BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote Feyenoord & de coronacrisis topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
tomson
 tomson - dinsdag 07 april 2020 - 10:45   quote  deeplink  
https://www.briefjevanjan.nl/aan-alle-aluhoedjes/
MightyAce
 MightyAce - dinsdag 07 april 2020 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Moment dat je er aandacht aan besteedt zit je zelf fout. Want daar is het deze mensen altijd om te doen...
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 07 april 2020 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2020 - 11:02 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Moment dat je er aandacht aan besteedt zit je zelf fout. Want daar is het deze mensen altijd om te doen...
Mensen die vol trots op bv. Fb tonen dat ze een kaarsje hebben neergezet.
VVout
 VVout - dinsdag 07 april 2020 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2020 - 10:04 schreef piet de paler het volgende:
Civet kat.
Dat gaat dan druivensap worden Piet ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 april 2020 door VVout --
Positivo
 Positivo - dinsdag 07 april 2020 - 14:57   quote  deeplink  
https://www.ad.nl/video/aziaten-klaar-met-dierenmarkten~p139544

Eet smakelijk!
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 07 april 2020 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2020 - 13:43 schreef VVout het volgende:

[..]

Dat gaat dan druivensap worden Piet ;)
Ja wel wit druivesap
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 07 april 2020 - 17:59   quote  deeplink  
We hebben toch ook Q-koorts? Zijn verschillende mensen aan overleden in Nederland. Kwam ook van dieren..Is niet alleen een Chinees dingetje
Positivo
 Positivo - woensdag 08 april 2020 - 03:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2020 - 17:59 schreef CobusIII het volgende:
We hebben toch ook Q-koorts? Zijn verschillende mensen aan overleden in Nederland. Kwam ook van dieren..Is niet alleen een Chinees dingetje
Q koorts is van een heel ander kaliber en lokaal vooral op veehouderijen.
De uitbraak in Nederland was voor zover bekend de grootste ter wereld. Tot 2007 waren er in dat land gemiddeld vijftien besmettingen van de mens per jaar, veelal bij geitenhouders of hun familieleden. In de eerste helft van 2007 trad een piek van 59 besmettingsgevallen in de provincies Gelderland en Noord-Brabant op. Hiervan waren 27 gevallen in een klein gebied in het oosten van Noord-Brabant geconcentreerd

Azie en zijn dierenmarkten zijn een bedreiging voor de wereldeconomie en bevolking.
Positivo
 Positivo - woensdag 08 april 2020 - 06:46   quote  deeplink  
Al een beetje terug kijkend op het Corona virus dezelfde fouten zijn gemaakt als bij de eerste uitbraak . De vieze dierenmarkten in Azië bestaan nog. Te laat ingrijpen van Rutte en andere wereldleiders etc. 195 miljoen mensen wereldwijd werkeloos en counting. Het rijk met haar ambtenaren totaal incompetent zijn.

Ben bang dat we over een maandje of twee weer Gretha en Sylvana gaan horen. Klaver en Jette die de boeren, zorg en het onderwijs massaal naar mijn stad doen trekken, omdat ze klimaat en eurofiel zijn.

Deze uitbraak heeft toch echt laten zien dat 1 Europa een utopie is, dat de boeren, zorg en andere groepen echt van vitaal belang zijn en ondergewaardeerd worden.

De maatschappij moet zich eens achter de oren krabben of de bedragen die voetballers. artiesten en filmsterren ea wel wenselijk zijn. Je hebt er totaal niets aan when shit hits the fence.

Complot denkers en media figuren als Jensen door van Muiswinkel vergeleken met de nieuwe Breivik niet vervolgd moeten worden vanwege onrust en angst zaaien. dit geldt ook voor de mainstream media. De Jinengnekjes van deze maatschappij.

