BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: ANDRE ONANA 1 JAAR GESCHORST: Doping gebruikt

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 07 oktober 2021 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2021 - 19:56 schreef Pietje het volgende:
En toch... En toch... Ik vond Remco Pasveer vorig seizoen bij Vitesse één van de uitblinkers, een puntenpakker voor de Arnhemmers. Hij is het keepen echt niet verleerd. Ik heb hem echt maar één cruciale fout zien maken: tegen Sporting Portugal.
Mag die jongen alsjeblieft even wennen bij Ajax? Geef hem even wat tijd!
Nope, geen tijd voor een keeper. Sorry hoor, maar een keeper moet er gelijk staan. Zoals dus bijvoorbeeld een Stekelenburg. Die stond er gelijk. En dan mag je best een keer een schoonheidsfoutje maken. Nu was het raak tegen psv, Sporting en zondag tegen Utrecht.

Het is gewoon heel simpel, Ajax heeft met Pasveer en Stekelenburg een veel te groot risico genomen voor de doelen die het zelf wil nastreven!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 07 oktober 2021 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 oktober 2021 - 07:37 schreef AkaS het volgende:

[..]

Als het gaat om teleurstellingen gekoppelt aan spelers en transferwaarden, dan snap ik de link met Haller wel.

Ik kan er met mijn pet ook echt niet bij wat Overmars bezielde om deze ontzettend beperkte spits aan te kopen voor een bedrag van 22,5mln plus salaris. Nouja... Ik weet het wel natuurlijk, hij vindt ten Hag helemaal geweldig en die heeft hem natuurlijk omgeluld en verteld dat hij met hem heeft gewerkt en dat hij de missing link in zijn beoogde spel is...

Onana... eigenlijk als ik heel eerlijk ben... diep van binnen en niet kijkend hoe goed of slecht Pasveer is etc, zou Onana van mij echt de verschrikkelijke touwter... piep kunnen krijgen.

Ik heb goed nagedacht en het is gewoon echt een regelrechte ondankbare piep!

Hij heeft door een dopingfout, bewust of onbewust Ajax opgezadelt met het feit dat Ajax tijdenlang niet over zijn beste keeper kon beschikken. Als gevolg van de doping en het niet kunnen spelen is zijn transferwaarde volledig verdampt.

En dan via een zaakwaarnemer de onderhandelingen laten escaleren en zo transfervrij de deur uitlopen...

In het voetbal zijn er geen principes natuurlijk, het is geld dat regeert. Maar eigenlijk zou Ajax hem idd moeten laten creperen en andere clubs zouden in de wetenschap van wat hij heeft gedaan en wat hij hen in theorie ook zou kunnen aandoen, niet meer moeten contracteren!
Weet je wat ik verschrikkelijk vind AkaS? Dat we tegenwoordig maar alles op transferwaarde gooien, in plaats van prijzen!! Volgens mij zijn prijzen die je behaald nog steeds belangrijker dan prijzen die voor spelers betaald worden? Juist door de sportprijzen krijg je meer aanzien. Onana heeft een half jaar naar zijn contractverlenging bij Ajax aangegeven open te staan voor een verlenging, waarbij hij wel hetzelfde ging verdienen als Tadic en Blind. Dat lijkt mij niet eens zo'n heel verschrikkelijke eis, aangezien hij daar gezien zijn inbreng binnen de club gewoon recht op had. Ajax heeft dit afgewezen, omdat ze dachten dat hij zou vertrekken. Vervolgens kwam de dopingaffaire en wilde Ajax nog steeds verlengen, maar wel voor meerdere jaren. Terwijl Onana best wilde verlengen, maar voor 1 jaar zodat Ajax nog iets aan hem kon verdienen. Dat wilde Ajax niet en zodoende kwamen ze er niet uit. Ondertussen is Onana in de media afgeschilderd als geldwolf, nsb'er en weet ik wat nog meer en mocht hij al zijn ledematen breken, ja zelfs zijn nek. En Ajax, Ajax hield zijn mond en vond het wel goed. En Onana, Onana hield ook zijn mond, juist om zijn werkgever niet zwart te maken. Het enige wat Overmars naar buiten bracht is dat Ajax en Onana er niet uitkwamen. Vervolgens hebben ze nooit aangegeven op welk vlak ze er niet uitkwamen, maar lieten ze de geruchten het werk doen. Inmiddels wijst niemand naar de stugge houding van Overmars of Ajax, maar heeft alleen Onana het gedaan. Nou geloof mij maar als ik zeg dat er meer aan de hand is en dat de vuilspuiterij pas komt als Onana echt weg is.

