  
Als ik eerlijk ben mis ik het een beetje, dat geldt voor sport in het algemeen. Ik merkte dat ik er vaak voor thuis bleef en dan toch af en toe het idee had dat ik mijn tijd beter had kunnen besteden. ik mis zeker het corona vrije tijdperk van hiervoor...bijvoorbeeld dat mijn moeder elke woensdag bij ons kwam eten en yathzeen....
Stylzz
 Stylzz - donderdag 09 april 2020 - 14:45   quote  deeplink  
Ik mis t eigenlijk totaal niet omdat het totaal niet relevant is.
Hoofdzaken en bijzaken.
MightyAce
 MightyAce - donderdag 09 april 2020 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 14:45 schreef Stylzz het volgende:
Ik mis t eigenlijk totaal niet omdat het totaal niet relevant is.
Hoofdzaken en bijzaken.
Eens. Ook bij hervatting zou 't me niet meer boeien
Stylzz
 Stylzz - donderdag 09 april 2020 - 15:02   quote  deeplink  
Nee dit seizoen is echt besmet. Letterlijk. Die moet je uit de boeken strepen.
Nieuwe voorbereiding starten en met zijn allen de nieuwe competitie in.
Desnoods pas in September. OF volgend jaar.
Positivo
 Positivo - donderdag 09 april 2020 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 15:02 schreef Stylzz het volgende:
Nee dit seizoen is echt besmet. Letterlijk. Die moet je uit de boeken strepen.
Nieuwe voorbereiding starten en met zijn allen de nieuwe competitie in.
Desnoods pas in September. OF volgend jaar.
Niet persoonlijk maar dat vind ik een middelvinger naar de mensen die het leven hebben gelaten. Het leven moet door nu of over een paar maanden maakt niets uit.

Vrijheid herdenken wij ook en Amerika en anderen voeren continu een strijd voor onze vrijheid. Ja het is even donker geweest maar we gaan gewoon door.

Kom op zeg.
VVout
 VVout - donderdag 09 april 2020 - 15:21   quote  deeplink  
Het is een stadionsport Pos, hoe ga je het nou kunnen verantwoorden in een volle Kuip te gaan zitten. Zonder publiek heeft het allemaal weinig zin, naar mijn persoonlijke smaak, kan je de competitie beter met Fifa 2020 uitspelen.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 09 april 2020 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 15:18 schreef Positivo het volgende:

[..]

Niet persoonlijk maar dat vind ik een middelvinger naar de mensen die het leven hebben gelaten. Het leven moet door nu of over een paar maanden maakt niets uit.

Vrijheid herdenken wij ook en Amerika en anderen voeren continu een strijd voor onze vrijheid. Ja het is even donker geweest maar we gaan gewoon door.

Kom op zeg.
Die mensen zijn ziek geworden, hebben t niet overleefd. Balen. Pech. Maar die hebben niets te maken met de gezondheid van miljoenen andere mensen. Gewoon door, oke. We gooien alles weer los en we stapelen de lijken gewoon op achter de kerk. Eén keer per week een verbranding achter t kerkhof want we moeten door! Het zorg personeel hollen we gewoon uit en als we tekort komen trekken we gewoon werklozen van straat want die hebben toch niets te doen. De wereld is toch al overbevolkt. Natuurlijk selectie weet je wel.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 09 april 2020 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 13:56 schreef MMM het volgende:
Wat mis ik Feyenoord en het complete voetbal..
Tuurlijk dat is een gezonde instelling,als je het normale leven niet mist moet je naar een Psycholoog .
tomson
 tomson - donderdag 09 april 2020 - 16:39   quote  deeplink  
Ik probeer in de ignore modus te blijven voor bepaalde praat maar tjongejonge dat is toch moeilijk.
MMM
 MMM - donderdag 09 april 2020 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 14:45 schreef Stylzz het volgende:
Ik mis t eigenlijk totaal niet omdat het totaal niet relevant is.
Hoofdzaken en bijzaken.
Absoluut waar maar voetbal is voor mij wel een belangrijke bijzaak. Iets waar je alles even kan vergeten en je druk kan maken om eigenlijk niks..
VVout
 VVout - donderdag 09 april 2020 - 16:52   quote  deeplink  
Mis voetbal en F1, gewoon lekker afschakelen en je laten pakken door een sportmoment. Maakt me weinig uit wanneer, als het veilig kan ben ik er helemaal klaar voor.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 09 april 2020 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 15:18 schreef Positivo het volgende:

[..]

Niet persoonlijk maar dat vind ik een middelvinger naar de mensen die het leven hebben gelaten. Het leven moet door nu of over een paar maanden maakt niets uit.

