BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote Feyenoord & de coronacrisis topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 09 april 2020 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 22:30 schreef VVout het volgende:

[..]

Je zal er maar mee zitten, sterkte Leon.
Thnx man ,heel pijnlijk maar er zijn ergere dingen .
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 10 april 2020 - 07:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 22:30 schreef VVout het volgende:

[..]

Onderzoek wel, alleen niet geregistreerd als geneesmiddel wat ze om ons heen wel doen.
In andere landen geregistreerd als therapie, dus daarom mag t daar wel.
In Europa, mag t nu niet, maar dat is meer omdat de geneesmiddelen industrie de gereguleerde testomgeving niet willen creëren vanwege de enorme kosten. En dat komt weer omdat t een natuurlijk product is en je dus geen eigenaarschap kan claimen, dus die investering verdienen ze dus misschien niet terug. En zonder geaccrediteerde omgeving mag je in Europa geen onderzoek doen.

Daarnaast zijn de studie resultaten wisselend. Neemt niet weg dat gezien de antibiotica resistentie van veel bacteriën we langzaam wel zullen moeten.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 10 april 2020 - 08:41   quote  deeplink  
https://nieuws.kuleuven.be/nl/2019/wettelijk-kader-voor-behandeling-superbacterien-via-faagtherapie
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 10 april 2020 - 09:13   quote  deeplink  
Het probleem met fagen is er zijn er zeer veel en het luistert zeer secuur, in wit Rusland hebben ze een zgn Fagen bank met heel veel fagen. In Nederland heb ik begrepen dat het nog in de kinderschoenen staat.

Voor de rest moet ik toch even reageren op de wereldmachten
Ik weet en denk dat het leger van de UK zeer ouderwets is, en dat Frankrijk moderner is en een van de weinige landen met een eigen strategie, en is militair matrieel niet afhankelijk van de USA.
Wat de veteranen zorg aangaat en het respect voor Veteranen is de USA gestegen ( vietnam veteranen daar even los van) de UK heeft een mooi veteranenbeleid ( poppys op 11-11worden door iedereen gesteund) Frankrijk redelijk, de eenheid waar ik vandaan kom is een grote uitzondering eens Legionair altijd Legionair.Ik zal nooit dakloos worden of omkomen van honger. Het Nederlandse beleid vindt ik slecht,tevens het respect voor de Nederlandse veteraan is in mijn ogen niet zo best.

ik heb me ingehouden maar wil toch mijn mening geven over veteranen, ik laat me niet meer uit over de balkan oorlog.
Maar geef wel de tip als je wat wil roepen ( moet kunnen) lees eerst eens de geschiedenis van Servie en Kroatie.

Nou piet gaat koffie zetten.

Life is good

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2020 door piet de paler --
VVout
 VVout - vrijdag 10 april 2020 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 07:52 schreef Stylzz het volgende:

[..]

In andere landen geregistreerd als therapie, dus daarom mag t daar wel.
In Europa, mag t nu niet, maar dat is meer omdat de geneesmiddelen industrie de gereguleerde testomgeving niet willen creëren vanwege de enorme kosten. En dat komt weer omdat t een natuurlijk product is en je dus geen eigenaarschap kan claimen, dus die investering verdienen ze dus misschien niet terug. En zonder geaccrediteerde omgeving mag je in Europa geen onderzoek doen.

Daarnaast zijn de studie resultaten wisselend. Neemt niet weg dat gezien de antibiotica resistentie van veel bacteriën we langzaam wel zullen moeten.
Hier staat dus in verstaanbaar Nederlands, fagen zijn niet de moeite waard om in te investeren omdat je er geen geld aan kunt verdienen. Daarom is er geen noodzaak voor de industrie dit snelst mogelijk op een of andere manier wettelijk te regelen dat het toegepast mag worden. Om vooral het tempo er uit te halen zaaien we nog wat twijfel om de toepassing en slepen we eerst het maximale uit behandelingen waar we wel geld aan kunnen verdienen.

