BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Nacho Ferri topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
van geil
 van geil - vrijdag 26 juni 2026 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 juni 2026 - 18:41 schreef Cathweazle het volgende:
Ik lees al een hele poos de berichten van jullie hier, maar wil nu toch eens reageren .Wat zijn jullie toch negatief, altijd spelers bij voorbaat afserveren. Maar ik lees nooit namen van spelers die jullie dan wel graag zien komen. Noem nu eens spelers die haalbaar zijn kwa transfersom en loon.
Ik zou beter begrijpend lezen dan, het is kritiek op t beleid, niet om de spelers.
van geil
 van geil - vrijdag 26 juni 2026 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 juni 2026 - 18:59 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

[ afbeelding ] postimages faq
Moet jij eens opletten voor welke flutbedragen er bij ons weer spelers weg gaan.
van geil
 van geil - vrijdag 26 juni 2026 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 juni 2026 - 18:44 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
mwa, niet iedereen is negatief. Sowieso is kritisch zijn zeker niet gelijk aan negatief zijn of hem de kans niet gunnen of niet de positieve punten ook te kunnen zien. Maar het is een hoop geld voor een positie waar we momenteel goed voorzien zijn en voor een speler die nog veel te bewijzen heeft.

Zijn ook wel wat dingen die in zijn voordeel spreken en natuurlijk krijgt hij de kans.
Heldere omschrijving.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 26 juni 2026 - 19:04   quote  deeplink  
quote:

[..]

Als je uitgaat van de Nacho Ferri (21 jaar, centrumspits, fysiek sterk, ±1,90 m, veel luchtduels, veel druk zetten, nog wat grillige afmaker) én een marktwaarde rond de €2 miljoen, dan kom je uit bij spelers als:

1. Mihajlo Cvetković

* Leeftijd: 19
* Marktwaarde: ± €2-3 miljoen
* Lengte: 1,90 m
* Vergelijking: fysiek sterke spits, veel diepgang, ontwikkelpotentie, nog niet volledig af.

2. Aleksey Batrakov (iets minder targetman)

* Leeftijd: 21
* Marktwaarde: rond €2 miljoen
* Vergelijking: vergelijkbare output voor zijn leeftijd, maar beweeglijker en technischer dan Ferri.

3. Anosike Ementa

* Leeftijd: 23 (iets ouder)
* Marktwaarde: ongeveer €2 miljoen
* Lengte: 2,02 m
* Vergelijking: targetspits, sterk in de lucht, aanspeelpunt en veel duelkracht. Ferri werd in België vaak met hem vergeleken vanwege hun speelstijl.

Als je puur kijkt naar speelstijl (ongeacht marktwaarde), zijn dit misschien nog betere vergelijkingen:

* Noel Futkeu (marktwaarde inmiddels flink hoger)
* Aurélien Scheidler
* Pape Fall

Ferri onderscheidt zich vooral door:

* 1,92 m lang.
* Zeer sterk in luchtduels.
* Veel gewonnen fysieke duels.
* Hoge werkethiek en veel druk zetten.
* Nog wisselvallige afronding en techniek.

Als je dit vraagt in de context van Feyenoord en mogelijke alternatieven voor Ferri,  kan ik ook een lijst maken van 10 spitsen onder de €3 miljoen die statistisch én qua profiel het dichtst bij hem liggen.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 26 juni 2026 - 19:05   quote  deeplink  
Als ik kijk naar het profiel van de huidige Nacho Ferri (21 jaar, 1,92 m, fysiek sterk, veel luchtduels, veel pressing, veel expected goals creëren, maar nog wisselvallig in de afronding), dan zijn dit de meest interessante opties onder ongeveer €3 miljoen. Ferri’s marktwaarde is inmiddels zelf opgelopen naar ongeveer €6 miljoen na zijn sterke seizoen bij Westerlo.

Speler Leeftijd Geschatte waarde Match met Ferri
Mihajlo Cvetković 20 €2-3 mln ⭐⭐⭐⭐⭐
Anosike Ementa 23 €2-3 mln ⭐⭐⭐⭐☆
Nik Prelec 24 €2-3 mln ⭐⭐⭐⭐☆
Jovan Milošević 20 €2 mln ⭐⭐⭐⭐☆
Moussa Soumano 20 €2-3 mln ⭐⭐⭐⭐☆
Stipe Biuk* 22 ±€3 mln ⭐⭐⭐☆☆ (meer tweede spits/buitenspeler)
Aurélien Scheidler 27 €2 mln ⭐⭐⭐⭐☆
Lorenzo Colombo 24 €3 mln ⭐⭐⭐⭐☆
Noel Futkeu 23 inmiddels duurder ⭐⭐⭐⭐⭐

Als Feyenoord echt Ferri-achtig zoekt, zou ik deze volgorde aanhouden:

1. Mihajlo Cvetković – misschien wel de beste combinatie van leeftijd, potentie en speelstijl.
2. Jovan Milošević – enorme groeipotentie, goede targetman.
3. Nik Prelec – direct inzetbaar, sterk aanspeelpunt.
4. Moussa Soumano – veel explosiviteit en ontwikkelbaar.
5. Anosike Ementa – fysiek misschien nog indrukwekkender dan Ferri.