Er moet straks per direct een streep door Europa, de dierenmarkten in Azië moeten dicht, Multinationals met productie in lage lonen landen meer belasting laten betalen laat de gewone burger met rust. Verbod op doorbereken heffingen crisis in onze producten. Voetballers en zaakwaarnemers ea 50 procent belasten of vergoedingen drastisch naar beneden.

Iedereen die naar exotische oorden gaat als India, China etc bij terugkomst laten testen en in quarantaine een virus ontwikkeld zich continu en de volgende zal wel eens kunnen zorgen voor een ongekende jarenlange crisis. Nu moeten we doorpakken en al de excessen de wereld uit helpen.

Ook boomkap in de Amazone moet stoppen en de eerste rijke die een Tijger of ander prachtig beest doodschiet moet zelf tegen de muur.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 april 2020 door Positivo --
Positivo
 Positivo - woensdag 08 april 2020 - 06:47   quote  deeplink  
Hopelijk kan hier snel een slot op!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 april 2020 door Positivo --
piet de paler
 piet de paler - woensdag 08 april 2020 - 10:59   quote  deeplink  
Prognose rivm klonk aannemelijk ( had je maar zekerheid) als deze tendens doorzet, met de huidige maatregelen
Juni weer normale bezettingen in ic, wil niet zeggen dat alles is opgelost, maar een van de doelen was medische zorg voor een ieder en daar zijn ze dan in geslaagd, om weer een exit te verkrijgen moeten er nog veel zaken gaan gebeuren.
Ik ben benieuuwd hoe het in Zweden af gaat lopen.
Positivo
 Positivo - woensdag 08 april 2020 - 11:05   quote  deeplink  
Ja ben blij met deze berichten het leek wel of het leven gestopt was echt surealistisch.
VVout
 VVout - woensdag 08 april 2020 - 11:16   quote  deeplink  
Ben nu benieuwd hoe we de horeca en toerisme branche weer op orde krijgen. Veel tegenstrijdigheden, mensen concentraties en verplaatsing waarvan ik zeg hoe moet dat dan? Nee, ik zie dit nog niet echt zitten allemaal en ben voor iedere suggestie dankbaar.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 08 april 2020 - 12:12   quote  deeplink  
Er wordt onderzoek gedaan naar de precieze immuniteit bij mensen die al besmet zijn geweest door het coronavirus. RIVM-directeur Van Dissel zei in de Tweede Kamer dat hoe heftiger de infectie is, hoe hoger het aantal antistoffen. Bij mensen met milde klachten, treffen we minder antistoffen aan, voegde hij eraan toe.

Daardoor is er twijfel over of mensen met milde klachten wel immuniteit hebben opgebouwd en het virus dus niet meer kunnen krijgen en dan overdragen. Van Dissel zei dat onderzocht wordt of er meer afweer ontstaat door grotere activiteit van afweercellen in het eigen lichaam.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 08 april 2020 - 12:13   quote  deeplink  
Lang leve de groepsimmuniteit..
piet de paler
 piet de paler - woensdag 08 april 2020 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 11:16 schreef VVout het volgende:
Ben nu benieuwd hoe we de horeca en toerisme branche weer op orde krijgen. Veel tegenstrijdigheden, mensen concentraties en verplaatsing waarvan ik zeg hoe moet dat dan? Nee, ik zie dit nog niet echt zitten allemaal en ben voor iedere suggestie dankbaar.
Een vriend van mij heeft een cafe in Parijs, die behoeft geen huur te betalen, en de brouwerij heeft zijn oude bier voorraad opgekocht.
Die is redelijk optimistisch
Stylzz
 Stylzz - woensdag 08 april 2020 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 10:59 schreef piet de paler het volgende:
Prognose rivm klonk aannemelijk ( had je maar zekerheid) als deze tendens doorzet, met de huidige maatregelen
Juni weer normale bezettingen in ic, wil niet zeggen dat alles is opgelost, maar een van de doelen was medische zorg voor een ieder en daar zijn ze dan in geslaagd, om weer een exit te verkrijgen moeten er nog veel zaken gaan gebeuren.
Ik ben benieuuwd hoe het in Zweden af gaat lopen.
Heb je alles meegekregen? Betekent ook dat er na 1 juni eigenlijk nauwelijks sprake kan zijn nog van versoepeling maatregelen. Dit houdt in dat t normale leven nog maanden ver weg is. Dat bij te snelle versoepeling het aantal benodigde IC-bedden in augustus wel eens 10.000 kan zijn. Eerst zal dus echt een hele lange tijd er nauwelijks mensen op de IC bij moeten komen. En t aantal besmettingen echt tot een bijna nulpunt gedaald moeten zijn. Dan kunnen we versoepelen en dan begint eigenlijk t riedeltje van vooraf aan. Monitoren, detecteren en isoleren. Tot er misschien ooit een vaccin is of de groep immuniteit bereikt is. Dit kan zo lang duren nog.