Ondertussen hadden al vele behoevende, waaronder Leon gewoon behandelt kunnen worden. In ons buurland België zijn ze maar wel van uit de medische zorg deze maand begonnen. Als je van de industrie afhankelijk bent is een mensenleven weinig waard dus, buiten hun eigen portemonnaies. Je kan het links of rechtsom blijven uitleggen, maar daar draait het voor me gewoon om.
Positivo
 Positivo - vrijdag 10 april 2020 - 09:17   quote  deeplink  
Ga maar met zijn allen naar buiten liefst het Malieveld. Er is een dag beslist dat er 500 miljard naar Italië en andere corrupte landen gaat terwijl mensen hier maanden moesten wachten op het een uitkering tot bijstandsniveau hard werkende ondernemers, die niet weten of ze na Mei nog een zaak hebben en het personeel of ze nog een baan hebben.
Positivo
 Positivo - vrijdag 10 april 2020 - 09:17   quote  deeplink  
Ga maar met zijn allen naar buiten liefst het Malieveld. Er is een dag beslist dat er 500 miljard naar Italië en andere corrupte landen gaat terwijl mensen hier maanden moesten wachten op het een uitkering tot bijstandsniveau hard werkende ondernemers, die niet weten of ze na Mei nog een zaak hebben en het personeel of ze nog een baan hebben.
VVout
 VVout - vrijdag 10 april 2020 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 09:13 schreef piet de paler het volgende:
Het probleem met fagen is er zijn er zeer veel en het luistert zeer secuur, in wit Rusland hebben ze een zgn Fagen bank met heel veel fagen. In Nederland heb ik begrepen dat het nog in de kinderschoenen staat.

Voor de rest moet ik toch even reageren op de wereldmachten
Ik weet en denk dat het leger van de UK zeer ouderwets is, en dat Frankrijk moderner is en een van de weinige landen met een eigen strategie, en is militair matrieel niet afhankelijk van de USA.
Wat de veteranen zorg aangaat en het respect voor Veteranen is de USA gestegen ( vietnam veteranen daar even los van) de UK heeft een mooi veteranenbeleid ( poppys op 11-11worden door iedereen gesteund) Frankrijk redelijk, de eenheid waar ik vandaan kom is een grote uitzondering eens Legionair altijd Legionair.Ik zal nooit dakloos worden of omkomen van honger. Het Nederlandse beleid vindt ik slecht,tevens het respect voor de Nederlandse veteraan is in mijn ogen niet zo best.

ik heb me ingehouden maar wil toch mijn mening geven over veteranen, ik laad me niet meer uit over de balkan oorlog.
Maar geef wel de tip als je wat wil roepen ( moet kunnen) lees eerst eens de geschiedenis van Servie en Kroatie.

Nou piet gaat koffie zetten.

Life is good
Het is makkelijk om vanuit je bureau te schrijven wat militairen allemaal fout hebben gedaan. Zij moeten leven met het moment en daarna de herinnering dat mensen om een willekeur sterven door geschil van ideeën. Ook daarna leeft het beeld verder en is het fijn dat kameraden elkaar kunnen treffen en kunnen bij praten en respect krijgen van de natie.

Respect voor iedereen die probeert wat goeds voor de wereld en vaak tot beter weten in plat op zijn bek gaat.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 10 april 2020 - 09:28   quote  deeplink  
Tja, je kunt het zo uitleggen en alles zo opvatten, maar klopt. De industrie draait om geld verdienen. Elke industrie. Dus inderdaad, als je er geen staatsonderzoek van maakt, dan gaat t niet gebeuren. De staat zal ook moeten financieren dat er een onderzoeksomgeving komt die volgens wetgeving mag. In België inmiddels gebeurd. Zijn daarin ook uniek, inclusief de wetgeving. Overigens wordt dit onderzoek in België medegefinancierd door Europa.

Daarnaast is het niet diezelfde industrie die twijfelt zaait, maar zijn er gewoon ook voldoende voorbeelden waarin de faagtherapie niet werkte, waar t bij eenzelfde geval wel werkte. Had ook te maken met het immuunsysteem van de behandelde.

We kunnen in Nederland zelfs niet eens gebruik maken van een eventueel geneesmiddel, want er is geen apotheker die de verantwoordelijkheid op zich wil nemen. Vooralsnog.
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 10 april 2020 - 09:29   quote  deeplink  
Mooi gesproken
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 10 april 2020 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 09:29 schreef piet de paler het volgende:
Mooi gesproken
VVout
VVout
 VVout - vrijdag 10 april 2020 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 09:17 schreef Positivo het volgende:
Ga maar met zijn allen naar buiten liefst het Malieveld. Er is een dag beslist dat er 500 miljard naar Italië en andere corrupte landen gaat terwijl mensen hier maanden moesten wachten op het een uitkering tot bijstandsniveau hard werkende ondernemers, die niet weten of ze na Mei nog een zaak hebben en het personeel of ze nog een baan hebben.
Als we één Europa willen, liefst één wereld, zullen we samen onze problemen moeten oplossen. Ook voor een onderzoek is er geld, als er meer mensen zouden handelen als Gates.