Vrijheid herdenken wij ook en Amerika en anderen voeren continu een strijd voor onze vrijheid. Ja het is even donker geweest maar we gaan gewoon door.

Kom op zeg.
Kap ff schijnheilig te doen of moet ik Posts aanhalen wanneer jij die middelvinger op stak paar weken geleden..
MightyAce
 MightyAce - donderdag 09 april 2020 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 15:18 schreef Positivo het volgende:

[..]

Niet persoonlijk maar dat vind ik een middelvinger naar de mensen die het leven hebben gelaten. Het leven moet door nu of over een paar maanden maakt niets uit.

Vrijheid herdenken wij ook en Amerika en anderen voeren continu een strijd voor onze vrijheid. Ja het is even donker geweest maar we gaan gewoon door.

Kom op zeg.
Ja Amerika vecht voor vrijheid hahahahaha Hahaha hahahaha
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 09 april 2020 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 16:52 schreef VVout het volgende:
Mis voetbal en F1, gewoon lekker afschakelen en je laten pakken door een sportmoment. Maakt me weinig uit wanneer, als het veilig kan ben ik er helemaal klaar voor.
Als er maar mee kan leven dat het zonder publiek is VVout .
Voor zover ik heb gelezen willen de voetballers zelf wel spelen.
Maar goed er is er maar 1 die dat beslist ,en dat is de rivm.
En terecht ook.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 09 april 2020 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 17:14 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Ja Amerika vecht voor vrijheid hahahahaha Hahaha hahahaha
Haha ja waar olie in de grond zit.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 09 april 2020 - 17:27   quote  deeplink  
Nostradamus zegt, het virus verdwijnt net zo plotseling als het gekomen is ( voor wie het gelooft)
Nee Piet drinkt niet, maar ik zou het vreemd vinden als het waar zou zijn ....
Ik geloof wel dat er gevoetbalt gaat worden zonder publiek
Positivo
 Positivo - donderdag 09 april 2020 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 17:24 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Haha ja waar olie in de grond zit.
Servië
Positivo
 Positivo - donderdag 09 april 2020 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 16:54 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Kap ff schijnheilig te doen of moet ik Posts aanhalen wanneer jij die middelvinger op stak paar weken geleden..
Ja mag Renato sta er nog steeds achter. Maar er zijn maatregelen daar hou je je aan. Als de maatregelen doorschieten en meer ellende veroorzaken dan de kwaal zeg ik er ook wat van.

Positief nieuws Zuid-Korea heeft waarschijnlijk een middel tegen dit virus
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 09 april 2020 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 17:33 schreef Positivo het volgende:

[..]

Servië
Ja daar waren ze vlot bij ,heeft 10 jaar geduurd die oorlog.
Doel meer op Libië Syrië Afghanistan en Irak waar zij de democratie gebracht hebben.
Positivo
 Positivo - donderdag 09 april 2020 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 17:38 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ja daar waren ze vlot bij ,heeft 10 jaar geduurd die oorlog.
Doel meer op Libië Syrië Afghanistan en Irak waar zij de democratie gebracht hebben.
Ik wil geen felle discussie maar Amerika beschermt ons tegen de Russen, Chinezen, Iran, Irak alleen voor eigen gewin?

Wij zijn compleet in de war van een virus en militair stellen we niets voor. Zelfs de EU cq NAVO is niets zonder de UK en Amerika dan vind ik het kort door de bocht om te stellen alleen omdat ze eraan verdienen.

In Amerika en de UK zijn enorm veel zelfdodingen onder voormalige strijdkrachten er wordt zelfs op ze neergekeken. Deze houding vind ik stuitend en totaal misplaatst.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 april 2020 door Positivo --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 09 april 2020 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 17:36 schreef Positivo het volgende:

[..]

Ja mag Renato sta er nog steeds achter. Maar er zijn maatregelen daar hou je je aan. Als de maatregelen doorschieten en meer ellende veroorzaken dan de kwaal zeg ik er ook wat van.

Positief nieuws Zuid-Korea heeft waarschijnlijk een middel tegen dit virus
En was dat dan voor middel..?
Positivo
 Positivo - donderdag 09 april 2020 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 17:50 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

En was dat dan voor middel..?
? Ja je kent mijn mening toch , dit middel is alleen positief in de zin dat het mogelijk de angst weghaalt. Kan ik mijn vader weer eens zien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 april 2020 door Positivo --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 09 april 2020 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 17:51 schreef Positivo het volgende:

[..]

? Ja je kent mijn mening toch , dit middel is alleen positief in de zin dat het mogelijk de angst weghaalt. Kan ik mijn vader weer eens zien.
Ik volg je ff niet, je zeg5 dat zuid Korea een middel heeft tegen Corona en ik ben benieuwd wat dat voor middel is dan?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 09 april 2020 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 17:49 schreef Positivo het volgende:

[..]