De enige reden dat er niet gezegd wordt: Sorry mensen, wen er maar aan, we zitten nog maanden binnen met vrouw kids op de lip, is omdat mensen dan direct alle winkels leeg gaan hamsteren of zich als reactie meteen niet meer aan de voorschriften houden. Dus om totale anarchie cq paniek te voorkomen. Daarom worden we in hapklare kleine begrijpelijke brokjes gevoed.

Sterkte allemaal. We zijn nog wel ff zoet.
Vincent1970
 Vincent1970 - woensdag 08 april 2020 - 13:37   quote  deeplink  
Zo is het Stylzz. Perfect verwoord.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 08 april 2020 - 13:50   quote  deeplink  
T is geen leuke boodschap, snap ik. Ik erger me dan ook kapot aan die aluhoedjes die dit afdoen als de "coronahoax" of als de "methode van de staat om privacy regels versoepeld door te voeren en privacy te beperken".

Maar goed.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 08 april 2020 - 14:24   quote  deeplink  
Ik laad me lijden door de wetenschap, ik kan makelijk praten.
Merk niet veel van al deze zaken, alleen mijn vriendin mag niet overkomen uit Afrika dat is het enige.
Zit n mijn huisje en maak zo nu en dan een praatje op 1,5 mtr afstand.
Ik zie overal wel lichtpuntjes, je zag ook in vluchtelingen kampen dat als de top van cholera, of mazzelen, en zelfs tbc uitgewoed was dat het snel stabiliseert. Maar ik ben geen viroloog was vroeger. Vinoloog hahaha.
Kortom mannen hou de moed er in , als de nood het hoogst is, is de reddeing nabij .
Aan vaccin of geneesmiddel gaat veel geld verdient worden dus ik verwwacht snel een oplossing, althans geneesmiddel.

Life is good
Stylzz
 Stylzz - woensdag 08 april 2020 - 14:45   quote  deeplink  
Doen we m hier ook ff Piet:

Krim-Congo-hemorragische koorts - Geen vaccin
Ebola - Geen vaccin
Marburgvirus - Geen vaccin
MERS - Geen vaccin
SARS - Geen vaccin of behandeling
Nipah-virus - Geen vaccin
HIV - Geen vaccin
Spaanse Griep - is uiteindelijk uitgestorven, zonder vaccin, die waren er toen simpel nog niet. Het resultaat is bekend. Deze wereldwijde epidemie eiste naar schatting 20 tot 100 miljoen levens, In Nederland ca 60.000.

En zo zijn er nogal wat, dus waarom zou voor dit virus dan wel een vaccin gevonden worden in zo'n korte tijd? Ik heb respect voor je positiviteit.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 08 april 2020 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 13:35 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Heb je alles meegekregen? Betekent ook dat er na 1 juni eigenlijk nauwelijks sprake kan zijn nog van versoepeling maatregelen. Dit houdt in dat t normale leven nog maanden ver weg is. Dat bij te snelle versoepeling het aantal benodigde IC-bedden in augustus wel eens 10.000 kan zijn. Eerst zal dus echt een hele lange tijd er nauwelijks mensen op de IC bij moeten komen. En t aantal besmettingen echt tot een bijna nulpunt gedaald moeten zijn. Dan kunnen we versoepelen en dan begint eigenlijk t riedeltje van vooraf aan. Monitoren, detecteren en isoleren. Tot er misschien ooit een vaccin is of de groep immuniteit bereikt is. Dit kan zo lang duren nog.