Wat mijn zaak betreft ben ik natuurlijk ongerust, maar dat is geen reden om van goede principes af te stappen. Misschien moeten we eens allemaal kijken wat we wel hebben en aan eender wie bedanken voor wat we hebben. Misschien komen de oplossingen dan ook beter je schedel binnen met een positieve mindset, waarom in negativisme gevangen blijven en je eigen ondergang schrijven.
VVout
 VVout - vrijdag 10 april 2020 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 09:28 schreef Stylzz het volgende:
Tja, je kunt het zo uitleggen en alles zo opvatten, maar klopt. De industrie draait om geld verdienen. Elke industrie. Dus inderdaad, als je er geen staatsonderzoek van maakt, dan gaat t niet gebeuren. De staat zal ook moeten financieren dat er een onderzoeksomgeving komt die volgens wetgeving mag. In België inmiddels gebeurd. Zijn daarin ook uniek, inclusief de wetgeving. Overigens wordt dit onderzoek in België medegefinancierd door Europa.

Daarnaast is het niet diezelfde industrie die twijfelt zaait, maar zijn er gewoon ook voldoende voorbeelden waarin de faagtherapie niet werkte, waar t bij eenzelfde geval wel werkte. Had ook te maken met het immuunsysteem van de behandelde.

We kunnen in Nederland zelfs niet eens gebruik maken van een eventueel geneesmiddel, want er is geen apotheker die de verantwoordelijkheid op zich wil nemen. Vooralsnog.
We zijn het gewoon bijna eens, maar wat is het nut dan van het bij het groter publiek publiceren wat er niet heeft gewerkt. Het maakt niet veel uit voor een patiënt die geen andere oplossing heeft. Het is aan of uit en bij een proces ontdek je altijd dingen die eerst niet zo best werken.
Positivo
 Positivo - vrijdag 10 april 2020 - 09:40   quote  deeplink  
Een land dat al de begrotingsregels aan zijn laars lapt. Hoeveel van die 500 miljard gaat naar de maffia , die al de bouw, afval en andere sectoren in handen heeft.

Wil graag behouden wat wij hier hebben en niet in een bodemloze put gooien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2020 door Positivo --
CobusIII
 CobusIII - vrijdag 10 april 2020 - 09:41   quote  deeplink  
Het programma Kassa heeft 2 jaar geleden al een aantal uitzendingen gewijd aan fagen...Mensen die hier uitbehandeld waren gingen naar het oostblok...met redelijk goede resultaten.
VVout
 VVout - vrijdag 10 april 2020 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 09:40 schreef Positivo het volgende:
Een land dat al de begrotingsregels aan zijn laars lapt. Hoeveel van die 500 miljard gaat naar de maffia , die al de bouw, afval en andere sectoren in handen heeft.

Wil graag behouden wat wij hier hebben en niet in een bodemloze put gooien.
Die zelfde maffia die de Italiaanse economie al jaren runt, geeft en neemt op hun manier. De banken zijn geen haar beter, gelukkig dat er nog een orgaan als de ECB bestaat anders was de middenstand helemaal ten dode opgeschreven geweest.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2020 door VVout --
Positivo
 Positivo - vrijdag 10 april 2020 - 09:50   quote  deeplink  
Ik ben geen fan van 1 Europa en de Engelsen met Amerika achter zich lachen zich rot. In Nederland zullen wij zien wat het de burger weer gaat kosten. Nu is iedereen in de ban van het virus en is alles wat de regering zegt of doet goed. Na de crisis kunnen we alles rustig beoordelen en aan de kaak stellen in de tweede kamer. Verkiezingen komen eraan dan kan je nog verschil maken. We wachten rustig af.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2020 door Positivo --
Positivo
 Positivo - vrijdag 10 april 2020 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 09:26 schreef VVout het volgende:

[..]