Ik wil geen felle discussie maar Amerika beschermt ons tegen de Russen, Chinezen, Iran, Irak alleen voor eigen gewin?

Wij zijn compleet in de war van een virus en militair stellen we niets voor. Zelfs de EU cq NAVO is niets zonder de UK en Amerika dan vind ik het kort door de bocht om te stellen alleen omdat ze eraan verdienen.

In Amerika en de UK zijn enorm veel zelfdodingen onder voormalige strijdkrachten er wordt zelfs op ze neergekeken. Deze houding vind ik stuitend en totaal misplaatst.
US is zeker onze beschermer maar als er niks te halen valt zijn ze niet zo vlot hoor.
Het is dat de Jappen in 1942 de US aanvielen anders hadden we nu Duits gesproken.
Gerard_FR
 Gerard_FR - donderdag 09 april 2020 - 18:03   quote  deeplink  
Dan lagen ze nu nog te zonnen op Pearl Harbor.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 09 april 2020 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 17:59 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ik volg je ff niet, je zeg5 dat zuid Korea een middel heeft tegen Corona en ik ben benieuwd wat dat voor middel is dan?
Erasmus MC

Ook in Nederland kijken artsen naar bloedplasma van genezen mensen. Het Erasmus MC in Rotterdam kondigde eind maart aan met het toedienen van bloedplasma te zullen beginnen. Wie genezen is van een infectie heeft beschermende antistoffen in het bloed.

 

Lees ook:Coronapatiënten Erasmus MC krijgen antistoffen van genezen mensen

Die antistoffen kunnen er mogelijk voor zorgen dat zieke patiënten sneller genezen. De Medisch Ethische Toetsings Commissie (METC), een wettelijk erkende commissie die medisch-wetenschappelijk onderzoek beoordeelt, heeft eind maart groen licht gegeven voor dit project.

Het ziekenhuis zocht mannen die zijn genezen van een bewezen infectie, klachtenvrij zijn, en plasma willen doneren. Zij moesten dus een coronavirustest van de GGD hebben gedaan. Inmiddels is die oproep verwijderd en loopt het onderzoek. 

Hoopvol, maar...

"Als het nieuws uit Zuid Korea klopt, dan is dat hoopvol", zo reageert het Erasmus MC. "Tegelijk is het belangrijk om dit in perspectief te plaatsen, want het gaat hier maar om twee patiënten die behandeld zijn."  Dat maakt dat onderzoek nog onbetrouwbaar.

Het onderzoek van het Erasmus MC is een stuk breder. Zo wordt er samengewerkt met 15 ziekenhuizen. De resultaten worden pas over enkele maanden verwacht

Het is mogelijk een klein lichtpuntje
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 09 april 2020 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 18:03 schreef Gerard_FR het volgende:
Dan lagen ze nu nog te zonnen op Pearl Harbor.
Precies ,dat denk ik ook.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 09 april 2020 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 18:05 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Erasmus MC

Ook in Nederland kijken artsen naar bloedplasma van genezen mensen. Het Erasmus MC in Rotterdam kondigde eind maart aan met het toedienen van bloedplasma te zullen beginnen. Wie genezen is van een infectie heeft beschermende antistoffen in het bloed.

 

Lees ook:Coronapatiënten Erasmus MC krijgen antistoffen van genezen mensen

Die antistoffen kunnen er mogelijk voor zorgen dat zieke patiënten sneller genezen. De Medisch Ethische Toetsings Commissie (METC), een wettelijk erkende commissie die medisch-wetenschappelijk onderzoek beoordeelt, heeft eind maart groen licht gegeven voor dit project.

Het ziekenhuis zocht mannen die zijn genezen van een bewezen infectie, klachtenvrij zijn, en plasma willen doneren. Zij moesten dus een coronavirustest van de GGD hebben gedaan. Inmiddels is die oproep verwijderd en loopt het onderzoek. 

Hoopvol, maar...

"Als het nieuws uit Zuid Korea klopt, dan is dat hoopvol", zo reageert het Erasmus MC. "Tegelijk is het belangrijk om dit in perspectief te plaatsen, want het gaat hier maar om twee patiënten die behandeld zijn."  Dat maakt dat onderzoek nog onbetrouwbaar.