Data-profiel dat overeenkomt met Ferri

De spelers hierboven delen een groot deel van deze kenmerken:

* 1,88–2,02 meter lang.
* Sterk in kopduels.
* Veel loopacties zonder bal.
* Hoge intensiteit in het drukzetten.
* Relatief veel gecreëerde kansen ten opzichte van het aantal doelpunten (dus nog ontwikkelpotentieel).
* Leeftijd tussen 20 en 24 jaar.

Voor Feyenoord zou mijn favoriete alternatief zelfs Cvetković zijn. Hij heeft een vergelijkbaar plafond, kost waarschijnlijk minder salaris dan Ferri en lijkt qua leeftijd en ontwikkelcurve uitstekend binnen het Feyenoord-profiel te passen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 26 juni 2026 - 19:18   quote  deeplink  
Zou ik ook blij mee zijn die laatste.

Marktwaarde & Transfergeruchten: Zijn
sterke debuutjaar in België heeft zijn
marktwaarde opgestuwd naar € 10 miljoen,
Duitse Bundesliga-clubs tonen inmiddels
concrete belangstelling. Eintracht Frankfurt
bereidt een bod van € 12 miljoen voor, terwij
ook SC Freiburg zijn situatie nauwgezet
volgt. Anderlecht verlangt naar verluidt
echter een transfersom tussen de € 15 en €
20 miljoen alvorens ze meewerken aan een
vroegtijdig vertrek.

Transfermarkt +3

• Interlandcarrière: Na een uiterst succesvolle
periode bij de Servische jeugdelftallen
(waaronder de U17 en U19), maakte
Cvetković in 2025 tevens zijn officiële debuut
voor de nationale A-ploeg van Servië
tomson
 tomson - vrijdag 26 juni 2026 - 22:26   quote  deeplink  
quote:

[..]

Die Kroupi is wel een hele fijne speler. Afgelopen seizoen wel eens bezig gezien bij Bournemouth.
Ik zie alleen niet waarom die überhaupt voor een eredivisie club zou kiezen.
Staat er vermoed ik goed op bij andere PL clubs.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 26 juni 2026 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 juni 2026 - 22:26 schreef tomson het volgende:

[..]

Die Kroupi is wel een hele fijne speler. Afgelopen seizoen wel eens bezig gezien bij Bournemouth.
Het is meer ter vergelijking uit welke vijver we vissen en vooral
ook wat het kost.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 26 juni 2026 - 22:41   quote  deeplink  
Kroupi gaat naar de Europese top. Daar heeft Bournemouth zelf ook al 13 miljoen voor neergelegd, wat voor ons een transferrecord zou zijn. Die zal ongetwijfeld vele tientallen miljoenen moeten kosten.

Totaal niet realistisch.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 26 juni 2026 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 juni 2026 - 22:41 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Kroupi gaat naar de Europese top. Daar heeft Bournemouth zelf ook al 13 miljoen voor neergelegd, wat voor ons een transferrecord zou zijn. Die zal ongetwijfeld vele tientallen miljoenen moeten kosten.

Totaal niet realistisch.
Ze kosten allemaal veel geld uiteindelijk en dat is juist het punt.
tomson
 tomson - vrijdag 26 juni 2026 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 juni 2026 - 22:41 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

Totaal niet realistisch.
Precies. Te hoog gegrepen voor ons helaas.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 26 juni 2026 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 juni 2026 - 22:44 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ze kosten allemaal veel geld uiteindelijk en dat is juist het punt.
Klopt. Maar er is veel geld en er is onbetaalbaar ;)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 26 juni 2026 - 22:58   quote  deeplink  
Als ik het (AI) lijstje van Stylzz erbij pak, zo'n Cvetković, daar hangt ook al (naar verluidt) een prijskaartje van 20 miljoen aan. En die Prelec is 25 jaar en heeft 1 heel doelpunt gemaakt afgelopen jaar. Op het tweede niveau in Engeland. Soumano speelt bij NAC, kan me niet herinneren dat dat nou zo'n bijzondere voetballer was? Ementa speelt ook in België, ouder dan Ferri en scoort minder.