Maar als je dan weet dat Onana niet bijtekent, want dat gaf je aan tijdens de bekerfinale, dan heb je dus de hele zomer de tijd gehad om een waardige vervanger te zoeken. Dan heb je dus 3 maanden op je lauweren gerust en bent vervolgens aangekomen met een 38-jarige en 21-jarige keeper. En dan vergeten we even dat onze andere keeper al zelfs 39 jaar is. Leeftijden die garant staan voor sneller blessureleed, zeker in het moordende tempo waarin wedstrijden elkaar heel snel opvolgen. Dat Gorter nog jong is staat buiten kijf, dat hij kan keepen heb ik in de wedstrijden van Jong wel gezien, maar hem opstellen in de CL is wel van een heel ander kaliber. Ze hadden gewoon, en dat wisten ze dus al een aantal maanden, een waardige vervanger moeten zoeken die klaar had gestaan voor de CL. Maar nee, Ajax en Overmars bleef stug volhouden dat het niet nodig was. Waarom, zodat nogmaals de negativiteit naar Onana kan gaan. Want door zijn schuld zouden we nu zitten met een keepersprobleem???
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 07 oktober 2021 - 12:00   quote  deeplink  
En dat heren en dames, is de reden dat ik Onana niet afval! Gewoonweg omdat Ajax zelf deze situatie gecreëerd heeft. Niet door de dopingaffaire rond Onana, maar door het lakse handelen een nieuwe keeper te zoeken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 oktober 2021 door Ajax Warrior --
nummer10
 nummer10 - donderdag 07 oktober 2021 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 oktober 2021 - 12:00 schreef Ajax Warrior het volgende:
En dat heren en dames, is de reden dat ik Onana niet afval! Gewoonweg omdat Ajax zelf deze situatie gecreëerd heeft. Niet door de dopingaffaire rond Onana, maar door het lakse handelen een nieuwe keeper te zoeken.
Dat ben ik met je eens, pasveer en steek hadden nooit nummer 1 en 2 mogen zijn als je hoge ogen wil gooien.. echter wie zegt dat Onana gelijk zijn niveau haalt..of überhaupt nog haalt.. totaal geen ritme etc.. zie je dan niet liever een toekomstige nummer 1 die gelijk kan groeien
Pietje
 Pietje - donderdag 07 oktober 2021 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 oktober 2021 - 11:46 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nope, geen tijd voor een keeper. Sorry hoor, maar een keeper moet er gelijk staan. Zoals dus bijvoorbeeld een Stekelenburg. Die stond er gelijk. En dan mag je best een keer een schoonheidsfoutje maken. Nu was het raak tegen psv, Sporting en zondag tegen Utrecht.

Het is gewoon heel simpel, Ajax heeft met Pasveer en Stekelenburg een veel te groot risico genomen voor de doelen die het zelf wil nastreven!!
Ik denk in alle oprechtheid, dat je in dit geval Pasveer niet kunt vergelijken met Stekelenburg. Stekelenburg ken de "Ajax-school" en Pasveer (nog) niet. Pasveer was ook niet gehaald voor de basis, waar hij helaas in terecht is gekomen.

En uiteraard ben ik het volledig met je eens dat Ajax een te groot risico heeft genomen met het aantrekken van twee doelmannen die al flink op leeftijd zijn.
Loetje
 Loetje - donderdag 07 oktober 2021 - 13:21   quote  deeplink  
Wat ik begrepen heb, is dat de KNVB per 1 november per direct rollators toestaat in de Eredivisie. Pasveer zal hier als eerste gebruik van gaan maken.
Pietje
 Pietje - donderdag 07 oktober 2021 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 oktober 2021 - 13:21 schreef Loetje het volgende:
Wat ik begrepen heb, is dat de KNVB per 1 november per direct rollators toestaat in de Eredivisie. Pasveer zal hier als eerste gebruik van gaan maken.
Hahaha. Grapjas :-)

Dat wordt dan wel een parkeerprobleem bij de ArenA door minstens die twee rollators.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 oktober 2021 door Pietje --
AkaS
 AkaS - donderdag 07 oktober 2021 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 oktober 2021 - 12:00 schreef Ajax Warrior het volgende:
En dat heren en dames, is de reden dat ik Onana niet afval! Gewoonweg omdat Ajax zelf deze situatie gecreëerd heeft. Niet door de dopingaffaire rond Onana, maar door het lakse handelen een nieuwe keeper te zoeken.
Helder verhaal Warrior. En ik ben het voor een deel ook met je eens. Ik ben ook van mening dat Overmars een stugge man is en daarom een goed onderhandelaar is, wanneer hij de troeven in handen heeft. Wanneer hij de troeven niet in handen heeft, is hij lang niet altijd zo succesvol. Maar goed dat is een andere discussie.

