BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Vitesse (zaterdag 26 september 2020, 21:00); 2 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zaterdag 26 september 2020 - 16:09   quote  deeplink  
ajax-vs-vitesse-dutch_eredivisie_2021_background.jpg

Ajax - Vitesse

Ajax en Vitesse zijn twee van de vier ploegen die nog zonder puntverlies zijn deze jaargang van de Eredivisie. Gezien de status van Vitesse als één van de meest stabiele subtoppers van Nederland mag deze ontmoeting toch wel een kraker genoemd worden. Beide ploegen speelden deze competitie tegen Sparta en RKC; Ajax won met slechts 1-0 van Sparta maar trof 3 maal doel tegen RKC. Vitesse schoof RKC met slechts 1 goal opzij maar won wel met 2-0 van Sparta. Beide teams zijn dus zowel zonder puntverlies als zonder tegengoals tot dusver.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 78 duels tegen Vitesse. Daarvan won Ajax er 47 en gingen er 21 verloren. 10 Duels eindigden in een gelijk spel. De afgelopen vijf seizoenen speelde Ajax 10 duels tegen Vitesse, 9 competitieduels en 1 bekerduel. Het laatste onderlinge treffen werd afgelast door de coronapandemie. Van de voorgaande 10 duels won Ajax er 7, speelde eenmaal gelijk en verloor 2 maal. Ajax speelde afgelopen seizoen gelijk tegen de Arnhemmers op bezoek in het Gelredome, maar won met 0-3 voor de beker in datzelfde stadion. Hetlaatste verilies dateert van 2018 toen het 2-3 werd, wederom op bezoek in Arnhem. Het laatste puntverlies in eigen huis was in 2017 toen Vitesse met 1-2 won.

Er valt nog weinig te zeggen van de teams op dit moment. Vitesse scoorde drie maal tot dusver; alle goals werden gemaakt door verschillende spelers. Vitesse speelde de eerste twee duels in een 3-5-2 formatie, die verdedigend dus 5-3-2 wordt. De meest opvallende namen is Bazoer, die ondertussen als centrale verdediger speelt in Arnhem. Zeker zal hij afwachten worden wie de smaakmaker gata worden in Arnhem.

Bij Ajax schijnt Gravenberch een positieve coronatest te hebben afgelegd in aanloop naar het duel met RKC. Gravenberch stond donderdag wel weer op het trainingsveld in Amsterdam, wat suggereert dat hij ondertussen wel negatief test en geen symptomen heeft. Daarmee is meteen misschien wel de moeilijkste keuze voor Ten Hag genoemd. Kiest de Ajaxcoach voor Kudus of Gravenberch. Gezien de moeite die Kudus had met de omschakeling lijkt een middenveld met Gravenberch en Kudus niet voor de hand te liggen. Verder gaan er voorzichtig stemmen op Promes van de 10-positie te halen. Of Ten Hag daar gevoelig voor is zullen we gaan zien.

Vorig jaar werd het 0-3 voor de beker met goals van Ryan Babel, Ryan Gravenberch en Dusan Tadic. Het duel was destijds de rentree van Daley Blind na zijn hartklachten. Het Arnhemse publiek toonde hun sportieve kant met een hartelijk applaus voor Daley.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 september 2020 door Eide --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 26 september 2020 - 16:47   quote  deeplink  
mooi stuk weer.. ik ben benieuwd wat tenhag gaat doen nu op het middenveld... ik hoop op 4-0.. succes allen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 september 2020 door nummer10 --
Pietje
 Pietje - zaterdag 26 september 2020 - 16:50   quote  deeplink  
Je hebt er opnieuw een prachtig topic van gemaakt, Eide. Mijn complimenten.

Ik vind Vitesse op dit moment een zeer degelijke ploeg; een ploeg waar een nog altijd zoekend (op het middenveld) Ajax niet zomaar even van wint. Vitesse was een tijdje geleden een soort "angstgegner", maar of dat nog zo is, weet ik niet.

Laten we hopen op een kleine overwinning voor onze helden: 2-1.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 september 2020 door Pietje --
Eide
 Eide - zaterdag 26 september 2020 - 19:47   quote  deeplink  
Opstelling AJax:

Onana; Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico; Álvarez, Promes, Kudus; Antony, Labyad, Tadic
Eide
 Eide - zaterdag 26 september 2020 - 19:50   quote  deeplink  
Ei2-I1wWsAAyuC6?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - zaterdag 26 september 2020 - 19:50   quote  deeplink  
Gravenberch wederom niet in de selectie.
Loetje
 Loetje - zaterdag 26 september 2020 - 19:55   quote  deeplink  
Zelfde opstelling als vorige week. En lijkt inmiddels helder dat Gravenberch de pech had en corona heeft.