Misschien dat Milošević nog de meest logische optie is? Qua niveau en haalbaarheid. Al zit hij al bij Stuttgart, maar de enige van die 5 die een beetje realistisch is, als hij daar buiten de boot zou vallen. Maar zelfs dan niet goedkoop.

Kortom, het is nog niet zo makkelijk ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 juni 2026 door T-FeYeN00rD --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 26 juni 2026 - 22:59   quote  deeplink  
hahaha ja dat ook zeker
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 26 juni 2026 - 23:10   quote  deeplink  
Zo is t. En zelfs dan blijft t gokken.
van geil
 van geil - vrijdag 26 juni 2026 - 23:11   quote  deeplink  
Daarom heb je dus ook geen boerenkinkels nodig op die posities, ,maar echte vakmensen.
Bij PSV doen ze dat al 30 jaar geweldig.
En kijk meer in je eigen jeugd, en beloon dat, zo'n van Persie ie een topspits, en er zijn zoveel landen waar kanjers rondlopen. Die zeker wel betaalbaar zijn.
DTK dacht er ook veel te licht over, kennis kennis kennis, dat heb je nodig.
Geen mooie praatjes.
Feyenoord vist zo vaak in hele gekke vijvers, of bord op schoot.
En besteed veel te weinig aandacht aan jeugd.
van geil
 van geil - vrijdag 26 juni 2026 - 23:35   quote  deeplink  
Wij hebben nog nooit bijvoorbeeld een goede spits uit de jeugd gehad.
En als we m hadden, 0 geduld ermee.
We scouten echt te laat, en verkeerd.
Jeugd moet de motor zijn, en aankopen noodzaak.
Nederland heeft vanaf 1974 vrijwel altijd een prima team voor zo'n klein landje.
Drie Wk finales, en n Europese titel. En ons aandeel was altijd mager.
Dat is de bron van waar het fout zit, het klein denken.
Leuv
 Leuv - zaterdag 27 juni 2026 - 07:33   quote  deeplink  
Volledig mee eens. En daarom geven we 15M€ uit aan 2 spelers die ons niets verder gaan brengen. Ik zou dan liever de 15M€ of desnoods iets meer in een echt goede speler steken en dit aanvullen met eigen jeugd. Eigen jeugd moet de basis zijn van alles. Daarom kan die Belg wat mij betreft direct optyfen.
Wanneer je ergens als nieuwe TD binnenkomt en als eerste actie laat zien dat je trainer kunt ontslaan en daarna een nietszeggende Belg voor een nietszeggende positie aantrekt zonder je te verdiepen in wat we precies hebben en wat er al rondloopt dan begrijp je het echt niet. Dan ben je alleen maar blij met jezelf en ben je niet de persoon die wij momenteel nodig hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 juni 2026 door Leuv --
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 27 juni 2026 - 08:32   quote  deeplink  
Net t filmpje met goals en assists gekeken.

Ik raad t niemand aan
MightyAce
 MightyAce - zaterdag 27 juni 2026 - 08:49   quote  deeplink  
Is daar ook een dvd van?
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 27 juni 2026 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juni 2026 - 07:33 schreef Leuv het volgende:
Volledig mee eens. En daarom geven we 15M€ uit aan 2 spelers die ons niets verder gaan brengen. Ik zou dan liever de 15M€ of desnoods iets meer in een echt goede speler steken en dit aanvullen met eigen jeugd. Eigen jeugd moet de basis zijn van alles. Daarom kan die Belg wat mij betreft direct optyfen.
Wanneer je ergens als nieuwe TD binnenkomt en als eerste actie laat zien dat je trainer kunt ontslaan en daarna een nietszeggende Belg voor een nietszeggende positie aantrekt zonder je te verdiepen in wat we precies hebben en wat er al rondloopt dan begrijp je het echt niet. Dan ben je alleen maar blij met jezelf en ben je niet de persoon die wij momenteel nodig hebben.
Wie is die echt goede speler van 15M dan?
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 27 juni 2026 - 11:34   quote  deeplink  
En welk salarisniveau zit daar aan vast?
kenny
 kenny - zaterdag 27 juni 2026 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 juni 2026 - 23:35 schreef van geil het volgende:
Nederland heeft vanaf 1974 vrijwel altijd een prima team voor zo'n klein landje.
eens , ik denk dat ze zeker stappen aan het zetten zijn bij de jeugd , als je al kijkt naar hoeveel spelertjes van andere BVO's is aangetrokken zegt dat wel dat ze het niveau van die selectie's omhoog willen hebben
de lat elke x omhoog leggen en niet tevreden achterover leunen dat wordt hopelijk de norm , dan komen die grotere talenten vanzelf bovendrijven
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 27 juni 2026 - 18:53   quote  deeplink  
Nou. Hoera dan maar.
Hopelijk is t wat
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 27 juni 2026 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juni 2026 - 18:53 schreef Stylzz het volgende:
Nou. Hoera dan maar.
Hopelijk is t wat
🍋🍋🍋🍋🤑 Jackpot