Onana had zeker een belangrijke inbreng in het succes. Maar zijn pilletje en zijn blunder tegen Liverpool wat natuurlijk voortkwam uit de perikelen hieromtrent hebben Ajax ook veel geld gekost. En ik vraag mij oprecht af of het zo is dat goede keepers hetzelfde verdienen als goede spitsen?

Even los van wat ik vind, maar volgens mij is het in de voetballerij niet zo dat keepers hetzelfde verdienen als de aanvallende collega's. Is dit fair... Ik vind eigenlijk van niet, maar het is wel een gegeven volgens mij.

En wanneer Onana dan uit zichzelf met een contractverlenging komt, terwijl zijn contract niet lang daarvoor al verlengd was. En ook nog eens eist hetzelfde salaris te willen als Tadic, dan weet ik niet of dit realistisch is...

Maar ik vind sowieso dat Overmars rijkelijk laat is telkens met het verlengen van contracten en het geeft types als raiola de ruimte om een spel te spelen waarin Ajax telkens de verliezer is. En Overmars wordt geroemd om zijn successen, maar zo langzamerhand zijn zijn blunders ook aardig in de papieren aan het lopen...
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 07 oktober 2021 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2021 - 20:13 schreef AkaS het volgende:
Zeer gewaardeerde speler van onze club AFC AJAX AMSTERDAM,

Middels dit schrijven informeren wij alle contractspelers of bijna contractspelers dat bij contractonderhandelingen wij als club hebben besloten niet langer te onderhandelen met de heer Raiola.

Het is onze jarenlange ervaring, dat zodra deze heer een van onze gewaardeerde speler "vertegenwoordigd" dat de opgebouwde fijne samenwerking dusdanig en op onredelijke wijze onder druk wordt gezet door deze heer, dat gewenste verlenging vanuit de club en toegezegde verlenging vanuit de speler in 99% van de gevallen uitdraait op een verstoorde verhouding tussen club en speler.

Gevolg is dan nagenoeg altijd dat de speler voor een leuk bedrag en bijhorend salaris bij een aansprekende club wordt ondergebracht, waarna een korte periode van gelukzaligheid van de speler, er een periode van verdriet komt waarna opvallend vaak carrières met veel potentie uitgaan als een nachtkaars. En de heer Raiola inmiddels nagenoeg miljardair is geworden terwijl hij uitdraagt er voor de speler te zijn...

Onze ervaring is dat spelers en clubs erg te lijden hebben onder de praktijken van de heer Raiola en alleen hij er structureel en aantoonbaar beter van wordt.

Het is daarom, dat wij vanaf heden ervan uitgaan dat zodra een van onze spelers ten tonele verschijnt met de heer Raiola of de heer Raiola verschijnt uit naam van... Wij ervan uitgaan dat verlenging van contracten niet gewenst zijn door speler en zaakwaarnemer. En eigenlijk een transfer het enige doel is.

Wij hopen dat alle spelers van de Ajax familie zolang als mogelijk met veel plezier en liefde voor Ajax blijven spelen. Echter dat er vanuit Ajax geen onderhandelingen meer gevoerd worden om contracten te verlengen wanneer u zich laat vertegenwoordigen door de heer Raiola.

Met warme en sportieve groet,
Het bestuur van Ajax

Hahahahaha zoiets misschien...
Hahaha, Ja prima, zet mijn handtekening er ook maar onder.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 07 oktober 2021 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 oktober 2021 - 13:58 schreef AkaS het volgende:

[..]

Onana had zeker een belangrijke inbreng in het succes. Maar zijn pilletje en zijn blunder tegen Liverpool wat natuurlijk voortkwam uit de perikelen hieromtrent hebben Ajax ook veel geld gekost. En ik vraag mij oprecht af of het zo is dat goede keepers hetzelfde verdienen als goede spitsen?

Even los van wat ik vind, maar volgens mij is het in de voetballerij niet zo dat keepers hetzelfde verdienen als de aanvallende collega's. Is dit fair... Ik vind eigenlijk van niet, maar het is wel een gegeven volgens mij.