Het is makkelijk om vanuit je bureau te schrijven wat militairen allemaal fout hebben gedaan. Zij moeten leven met het moment en daarna de herinnering dat mensen om een willekeur sterven door geschil van ideeën. Ook daarna leeft het beeld verder en is het fijn dat kameraden elkaar kunnen treffen en kunnen bij praten en respect krijgen van de natie.

Respect voor iedereen die probeert wat goeds voor de wereld en vaak tot beter weten in plat op zijn bek gaat.
Heb ook respect voor iedere militair op aarde die vechten voor onze vrijheid laat daar geen misverstand over bestaan.
Gaf met Servië alleen aan dat Amerika niet alleen voor geld en olie vecht. in Afghanistan is ook geen olie.
CobusIII
 CobusIII - vrijdag 10 april 2020 - 10:55   quote  deeplink  
Het ligt dus heel genuanceerd...
https://www.tudelft.nl/tnw/onderzoek/in-de-spotlight/bacteriofagen-als-mogelijk-alternatief-voor-antibiotica/
CobusIII
 CobusIII - vrijdag 10 april 2020 - 10:57   quote  deeplink  
Antibiotica werkt tegen bacteriën en niet tegen virussen. Specifieke fagen zijn virussen die ingezet kunnen worden tegen specifieke bacteriën (bacteriële infecties)...
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 10 april 2020 - 11:08   quote  deeplink  
Dank voor de info
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 10 april 2020 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 09:40 schreef Positivo het volgende:
Een land dat al de begrotingsregels aan zijn laars lapt. Hoeveel van die 500 miljard gaat naar de maffia , die al de bouw, afval en andere sectoren in handen heeft.

Wil graag behouden wat wij hier hebben en niet in een bodemloze put gooien.
Klopt wel, maar helaas ook nu weer zitten we gegijzeld in een crisis.
Laten we de knoflooklanden verrotten, komt dat rotte langzaam naar ons toe. Helaas.
MightyAce
 MightyAce - vrijdag 10 april 2020 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 11:15 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Klopt wel, maar helaas ook nu weer zitten we gegijzeld in een crisis.
Laten we de knoflooklanden verrotten, komt dat rotte langzaam naar ons toe. Helaas.
Idd het resultaat van een weg die lang geleden al is ingeslagen.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 10 april 2020 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 11:16 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Idd het resultaat van een weg die lang geleden al is ingeslagen.
Dat en dit virus helpt ook niet mee.
Leonidas1
 Leonidas1 - vrijdag 10 april 2020 - 11:25   quote  deeplink  
Zo net ben ik gebeld door een mevrouw van Feyenoord met de vraag of het met mij goed gaat en of de corona perikelen nog gevolgen heeft voor mijn gezondheid. Het bleek dat de medewerkers van Feyenoord alle 65+ seizoenkaarthouders bellen met deze vragen.
Ik ben zeer positief verrast over deze blijk van meeleven en waardeer dit zeer.
Chapeau Feyenoord!
tomson
 tomson - vrijdag 10 april 2020 - 11:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 11:25 schreef Leonidas1 het volgende:
Zo net ben ik gebeld door een mevrouw van Feyenoord met de vraag of het met mij goed gaat en of de corona perikelen nog gevolgen heeft voor mijn gezondheid. Het bleek dat de medewerkers van Feyenoord alle 65+ seizoenkaarthouders bellen met deze vragen.
Ik ben zeer positief verrast over deze blijk van meeleven en waardeer dit zeer.
Chapeau Feyenoord!
Super...

https://voetbalflitsen.nl/nieuws/tw6h2j/prachtige-beelden-peter-houtman-belt-eenzame-oudere-feyenoord-fans-om-ze-te-steunen
MightyAce
 MightyAce - vrijdag 10 april 2020 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Wat een goed idee!
VVout
 VVout - vrijdag 10 april 2020 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Heerlijk man, moest er ff een traantje bij weg pinken.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 10 april 2020 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 11:25 schreef Leonidas1 het volgende:
Zo net ben ik gebeld door een mevrouw van Feyenoord met de vraag of het met mij goed gaat en of de corona perikelen nog gevolgen heeft voor mijn gezondheid. Het bleek dat de medewerkers van Feyenoord alle 65+ seizoenkaarthouders bellen met deze vragen.
Ik ben zeer positief verrast over deze blijk van meeleven en waardeer dit zeer.
Chapeau Feyenoord!
Klasse!
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 10 april 2020 - 12:37   quote  deeplink  
Effe oor botteghin is het geen probleem om teverdedigen met 1 mtr 50 afstand hahahah
Mooi dat Feyenoord dit gaat doen , ben beniieuwd hoe het gaat met de seizoenkaarten of er korting gaat komen als er niet meer gevoetbalt wordt
CobusIII
 CobusIII - vrijdag 10 april 2020 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 09:40 schreef Positivo het volgende:
Een land dat al de begrotingsregels aan zijn laars lapt. Hoeveel van die 500 miljard gaat naar de maffia , die al de bouw, afval en andere sectoren in handen heeft.