U bent de winnaar van de zure bom van deze week
................GEFELICITEEEEEEERD

Screenshot-20260627-190641-Google.jpg
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 27 juni 2026 - 19:13   quote  deeplink  
Screenshot-20260627-191233-Samsung-Browser.jpg
MightyAce
 MightyAce - zaterdag 27 juni 2026 - 19:30   quote  deeplink  
Kan iemand checken of we niet stiekem Leroy Fer met snor en sombrero krijgen?
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 27 juni 2026 - 19:59   quote  deeplink  
Stuk binnen een half jaar
bijft007
 bijft007 - zaterdag 27 juni 2026 - 20:16   quote  deeplink  
Haha snap de negatieve sentimenten hier en daar ook goed want iedereen is stuk geweest en vrij lang meesten, maar wel tijd nu door te schakelen in positieve energie mannen!

Na het wk nag trouwens ook,, mooi rust momentje nu.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 juni 2026 door bijft007 --
Stylzz
 Stylzz - zondag 28 juni 2026 - 08:27   quote  deeplink  
1 - Nacho Ferri among all players in the Jupiler Pro League 2025-26:

🥈 Shots (101)
🥈 Shots on target (42)
🥉 Expected Goals (15.9)
🥈 Touches in the box (206)
🥉 Aerials won (157 - 63.1%)

Dit zijn mooie stats, alleen maar 11 goals dacht ik.
Dus als je m dat kan leren, heb je iets moois in handen.
Alleen wie gaat m dit leren binnen de huidige staf….
Leuv
 Leuv - zondag 28 juni 2026 - 09:50   quote  deeplink  
Statistieken zeggen niet in de randvoorwaarden binnen de Belgische competitie. Je kunt beter kijken of hij een bal kan aannemen en of hij kan voetballen en het spelletje snapt. Dit kun je al vrij snel zien maar hier zal bij ons wel niemand kijk op hebben of naar gekeken hebben.
piet de paler
 piet de paler - zondag 28 juni 2026 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2026 - 09:50 schreef Leuv het volgende:
Statistieken zeggen niet in de randvoorwaarden binnen de Belgische competitie. Je kunt beter kijken of hij een bal kan aannemen en of hij kan voetballen en het spelletje snapt. Dit kun je al vrij snel zien maar hier zal bij ons wel niemand kijk op hebben of naar gekeken hebben.
Noem jij dan eens een betalbare naam ?
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 28 juni 2026 - 10:18   quote  deeplink  
We zullen er met zijn allen ook aan moeten wennen dat dit de nieuwe realiteit is. Met de huidige transfermarkt, kun je vrijwel geen goede of talentvolle speler meer halen voor minder dan 5 miljoen. Tuurlijk zijn er spelers die goedkoper zijn, maar dat zijn nog veel meer gokjes dan de spelers die nu gehaald gaan worden.

Is 8 miljoen veel geld? Ja, dat is het. Maar dat is wel de vijver waar wij in vissen. Spelers van 15 miljoen kunnen we niet betalen. En de spelers die je vroeger voor 3-5 miljoen kon kopen, koop je nu voor 6-10 miljoen. De markt is gewoon veranderd ook.

Een topspits met alleen maar goede statistieken en veel goals, is voor ons 99 van de 100x niet haalbaar.
CobusIII
 CobusIII - zondag 28 juni 2026 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 juni 2026 - 23:11 schreef van geil het volgende:
Daarom heb je dus ook geen boerenkinkels nodig op die posities, ,maar echte vakmensen.
Bij PSV doen ze dat al 30 jaar geweldig.
En kijk meer in je eigen jeugd, en beloon dat, zo'n van Persie ie een topspits, en er zijn zoveel landen waar kanjers rondlopen. Die zeker wel betaalbaar zijn.
DTK dacht er ook veel te licht over, kennis kennis kennis, dat heb je nodig.
Geen mooie praatjes.
Feyenoord vist zo vaak in hele gekke vijvers, of bord op schoot.
En besteed veel te weinig aandacht aan jeugd.
Pepi was nou ook geen doorslaand succes. Maar ik ben met je eens dat psv het beter op orde heeft dan welke club dan ook binnen Nederland. De staf daar is een geoliede machine en vult elkaar goed aan. Het zijn vakmensen. Ik hoop dat bronckhorst, Sipke, Eenhoorn en rigaux daar ook als team naartoe kunnen groeien. Dat heeft wel ff tijd nodig.
Stylzz
 Stylzz - zondag 28 juni 2026 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2026 - 09:50 schreef Leuv het volgende:
Eens. Ik vind dit ook weer een mwah keuze.
CobusIII
 CobusIII - zondag 28 juni 2026 - 11:48   quote  deeplink  
https://www.youtube.com/watch?v=yW8AlyrEe6Y
Stylzz
 Stylzz - zondag 28 juni 2026 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Nou. Op de banken 🤣
Doet me denken aan Michiel Kramer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 juni 2026 door Stylzz --
CobusIII
 CobusIII - zondag 28 juni 2026 - 13:52   quote  deeplink  
Ik sta niet op de banken, ik zou niet weten wat ik er van moet verwachten. Als ik kijk naar de filmpjes zie ik iemand met een ogenschijnlijk matige techniek. Voor de rest gaan we het zien, hij is 21.
Gimenez had ook niet bepaald een fluwelen techniek (sowieso een middelmatige spits die toevallig bij ons 1 goed seizoen had)
Stylzz
 Stylzz - zondag 28 juni 2026 - 13:54   quote  deeplink  
Wel betere filmpjes
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 28 juni 2026 - 14:39   quote  deeplink  
Feyenoord ziet in Ferri een kopsterke spits met groeipotentie