En wanneer Onana dan uit zichzelf met een contractverlenging komt, terwijl zijn contract niet lang daarvoor al verlengd was. En ook nog eens eist hetzelfde salaris te willen als Tadic, dan weet ik niet of dit realistisch is...

Blind is ook geen aanvaller en verdient hetzelfde als Tadic. En dat is, gezien zijn hartproblemen, nu ook geen speler meer die dat salaris eigenlijk waard is ........
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 07 oktober 2021 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 oktober 2021 - 15:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Blind is ook geen aanvaller en verdient hetzelfde als Tadic. En dat is, gezien zijn hartproblemen, nu ook geen speler meer die dat salaris eigenlijk waard is ........
Maar die heeft ook iets meer gebracht en is aangekocht, ook al kwam hij vroeger uit de jeugd.
Hij bracht de verdediging meer ervaring.
En ga jij terug in salaris naarmate je ouder wordt?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 oktober 2021 door Jack Huntelaar --
p111
 p111 - donderdag 07 oktober 2021 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 oktober 2021 - 11:38 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Goedendag P111,

Bedankt voor uw reactie. Wat snapt u niet aan mijn bericht? Graag verneem ik van u wat u niet snapt, zodat ik dat eventueel kan toelichten.

Met vriendelijke groet,

AjaxWarrior
Oke Warrior,ik snap niet aan dit bericht,dat als Steek zo,n blessure krijgt dat waarschijnlijk zijn loopbaan over is,als liefhebber en in dit geval voetballer is je grootste passie/hobbie afelopen.Dat doet pijn en dan zie je als reactie Wha ha ha ,misschien ben ik stom en begrijp ik dit verkeerd,maar ik zie dit als een sneer naar hem van (lekker voor je man).Ik hoop dat ik dit helemaal verkeerd begrijp,want dat gun je niemand.
p111
 p111 - donderdag 07 oktober 2021 - 16:25   quote  deeplink  
Mijn mening over Onana blijft hetzelfde,Zijn stomme fout heeft dit allemaal veroorzaakt.Daarom had ik verwacht van hem dat hij ook zijn goede kant laat zien en nog een jaartje extra blijft en dat was niet voor het miniumloon.En Ajax heeft naar mijn weten hem behoorlijk geholpen met doorbetaling salaris.
remco k
 remco k - donderdag 07 oktober 2021 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 oktober 2021 - 12:00 schreef Ajax Warrior het volgende:
En dat heren en dames, is de reden dat ik Onana niet afval! Gewoonweg omdat Ajax zelf deze situatie gecreëerd heeft. Niet door de dopingaffaire rond Onana, maar door het lakse handelen een nieuwe keeper te zoeken.
Die dingen staan in mijn beleving gewoon los van elkaar.

Het Onana verhaal kan en mag iedereen toch beoordelen zoals men dat wil.

En datzelfde geld voor de acties die Ajax heeft genomen om de positie van keeper goed in te vullen voor komend seizoen.

Misschien heeft Ajax met Pasveer en Stekelenburg gegokt totdat Onana weer mag spelen en is het gewoon het plan van ten Hag om Onana gewoon eerste keeper te maken vanaf November.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 07 oktober 2021 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 oktober 2021 - 16:18 schreef p111 het volgende:

[..]

Oke Warrior,ik snap niet aan dit bericht,dat als Steek zo,n blessure krijgt dat waarschijnlijk zijn loopbaan over is,als liefhebber en in dit geval voetballer is je grootste passie/hobbie afelopen.Dat doet pijn en dan zie je als reactie Wha ha ha ,misschien ben ik stom en begrijp ik dit verkeerd,maar ik zie dit als een sneer naar hem van (lekker voor je man).Ik hoop dat ik dit helemaal verkeerd begrijp,want dat gun je niemand.
Beste P111,

Dank u wel voor uw reactie aangaande mijn eerdere vraagstelling. Allereerst zal ik u mededelen dat u het inderdaad helemaal verkeerd heb begrepen. Ik zal nooit en te nimmer lachen om een blessure van een der Ajacieden, zeker niet wanneer dit een speler betreft die veel voor onze club betekend heeft.

Waar ik mijn reactie op baseerde heb ik daarna languit beschreven in een reactie op AkaS. Ik hoop dan ook dat u mij excuseert dat ik deze niet nogmaals ga beschrijven.

Ik wens u verder een sportief en fijne avond toe.