De enige reden dat er niet gezegd wordt: Sorry mensen, wen er maar aan, we zitten nog maanden binnen met vrouw kids op de lip, is omdat mensen dan direct alle winkels leeg gaan hamsteren of zich als reactie meteen niet meer aan de voorschriften houden. Dus om totale anarchie cq paniek te voorkomen. Daarom worden we in hapklare kleine begrijpelijke brokjes gevoed.

Sterkte allemaal. We zijn nog wel ff zoet.
Dit is geen Kutpost maat dit is realiteit zo zie ik het ook voor..
piet de paler
 piet de paler - woensdag 08 april 2020 - 15:08   quote  deeplink  
Tbc wel vacci
Bof, mazelen , rode hond wel vaccin
Griep wel vaccin
Malaria profilaxe voor
Cholera gele koorts wel vaccin
Hiv. Suppressor ( niet van mezelf )
Pokken vaccin
Hersenvlies ontsteking vaccin

Ik geloof er in

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 april 2020 door piet de paler --
VVout
 VVout - woensdag 08 april 2020 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 12:20 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft een cafe in Parijs, die behoeft geen huur te betalen, en de brouwerij heeft zijn oude bier voorraad opgekocht.
Die is redelijk optimistisch
Fijn, de maatregelen voor de korte termijn zijn aanwezig maar de lange termijn is in elke bedrijfstak waar mensen zich concentreren voorlopig zeer ongewis. Hoe lang kan je dat als maatschappij blijven overeind houden? Het is gewoon belastinggeld uiteindelijk waarmee we de boel proberen overeind te houden tot het weer zelfstandig verder kan gaan.

Is het zelfs wel verstandig om dit overeind te willen houden als dit nog een jaar lang problematisch is. Wanneer gaan we weer lekker op restaurant, de kroeg in of naar de Kuip?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 april 2020 door VVout --
Positivo
 Positivo - woensdag 08 april 2020 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 13:35 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Heb je alles meegekregen? Betekent ook dat er na 1 juni eigenlijk nauwelijks sprake kan zijn nog van versoepeling maatregelen. Dit houdt in dat t normale leven nog maanden ver weg is. Dat bij te snelle versoepeling het aantal benodigde IC-bedden in augustus wel eens 10.000 kan zijn. Eerst zal dus echt een hele lange tijd er nauwelijks mensen op de IC bij moeten komen. En t aantal besmettingen echt tot een bijna nulpunt gedaald moeten zijn. Dan kunnen we versoepelen en dan begint eigenlijk t riedeltje van vooraf aan. Monitoren, detecteren en isoleren. Tot er misschien ooit een vaccin is of de groep immuniteit bereikt is. Dit kan zo lang duren nog.

De enige reden dat er niet gezegd wordt: Sorry mensen, wen er maar aan, we zitten nog maanden binnen met vrouw kids op de lip, is omdat mensen dan direct alle winkels leeg gaan hamsteren of zich als reactie meteen niet meer aan de voorschriften houden. Dus om totale anarchie cq paniek te voorkomen. Daarom worden we in hapklare kleine begrijpelijke brokjes gevoed.

Sterkte allemaal. We zijn nog wel ff zoet.
Toch gaan we open in Nederland het moet gewoon! Je zal moeten testen en selectief moeten zijn. Ouderen zieken en risicogroepen lockdown zoals nu met beperkt bezoek.

We gaan weer aan de slag wel of geen vaccin de feiten zijn bekend en de risico groepen ook. Wel of geen vaccin mensen die niet in de risico groepen vallen kunnen werken en getest worden.