IMG-0345.webp

Feyenoord lijkt met de komst van Nacho Ferri nadrukkelijk te investeren in potentie. De 21-jarige spits van KVC Westerlo arriveert niet in De Kuip als bewezen topscorer, maar wel als een aanvaller waarin de Rotterdammers duidelijk veel groeimogelijkheden zien. De onderliggende data schetsen het profiel van een klassieke centrumspits: groot, fysiek sterk, kopsterk en vaak aanwezig in kansrijke posities binnen het strafschopgebied. Juist die combinatie maakt Ferri op papier een interessante investering voor de toekomst, zo concludeert FeyeLytics in een uitgebreide data-analyse.

Op het eerste gezicht springen zijn statistieken niet direct van het scherm. Elf competitiedoelpunten in België zijn degelijk, maar niet uitzonderlijk voor een spits die in verband wordt gebracht met een topclub als Feyenoord. Toch vertellen moderne scoutingdata vaak een completer verhaal dan alleen het ruwe aantal goals. Clubs kijken steeds minder uitsluitend naar eindproduct en steeds vaker naar onderliggende indicatoren die voorspellen hoeveel rek er nog in een speler zit. Juist daar begint Ferri interessant te worden.

IMG-0346.webp
Deze radarchart toont het volledige spelersprofiel van Nacho Ferri en vergelijkt zijn prestaties met andere centrumspitsen in de Belgische Pro League tijdens het seizoen 2025/26, gebaseerd op spelers met minimaal 600 speelminuten. De radar is onderverdeeld in offensieve output, creativiteit, beweging en duelkracht.

De Spaanse aanvaller, afkomstig uit Montaverner in de regio Valencia, bewandelde een opvallende route richting het profvoetbal. Via lokale jeugdclubs werkte hij zich omhoog naar Eintracht Frankfurt, waar hij in de jeugd direct indruk maakte. In Duitsland liet Ferri zien over scorend vermogen te beschikken. Bij de beloften van Frankfurt kwam hij tot liefst 26 doelpunten en 11 assists in 33 wedstrijden. Die cijfers maakten duidelijk dat hij aanvallend talent had, maar de stap naar seniorenvoetbal bracht logischerwijs nieuwe uitdagingen met zich mee.

Zijn eerste periode in België bij KV Kortrijk liet vooral een ruwe spits zien. Ferri beschikte al over fysieke kwaliteiten en natuurlijke aanwezigheid in de zestien, maar zijn spel oogde nog onrustig en grillig. Bij Westerlo werd echter zichtbaar dat zijn ontwikkeling een duidelijke versnelling doormaakte. Niet alleen kreeg hij meer minuten en vertrouwen, ook zijn onderliggende cijfers verbeterden bijna over de hele linie. Zijn overall radarchart-score steeg van het 36e percentiel bij Kortrijk naar het 49e percentiel bij Westerlo. Vooral zijn offensive score, movement en duelkracht lieten duidelijke groei zien.

Dat is precies waar recruitmentafdelingen scherp op letten. Feyenoord lijkt in Ferri geen speler te zien die nu al zijn plafond heeft bereikt, maar juist iemand wiens ontwikkelingscurve nog stevig stijgend is.

IMG-0347.webp

Wanneer naar zijn radarchart wordt gekeken, springt één onderdeel direct in het oog: zijn prestaties in fysieke duels. Vooral in de lucht behoort Ferri tot de absolute top van zijn competitie. Zijn percentage gewonnen luchtduels bevindt zich in het 95e percentiel, wat betekent dat slechts een handvol spitsen beter presteert in aerial duels. Dat maakt hem direct interessant voor Feyenoord, omdat de ploeg in wedstrijden tegen compacte tegenstanders geregeld uitkomt bij voorzetten, standaardsituaties en tweede ballen rondom het strafschopgebied.