Wil graag behouden wat wij hier hebben en niet in een bodemloze put gooien.
dat is één (slechte) kant van de medaille...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1219765/nederland-verdient-180-miljard-aan-eu

dit is weer een andere...
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 10 april 2020 - 12:57   quote  deeplink  
Italia sedesta ........waar de politie gecontroleerd woord door decarabinieri en de carabinieri door de fiscale politie.
En toch gaat het mis........
Positivo
 Positivo - vrijdag 10 april 2020 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 12:51 schreef CobusIII het volgende:

[..]

dat is één (slechte) kant van de medaille...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1219765/nederland-verdient-180-miljard-aan-eu

dit is weer een andere...
Wie verdient aan de EU ik niet zonder de EU verdienen wij ook of stopt de handel? Wil niemand onze bloemen en vlees meer of groenten gaat de haven dicht nee toch, Nederland verdiend ondanks de EU

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2020 door Positivo --
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 10 april 2020 - 13:07   quote  deeplink  
De economie draait muzv horeca en andere bedrijven, ik zie om mij heen de bouw gewoon werken de plantsoenen dienst.
Maakt me blij
CobusIII
 CobusIII - vrijdag 10 april 2020 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 13:05 schreef Positivo het volgende:

[..]

Wie verdient aan de EU ik niet zonder de EU verdienen wij ook of stopt de handel? Wil niemand onze bloemen en vlees meer of groenten gaat de haven dicht nee toch, Nederland verdiend ondanks de EU
De handel stopt niet maar de interne exporttarieven zijn binnen de EU een stuk lager en stabieler en dat is goed voor onze economie. Natuurlijk moet je binnen een unie concessies doen en goede afspraken maken. China, USA en Rusland gebruiken de exporttarieven als pressiemiddel. Dat zag je al tussen USA en UK...Als Nederland alleen wordt je speelbal van China, USA en Rusland. Ik wil meer EU, ik wil ook een EU leger met spullen van Europese bodem, zodat we niet meer afhankelijk zijn. Ik voel me in hoofdlijnen thuis bij de Europese normen en waarden. Het is geen paradijs, maar ga anders maar ergens anders wonen.

Ik vind wel dat de EU te snel is gegroeid en dat Oostbloklanden te snel zijn toegelaten...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2020 door CobusIII --
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 10 april 2020 - 16:01   quote  deeplink  
Tja dat vind ik ook. De meeste ostblok landen zijn niet gewend aan de vrijheid.
Ik begrijp helemaal niet dat Macedonie en Albanie, toe gaan treden.
Positivo
 Positivo - vrijdag 10 april 2020 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 14:23 schreef CobusIII het volgende:

[..]

De handel stopt niet maar de interne exporttarieven zijn binnen de EU een stuk lager en stabieler en dat is goed voor onze economie. Natuurlijk moet je binnen een unie concessies doen en goede afspraken maken. China, USA en Rusland gebruiken de exporttarieven als pressiemiddel. Dat zag je al tussen USA en UK...Als Nederland alleen wordt je speelbal van China, USA en Rusland. Ik wil meer EU, ik wil ook een EU leger met spullen van Europese bodem, zodat we niet meer afhankelijk zijn. Ik voel me in hoofdlijnen thuis bij de Europese normen en waarden. Het is geen paradijs, maar ga anders maar ergens anders wonen.