Ja het is allemaal angstig en ben er ook niet happy mee moet er niet aan denken, dat je drie weken op de IC zit of in quarantaine. Het alternatief is een economische ramp die zijn weerga niet kent. Oudere mensen hebben de tweede wereldoorlog meegemaakt dat was nog gruwelijker.

We moeten door wachten tot heeft geen zin beperkte afbouw lockdown winkels open en restaurants.

Virologen , artsen zullen uit medische oogpunten anders willen, maar laat bedrijven dan maar verplicht mondkapjes, beademingsapparatuur en alles wat nodig is produceren i.p.v. andere producten mobieltjes etc.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 08 april 2020 - 16:22   quote  deeplink  
Tja. Dat kan dus niet. Want de zorg kan dat niet aan. En als de Corona zorg alle zorg opsnoept, dan gaat de reguliere zorg eraan.
10.000 mensen op de IC. Dat is onmogelijk. We hebben de mensen al niet laat staan de spullen.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 08 april 2020 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 16:11 schreef VVout het volgende:

[..]

Fijn, de maatregelen voor de korte termijn zijn aanwezig maar de lange termijn is in elke bedrijfstak waar mensen zich concentreren voorlopig zeer ongewis. Hoe lang kan je dat als maatschappij blijven overeind houden? Het is gewoon belastinggeld uiteindelijk waarmee we de boel proberen overeind te houden tot het weer zelfstandig verder kan gaan.

Is het zelfs wel verstandig om dit overeind te willen houden als dit nog een jaar lang problematisch is. Wanneer gaan we weer lekker op restaurant, de kroeg in of naar de Kuip?
Ja das verstandig..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 08 april 2020 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 16:22 schreef Stylzz het volgende:
Tja. Dat kan dus niet. Want de zorg kan dat niet aan. En als de Corona zorg alle zorg opsnoept, dan gaat de reguliere zorg eraan.
10.000 mensen op de IC. Dat is onmogelijk. We hebben de mensen al niet laat staan de spullen.
Dat dus..
piet de paler
 piet de paler - woensdag 08 april 2020 - 16:42   quote  deeplink  
Oplossing testen, testen, net zoals met open tbc, brononderzoek enzv dat wordt de voorlopige toekomst.
En dit is te doen over een weekje of 6 ( bron WHO)
Ik ben wel benieuwd hoe Zweden dit gaat aanpakken?
Positivo
 Positivo - woensdag 08 april 2020 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 16:32 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Dat dus..
Wij gaan dus naar een afweging wat een mensenleven waard is en ieder voor zich. Ik vrees dat dit gaat gebeuren.

Alle onderbuik gevoelens gaan eruit komen kortom dat gaat gezellig worden. Hoor de jeugd al denken laat die bejaarden maar gaan.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 08 april 2020 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 16:59 schreef Positivo het volgende:

[..]

Wij gaan dus naar een afweging wat een mensenleven waard is en ieder voor zich. Ik vrees dat dit gaat gebeuren.

Alle onderbuik gevoelens gaan eruit komen kortom dat gaat gezellig worden. Hoor de jeugd al denken laat die bejaarden maar gaan.
Das ook mijn vrees ja..
Want een tweede golf komt op zeker als we gaan versoepelen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 april 2020 door RenatoBos --
piet de paler
 piet de paler - woensdag 08 april 2020 - 17:38   quote  deeplink  
Geld of een mensen leven".....................................
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 08 april 2020 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 17:38 schreef piet de paler het volgende:
Geld of een mensen leven".....................................
Mensen leven BY FAR..
piet de paler
 piet de paler - woensdag 08 april 2020 - 17:43   quote  deeplink  
Ik denk hetzelfde, mijn leven heeft altijd in het teken gestaan om mensen te beschermen.
Maar ik begrijp heel goed dat er geld verdient moet worden, ik denk dan aan restaurants met een max aantal personen , hetzelde met cafes .
Ja dat is wennen , net een stuk gelezen over Zuid Korea daar gaat het ook .
Maar ja discipline ...........en. vrijheid moelijke combinatie
Positivo
 Positivo - woensdag 08 april 2020 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 17:38 schreef piet de paler het volgende:
Geld of een mensen leven".....................................
Die keuze is niet relevant Piet. De grote depressie leidde ook tot verlies van heel veel mensenlevens. De gewone sterfte gaat ook door evenals operaties die nu uitgesteld worden. Er is op een gegeven moment geen keuze meer maar een moeten. De lockdown in Spanje en Italië helpt ook geen moer en Zweden gaat redelijk zonder lockdown.