Met vriendelijke groet,

AjaxWarrior
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 07 oktober 2021 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 oktober 2021 - 16:25 schreef p111 het volgende:
Mijn mening over Onana blijft hetzelfde,Zijn stomme fout heeft dit allemaal veroorzaakt.Daarom had ik verwacht van hem dat hij ook zijn goede kant laat zien en nog een jaartje extra blijft en dat was niet voor het miniumloon.En Ajax heeft naar mijn weten hem behoorlijk geholpen met doorbetaling salaris.
Hij wilde dat jaartje verlengen, maar Ajax wilde dat niet. Ajax wilde meerdere jaren het contract verlengen.
remco k
 remco k - donderdag 07 oktober 2021 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 oktober 2021 - 19:58 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hij wilde dat jaartje verlengen, maar Ajax wilde dat niet. Ajax wilde meerdere jaren het contract verlengen.
Vraagje hè.

Hoe zie jij het gegeven dat Onana die pil zelf genomen heeft, en daarmee Ajax vorig seizoen sportief benadeeld heeft waar dat met name Europees zijn gevolgen had, zoals je namelijk echt terecht aangeeft draait het niet om spelers prijzen maar om sportieve prijzen. Onan heeft er toch een groot aandeel in gehad dat die kans Europees gezien afgelopen jaar een stuk minder groot werd na de winterstop. En dat Ajax hiermee afgelopen zomer een mooie transfersom is ontnomen?

Ik heb veel van je gelezen over je mening over het contract verhaal. Maar hierover heb ik je mening of niet gelezen en dus gemist, of je hebt die nog niet gegeven?

Persoonlijk zie ik die twee dingen los van elkaar namelijk.

Het contract zijn twee partijen bij betrokken die elkaar niet gevonden hebben, ik ben er niet bij geweest en vind het dus ook heel lastig inschatten waar het exact op is misgelopen.

Echter is hij naar mijn mening wel verantwoordelijk voor de kleinere kans op Europees succes vorig jaar, en het mislopen van een mooie transfersom afgelopen zomer.
AkaS
 AkaS - vrijdag 08 oktober 2021 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 oktober 2021 - 15:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Blind is ook geen aanvaller en verdient hetzelfde als Tadic. En dat is, gezien zijn hartproblemen, nu ook geen speler meer die dat salaris eigenlijk waard is ........
Klopt Warrior, maar Blind kreeg dit salaris als onderdeel van de transfer die hij maakte naar Ajax. Los van het feit of ik Blind zelf had aangekocht ;-)
AkaS
 AkaS - vrijdag 08 oktober 2021 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 oktober 2021 - 15:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Blind is ook geen aanvaller en verdient hetzelfde als Tadic. En dat is, gezien zijn hartproblemen, nu ook geen speler meer die dat salaris eigenlijk waard is ........
Klopt Warrior, maar Blind kreeg dit salaris als onderdeel van de transfer die hij maakte naar Ajax. Los van het feit of ik Blind zelf had aangekocht ;-)
AkaS
 AkaS - vrijdag 08 oktober 2021 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 oktober 2021 - 15:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Blind is ook geen aanvaller en verdient hetzelfde als Tadic. En dat is, gezien zijn hartproblemen, nu ook geen speler meer die dat salaris eigenlijk waard is ........
Klopt Warrior, maar Blind kreeg dit salaris als onderdeel van de transfer die hij maakte naar Ajax. Los van het feit of ik Blind zelf had aangekocht ;-)
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 22 oktober 2021 - 08:32   quote  deeplink  
Denk dat Onana die ballen van Haalland niet had tegengehouden....

Maargoed hEt liep stuk op dat megasalaris wat hij eiste en maar 1 jaar extra en een maximale afkoopsom. IK snap wel dat Overmars geen sinterklaas is en dan zegt, zoek het uit.

Ajax vind wel weer een nieuwe, Onana was ook belabberd tegen Liverpool 2x grote fouten gemaakt
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 31 oktober 2021 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2021 - 08:32 schreef Ajax we love you het volgende:
Denk dat Onana die ballen van Haalland niet had tegengehouden....
En waaruit concludeer je dat? Ik heb Onana behoorlijk veel onmogelijke ballen tegen zien houden in het jaar dat Ajax de halve finale van de CL haalde. Anders hadden we daar niet eens gestaan! Dus kap met dat domme gelul!
remco k
 remco k - zondag 31 oktober 2021 - 18:23   quote  deeplink  
Hahaha. Die ballen van Haaland waren allemaal recht op Pasveer af. Hij pakt ze prima en staat momenteel prima te keepen.