Zijn lengte van 1,92 meter helpt uiteraard, maar verklaart niet alles. Veel lange spitsen winnen minder luchtduels dan hun postuur doet vermoeden. Bij Ferri valt vooral zijn timing op. Hij voelt goed aan wanneer hij moet instappen, schermt verdedigers slim af en positioneert zich vaak zodanig dat hij als eerste bij de bal komt. Daardoor is hij bovenal te omschrijven als een kopsterke spits die veel waarde toevoegt in de zestien.

Misschien nog interessanter is wat de data vertellen over zijn aanwezigheid in scoringszones. Ferri komt opvallend vaak aan de bal binnen het strafschopgebied. Zijn 69e percentiel in box touches en een xG per 90 in het 82e percentiel laten zien dat hij structureel in kwalitatief goede scoringsposities verschijnt. Voor spitsenscouting is dat een essentiële indicator. Veel topspitsen onderscheiden zich niet alleen door afwerking, maar vooral door hun vermogen om steeds opnieuw op de juiste plek te staan.

En juist daar zit een interessante paradox in Ferri’s profiel. Hoewel hij regelmatig in grote kansen komt, blijft zijn rendement achter bij wat je op basis van die kansen zou verwachten. Zijn goal conversion ligt in het 44e percentiel, terwijl zijn Goals minus xG-score slechts het 24e percentiel aantikt. Anders gezegd: Ferri scoort minder dan de kwaliteit van zijn kansen eigenlijk zou moeten opleveren.

Een belangrijk aandachtspunt is daarmee zijn afwerking. Ferri presteerde dit seizoen duidelijk onder zijn expected goals. Zijn positionering en timing zorgen ervoor dat hij vaak in scoringspositie komt, maar in de afronding laat hij momenteel nog te veel liggen. Dat vormt tegelijkertijd een risico én een kans, omdat juist efficiëntie en rust voor doel jonge spitsen vaak nog sterk kunnen ontwikkelen.

Vergelijking met Ueda
De vergelijking met huidige spits Ayase Ueda maakt Ferri’s profiel nog duidelijker. Op papier liggen beide spelers qua overall score dicht bij elkaar: Ferri scoort overall in het 49e percentiel, Ueda in het 53e percentiel. Toch zijn de onderlinge verschillen aanzienlijk.

IMG-0348.webp
Deze radarchart vergelijkt Nacho Ferri met Ayase Ueda op basis van percentile-scores ten opzichte van andere spitsen in vergelijkbare competities. Hoe verder een lijn richting de buitenkant van de radar komt, hoe sterker een speler presteert binnen dat onderdeel. Een score in het 90e percentiel betekent bijvoorbeeld dat een speler beter scoort dan 90 procent van de vergelijkbare spitsen.

Waar Ferri vooral excelleert in fysieke aanwezigheid en duelspel, is Ueda de completere afmaker. De Japanner scoort offensief in het 84e percentiel, duidelijk hoger dan Ferri’s 57e percentiel. Ook in pure output is Ueda efficiënter. Zijn goals per negentig minuten zitten in het 96e percentiel, tegenover 65e percentiel voor Ferri. Het verschil wordt nog groter wanneer naar afwerking wordt gekeken. Ueda’s goal conversion bevindt zich in het 96e percentiel, terwijl Ferri blijft steken op 44e percentiel.

Dat verschil vertelt eigenlijk het hele verhaal. Ueda heeft minder kansen nodig om tot een goal te komen. Ferri heeft meer volume nodig om tot dezelfde productie te komen.

Daar staat tegenover dat Ferri een ander type spits is. Ueda is zelf ook sterk in de lucht en scoort met zijn 70e percentiel in gewonnen luchtduels bovengemiddeld goed. Ferri zit met het 95e percentiel echter nog een categorie hoger en lijkt meer gebouwd om structureel als aanspeelpunt te fungeren. Het verschil zit vooral in de manier waarop beide spitsen worden gebruikt. Ueda is gevaarlijk door timing, loopacties en afwerking in de zestien, terwijl Ferri meer als targetman verdedigers bindt, tweede ballen forceert en fysieke druk zet op centrale verdedigers.

Aan de bal zijn de verschillen kleiner. Zowel Ferri als Ueda zijn geen uitgesproken creatieve spitsen. Ferri noteert een creatiescore van 29e percentiel, Ueda 30e percentiel. Ferri is bovendien geen spits die zich nadrukkelijk met het combinatiespel bemoeit. Hij zakt weinig uit, is beperkt betrokken in de opbouw en komt vooral tot zijn recht in de laatste fase van aanvallen. Zijn grootste waarde ligt in het bezetten van de zestien en het afmaken van kansen.