Rutte had het ook over elkaar heel lang niet zien die denkt dat iedereen tot zijn vijftigste piano bij moeders speelt.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 08 april 2020 - 17:47   quote  deeplink  
Dat over Zweden moeten we even afwachten
Positivo
 Positivo - woensdag 08 april 2020 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 17:47 schreef piet de paler het volgende:
Dat over Zweden moeten we even afwachten
Ja maar voorlopig gaat het al een poosje goed.

Zweden ligt aan zee echt waar haha, veel vis en schone lucht. Goede gezondheidszorg dat zegt wel iets over het uitblijven van de drama’s die we in Zuid-Europa zien.
Positivo
 Positivo - woensdag 08 april 2020 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 17:38 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Mensen leven BY FAR..
Denk dat bejaarden op leeftijd massaal voor euthanasie gaan kiezen zich opofferen . Je laatste dagen alleen op een IC slijten wens je niemand toe ook zullen ze voor hun kinderen en kleinkinderen der toekomst kiezen.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 08 april 2020 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 18:39 schreef Positivo het volgende:

[..]

Denk dat bejaarden op leeftijd massaal voor euthanasie gaan kiezen zich opofferen . Je laatste dagen alleen op een IC slijten wens je niemand toe ook zullen ze voor hun kinderen en kleinkinderen der toekomst kiezen.
Heb je zeker een punt..
Alexi
 Alexi - woensdag 08 april 2020 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 april 2020 - 14:51 schreef piet de paler het volgende:
Dus mijn vraag is dus valide, hoe kun je jaren moeten boeten voor 3 maanden lock down.
De bouw werkt
De haven is vol in bedrijf
De meeste fabrieken draaien
Supermarkten draaien vol op
Komen weer containers aan vanuit China
Benzine prijs gaat weer omhoog ( helaas) weer
Ambtenaren werken thuis
Voedsel verbouwende boeren gaan gewoon door
Tja dus er zijn problemen in sommige sectoren, en die problemen worden een beetje opgelost.
Kortom gaan we dadelijk niet voorgelogen worden om belastingen te verhogen enzv?
Ja geloof het maar!
Wij als burger gaan de rekening betalen.....
VVout
 VVout - woensdag 08 april 2020 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 16:25 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ja das verstandig..
Als de overheid dit zou doen zou ik een stuk beter slapen, maar vrees deels andere berichten over een maand of wat.
Alexi
 Alexi - woensdag 08 april 2020 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 17:47 schreef piet de paler het volgende:
Dat over Zweden moeten we even afwachten
Zweden heeft 10 miljoen inwoners en is 11 maal zo groot als Nederland. Die kunnen elkaar meer ontlopen en 1,5 meter afstand houden, alleen zij komen ook aan de beurt hoor, geloof het maar!
Het virus gaat door, hoe dan ook,zoals blijkt.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 08 april 2020 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 18:43 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Heb je zeker een punt..
Zeker een gedeelte ,Freek de Jonge heeft ook zoiets aangegeven ,overigens mijn moeder ook.
Zij heeft dat aan ons zelf aangeven .
Maar echt niet alle oude mensen willen dit ,sommige staan nog vol in het leven .
Positivo
 Positivo - woensdag 08 april 2020 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 21:37 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Zeker een gedeelte ,Freek de Jonge heeft ook zoiets aangegeven ,overigens mijn moeder ook.
Zij heeft dat aan ons zelf aangeven .
Maar echt niet alle oude mensen willen dit ,sommige staan nog vol in het leven .
Ja maar dat wordt ze nu afgepakt , bedoel je laatste jaren solitair moeten slijten is geen prettig vooruitzicht.
Heeft de politiek al aan de ouderen gevraagd of ze dit willen of de NPO?