Maar onmogelijke ballen heb ik Pasveer nog niet zien pakken.
remco k
 remco k - zondag 31 oktober 2021 - 18:24   quote  deeplink  
Onana hoort in vorm bij de beste keepers van Europa mensen. Kom op zeg zet die emoties opzij.
Pietje
 Pietje - zondag 31 oktober 2021 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 18:24 schreef remco k het volgende:
Onana hoort in vorm bij de beste keepers van Europa mensen. Kom op zeg zet die emoties opzij.
Eens en dat heb ik ook meerdere keren hier geschreven.
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 20:06   quote  deeplink  
100%, maar nogmaals, welke invloed gaat het publiek hebben op de ploeg. Wat Ten Hag wel terecht zegt, Ajax staat centraal.

Zolang het rustig blijft, is het prima.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 31 oktober 2021 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 18:23 schreef remco k het volgende:
Hahaha. Die ballen van Haaland waren allemaal recht op Pasveer af. Hij pakt ze prima en staat momenteel prima te keepen.

Maar onmogelijke ballen heb ik Pasveer nog niet zien pakken.
Zelfs simpele ballen heeft hij niet klemvast. Let er maar eens op. Heeft met kwaliteit te maken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 31 oktober 2021 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 18:24 schreef remco k het volgende:
Onana hoort in vorm bij de beste keepers van Europa mensen. Kom op zeg zet die emoties opzij.
Helemaal eens!! Daarom snap ik de negatieve reacties ook niet. Lees op Facebook reacties dat Pasveer maar moet blijven staan, omdat hij nu zo lekker staat te keepen. Als ze dat redeneren op een paar reddingen de afgelopen weken, maak ik me echt zorgen.
Eide
 Eide - zondag 31 oktober 2021 - 21:34   quote  deeplink  
Pasveer pakt wat aardige ballen maar over de hele oogt hij onzeker. Om daarmee Onana mee te vergeven en te vergeten... mwah. Ik snap heel goed dat heel veel mensen daar een hele nare smaak van in de mond krijgen. Ik ben niet zo super emotioneel als het over voetbal gaat, maar persoonlijk zou ik Onana ook niet meer terug hoeven zien als ik eerlijk ben... maar voetbal is business en je kan het kampioenschap en de Europese tour ook niet te grabbel gooien.

Ik vind het heel lastig. Ik blijf erbij dat Onana Ajax een hele zure streek levert. Ajax moet ook doen wat het beste is voor Ajax. Maar ik verwacht niet dat Onana door de supporters nog in genade wordt aangenomen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 oktober 2021 door Eide --
remco k
 remco k - zondag 31 oktober 2021 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 20:28 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Zelfs simpele ballen heeft hij niet klemvast. Let er maar eens op. Heeft met kwaliteit te maken.
Ik vind oprecht dat Pasveer het na een lastige start boven verwachting doet. Maar een topper wordt het niet, het zou je tweede keeper zijn achter Stekelenburg, dat snap ik heel goed.

Maar Onana is gewoon wereld top als die fit is.
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 22:27   quote  deeplink  
Als die überhaupt weer in vorm komt uiteraard. Fit alleen is niet genoeg
p111
 p111 - maandag 01 november 2021 - 09:17   quote  deeplink  
Onana is een klasse beter als Pasveer,maar dan nog zou ik Onana niet opstellen klaar.Hij heeft die ellende zelf veroorzaakt en had daar door zijn spijt moeten betuigen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 november 2021 door p111 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 02 november 2021 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2021 - 09:17 schreef p111 het volgende:
Onana is een klasse beter als Pasveer,maar dan nog zou ik Onana niet opstellen klaar.Hij heeft die ellende zelf veroorzaakt en had daar door zijn spijt moeten betuigen.
Onana heeft zijn spijt betuigd voor de ellende die hij Ajax heeft aangedaan. Dus in dat geval is het voor jou toch goed?
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 02 november 2021 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 18:12 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En waaruit concludeer je dat? Ik heb Onana behoorlijk veel onmogelijke ballen tegen zien houden in het jaar dat Ajax de halve finale van de CL haalde. Anders hadden we daar niet eens gestaan! Dus kap met dat domme gelul!
Ik zeg… ik denk, weten zullen we het niet. Onana heeft idd onmogelijke ballen tegengehouden, maar ook echte blunders gemaakt (2x liverpool). Op basis daarvan denk ik dit, maar natuurlijk kan niemand weten of Onana ze wel of niet had tegengehouden. 1 ding is zeker… Pasveer hield ze tegen
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 02 november 2021 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 18:23 schreef remco k het volgende:
Hahaha. Die ballen van Haaland waren allemaal recht op Pasveer af. Hij pakt ze prima en staat momenteel prima te keepen.