Edit: Tagliafico is uiteraard terug.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 september 2020 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zaterdag 26 september 2020 - 19:56   quote  deeplink  
Ajax loopt nog stroef, zeg maar gerust heel stroef. Vitesse speelt evenmin stroef en heeft net als Ajax het geluk van een aantal uitstekende individuele spelers. Altijd lastige pot voor ons en zal nu niet anders zijn. Op naar beter voetbal.

Normaal wel altijd een boeiend potje.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 september 2020 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 26 september 2020 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2020 - 19:55 schreef Loetje het volgende:
Zelfde opstelling als vorige week. En lijkt inmiddels helder dat Gravenberch de pech had en corona heeft.

Edit: Tagliafico is uiteraard terug.
ajax hield het op niet wedstrijdfit... de media riep corona, dit heeft ajax nooit bevestigd toch ?

anyway we hebben kudus, en persoonlijk schat ik die hogerin dan gravenberch voor nu dan..
Loetje
 Loetje - zaterdag 26 september 2020 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2020 - 20:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ajax hield het op niet wedstrijdfit... de media riep corona, dit heeft ajax nooit bevestigd toch ?

anyway we hebben kudus, en persoonlijk schat ik die hogerin dan gravenberch voor nu dan..
Ajax heeft niet echt een reden gegeven.

En aangezien clubs niks meer mogen zeggen en alles zo onduidelijk is, ben je zelf ook niet naïef toch? Vrijdag getest en gewoon een virus wat nog niet weg is.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 26 september 2020 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2020 - 20:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ajax heeft niet echt een reden gegeven.

En aangezien clubs niks meer mogen zeggen en alles zo onduidelijk is, ben je zelf ook niet naïef toch? Vrijdag getest en gewoon een virus wat nog niet weg is.
elke club geeft gewoon aan als het om corona gaat, deden ze eerst ook toen de staf besmet was, dus waarom zouden ze dat nu niet doen ? ik zeg overigens niet dat het niet zo kan zijn. maar ik vind het daarom juist vreemd omdat ze zoals ik al zei eerst wel deden.. elke club zegt het eigenlijk gewoon..
Loetje
 Loetje - zaterdag 26 september 2020 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2020 - 20:49 schreef nummer10 het volgende:

[..]

elke club geeft gewoon aan als het om corona gaat, deden ze eerst ook toen de staf besmet was, dus waarom zouden ze dat nu niet doen ? ik zeg overigens niet dat het niet zo kan zijn. maar ik vind het daarom juist vreemd omdat ze zoals ik al zei eerst wel deden.. elke club zegt het eigenlijk gewoon..
Sommige clubs geven enkel aan dat er vele besmettingen zijn en nog vaker komt de media daarmee. Veel clubs houden stil, en terecht.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 26 september 2020 - 20:58   quote  deeplink  
we gaan het zien... succes vanaaf ! moet helaas weer op mobiel kijken.. :(
Loetje
 Loetje - zaterdag 26 september 2020 - 21:02   quote  deeplink  
Dat ging al bijna mis.
Loetje
 Loetje - zaterdag 26 september 2020 - 21:02   quote  deeplink  
Zo, beginnetje hoor.
Loetje
 Loetje - zaterdag 26 september 2020 - 21:06   quote  deeplink  
Het is wel open huis hoor. Pfooh
Loetje
 Loetje - zaterdag 26 september 2020 - 21:13   quote  deeplink  
Ajax is geregeld aan het verzuipen. Gaat verre van goed.
pth
 pth - zaterdag 26 september 2020 - 21:15   quote  deeplink  
Godskolere die Alvarez kan er echt helemaal geen kut van ... Veel te traag, geen voetballend vermogen, helemaal niks ... wat doet die prutser in Ajax 1. Lijkt de broer van Mallejan wel ...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 september 2020 door pth --
pth
 pth - zaterdag 26 september 2020 - 21:16   quote  deeplink  
Promes als 10 bevalt mij overigens ook voor geen meter ...
pth
 pth - zaterdag 26 september 2020 - 21:20   quote  deeplink  
Voor Alvarezje gaat het allemaal een tempootje of 5 te snel ...
Eide
 Eide - zaterdag 26 september 2020 - 21:21   quote  deeplink  
Oh, wat een goede goal zeg.
pth
 pth - zaterdag 26 september 2020 - 21:22   quote  deeplink  
Prima goal Ajax
Eide
 Eide - zaterdag 26 september 2020 - 21:22   quote  deeplink  
Heerlijke combinatie over Labyad, Antony, Mazraoui en uiteindelijk Promes.
pth
 pth - zaterdag 26 september 2020 - 21:24   quote  deeplink  
Kudus houd zich weer goed staande. Vind het tot nu toe één van de betere op het veld.
Loetje
 Loetje - zaterdag 26 september 2020 - 21:24   quote  deeplink  
Fijn dat we voorstaan, al geeft dat niet het spelbeeld weer. Zo eerlijk moeten we wel zijn
Eide
 Eide - zaterdag 26 september 2020 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2020 - 21:20 schreef pth het volgende:
Voor Alvarezje gaat het allemaal een tempootje of 5 te snel ...
DIe vind ik juist een goede indruk maken vandaag. Is eindelijk wat meer bij het spel betrokken dan voorheen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 26 september 2020 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2020 - 21:24 schreef Eide het volgende:

[..]

DIe vind ik juist een goede indruk maken vandaag. Is eindelijk wat meer bij het spel betrokken dan voorheen.
Alvarez moet wat mij betreft helemaal niet in het spel betrokken zijn. Alleen maar opruimen van en inleveren, die kan echt niks met een bal en verzuipt als eerste als het tempo ook maar iets omhoog gaat.
pth
 pth - zaterdag 26 september 2020 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2020 - 21:24 schreef Eide het volgende:

[..]

DIe vind ik juist een goede indruk maken vandaag. Is eindelijk wat meer bij het spel betrokken dan voorheen.
OK? Ik heb die gast nog helemaal niets goed zien doen en zo traag als dikke stront tegen de berg op. Had er ook zo maar al met rood afgekund ....
Eide
 Eide - zaterdag 26 september 2020 - 21:30   quote  deeplink  
Schuurs eraf vanwege de vroege gele kaart denk ik.
Eide
 Eide - zaterdag 26 september 2020 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2020 - 21:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

Alvarez moet wat mij betreft helemaal niet in het spel betrokken zijn. Alleen maar opruimen van en inleveren, die kan echt niks met een bal en verzuipt als eerste als het tempo ook maar iets omhoog gaat.
En daarmee zeg je eigenlijk dat hij niets te zoeken heeft bij Ajax.

Ik zie daar veel liever Martinez, maar vandaag is Alvarez in mijn ogen beter dan de voorgaande wedstrijden.
Loetje
 Loetje - zaterdag 26 september 2020 - 21:32   quote  deeplink  
Ajax heeft echt nog altijd geen grip op de wedstrijd. Heeft veel overtredingen nodig, spelers worden afgetroefd. Al aardig wat kansen tegen, balbezit is voor hun... Dat we voorstaan is echt een raadsel, want er is heel veel werk aan de winkel.
pth
 pth - zaterdag 26 september 2020 - 21:33   quote  deeplink  
Op teletekst stond de gele kaart net nog bij Alvarez. Nu Schuurs .... maar hem daarvoor wisselen? Zal wel een blessure zijn want Schuurs is zeker geen domme schopper (geen broer van Veltman
Loetje
 Loetje - zaterdag 26 september 2020 - 21:34   quote  deeplink  
Nico...
Loetje
 Loetje - zaterdag 26 september 2020 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2020 - 21:33 schreef pth het volgende:
Op teletekst stond de gele kaart net nog bij Alvarez. Nu Schuurs .... maar hem daarvoor wisselen? Zal wel een blessure zijn want Schuurs is zeker geen domme schopper (geen broer van Veltman
Wat ben je allemaal aan het doen man?

Schuurs is bijna altijd degene die in duel komt in de omschakeling. Dat heeft niks te maken met een schopper zijn.
pth
 pth - zaterdag 26 september 2020 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2020 - 21:31 schreef Eide het volgende:

[..]

En daarmee zeg je eigenlijk dat hij niets te zoeken heeft bij Ajax.