Ook zonder bal laat Ferri interessante cijfers zien. Zijn defensieve arbeid en pressing-intensiteit zijn bovengemiddeld voor een spits. In het moderne topvoetbal, waar pressing vaak begint bij de eerste aanvaller, kan dat een belangrijke kwaliteit zijn. Ferri lijkt zowel fysiek als tactisch in staat om centrale verdedigers onder druk te zetten en passing lanes af te sluiten.

IMG-0349.webp

De vergelijking maakt duidelijk dat Ferri en Santiago Gimenez verschillende spitsprofielen vertegenwoordigen. Ferri oogt als een fysieke targetman die vooral waarde toevoegt in duels, kaatsen en luchtkracht. Giménez was bij Feyenoord daarentegen een veel explosievere en productievere spits, die niet alleen vaker scoorde maar ook meer bijdroeg aan het aanvalsspel in en rond de zestien.

Alles bij elkaar ontstaat een helder beeld. Feyenoord haalt met Nacho Ferri geen kant-en-klare topscorer binnen, maar een spits met een duidelijk profiel en aanzienlijk ontwikkelpotentieel. Zijn combinatie van lengte, kopkracht en positionering maakt hem interessant, al laten de cijfers ook zien dat zijn afwerking nog flinke stappen moet zetten.

Conclusie
De conclusie uit de data is duidelijk. Ferri is geen complete meevoetballende spits, maar een klassieke nummer negen die vooral excelleert in luchtduels, positionering en aanwezigheid in het strafschopgebied. Hij komt vaak in kansrijke situaties terecht, maar liet dit seizoen zien dat zijn afwerking nog onvoldoende rendement oplevert ten opzichte van zijn xG.

Mocht Ayase Ueda deze zomer vertrekken, dan lijkt Ferri bovendien een serieuze kandidaat om door te schuiven naar de rol van eerste spits. De transfer voelt daardoor niet alleen als investering in potentie, maar ook als anticipatie op een mogelijk vertrek van de Japanner. Als Feyenoord zijn rendement omhoog weet te krijgen, kan Ferri op termijn uitgroeien tot veel meer dan zijn huidige doelpuntentotaal doet vermoeden.

IMG-0350.webp
Deze scatterplot vergelijkt Nacho Ferri met spitsen uit de Belgische Pro League en de Eredivisie op basis van expected goals per 90 minuten (x-as) en doelpunten per 90 minuten (y-as). De grafiek laat zien hoeveel kansen een spits gemiddeld krijgt en hoe efficiënt hij die omzet in doelpunten. Nacho Ferri bevindt zich in het middensegment van de plot, met een redelijke xG-output maar een relatief lage daadwerkelijke doelpuntenproductie. Dat onderstreept een belangrijk onderdeel van zijn profiel: Ferri komt vaak in scoringspositie en genereert voldoende kansen, maar zet die momenteel nog niet efficiënt genoeg om in doelpunten.
bijft007
 bijft007 - zondag 28 juni 2026 - 14:42   quote  deeplink  
Ik vind het gewoon in de basis een mooie aankoop die zou kunnen doorgroeien vaste waarde bij ons, met absoluut + zn kracht en leeftijd om dingen te leren zoniets verbeteren, dit is gewoon ook de markt waar we van moeten hebben, en zelfs deze markt was voor ons lange tijd niet haalbaar financieel

En dit is vooraf uiteraard maar dat is gewoon hoe het is, en alle spelers die je haalt kunnen ook niet goed genoeg lijken ofte kunnen aarden, voor ons is dit wel aardig bovenkant aankoop qua potentieel,, of je moet huren ed van de grote clubs.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 28 juni 2026 - 14:47   quote  deeplink  
Ik heb er vertrouwen in dat hier goed naargekeken en overdacht is, vind het wel een flinke gok voor dat bedrag..
bijft007
 bijft007 - zondag 28 juni 2026 - 15:12   quote  deeplink  
Dat is het zoiezo,, maar weer minder risicovol op voorhand dan spelers van 3,5 +- uit 2e divisies ergens of laagvliegers in hoogste divisies, en zeker bij zulke gokjes hebben ze praktisch altijd n aardige aanloop nodig, al blijven soms van die tropische verassingen leuk ergens en soms succesvol (paixao goed voorbeeld) en misschien alsnog diarra?