Maar onmogelijke ballen heb ik Pasveer nog niet zien pakken.
Ik vond die bal die via zijn hand op de lat raakte een onmogelijke bal om tegen te houden.
Maar weet je misschien is dat het wel. Hij is te traag voor Haaland, dat heb je ook met voetballers die gaan keepen, moeilijk te scoren want ze doen niet wat echte keepers doen. Haaand haalt uit en pasveer reageerd pas veel te laat waardoor hij nog blijft staan. Haaland snapt er niets van, want een goede keeper reageerde al en dan zou die erin gaan. Puur theorie natuurlijk
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 02 november 2021 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 20:29 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Helemaal eens!! Daarom snap ik de negatieve reacties ook niet. Lees op Facebook reacties dat Pasveer maar moet blijven staan, omdat hij nu zo lekker staat te keepen. Als ze dat redeneren op een paar reddingen de afgelopen weken, maak ik me echt zorgen.
Nou heb geen facebook, maar dat is natuurlijk onzin. Onana is natuurlijk een veeel betere en completere keeper. Mega reactie vermogen. Pasveer heeft dat niet. Was ook erg bang met Pasveer op doel dat Haaland er 6 zou maken. Was daarom enorm verbaasd met zijn wedstrijd tegen Dortmund
p111
 p111 - woensdag 03 november 2021 - 09:52   quote  deeplink  
Als je gewoon de 2 keepers naast elkaar zet dan is het zonder twijfel Onana die veruit de betere keeper is.Pasveer is gewoon een doorsnee technisch matige keeper die nooit het ned/elftal heeft gehaald en nooit bij een topclub heeft gespeeld en door Ajax gewoon als backup is gehaald.Dat neemt niet weg dat ik zeker niet voor Onana zou kiezen uit principe dat hij alleen maar aan zich zelf heeft gedacht en Ajax en de Ajax fans laat stikken.
remco k
 remco k - woensdag 03 november 2021 - 10:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2021 - 21:30 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik vond die bal die via zijn hand op de lat raakte een onmogelijke bal om tegen te houden.
Maar weet je misschien is dat het wel. Hij is te traag voor Haaland, dat heb je ook met voetballers die gaan keepen, moeilijk te scoren want ze doen niet wat echte keepers doen. Haaand haalt uit en pasveer reageerd pas veel te laat waardoor hij nog blijft staan. Haaland snapt er niets van, want een goede keeper reageerde al en dan zou die erin gaan. Puur theorie natuurlijk
Die bal kwam uiteindelijk gewoon recht op hem af, doordat Pasveer zijn reactiesnelheid niet die is van een 25 jarige, lijkt het een onmogelijke redding, maar dat is het echt niet..
Pietje
 Pietje - zaterdag 06 november 2021 - 15:13   quote  deeplink  
Onana in de wedstrijdselectie voor morgen tegen GA Eagles. Je mag aannemen, achter Remko Pasveer als reserve op de bank.
p111
 p111 - zaterdag 06 november 2021 - 16:21   quote  deeplink  
Ben benieuwd hoe het publiek reageerd als zijn naam wordt omgeroepen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 06 november 2021 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 november 2021 - 16:21 schreef p111 het volgende:
Ben benieuwd hoe het publiek reageerd als zijn naam wordt omgeroepen.
Vast en zeker heel kinderachtig.

En dan hoop ik dat Ajax voor één keer zo godsgruwelijk hard onderuit gaat, dat ze meteen weten wat ze er mee kunnen bereiken op de rest van de ploeg.

Moet jij maar eens opletten hoe snel dat klaar is.