Ik zie daar veel liever Martinez, maar vandaag is Alvarez in mijn ogen beter dan de voorgaande wedstrijden.
Correcte BINGO ... Alvarez heeft inderdaad helemaal niets te zoeken bij Ajax. Ontzettende pruts voetballer.
Eide
 Eide - zaterdag 26 september 2020 - 21:36   quote  deeplink  
Die van Vitesse die rollebollen bij elke kleine aanraking alsof er een moordaanslag op ze is gepleegd. Stelletje acteurs.
Eide
 Eide - zaterdag 26 september 2020 - 21:37   quote  deeplink  
Die had er wel in gemogen Promes. Goede aanval weer met een goede voorzet van Tadic.
Loetje
 Loetje - zaterdag 26 september 2020 - 21:38   quote  deeplink  
Nu toch wel serieuze kansen op de 2e hoor
Loetje
 Loetje - zaterdag 26 september 2020 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2020 - 21:36 schreef Eide het volgende:
Die van Vitesse die rollebollen bij elke kleine aanraking alsof er een moordaanslag op ze is gepleegd. Stelletje acteurs.
Vooral naar Ajax kijken. Want wat die doen staat totaal haaks van hoe het moet.
pth
 pth - zaterdag 26 september 2020 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2020 - 21:35 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wat ben je allemaal aan het doen man?

Schuurs is bijna altijd degene die in duel komt in de omschakeling. Dat heeft niks te maken met een schopper zijn.
Dat is toch niet zo gek voor een verdediger? Of wel dan? Ik had geen moment het idee dat Schuurs tegen een 2e gele kaart aan zou zitten ... verdedigd in het algemeen mannelijk maar clean. Dus denk daarom aan een blessure, niks meer en niks minder

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 september 2020 door pth --
Eide
 Eide - zaterdag 26 september 2020 - 21:43   quote  deeplink  
Ajax niet altijd met de verdedigende controle waar je op hoopt, maar wel lekker frivool en gevaarlijk ogend. Ondertussen toch al wel 3 goede kansen en een hele mooie goal tegen 1 grote kans voor Vitesse.
Eide
 Eide - zaterdag 26 september 2020 - 21:44   quote  deeplink  
Oh shit, ben bang dat er rood gaat komen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 26 september 2020 - 21:44   quote  deeplink  
Wat krijgen we nou weer...
Loetje
 Loetje - zaterdag 26 september 2020 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2020 - 21:40 schreef pth het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo gek voor een verdediger? Of wel dan? Ik had geen moment het idee dat Schuurs tegen een 2e gele kaart aan zou zitten ... verdedigd in het algemeen mannelijk maar clean. Dus denk daarom aan een blessure, niks meer en niks minder
En toch kan dat altijd gebeuren.
Eide
 Eide - zaterdag 26 september 2020 - 21:45   quote  deeplink  
Sjonge jongen zeg. Wat makkelijk gegeven. Dat is toch geen opzet? Hoe kan je hier nu rood voor geven?
remco k
 remco k - zaterdag 26 september 2020 - 21:45   quote  deeplink  
De tering zeg. Je ziet toch gewoon duidelijk dat zijn gezicht niet eens richting dat been kijkt. Ongelooflijk weer.
pth
 pth - zaterdag 26 september 2020 - 21:46   quote  deeplink  
Trap hem de Arena voorgoed uit. Wat een tyfus klootzak die bak stront. Kan echt helemaal niks behalve gore overtredingen maken. Wat een ontzettende loser ...
Eide
 Eide - zaterdag 26 september 2020 - 21:46   quote  deeplink  
Waar is Van Boekel mee bezig?
pth
 pth - zaterdag 26 september 2020 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2020 - 21:45 schreef remco k het volgende:
De tering zeg. Je ziet toch gewoon duidelijk dat zijn gezicht niet eens richting dat been kijkt. Ongelooflijk weer.
Sorry hoor, gaat er zeer bewust op staan. Wat een kut speler, echt een aanfluiting dat zo’n lul het Ajax shirt mag dragen. Beschamend ... niets meer en niets minder
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 26 september 2020 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2020 - 21:45 schreef Eide het volgende:
Sjonge jongen zeg. Wat makkelijk gegeven. Dat is toch geen opzet? Hoe kan je hier nu rood voor geven?
Zet hem ook niet door. Ik dacht ook niet bewust gewoon lomp.
Spel vertraagd constant als hij aan de bal kwam. 15 miljoen weggegooid geld.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Vitesse (zaterdag 26 september 2020, 21:00); 2 - 1









0.0062110