Ik vind wel dat de EU te snel is gegroeid en dat Oostbloklanden te snel zijn toegelaten...
Volgens mij zijn alle grote oorlogen in Europa ontstaan. Dacht dat Italië die nu 540 miljard ontvangen ook een van de aanstichters waren. Een Europees leger is een Utopie Rusland heeft er ook met enorme slachtoffer aantallen voor gezorgd dat we nu geen blonde samenleving hebben met Duits als voertaal. Ergens anders wonen vertel dat aan onze boeren, visserij de bouwsector die door Brussel de nek om wordt gedraaid. Jij wil meer EU zorg dan ook voor je eigen huisvesting, groenten vlees en vis. Enorm kortzichtig en kort door de bocht vind ik deze reactie.

Import heffingen dat komt door dat alle productie naar lage lonen landen gaat voor maximale winst. Daar is sprake van kinderhandel, slechte hygiëne onder andere waardoor we nu het virus in heel Europa hebben. Wij hebben hier Polen en Bulgaren die ons werk doen omdat mensen niet onder hun niveau willen werken.

Er is nu 540 miljard naar Italië die al jaren de begrotingsregels aan hun Italiaanse laars lapt Spanje volgt en Portugal de Oost Blok landen die wij hebben binnen gehaald denk dat de 2000 miljard gemakkelijk wordt aangetikt. Wat zullen de economische gevolgen daarvan zijn denk je? Wij kunnen het niet eens , eens worden over financieel beleid en jij wil nog meer Europa?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2020 door Positivo --
VVout
 VVout - vrijdag 10 april 2020 - 16:19   quote  deeplink  
Het liefst één regering zelfs met één belastingnummer per orgaan en een centraal zorgstelsel, zonder zelfstandige schrapers en onderwijs en wetenschap, gefinancierd vanuit de regering met een pot die nodig is om zo snel mogelijk een intelligente sprong in de mensheid te maken.
tomson
 tomson - vrijdag 10 april 2020 - 16:41   quote  deeplink  
https://speld.nl/2020/04/10/goed-nieuws-voor-complotdenkers-met-5g-kan-je-samenzweringstheorieen-nog-sneller-verspreiden/
Positivo
 Positivo - vrijdag 10 april 2020 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 16:19 schreef VVout het volgende:
Het liefst één regering zelfs met één belastingnummer per orgaan en een centraal zorgstelsel, zonder zelfstandige schrapers en onderwijs en wetenschap, gefinancierd vanuit de regering met een pot die nodig is om zo snel mogelijk een intelligente sprong in de mensheid te maken.
Prima dan ga wij terug naar een welvaartsniveau uit de middeleeuwen.

Geweldig van de speld haha

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2020 door Positivo --
VVout
 VVout - vrijdag 10 april 2020 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 17:44 schreef Positivo het volgende:

[..]

Prima dan ga wij terug naar een welvaartsniveau uit de middeleeuwen.

Geweldig van de speld haha
Omdat de schrapers dan niet alles voor zich mogen houden, is nergens voor nodig. Geld op zich stelt geen reet voor, we moeten investeren in kennis en onze grenzen verleggen die voorlopig voor onze begrippen oneindig ver zijn. Bekrompen gedachten staat de ontwikkeling gigantisch in de weg, ga liever cowboytje spelen in de Sahara.
CobusIII
 CobusIII - vrijdag 10 april 2020 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 16:06 schreef Positivo het volgende:

[..]

Volgens mij zijn alle grote oorlogen in Europa ontstaan. Dacht dat Italië die nu 540 miljard ontvangen ook een van de aanstichters waren. Een Europees leger is een Utopie Rusland heeft er ook met enorme slachtoffer aantallen voor gezorgd dat we nu geen blonde samenleving hebben met Duits als voertaal. Ergens anders wonen vertel dat aan onze boeren, visserij de bouwsector die door Brussel de nek om wordt gedraaid. Jij wil meer EU zorg dan ook voor je eigen huisvesting, groenten vlees en vis. Enorm kortzichtig en kort door de bocht vind ik deze reactie.

Import heffingen dat komt door dat alle productie naar lage lonen landen gaat voor maximale winst. Daar is sprake van kinderhandel, slechte hygiëne onder andere waardoor we nu het virus in heel Europa hebben. Wij hebben hier Polen en Bulgaren die ons werk doen omdat mensen niet onder hun niveau willen werken.