Spelers moeten al wel iets van potentie of wat hebben laten zien natuurlijk, wat bij Borges niet echt het geval is geweest als voorbeeld, al zat hij dan wel bij n club op vrij aardig niveau, maar in hem zn voorbeeld heb je er echt voor overbetaald op voorhand al.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 juni 2026 door bijft007 --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 28 juni 2026 - 15:24   quote  deeplink  
Ja dat laatste dus, onbegrijpelijke aankoop geweest op voorhand..
Frobin1974
 Frobin1974 - zondag 28 juni 2026 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 juni 2026 - 19:18 schreef Leon FR1908 het volgende:
Zou ik ook blij mee zijn die laatste.

Marktwaarde & Transfergeruchten: Zijn
sterke debuutjaar in België heeft zijn
marktwaarde opgestuwd naar € 10 miljoen,
Duitse Bundesliga-clubs tonen inmiddels
concrete belangstelling. Eintracht Frankfurt
bereidt een bod van € 12 miljoen voor, terwij
ook SC Freiburg zijn situatie nauwgezet
volgt. Anderlecht verlangt naar verluidt
echter een transfersom tussen de € 15 en €
20 miljoen alvorens ze meewerken aan een
vroegtijdig vertrek.

Transfermarkt +3

• Interlandcarrière: Na een uiterst succesvolle
periode bij de Servische jeugdelftallen
(waaronder de U17 en U19), maakte
Cvetković in 2025 tevens zijn officiële debuut
voor de nationale A-ploeg van Servië
Op basis van vage cijfers en data metelkaar tr vergelijken, maar ik wist inderdaad dat deze voordeze jongen het dubbele afgetikt moest gaan worden. Niet omdat hij 2x beter is, maar omdat hij in Duitsland is gehyped.

Ook deze jongen zo u een gok zijn, maar dat zijn alle spelers waar Feyenoord zaken mee kan gaan doen. Zekerheden zijn veel te duur en verlangen een belachelijk salaris.
Wel ben ik voorstander om in elke linie een speler te hebben met ervaring, die zijn vaak wat duurder. Ook dat blijft een gokje, net als Vanhoutte.
Eerst zien, dan pas oordelen.
Frobin1974
 Frobin1974 - zondag 28 juni 2026 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 juni 2026 - 22:26 schreef tomson het volgende:

[..]

Die jongen is voor ons niet te betalen, misstaat ook in het genoemde lijstje
Stylzz
 Stylzz - zondag 28 juni 2026 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2026 - 16:48 schreef Frobin1974 het volgende:

[..]

Die jongen is voor ons niet te betalen, misstaat ook in het genoemde lijstje
Daar ging t ook niet per se om hoor.
Meer hoe makkelijk je ff een lijstje in elkaar flanst
Frobin1974
 Frobin1974 - zondag 28 juni 2026 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 juni 2026 - 23:35 schreef van geil het volgende:
Klopt hoor je verheel, maar de financiën waren al die jaren beter bij de gloeilampen en de neuzen, dus daar gingen de betere voetballers en grote talenten heen, met als gevolg selectie nederlands elftal.

Geld is gewoon verdomde belangrijk.

Investeringen in onze jeugd hebben resultaten opgeleverd, bijna alle teams worden kampioen, jeugdspelers komen graag naar Feyenoord, omdat ze vaak kampioen worden de laatste jaren.

Die ontwikkeling is fantastisch, aan de leiders en trainers de taak om de jeugd goed in te passen.
Dat is nu erg moeilijk omdat je selectie veel te groot is.
Hopelijk snel ruimte voor de grote talenten!
Frobin1974
 Frobin1974 - zondag 28 juni 2026 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 juni 2026 - 11:56 schreef kenny het volgende:

[..]

eens , ik denk dat ze zeker stappen aan het zetten zijn bij de jeugd , als je al kijkt naar hoeveel spelertjes van andere BVO's is aangetrokken zegt dat wel dat ze het niveau van die selectie's omhoog willen hebben
de lat elke x omhoog leggen en niet tevreden achterover leunen dat wordt hopelijk de norm , dan komen die grotere talenten vanzelf bovendrijven
Zo is het
Frobin1974
 Frobin1974 - zondag 28 juni 2026 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 juni 2026 - 16:55 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Daar ging t ook niet per se om hoor.
Meer hoe makkelijk je ff een lijstje in elkaar flanst
Ik begrijp het, heb zelf jaren mogen scouten voor een betaald voetbal organisatie in het buitenland.
Het is gewoon een moeilijk vak. De toppers haalt iedereen eruit, maar de onontdekte parels, die moet je zien te scouten.
En met bedragen waar Feyenoord nu voor in de markt zit, is het extra moeilijk, dit omdat er ontzettend veel keuze is in die doelgroep.
16, 17 jarige toppers, uit welke competitie dan ook, die moet je paaien, verwennen en binnen hengelen, dat is een groot goed! Ook geen zekerheid, maar....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Nacho Ferri topic

0.0080850