BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: WK Voetbal 2026

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
MMM
 MMM - woensdag 27 mei 2026 - 14:49   quote  deeplink  
IMG_6227.png?ve=1&tl=1

Het FIFA wereldkampioenschap voetbal 2026 is de 23ste editie van een internationaal voetbaltoernooi tussen de nationale mannenteams van landen die aangesloten zijn bij de FIFA. Het evenement zal gehouden worden in Canada, Mexico en de Verenigde Staten. Het toernooi vindt plaats van 11 juni tot en met 19 juli 2026.

5b2d1df6-c6c6-4bbf-a72d-5868ac238bd6.png
MMM
 MMM - woensdag 27 mei 2026 - 14:51   quote  deeplink  
Selectie Nederlands Elftal
Keepers: Bart Verbruggen (Brighton & Hove Albion), Mark Flekken (Bayer Leverkusen), Robin Roefs (Sunderland)

Verdedigers: Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Internazionale), Micky van de Ven (Tottenham Hotspur), Jan Paul van Hecke (Brighton & Hove Albion), Jurriën Timber (Arsenal), Nathan Aké (Manchester City), Jorrel Hato (Chelsea)

Middenvelders: Frenkie de Jong (FC Barcelona), Ryan Gravenberch (Liverpool), Tijjani Reijnders (Manchester City), Quinten Timber (Olympique Marseille), Teun Koopmeiners (Juventus), Marten de Roon (Atalanta), Mats Wieffer (Brighton & Hove Albion), Guus Til (PSV)

Aanvallers: Cody Gakpo (Liverpool), Donyell Malen (AS Roma), Memphis Depay (Corinthians), Justin Kluivert (Bournemouth), Wout Weghorst (020), Brian Brobbey (Sunderland), Noa Lang (Galatasaray/Napoli), Crysencio Summerville (West Ham United)
MMM
 MMM - woensdag 27 mei 2026 - 14:53   quote  deeplink  
Toch wel wat verrassende keuzes.

Welke formatie gaat NL spelen? 4-3-3 of 3-5-2? Zeker in die laatste apart om Frimpong dan thuis te houden.

De Roon is er 2 jaar niet bij geweest, waarom nu opeens wel? Wieffer zat er een poosje niet bij. Til kan ik me helemaal niet heugen.

Summerville er uit het niets bij vind ik wel leuk maar ook apart.
MightyAce
 MightyAce - woensdag 27 mei 2026 - 15:46   quote  deeplink  
Het is een beetje net niks zo op het oog.
MightyAce
 MightyAce - woensdag 27 mei 2026 - 15:49   quote  deeplink  
Memvis in de Sterling-rol bij oranje
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 27 mei 2026 - 16:42   quote  deeplink  
Dat met name Weghorst erbij zit is bizar hoor. Zelfs in zijn rol als pinchhitter zijn er zat die dat ook kunnen. Van Dijk bijvoorbeeld, Til. Weghorst is totaal uit vorm. Met Malen, Brobbey en Memphis heb je ook zat keuze in de spits. Dat die laatste mee is, kan ik nog wel ergens begrijpen. Ook omdat niet heel veel alternatieven zijn, dan had eigenlijk Simons en/of Emegha fit en in vorm moeten zijn.

En ik neem aan dat Wieffer dan evt op rechts gebruikt gaat worden? Net als bij Brighton, dus vandaar ook dat Frimpong niet mee is? Frimpong komt ook niet altijd helemaal tot zijn recht in Oranje vind ik, speelde ook niet een heel sterk seizoen bij Liverpool.

Voor de rest wel logisch denk ik? Dat De Roon erbij is, snap ik wel, is een ander type dan wat er nog meer loopt. Hoop ervaring ook. Kan je in sommige wedstrijden inbrengen als slot op de deur. Dat zal wellicht de doorslag hebben gegeven tov iemand als Valente of Smit.

Anyway, denk dat de selectie redelijkerwijs zo sterk is als ie kan zijn. Persoonlijk had ik Weghorst eruit gelaten, ten faveure van een middenvelder of vleugelspeler. 1 van die jongens die zijn afgevallen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 27 mei 2026 - 16:51   quote  deeplink  
Anyway, zaten toch al meer Feyenoorders bij een van de tegenstanders van Oranje. Hup Japan! ;)
bijft007
 bijft007 - woensdag 27 mei 2026 - 19:18   quote  deeplink  
Altijd wel leuk wktje, niet alleen voor oranje ofzo hoor
Maar überhaupt, wel veel verschillende tijden en zoiezo best veel kut tijden snachts.
MMM
 MMM - woensdag 27 mei 2026 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2026 - 19:18 schreef bijft007 het volgende:
Altijd wel leuk wktje, niet alleen voor oranje ofzo hoor
Maar überhaupt, wel veel verschillende tijden en zoiezo best veel kut tijden snachts.
De minste potjes zijn ‘‘s nachts. Scheelt weer iets

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: WK Voetbal 2026

0.0062980