Er is nu 540 miljard naar Italië die al jaren de begrotingsregels aan hun Italiaanse laars lapt Spanje volgt en Portugal de Oost Blok landen die wij hebben binnen gehaald denk dat de 2000 miljard gemakkelijk wordt aangetikt. Wat zullen de economische gevolgen daarvan zijn denk je? Wij kunnen het niet eens , eens worden over financieel beleid en jij wil nog meer Europa?
Moeilijk om te reageren omdat ik er geen touw aan vast kan knopen. Maar dat ligt aan mij.
Wat ik wel weet is dat sinds de EU bestaat het aantal oorlogen binnen europa drastisch is verminderd. Wat ik wel weet is dat de 540 Miljard niet alleen naar italië gaat, maar naar de landen die het hardst getroffen zijn door Corona.
Een EU leger is waarschijnlijk een te grote stap ineens, maar er zijn allerlei tussenstappen te bedenken waardoor we meer onafhankelijk worden.
Ik denk dat het goed is dat vis, groente en vlees beter afgestemd kan worden binnen de EU dan dat alle landjes tegen elkaar gaan concurreren en de zeeën leeg vissen.
Wat een feit is dat je nu als land niet op alle gebieden zelfvoorzienend kan zijn omdat je eigen afzetmarkt te klein is. Daardoor wordt de productiekosten te duur. Er zullen binnen de EU regio's zijn die zich ergens op specialiseren.
Het is altijd zo geweest dat sommige branches het economisch moeilijk krijgen en andere branches juist gaan floreren. Ook lang voordat de EU er was.

En wat ik wel weet is dat de EU gisteren overéénstemming heeft bereikt. natuurlijk gaat dat altijd met veel bombarie. Zo gaat dat bij onderhandelingen. Je krijgt niet altijd je zin.
Positivo
 Positivo - vrijdag 10 april 2020 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 18:32 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Moeilijk om te reageren omdat ik er geen touw aan vast kan knopen. Maar dat ligt aan mij.
Wat ik wel weet is dat sinds de EU bestaat het aantal oorlogen binnen europa drastisch is verminderd. Wat ik wel weet is dat de 540 Miljard niet alleen naar italië gaat, maar naar de landen die het hardst getroffen zijn door Corona.
Een EU leger is waarschijnlijk een te grote stap ineens, maar er zijn allerlei tussenstappen te bedenken waardoor we meer onafhankelijk worden.
Ik denk dat het goed is dat vis, groente en vlees beter afgestemd kan worden binnen de EU dan dat alle landjes tegen elkaar gaan concurreren en de zeeën leeg vissen.
Wat een feit is dat je nu als land niet op alle gebieden zelfvoorzienend kan zijn omdat je eigen afzetmarkt te klein is. Daardoor wordt de productiekosten te duur. Er zullen binnen de EU regio's zijn die zich ergens op specialiseren.
Het is altijd zo geweest dat sommige branches het economisch moeilijk krijgen en andere branches juist gaan floreren. Ook lang voordat de EU er was.

En wat ik wel weet is dat de EU gisteren overéénstemming heeft bereikt. natuurlijk gaat dat altijd met veel bombarie. Zo gaat dat bij onderhandelingen. Je krijgt niet altijd je zin.
Mooie reactie wij zullen het niet eens worden. De reden dat er geen oorlogen meer zijn is volgens mij , dat er nu kernwapens zijn. Geen enkel land durft een oorlog binnen Europa te beginnen met het risico dat deze worden ingezet.
De fallout van de kernbom zal ook jouw land treffen of landen waar je niet mee in oorlog bent.

Verder liggen de loonkosten en welvaart gigantisch uit elkaar. In Spanje verdient een kapster bijvoorbeeld 600 netto per maand. Je zal dan ook een gemeenschappelijk Eoropees loon moeten overeenkomen voor alle beroepsgroepen. Fijn als je in armere landen woonachtig bent fnuikend als je bijvoorbeeld in Nederland woont.

Zo zie ik tal van praktische problemen die niet kunnen worden opgelost, mede omdat Europa ook moet concurreren met de USA en China bijvoorbeeld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2020 door Positivo --
Positivo
 Positivo - vrijdag 10 april 2020 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 17:53 schreef VVout het volgende:

[..]