Het onderzoek van het Erasmus MC is een stuk breder. Zo wordt er samengewerkt met 15 ziekenhuizen. De resultaten worden pas over enkele maanden verwacht

Het is mogelijk een klein lichtpuntje
Ja dat wist ik al dat het Erasmus daar mee bezig was..
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 09 april 2020 - 18:11   quote  deeplink  
Goed om te lezen dat het in zuid Korea aanslaat, das zeker hoopvol..
MightyAce
 MightyAce - donderdag 09 april 2020 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 18:11 schreef RenatoBos het volgende:
Goed om te lezen dat het in zuid Korea aanslaat, das zeker hoopvol..
Wordt uiteraard vernoemd naar Guus Hiddink
VVout
 VVout - donderdag 09 april 2020 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 18:05 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Erasmus MC
...

Het is mogelijk een klein lichtpuntje
Echt wel hè, kunnen we pas echt verder.
Positivo
 Positivo - donderdag 09 april 2020 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 17:59 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ik volg je ff niet, je zeg5 dat zuid Korea een middel heeft tegen Corona en ik ben benieuwd wat dat voor middel is dan?
Bloedplasma van genezen patiënten
Positivo
 Positivo - donderdag 09 april 2020 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 18:01 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

US is zeker onze beschermer maar als er niks te halen valt zijn ze niet zo vlot hoor.
Het is dat de Jappen in 1942 de US aanvielen anders hadden we nu Duits gesproken.
Wie is Amerika dat is Europa
piet de paler
 piet de paler - donderdag 09 april 2020 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 19:31 schreef Positivo het volgende:

[..]

Bloedplasma van genezen patiënten
Ging om 2 oudere patienten de man knapte na een dag al op, echter de bron is wat vaag.
Over vaag gesproken , in Rusland gebruikt men vagen tegen kwalen, is iets anders dan antibiotica.
Heb een collega gehad die hier hoog over opgaf, er zijn duizenden soorten vagen
En ik geloof dat er ook een Nederlandse uitzending is geweest over deze manier van genezen. Dit is geen kwakzalverij.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 09 april 2020 - 20:05   quote  deeplink  
Bron is Telegraaf..
Stylzz
 Stylzz - donderdag 09 april 2020 - 20:19   quote  deeplink  
Klopt. Maar nog veel onderzoek nodig
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 09 april 2020 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 18:11 schreef RenatoBos het volgende:
Goed om te lezen dat het in zuid Korea aanslaat, das zeker hoopvol..
Het is wel erg dun nog om te zeggen dat dit het is hoor Renato.
Maar het is iets positiefs .
VVout
 VVout - donderdag 09 april 2020 - 21:12   quote  deeplink  
Interessante zaken en had er al een tijdje geleden wat van gelezen op https://www.scientias.nl/

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bacteriofaag

We lopen achter en is weer eens huiverig omdat het de portemonaie raakt. Bepaalde dingen moeten gewoon een logische prioriteit hebben en door de regering worden gepushed. Kan je gewoon niet aan de huidige management opvatting aan zijn lot over laten.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 09 april 2020 - 21:43   quote  deeplink  
Wordt in Nederland ook gewoon onderzoek gedaan.
Net als over de hele wereld ongeveer
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 09 april 2020 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 21:12 schreef VVout het volgende:
Interessante zaken en had er al een tijdje geleden wat van gelezen op https://www.scientias.nl/

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bacteriofaag

We lopen achter en is weer eens huiverig omdat het de portemonaie raakt. Bepaalde dingen moeten gewoon een logische prioriteit hebben en door de regering worden gepushed. Kan je gewoon niet aan de huidige management opvatting aan zijn lot over laten.
Eens!
En ik kan jou ook uitleggen waarom .
2 jaar terug net niet mijn voet geamputeerd ivm een bacteriële infectie die alsmaar
terug keert door huidallergieën in combinatie met psoriasis.
Dit komt omdat ik resistent bent voor bijna alle antibiotica's die er zijn.
Als alternatief zijn ze bij het Lumc gaan denken over fagen .
Maar daarvoor zou ik evt naar België moeten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 april 2020 door Leon FR1908 --
VVout
 VVout - donderdag 09 april 2020 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 21:43 schreef Stylzz het volgende:
Wordt in Nederland ook gewoon onderzoek gedaan.
Net als over de hele wereld ongeveer
Onderzoek wel, alleen niet geregistreerd als geneesmiddel wat ze om ons heen wel doen.
VVout
 VVout - donderdag 09 april 2020 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 22:11 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Eens!
En ik kan jou ook uitleggen waarom .
2 jaar terug net niet mijn voet geamputeerd ivm een bacteriële infectie die alsmaar
terug keert door huidallergieën in combinatie met psoriasis.
Dit komt omdat ik resistent bent voor bijna alle antibiotica's die er zijn.
Als alternatief zijn ze bij het Lumc gaan denken over fagen .
Maar daarvoor zou ik evt naar België moeten.
Je zal er maar mee zitten, sterkte Leon.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5137
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote Feyenoord & de coronacrisis topic









0.0183780