Edit En mochten er weer mensen komen die geen context kunnen lezen en dus denken dat ik Ajax zelf een verlies gun, die adviseer ik vooral te leren lezen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 november 2021 door Loetje --
remco k
 remco k - zaterdag 06 november 2021 - 18:23   quote  deeplink  
Sterker nog. Gewoon direct opstellen.
Pietje
 Pietje - zaterdag 06 november 2021 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 november 2021 - 16:21 schreef p111 het volgende:
Ben benieuwd hoe het publiek reageerd als zijn naam wordt omgeroepen.
Oh dat publiek zal zonder twijfel van alles naar zijn hoofd en oren slingeren. Maar vermoedelijk zal Onana daarop niet reageren. Ik hoop dat André Onana gelijk in de basis begint. Dan kunnen we gelijk zien waar hij staat.
p111
 p111 - zondag 07 november 2021 - 10:08   quote  deeplink  
Sorry maar ik hoop van niet.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 november 2021 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 november 2021 - 10:08 schreef p111 het volgende:
Sorry maar ik hoop van niet.
Wat heeft hij jou aangedaan dan?
Pietje
 Pietje - zondag 07 november 2021 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 november 2021 - 10:08 schreef p111 het volgende:
Sorry maar ik hoop van niet.
Je hebt dus als club een wereldkeeper in huis en die wil jij niet opstellen? Zeer vreemd hoor. Jij, ik en alle anderen hebben geen flauw benul wat er binnenskamers heeft afgespeeld tussen directie en speler!
Eide
 Eide - zondag 07 november 2021 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 november 2021 - 13:28 schreef Pietje het volgende:

[..]

Je hebt dus als club een wereldkeeper in huis en die wil jij niet opstellen? Zeer vreemd hoor. Jij, ik en alle anderen hebben geen flauw benul wat er binnenskamers heeft afgespeeld tussen directie en speler!
Volgens mij hebben we dat beeld juist vrij compleet. Zowel directie als speler hebben namelijk hun verhaal gedaan. Ajax wilde initieel afwachten op intresse. Onana werd betrapt op doping en eisde daarna de hoofdprijs van Ajax.

Als keeper is Onana fenomenaal, maar hij flikt Ajax een heel vies kunstje. Ajax zal echt ook wel wat te verwijten zijn maar dit ligt voornamelijk bij Onana. Dan is de vraag: heb je Onana keihard nodig? Mwah, dat weet ik momenteel niet.
Pietje
 Pietje - zondag 07 november 2021 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 november 2021 - 14:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we dat beeld juist vrij compleet. Zowel directie als speler hebben namelijk hun verhaal gedaan. Ajax wilde initieel afwachten op intresse. Onana werd betrapt op doping en eisde daarna de hoofdprijs van Ajax.

Als keeper is Onana fenomenaal, maar hij flikt Ajax een heel vies kunstje. Ajax zal echt ook wel wat te verwijten zijn maar dit ligt voornamelijk bij Onana. Dan is de vraag: heb je Onana keihard nodig? Mwah, dat weet ik momenteel niet.
Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Ik schreef ook niet dat Onana niets te verwijten valt, maar het exacte weten wij niet. Het zijn en blijven twee verhalen: eentje van Ajax en eentje van Onana. Dan rest de vraag wie is een betere doelman? Dan kom ik beslist uit bij Onana. Waarom zou je jezelf tekortdoen door hem niet op te stellen tijdens zijn resterende contractduur?
Eide
 Eide - zondag 07 november 2021 - 14:42   quote  deeplink  
Omdat je niets hebt aan investeren in de doelman die je alleen maar geld kost. Als je dus echt denkt dat je met Onana aanmerkelijk meer punten gaat halen dan met Pasveer is de keuze te rechtvaardigen, maar ik weet niet of voor het merendeel van de wedstrijden het kwaliteitsverschil tussen Onana en Pasveer dat een gedegen kostenbatenanalyse gaat overleven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 november 2021 door Eide --
Pietje
 Pietje - zondag 07 november 2021 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 november 2021 - 14:42 schreef Eide het volgende:
Omdat je niets hebt aan investeren in de doelman die je alleen maar geld kost. Als je dus echt denkt dat je met Onana aanmerkelijk meer punten gaat halen dan met Pasveer is de keuze te rechtvaardigen, maar ik weet niet of voor het merendeel van de wedstrijden het kwaliteitsverschil tussen Onana en Pasveer dat een gedegen kostenbatenanalyse gaat overleven.
Dat laatste weet natuurlijk niemand, dat is koffiedik kijken.
Ik vind dat de periode die Onana nog Ajacied is, de club gebruik van hem kan (en niet moet) maken als puntenpakker, iets dat ik Pasveer niet zo direct zie doen.
Je hebt André Onana in de selectie, waarom geen gebruik van hem maken? Niets doen kost (financieel) evenveel als hem wel gebruiken. Maar toegegeven: het is maar een mening en ik heb mijn emoties omtrent deze keus maar gewoon overboord gegooid. Die emoties van anderen begrijp ik overigens heel goed.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5928
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: ANDRE ONANA 1 JAAR GESCHORST: Doping gebruikt









0.0176599