Omdat de schrapers dan niet alles voor zich mogen houden, is nergens voor nodig. Geld op zich stelt geen reet voor, we moeten investeren in kennis en onze grenzen verleggen die voorlopig voor onze begrippen oneindig ver zijn. Bekrompen gedachten staat de ontwikkeling gigantisch in de weg, ga liever cowboytje spelen in de Sahara.
Misschien begrijp ik niet goed wat je bedoelt met schrapers en grenzen verleggen.

Ben op zich voorstander van innovatie en vergaande ontwikkeling. Nu zijn we idd gebonden aan geld. Indien dit veranderd kan worden graag van 9 tot vijf of langer gebonden zijn aan geld verdienen zonder verdere door ontwikkeling ben ik ook zwaar op tegen.

Ben je niet bang dat mensen die beperkt worden lichamelijk of geestelijk dan nog verder achtergesteld zullen worden?
VVout
 VVout - vrijdag 10 april 2020 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 18:49 schreef Positivo het volgende:

[..]

Misschien begrijp ik niet goed wat je bedoelt met schrapers en grenzen verleggen.

Ben op zich voorstander van innovatie en vergaande ontwikkeling. Nu zijn we idd gebonden aan geld. Indien dit veranderd kan worden graag van 9 tot vijf of langer gebonden zijn aan geld verdienen zonder verdere door ontwikkeling ben ik ook zwaar op tegen.

Ben je niet bang dat mensen die beperkt worden lichamelijk of geestelijk dan nog verder achtergesteld zullen worden?
Het zijn dingen die we niet van vandaag op morgen snappen en om kunnen zetten, maar ons huidig ruilsysteem deugd niet.

Er zijn voorbeelden dat je zonder geld ver kan komen als je je handen uit de mouwen steekt en er inspirerende ervaringen mee op kan doen. Hoe je het roer om kan gooien redelijk moeilijk, daarvoor zitten de meesten nog vast in hun beschouwing. Zou me niets verbazen dat ik met deze gedachten vanavond nog aan het kruis wordt genageld.
Positivo
 Positivo - vrijdag 10 april 2020 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 19:21 schreef VVout het volgende:

[..]

Het zijn dingen die we niet van vandaag op morgen snappen en om kunnen zetten, maar ons huidig ruilsysteem deugd niet.

Er zijn voorbeelden dat je zonder geld ver kan komen als je je handen uit de mouwen steekt en er inspirerende ervaringen mee op kan doen. Hoe je het roer om kan gooien redelijk moeilijk, daarvoor zitten de meesten nog vast in hun beschouwing. Zou me niets verbazen dat ik met deze gedachten vanavond nog aan het kruis wordt genageld.
Niet door mij. Mijn grootste frustratie is dat je overgeleverd bent aan het systeem. Alles draait om geld en dat tot je 70ste jaar, tenzij je heel erg mooi bent of een bal kan hoog houden of de loterij wint bijvoorbeeld.

Wie heeft dit verzonnen ? Geld is idd niets meer dan een ruilmiddel. De huidige maatschappij is leeg , als wij al met zijn allen naar Boer zoekt vrouw kijken is onze geestelijke toestand erger dan gedacht.

Alle uitvindingen mooie kunst en muziek komen uit het verleden. Bedoel Rembrandt, Beethoven, Socrates enzovoort.

Wij zijn veranderd in consumptie zombies , die ons ook nog eens laten opsluiten als het moet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2020 door Positivo --
van geil
 van geil - vrijdag 10 april 2020 - 21:40   quote  deeplink  
https://cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/15/sterfte-neemt-verder-toe
van geil
 van geil - vrijdag 10 april 2020 - 21:41   quote  deeplink  
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2329348-ijsberg-aan-coronadoden-buiten-ziekenhuizen-zij-staan-niet-in-de-cijfers.html
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 10 april 2020 - 21:52   quote  deeplink  
Is eigenlijk ook niet belangrijk. De hoeveelheid overledenen. Hoe hard dat ook klinkt.
De hoeveelheid zieken. Dat moet naar nul. Hoe dan ook.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 10 april 2020 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 21:52 schreef Stylzz het volgende:
Is eigenlijk ook niet belangrijk. De hoeveelheid overledenen. Hoe hard dat ook klinkt.
De hoeveelheid zieken. Dat moet naar nul. Hoe dan ook.
Vrees dat het nu zover over de wereld verspreid is dat het wel nooit meer weg zal gaan

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote Feyenoord & de coronacrisis topic









0.0218420