Mijn peetmoeder is 82 en haar man 86 hun kinderen komen gewoon over de vloer en ze wordt doodziek van al die berichten.
Zij stelt zich op het standpunt dat ze nog wil genieten en dat is niet als kluizenaar.

Ja ze kan besmet raken dat neemt ze dan voor lief dan is het voorbij en heeft ze een mooi leven gehad.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 april 2020 door Positivo --
Stylzz
 Stylzz - woensdag 08 april 2020 - 22:06   quote  deeplink  
Natuurlijke selectie noem je dit dan. Of stronteigenwijs
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 08 april 2020 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 21:56 schreef Positivo het volgende:

[..]

Ja maar dat wordt ze nu afgepakt , bedoel je laatste jaren solitair moeten slijten is geen prettig vooruitzicht.
Heeft de politiek al aan de ouderen gevraagd of ze dit willen of de NPO?

Mijn peetmoeder is 82 en haar man 86 hun kinderen komen gewoon over de vloer en ze wordt doodziek van al die berichten.
Zij stelt zich op het standpunt dat ze nog wil genieten en dat is niet als kluizenaar.

Ja ze kan besmet raken dat neemt ze dan voor lief dan is het voorbij en heeft ze een mooi leven gehad.
Ik heb daar wel begrip voor maar dan moet ze wel afscheid nemen van eventuele zorg die zij krijgen.
Want als de mensen het risico willen nemen ,moeten ze er geen risico van maken voor anderen .
Tenminste dat vind ik dan.
Mijn moeder is wel een kluizenaar ,zij wil zelfs haar kinderen niet zien .
Puur om haar zelf en de omgeving te beschermen.
Positivo
 Positivo - woensdag 08 april 2020 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 22:06 schreef Stylzz het volgende:
Natuurlijke selectie noem je dit dan. Of stronteigenwijs
Nou hoor niemand meer over de kosten van de vergrijzing het doorwerken tot je 70 ste of het steeds financieel pakken van deze kwetsbare mensen. Tien jaar lang is er niet naar ze omgekeken en nu lijkt iedere politicus in de overtreffende trap zijn liefde te willen laten zien.

Iedere oudere met zijn hersens nog op orde is de afgelopen jaren niet vergeten toen zij als last voor de toekomstige generaties werden gezien en dit veranderd hier niets aan de politiek denkt dat mensen achterlijk zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 april 2020 door Positivo --
Positivo
 Positivo - woensdag 08 april 2020 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 22:08 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ik heb daar wel begrip voor maar dan moet ze wel afscheid nemen van eventuele zorg die zij krijgen.
Want als de mensen het risico willen nemen ,moeten ze er geen risico van maken voor anderen .
Tenminste dat vind ik dan.
Mijn moeder is wel een kluizenaar ,zij wil zelfs haar kinderen niet zien .
Puur om haar zelf en de omgeving te beschermen.
Ja heb ik ook begrip voor mijn vader kiest hier ook voor maar die is nog vitaal.
van geil
 van geil - woensdag 08 april 2020 - 22:20   quote  deeplink  
Beetje naïef om te denken dat het alleen ouderen en zwakkeren betreft , dat zijn de eerste die "omvallen" ja . Maar geloof me in Brabant ( de voorloper in NL ) sterven steeds meer jonge mensen , zonder welke aandoening dan ook.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 08 april 2020 - 22:23   quote  deeplink  
https://www.stichting-nice.nl/

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5966
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote Feyenoord & de coronacrisis topic









0.0165090